REKLAMA

Kto jest uczciwy a kto nie na rynku sprzedaży bezpośredniej?

Data emisji:
2019-02-04 12:40
Audycja:
Raport Gospodarczy
Czas trwania:
14:53 min.
Udostępnij:

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

raporty gospodarcze z jest 1242 Aleksandra Dziadykiewicz zapraszam na raport gospodarczy Radia TOK FM teraz za euro płacimy 4 zł i 28 gr za dolara 3 zł i 74 gr frank teraz po 3 zł i 75 gr, a brytyjski funt kosztuje 4 zł i 88 gr biuro w Warszawie teraz na zielono WIG 20 zyskuje 59 %, a indeks WIG WIG, czyli indeks szerokiego rynku 49 % na plusie w radę ministrów oczywiście nie dzisiaj tylko jutro, ale będzie zajmowała się kilkoma sprawami m. in. prostą spółką akcyjną, czyli Rozwiń » taką formą prowadzenia biznesu prowadzenia firmy szczególnie w kierowaną do start-upów i do wszystkich tych firm, które chcą się zajmować np. nowoczesnymi technologiami czy w ogóle takimi branżami, które są dość ryzykowne, bo są kapitałochłonne, a często nie taki biznes nie wychodzą jest tak prosta S A ma być do takich osób kierowana, które tego typu firmy chcą prowadzić, żeby ułatwiać relacje biznesowe np. nawiązywanie kontaktów z inwestorem potencjalnym, który chciałby taką spółkę włożyć pieniądze jutro, więc rada ministrów z takim projektem ma się zajmować tak przynajmniej wynika z harmonogramu prac rady ministrów na jutrzejsze posiedzenie lekkość i wszystko co się państwu opowiedzieć się w pierwszej części raportu gospodarczego raport gospodarczy, ale problemy będziemy się zajmować się sprzedażą i kontaktami z relacjami pomiędzy właśnie sprzedawcami i klientami, ale nie tylko na takiej linii z mostu, gdy pan Mirosław Luboń dyrektor generalny polskiego stowarzyszenia sprzedaży bezpośredniej dzień dobry sygnał elekt my tak spotykał się co kilka miesięcy w radiu TOK FM rozmawiamy właśnie sprzedaży bezpośredniej i o tym jak nasze zmienia i pamięta, że kiedy ostatnio rozmawialiśmy mówił pan o tym, że branża ma zresztą w każdym razie taki jest problem z tymi, którzy są nieuczciwi i wcale przez to psują opinię całej branży liczą się zapytać jak idzie oczyszczanie się z tym waszym gronie z tych, którzy są nieuczciwi to właśnie branża rozwija się właściwie bezproblemowo, gdyby nie kłopot z nieuczciwymi firmami które, zwłaszcza w ostatnim czasie nasiliły swoje działania to są pokazy tzw. komercyjne oczywiście ten zamiar komercji z ukrywanych skrzętnie przed potencjalnymi klientami no i tam głównie osoby starsze zaprosić na bezpłatne badania, bo one jakieś tam pokazy dietetyczna potem wychodzą z bardzo drogimi przedmiotami, na których ich nie stać albo, których po prostu nie potrzebują już od jakiegoś czasu próbują przeciwdziałać tym praktykom w 20142017 roku razem z federacją konsumentów zrobiliśmy taką akcję wysyłkową do Chin do filmu do placówek, które użyczają sal na tego typu pokazy, ale była taka akcja jednorazowa natomiast tym razem zrobimy kampanie długoterminową razem znowu z federacją konsumentów, ale pod patronatem urzędu ochrony konkurencji konsumentów no i chcemy wystartować do mniej więcej 40  000 różnych podmiotów od hoteli restauracji to w pierwszym etapie kampanii, bo sanatoria szpitale parafie, bo się okazuje, że nawet tam są tego typu pokazy wysyłamy taki materiał edukacyjny informacyjnym, a oprócz tego będzie prowadzić kampanię oczywiście w mediach społecznościowych no i w mediach tak jak tutaj dzisiaj w radiu tłumaczymy, dlaczego udział w tak tych firm, które wypożyczają sale jest po prostu nieetyczne albo z moralnego punktu widzenia niezbyt niezbyt poprawne to w takim razie musimy teraz rozdzielić podejrzewam co najmniej 2 kwestie pierwsza to jest to bardzo różne zresztą, że kierujecie państwo te swoje materiały do właśnie hoteli restauracji 3 są to wie pan wspomniał parafii, bo no, gdzie chce pokazać się muszą odbywać, a takie pomieszczenia najczęściej mają tego typu właśnie instytucje, ale przecież nie można powiedzieć, że każdy tego typu pokaz i będzie pokazem, którym ktoś będzie chciało nas naciągnąć kogoś innego na zakup jakiś, więc skąd firma czy, skąd ten hotel przy mu się, że to jest hotel ma wiedzieć, które firmy z uczciwą, która nie no właśnie, więc w tym materiale, który wysyłamy mamy takie punkty Żakiem weryfikacji firm, które zgłaszają się jako potencjalni kontrahenci zresztą kampania nazywa się poznać swojego kontrahenta czyli gdzie sprawdzić czy firma jest uczciwa rzetelna czy produkty, które sprzedaje też są dobrej jakości i o niezbyt wygórowanej cenie, chociaż cena jest oczywiście umowne między klientem firmą to za bardzo nie możemy oczywiście ingerować drugiego do kogo skierowany spotkanie jak kto jest zapraszany i jak jest zapraszany no i wreszcie czy to spotkanie rzeczywiście jest zgodne z charakterem instytucji, która taką salę wypożyczane, bo trudno sobie wybrać ja wiem, że wszystkie instytucje chcą zarobić prawda jest to rodzaj zarobku należy jej nie zarabiamy w sposób niemoralny, że tak powiem, jeżeli parafia zdecyduje się n p . na wypożyczenie sali firmie, która ewidentnie naciągają prawda można to sprawdzić no to może jednak zrezygnować z tego wątpliwego zarobku a gdzie w takim razie to sprawdzić w są różne możliwości po pierwsze, u ludzi na pierwszej linii frontu powiedziałem, czyli rzeczników konsumentów w to są ludzie w każdym powiecie w każdej dzielnicy oni mają rozeznanie można tam się dowiedzieć czy firma jest uczciwa czy nie można sprawdzić w delegaturach, czyli czy w ogóle na stronie internetowej czy dodzwoniłem do federacji konsumentów można zadzwonić do nas czy złościć się mailowo czy ich do stowarzyszenia wreszcie można to sprawdzić w urzędzie ochrony konkurencji konsumentów jest specjalna infolinia jest specjalna strona internetowa tam można zobaczyć czy np. urząd nie opublikował tzw. ostrzeżeń przeciwko jakiś jakimś firmom, bo warto powiedzieć, że te firmy bardzo często zmieniają nazwy i to jest problem z tym trzeba sobie dać radę, bo w 1 tygodniu nasz może nazywać ich Sojusz następnym Irek prawda, więc na bieżąco trzeba te bazy uaktualnić, czyli to jest 1 obowiązek na kilku płaszczyznach wielu różnych osób instytucji, które muszą się tym zajmować BM, czyli jak rozumiem jak chce sprawdzić czy firma, bo to samo dotyczy zresztą klientów no bo też dostaje zaproszenie jako potencjalny klient na pokazali też Bogdał, żeby było w Rzymie jako klient potrafiła zweryfikować czy firma, do której chce się być na pokaz jest rzeczywiście uczciwe czynie w ich pierwsze kroki najłatwiej skierować do internetu, bo to rzeczywiście szybko się może zorientować przynajmniej takie wstępne rozeznanie zdobyć do, bo rozumiem, że ci, którzy oszukują no to dni Tychy inna niepoprawnie potem niepochlebne w internecie będzie sporo, ale z drugiej strony ktoś zaraz powie, że w ogóle internet jest pełno niepochlebnych opinii, a często ci, którzy są nieuczciwi drużbą tym, którzy są uczciwi też prezes, pisząc np. niepochlebne komentarze, żeby zmylić potencjalnego użytkownika albo stworzyć wrażenie, że wszyscy są po jednych pieniądzach ani nie są one właściwie jest taki prosty, żeby ocenić tak, ale jeśli zadzwonimy lub skontaktujemy się z instytucjami z osobami, o których mówiłem to jednak można uzyskać bardzo rzetelną i dobre informacje na temat danej firmy my chcemy zwrócić uwagę firm, które wypożyczają sale na 1, jakby aspekt sprawy, o którym już wspomniałem bardzo często te firmy czy ludzie, którzy tam decydują o wypożyczanie sali nie mają pojęcia, że biorą udział w tym nieetycznym biznesie czy wręcz etycznej działalności, że biorą udział no może nie przestępstwo, ale wykroczeniu właściwie no bo czym innym jest oszukiwanie, zwłaszcza starszych osób prawda i wymaganie na nich pod presją psychiczną podpisania umowy, zwłaszcza kredytowej branie kredytów banku na nas zakup jakiś tam urządzeń w grunt, a dobrze to w takim razie załóżmy, że jestem już osobą, która trafiła na taki pokaz zrezygnował dostał zaproszenie wyglądało fajnie skorzystałam i trasy, gdy mamy zareagować, jeżeli rzeczywiście czuje się w ktoś jednak nie próbujmy na co dzień na coś wyciągnąć, ale z drugiej strony jestem w grupie iluś osób nikt nie chce być tym pierwszym, który będzie nie odmawiała albo, który się postawie, bo z gruntem, który wszyscy inni podpisują to dlaczego jeśli mam łamać wszelkie mechanizmy powinnam sama w sobie wypracować, żeby się nie leśne rano trzeba jednak być trochę tzw. asertywności, czyli nie zaczyna mówić za wszelką cenę należy za bardzo dokładnie przeczytać pod podsuwane nam umowy miałem czas może pani pani podpisuje teraz to będzie pani miała się z kanonami aniżeli wynika, że właśnie to wtedy mówimy proszę pana proszę panie i ja chcę tę umowę spokojnie przejrzeć wezmę do domu jeśli będę zainteresowany zgłosił się albo państwo zgłosić się jutro i ich wtedy wiadomo czy jest to rzetelna firma czy nieświeże tematu bez problemu da taką umowę do przejrzenia, a jeśli broni się przed tym Noto dziękuje wychodzimy z takiego pokazu mody pierwsza wskazówka jest no poza tym oczywiście ja rozumiem, że bardzo wiele starszych osób chodzi nam takie pokazy, ponieważ jest to taka okazja towarzyska oni są na ogół osobami samotnymi i chcą takiego kontaktu towarzyskiego poza tym bardzo często oferuje się różnego rodzaju gadżety one są mało warte, ale coś tam zawsze jest problem, więc ludzie, zwłaszcza starsi są na to mąż jak ktoś już popularni łasi z kolei jeśli chodzi o k n p . tzw. aparatury para medyczną albo abonamenty medyczne, bo to w tej chwili jest on hit sezonu jest granie na emocjach bardzo to bardzo złym gospodarzem każdy chciałby być zdrowe oczywiście każdy ma jakieś dolegliwości trzeba naprawdę konsultować to znaczy nie podejmować decyzji na takim pokazie zapytać nie wiem kogoś z rodziny sąsiada sąsiad nawet właśnie zadzwonić do rzecznika konsumentów, choć na takie pokazy proszę bardzo nie ma nie ma tutaj żadnych ograniczeń, ale starajmy się tam rzeczywiście nie podpisywać, zwłaszcza podsuwane nam na gorąco papierów, których nie jesteśmy w stanie przeczytać znalazły ci, którzy są nieuczciwi znają takie techniki przekonywania, żeby jak najmniej osób poczuło się oszukanych nie może np. właśnie są poszukiwane, czyli nasza asertywność nasza świadomość tych klientów to jest też bardzo podstawowa sprawa dodał, że to zostawmy tych, którzy są nieuczciwi imprezowym, chociaż chwilę o tych, którzy są puścili po prostu szukają kontaktu z nowymi klientami szukających nowych klientów jak zmienia się to branża sprzedaży bezpośredniej n p . w dobie internetu Nuno jest coraz bardziej jak to się mówi 30, a może 4 wzory już w tej chwili to znaczy, owszem, pierwsze kontakty nawiązuje się bezpośrednio twarzą twarz, czyli ateistów jest jak to się mówić angielska prawda natomiast potem te kontakty na ogół odbywają się już właśnie w sferze internetu mediów społecznościowych mobilnych aplikacji tak dalej tak to ułatwia sprzedaż bardzo ułatwia oczywiście bardzo ułatwia poza tym zawsze jest to możliwe, że można w Tuszynie nie nie ma do czynienia mówiąc z punktu widzenia konsumenta nie masz do czynienia z 1 z bogatym albo kimś bezosobowy prawda zawsze można zadzwonić albo mailowo skontaktować jest konsultantką dystrybutorem, który odpowie spotka się jeśli będzie taka potrzeba i to jest taka dekomunizacji niezupełnie prawda branża tylko tutaj rzeczywiście wszystko zależy od takich długotrwałych relacji klient konsument sprzedaje w Rosji sprzedawcy ci najlepsi sprzedawcy dobrze znają tych swoich klientów i czasami nawet potrafią co to co uprzyjemnia kontakt z taką osobą ją porównać go zapytać o komentarzach rozmawialiśmy ostatnio Doda przypomnieniem piesek był chory czy wszystko już w porządku w no właśnie coś nawiązuje tego typu długotrwałe kontakty, a poza tym no to jest dobre relacje to jest podstawa sprzedaży bezpośredniej, czyli bez utrzymywania takich kontaktów to to kiepsko ponad 75 % transakcji w tej chwili to są transakcje robione z rekomendacji, czyli zadowolony konsument poleca rodzinie znajomym i dopiero od da się z konsultantka czy dystrybutor, czyli to nie jest tak jak właśnie w przypadku pokazują, że ktoś anonimowy dzwonię i zaprasza i t d. tutaj wiemy, kto to jest do kogo mamy się zwrócić mamy adres mamy telefon czy adres mailowy to jeszcze w ramach podpowiedzi dla naszych słuchaczy proszę państwa przypominam o takich przepisach jako RODO, które przez wielu jest znienawidzony przez wielu traktowany dość karykaturalnie, ale jednak przy pewnych problemach pomaga, jeżeli dzwońcie do nas już np. SA i próbuje nas namówić po raz 0608. dwudziesty na pokaz, na którym nie chcemy pójść może powiedzieć czy poprosić odgazowania naszego numeru telefonu z bazy i nawet własne przepisy RODO i naprawdę to powinno zadziałać to prawda i to też jest 1 z instrumentów, które mogą pomóc właśnie w zwalczaniu tego typu na nieuczciwego procederu bądźmy czujni dodaje we wszystkim właściwie po pierwsze, bądźmy czujni nie dajmy się ponieść emocjom zawsze najgorsze są do zakupu telewizji pod wpływem impulsu emocji było ciasto kupujemy rzeczy, które są albo niepotrzebne albo, które są dużo droższe niż, gdybyśmy zastanowili poszukali alternatywnej oferty i po drugie, czytajmy umowy na to są chyba te najważniejsze wskazówki podstawowe sprawy bardzo dziękuję za spotkanie z reguły nowość ta kampania, której wspomnieliśmy ona będzie musiała tu też czy warto podkreślić, że właśnie wszystkie te miejsca, w których odbywa się takie pokazy, jeżeli państwo prowadzić restauracje hotele czy coś takiego to proszę też być czujnym, bo to od państwa również sporo zależy jak te same panie już złożyła pierwsze darty są hotele restauracje w drugiej będą sanatoria szpitale i t d . pan Mirosław Luboń dyrektor generalny polskiego stowarzyszenia sprzedaży bezpośredniej był moim państwa gościem bardzo dziękuję Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: RAPORT GOSPODARCZY

Więcej podcastów tej audycji

POPULARNE

REKLAMA
Przedłuż dostęp Premium taniej!