REKLAMA

Dorota Miśkiewicz o Piano.pl: Chciałam pokazać różne oblicze polskiej pianistyki jazzowej

Kultura Osobista
Data emisji:
2019-02-04 19:00
Audycja:
Czas trwania:
23:17 min.
Udostępnij:

Gośćmi Marty Perchuć- Burzyńskiej są Dorota Miśkiewicz- wokalistka, skrzypaczka, kompozytorka i Krzysztof Herdzin- pianista, dyrygent, kompozytor. Opowiadają o muzycznym projekcie Piano.pl Rozwiń »
Dorota Miśkiewicz i Atom String Quartet, pianiści: Leszek Możdżer, Adam Sztaba, Włodzimierz Nahorny, Wojciech Karolak, Marcin Wasilewski, Andrzej Jagodziński, Krzysztof Herdzin, Piotr Orzechowski „Pianohooligan”, Dominik Wania, Bogdan Hołownia, Michał Tokaj, Lutosławski Piano Duo, Tomasz Kałwak. Za premierowy koncert PIANO.PL w 2016 roku i płytę z jego rejestracją Dorota została nominowana do nagrody Fryderyk w kategoriach Jazzowy Album Roku oraz Jazzowy Artysta Roku, nagrody Koryfeusz Polskiej Muzyki, zwyciężyła też w plebiscycie Jazz Top magazynu Jazz Forum w kategoriach Jazzowe Wydarzenie Roku, Album Roku oraz Wokalistka Roku.

Najbliższe koncerty 5 lutego w Warszawie i 5 kwietnia w Poznaniu.

Krzysztof Herdzin: "Jesteśmy połączeni jedną ideą, bardziej zajmujemy się tym z potrzeby, bo jazz nigdy nie będzie muzyką komercyjną" Zwiń «

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
Dorota Miśkiewicz w piosence ostatnie Edyty Bartosiewicz za wspaniały mecz z towarzyszeniem Lutosławski piano Duo i Atom String Quartet rozpoczęli kulturą osobistą przed mikrofonem Marta Perchuć-Burzyńska AZA mną w studiu Dorota Miśkiewicz dzień dobry wokalistka skrzypaczka kompozytorka Witaj serdecznie jest z nami również Krzysztof Herdzin księgę, czyli Jazz pianina i ogromny talent wiernym również tyle jazzu na metrze kwadratowy w radiu TOK FM to chyba dawno jeszcze nie Rozwiń » było, tyle że w całym mieście nie widziałeś tego aż w 23 z przesiadką słuchaj nie wiem, jakie macie państwo tutaj w TOK FM AM obyczaj natomiast tutaj rzeczywiście w przypadku tego projektu przeproszą się wyrywa rata zloty ilość gazu jest niespotykana, bo też projekt jest spotykany i to jest taka siła rażenia zmasowany atak szturm w front w nocy z Sandomierza uderza w ludzi naprawdę mocni mocą tora w to już wyjaśnimy spotykamy się dzisiaj przede wszystkim właśnie z okazji zbliżających się 2 wielkich koncertów piano PL w Poznaniu i Warszawie w Warszawie już jutro w teatrze muzycznym Roma, a w Poznaniu 5 kwietnia piano PL jeśli ktoś jeszcze nie słyszał to spieszymy z wyjaśnieniem Dorota jeśli nabycie prosić to Opowiedz o idei ja powiem o nagrodach pianą, bo chciałeś złożyć hołd polskiej pianistyki c i jazzowej tak jak w jakiś czas rozmyślaniom nad tym że, gdybym chciała taką płytę nagrać, który co, do których zaprosiłam wielu pianistów to właściwie ja mam ogromny wybór i nie i kiedy moje marzenia nagrania takiej płyty się ziściło to się okazało, że faktycznie jest pewien problem, czyli klęska urodzaju i tych pianistów wspaniałych jest dużo więcej mniejszy niż jest w stanie pomieścić koncerty czy płyta, więc tutaj dnem muszą się kierować, jakimi się sympatiami tym, żeby tam koncert był różnorodny, żeby pokazać różne oblicza polskiej pianistyki to głównie pianistka jazzowa moi koledzy jazzowi pianiści z różnych pokoleń, żeby pokazać, że na gaz w Polsce coraz ma się dobrze i tutaj się nic nie zmienia w tej w tej sprawie, a nawet jest coraz lepiej ideałem to to ten tytuł piano w sumie też pokazuje w jaki dynamice my gramy, że to nie tylko chodzi na biało czarne klawisze, ale z racji tego, że nie ma perkusji nie ma kontrabasu jest kwartet smyczkowy Atom String Quartet to my gramy bardzo cicho bez dna generalnie tak, mimo że na wielkiej scenie to jeszcze powiedzmy to oprócz Doroty Miśkiewicz i oprócz Krzysztofa Herdzina pojawi się dosłownie tłumy w biedniejszych polskich jazzmanów uwaga wymieniam wszystkie bez wyjątku mam nadzieję Henryk Miśkiewicz Marcin Wasilewski Leszek Możdżer Adam Sztaba Włodzimierz Nahorny Wojciech Karolak Andrzej Jagodziński Piotr Orzechowski, czyli piano chuligan Dominik wania Bogdan Hołownia Michał Tokaj Lutosławski piano Duo i Tomasz Kałwa Kia Idalia ja to dopiero się dużo powiedziane było podkreślone, że to jest to jest ważne, że to jest skład, który dotyczy obu koncertów, czyli inny i Warszawskiego i poznańskiego natomiast celem minimalne są różnice między między tymi 2 koncertami w Warszawie nie będzie Wojciecha Karolaka w Poznaniu będzie w Warszawie będzie Leszek Możdżer w Poznaniu nie będzie, więc tutaj takie drobne różnice są, więc do zainteresowanych odsyłamy, żeby sobie dokładnie sprawdzić ich tak też warto dodać, że za ten premierowy koncert piano bar w 2016 roku i płyta z jego rejestracją została nominowana do nagrody Fryderyk w kategoriach jazzowy album roku oraz jazzowe artysta roku były nagrody koryfeusza polskiej muzyki zwyciężyła też w plebiscycie ciasto magazynu Jazz forum w kategoriach jazzowe wydarzenie roku album roku oraz wokalistka roku sporo tych nagród jak na 1 artystkę na 1 projekt to bardzo miła, ale ten projekt jest po prostu wyjątkowe ideom nowym to jest niebywałe, że w ogóle udało się do tego projektu doprowadzić, że można zgromadzić tych wszystkich fantastycznych muzyków można coś takiego zrobić to to wszystko się było like to my pierwsza w życiu portal Life i jedno w bardzo stawia szans, że losowi mówi menadżer wyniki w Janowskiej się, że udało się zrobić ci no cóż nawet jak to jest w ogóle możliwe powiedzcie mi zabrać wszystkich tych muzyków razem z tobą w 1 miejscu z tego co wiem, że premierowy koncert w 2016 roku był planowany z dwuletnim wyprzedzeniem Krzysztof Herdzin chyba 1 z najbardziej zajętych muzyków w Polsce tak udało się jednak rzeczywiście to jest w tym projekt, który w nową niewątpliwie stwarza olbrzymi problem i myślę, że dużo większy problem nie z powodów merytorycznych artystycznych z powodów logistycznych w bok, gdyby to były osoby debiutanci muzycy, którzy dopiero wkraczają w inny ten rynek muzyczny byłoby dużo łatwiej natomiast osoby, które wymienimy, które są podporą istotą tego projektu to są największe tuzy naszej pianistyki, a więc ludzi, którzy mają też planowany koncert na lata do przodu i mają mnóstwo zobowiązań koncertowych i płytowych i t d . tak dalej i tutaj jej myślę, że dobry moment, żeby niezwykle pochylić się nawet fantastyczny menedżer Konrad Mickiewicz względna zgoda, która wykonała dla mnie to jest co jest abstrakcyjnym o konkretnych prac bez wszystkich połączyć prawa, żeby rzeczywiście dziewiczej nie odbijać piłeczkę i dzwonić pisać SMS-y pisać maile szukać nowych rozwiązaniach nie wyszło tutaj ta może to wariant wariant c i t d . więc to popatrzy na to z podziwem i rzeczywiście nie wszyscy chcielibyśmy dużo częściej intensywniej gracz ten projekt Anny udaje się ze dwa-trzy razy do roku i to już jest sukces naprawdę, bo proszę mi wierzyć to nie jest łatwe, ale wielkim magnesem jest Dorota Miśkiewicz na pewno, więc trzeba zwolnić co najmniej rok wcześniej do wszystkich, żeby dostali dostęp w interesie jest ważne, ale jak jest się lubicie przyjaźnić się wspólne jazzowe wigilie spędzać czy raczej zimne stosunki panują w środowisku są liderem w fazie ligi 1 z pionu PL w PRL nie wyrazili żalu, tym bardziej istotne pytanie o środowisko jazzowe stosunkowo małym środowiskiem in ta jest chorych ludzi, którzy czynnie aktywnie zajmuje się tą muzyką w Polsce jest myślę poprawnie Dorota nie wiem ja nie liczyła 200 osób może niewiele wydaje mi się tak nie tylko pianistów czas nie mówią w ogóle idealnie muzykach, którzy koncertują w domach w regatach nanosimy je w trasach koncertowych w czasie festiwali tak dalej zapraszamy się na swoje projekty tych naprawdę niewielka grupka, ale też mamy niewielki kraj i pod tym względem dziecka takie stany Zjednoczone czy Chiny po to, sami mają miliony muzyków czynnych w każdym razie siłą rzeczy większość z nas lubi się oczywiście wiadomo, że są pewne animozje są pewne antypatie, ale to już są przypadki jednostkowe i myślę, że to jest wielka siła tego środowiska Niemiec jest np. aktorów 3 czy wśród muzyków zajmujących się muzyką pop czy muzyką rozrywkową natomiast jazzmani z racji bardzo takiego sfałszowanego podejścia do muzyki tych naszych zainteresowań, które są bardzo określone i to, że właśnie tak często mamy ze sobą kontakt i to, że łączą nas rzeczy bardziej też związane z pewną ideą nie tylko z kwestiami zarabiania pieniędzy i tego, że 1 z drugim próbuje się ścigać winnych licytować się zrobić więcej ja jestem lepszy ty jesteś gorszy tylko to jest rzeczywiście jakaś taka grupa ludzi połączonych DOI tak takim wspólnym wspólna radość muzykowania i wiadomo że, gdyż nigdy nie był i nie będzie nigdy muzyką KON komercyjną, więc bardziej zajmujemy się też potrzeby z zajmowania się muzyką zniesienie z potrzeby niesienia ludziom słuchaczom radości wzruszeń emocji także myślę że, zwłaszcza ten projekt piano PL jest niezwykłym przykładem tego jak z 1 strony połączyła nas przyjaźnili i te dobre fluidy, a z drugiej strony też jak międzypokoleniową udało się nam wszystkim nawiązali bardzo fajny stosunki, bo są reprezentanci bardzo poważnych roczników jak Włodzimierz Nahorny Wojciech Karolak, a ja już blisko dobija do pięćdziesiątki, ale są też dwudziestoparolatków no właśnie od tych win po szkoleniu małych różnicach chciałabym porozmawiać zwami w drugiej części kultury osobistej za mną studia Dorota Miśkiewicz Krzysztof Herdzin rozmawiamy o projekcie piano PL o zbliżających się koncertach w Warszawie w Poznaniu teraz czas na informacje w radiu TOK FM jeszcze raz dobry wieczór przed mikrofonem Marta Perchuć-Burzyńska gośćmi kultury osobistej są dzisiaj Dorotę Miśkiewicz wokalistka skrzypaczka kompozytorka i pianista jazzowy wspaniały muzyk Krzysztof Herdzin rozmawiamy o zbliżających się w koncertach w Warszawie i Poznaniu w ramach projektu piano PL na scenie proszę państwa tuzy polskiego jazzu rozmawiamy właśnie o mnie o tych różnicach też pokoleniowych w środowisku polskich jazzmanów jak to jest starsze pokolenie znosi to młodsze jak znosić z tradycjami ci co pamiętają Krzysztofa Komedę chociażby jak sobie radzą z młodszymi zadziornym czasami z takim rynkiem powiedzmy chuligańskim nawet za błędem ja mogę powiedzieć nam o Włodzimierzu Nahornym, z którym jestem w bliskim kontakcie i on jedynie one z pedagogiem jeszcze dom do Gdańska do szkoły do urn to na Uniwersytet uczyć jest zachwycony tym, że może właśnie uczyć, że może mieć kontakt z młodymi ludźmi i on o tym, mówi wprost, że on opatrzy im z zachwytem nam na to młode pokolenie, które Real ma on też on też jest z tego z on też lubił burzyć on grał w swojej, więc on ona lub, jeżeli jest ferment więcej widzi tych młodych, którzy robią po swojemu jakiś inny ferment to daje mu się to bardzo podoba jej GI myślę, że to, kto to jest w drugą stronę to działa tak samo, bo widziałam Piotra Orzechowskiego pieluch piano chuligana, który w, którym tak widział, że podglądał coś co też Włodzimierz Chomiak Konstanty funkcję napisy, jakie to są akordy w tym co jest w skowronkach co do popisu i my, ale i to jest takie bardzo miłe ziem leżą w grę może możemy się tak nawzajem podglądać trochę no to tak działa jeszcze wracając do tego co Krzysztof mówił w wpompował przed naszym wejściu antenowym rząd ma my mamy pewną ideę, która nas łączy i ja mam wrażenie, że przy koncertach piano PL kim IR to tor to co się dzieje na scenie to jest 1 część programu SN, czyli to co daje mu publiczności do stress test magia to jest test wzniosłe to jest coś takiego, że mam za cały czas ciarki od początku do końca natomiast za kulisami jest coś takiego jak byśmy zawsze tak to czuję, jakbym się cofnęła do czasów, kiedy jeździłam na warsztaty jazzowe n p . do Puław i tam właśnie czy jak w holu chodziła na pierwsze festiwale Jazz moje pierwsze festiwale Jazz Jamboree dzieciom, że takie święto, że mogą się spotkać z kolegami pogadać o muzyce po prostu ich co się dzieje za kulisami tam są przez cały czas rozmowy i przez cały czas nad takim właśnie nie zniknie patrzy na to, że o jej, a ty sprzedały więcej płyt w misjach w lewo raz drużyna z trawieniem nie przesadza anty stresowe nawet nie ma takich rywalizację w dzień magnolii na pewno się generalnie jest legalizacja spisana w bycie człowiekiem jest cechą immanentną każdego artysty i wielkie ego i właśnie potrzeba rywalizacji, ale potwierdzam to i dobitnie chciałbym to co zaakcentować, że rzeczywiście w tej grupie, zwłaszcza przy tym projekcie jest też ponad i ja bardzo często w takich sytuacjach cytuje myśl mędrca, że są ludzie, którzy żyją dla sztuki są wyżej ludzie, którzy żyją ze sztuki miastem przy parku udało się dorwać się otoczyć ludźmi, którzy permanentnie starają się żyć dla sztuki funkcjonować dla sztuki właśnie dla tej idei nie chcę używać zbyt dużo górnolotnych słów, ale w, ale to jest cudowna, bo oboje jesteśmy z Dorotą też klasycznej muzyka górą oboje skończyliśmy Akademię muzyczną jak na fortepianie Dorota na skrzypcach w klasach klasycznych, a więc to jest zupełnie inny świat niż świat sal koncertowych nawet nie sal koncertowych sal widowiskowych koncertów, które związane są z muzyką popularną naprawdę ja nie chcę nikogo skrzywdzić rywala takie są fakty to jest troszeczkę inne wartościowanie inne nastawienie i i kiedy zaczniemy się zadawać pytania i snuć różne refleksje po co to robimy, jaki jest nasz cel to, gdyby musieli tutaj w grupie nie wiem pary muzyków klasycznych pal jazzmanów paru ludzi, którzy grają hity muzyki popularnej sprzedają platynowe nakłady swoich płyt tam mogłoby się okazać, że nie różnią nas diametralnie pewne te takie najważniejsze rzeczy, które są dla nas drogowskazami w Dorota podczas pionowe oraz setek koncertów tworzysz mnóstwo duetów na scenie razem z pianistami jazzowymi dużo przeobrażeń tak mi się wydaje też przeżywasz podczas każdego koncertu, bo w duecie np. z Krzysztofem Greenem z Marcinem Wasilewskim jest też inna niż n p . w duecie z Andrzejem Jagodzińskim, ale to jest nieprawdopodobna właśnie, że cały czas coś się zmieniają tam sobie stoję na tej scenie pełni dziś zmieniają i każdy kompletnie inaczej brzmi każdy ma inne odejść z grona wybitnych, ale inni, a ja się w tym projekcie SLD można powiedzieć, że poddałam trochę echem, bo ja też, by od razu założyłam, że jeżeli pokazujemy, że ja chcę pokazać tych moich ulubionych pianistów to oni muszą mieć możliwość wypowiedzenia się mniej lub bardziej w pełni, czyli erem, czyli aranżacje każdy robił sam z pianistów ja właściwie trudno tutaj było mówić, jaki sugestywnej stron, więc każdy zaaranżował po swojemu każdy gra improwizację swoją i kiedy do mnie przyszły te aranżacje przeżył, kiedy usłyszałam po raz pierwszy to to były dla mnie zaskoczenia i to było wspaniałe, że właśnie tak się mogłam oddać, bo wiedziałam, że w razie, że to wszystko w dobrych rękach, że to, że ta nie może być złe i jest to bardzo miłe uczucie dać się ponieść pomysłowi kogoś innego nie kontrolować od początku do końca każdej nuty tylko właśnie k, a ktoś miał taką wizję na ten utwór to ja to ja to muszę zaśpiewać tak, żeby dopasował od aranżacji i faktycznie minimalnie nie może zmieniać swoje podejście do do do śpiewania, ale też niezwykle przyjemna, a ty jesteś chyba bardzo miłe, bo tak mi się wydaje, że te aranżacje zrobiony był z myślą właśnie tobie, więc są takie małe muzyczne dedykacje dla Doroty Miśkiewicz wolno nakaże muzyka gość oglądamy, że mamy i ciebie błąd bramkarza teraz znajdują się zjazdu, prosząc o aranżacji danej piosenki musiałam mu właśnie sobie wyobrazić ten pianista pasuje do tej piosenki czemu, że będzie to podobało się będzie chciał zagrać w tym pianista, który pisał też pewnie myślą o moim głosie, żeby to pasowało, jakie ma to sam zaś 1 właśnie, bo w programie koncertu pionowe, ale znane piosenki należące do kanonu polskiej muzyki wybrać z kanonu to wybrać z milionów tak naprawdę, bo mamy bardzo bogatą naszą polską muzyką grafik i jak wygląda zatem kanon brodnicki plasuje się w szklanej kuli u schyłku lat MFK, jeżeli bronią zetrą się podoba jej nie zauważyłem RCL, że przez wojewodę o, przeglądając w ogóle te wszystkie utwory, kiedy już je miała byłam bliska tego ostatecznego wyboru żony są jednak w większości smutne między jedyne 1 ekip z prośbą do państwa oraz żyjących to sugerowała, że mimo, że są te smutne to proszę zrób jak najbardziej możliwe, że to mogło być, chociaż trochę rytmiczne w duecie tworzycie, jaki utwór my wykonujemy otwór w ich lawa jest minimalne normy jest utwór piękny utwór z tekstem Wojciecha Młynarskiego swojego ulubionego tekściarza malarstwa muzykę do tego pisma absolutnym Matuszkiewicz jest to perełka i jest to utwór gatunku takich, które na nikogo nie pozostają niewzruszone naprawdę historia wręcz filozoficznej, zakładając samochodem myślenia, a przy tym tak pełne melancholii nostalgii smutku, który tak jak Dorota będzie również można przedstawić sposób dużo bardziej pogodny wiem, że też masło maślane, że smutek w sposób pogodny, ale jest coś przedstawiającego tego uczucia i tej emocji w tym utworze także ja napisem aranżację takiego właśnie rozmawialiście przez kilka rozmawiało się o tym, mając na uwadze to, jaką dysponuje barwą Dorota i jaka jest jej wyobrażenia, że kwartet smyczkowy nadał temu niezwykle klasyczny anturaż brzmi to tak jak utwór napisany na potrzeby niemieckiej dziewiętnastowiecznego dzieła scenicznego np. tak wysokiej wyobrażałem ja też na fortepianie gra to w sposób dużo bardziej się, że romantyczny ani jazzowe także, by było mniej zgrzytów mnie jakiś takich odważnych rozwiązań harmonicznych, żeby wszystko to bardzo łagodny sposób, które złożyły się w takiej taką narrację romantyczna nostalgiczna komuś zrobi się wszyscy spotkali się należy oczywiście rzeczywiście muszę przyznać, że Dorota świetnie zdecydowała o tym, utworze, bo jest to mówiąc kolokwialnie petarda, ale na pewno w ludziach właśnie tu Krzysiowi, bo śpiewaliśmy go razem zaproponowaliśmy swego czasu na na festiwalu muzyki filmowej w Łodzi i Jaspers zachwyciłam się z mocą Boga nie znałam, więc tej niektórzy piesi też nie przyszli z pomocą, podrzucając niektóre utwory dużo petard podczas folk koncert kupiono PL przypominamy, że koncerty i jutro w Warszawie 5 kwietnia w Poznaniu jeszcze 1 sprawie chciał porozmawiać, bo doszły nas słuchy, że nagrywasz z tatą Henrykiem Sienkiewiczem wspólną płytę, jeżeli nagrywam, ale mam taki zamiar, ale bardzo długo też kazali iść w grę na taki zamiar i na jego zrealizowanie czekać to co się wiąże z tym, że nie, jeżeli jest się córką znanego muzyka na to trzeba najpier w jednak w samej dla siebie stanąć na własnych nogach poza tym, żeby też pokazać publiczności, że już ma się też własne nogi ideałem i teraz, kiedy możemy tak taką płytę nagrać czy w ogóle stworzyć taki projekt to to jest faktycznie projekt nim nasz wspólny to nie jest podpieranie się do tu się tylko to jest młody ja też bym pomyślał, że tyle ma wspaniałych melodii można, by do tego, by pisać teksty i zaśpiewać utwór nie chcieli nie jest także więcej na płycie będzie Dorota albo Henryka albo córki muzyka będzie taty ja będę śpiewać, więc wszystkie tematy będą zaśpiewane przeze mnie czy to prawda Dorota umówiła się do taty jak chciał się uczyć grać na fortepianie nie będę grał jak i pokazuje Batisty starej daty, bo w nawet gdy pani Magda, ale pamiętam, żeby taki rodzaj buntu, bo on coś tam się nie podobało, a kolegom w szkole się podobało, więc uznać, że skoro tak wiadomo jak to działa jednak grupa rówieśnicza jest w takiej sytuacji zawsze mocniejsza skoro kolegom się podobało to inteligentny gracz z kolegami nie będą nocować straty natomiast inna uwaga taty wtedy było tak, że to moją forsą za trudne i zasobne w UE i jak potem po latach stwierdziłem, że coś w tym jest co tam mówi GI i staram się żeby, żeby jednak to co było bardziej pozytywne w miastach skomplikowane, ale widzę, że projektem piano PL w pewnym sensie wracam do tego co mi naprawdę w duszy gra Ania przeżyła coś takiego jak bunt jest takie jak bunt jazzmana w ogóle istnieje takie zjawisko jest w przypadku muzyka jazzowego zmontować w Sejnach natomiast w moim przypadku ja takiego buntu nie przeżyłem nie wiem jak Dorota, ale nie miał przeciwko czemu się buntować, ale też bardzo ciekawe, że niektórzy mówią, że czesne dla bat dla ludzi został odkryty właśnie jako jako potrzeba szukania dla siebie coś ożywczego świata nowego świata dźwięków których, który pozwala właśnie buntować przeci w zastanej akademickiej domyślnie w muzyce, czyli w definicji ma atak bombowy kazał, ale generalnie muzycy, którzy zajmowali się muzyką jazzową zazwyczaj robili to przez pryzmat znudzenia czy zmęczenie muzyką klasyczną w moim przypadku ja uwielbiam muzykę klasyczną zawsze uwielbiałem zainteresowałem się jazzem jako chyba 1 z ostatnich moich fascynacji i niejako potrzeba buntu tylko właśnie go potrzeba poszerzenia swojej wyobraźni swojego świata w harmonii nie wiem poznanie nowych narzędzi tak i t d . i tak mnie zafascynowała, że już zafascynował, że wszedłem w to bardzo mocna, ale do dziś stara się łączyć te 2 światy ze sobą natomiast myślę, że jest w bardzo wielu ludzi, którzy zbuntowali się tak do końca jak np. świętej pamięci Tomasz Stańko nasz najwybitniejszy jazzman, który bardzo często o tym, mówić i dla niego ta postawa, którą prezentował przez całe życie była kompletnie nie, uznając są kompromisów postawą zbuntowanego odważnego eksperymentatora i takich ludzi jest znana, ale pamiętajmy też, że on wybudował w latach 622, kiedy czas w ogóle był wyrazem buntu też przez nich rozdano ich, więc narzędzie nowe, z którego można było używać i inni właśnie to starsze pokolenie ono ma pamięta tamte czasy, gdy dzisiaj ruszą jeszcze czasami był to ewidentnie sposób wyrażania swojego poglądu na temat polityczne bardzo wielu jazzmanów, którzy protestowali w ten sposób zaistniałą sytuację w swoim kraju czy w Europie czy w stanach Zjednoczonych tak dalej, więc myślę, że co kraj to obyczaj co człowiek to inna sytuacja i co czasy to inna sytuacja, gdy Faithless jest wyrażeniem, czego w takim razie myślę, że do ciągle jest wyrażenie takiej właśnie wolności, bo jeżeli buntujemy się to musimy się buntować przeciwko, jakim się era ramą może, w których jesteśmy, a adres jest taśm przekraczanie tych ram dla każdego one są, gdzie indziej każdy może to traktować też jako przekraczanie takich swoich osobistych ram nawet improwizacji ziarno wiemy, że są konkretne skalę są konkretne akordy, ale może, jeżeli skręca w tej improwizacji troszeczkę bardziej w krzaki legitymuje to może coś z tego wyjdzie, ale trzeba się na to odważyć się, więc dla mnie na pewno to jest to jest mierzenie się właśnie słynną znaczy to stos właśnie takie sprawdzanie z swojej odwagi tak wielkiego potwierdził Krzysztof Herdzin mówiła Dorota Miśkiewicz rozmawialiśmy o zbliżającym się w koncercie jutro w Warszawie piano PL zapraszamy do Poznania 5 kwietnia, gdzie również wielki jazzowy projekt naprawdę z tuzami polskiego środowiska jazzowego jazzowych polskich pianistów w bardzo wam dziękuję za to spotkanie bardzo dziękuję i trzymam kciuki, żeby jutro było ono tak jak chce ci będzie tak prewencję i na scenie po dachy Marta Perchuć-Burzyńska do usłyszenia teraz w radiu TOK FM ciasnej format Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: KULTURA OSOBISTA

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Podcasty TOK FM oraz radio TOK+Muzyka bez reklam - teraz 40% taniej w zimowej promocji!

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA