REKLAMA

Adolf Weltschek i Agnieszka Malatyńska-Stankiewicz o gościach i spektaklach 5 festiwalu Materia Prima w Krakowie

Krakowskie Przedmieście
Data emisji:
2019-02-06 14:40
Prowadzący:
Czas trwania:
31:41 min.
Udostępnij:

Najciekawsze spektakle z całej Europy zrealizowane w konwencji teatru formy będzie można oglądać już od 15 lutego podczas festiwalu Materia Prima w Krakowie. Nie zabraknie spotkań z mistrzami sztuki lalkarskiej, spektakli czerpiących z estetyki cyrkowej oraz przedstawienia inspirowanego kulturą flamenco. Widzowie w ciągu 9 dni zobaczą w sumie 12 przedstawień - o wydarzeniach 5 odsłony festiwalu Materia Prima opowiadają Adolf Weltschek i Agnieszka Malatyńska-Stankiewicz.

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
12 wybitnych spektakli z różnych stron świata zrealizowanych w różnych konwencjach będzie teatr tańca teatr Lalek masek 9 i będzie także teatr, który mocno czerpie ze scenicznej iluzji takiej estetyki cyrkowej 9 festiwalowych dni z materią filmu wszystko rozpocznie się od 15 lutego przedsmak tego byście państwo mieli mam nadzieję już teraz Łukasz Wojtusik program krakowskie Przedmieście z Krakowa na antenie Radia TOK FM, a w naszym krakowskim studio goście goście goście Rozwiń » Adolf Weltschek reżyser teatralny my oczywiście dyrektor teatru Groteska w Krakowie także szef festiwalu materia prima dzień dobry TVN czy i Agnieszka Malatyńska Stankiewicz dziennikarka publicystka rzeczniczka festiwalu materia prima dzień dobry dzień dobry to jest piąty raz, a tych spektakli, które z całej Europy, chociaż czasami mieliśmy reprezentacji światowe jeszcze dużo zostało do pokazania w Krakowie to znaczy dużo w tej materii teatru formy panie dyrektorze siedzieli cały czas bardzo dużo, bo wbre w pozorom nam naszej perspektywy polskiej wydaje się, że istnieje tylko teatr dramatyczny nie pamiętamy, że kiedyś działali w naszym kraju Kantor Szajna mąci był aktywny no, więc od twórcy, których można zaliczyć do tego rodzaju teatru, czyli teatru, który tak naprawdę nie wykorzystuje do budowania narracji teatralnej opowieści tak dramatycznego tylko właśnie materie pierwszą materię teatru, czyli Przybylskim aktora działającego w przestrzeni sceny no i wszystko to co może mu towarzyszyć co może wzmocnić jego przekaz plastyka muzyka no i taki teatr na świecie jest nurtem również szerokimi aktor dramatyczny jeśli nie większym szerszym i my staramy się przekonać widownię w w naszym kraju, że warto ten teatr pokochać, bo to jest temat wolnych ludzi kinoteatr wolnych ludzi w Polsce to w ogóle brzmi bardzo ładnie Agnieszka oto skoro jest tak dobrze to czemu jest tak źle niczemu wejdziemy trochę publicystykę po pytam czy tak trochę dziennikarsko twoim zdaniem tego teatru, który stawia na formę w naszym kraju ciągle nie jest jednak za dużo jest tych grup teatralnych trochę, ale to nie jest taka sytuacja, że w dużym mieście mamo to Niewiem rocznie 57 spektakli realizowanych realizowany nie ma to w formie połączenia teatru są sztukami wizualnymi i i tańcem czy w teatrze cieni wydają się, że przede wszystkim w tej chwili teatrem nazwijmy to dramatyczny w Polsce ma odcień publicystycznym, więc selektywny jest na świeżo komentarzami próbą komentarza tego co dzieje się wokół nas natomiast jest natomiast teatry teatr właśnie formy teatry, które przyjadą na festiwal materia prima pokazują kompletnie coś innego to jest to jest teatr, który jest, który pokazuje prawdy uniwersalne i też nie padają tam żadne słowa dla mnie słowo jest głównym nośnikiem wobec czego ten wraz z uniwersalnym dla wszystkich ja nie wiem, dlaczego nie jest źle nie jest tak popularny w Polsce jak na świecie nie umiem odpowiedzieć na to pytanie być może my dopiero do tego teatru dochodzimy być może dzięki właśnie temu festiwalowi uda się zgromadzić ci dosyć dużą grupę odbiorców, którzy będą pragnęli takiego teatru i być może to jak gdyby przełoży się na to, że takie teatry w taki ruch zacznie w Polsce istnieć mam taką nadzieję, aczkolwiek nie wiem, bo na razie publicystyka król Wilhelm wzrost jest on, ale to jest problem z szerszym związany z naszą kulturą szeroko rozumianą my nie kochamy formy i rzeczy doskonale zrobionych, o czym pisał Norwid wsi ciągnie za nami niestety, a te teatry są teatrami, w których przede wszystkim dominuje perfekcja kunszt artystyczny wykonawczy i od niego zaczyna się wszystko jeśli tego nie ma to teatr nie istnieją to jest tak jak w balecie jeśli artysta nie ma określonej techniki i określonych umiejętności to baletu nie ma po prostu, a może to jest także jeśli dyrektor teatru lalkowego, gdzie operuje się również maską tekstu pytam trochę dookoła nie ma określonej puli pieniędzy w budżecie to również trudno jest to przełożyć się ma efekt w postaci dobrego spektakularnego przedstawienia zrealizowanego w teatrze formy takie pieniądze bardzo często są na formę np. w takiej formie jak Opera w teatrze lalkowym majestatu trudno Campo zrealizował też niejedną nawet przedstawienie realizowane teatrze formy wspomnę tu chociażby spektakl Masza Chagall no to jest takie dość duże przedsięwzięcie logistyczne drużynie w reaktorze myślę, że nie w pieniądzach sprawą tylko w odbiorcach także my z uporem godnym lepszej sprawy staramy się odbudować to wszystko, o czym była Groteska w okresie szturmu do gangu, czyli w okresie ojców założycieli była teatrem formy tak naprawdę teatrem plastycznym i z niewiadomych powodów tak naprawdę ciocia wiosną 2 ten temat został wyparty ten typ teatru został wyparty ze świadomości odbiorców jak to się stało trudno powiedzieć wszyscy pewnie jesteśmy winni znać zarówno twórcy jak i otoczenie, czyli krytycy wszyscy nota środowisko zapewne no ale to jest tak jak w wolnym rynku no tzw. prasą w pewnych rzeczy, które mają swoich odbiorców z różnych powodów w tym po wszystkim jest odpowiednia doza promocji reklamy, bo to jest jednak element niezbywalne w dzisiejszym świecie, więc ja raczej upatruje jeśli mówimy o środkach finansowych we dnie w środkach na realizację tylko możliwości przeniesienia się poprzez nośniki komunikowania się z widownią dla to są duże pieniądze tak naprawdę powiedział nawet, że większe niż te na produkcję o paradoksie Erste, a to z tego powodu, że jak pan redaktor doskonale wie w dzisiejszym świecie jednak szum informacyjny jest olbrzymi doświadczamy tego także przy okazji naszych festiwali, że nieustannie toczymy ZAK każdorazowo przy każdej edycji toczymy bardzo ostrą rywalizację konkurencyjną z innymi wydarzeniami, starając się na różne sposoby wcisnąć w świadomości potencjalnych odbiorców no tak to wygląda wróćmy teraz do samej materii pojedziemy materii Prime my piąty międzynarodowy festiwal rozpocznie się ME piętnastego piętnastego i lutego rozumiem, że rada programowa jest widziałem, ale szybko jak to jest jeździcie na metę wszystkich wolnych różnego rodzaju formy oglądacie te przedstawienia w tym także przysyłają wam na sesji Wicko na Focha się czy nie to jest dobra zaprośmy też chętnie byśmy jeździli i panuje takie przekonanie wśród program nocy festiwalu znajdą się zrobić dobrego festiwalu bez oglądania spektakli na żywo my jesteśmy w tej sytuacji w troszkę dziwnej, że nie mamy wystarczających środków na to, żeby móc jeździć różne miejsca oglądać premiery w całej Europie wówczas w świecie, więc korzystamy z piekielnego wynalazku, jakim jest internet i poszukujemy tam spektakli, które na ogół oglądamy w krótkich plenerowych streszczenia ach, PSL-em i 161 interesuje to oczywiście piszemy do zespołu prosimy o cały materiał boi tym sposobem gromadzimy gromadzimy potencjalnych wykonawców okazuje się, że można zrealizować festiwal bardzo dobry od strony programowej nie ruszając się z Krakowa no można, a może pan zdradzić, kto tak z ciekawości dziennikarskiej, bo Jaskółki ćwierkają, że w byłby pan w pełni szczęśliwy, gdyby jeszcze także 2 propozycje przyjechał na tegoroczną edycję festiwalu o kim mowa o kogo zaprosiliśmy, kto byłby takim pana marzeniem, a potem wymioty, które zaprosiliśmy mogę powiedzieć o 1 spektaklu, w którym występował WI fi robot z taśmy produkcyjnej takiej, gdy taki robot, jaki stoi na zarzut produkcyjnych montujących samochody i 2 tancerzy, a i dla mnie to jest coś niesamowitego, że można zrobić przedstawienie Nobel będących kwintesencją twórczości Stanisława Lema dla mnie np. nauczyli coś co jest w opowieść czemu w kosmosie tak naprawdę uniwersalnych przewożący takich 3 wykonawców troszkę dziwnych nie udało się niestety względy terminowe nie udało się w wiele więcej spektakli bo, przygotowując program festiwalu na krótkiej liście mamy na ogół 30 parę spektakli z jeziora względów terminy finanse zagranica dalej, więc tych spektakli, które chcielibyśmy tu widzieć my, czyli rada programowa, czyli Wrona Głowacki Małgorzata Zwolińska Małysz dużo dużo więcej niż w sektorze, ale mam nadzieję, że jeśli doczekam 6 kolejnych edycji to w tegorocznej krótkiej listy spektaklu pojawią się na kolejnych, czyli kolejny festiwal za 2 lata młodzieżówka przyjedzie po raz kolejny film rządzi drugą zobaczył dużą przyjemnością z tym muszę powiedzieć, że przymierzali się do chwili koleżanki, ale ta ostatnia premiera nie była ona i a bardziej przekonujący, a on jej rozumie oczywiście one należne od swojego psiego dające taśmy wideo recenzje czuwa zaczniemy 15 maja lutego w Krakowie w teatrze Groteska przedstawienie Anne Circus 12 z duńskiej i ekipy są w Kruk teatr co to będzie takiego w nocy z bardzo bardzo ciekawa historia, ponieważ to jest zabawna opowieść bardzo zabawna powieść, ponieważ wydaje im opowieść w lalkach wydaje się, że wszystko możemy zobaczyć jest piękny cel jest przedstawienie cyrkowe są lalki, które pokazują cały cyrk taki jak my znamy, więc są wszystkie postaci, którym nie my znamy jest też oczywiście słoni słoń, który okazuje się, że to jest ona ani wszystko byłoby zupełnie normalnie, gdyby nie to, że w tym, że w tym my w tym cyrku dochodzi do UE do takiej nagłej i jak gdyby bardzo w trakcie tego przedstawienia dochodzi do takiej nagłej deklaracji miłości Otóż Pchła pan posła nagle oznajmia wszystkim zakochuje się słonicy Eleonorze itd i to powoduje, że właściwie cały spektakl zupełnie wymyka się spod kontroli więcej nie powiem, bo tych jest pojazdem pomyślę, że można się bardzo dobrze bawić się na tym przedstawieniu można się wybrać te kameralne przedstawienie, które również może być z przedstawieniem dla całych rodzin także myślę, że to jest świetne, żeby pokazać w jaki sposób gry lalka może funkcjonować i w teatrze tutaj dla tych miłośników poszczególnych typów właśnie rodzajów teatralnej wypowiedzi ten spektakl może być szalenie ciekawy właśnie chociażby z tego punktu widzenia niekoniecznie jedynie z powodu na historię, a historia oczywiście wciąga fascynuje najsilniejszym to jest taka historia na poziomie pewnego krakowskiego poety, który kiedyś napisał taką taki piękny wierszyk dla dzieci w tym, którzy zakochują się żaba w ogórku kiszonym, ale jeżeli chodzi o te rzeczy, które ma nie jeszcze interesują, bo powiedziałaś co myślą o tym w chuście aktorskim lalkarskim to bardzo ciekawie w mojej opinii zapowiada się spektakl Wiktora Antonowa cyrk na stokach widziałem przyznaje się szczerze fragmenty no i to on z już stoki trochę tych nawiązań metą w Grotesce byki takie spotkania z mistrzami, a taki Arsenał man show i Penta może, że to były takie spotkania, które no potrafiły rzucić na kolana wszystkich tych, którzy potrafią docenić kunszt operowania lalką marionetką pacynką do wypadku Antonowa to jest marionetka tak i to jest niezwykle wyrafinowana technika bramkarska trudna bardzo bardzo trudna i Antonowicza z 1 w tej chwili z tych czołowych Maria siatkarzy świata odwiedza różne miejsca na globie postanowiliśmy sprawić przyjemność wszystkim tym, którzy są przyjść i doznać powrotu do dzieciństwa i przeżyć moment takiej bezinteresownej radości oglądając no wszystko to coś w głowie człowiekowi nie mieści jeśli chodzi o możliwość ożywiania kawałka drewna przerobionego i zmechanizowane jego i funkcjonującego spektaklu w formie lalki to zawsze rzecz tak jak Mongolia, która rzuca na kolana no bo wymyka się naszemu potocznym doświadczeniem czy nawet w wyobrażeniu o możliwości, jakie dają nitki i kawałki i nieożywionej materii to, gdy oglądałem fragmenty spektaklu jest to co najbardziej tak dziś rzucało się w myśl, że zastanawiam się co czas na ile to jest taka takie dążenia artysty do przekroczenia jeszcze kolejnej granicy jak zobaczyłem tam takich zapaśników czy atletów, którzy układają się z taką figurę to pomyślę sobie, że to musi być taka, którą artysta sobie sam specjalnie najpier w wymyślił potem zamówił apotem sprawdził wymyślił i zrobił, a okres wymyślił zrobił wszystko jasne ta jest zdania jest, bo to wszyscy ci mistrzowie lalkarstwa marionetka, że to są ludzie, którzy wymyślają i realizują, bo pewnie inaczej by nie doszło do porozumienia czy nie wszyscy byliby w stanie przekazać tych, którzy w swojej wyobraźni ze swojej projekcji czy komuś innemu i to jest także o niezwykle frapująca, ale to jest także dowód na to, że festiwal materia prima to jest takie zwierzę, które pokazuje naprawdę niezwykle szeroki wachlarz tego, że nazwa teatru formy, a właśnie takich kameralnych bardzo małych można, by rzec tradycyjnych, bo marionetka zoo technika tradycyjna bardzo stara, by rzeczy do takich małych kameralnych monumentalne spektakle i to jest wielka siła festiwalu naszego wyróżniająca go spośród nas bardzo duże ilości ostrzegali, że nam się udaje jakoś tam wydłubać dzięki różnym zabiegom, o których mówiliśmy bardzo różne spektakle i rzeczywiście oglądając festiwal repertuar festiwalu Maciej Klima ma wgląd we wszystko to co dzieje się w tym nurcie teatru im co myśleć o mówiliśmy przez chwilkę o ekipie z liści poziomki, które ponoć słaby spektakl ostatni zrobił, ale to rozumiem, że nie słaby, ale tu nie najlepszy nie zasługując na miarę dla status materia prima, ale rozumiem, że cały czas swoimi kolejnymi produkcjami kampania Fitch Polska zasługuje na to miano, bo zobaczymy po raz kolejny zobaczymy po raz kolejny przyjeżdża ze spektaklem, który chcieliśmy zaprosić jak poprzednio materie, ale wtedy on nie był UW w trakcie tournée rozrasta będzie jeszcze lepsze niż to co, gdzie 2 lata temu myślę, że tak funky myślę, że tak to jest po tych złych spektaklu Bronka listy do Czechowa spektakl inspirowany twórczością Czechowa i to zdumiewające jak w tzw. nowym cyrku z nowo to też może być myląca nazwa, bo oczywiście wszyscy artyści to są mistrzowie różnego rodzaju specjalnościach cyrkowych akrobacji, ale to są wszystkim multi instrumentaliści sensie umiejętności scenicznych po to, są śpiewacy to są muzycy to są także aktorzy świetnie sprzedający teksty i ta siła zespołu spektakli 5 paski polega właśnie na tym, że jest to synteza tego wszystkiego co w teatrze się wykorzystuje na scenie i Fitch paska robi to znakomicie intymność są rzeczy, które nie mają jak dziś, by jasno określonej linii narracyjnej nieopodal historii, ale konstrukcja kompozycja rytm tych spektakli, ale także poezja tak czy ktoś tam pojawiają, bo akurat wypadku w Gryfinie praskie trochę tekstów spektaklach jest, ale to są teksty na tyle proste, że łatwo zrozumiałe, a dodatkowo jeszcze no one nie wpływają właśnie na coś ktoś nazywa takie narracje czy można spokojnie ten spektakl kontemplować się nim cieszyć nie, korzystając z sensów tych tekstów tak naprawdę są jeszcze 1 warstwą to są siła teatru formy można go odbierać na bardzo wielu płaszczyznach tej podstawowej zmysłowej można się zatopić kompletny i poprzestać na tym ciekłych doznaje często olśnienia, kto jest piękny i energetyczne i w frapujące no ale można też tak jak powiedziałem dryfować po oceanie skojarzeń metafor sensów poetyckich i to jesteś niezwykła siła to, o czym marzy Agnieszka Wood i umiejętności dotykania uniwersum przez mimochodem zupełnie co też nie jest taki wykład akademicki i w tych spektaklach, które by nas znudził czy jakość zniechęcał zdystansował do tego mimochodem się wszystko idzie jeśli chcemy wchodzimy rozwijamy też sens swojej głowie obok wieży turysta wolnych ludzi budowniczych obraz i artyści teatru formy nie nakłaniają nie są to manifesty i ideowe, których szczerze powiedziawszy zaczynam mieć dość, śledząc codzienność naszego teatru w szczególności to zapytam przewrotnie czy biegnie szkoły to co mówią chcą zamanifestować, jeżeli w ogóle coś zamanifestować muzycy z instrumentarium rockowo powiedział Marek owym, którzy stają na scenie i je wspólnie z grupą ludzi, którzy tam są tancerzami trochę performera i próbują nam opowiedzieć historię przez muzykę, ale nie byle, jaką muzykę, by wybrać się państwo to jednak trochę dla mnie rockandrollowe instrumentarium wykonujące Requiem Mozarta, bo takie wydarzenie nam się szykuje spektakl rykiem pór RO ty jest bardzo dobrym pytaniem najemcy, że czas zacząć od tego, że Requiem Mozarta jako takie, czyli jako utwór jest w ogóle pewnego rodzaju symbolem naszej kultury to jest utwór, który sąd może w pewną przewrotnością jest paradoksem jest to, że przy utwór, który mocarst w napisał zaledwie 20 % staje się najsłynniejszemu for mu cała ta jest najczęściej wykonywane, ale to jest też to jest też czy całkowicie nasza tradycja nasza historia nas Europejczyków i teraz poprzez łączenie to właśnie z innymi stylami z innymi gatunkami głównie sięganie po Jazz, który jak wiadomo wywodzi się zupełnie innego kontynentu po pieśni afrykańskie łączenie tego wszystkiego powoduje, że powstaje coś co staje się jak gdyby międzynarodową wartością taką tradycją rozszerzoną to jest jak gdyby przekazanie tego, że jednak jednak ten świat który, który nas otacza już nie jest takim światem czysto zamknięte my nie jesteśmy jedynie Europejczykami euro pomocy od czasów Mozarta znacznie się zmieniła już ma swoich innych mieszkańców, którzy też już są któreś pokolenie tutaj, którzy też wnoszą do tej Europy jej swoją tradycję swoją kulturę być może właśnie takie pokazanie i pokazanie czegoś co jest jak gdyby staje się też pewnego rodzaju uniwersalną rzeczą, bo przecież Requiem to jest to jest msza żałobna to jest dłuższa za kogoś, kto umiera i to jest rzecz, na którą warto zwrócić uwagę, że po prostu wszystkich nas czeka niezależnie, jakiej jesteśmy kultury wszystkich miasto czekano pięknie byłoby umierać w tak pięknej muzyce nie wszystkim jej się to udaje, ale myślę, że ten spektakl to jest chyba ja miał szczęście, że widziałam go w internecie dzięki temu, że zespół mango udostępnił to jest spektakl wstrząsający wzruszający bojowi świadomi, że to jest spektakl, bo oczywiście główną kanwą tutaj Requiem pudel jest muzyka muzyka genialnie zrobiona właśnie, gdzie kompozytor Hans solo decyduje się na to, żeby te rzeczy, które nie są moc karta odrzucić z tej partytury Mozartowski, wypełniając ją zupełnie czymś innym, ale jakby, zachowując tematy sposób budowy tych właśnie ta jest Requiem Mozarta, ale wykonalne kompletnie inaczej to jest to tkanka mnoży muzyczne atak Kamila, na której zbudowany jest właśnie wstrząsający spektakl, bo też reżyser Alan dla tych fundują nam tutaj niezwykłe naprawdę wstrząsające obrazy i to jest spektakl, który na pewno zmieni nasze życie to jest spektakl, który też pokazuje, że pokazuje, iż stawia pytania o granicę pomiędzy tym życiem, a sztuką to są takie przesuwanie tych granic nowych wiemy z różnych materiałów prasowych to jest spektakl, który miał swoją premierę w styczniu, gdy zeszłego roku w Berlinie i od tego czasu już odbyło się kilkadziesiąt spektakli na całym świecie i za każdym razem publiczność jest poruszona i jest to coś niezwykłego tutaj dyrektor zdecydował się specjalnie, żeby to pokazać w dużej sali centrum kongresowego, ale i z bonu wydawał się właśnie wydaje się, że to wszyscy powinni zobaczyć to są tylko 2 przedstawienia nie wiadomo, jeżeli ktoś nie miał strzelić tego teraz w Krakowie w Polsce to nie wiadomo, gdzie będzie musiał jechać w świat żeby, żeby to zobaczyć, a to jest zapewne spektakl, który jest najbardziej dyskutowanym spektaklem ostatniego roku i myślę, że jeszcze przez długie lata będzie się o nim mówić jako o czymś co otworzyło zupełnie inną nową jakości przeżywania, a ponieważ tematyka jest naprawdę taka poruszającej dotycząca każdego z nas no, więc myślę, że warto to my zobaczyć, bo jest to niezwykłe Szanowni państwo Requiem wpół realne jest w programie Maritime dziewiętnastego i 20 lutego jeszcze zapytać jeszcze jedno wydarzenie na pewno, bo spektakl, na który przyznaje się czekam, bo estetyka w Ameryką jest w nich estetyką bliską znakomita tancerka Patricio Guerreiro spektaklu katedra no i teraz pytanie jak do tego wszystkiego jeszcze kontraktu dorzucał Flamengo to jak pan to dyrektor argumentował Flamengo premiera, którzy i jeśli ktoś obudziło północ i kazał mi wymienić 5 spektakli czy 6 spektakli, które zabrałbym na tzw. bezludną wyspę hity, które tkwią w mojej bliskiej podkoszowej pamięci emocjonalnej to on wśród tych 5 mogę tu wymienić tych zapukali biskupów słów Grotowskiego to są Biesy Wajdy to jest matka matka Jarockiego i to jest zakłady spektakl Flamengo właśnie, który widziałem onegdaj podróżując z teatrem 100 po różnych festiwalach na festiwal wina w na festiwalu w pensji, ale szykan to oczywiście umarła klasa i to Flamengo to był spektakl, który przy pomocy chcemy kociej muzyki tańca opowiadał historię, którą można streścić krótko tęsknota za wolnością, a cały spektakl polega na tym, że artysta tańczący śpiewający podnosił olbrzymią karate olbrzymią i tyle tylko tyle jazd i nie ukrywam, że to Flamengo drzwi jest bardzo głęboko w mojej głowie i te emocje, które potrafi, bo dzieci oczywiście przymierzaliśmy się przed w trakcie poprzednich edycji także do RODO do tego, że w samym kanale róże są okoliczności programowania i wreszcie trafiliśmy w tym roku na 2 spektakle w znakomite i ostatecznie udało mi się nakłonić koleżanki, żeby zaprosić Patricio Guerreiro dlatego, że to jest z Flamengo scentralizowane, czyli obudowane obrazami teatralnymi i jak komuś strukturą teatralną na Zaspie w roku katedra jak mówi paczek maleje też spektakl w wyzwalaniu się, że ona brano też o tym, skąd się z za wolnością, czyli spektakl do czegoś dążący i on jest fenomenalny technicznie, bo one z genialną tancerką tak jak kontrolerów wszyscy święci z Rosją chcę plus ten zespół którym, której towarzyszy tym tancerki świetne mojej to wszystko co jest teatrem także w tym, czyli nastrój to nie jest tylko Flamengo będące pokazem kunsztu i czystym popisem to jest także sens naturalny, pozwalając się znowu nam myśleć o tym, że wolność to nie jest najgorsza z rzeczy, jakie nas na tym świecie chórów spotkać dlatego zdecydowali się na Patrycję Guerreiro poza tym Flamengo innym większość z nas zna jedynie z centrów turystycznych, jeżeli jedziemy protein i obserwujemy i to jest typowym przemysłem ręką tymczasem Flamengo to jest zupełnie coś innego to jest sposób na życie to jest przede wszystkim przecież te 4 pism, które się pojawiają, w które wykonają artyści są często pieśni, które niosą w sobie cały ból żal gniew często i bunt przeciwko temu jak jak to życie wygląda trzeba pamiętać, że to nie jest tylko prawda mniej piękna czerwona farba miasta spódnice i Kazachstanie czy to jest to jest cała filozofia i myślę, że właśnie w tym spektaklu to to wychodzi zwłaszcza, że to jest też taki dialog artystki przede wszystkim z wiarą nieprzypadkowo ten ten spektakl został umiejscowiony właśnie w katedrze i dostał taki tytuł katedra, toteż pokazuje przenosi do tej naszej współczesności to co daleko powiedział to wyzwalanie się i ta chęć dążenia do dowolności prawda, bo jednak nie jest to my Cyganie, którzy przynieśli Flamengo do Europy to jednak dużo rzeczy można im zarzucić, ale na pewno byli narodem wolnym do katedry nie państwo musi przekonywać się pra w do czego jeszcze powinienem zostać bezwzględnie przekonamy pani dyrektor niezagrożona myślę, że na pewno musi pan przekonać i państwem słuchających, żebyście poszli zobaczyli spektakl FC Bergman tytuł nie wymienię, bo to są biblijne rozmiary Arki Noego, czyli silnym 300530, a tak, ale proszę państwa wiele dyskutujemy o tym co się dzieje z Europą liczona przeżywa kryzys i co dalej z Europą, jaką znamy i ten spektakl jest okrutny w swoim Shreka śmieje Wilków, czego ZOMO obejrzeć, bo to jest Piguła opowiadająca o tym co jest niedobrego w naszych relacjach naszych zachowaniach myślą o nas Europejczyka za tyle dobrego, że nie prowadzi nas szkół samby w samo destrukcji tak naprawdę no 11 przewrotnej formie już nie sarkastyczny obrazy są niezwykle intensywne wszędzie teatralnym liczę tu zobaczyć moim zdaniem trzeba zobaczyć, żeby się zdać sprawę jak daleko zabrnęliśmy w tej Europejskiej klaustrofobii, która noc tak jak w tym spektaklu kończył się w jakimś no to skowyt skowyt, więc to jest także dowód na to jak Platformy potrafi być mocny jeśli chodzi o przekaz wzrośnie tylko forma, bo wszystko wyjdzie przy pomocy formy zdarzeń sytuacji rekwizytów zestawionych ze sobą, ale jak one potrafią być mocno w swoim przekazie i sensy, które się z nich artykułują to jest także mają zapewnić to znaczy znałem go koledzy wszyscy inni naturalni, żeby zobaczyć, że można brać odpowiedzialność za opowieść niekoniecznie masakrując teksty starszych kolegów takie Stanisław Wyspiański był Adam Mickiewicz można było oddać rzeczy dojmujące dotykający współczesności sposób na niezwykle powiedziałbym przekonujący, ale są metody tego spektaklu jest narracji jest tak bardzo powiedziałbym współczesna, bo jest tak trochę wchodzenie nam do UE z butami do życia na mieszkańców kilku domków tak naprawdę pewnej niewielkiej miejscowości, które możemy zdradzić Acta od tej miejscowości, które w, jakim sensie, że za klucz Arka Noego jest ich tak będzie metaforą z czegoś szerszego w tym wypadku mgr. Belgia Irlandia Europy tak oczywiście Delta technika narracji opowieść jest bardzo współczesna nowy wszystko co jest niezwykle powiedziałbym współczesnej i obliczone na wrażliwości widza współczesnego choćby przez intensywność i bezkompromisowość budowania tych obrazów tych zdarzeń ten wybór jest po prostu niezwykle powiedziałbym trafny i przez to spektakl robi się bardzo intensywne i na porażający także to na deser Szanowni państwo 2003. 3 lutego oczy ze spektakli to w ogóle interesująco będzie można zobaczyć nawet 2 ×, więc trzeba zerknąć do programu festiwalu materia prima, którego piąta edycja rozpoczyna się w Krakowie już 15 lutego w spektaklu bardzo różnych przestrzeniach, bo oczywiście w teatrze Groteska, a także w centrum Kongresowym Max Kraków nowohuckim centrum kultury w opolskim ogrodzie sztuki, a także w wielu miejscach Krakowa będziecie państwo mogli zobaczyć po raz kolejny różne doświadczenia związane z teatrem formy w ramach festiwalu materia prima jest z czego wybierać 12 spektakli, o których na nią wszystkich, bo wszystkich się nie da poza tym musimy pozostawić pewien niedosyt, który my opowiadali państwo Adolf Weltschek się z festiwalu materia prima i dyrektor teatru Groteska dziękuję pięknie kilku i Agnieszka Malatyńska Stankiewicz rzeczniczka festiwalu materia prima dziękuję dziękuję słyszy się Szanowni państwo my już niebawem, a teraz robi to czasami Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: KRAKOWSKIE PRZEDMIEŚCIE

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Podcasty TOK FM oraz radio TOK+Muzyka bez reklam - teraz 60% taniej w promocji Black Friday!

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA