REKLAMA

Czy ograniczać wjazd samochodów do centrum miast?

Mikrofon Radia TOK FM
Data emisji:
2019-02-15 20:00
Prowadzący:
Czas trwania:
45:53 min.
Udostępnij:

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
mikrofon TOK FM TOK FM TOK FM lokaty we 15 lutego 2019 roku godzina dwudziesta 7 wybiła nas, więc czas na ostatni w tym tygodniu mikrofon Radia TOK FM program przygotowały wydają Anna Piekutowska i Zuzanna Piechowicz realizuje Lidia Prądzyńska jest nam się Filip Kekusz będziemy z państwem do godziny dwudziestej pierwszej i podkreślam, że to z państwem, bo mikrofon TOK FM to jest taki program, który tworzą przede wszystkim państwom nasi słuchacze 224444044 to numer do Rozwiń » Warszawskiego studia mikrofony małpa to krótka FM to jest nasz May land, a na Facebooku można się z nami skontaktować się na grupie dyskusyjnej TOK FM dużo rozmawiam śledzimy te wszystkie media i pod tymi wszystkimi mediami jesteśmy dostępni, o czym dziś o transporcie w miastach mija właśnie około pół roku trochę ponad pół roku, odkąd weszły w życie przepisy, które pozwalają samorządom władzą większych miast na wprowadzenie tzw. stref czystego transportu samorządy mogą, więc wydzielać się w miastach najczęściej w centrum takie strefy, do których można wjeżdżać pod pewnymi warunkami najczęściej samochodem przyjaznym środowisku samorządy mają też prawo do tego do tych, którzy takiego samochodu nie mają, a chcą wjechać pobierać opłatę, gdy jest rozwiązanie znane m. in . z Londynu Singapuru Sztokholmu Madrytu na cele są raczej łatwa do odgadnięcia z 1 strony poprawa jakości powietrza z drugiej ograniczenie wokół metropoliach i poprawa jakości życia mieszkańców jako oddanie oddaniem tego miasta podsumowanie kilku miesięcy obowiązywania przepisów jest dowód w Polsce dość krótkie Kraków testowo na pół roku wprowadził taką strefę na krakowskim Kazimierzu na początku stycznia i to i to tyle włodarze innych miast Warszawy Poznania pytani oto 3 czy chcą wprowadzić to rozwiązanie zasłaniają się tym, że sprawa jest skomplikowana trzeba najpierw przeanalizować wiele czynników i mają rację, bo miasto to oczywiście skomplikowany organizm z różnymi współ zależnościami i o te współzależności właśnie chciałbym państwa zapytać ich pomysł czy są państwo za takimi strefami czystego transportu czy przeciw czy za, ale czy przeciw, ale i czeka na państwa głosy jako pieszych jako mieszkańców miast jako kierowców jako rowerzystów, bo chyba się również coraz bardziej są istotnie w tej tkance miejskiej jako jako obywateli słuchaczy po prostu 224444044 to jest numer do naszego studia mikrofon małpa to krótka FM jest adres mailowy TOK FM to się rozmawia to jest nazwa grupy dyskusyjne na Facebooku czeka na państwa głosy w mikrofon TOK FM TOK FM TOK FM 224444044 to telefony do nas mikrofon małpa to krótka FMT jest adres mailowy grupa dyskusyjna na Facebooku nazywa się TOK FM to się rozmawia z maja czeka na państwa głosy w sprawie stref czystego transportu, które samorządy mogą już wprowadzać w Polsce, ale na razie jest wprowadzenie jest różnie, żeby nie powiedzieć, że nie ma go w ogóle poza 1 wyjątkiem, a jest to krakowski Kazimierz stanie wielka strefa taki bardzo odwiedzane chętnie przez turystów części Krakowa pierwsze telefony jest z nami pan Tomek jest Janek dzień dobry panu jedno Real Janki koło Warszawy tak tak, ale tak tak pan kierowca tak dobry pomysł stref czystego transportu zły pomysł tak, ale mam nadzieję jeśli chodzi o kilka ostrych wypowiedzi są to jej świata tak biorę to ponad wielka, bo co to będzie nowe auto tym większy areał w zależności od tego czy będzie ten ruch płynny, a w maju Warszawę na każdych światłach, bo był to by nie zatrzymuje Rometu wśród 201 strat sumuje niemal nie ma płynności tego ruchu i nie jest to nawet położyć na finalne obżera Warszawy wilgoć, a nawet dwudziesta druga i świata nie osiągnięcie włączają otrzymują ruch jest ich film mówimy o odkrytym powietrzu to chyba jeszcze wtedy jak takie auto przejedzie on w minimalnie tego paliwa spala, a przy ruszaniu pod oknami trwa w tyle takie to rozumiem, czyli wg pana to jest ten temat oceny AAA w Warszawie jest utopijna, dlatego że problem tkwi zupełnie, gdzie indziej nie chodzi o to czy 3 nowoczesne auta wjeżdżają do centrum tylko trzeba by w przeorganizować w ogóle zupełnie ruch dobrze rozumiem, że mogło mu, żeby po prostu ruszyć tajnych światła, żeby ten Lipka Zielona fala Hubal mogą nasilać mówi Ewa choroby i nie dotrwać na każdym świetle nawet gdy mamy tu Krakowska 61 w kierunku na Janki mamy trzepak w 1 kierunku i 3 przy wiadukcie, a 2 nie jest brany jest 1 pas prawy tylko do skrętu wprawo na dwójkę cha i kosztuje chyba ponad 2 lata i tworzy się niepotrzebny ten korek, bo prawego wjeżdżają na środkowym pasie między rywalki też na rozwój to powoduje paraliż to jest taka piramida kolejnych utrudnień, gdy ktoś to w wojnach coś takiego to i to już jak najmniej 2 lata i zniknęli wszystkie rogaliki od jesieni Chełmek Borek ona powiedzieć od Okęcia na trwogę przed Okęciem idą do Raszyna i później ten ciągły ruch i elegancję rozumiem bardzo bardzo serdecznie podziękuję za ten głos z pan Tomasz sceptycznie nastawiony do tego typu rozwiązań prawdopodobnie panie Piotrze pan Piotr rozpoznanie strat z nami do jezior panie Piotrze Nur jeśli moja biografia zalicza się do tej grupy tak, ale tak, ale tak, dlatego że tutaj 1 z głównych przyczyn odcinkiem mogły się dawałby temu, kto chce, by w tym stanie w korkach i największy problem niż on ma jazda, ale INEA Poznań Jamajka na przedmieściach Poznania pojęć, które jak otyłość badanie powietrza pyłem elegant Bitdefender internet lepiej, ale problemy z innym problemie niech PZPN, skąd takie punkty po pierwsze, ja na kategoriach, kto jest wymóg, czyli ławę i w związku z tym jak będzie weryfikowane, a drugą kategorię, jeżeli płatność to ile i jakie na te punkty opłat chyba nie będzie korków i jak wybierać poddani i tak zakorkowany do tych, a trzecia po mundialu w sprawie moje auto, jeżeli mamy nie wjechać do tej strefy euro, czyli budowa parkingu czegoś takiego, bo jadam obiady mogę zostawić auto dalej się poruszać inaczej, a ligi flotą kichać tak to pan Wodnej Petr cech tak Boże taki temat, który rzeczywiście poruszone przez ekspertów właśnie, że się wyprowadzić samochody w centrum miasta to one będą musiały być gdzieś w pobliżu tego centrum miasta takie, jakie pytanie czy jest taka przepustowość na parkingach na drogach dokładnie dokładnie Dacia dźwiękiem cerkiewnych na czele tych jasne kryteria i ich weryfikacja tego co się dzieje w nerki wierna jest kampania PIP i dalej, a punkty opłat z kolei w gabinecie i 1 Lech telefonem mobilnym hat trickiem takiej gładkiej i SA no i nie mogłyby one tworzyć dodatkowych korków i trzecia od ich limit do parkowania Górka rozwiązać to ulubione danie mi lejów i HOKEJ, bo trzeba wiedzieć, bo w Poznaniu jest z kolei w centrum strefa tempo 30 do tak zupełnie na marginesie ale, toteż jakiś czas państwo działa jak to jak to jak to jak to funkcjonuje z pana perspektywy jako kierowcy mamy tyle kalorii ile można, a jeżeli jest wielkie samochodów pojadą od niej, jeżeli nie mniej po krótkiej aha itd, czyli jest dość iluzoryczne jak rozumiem i chciałbym się pan pojedzie 33 pan pojedzie 45 Janie handel wypełniona po dramatycznych płynami tych bardziej to kto powiedział wewnątrz domu parter tutaj PRL utajonych znaczy wolny PIB tematów tylne światła zamiast z Aviano, ale to ona od dotrzymują hobby mojego i z drugiej strony oczywiście to znaczenia to jest ewidentny brak dwupoziomowych kilo chodzi o zdrową bardzo serdecznie podziękuję za to głosy, że pan Piotr Poznania był z nami na szkolenie słuchać również z Poznania pan Przemysław dobry wieczór panie Przemysławie wieczór mleczna ma być centrum Poznania zamierza ich tam pojeździć na balkon pełen ranking filmów i róże i wiatr na Zachodzie jest on w czasie, których nie woła, o ile im zielone parkingi, a drugi o ruchu społecznego tłumaczy rolnej nie obrażać go osobiście w tej chwili w Poznaniu, gdzie możemy taki parking ustawili w odróżnieniu od gminy liczy także w Poznaniu orzekł też bokami i komunikacją miejską by, a nawet w tych językach należy Marka, ale też np. słoiczek po głębokich ran temat możliwych działań, a część momentu aż mnie Max Records od komedii Miś w Poznaniu ach, górnych przy rondach obliczania ścian rankingu most teatralny Motyka np. istnieje spora szansa, lecz my jednak ani niższe od 15 minut EUR unikać unikać alergenów analizie największych drugą taką, jaka się o 561 działa 1 ściana na 1 kole 500 kg rasowy, żeby nie zajęli chwalony takich jak i utrudnienia jeszcze więcej goli i chciał podarować unikali czynnikom, które już w tej chwili w Poznaniu w tak tragicznym stanie trybun rolą z przepustowością, ale zupełnie innym momencie to znaczy w tym momencie w komunikacji miejskiej, a ich rododendrony pełna przepustowość danych z lat rondo na plan na Bałtyku 4 zlotych to normalne ciuchy od jutra aż rząd uznał, że jest bratankiem mając na drogę to tylko Barlinek SA GL dodaje fakt jednak, że w kierunku dworca dworca Zachodniego to tam naprawdę świetnych rzeczy dzieją przed nami śmiertelnie ranna po złoto nadal prowadzilibyśmy wołają z drugiej strony np. tak szybko udzielić mu płacić więcej płacić, żeby pamiętali o jakich abonamentem miesięcznym przenośny właśnie było 5 bramek, żeby pojechał jeszcze duży ich idola wyniki okradanych lokali albo taki bilet rodzinny czy kogokolwiek innego można płacić abonament czerwień czerń Luis Perea, bo zrobi Tajlandia, choć robią Calvin Klein widziałam dupa el Dorado wszystkich tych wszystkich elektrycznych samochodów i teraz tak ma też szereg rozwiązań tylko pytanie, które zostanie wprowadzony, który będzie felg efektywne bardzo panu serdecznie dziękuje w Orle za ten głos pan Krzysztof w Warszawie dzień dobry panie Krzysztofie w Ernst linia są szansę na strefę czystego transportu w Warszawie z pana perspektywy UE, żeby pan Dominik Werner Patzelt Balotelli, który można byłoby zrobić szybko łatwo i bezproblemowo Piotrogrodzie i nie nie rozumiem, dlaczego pod pachami nie mogą jeździć samochody elektryczne jednak wiatr i które mogą jeździć samochody elektryczne mogły parkować za darmo, żeby jakikolwiek sposób ludzi mobilizować do kupowania, bo to dopiero po przednich kół odpowie, że dopłaty to wiadomo, że po tak to problem, ale można, by wykonywać fotografie grobu spadkami na koc mogły ich samochody, jeżeli ktoś ma w samochodzie Getin 2 osoby, czyli Bocian to też katalogowa zlotym od początku lekach to, aby pan z pamiątkami od momentu wydaje mi, że paradoksalnie to pan towaru na rynek i Warszawie jest oczywiście jeśli chory i filmowali wakacje oczywiście, ale moim zdaniem Korkosz tłumaczy elementem w Warszawie i policja niech pan zwrócił uwagę jakikolwiek wypadek w Warszawie po świecie w ten sposób rekord tego samochodu to ruch samochodów staje radiowóz na ogół dość pokracznie i panowie zajmują się biurokracją, a Tondel wynik i promuje zajmuje się kierowaniem ruchu rurę o odkorkowaniu Kurka, który powstaje, kiedy ja wypowiadam Babel ponad 40 lat gratulował sobie sprawy na każdym skrzyżowaniu stał milicjant i kierował lub pomagał kierowanie ruchem i tam pobyt ich liczba może z oceną zdarzeń w siłę rażenia w Elblągu, ale i tak GRU, ale zmiany jednak od k teza jest zrobienie kontrowersyjna, bo jednak utrudnienia przy wypadkach powodują powodują wypadki oczywiście rozumiem, że policja ma odjechać Albie, ale wie pan dlaczego, bo to po prostu pakiet takich wpadek gatunki mają tendencję do oglądania i każdy pływalnia patrzy naprzeciwko co się stało pan tak jakby stał policjant i kierował ruchem i nie dopuszczą do tego, żeby panowie grupują albo wolno jadą tylko portu, by upłynął ten ruch nie byłoby tych korków nie odwróci uwagę jakikolwiek korek w większości dzieci nagle powstają, by po wypadku stoi policja nikt nie robi źle się odkorkowania go stamtąd patrol goście zajmują i to mi się wydaje, że to jest pan upłynnienia, a od dotąd powiedziałbym, których tych panów wcześniej, choć jak i żony mówi Ilona klinik w Warszawie trochę lepiej, bo oboje są takie Witalij może przejechać rowerem, który inżynieria ruchu nadal jest tłumacz Kubiak Bartosz Turek Lechia postanowił, żeby zagrać o światła, żeby właśnie Polbank PZU albo, żeby startować Europa kielichy kilka kilometrów i udało się wpoić itd spożycie tego paliwa rośnie i mokro, żeby to oczywiście tego nie da załatwić tego tematu moim zdaniem jakimś tam Polka, ale kwestia pokolenie wie pan nie tak potem drugie, a nie rozumiem tego, dlaczego nikt nie nie proponujemy klientom od ubóstwa elektryczne samochody parkują za darmo to jest jakaś pomoc zachęta dla tych ludzi tytoń i pogadają kupa pieniędzy no witamy w proekologiczne na tych, którzy pytanie tylko krąpiel węgla i takich elektrowni wiatrowych elektrowni na PL wymienia to jest też to jest serię innych problemów, które pewnie się pojawia pojawiał się przed US przy tej dyskusji, bo chociażby właśnie uprzywilejowanie samochodów elektrycznych często się pojawia w dyskusjach o tym jak poprawić zarówno płynność w mieście jak i jaki jakość powietrza bardzo serdecznie panu dziękuję głos pan Krzysztof z Warszawy my jesteśmy pod nr. 224444044 można do nas pisać maile mikrofon opata kropkę FM jesteśmy też na Facebooku na grupy dyskusyjnej Radia TOK FM to się rozmawia i stąd 1 głos, bo obiecałam, że będziemy śledzić to Przemysław pisze tak pomysł akurat bardzo dobre jak rozumiem stref czystego transportu jednak w naszym kraju, w którym 99 % właścicieli samochodów Sierpina samochodu ze najchętniej wjeżdżała do klatki schodowej lament i właśnie podnosi straszliwe tymczasem ograniczenie ruchu jakoś pozytywnie wpływa na to co się w mieście dziejom np. Świętokrzyskiej po zważeniu Alej Jerozolimskich w Warszawie na pierwszą wróciło życie czynsze rosną ta druga jest betonową studnię, na którą smutek patrzeć to jest to inna nie zgadza się, że rzeczywiście ponosi na pewno, niemniej w naszej audycji tego, że jak słyszy dzwonią do nas w dużej mierze kierowca, ale głosy są jednak dość, bo bardzo rozsądne i zrównoważone apeluje zarówno do państwa, którzy nie porusza się samochodem może też 224444044 o kontakt pan Maciej z Krakowa jest z nami dobry, że panie Macieju dobry rok i na początku Ożóg i uwagi odnoszą się kupić ponad wszystko to oni walczą o życiu chyba gorączkował był elektryczne samochody mogą takiego bankrutowały ich dokładnie od roku tu robić, bo ich do 2 lutego 2018 roku elektryczne samochody mogą jeździć od Bacha i Jerel parkują bezpłatnie w Czechach od złego parkowania i że źle chyba trochę rocka ani w przedszkolach i nie był informowany jest ich ograł Emil druga sprawa pomniejszenia go RO, bo nic z tego, że migranci powinni kierować ruchem hit mojego doświadczenia wynika, że największe korki od właścicieli niewielkich obie bramki można kierować ruchami i pokazywać nasze akta i przybyto ich lider balował w Warszawie Krakowie, ale i o tym, chciałem powiedzieć, że był aut, a w auli LO niektóre koła, czyli jakoś tak, by objąć IoT Energa o tej LO, który po kolei są na krakowskim Kazimierzu czy ich liczba dzieci oblegają LOK Popiel Kolejarz upadł bank biegi i fachowej obok parking, bo ta kre w, a tak szeroko obejmuje 3 ulice anarchii mi w auli LO Kazimierza i opiekę kobieciarzem no LO LO, a mała i LO Albert nie ma żadnego wpływu na odpowiedź FIM trial, bo jak on 50 m dalej już nie mogą być liczone rok jak określić, jaką mogą one samochody jeżdżą i nikt nie ma czegoś takiego jak i barierek pragnie ona wymianę powietrza gleby i LO im pre play out z początkiem temperatury, ale tak naprawdę, a wodę fotomontaż, ale pod Różą w tym momencie 2 z 22 i przydarzą się tak wkrótce wytrąca to jest ich świadectwo 2 różnych procesów, które zachodzą w Polsce tak mi się wydaje, bo z 1 strony mówimy rzeczywiście o tym, dlatego, że jest to pierwsza taka strefa, więc można stać na bezrybiu Irak ryba po prostu odmówiono dziekana o bardzo ciekawej gry i powiaty prawdy, bo po pytam o to by od pamiętnej reklamie doliczana do oka można mówi Ks ruchem turystycznym czy ich mniej od pana Klicha roku dodaje, że ma aż 7 na Okęciu guru od 1001 LO magistra w Krakowie Kowalczyk panu, że ograniczonego ruchu na krakowskim Kazimierzu tak jest o Boże, by nie ukończyli mieszkań o krachu banki, które o wielkość bagażnika kg dało się Bogu, że Kuba i napaść na boku i wojewoda Małopolski w niani albo zlikwidować, bo taki jest brak alkoholu obok volvo, a prawo o wynikach w głowie od odprawy i groźba ich Alba, która pozwala na pogodnie Cracovii po latach okup, a po ubranka po ich tępić to i tak upadły albo jak oni nie mają prawa w biegach tylko o to, żeby odmienić jego rekord w ratach po jedno ligi omegą z ograniczaniem małej Emilki kolejnej noweli z Jagą GL piel Anna Jakubik ochroną środowiska jako ogół lepiej, kiedy wykorzystał to żel musiał zlikwidować okleić i nadal była okazja, by zrobić GOPR historie z rzymskie trojga i ani tego tak wielkiego pedagoga i Boya, ale nie ma obaw o ogrodach bowiem robić Google, a niektóre w Krakowie pierwsza od lutego g o rekordowej nagrody Nobla Boba i parkach i obelgi jasno wielką Jelcz PR opel pokonał aż 5 października 2 , 5 lecie LUG, którzy mają tam z firmy Dekoral i t d. aż o rzecznik LPP w Alpach i pikniki upał i uporem jak Marcin Popielarz sprawy po uszy i brak rąk na siłę i choć nic wspólnego z dokładnością, bo być może jest to rzeczywiście niewielka strefa na pewno natomiast decydowanie jest trochę jest to przyczynek do dyskusji być może być może kiedyś takie strefy zostaną wprowadzone przez inne miasta, bo ten temat licencji pojawię się jak mało angażował pan obejmują nie wiem aż o premiach, ale on -li PS, kiedy faktycznie moja firma dba o drogach czy jakości powietrza, ale jej prowadzenie praktyk wie pan Maciek Witek naczelnik tylko po drogach tylko, że po bokach LO w KO na siłę, a u obu rynkach jest w Libanie od jego ochrona środowiska i oby tylko ja i wyraźnie dopiero po ich kilka do raportu nie ma nic wspólnego przodka pograć w bardzo serdecznie panu dziękujemy bardzo serdecznie podziękuję dodajmy też regulacyjnym słuchaczom po krótkiej przerwie wracamy mikrofon TOK FM TOK FM dwudziesto 31 rozmawiamy dziś mikrofon nie TOK FM o strefach czystego transportu o tym, że takie rozwiązanie ma sens, by sprawdzić się w polskich miastach o tym, że samorządy być może kiedyś prowadzą 3 mają państwo zastrzeżenia do pomysłów czy da się i w ogóle zrealizować to po prostu będzie martwy zapis w ustawach, które zostały przyjęte, które weszły w życie w zeszłym roku przed przed reklamami był głos słuchacza z Krakowa teraz z nami jest pan Wojciech również z Krakowa dzień dobry panie Wojciechu wiele, aby pozwana bez pana perspektywy jak z tą sprawą czystego transportu w Kazimierzu i w ogóle z pomysłem stref czystego transportu i Michał Otręba zmiennych kolei regionalnej lub konkretne wymagania, a klub aż takiego talibów dlatego tak mówi Janusz Pietrak mieliby tam dla niego bardziej takie posłuchać Alba Tour tak jest Renault clio ma uprawnienia ma na niego wielki mianowicie h-moll i samochody o napędzie elektrycznym załamanie gazowej mieszkańcy normalni, bo od towarów i t d. w rakiety Grad takiego normalnego lub ich użytkownikami lokali mówi albo 1 000 000 to mianowicie z 17 goli miał rozmach i komuchów i Matejki globalni igra prawda obojczyk benzynowych nie mam najmniejszej możliwości, żeby gdziekolwiek ba coli czy zaparkować tylko w latach skruszony też często problem EGR, a akurat chyba akurat mieszkam w NBA i surowa to jest łamanie tych niewielu krajów ocenia Omanić, który połknął w bańka mydlana powód był akurat ładniej nazywa mediach ogranicza on i t d. wizji, bo dbamy o ich środowisko, ale inni tego niektórzy z nich nie wynika Julii Piet ni wielkopostnych, które pomogą Chinom i wolniej, więc takie ładne halo uporem propagandowe nowalijek Jaguar land popieram pana prezydenta Majchrowskiego od pana prezydenta Krakowa, ale w tym momencie po uważam, by pan prezydent od 2 Roszyk jedno Real gubi bardzo serdecznie panu dziękujemy za ten zatem głos to był kolejny głos z Krakowa pan Wojciech z Krakowa na zwaniu mikrofon TOK FM to jest takie taki audyt jak się okazuje, który słucha bardzo wiele osób dlatego teraz łączymy się sam pan do nas zadzwonił pan Bartosz Piłat zarządu transportu publicznego w Krakowie dzień dobry panie Bartoszu i 1 Robert Panek rozumiemy z w obliczu ostatnich głosów z Krakowa postanowił zabrać swój głos właśnie tylko Cargo SA jak on dla tych, którzy słuchają audycji od początku, a on, ale ważną sprawą krakowski po pierwsze, PL Muchy kilka rzeczy kosztować pewnej strefy ograniczonego ruchu możemy wprowadzać decyzjami administracyjnymi legalnie potwierdził dotąd 28 grudnia, odrzucając decyzję wojewody, o których wspominał 1 mówiących w tej uwagi mówiąc krótko prowadziliśmy prace ograniczonego ruchu na Kazimierzu zgodnie z jedenastego roku zgodnie z prawem to po pierwsze po drugie Pekin dzielnice ograniczonego ruchu od graffiti jego paszport prawo ograniczonego lub UE jako eliminuje grupy i Julię Hajduk do obywateli możliwości wjazdu do pewnych części wyznaczonych drogach debat tego transportu eliminuje konkretne pojazdy o 5 LO i Rotfeld, który jednak nie kwestionują wyniki tych debli tego raportu NIK wynika, że to po pierwsze, muszę zaprotestować, bo papierowego niewiedzą nie badali ich drogi i dlatego też nie wiemy, a po drugie, będziemy dokładali w kwietniu tego roku, a po drugie na pewno spadek liczby samochodów ma wpły w na jakość powietrza, a w związku z tym moje jedno omówienie Chiny i wymienił z naszych danych wynika, że na ostro Kazimiera opowiada ojciec efekty tego tam sporo własnych i pogranicznego ubierze około połowy samochodów mniej, ale on i to tak wynika im PL 1 zanieczyszczeń natomiast drugim dużo pali poważnym źródłem niektórych innych był uwielbiany przez przejeżdżające auta i mniej aut i mniej pyłów pijanego powieki tak, ale wiele trudnych spraw porządkowych, jeżeli chodzi o tym, byli tylko dach pod 2 terier jeszcze 1 jest fryzjerka i radiosłuchaczy mówił, że to nic nie daje to bardzo mały obszar, a i my tak naprawdę wykorzystali tę ustawę, żeby dalej ograniczać się jak i nakaże mi je tak po pierwsze, rzeczywiście tak podobnie jak w Gdyni kupowaliśmy tapety tego raportu, żeby ograniczyć ruch gra każdy ruch Pa po drugie, specjalnie, by na ich na początku mały od Targu po pierwsze nie znamy wszystkich konsekwencji tego jak w rodzaju regulacja będzie działać jak już moment jako osoba, która opiekuje się tym, a ING pewnego rodzaju korekty de Jong i prowadzić czerpie teraz będziemy przedstawiali po raz kolejny projekt uchwały w tej sprawie i oni dyktują kontynuujemy my przygotujemy projekt, który długo zawieszamy na kołku, ale im już widzę w tym momencie konieczność pewnych korekt, a po drugie, jak ERP jak Lula i mały obszar, żeby ci, którzy nie mogą tam wjechać mogli go szajki to jest zagadnienie to 757 letni dogmatu i nikt kierowców samochodów, które mu powiedzieć na pewno zatrzymać nie będzie miał do przejścia więcej niż 4 m i ni więcej o 5 minut maksymalnie pierwszą, a w naszych danych wynika, że poszukiwanie miejsca od białego, w jakich dotąd Krakowa trwa około 1215 minut Miedź ruch 5 proc miejsc nie jest to taki pat pewnie żaden problem drugi element tak, żeby osiągnąć naprawdę gigantyczny na kilka kont, których skutek to środki czystości powietrza, aby wydatki mogą większy obszar miasta, na którym wprowadzono do podobnego i teraz, że jeżeli my widzimy pewne mankamenty, jeżeli musimy przekonywać ludzi do tego, żeby na tak małym obszarze ograniczyć ruch to niech, których słuchacze powinni, jakim cudem miałam odpowiedzialnych osób wobec obywateli, by badać te wedle tego transportu na większym obszarze nie da się najpierw chcieliśmy sprawdzić jak to działa tam, gdzie wiemy, że ograniczenie ruchu ma też zdobyć pewne doświadczenia i dopiero wtedy zabierać LUG nad tym czy i jak go badać tego rodzaju regulacje największych takich jak ja rozumiem jak apel po IG PL jej partnera pan przepraszam Asz przerywa pan przerywam ojej tak uważam, że chorobę, a barierę samochodem do Warszawy na zestawie głośnomówiącym Pańko, a Bogusław Bach pojazdy elektryczne mogą jeździć to przewiduje ustawa Kraków będzie je, ponieważ ma takie prawo będziemy chcieli to postawić znaki, które tego lekarzu brak wyjaśnień, dlaczego w Royal bank, który dla pań, a do tego, żeby autobus, który w Koninie, gdzie jechał punktualnie chce niech lepiej punktualnie, jeżeli pojawią się tam nowe pojazdy będą punkty kawały i autobusy nie będą jeździć punktualnie, a nikt nie będzie chciał ich autobus, a jeśli chodzi autobusy elektryczne teatrze o pojazdy buspasy to nie jest temat naszej audycji tylko pojawiła na marginesie, więc jest, ale chciałem sprostować, ponieważ tutaj pojawiło tak mogę, by spotkać i nieodpłatnie możliwości parkowania w latach jest parkowanie i zostało powiedziane tyle chyba mojej strony mówią dość długo temat pana pytanie, kiedy będzie dewaluacja tej strefy, która obowiązuje od początku stycznia bardzo zestresowana pół roku pan powiedział, że w kwietniu będzie sprawdzanie jak właściwie będziemy prowadzili badania dotyczące jakości powietrza z dniem na tym obszarze bulgot sprawdzimy czy rzeczywiście mamy jakąkolwiek odczuwalną różnicę, a jeżeli chodzi o poziom zanieczyszczeń jakie, bo prowadzimy rozmowy z dietetykiem oraz pomiar będzie wykonywała jej radni zobowiązali nas do przedstawienia pewnego rodzaju odporny i raportu tego jak to tylko mnie siedziało po pół roku w czerwcu, kiedy będą chcieli decydować o tym, tak jak mówiłem kontynuujemy je ukrywał bardzo serdecznie podziękuję za to co pan Bartosz Piłat zarządu transportu publicznego w Krakowie który, który zadzwonił do nas, żeby odnieść się ze swojej perspektywy z perspektywy z perspektywy ratusza do tej jedynej strefy czystego transportu, którą chwilowo mamy w Polsce na krakowskim Kazimierzu, więc mamy z 1 strony rzeczywiście taką opinię opinię opinia i urzędników władz miasta specjalistów z drugiej strony mamy mamy kierowców, których opinia jest mimo wszystko nie mimo wszystko po prostu jest również bardzo istota tego, że to oni są użytkownikami miasta dróg czekamy na kolejne głosy nie tylko z Krakowa, bo skupiliśmy się na Cracovię przez ostatnie 15 minucie po w miast w Polsce mamy więcej i być może te strefy czystego transportu są różne rozważane w ratuszu ach, zarząd transportu wielu wielu dużych dużych miastach my też w każdym mieście są i kierowcy i rowerzyści i pieszych piesi pan Krzysztof w Warszawie z nami dobry wieczór panie Krzysztofie dobry aktor i wróciliśmy do Warszawy jak fakt tutaj pan sobie o obrazie o 3 tematy chciałbym raz 32, ale bardzo bardzo szybko zepsuć, ale jeśli chodzi o temat ich samochodów elektrycznych jako odpowiedni moment coś wspaniałego grona nie trują to takie ekologiczne triumfalnie tylko ten prąd niech pan Adam z nieba dochody z węgla produkowanym w elektrowniach itd w Polsce mamy elektrownie węglowe nie jesteśmy lokalną -li GI Atom jedno w Niemczech znajdzie swoje źródła odnawialne zimowe w Polsce ale gdzie budujemy prądu węgla, ale widziałam takie porównanie, że koszt ekologiczne w Polsce przejechania 100 km samochodem elektrycznym odpowiada kosztowi ekologicznemu przejechania 100 km dużym Will not in słowem, a więc to tak w szwedzkiej ekologii re i prądu to samochody elektryczne, a stref czystego transportu tak w Hamburgu był prowadzony taki pilotaż, by także nieduże 2 strefy, a do, których nie wpuszczano samochodu, a Bilda Gilowskiej efekt tego taki, że w przypadku pierwszej wersji nie zaobserwowano żadnej zmiany w przypadku drugiej strefy to równie prawdopodobne się okazało dodatnie to nie tylko większe a dlaczego dlatego, że samochody głównie ciężarowe musiały omijać ten fragment miasta, a to powodowało tamtych świętych dla tych na tych ulicach, które przed klanu musiał przejeżdżać dodatkowe korki i jeszcze większą emisję to przełożyło się, że ten nawet na tych ulicach, które były wyłączone to zanieczyszczenie, ale jeszcze bardziej wzrosło w trzecia rzecz odnośnie tych okropnych bili, ale ja jest nowym samochodem ona będzie milowym, ale z dużym silnikiem o moja żona jeździ nowym samochodem o napędzie benzynowym tylko o połowę mniejsza pojemność i się okazało jak i porównywał specyfikacje ostatnio, że emisja tych okropnych toksyn moim idolem wielu do 50 proc mniejsza niż w samochodzie mojej żony, której silnik jest blisko połowę mniejsze niż to jest kwestia czy mówimy o nowym wille nowym silniku diesla w nowoczesnej technologii mówimy o dwudziestoletnim samochodzie jest Peter Paul le większych samochodów, ale i bardzo bardzo starych i to jeśli będziemy wprowadzać jakieś sztuczne rafy zamknięte dla samochodów spalinowych ekologicznej tak dalej, dlaczego tylko ważne dla samochodów elektrycznych w końcu nie zmieni, bo większość naczep samochody pod Tatry pomorskich drogach tu są dochody kilkunastoletnie dzieci mają też żadnych nowoczesnych wymogów w euro 6 i prosimy w imieniu bardzo serdecznie panu dziękuję panu Krzyszto w Warszawie był z nami przeważają głosy krytyczne głosy kierowców, ale chyba nie tylko kierowców o tym, że oczywiście stref czystego transportu jeśli chodzi o ideę to jest to, że to jest dobry pomysł natomiast jest bardzo wiele zmiennych, do których trzeba się dostosować, których w ustabilizowanie prawdopodobnie będzie wymagało wymagało trochę czasu pan Grzegorz ponownie Warszawę dobry wieczór panie Grzegorzu, bo RN PLL lot nie jest mu tutaj potrzebni wojsko miało gminnej w Hamburgu i znam, ale słuchał Hamburg to jest pół biedy 312 lat w Adamowie dlatego, bo mam rodzinę od 60 lat mieszkającą w Niemczech i we Franklin i mam umowę biorąc za takie wiadomości i Hamburgu przez 12 lat udaje innym i nowo cholernie ograniczony ruch jeśli chodzi o Wiśle i okazało się, że absolutnie się obok czasu nie zmieniła się jakość powietrza jak koszty w Wiśle są produkowane są parą i będą produkowane warto to widać po wynikach i chwiejny poszczególnych fabryk aut natomiast jeśli chodzi o tytuł, a dla rządu kombatanci z Krakowa mówił, że im mniej samochodów tym mniej po górach Robbena to jak z Lechem i my tam jakichś spotkań prawdy w tym co powiedział, bo sztuka polega na tym, żeby była płynność ruchu i tak już się pojawiała to już tak nie pojawia mu nie daje takie przykłady, że od końca lat siedemdziesiątych jeździłem, bo on tam stoi na jeziorem Bodeńskim nagrań i szpitalach szkołach niemieckiej i chwaliłem mer tą samą drogą przed naczelnym jeśli chodzi o miasto przed Monachium koło mnie stadionu olimpijskiego tego tam jak leci od nas, a po prawej stronie może sobie wyobrazić, że to było 70 tych u mojej 808 pierwsze moje osiemdziesiąte piąte i armii MON goła i montażem bardzo rzadko kiedy w Monachium stanąłem na światłach czy wracają czy nie wracając czyjeś rząd też i pomogą w Monachium oni go stać się po Biblii katolik murawę w Hamburgu rzadko kiedy ich aut w korkach płynność w Bieszczadach północ jeśli będzie płynność, a nie samej chwili zarząd dróg i Krakowa pełnić będzie pełna, bo nie będzie potrzeby hamować dziękuję bardzo serdecznie pan Grzegorz Warszawy dużo dużo głosów również z kierowaniem się na jest na ranę na przykłady innych innych krajów i bardzo dobrze byliśmy bardzo długo w Krakowie potem się długo warszawian, a pan Krzysztof z Wrocławia tym razem dzień dobry panie Krzysztofie tory 1 z perspektywy stolicy Dolnego Śląska przedstawia się pomysł stref czystego transportu i na tytułowe i jak to podkreślić, że Wrocław parkietem odnajduje się na pierwsze miejsce w klasyfikacji najbardziej zakorkowanych miast w Polsce i to ma duże znaczenie na pewno ma czerpać powietrza i Austrii krajach jak ich nie dało im wiadome, że po stałych, które wydzielone natomiast daje się zauważyć na parkingach wydzielane Monika postojowe dla samochodów elektrycznych i radnych, a najczęściej Hamburga, a czyli, dlaczego Otóż, ale jest mniej od zaparkowania samochodu o napędzie elektrycznym jest na tyle mało, że po prostu nie ma tam parkować na Royal, odnosząc się do tego hamują albo Krakowa, który jako, iż jest trochę odpowiedzialny pokaże czy on, że urzędnicy niekoniecznie akurat odliczyć od tego pana Boga o realiach Albert będzie mniej radnych stwarzają problemy z hali, w której potem dzielnie walczył nie wymienimy, ale budowali centra dialogu, a nie, wystawiając ich parkingowych i potem powoduje to, że ludzie teatru po 12315 minut jak Amerykanka Amber Gold wojną na szukanie ich parkingowego i dokładnie podsuwają powietrze się tej centralnej jachtu wymówił panu o zaniechaniu tej perełki spod kół samochodowych jest to na pewno duży problem, ale potworne problemy oni się ignoruje to, że publika po prostu są kiepsko sprzątane liście po jesieni, ale grają długimi dniami tygodniami lat, a liderem Cracovii DOI moi świetni tak jak do tej pory chwilowym we Wrocławiu na koniec 2 stron gra o medycznych, a z ochroną dokładnie wyrwali interpretują te wyniki ich, a potem po prostu opublikowali drobne pyły nowemu rejon od powietrza potem do naszych kur, których sercem był błąd, ale ekologia od 1 zlotego czystego powietrza, ale myślę, że to brak takiej kompleksowej i kompleksowego jakieś opracowania rozważaniach o drogi, żeby taką jakość pokrycia po poprawić ich nie martwiłbym się też ograniczenia dla ludzi, bo jak poprzednik wspominał, a ludzie samochody mają HIV gonił rywali, tym bardziej że np. komunikacja i krajów UE wdrożonej od nich ani jak i Mazurach, a do tego, żeby w tej komunikacji korzystać, żeby zostawić auta w garażu, choć jak np. praktycznych względów częściej jeżdżę komunikacją publiczną ale aby nie tracić tego teatru na szukanie miejsc do parkowania na czyj to jest jako pewna zachęta to, że jednak, iż pan komunikacją publiczną zgadza się pan z tym, że jednak łatwiej się poruszać po centrum miasta przej poza domem rozmawia niż samochodem miałam jak na taką wykładnię, że mieszka w takim miejscu, którego łatwo go unikać się poruszać pomogą dosłownie podnoszonych w ogóle wychodzą naprzeci w Carnegie prawie na o wiele mniej chętnych cieszy, bo tam na hałdzie coś takiego nie mają nie bardzo serdecznie panu dziękuję za to, dlatego że przeprasza musimy kończy, dlatego że już ostatnia minuta 200 słuchaczy czekają pan Maciej z Krakowa do dobra jest dobry wieczór panie Macieju znowu wróciliśmy do Krakowa i widać ten temat sesji zdołał ich braku woli, a ja króciutko odnieść się doczekałem tego pana z trojga lutego bar gol chyba odejdzie Bartosz Piłat w Luboniu samochody jadą do Warszawy i pan Piłat twierdził bank ALR, że on niezadowolony z tego, że prowadzono po prawej widać, że tak Global Total kilkudziesięciu procentowy spadek liczby samochodów, bo od Boga ludzie, jeżeli pan Bartosz Piłat nie udzieli odpowiedzi na oddziale lub samochodu może innym niż elektryczne innych niż rachunki mogą drogo, żeby nie było kilkudziesięciu procent całego parku liczby samochodów i regionu o takich kont druga manipulacja grupy ani wynikami i takie robienie ludziom wody mogą lub half-pipe kobiet, a pościel wspominał pan Piła twierdził, że Elbląg, a on tu nie chodzi tylko Alina pedagog były udane 3 samochody, które później Michał Ruciak i może jak urlop może i pewniej Talgo, bo pana Bartosza Piłata czy grupa Onet PL Bartosz kupiła już proszenie ja osobiście już tak mało, ale nastąpiła w Bytomiu od ich nogi, ale ja nie sądzę, że wiadomo, że odpowiada za swoje miejsce, ale i jak Virtual tam biegam wolę walki już o drogach w ilu właścicieli aut może chałupy od chwili udało mogę ponieść, by tego wyścigu o PIT nie ma i próbował takich jak ich klub chciał dzieciom petardy Gimball nauczyciel roku kupiła od działań pro Lu Bel lekarza arogancja to pan Piłat twierdził, że upał, mówi że elektryczne samochody w obu autach mogą jeździć kolejka kobiet i LO, a ich liczba aut i bakalie i po Krakowie elektryczne samochody będą Kapała Gogół obok powstaje on pewnie będą to kilka działek, a kilka kobiet w boksie kawałek drogi od Emperii kolejna arogancka krakowskich urzędników, bo ja panu pomogę w Montrealu nie pogubić, o czym myśleć jak pączek od euro i PKO BP oferował kilka, a także jest wręczana od Waldka zażarta dyskusja na temat na temat sytuacji w Krakowie w Krakowie niemyte stref czystego transportu w Krakowie taka mała tyle emocji wzbudza pani Małgorzata ze Szczecina dodaje, że pani Małgorzata kończynę owija w Gubinie partia dogorywa, że to powiedzieć już konkretnie metryką bywa, a ja mam kontrakt taki delikatny charakter, jeżeli nie mamy polityki transportowej w niej jak i polityki do tego doszło ale, ponieważ Zlata w ogóle nie było takiego pomnika, a nawet tygodniach, a tylko jak takie parametry samochodu ani dla mieszkańców to w tej chwili snajperka z silnikami 1 bramek, a oba ile ropa i telefon parki krajobrazowe wycinanych antałek par ich 1 hermetycznie po ich mieszaninach obliczeń dniach po 1 i właściwie tutaj niechęci doprowadzają miasto Wr a w jaki sposób są niszczone to znaczy są nowe inwestycje nowe drogi pełne odbudowanie droga na tym, aby miał tak, aby je wygramy obwodnica Krakowa prawnie wodnych o bobrach taka chodnika gmina i dokonaniach, a ty tak, aby objęła cały ruch czy centrum omijają, gdy ten ruch, ale to nie trwało najpiękniejsza dzielnica parkowe taką ogrodową w alei urwał nam telefon pani Małgorzata ze Szczecina, ale tak padły padły padły słowa dotyczące dotyczące polityki transportowej w USA winnym mieście niż Kraków czy Warszawa Terespol Wojciech Warszawy dobry wieczór panie Wojciechu Google, a także chciałbym powiedzieć krótko tak jak lodówki po roku tylko my mamy odpowiedzialnych polityków od rynkowych, kiedy patrzę na słupki rośnie grupa ambitnych na temat odważniej podejmują decyzje tych praw bywa ona jest ciągle kradną święte krowy mówi dopiero tu od jego, a ja ich dopiero co prawda rozgrywającego wiadomo jest pan jak poduszkowiec Konrad wskutek zanieczyszczenia powietrza płacimy nowa Huta, choć wyrok sądu Lema od takich małych jak i duże miasta mają parkingi prawda jej Jasną górę, ale małe miasta po prostu nie mają takiego budżetu jak ta budowa ma 1 i drugie prowadzi widza, bo interesuje donikąd, bo po naszej twardo została postawiona granica i ludzie mają dostosować amoku był możliwy inaczej po prostu Jelinek nie wymusili tego co o tym problemie i 2 w Rio jest grono ludzi to jest radykalne głos, ale bardzo wolno dziękuję również za taką opinię pan Wojciech zasiadł z nami na samym końcu pan Paweł, który zadzwonił do nas ze Szwajcarii to będzie ostatni głos dobry wieczór panie Pawle no wiesz jak to jest pana perspektywy wygląda ta dyskusja polskich strefach czystego transportu, czyli o groźbach się zgodzić na temat nowych samochodów elektrycznych ludzi, dokładając im się z brudnego węgla i t d. tak dalej produkowany prąd młotkiem jednorodną analizie zwykle ludzie tankują, jakby parkują samochody i wieczorami obok mokry, kiedy nadmiar energii elektrycznej Wilk dla elektrowni, których brak w Super, bo elektrownie na okres, jeżeli i tak produkują Bonk, który niejako na nich ani nie płaci goni go nie odbiera ni mniej biur reklamy pralek i używamy światła już mam telewizor tak wtedy ten prąd, który z Lechem Poznań i jest w Lille od ich dosłownie i będzie idealnym wyszedłby ładowanie samochodów elektrycznych, bo nikt nie mogli samochodów elektrycznych w ciągu dnia tylko proszę, o ile lokal od elektrycznych aut wykreowane, a wtedy, kiedy nadmiar energii w małych dzieci i energii elektrycznej i godny rywal bardzo serdecznie panu dziękuję panu Bogu ze Szwajcarii był w ich ostatnim słuchaczem który, który zabrał głos dzisiaj mikrofonie Radia TOK FM bardzo serdecznie dziękuję za wszystkie głosy jak to często bywa zaczynamy od aut wydawałoby się w miarę prostego pytania pojawiać na zagadnienie, że nie stać byłoby wielu wielu godzin żeby, żeby omówić oraz nie starczy też czasu, żeby każde państwo mogło mu zabrać głos i wyrazić wszystkie swoje za i przeciw, ale w takie ma taki mamy czas ich godzin dochodzi godzina dwudziesta pierwsza za chwilę informacje w radiu TOK FM po informacjach proszę zostańcie państwo z nami wieczór Radia TOK FM zaprasza na niego Hanna Zielińska Anna Piekutowska Zuzanna Piechowicz przygotowały ten program wydawały Lidia Gądek Lidia Prądzyńska realizowała mikrofon TOK FM nieraz nam się Filip Kekusz bardzo serdecznie bardziej państwo dziękuję za za wszystkie głosy do usłyszenia mikrofon TOK FM TOK FM TOK FM Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: MIKROFON RADIA TOK FM

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Podcasty TOK FM oraz radio TOK+Muzyka bez reklam - teraz 40% taniej w zimowej promocji!

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA