REKLAMA

O filmie "Beksińscy. Album wideofoniczny"

OFF Czarek
Data emisji:
2019-02-20 11:00
Audycja:
Prowadzący:
Czas trwania:
40:58 min.
Udostępnij:

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
Linette i ich w państwach UE gościem jest dr Marcin Borchardt reżyser scenarzysta filmoznawca wykładowca gdańskiej szkoły filmowej i Uniwersytetu gdańskiego dzień dobry dzień dobry panie Czarku gdyńskiej szkoły filmowej podział gdańskiej, ale jeśli gdyńskiej, ale zorientował się pan tak n p . to jest tak żyć w Łodzierzy, w którym jeszcze w serialu tak, a dlaczego no bo szkoła mieści się w Gdyni itp na Możejki to jest szkoła w Gdyni oddział w Gdańsku i Rozwiń » zarządzanie z wynajmu jest warszawski filia w Olsztynie oddziału w Rzeszowie co 7 nie nie drgnie tez pomysł koncept czysto gdyński, gdy wykładowca gdyńskiej szkoły filmowej, ale Uniwersytetu gdańskiego tak jest to się do sopockiego prezydent Sopotu, a mieszkaniec mieszkaniec Łapsz proszę bardzo, czyli drugim miejska osoba z krwi kości jedno tak się złożyło, że jakoś tak jestem w tych 3 postaciach w sumie rocznice 1 jutro o jedno za 4 dni, czyli rocznica urodzin 90 tak rodzice dziewięćdziesiątych urodzin Zdzisława Beksińskiego taka jutro rocznica czternasta śmierć, gdy dr Marcin Borchardt jest także autorem filmu Beksińscy album wideofoniczny, z którym pan był teraz niedawno na festiwalu Sundance, który jest takim taką osobą bez festiwalu Sundance, który z nową wersją Investment TFI off offu troszkę tak to jest pomiędzy tymi 2 festiwalami taka relacja jak jakieś panowała pomiędzy brodu je ma on źródłem wody w mieście off off brodu wiejskimi scenami teatralnymi, czyli festiwal Sundance jest taką bardziej alternatywną bardziej niezależną bardziej anarchistyczne są wersją festiwalu Sundance alei z dużą długą tradycją, bo festiwal funkcjonuje 25 lat i oba obiekty imprezy firmowe w zasadzie przenikają się wzajemnie oczywiście Sundance jest ogromnym festiwalem natomiast Flanders ma tego ducha niezależności, który jest, który bardzo istotne i w przeciwieństwie do starszego i większego brata jest festiwalem czysto branżowe to znaczy z hasłem festiwalu Sundance jest takie zdanie, by w tej Majka z polskim kresy bała filmowcy dla filmowców i Anji, gdy ten duch festiwalowy branżowe tam jest bardzo obecny, więc chodzi o to, aby spotykać się, aby wzajemnie wspierać, aby potem realizować się wspólnie kolejne projekty filmowe to taki tygiel folk w Nashville Dallas zła w lesie pan wraca, z czym ja wracam wracam z ogromnie pozytywnymi wrażeniami na temat tego miejsca tego co się tam należy na molo iść po to w Sopocie i tak nieco na molo atak na spacery natomiast filmy robi się, gdzie indziej iść konkrety w projekty wspólne zachęty dla Pomorza malezyjski 1 największą z bratem była był kapitalny odbiór filmu Beksińscy album wideofoniczny przez amerykańskich kolegów, bo w zasadzie tam wydawał się z nami nie ma żadnego przypadkowego widza w czasie projekcji, że wszystkie osoby, które przez przyszło zobaczyć film to są albo twórcy filmowi albo on krytycy i albo jakiś osoby, które są zaangażowane w szeroko rozumiany przemysł filmowy jedno biuro było dla mnie niezwykle interesujący, ponieważ odmienna od tego do tego przyzwyczajają się w podróże z tym filmem po Polsce 3 z odbiorem tego filmu w krajach europejskich, a różnica polega w ogromnym skrócie na tym, że Amerykanie ze śmiertelną powagą ten film odczytali to znaczy w tym imienne znajdują się elementy, które w stanach Zjednoczonych nazywane są czarnym wschodnioeuropejskim, po czym humoru oni wiedzą z takiego istnieje, ale z nieba nie zjawią się tym bawić się błędne natomiast gdy odebrali tę tragedię rodzinną się ze śmiertelną powagą i i byli bardzo skupieni natomiast widzowie w Polsce często potrafią się to ludzie za śmierć, więc to jest taka generalna różnica w parze z tego właściwych momentach, a medal we właściwych momentach tak oczywiście podajemy czasy tak, żeby każdą osobę zaznaczyć, że w RPA nie oczywiście w filmie zdrajcy sprawy z tego, że film jest przygniatająca smutny, ale sobie go raz jeszcze obejrzałem i dzisiaj miałam rano okazję popełnić samobójstwo w Ts oglądały go oglądając filmy z Amerykanami przyglądałem się Annie temu co się dzieje na ekranie tylko do twarzy ludzi i Trees widziałem taką panią w średnim wieku, która strasznie się z płakała po po po projekcji uciekła narracja jest odczepić zapytać, skąd takie, by porozmawiać o tym, ale Ronaldo się nie udało może tak jak powiedział Beksiński jak zobaczyłam film władz w złoże to jak będzie zrobiła w Hajfie Mozart w KRUS w razie gdy ten odbiera Amerykanów było bardzo bardzo poważnej to kto to toto to było dla mnie dużym zaskoczeniem poza tym recenzje, które doczekają się wielu też taki pogłębiony sposób, by próbowały przeanalizować zarówno w filmach moje intencje to było dla mnie bardzo takie jak pan jak miód na sercu 7 i się leje się czyta on przyjemne rzeczy, a autor tych tego tekstu jest człowiekiem, który naprawdę pochylił się chciał coś zrozumieć także, zwłaszcza że ja jechałam dostanę z takim poczuciem, że nie spotkam tam nikogo, kto będzie wiedział cokolwiek o Zdzisławie Beksińskim o tej historii tak dali rzeczywiście są gry tak było aczkolwiek, kiedy przyjechałem do okazało się, że pierwszą osobą, którą spotkałem jest maja, które z wielką fanką pana Zdzisława Beksińskiego jest Brazylijką młodą reżyserką, która tam na Sundance pracuje i w zeszłym roku była w Sanoku muzeum, a jej całe całe ramię zdobi taki ogromny tatuaż, który z reprodukcją 1 z o obrazy mistrza w Beksińskich pojawia jest chyba w 2 lata temu, że 8 lat w Toronto w angażu w Ontario była wystawa inspiracji czy takiego świata, który stworzył Jagoda Toro reżyser Meksykańskiej i 1 właśnie z inspiracji co dziewiąty wystawie to był obraz Zdzisława Beksińskiego to ja mam nadzieję, że że, gdy żabę chiński stanie się zdecydowanie bardziej popularne za oceanem, że zostanie dostrzeżone służyć temu mogą oczywiście firma, ale przede wszystkim solidne ekspozycje w dobrych miejscach 6 to by pomogło jest bardzo wydaje mi się inspirujące szczególnie dla młodych ludzi i Amerykanie po projekcjach również, mówi że pierwsze co zrobią to będą dublować się w imię nazwisko malarza w ale niestety nie mają znaków diakrytycznych więc, ale jest na pewno Syria jest zresztą wszystkim głęboko zainteresowanym po festiwalu wysyłała linki do popularnych portali, gdzie można znaleźć wszelkie informacje na temat NATO zarówno tej historyjki na temat malarstwa Beksińscy album wideofoniczny to jest oczywiście pytanie tak już trochę wyświechtane, ale to nie jest pierwszy, czyli jedyne filmowe Osiński który, choć tych filmów powstało też miało powstać kilka jeszcze, bo kolejne powstają gdy, dlaczego pana to zainteresowało w kontekście tego, że skoro jest kilka czy kilkanaście osób, które temat troski mijają to dotyczy to jest atrakcyjne czy ci jak sobie wykroić taką niż lektura podziała dobrze znajdę pomoc już co robią ja znajdę coś, czego nikt jednak w tym także inni historia tego filmu jest dosyć długa, bo ja pracowałem nad nim ponad 3 lata od chwili premiery na krakowskim festiwalu filmowym minęły 2 lata, a ten film co czas imam dobre wrażenie dzwonek nie chce ode mnie odejść tylko wręcz z nabiera jakiegoś nowego tempa, tak więc ta historia jest po odległa Negri była książka Magdy Grzebałkowskiej, która była takim moment dla mnie głównym bodźcem do tego, żeby zainteresować się tym tematem, kiedy książka się ukazała mijają przeczytam, bo szukał wtedy tematu dla siebie, który byłby w stanie podźwignąć się format pełnego metrażu dokumentalnego, gdyby różne pomysły producent proponował mi, żeby zrobić film to dużo lepiej, ale trochę nie czułam tego tematu Nate tematy książka Magdy się ukazała i ja przez całą książkę historia oczywiście znałem wcześniej bez tego pokolenia, które doskonale pamięta audycja Tomka Beksińskiego i malarstwo Zdzisława natomiast książka pozwoliła mi spojrzeć na tę historię da się patrzy na panoramę to znaczy z 1 strony widzimy całości historii z drugiej zaś byliby w stanie zobaczyć pełne dramaturgiczne przebiegi, które pozwoliły mi, jakby z scenariusza nowo spojrzeć na dach nad Nana na historię Beksińskich i okazało się, że zima trochę szczęścia, ponieważ Magda jest Słobodzianka on, więc spotkaliśmy się nie znaliśmy się w czasie spotkaliśmy się po 1 z jej spotkań autorskich, kiedy wszyscy dostali autografy te podszedłem i po prostu zapytam się co co powie jak inne są na podstawie tekstu, bo scenariusz, a potem zrobił film i od samego początku miała chciałem, aby ten film był nie był typowym filmem dokumentalnym znacznie interesowała mnie gadające głowy niech nie interesowały miliard osoby z bliższego bądź z naszego okręgu przyjaciół znajomych rodziny tego chciałem mieć jak obejść świat Beksińskich powiedział, że ta materia na to pozwala, ponieważ jest to ogromne archiwum, które dziś są w sposobie pozostawił, które pozwoli mi opowiedzieć tę historię w ten sposób to jakby to zrobił sam artysta pić można oczywiście, by zrobić sam artysta wrócił do naszej rozmowy po informacjach Radia TOK FM informacje już za kilka minut o godzinie jedenastej 20 dr Marcin Borchardt reżyser scenarzysta filmoznawca wykładowca gdyńskiej szkoły filmowej oraz Uniwersytetu gdańskiego i autor m. in. filmu Beksińscy album wideofoniczny jest państwo, bo gościem informacje o 1120 już za kilka minut po informacjach wracamy do programu off czarek to w ich dr Marcin Borchardt reżyser scenarzysta filmoznawca wykładowca gdyńskiej szkoły filmowej Uniwersytetu gdańskiego autor filmu z leśnicy album wideofoniczny o tym filmie rozmawiamy z Chin miasta prawie 2 lata temu nie wspomniał pan o archiwum rozwiąże, jeżeli chodziłoby o o Zdzisława Beksińskiego wtedy, a sił było kilka, bo byłoby archiwum mówimy o kasetach wideo, które były czuwał HS, które były w muzeum w Sanoku to jest archiwum przebojowości jeszcze inne studia liczbami to jest tak ci co Beksiński, o co końca lat pięćdziesiątych mniej więcej zaczął intensywnie dokumentować życie swojej ofiary z Londynem on chciał być filmowcem, ale jego ojciec nie zgodził się, by syn miał tak mało praktyczne w zawodzie wolą, żeby dziedzictwo był inżynierem nie zgadza się to eufemizm rozumiem, choć dla chorych tak tak tak tak dawno nie zgodzi się po prostu i w filmie początek filmu to właśnie ten moment kiedyś Sobociński kupuje taśmę magnetofonową i zaczyna nagrywać coś w rodzaju audycji radiowych, które dokumentują bieżące banalne sytuacje rodzinne takie jak biegową refleksje na temat przyszłości jej rozmowy z żoną rozmowy na temat mającego przyjść na świat dziecka wizyty znajomych rozmowy z teściową i matką i t d. tak dalej TDI czasami Sobociński nadawał tym w tym zapisom zapisem dźwiękowym formę audycji eksperymentował trochę z dźwiękiem nawet był w moim przekonaniu prekursorem takiej sztuki Radia w Polsce jest sporo takich materiałów, które przypomina trochę kolaże dźwiękowe są w tamtym czasie było domeną wyłącznie studia eksperymentalnego polskiego radia także to niezwykle niezwykle ciekawej też pokazuje, że Zdzisław Beksiński był artystą multi potencjalnej w zasadzie mógł się rozwijać w dowolnym kierunku, który Sejm wybrał był świetnym fotografem, bo był malarzem, ale myślę że, gdyby chciał być filmowcem albo albo twórcą, a on sztuki dźwiękowej to również mógłby to robić z wielkim powodzeniem oprócz tych zapisów dźwiękowych, które były realizowane przez wiele lat było oczywiście rozmaite fotografie zapiski dźwiękowe za za zapiski listy ta korespondencja jest ogromna on miał ogromną potrzebę pisania, a więc to te domy, które się ukazały w ostatnich latach pokazują tylko część tego tego dziedzictwa w piśmie niczego, które Beksiński pozostawił na aż wreszcie w połowie lat osiemdziesiątych Beksiński po raz zdobył pieniądze i mógł kupić sobie kamerę wideo tego się do momentu zaczyna się jego i jego filmowania oczywiście filmy możecie państwo zobaczyć także materiały bessy z lat pięćdziesiątych, ale materiały filmowe z lat 50 hal te materiały filmowe nie są jego autorstwa tylko tylko jego przyjaciela Jerzego Lewczyńskiego fotografa zresztą, w którym Beksiński tworzy tak nie mniej nieformalny artystycznych korekty w i Wojtek, kiedy inni Beksiński kupuje kamerę filmową zaczyna rejestrować się również zupełnie prozaiczne epizody życia codziennego swojego i rodziny i tak tworzy się to stworzyło się do archiwum, które stało się stało się źródłem wiedzy i na temat relacji rodzinnych i stało się też fundamentem filmów których, który zrobiła i to jest takiemu trybowi muzeów tak, ponieważ dziecko Beksiński zapisał wszystkie wszystkie rzeczy, których poseł pozostał także te zapisy wideo, a muzeum w Sanoku i muzeum w Sanoku jest jedynym prawnym właścicielem, jeżeli rodzic trudny dostęp do tego przez lata docent materiały nie były o o opisywane nie były skatalogowane w euro w takim muzealnym stylu, więc w wiosce widziało żony istnieją nikt niektóre materiały wyczekał i były publikowane przed w internecie natomiast kiedy ja się pojawiłem po raz pierwszy w muzeum w Sanoku to okazało się, że istnieje bardzo wiele materiałów które, które nie były wcześniej nigdzie publikowane, które nie były nawet zdigitalizowane jedne były w fosfor w postaci małych kaseta, która lektura, która po prostu są gdzieś tam gdzieś tam leżały, tak więc tak, więc w udało nam się przekonać dyrektora Wiesława Banacha, żeby jak myślę, że rozsądnie argumentami, że po prostu ta historia powinna być opowiedziana również w ten sposób, ponieważ otrzymamy absolutnie wyjątkowy portret rodziny wybitnego artysty jest to rzecz unikatową, bo takich filmów jest aktor, który dostają szansę wejścia tak głęboko w czyjeś życie jest niewiele no i teraz ma pan ten ogrom materiału z drugiej strony, gdyby inne osoby, które przed czy po dość interesującym tematem filmowym bardziej fabularnym pewnie wzrośnie nie tylko oba filmy ostatnia rodzina i Beksińscy album wideofoniczny powstawały mniej więcej w tym samym czasie i rzeczywiście był to moment takiego wyścigu o Beksińskich, bo projektów fabularnych były, o ile się niemal 3, a dokumentalne były chyba 2 albo Tesco trudno powiedzieć nie pamiętam tego aż tak szczegółowo w każdym razie to był taki był tym było Wontor był to wyścig natomiast ja zawsze głęboko wierzę, że jeżeli, jeżeli twórca ma dobry scenariusz, że i to ten scenariusz jest w stanie przekonać no właśnie tutaj zrobić dobry scenariusz, bo mamy całą masę takiego materiału trochę zakładamy szukam dobrego słowa, ale takiego życia codziennego tak jej, bo parę bardzo z związane z tym archiwum jest taki mnóstwo mitów narosło też wok ALU wokół tego co tam jest, dlaczego tam nie ma, bo bardzo wiele osób spodziewało się, że tam mogą mieć naprawdę zdumiewająca tymczasem większość tego materiału to są zupełnie prozaiczne sytuacje życiowe, które nie niosą ze sobą niczego filmowego to znaczy są to np. zapisy przejazdów samochodami z punktu ADO punktu UB czy spotkań rodzinnych czy spotkań ze znajomymi, których Donald son Development nie interesując filmowo, a nie niosą ze sobą dramaturgię budują dramaturgię filmu Och, tak, więc pomimo tego, że dysponował materiałem mniej więcej, który są co jednak ich 300 godzin od niej były też tylko materiały z muzeum Sanok, ale to były również wszelkie filmy czy materiały filmowe czy reportaże telewizyjne z wszelkich możliwych innych źródeł także my zrobiliśmy kwerendę w telewizji polskiej w ośrodkach regionalnych w archiwum Wajdy jak wół, ale także za granicą w tejże skandynawskich francuski japoński i chcieliśmy zgromadzić wszystko co by chińscy osobie nakręcić zarejestrowali jakikolwiek sposób, ale także wszystko to co o nich nakręcono po tych filmów o Zdzisław Beksiński im było, bo był cały szereg on, bo był artystą, który w naród wzbudzał zainteresowanie filmowców widzi on bardzo wielu chciało chciało zmierzyć się z z nim w formie dokumentalnej albo w formie bardziej artystycznych impresji, tak więc przez przez te przez te lata filmów powstało sporo nad ranem Wisła zgromadziła mi, przyjmując konwencję Annę von twórcy z próbowałam, jakby zrekonstruować się ich życia, ale całe życie również nie da się, tak więc że jego życia co jakiś taki Nitecki, bo nie da się ciągać po splata już nie da się nie da się zrekonstruować ludzkiego życia w żadnej formie artystycznej co znaczy życie jest zbyt skomplikowane zbyt różnorodne zbyt Zawiła schowane, żeby móc opowiedzieć w formie filmowej fabularnej dokumentalnej czy literackiej jakikolwiek inny dopiero kiedy zbierzemy być może te wszystkie narracja Magdy Grzebałkowskiej moją Jana Matuszyńskiego, czyli innych osób, które w jakikolwiek sposób zmierzyły się z chińskimi, kiedy jeszcze dorzucimy do tego jego dziennik jego korespondencje w te jak to wszystko ten ogrom tego materiału przy swoim przemyślimy to być może będziemy w stanie wypracować, jaką się wizje tego świata tego kim Beksiński był, jaki łączył go relacje rodzinne i t d. mówiąc już złożyło już działać być musi działać niezależnie od Radia via oporu ja poruszam się będąc i jestem człowiekiem filmowiec poruszam się w pewnej konwencji, którą wyznaczała wyznacza język filmu, więc język filmu to jest m. in. kondensacja i synteza to jest opowiadanie, które jest podporządkowane budowaniu widzów emocji poprzez świadome tworzenie struktury dramaturgicznej opowiadania, więc ja ja poruszam się w pewnym zakresie, który jest, z którego tworzy układankę, która ma pewien określony sposób też, gdy opowiadać historie miejscami upraszczając zapewne natomiast wydaje mi się, że poprzez wyjątkowość górnego przedsięwzięcia mówiącą nam bardzo wiele o o artyście zaczyna tak mocno na swój film zaczynały nie było za niedomówień żadnych tak zaczyna bardzo mocno było bo kiedy inni zobaczyłem ten fragment ten w ten zapis i kiedy przeczytałem list, który otwiera również książkę Magdy, a jest to list, który Zdzisław Beksiński pisze, że do przyjaciółki i tuż po samobójstwie Tomka, czyli jeszcze w święta Bożego Narodzenia 1009 . roku to jest coś tak, łapiąc go za serce, ale i tak tak silnie emocjonalnego wiedział że, że zauważa że, że może to z tynk to emocje zawartą w liście zderzyć z tym obrazem ojca, który wchodzi do pustego mieszkania, o którym kiedyś mieszkał jego syn, który wygląda jak biuro w trakcie przeprowadzki i przyglądamy się jego twarzy do twarzy taka o 30 lekko, bo lekko napięta i widać widać stąd do odsetek ten dramat ojca w bo to co jest w GM zdumiewające w tych archiwach to to, że tam jest bardzo mało Zdzisława Beksińskiego MOW takim jego obnażony człowieczeństwem, a on mając świadomość tego czym jest jednak zapisy filmowe troszeczkę tego uciekał i ja szukałem Zdzisława Beksińskiego człowieka i znalazłem go przede wszystkim z w listach, gdzie on odkrywał się przed znajomymi czy przyjaciółmi, gdzie w taki sposób niezwykle szczery otwarty pisał o swoich problemach i emocjach i tu paradoks że, że właśnie tam właśnie w tekście, a nie w zapisie dźwiękowym mnie w rozmowie np. w rozmowach tego nie znalazłem oglądałem godzinne zapisy np. jazdy samochodem, gdzie kierowcy nic się, aby chińska Zdzisław siedzi na siedzeniu obok i filmuje to co się dzieje przez przednią szybę i taki jadą, a i tak się zastanawiam może oczywiście porozmawiam z nożem może porozmawiają o rozmów o problemach z Tomkiem Albanki bieżących sprawach, które przez każdego z nas nurtują, że znajdę jakąś taką tego tegoż Zdzisława takiego, jakiego on wie pan jakieś 15 w wynikającym z przestróg z trudności związanych z z bieżącym życiem, gdyby nie było, a było tylko prawo lewo zwolnił krzyż jest to coś tam stańmy tutaj właśnie, ale te, ale te emocje z nich były w buzuje wydaje się jednocześnie są przykryte tak jak nie wiemy Czarnobyl ski reaktor to z jakimi warstwami cementu wzbronione, że nie jest on przykryte takim racjonalizmem intelektualnym racjonalizmem, który Zdzisław Beksiński miał, czyli takim po by ogród z dotykaniem istoty spraw z w sposób rozmowę nie emocjonalne czy takie taką próbę zrozumienia rzeczywistości, a nie reagowania na nią w sposób emocjonalny, czyli tak tak bardzo ludzki w tym, że to jest tym jest przykryta wrócimy do naszej rozmowy po informacjach Radia TOK FM informacje o godzinie 1011. już nawet 1140 już za kilka minut dr Marcin Borchardt reżyser scenarzysta filmoznawca wykładowca gdyńskiej szkoły filmowej oraz Uniwersytetu gdańskiego i o to m. in. filmu Beksińscy album wideofoniczny jest studio informacja 1140 po informacjach wracamy do programu owczarki do naszej rozmowy o Beksińskich po dr Marcin Borchardt reżyser scenarzysta filmoznawca wykładowca Uniwersytetu gdańskiego oraz gdyńskiej szkoły filmowej autor m. in. filmu Beksińscy album wideofoniczny jest państwa i moim gościem jutro uroczystość śmierci Zdzisława Beksińskiego oraz 4 dni 24 lutego rocznicę urodzin, więc z niej, że sport będzie działo też w Sanoku z okazji w wielu miejscach w Polsce będą odbywały się rozmaite imprezy także pokazy mojego filmu także w Warszawie w służewskim domu kultury w ale chyba tam nie będzie można się dostać w Częstochowie Gdańsku w Katowicach pewnie jeszcze gdzieś, ale nikt nie pamiętam wszystkich dat, bo to nie jest moja tak domenach w, żeby do obaw, żeby się tym zajmować także do Porto to producent w, dokąd SO wanie kondensację synteza także w radiu Index za tak ona jednakowoż w sprawie, że w istnieje niebezpieczeństwo jednakowoż zbytniego skompensowania pewnych rzeczy i utraty wielu wymiarów albo w ogóle nawet 3 wymiarów czasem to prawda dlatego trzeba być niezwykle delikatnym i ten film były efektem mojego głębokiego namysłu nad każdym najmniejszym detalom razem z drugim Jagodzińskim montowaliśmy ten film przez 14 miesięcy i powstało 25 wersji tego filmu niektóre z nich były radykalnie od siebie różne np. wersje piętnasta to był film o Zdzisławie Beksińskim malarzu, który ma problemy rodzinne natomiast wersja ostateczna to jest film relacji rodzinnych i ona wydawała mi się zdecydowanie ważniejsza niż niż filmowa twórczość gdzieś te wszystkie firmy istnieje wersja istnieją też nad Acta festiwal Marcina BOR harda łamany jest na wiejskich mam nadzieję, że nie one istnieją w nie wszystkie, bo nikt w niej nie wszystkie były warte tego, żeby zachować, ale ja stworzyłem sobie archiwum produkcji oczywiście na potrzeby nie wiem przyszłych zajęć ze studentami chociaż, bo to bardzo ciekawy temat także niektóre z tych wersji mamiono pokazują pewien sposób ewolucji tej historii w od scenariusza do Bordeaux do finalnej wersji samego filmu, a Espana ewolucja w czasie tego filmu w rozmiarze Beksińskich pan zna tak i tras chodzi pan jakiś świat trochę ja powiem wam za nie dowierzają dostępny dla wszystkich praca nad tym filmem była dla mnie bardzo interesującym i bardzo dojmującym doświadczeniem, ponieważ wyglądało to w ten sposób, że w czwartek w ponad 3 lata ja poświęciłem w zasadzie tylko tylko on tylko tej rodzinie chciałem poznać ją jak najgłębiej to wejście w świat ich zapisów archiwalnych, które są pozbawione w moim przekonaniu jakikolwiek od kreatywności powodowały zdumiewające efekty, że oni jak gdyby stawali się częścią mojego codziennego doświadczania to znaczy ja po sesji montażowej wracam do domu i natychmiast, gdy zaczynałem od od nowa pracować na nas nad tym filmem już nie z montażystą tylko tylko sam ze sobą, czyli znowu przeglądam te materiały to co zrobiliśmy sobie prze montował dałem szukałem czegoś się w w tych materiałach to trwało tygodniami miesiącami, więc w pewnym momencie mieliśmy takie jest ono wrażenie, że oni się do nas wprowadzili, ponieważ na okrągło słyszeliśmy głosy oglądaliśmy te zapisy wysłaliśmy rozmaitych historii, które ta jest w taki czynny sposób zostały przez niezarejestrowane, więc po prostu Beksińscy nam towarzyszyli bar w przez długi długi czas i kiedy w końcu ten proces realizacji filmu dobiegł końca to i ja trochę się cieszyłam, że oni się od nas Sopot wyprowadzić w, a on obcowanie z tą historią to jest obcowanie ze śmiercią, bo i jest to w tym kim jest widmo śmierci i Ka za życia Dei to jest to nie jest perspektywa, która podnosi na duchu, a ich bardzo często działa na na dane osoby zaangażowane w ten projekt bardzo bezpośrednio na jad emocjonalnie po prostu traktowała dla mnie dla mnie to była to była taka droga, która dotykała wprost no nie wiem, by skutkowało to bólami głowy pewnym takim silnym jak ja jakimś medalem Stanami melancholia 1 udzielało się to po prostu, więc gdy, więc to nie jest sport to nie jest proste, bo są bardzo w w ten film to historia angażowałem w tym trudniej znaleźć jednakowoż takie przebłyski to momenty, gdzie ktoś z Polakiem osłaniał się zaśmieje to prawda, ale to są Lechii i zabawne momenty któregoś z Chin wyjechać z Rosji jest fabryka snów to w porze po prostu czuli, że nie wypada w możliwe możliwe dla nich 1 z recenzentów napisał, że ja to jest takie balansowanie czy dotykanie czegoś bardzo prawdziwego, a że im, że w zasadzie nie wypada się, gdy np. zachwiać no dobrze, ale zaraz po więcej złego humoru i te w materiałach, w których nie zna nie znalazł chwili nie widział pan jest ono odrzucone ta 1 jest wiara w moim przekonaniu bardzo zabawna i opisują państwo mamy oto sytuację remontu w mieszkaniu Beksińskich wielka dziura jest wykuta w kuchni IR robotnik tłucze młotem w o pokoju obok sytuacji filmuje Zdzisła w w pokoju obok leży teściowa, która wygląda tak jakby no i delikatnie mówiąc coś z nim działo się pieni nie wiadomo czy żyje, a obok drugi robotnik spawa rurę i Iskry z tego z AOW lecą na taką obie te, które przykryte jakimiś papierami, a na ścianie leży takie przekrwione obrazek z wizerunkiem Jana Pawła II także to kto to jest to to są takie tak jest tak takie sceny, których scenarzysta filmu fabularnego hobby nie wymyślił, ale właśnie w porze też pan ważny ważny wątek, że oprócz świetnych Beksińskich i tego dramatu rodzinnego i emocji tych wszystkich rzeczy to mamy też tak nie jest, gdyż spory zapisy pewnego czasu, który do, którego zmierzamy z powrotem, ale czuję co da się jest przyszłość jest to zapis epoki niewątpliwie i powiem, że to fascynuje Amerykanów właśnie ten ta ta odmienność tego świata my też się dosyć mocno oddaliliśmy od władz faceta, który poświęcił reżyser wreszcie są bogatym stać na różne rzeczy właśnie odjeżdża ich jak widzimy go wy klaustrofobiczne mieszkaniu totalnie zagraconej ME nie ma tam żadnego luksusu, a oni zadowolony z tego momentu, w którym w, którym się znalazł co w naszej dzisiejszej perspektywy może wydawać się co najmniej dziwna zwanej dalej gra tak, ale z drugiej strony jest fascynujące też, że jest to mamy syna, który właściwie ma dostęp do wielu rzeczy w ogóle nie ma chęci i The Times będą dokładnie tak, że znajdzie w Berlinie, że w zasadzie może może mieć cofnięte magister te tak tak jest pobyt pamiętam jak były raz w życiu spotkałem Tomka w minęliśmy się na korytarzu w trzeciej pogrom polskiego radia ja tam Białek był gościem audycji, a on przez nas audycji był ubrany w ten charakterystyczny długi czarny płaszcz w kapeluszu i było toczone właśnie wianuszkiem wianuszkiem fanów obojga płci to szansa, że Tomek to naprawdę styl hajs dom w gruzy, ale nie rozwiązała zmienimy Izabela Surmacz przeszedł 2 z języka Bolesław Piecha, ale realny, ale realnym, ale lubię traktować czarne, ale wcześniej polubił tak tak też na jaw, bo jak ten mroczny nimb, który otaczał Tomka, a także pan wysłał tam także poprzez jego audycje radiowe ten gotyk również nie przez przez długie lata zajmował także tę mroczną stronę strefy, a dla ludzkiej egzystencji jedne są dla mnie ciekawe nadal noszą taka przygoda jak ta baza to przygoda może to nie jest najlepszy obraz słowo no ale aż taka relacja wieloletnia z z ludźmi, którzy są i którzy są pana życiu przez wszystkich Kalata jednocześnie ich nie ma, a jednocześnie coś mi zupełnie obcy, a przecież na nie łączy nas absolutnie nic czy to coś takie, że to się z morza pan siebie zmyć i już do nowych zadań czy moi ja bardzo chciał, żeby tak się stało to znaczy, że w pewnym momencie, kiedy kończymy jakiś jakieś dzieło to przyjemnie jest pomyśleć, że ono zaczyna żyć własnym życiem że, gdyby nie trzeba być akuszerem mnie co mogą tłumaczyć broń Boże niech się bronić samo oczek a gdzie zmarnowałem nowoczesne dali się euro mniej niż się bronić samo więc, więc ja też chciał, żeby tak było tymczasem no Future to by PiS nie chcą ode mnie odejść w żaden sposób mam dlatego powiedziałem wcześniej mam wrażenie, że wręcz są wręcz surround to zainteresowanie jest znowu narasta w z powodu rocznicy także części myślę, że spowodowało większej dostępności firm w zakresie będzie miał premierę telewizyjną, więc naprawdę bardzo wiele osób będzie mogło móc go obejrzeć jest tańszy zatem otwarty ma pan zarezerwowany czas na pytania listy od fanów fanek ja odbyłem bardzo długą drogę z tym filmem podróżowałem po całej Polsce byłem na bardzo bardzo wielu festiwalach filmowych spotykałem się z mnóstwem ludzi odpowiedzialna wszelkie pytania były dostępne czasami przez wiele godzin i i wydaje się, że odpowiedziałam na wszelkie możliwe pytania i teraz już wolałbym odpowiadać Nate pytania dotyczące innych kolejnych projektów tak uchyli pan rąbek tajemnicy czy ja przyjechałem tutaj do Warszawy do pana do państwa z montażu filmu, który na, którą teraz pracuje, a jest to film o Tonym szalików i będzie nosił tytuł tony Halik urodzony dla przygody i ten film staram się zrobić w podobny sposób jak film o Beksińskich oczywiście to będzie film kompletnie innym charakterze nie będzie to film smutne tylko będzie to film optymistyczny zabawny i przygodowe mam nadzieję, że takiej uda mi się zrobić, a materiał, którym dysponuje jest absolutnie fascynujący, bo również został zarejestrowany przez samego bohatera przez Tommy ego Halika przez co wiele miesięcy mógł być realizowane z oryginalnych taśm jest tego mnóstwo no i w tej chwili jestem z tony Halik jemu w drugiej wczoraj montowaliśmy sceny jak tony Halik upolował jaguara Kuboń legalnych PS dziś perspektywy to zapewne była zbrodnia natomiast tony Halik też bardzo wiele rzeczy kreował im się, że on osobiście tego jaguara nie nie zastrzelił tylko go w jakiś inny sposób kupił zdobył natomiast całą sytuację na potrzeby swoich programów telewizyjnych zainscenizował ten materiał pochodzi z końca lat pięćdziesiątych, a więc jest niezwykle cenne zarejestrowane na taśmie 16 milimetrowej kolorowej także fascynujących zupełnie fason jest sporo osób kolejne jaguary i tanio nie bity Jentsch w taki doktorat Toniego Halika wciąż żyje tak, że także odpowiadał od 1 SA do pana pytanie bardzo miecze są to, że za ten film żyje i w bardzo się cieszą też, że pozwolił zdobyć doświadczenie, bo praca z materiałami archiwalnymi, zwłaszcza jeżeli chcemy opowiedzieć nimi pewną niemalże epicką historię, która rozpięta jest na przestrzeni całego życia bohaterów to jest bardzo skomplikowana trudna taka, że test, by mieć zatrzymała w tym napięciu, które już rozmawialiśmy z 3 przez 8090 minut to jest to jest niełatwe ja teraz system dokładnie w tym samolocie, którym byłem kilka lat temu, zaczynając montaż filmu o Beksińskich to znaczy mam te same wątpliwości też nie wiem czy to się udać to będzie dobrać to będzie dla kogokolwiek interesujące, ale mam moment taką nadzieję, że uda nam się tak to poukładać męża, że będą mieli państwo dobrą zabawę rozumiem, że do pana dr. Marcina Borchardta włożył w sprawie Beksińskich nie dzwonić nie rozwalić system państwowe 3 LO w Polsce w lewo w bardzo dziękuję dr Marcin Borchardt wierzyciele scenarzysta filmoznawca wykładowca Uniwersytetu gdańskiego i gdyńskiej szkoły filmowej autor m. in. filmu Beksińscy album wideofoniczny retencji na różnych pokazach w najbliższych dniach za okazję do rewizji tak na początku marca od premiera telewizyjna, tak więc myślę, że nie będzie można od tej pory naprawdę bez problemu mogą obejrzeć informacje już za kilka minut o godzinie dwunastej po informacjach kolejny punkt programu Roch Kowalski pojawi się studium z bardzo interesującymi rzeczami, których warto posłuchać dzisiejszy program przygotował Paweł Ziętara, a informacje już za kilka minut za 3 o godzinie 2 Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: OFF CZAREK

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Słuchaj podcastów TOK FM bez reklam. Skorzystaj z 40% rabatu w jesiennej promocji. Wybierz pakiet "Aplikacja i WWW" i słuchaj wygodniej z telefonu!

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA