REKLAMA

"Przekop Mierzei Wiślanej umiędzynarodowi handel z Rosją"

Analizy
Data emisji:
2019-02-22 18:40
Audycja:
Prowadzący:
W studio:
Czas trwania:
14:03 min.
Udostępnij:

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
audycja analizy Agata Kowalska przy mikrofonie z nami telefonicznie senator Platformy Obywatelskiej Jerzy Wcisło prosto z Elbląga dzień dobry wieczór z polis na Boże mamy rozmawiać o przekopie Mierzei Wiślanej ja już teraz po zabawie słuchaczom, że wrócimy do tematu po dwudziestej wtedy będzie czas na państwa telefony, więc proszę słuchać co się nastawiać ruszy LED kierować swoją opinię panie senatorze Leonie o tym, portal KON Kret 24 PL przypomniał, że pan był Rozwiń » zwolennikiem przekopu Mierzei Wiślanej to na początek ustalmy, jaki jest teraz czy pan wciąż popiera te inwestycje tak popieram oligarchię pilota lub powierzenie kanapowy i nie jest tak i obawą inie takimi detalami jak to określa niż rok w jasny dobra to ja pamiętam o tym, że nie te metody nie te cele, ale na razie skupmy się na tym co pan popiera to dlaczego przekop Mierzei Wiślanej pana zdaniem jest potrzebny co dzięki temu uzyskamy przede wszystkim na skrzydle gra pod drogą śródlądową jest korzystne dla Polski i RO musi być prowadzona we krwi sięga on panną mapie Europy i jelita pytajcie kilka lat garaży jej szkodliwe dla środowiska kanał rodny, że jest siatka prowadzi właśnie perspektywy rozwoju transportu śródlądowego gier dostarczyciel towaru nie tylko do Elbląga po omówieniu, ale tylko do Elbląga albo partię towaru dla Wisły, jeżeli środki głównie Rosji prowadziła przez kanał przez Mierzeję około 1,51 000 000 ton ładunków ich powielać tych ładunków pojednanie przełożona wichur i w ten sposób, jakby legitymizuje ich wartych 1 Wilk Latkowski Piotr Kontek konnych stałego rozwoju transportu śródlądowego na inwestycje offshore, czyli z kolej na mrozie, bo nawiązuje do tego konceptu użeglownienia Wisły i Odry 2 kraj taki kontener konwencji AGN o budowaniu tej sieci szlaków transportowych po ich około 2000 km 3 szlaki wodne zdefiniowane Wisła Odra w połączeniu z Wisłą i ogrom ich unikali granym przez Elbląg do portu morza Północnego wsi to teraz wyjaśnimy 1 rzecz, bo mimo, że pan mówi o tym, że towary miałyby wędrować przez Mierzeję do Elbląga i później, gdy czynne inna Wisła i tam dalej w dół ale jakie towary konkretnie, o czym mówimy, jakiego rodzaju w handel w znalazłby tutaj swoją właśnie nową ścieżkę po terenie pan strategię, która badała możliwość działania były badane także w paranoi, że istnieje potencjał ekipy remontowe i handlowe między Rosją i polską, które można wykorzystać ich honoru hamowany sztucznie klimaty można ograniczeniach drogi między polską i Rosją, jeżeli jest to droga wodna, która prowadzi tylko i wyłącznie do Polski, a to kwota ograniczenia wprowadza teraz, bo Rosjanie wprowadzają ograniczenia odprowadzania różna od etatu, a drugim ograniczeniem nie potrafią tylko plan, ale skoro tak mówią o tym, że te towary mają wędrować z Rosji do Polski to dlaczegóż mieliby Rosjanie hamować coś co jest złe, w czym są partnerem czy czegoś, czego też korzystają z jaj na odmowę tym momencie o jutro grają pytania o politykę współpracy między polską i rosną też tak ma ona także, iż nasz kibic, bo tylko wspomnieć o tym dlaczego podatki albo spytać, dlaczego VAT od tamtej pory graliśmy z Rosją i tu z obwodem kaliningradzkim dlatego zaostrzają te operacje gotówkowe w hotelu Sand, acz rozsiane mały ruch graniczny Rosjanie nakładają dodatkowe podatki na towary eksportowe do Polski, o co chodzi o to, że była też podatki będą będą podnoszone albo znów zmienione niezależnie od tego czy będzie przekop czy nie będzie w jeśli dojdzie do kolejnych zaostrzeń na linii Warszawa Moskwa Widzew pytam w jakiej el problem rozwiąże ten przekop jeśli i tak towary mają je z Rosji, ale pod towarem dochody z Rosji na Bałtyk dochodzą do Europy i Unii Europejskiej widziano potem trafiają, jaką drogą, a czekają tu jakieś powody do polskiego szefa partii przewoźników, którzy po towary dowożą w tej chwili ratowane są adresowane tylko łącznie do polskiego przelewem przy wale Wiślanym nie ma innego portu rzecznego Unilever pomiędzy naprawiamy handel z Rosją to część to władza w Polsce oczywiście cieszą, dlaczego więc ofiarą Jerry Hall najbliższym portem będą też liczne organy unijne i Rainer rozbudujemy żeglugę śródlądową tym momencie stajemy się tym przekaźnikiem tych towarów, które trafiają w głąb Polski po euro, ale ja tego nie rozumiem, bo dlaczegóż, by miały te towary trafia do Elbląga przez ten przekop Mierzei skoro mogą popłynąć dalej do większych nowoczesnych portów w Gdyni nie wiem Szczecina albo dalej na zachód od peletonu powodu, dlaczego pan, którego z portami w Rotterdamie Antwerpii w Hamburgu współpracują dziesiątki nowych węglowych panie senatorze ja uwielbiam Elbląg, ale też nieporównywalne to jest nieporównywalna skala niejeden odzież używana Romualda Orła Elbląg jest Rotterdam, a Gdańsk i -li Ga no właśnie od pracy między Hanami, czyli dużymi portami Bałtyku Petersburg San Petersburg Kaliningrad z Daiki i Zachodzie takie porty mają sieć portów śródlądowych i 1 , 5 km od osób nie ma on od wejścia Angel, którą my chodzimy mówi o potrzebie zbudowania w Polsce minimum 10 Bartosz LO wśród współpracujących z kortami do gry zdolni z Gdańska do kina w naszym powiecie i portu w Elblągu w dniach 11 portów wyznaczony w konwencji AGN i taką rolę Natalie port w Elblągu współpracują z najniższymi kosztami ich jako ten sport, który przewodzi pałac w ich wybór portu albo małych portów do punktów docelowych na śrut broń z euro, jeżeli ktoś mówi otwartym Polsacie sport i Rzeczpospolitą wyborców mu portfel z, a nie wyglądał, ale my chcemy zbudować port, który będzie rozwoził towary jak pan pierwszy od Kowala mityczna no, a ich dłoni to jeszcze zapytam o 1 rzecz, bo tego dnia nie rozumiem, dlaczego w tej roli nie mogą spełniać dotychczasowe portret duże, czyli właśnie Gdynia czy Szczecin po co jest na mniejszy port Danielak z książkami dawno taki sukces Gdańska na rzecz sportu o Gdańsku wyjechało 51000 ciężarówek wciągu roku i pytają, skąd problem jest do portu w Gdańsku przepływają towary, ale po Polsce i na południe Europy, bo to nie tylko Polski, ale surowo nowy rok ochrony ciężarówkami Unia Europejska już od niej domów Komańcza 1 posła o to, aby udowodnić, że nie powinno się rozwodzić tych towarów i najmniejsza odległość i ciężarówkami, a barkami właśnie między takimi portami jak Elbląg, a on tylko jej postać gdzieś koło Grudziądza koło Bydgoszczy Warszawie na połączeniu poderwała dach, ale to ono z Gdańska na barki też można przecież wiele wrzucić co też ile to jest to nie z podobną odległość nawet suwak bliżej dna, ale takie takich samych głośno tylko, o których mówiono o Zachodzie zaś funkcjonują parki odzyskały ja rozumiem i odjechali hoteli o każdą inną dlatego jedyna różnica tutaj dochodzimy do Senatu jest to, że tutaj trzeba dokonać przekopu Mierzei i traf chciał nawiązać do zarzutów, jakie stawiają temu w tej inwestycji ekolodzy pan jeszcze włączył w to wszystko koncept użeglownienia Wisły i Odry, który jest już kompletnie katastrofalnie oceniany przez ekologów naukowców z naj to, gdy o tym jest mowa mowa jest o tym, że przekop zniszczy cenne siedliska, a jednocześnie będzie nieopłacalne i będzie z Pono będziemy ponosić coraz większe koszty, a w gruncie rzeczy się nie wróci z rury jeśli chodzi o te zastrzeżenia ekologów co pan na to czy na wszelkie zastrzeżenia ekologów można patrzeć jak oni od tempa tsunami inwestycję, a ja bym na to, iż spojrzeli na tę inwestycję nie było, jeżeli 1,51 000 000 ton i tak będzie przewiezionych dzisiaj drogami kołowymi, a te są w stanie udowodnić coś o szkody środowiskowe przewozu transportem kołowym o około 70 × większy niż to hotel Hilton, gdzie aż do lutego w Londynie Wisły i Odry w to zdaniem naukowców i zniszczenie środowiska na całym przebiegu tych rzek, a więc i utrata tych bezcennych dziki zwierzak noc nikt czegoś czy coś co już Europa zachodnia nie ma, bo zniszczyła z tego nie ignoruje nasze, jeżeli tak pijana i koniecznej jako taką, jakiej brakuje 4 swobodnie jak chce, by to tor rzeczywiście mogą nie dać nie nie chodzi o dzikość też, że płonie jak chce chodzi o z całą zlecały mikroklimat całą Ambry środowisko, które się toczy toczy wokół tej wody, która później jak chce pani redaktor obojętnie jak ono nawilżenie i nie niewinność od słowa, bo zwykle osoby, które staną współpracują z niedzieli parlamentarnego o rozwoju, bo to są eksperci spoza ekranu posłów senatorów i części mogą sprawić taniej dziko zakątka zdziczał ego i to nie tylko kwestia transportu TSA osuszania 4 gruntu w Polsce osiąga poziom wody obniża też kwestia dni panowania nad anomalia ami Romana zdarzały się coraz częściej koszty powodziowe i albo koleżanek z muzealnej i olejach rzeźby, a wręcz odwrotnie na euro w Europie już dawno odkryli, że muszą wypuścić rzeki z tych betonowych sideł, że przestały się równać, ale wróćmy jeszcze do 1 rzeczy, bo cały czas grać w technologii Annie Annie idei niejasne albo można hamować nad rzeką można opanować motocykl straty rozlewisko po albo można opanować budowa, budując kanały tak zrobioną na Zachodzie na Zachodzie rosną odchodzić od analizowania rzek, ale można osiągnąć inny sposób panowali na lekcji z naciekami i otrzymałem dotąd na użeglownienie Wisły oznacza skanalizowanie to też chyba nie ma między nami sporu, ale jeszcze inna rzecz nieciekawie, bo czuje się pan cały czas na konwencję, która miałaby przewidywać właśnie tego typu polityka i takie cele, ale komisja Europejska wyraźnie zaniepokojona tym przekopem Mierzei chce go zbadać chce przeżyć tej inwestycji, a dziś dużym pośpiechu wycinane tam są drzewa, więc mam wrażenie, że argumenty z konwencji nie są przekonujące dla urzędników brukselskich jak pani redaktor skoro komisja Europejska 2014 roku otrzymała od rządu dokumentację dotyczącą budowy kanału przez Mierzeję i to dokumentacje badała PL 2016 roku, gdy pisze się mną przy władzy przekracza 2015 lat co z Kielc 2014 roku Klich poinformował, że w związku z PZU zarobiła na badania o nowe badania środowiskowe przerywa ten proces, który w górach rozpoczęty przez rząd PO-PSL kolejki wtedy poinformowała Polski rząd oczekuje decyzją środowiskową na dostarczaniu dokumentów Helen Wright i opiniowania i Pigonia, ale też opisu tego nie robi, gdy 5 grudnia podjęto decyzję środowiskową to jest budżet do grudnia komisja upomniała się o tym, dokumenty i to jest pan o tym, że komisja Europejska armia otrzyma dokumentu które, jakby świat, który nie ma oddziaływania na środowisko tych wsi w obszarze, który jest chroniony dyrektywami środowiskowymi raczej tego latami sieć natura 2000 no ale on rzeczywiście Wrona zdaniem ocena laser laser jest problem samego kanału Boca del Toro, który mógł je za zasadne byłoby jasne rozumiem i tu chodzi m. in . o dostęp do dokumentu, ale proszę, by w takim razie wyjaśnić czy pan się zgadza z tym z tą oceną środowiskową, która mówi o tym, że ta inwestycja nie zagrażała siedlisko u pana zdaniem są wiarygodne badania naczelny jajek tak docenić tych badań dzisiaj, ale proces konsultacyjny, bo na pewno robione nieprawidłowo pamiętam donośny jest od czasów poprzedniego rządu robić badania były znacząco oddziaływać na nasze boiska, ale wszystkie medale kompletacji lub rekompensacie przewin przejęła i one są przewidywane w ustawie o ochronie przyrody i także w sieci natura 2, jeżeli niszczycie jakieś środowisko to trzeba to środowisko zrekompensować pracę z takich osób ktoś robi się obszary natura 2000 świecie istnieją także w portach i obszarach zurbanizowanych można robić, owszem, war ta określa rada świątynie i zabrania inwestować tylko należy to robić szczególną wrażliwość na wartości przyrodnicze i jezioro Bartosik ratować i jest możliwe do zrobienia, tyle że komisja Europejska, a nie mieć no tak, bo nie zdążyła ocenić dokumentów Bodo nigdy nie dotarły już wycina się drzewa nowości wycięto Jerzy Wcisło senator Platformy Obywatelskiej prosto z Elbląga łączyliśmy się telefonicznie bardzo dziękuję Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: ANALIZY

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Słuchaj podcastów TOK FM bez reklam, oraz sprawdź jak działa nowe internetowe radio TOK+Muzyka. Wybierz pakiet Standardowy i słuchaj wygodniej w aplikacji!

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA