REKLAMA

Jakich kompetencji cyfrowych nie uczy szkoła? O programowaniu, lekcjach informatyki i kompetencjach nauczycieli

Połączenie
Data emisji:
2019-02-27 13:00
Audycja:
Prowadzący:
Czas trwania:
27:16 min.
Udostępnij:

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
łączenie ich różni od dziur i 136 Jakub Janiszewski przy mikrofonie ze mną studio dr Piotr rodzicielski z uniwersytetu SWPS wolontariusz koder dołączą dzień dobry dzień dobry witam serdecznie też niech pan powiedzieć stop, aby dobrze kandydaci z fundacją międzynarodową ogromną organizacją setki tysięcy dzieci uczą się programowania dzięki wolontariuszom kod widoczny na całym świecie o tym, właśnie będziemy dzisiaj mówić, czyli o kompetencjach cyfrowych i o tym w Rozwiń » jaki sposób Polska szkoła do tych kompetencji przygotowuje, czyli tworzy 3 kształtuje znany jest też Barbara Halska nauczycielka informatyki w zespole szkół nr 6 w Jastrzębiu-Zdroju dzień dobry w dzień dobry z no właśnie teraz można wytłumaczyć, skąd w ogóle pomysł takiej rozmowę w tym programie, który jednak ma zwykle charakter polityczny, chociaż edukacja też się zajmujemy dość intensywnie ostatnio Otóż wzruszyłem się słysząc, że w programie partii Roberta Biedronia wiosna taki plan, by dzieci uczyły się programowania tak jak języka obcego i pomyślałem sobie to pewna nowość, że w ogóle ktoś z partii politycznej próbuje nam ten problem zwrócić uwagę, ale pytanie czy to nie jest trochę za proste i czytanie jest trochę zbyt hasłowo tak powiedzieć teraz będą się uczyć programowania i o to właśnie chodzi to dzieci uczą angielskiego niekoniecznie, a potem znają to tak na marginesie no, więc pomyślałem, że warto zadać pytanie co to właściwie są te kompetencje cyfrowe, czyli do, czego ma dobrą sprawę szkołę dzisiaj powinno u państwa zdaniem przygotowywać może zaczniemy od pana dr. Piotra czerskiego to jest bardzo słuszna idea, żeby dzieci uczyły się języków programowania w szkole tak samo jak uczą się języków obcych to nie jest nowa idea kilka lat temu chociażby wielka Brytania w zrobiła zmiany w podstawie programowej właśnie taki, żeby każde dziecko kończąc szkołę podstawową znał co najmniej 2 języki programowania z takim zamiarem, że uczymy kompetencji cyfrowych dzieci tak, żeby były płynne biegłe w UE w tym obszarze świat zmienia i potrzebujemy tych kompetencji to się jako koncepcja popieram całkowicie nie jest to nowa idea funkcjonuje w różnych krajach natomiast co zrobić BIC 1000 słupków to już jest dużo trudniejsze pytanie dużo trudniejsze zagadnienia, szczególnie że w szkoła nie jest chociażby z powodów historycznych miejscem naturalnymi oczywistym do nauki programowania to to nie jest coś takiego jak uznano szkolny przedmiot główny fizyka matematyka geografia oczywiście na tych przedmiotach można uczyć kompetencji cyfrowych, ale nie jest to tradycyjny szkodnik szkolny przedmiot i kraje bardzo ważnych zmian w tradycyjny, żeby go uznać za tradycyjnym znaczeniu musi mieć stażu żeglarze lekcyjnym, a ja mogę się wrogość pomiędzy Hillary panowie chyba nie znają najnowsze podstawy programowej, które po tych drugich, a jeszcze tu autorką nawet tej podstawy programowej, w której to tak naprawdę właśnie od krwi i edukacji wczesnoszkolnej wprowadzamy nauka może nie programowania, bo to troszeczkę było na wielu, ale takiego odwołania hip hip hip etapie edukacji wczesnoszkolnej lub one kodowanie po prostu Royal Ballet wyższych poziomach edukacyjnych piranie faktycznie doprowadzamy do tego, że uczniowie kończący szkołę średnią będącą nie można powiedzieć nie będą mieli, bo to też tak jak w innych nie ma jak inaczej kogoś zainteresuje, a programowanie, a to będzie grać swoje kompetencje robiono tak jak będą potrafili wykorzystać dostępne języki programowania, ale tutaj mam namyśli przede wszystkim, a i Toma, który został niedawno wdrożone do matury i informatyki TR plus Robert Małek, który szkołach klubach ligi, bo Krzysiek swojej pracy albo przynajmniej do rozwiązywania problemów, które po planowanych, a także nasza podstawa programowa też się zmieniła i ona być w całości tak pięknych w realnym efektem dopiero odjadą o ileż łatwiej osiągniemy ten efekt, ale od 2 tysięcznego dziewiętnastego każdy nauczyciel uczący się na informatyki na każdym poziomie edukacyjnym i w jaki sposób oprogramowanie nie każdy dla nich niestety pewnie myśli tak twierdzą i musi wprowadzić i będzie wprowadzone natomiast na pewno nam pomagają w taki skutek tego del Toro, ponieważ już zaczepiają ich uczniach chęć nauki programowania, a drugą taką instytucją to ich sobie kodowania, który również takie różnego rodzaju projekty realizowane w a dlaczego pani powiedziała tak czy pani zatrzymała przy tym, że niestety pewnie dla nich to czy jest jakiś opór po stronie nauczycieli, żeby ich drodze jest brak nauczycieli teraz tego przez tych przedmiotów FC jest w braku nauczycieli nie ma, ale dla chorych studia podyplomowe, które przygotowywało do wykonywania tego połączenia tego przedmiotu w worku niekoniecznie były zorientowane na pasie nauka programowania jest pewien problem tej teorii i nauczycieli klas od 2 kolejki w Lotosie wiąże przede wszystkim finansami transferem podporucznik rywali nie wiem jak to zrobić krok dalej w dziale odegrały szkoły informatyki uczy ubój fika uzupełniają kobieta w jakikolwiek inny nauczyciel z komputerem, by wymagać ośrodka będą zmiany ich podejście do tego nauczanego przedmiotu ich do tego się trzymałam boja rozumiem tych nauczycieli nauczanych w kawiarni, a sytuacja, że ciągle filtry wymienia ich pięknem natury o doskonalenie naszego zawodu jak, aby nie było ich ciągle brak u schyłku PRL rozumieją czy sportu UMŁ chcemy im się w tej chwili znajdujemy je odkupić grzechy z takich sytuacji, że w przyszłym roku do kina i ich reklama podstawą jego promocji lub wrogość tego trunkach rogatek miała lekkie i unikała to nie interesuje w jaki sposób, żeby to zorganizujemy jak do tego do poradził sobie z podziałem, żeby to wszystko było na o brak odpowiednio przygotowane, że nasi absolwenci kończąc szkołę zawodową odkryć techniką i są przygotowani do bycia, a pracownikami na rynku pracy dodatkowa rzecz, do której powinna pomijać i jak propozycja zmiany, które się pojawia w naszym kraju, który odbywał technik programista, który w, którym może być już realizowane techniką od wyraźnego dziewiętnastego roku od września także single nasz kraj w tym roku, o którym było wcześniej mogło to dobrze jak rozwiąże teraz jest pytanie najadł się rozbije trochę taką szkolną może infrastruktury z pojęciem po prostu systemu to co pani mówić różne podstawy programowe bardzo mało czasu na to, żeby się tego wszystkiego samemu nauczyć no i trochę nauczyciele też często z łapanki nową nauczyciela, że wuefista uczy informatyki NATO nie jest najlepsza sytuacja, jeżeli kończą studia podyplomowe -li ne oczywiście mógł może uczyć tego ukrywać to wszystko wylało tego podejścia tak jak w każdym dowodzie rej on głową, jeżeli dziennikarzy dociekliwe zainteresowane tematem to naprawdę, bo wszystkie audycje bardzo ciekawa spotykamy się zdarza także w oparciu o to by zarobić tyle ile muszli i piątej, żeby nie klaszcze, u których ujawnienie wszelkich niebezpiecznych lub 1 partia i samorządu o dyrektor Och, czy nauczycieli problem ja wierzę, że wiele działań i ankiety było, gdyby tylko takie kody Lu po to, jakikolwiek IAM Fundacja, którą w tej chwili zajmuje się przede wszystkim, jaka idea się tymi nauczycielami i organizowała dla nich UR takiego robić, by byli Jakub przy pomocy wolontariuszy bezpłatne zajęcia z Urbino Giodo nauczycieli, żeby było to ciekawa interesująca blichtr i Henryk biało tak jak ogień do dekodowania, a tym roku prowadzi taki projekt ogólnopolski, gdyż nie tylko oni go w wielu województwach było wczoraj Ewa ona i znikał i 4 lokali przedszkola nie wiem, jaka będzie kolejny projekt mistrzostwa informatycznego szkoły mistrzostwa informatycznego, którego realizowane w ramach UE i otwartych redakcji, który każdy będzie miał na celu przede wszystkim szkolić nauczycieli, a jeśli daje dodatkową rzecz, jaką Platforma, na której będą mogli pobierać od GL zaproponowane czekamy scenariusza koszulek i ich jakby nie krytykujmy efekt konkretnych nauczycieli, o ile ich upór rozumiem bo, ale też nie mógł ich do tego się do gry, o ile miało odbijało się meczety i Konkol szef UKIE Popko milowy, bo zwiększono godziny informatyki w szkole średniej, czego wcześniej nie było, jakby brakło technik programista chce być tutaj też zmiany w myśl powodują, iż idea i tak nie możemy narzekać mamy wg wszystkich danych, które ja Kubika popieram to on ma najlepszych programistów i na świecie tak, że nadal to ich drogi w rozmaitych rankingach się o tym, mówić, że Polacy są bardzo wysoko w co w tych zestawieniach tu każda taka elita tarlaki Bąbelek w społeczeństwie, które niekoniecznie te kompetencje cyfrowe posiada, bo jeżeli już popatrzy no tak szerzej np. na badania robione przez Unię Europejską to tez kompetencje społeczne nasze cyfrowe wcale nie są dobre to wcale nie jest wcale nie zbadano nasz model jest inny temat kompetentnych Chrome, a programiści po programie taki w zależności od kim mówimy o pieczęciach kolidują one o osobach, które tworzą algorytmy to obok a, projektując wygląd aplikacji FOT WM PL niech nie chodzi o programie utwór tworzenie jakiegokolwiek projektu nie chodzi tylko progami tak musi być budowane na długo i to tam problemy, które się borykamy leży mi się borykali, jaką jako szkoła tak naprawdę minutami tego takie, że tak jak odstąpić od 2 minut po takiej podstawie programowej zrezygnowano, by jej projektu między przedmiotowych takich jest zmuszana nauczycieli tak górą, czyli około pół litra i zobaczyć projekt tego nie ma nauczyć się tego nauczyli panie to funkcjonowało i dlatego podstawy programowej nie wiadomo ile na jakim etapie to ich taniec jest budowanie pracy zespołowej podział obowiązków kłóciły czy w ogóle jak mi się marzyło w ogóle, że wg kapituły zarządzanie projektami tak to by taki przedmiot, który pomagał, których nie wątpię, żebyśmy nauczyli jak to jak powinno się duet, który porządnie zarządzać projektem i zrobić w sytuacji, kiedy mamy sytuację kryzysową takie, kiedy zmienię nie osiągamy terminu, który zimą ustawili sobie z albo nagle okazuje się aplikacja ma tyle błędów, a rok, bo to rynki zbytu całkowicie ją wykarczować raczej do Pirogowa, który kilka wiemy, że odbudujemy to poprawiać swoich i wielu nie wybudujemy tego nie robi takich to tych malutkich projektu g w lutym mówi o o poważnym ryzykiem, bo my jesteśmy jak i chyba jednak do Modlina od kwoty, która takie drogie są tam tworzyliśmy własną Platformę do nauki chemii dla uczniów, gdzie od podstawy do 3 lat napisana i trzeba być wypełnione treściami wideo i materiały filmowe materiałem w zadaniowym Kluczbork korek, który zrobił uczniowie technikum w połączeniu z uczniami liceum na kierunku biologiczno-chemicznego liczę, że musimy zatrzymać wrócimy do rozmowy o informację, że z 1386, ale on włączenie ich Lublin Olsztyn Igor Sapała 22 Jakub Janiszewski przy mikrofonie ze mną w studiu dr Piotr Niedzielski z uniwersytetu SWPS i dekoder doręczono, a przez telefon Barbara Halska nauczycielka informatyki w zespole szkół nr 6 Jastrzębia Zdroju, a mówimy oczywiście się nazywano właściwie kształtowanie kompetencji cyfrowych jednak do tego wrócę, choć zostałem zrugany przez panią Barbarę Michalską przez informacjami, że kiedy mówimy o nauce informatyki i kiedy mówimy o nauce programowania to mówimy właśnie o czymś innym niż w kompetencjach cyfrowych jeszcze zgadzam, ale jeżeli mówimy o skalę i uczeniu aut z właściwie od przedszkola czy od podstawówki no to mówimy jednak już od gry o kształtowaniu kompetencji cyfrowych w ocenie jest także mamy taki plan na te dzieci sześcioletnie zielono za chwilę pisały kont tylko właśnie po co chcemy to wprowadzać tak wcześnie to pytanie do Piotra rycerskiego, czyli w zasadzie wracamy do pytania zadano początku co to są te kompetencje cyfrowe jak my musimy sobie zdefiniować, żeby dobrze uczyć i kompetencje cyfrowe są bardzo wielowymiarową konstruktem oczywiście, że programowanie mieści się w tym pojęciu, ale nie tylko samo właśnie przygotowania do myślenia właśnie samo kodowanie samolot z brzmieniem algorytmów sekwencje kich działań powtarzalność tych działań logika cała masa elementów takich, które składają się na na kompetencje cyfrowe, ale to, o czym to najchętniej wspomnę tu o takim podziale można pismem znak 2, czyli pierwszy to taki wątek związany z tworzeniem, czyli w tworzenie nowych treści tworzonym w tym tworzeniem kodów programów z wymyślaniem czegoś nowego, a drugi wątek związany z posługiwania się czymś co inni już wytworzyć oczywiście to również splata do tych szerokich kompetencji cyfrowych, ale przynajmniej w badaniach widzimy, że kiedy dzieci młodzież uczą się programowania uczą się do kompetencji cyfrowych to te 2 wątki idą trochę różnym tempem to znaczy są takie obszary, w których nasz atut twórczą polskich dzieci są bardzo dobrze i są badania, które pokazują, że są w ścisłej czołówce światowej w korzystaniu z różnego rodzaju programów tworzonych są też takie badania, które wskazują, że tam, gdzie w byciu krótko spełnia nawet od zera i NATO nie jest już aż tak dobrze, aczkolwiek rzeczywiście jeśli spojrzymy na tą grupę najlepiej wykształconych na to tutaj też zdali przyznaje rację, że to jest absolutne Witaj jest świetnie natomiast to co chcemy jeszcze dodać TOZ, że jak mają własną perspektywą są małe dzieci tak jak rozmawialiśmy z po pierwszej części audycji głównie z z poziomów szkół średnich technika informatyka to z kolei moja perspektywa jest taka, że jest to właśnie 678 letniego co można zrobić z takim dzieckiem w jaki sposób można zachęcić do nauki programowania co można zrobić, by żyć, żeby myślał do tych ścieżkę rozwoju, ale i tutaj szkoła jest jako pierwszym takim miejscem kontaktu z pierwszą optymalnym środowiskiem do tego, żeby przygotować dziecko do tego, żeby uczyło się programowania uczą się kompetencji cyfrowych z najmłodszymi dziećmi to można robić bez komputerów teraz jest mnóstwo zabawek edukacyjnych, które właśnie pozwalają na takie rzeczy mnie sekwencji rozumieniem poleceń rozumienie czegoś co w już wkrótce przekształci się w kod źródłowy, w których można kontynuować, ale na tym pierwszym etapie tego sześciolatka jeszcze na razie z klockami, które można w jaki sposób ułożyć zaprogramować przez swojego kolegę dysku tak precyzyjne wskazówki, żeby nasze mógł z zamkniętymi oczami podejść do kontaktu wyłączyć światło też pierwsze koty, których dzieci piszą pora, żeby nauczyć się właśnie sekwencyjnego określenie instrukcji i zrozumieć poco to wszystko jak komputerowi tłumaczy się z wolą zrobić już wkrótce potem dzieci mogą zacząć korzystać z pierwszych języków blokowych jeszcze nie muszą pisać, a już mogą wykorzystywać znaczniki z różnymi symbolami graficznymi naprzód na ekranach dotykowych, przeciągając palcem, układając ścieżki kondukt, dzięki którym może powstać jakieś ciekawe, skąd się tutaj moim ulubionym przykładem jest układ współrzędnych tak trudno znam wszyscy goście XYZ pokazująca różne rzeczy, służąc faktorów, ale małe dzieci w podstawy programowej nie mają układów z kurzem z punktu widzenia matematyki to jest rozumiane jako dość zaawansowane pojęcia abstrakcyjne i jest w podstawie programowej dość wysoko umieszczone natomiast takie dziecko nawet w pierwszej klasie szkoły podstawowej jeśli dowie się, że dzięki zrozumieniu układu współrzędnych może zaprogramować kotka, żeby się w skórę przed wyprawą w lewo, dodając pozycję na układ luz na układzie współrzędnych albo odejmując tą pozycję w układzie współrzędnych nagle rozumie koncepcję układu współrzędnych dlatego już celem była animacja kotka ruszenie go wprawo w lewo w górę w dół i uciekaniem sią przed szkockim, a nie celem było zrozumienie abstrakcyjnego pojęcia matematycznego, które potem może służyć do wykorzystania różnych funkcji dlatego też uważam że, że im wcześniej zaczniemy tym lepiej wciąż mniejsze fundamenty zbudujemy ich wpły w fotomontaż nie wymaga to aż tak ogromnych kompetencji informatycznych tylko kilku kilkunastu prostych narzędzi nawet żeśmy się po prostu scenariusze lekcji coś co można dzieciom dać do zabawy do użycia w kąt to co stosujemy taką technikę to zabawna nazwa sojusznika z chęci Otóż w czasie kryzysu się, że każdy z wybiera studia talerza co ma ochotę to są karty, które w sobie zawierają krótkie zestaw instrukcji jak można zaprogramować się z powodu różnych języków dostępne programowania dzięki takim kartom dzieci mogą, jakby każde dziecko może tworzyć swój własny projekt jednak wybierać aż do ruchu inne wybiera każdy, kto na 3 jest napisane jak zmienić kolor postaci szczególny wybiera kartę, na której napisane i jak zaprogramować czy dekarz postać coś powiedziała, wybierając karty i używając fragmentów kodu, który na nich służy samemu móc tworzyć własne nowe programy, a tak naprawdę ich wpływ wracając do pierwszego zdania są też wydaje się, że ten element tworzenia jest najważniejszy kluczowy właśnie o to, żebyśmy nie zniekształcić nici z Chin jako twórczo bieżnie korzystających z różnych aplikacji, które są wytworzone ażeby być tworzył swoje własne pomysły na wprost o własny pomysł z k do wydania do pani Barbary Michalskiej kopanina przypomniała, że nic nie zwracamy uwagi na nową podstawę programową czy ten element twórczy właśnie w tej podstawie programowej się znalazł został tam zapisanych w Jadachach głębokich linków reklamowych i chór nie znał, aczkolwiek lokal na rachunku bądź nauki musi proponować jej dom i ich zadania, które do nas, a chwilowo uczniów jest go boli VAR wiadomość na pewno jest on także projektowane, żeby idealnie do nich dotrzeć ją na Wawel powiedział po kolei wprowadzać ich uczniów bolą do tego klub był już tego Najwyższego takie momenty, kiedy dostaję gotowe projekty od właśnie te unijne barwy bez użycia komputerów kodowania albo ujmowanie tych właśnie takich rzeczy jak algorytmy ile oswajanie ich komunikat o powrót do chwili programowanie gier jest wiele projektowane oprócz tego jest też zaprojektowane do Kielc mówił o kompetencjach cyfrowych, czyli tylko, że tworzenie materiałów także bułki są i delikatnie tworzyć materiały kieliszek imię Adrian prałata komunikacja, która jest już zgodnie z elementem kompetencji cyfrowych również również spoglądamy z bezpieczeństwem tak jakby Real Frohlich, pisząc o podstawę programową braliśmy ją zrobić także kangoo Nowaczek, która się pojawi hl ich od wielkiego graffiti miała okazję odbyć przynajmniej pokazywano tak, a jeżeli uda się zainteresować tym ukrytych krytego taką wiedzą kim był to wiadomo, że potem każda szkoła stara się organizować dodatkowe zajęcia rewii myślę, że wielu innych chętnych temat bardzo to zmiana jest ogromna powołuje się o produkcie mocno przebudowana podstawa programowa hejt, jaki będzie efekt jak byśmy nie wdrażał w szkołach tak naprawdę dowiemy się na kilkanaście lat takiego widziałem pierwsze roczniki, które przejdą od początku do końca natomiast ono takie instytucje jak krokodyl biodro czy mistrzowie kodowania myślę, że ich domy będą możliwości tak naprawdę partia wszystkich nie tylko dzieciaków, ale że również nauczycieli wszystkie scenariusze od chwili odebrał Puchar Intertoto Edward potok potem jego oddech nauczycielom chodzi o to, żeby to, by były kreatywne, żeby byli takiego stanu w 2, a nie przygotowywanie powodowało u nich jakieś akcje nie zaufali właśnie od twórczego i że pani pokazała ale jaki to narzędzie ich korzenie muszą wykonać dodaje gotuje odczuwam chodzi chodzi nam o to, że dostali wezwanie, jeżeli oni mają pomysł na to jak rozwiązać problem, który od osób podstawionych przez nauczyciela w jakimkolwiek innym oprogramowaniu tomy jesteśmy jak najbardziej otwarci w nosie test bardzo zresztą nie tylko się, że tutaj właśnie zderzymy się z takim problemem już to jest szkoła nauczanie czy to jest klub i wtedy możliwość rozwijania jakiś czas i to jest taka równoważnia, gdzie od bardzo trudne jest osiągnąć jest zadowalający efekt, ale pewnie bym wszystkich nauczycieli namawiał do tego, żebym pozwalali dzieciom jak najbardziej myśleć o swoich programach swoich aplikacjach, które mogą rozwijać tutaj przykładem są i młodzież z Zambrowa, która właśnie w ramach kont dobrze o opracować mobilną aplikację pokazującą co w lokalnym kinie jest grane sam siebie to wymyślili to aplikacja ściągnął na komórki wielu mieszkańców można sprawdzić co w lokalnym kinie może też banalne, ale pokazuje w jaki sposób rzeczywiście można zrobić coś przydatnego użytecznego wykorzystać ten nie w takim czysto szkolnym teoretycznym zadaniu, a czym chce się sprawdzić jak mam wrażenie, że to właśnie bardzo dzieci ukochane, że już, że mogą u stworzyć coś, czego inni korzystają takie testy w taki program Astro Boy można wysłać fragment swego kodów kosmos nasze dzieci szkoda, że toczą teraz właśnie wpisały w przedwczoraj w ich fragmenty kodu, które będą uruchamiane na międzynarodowej stacji kosmicznej na małe komputery ku będzie Tomek się od temperatury będzie wyświetlony napis dla astronautów z pozdrowieniami z polskiej na niby nic bardzo odkrywczego, ale rzeczywiście coś praktycznego coś co się dzieje zadziała zostanie uruchomione w ramach międzynarodowej stacji kosmicznej jeszcze wróci informacja do nas tutaj do Polski co co tam siedział i zjazd tylko, że zostanę teraz nad tym w kontekście tej zmiany programowe w kontekście tego rządu Polska szkoła dostrzegła, że musieli rzeczywiście postawić to na kształtowanie kompetencji cyfrowych kształtowanie zdolności programistycznych młodzieży to bardzo dobrze ja bym się jeszcze zastanowi na moment zatrzymał nas tym z jakiego punktu wychodzimy znaczy jak to było do tej pory to pytanie do Barbary Michalskiej z pań powiedziała, że dokonujemy tak dużego skoku to znaczy co było do tej pory dzieci jest tak wielki przełom w tym może szkołach i giełd wiało mimo to dodaje, że takie jakich nie miała o nim w Bartągu i nauczycieli, którzy sami jej na końcu smacznej ryby w loterii należy wprowadzać jej oprogramowanie, które nie było mocno niższych poziomach edukacyjnych dekodowanie pliku HTML ratujcie on bronił bar w jak ministerstwo na szczęście jak działania oddolne zauważono w interakcje idei jego poproszono o ulgach, które tworzą taką podstawę, która na tę działania oddolne odpowie już gotowym dokumentem żaden z rodziców, jako że robił awantury jego dziecko musiało go od programowania, a niekoniecznie Joel Tshibamba w Kasinie, więc robić film gazetkę czy też innego na informatykę kilka interesować od kilku dni takich uprawnień jeśli w ciągu, której dziś latają noże nauczyciel informatyki to tylko jutro będzie dryfować w tej chwili mało i białą marzeniem było o wielkiej robią jechać tylko lekkich butów Borys nie jest w tłumie było to ogłasza Legimi bardziej dramatycznych wydarzeniach, aczkolwiek nie do końca bylibyśmy tam bloki kadłuba diety, czyli kodowania tunel Relpol kabaret był ładnie świecił na papierze, lecz całego świata i krótką inicjatywy większości zgłoszonych 3 szkoły lub dekoder do odlotu jakiekolwiek inne fundacje, które prowadzą dodatkowe zajęcia też zgłaszają swoje życie, ale naprawdę Thomasa Polki jej ilością wydarzeń w ramach godziny gotowania od szkoły tytuł Śląsk to już są szkoły jest źle działo się niemoralnie we wszystkich szkołach tak, ale większość imam wrażenie, że tak przynajmniej tym, który mija współpracuje z nią każdy ma prowadzić je właśnie szkolenie w ramach INE osiedle miałoby ich nie byłoby, że albo jak będzie efekt końcowy jak szedł tą feralną Podstawek, lecz od początku do końca no tak naprawdę drogie Słowian w poprzedniej zimy musimy się tylko poczekać na koleje drogi moim zdaniem jest dobra to rzeczywiście optymistyczny akcent na koniec, bo tak jest spojrzałem jak też wypadamy w takim zestawieniu przygotowywanym właśnie przez komisję Europejską też nazywa indeks cyfrowej gospodarki i kompetencji społecznych i internetowych w cyfrowych no, więc jesteśmy raz 234 się od końca w tej chwili Rumunia Bułgaria Włochy są za nami, a Polska oznacza to, że na szarym końcu, więc jeżeli rzeczywiście w Polsce w w Polskiej szkole zaczyna się jakaś głęboka zmiana dotycząca tej kwestii Łotysze dopada tylko cieszyć dziękuję bardzo Barbara Halska nauczycielka informatyki w zespole szkół nr 6 w Jastrzębiu Zdroju przez telefon i dr Piotr rycerski z uniwersytetu SWPS wolontariuszką do udziału byli państwo moimi gośćmi 1338 za chwilę informacje, ale on włączenie ich różni od Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: POŁĄCZENIE

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Słuchaj podcastów TOK FM bez reklam. Wybierz pakiet "Aplikacja i WWW" i zabierz TOK FM na wakacje!

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA