REKLAMA

Krakowskim przedsiębiorcom na Kazimierzu spadły obroty. Winna Strefa Czystego Transportu?

Data emisji:
2019-02-27 17:20
Audycja:
Analizy
Prowadzący:
Czas trwania:
29:15 min.
Udostępnij:

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

analizy Agata Kowalska przy mikrofonie dobry wyrób państwu zostaną z pasem do dziewiętnastej pisze w analizach po osiemnastej zapowiadany już wczoraj gości Janusz Cieszyński wiceminister zdrowia porozmawiamy na temat tego co władze publiczne zrobiły w reakcji na doniesienia Radia TOK FM dotyczące patologii w polskich aptekach te patologie w skupiają się na 2 kwestiach przed nami tektur, o których my wiemy jedno to wciskanie suplementów diety pacjentom jak mówili sami aptekarze Rozwiń » często zamiast leków, dlatego że teraz lepiej zarabia, a druga patologia i to on bardziej groźnych skutkach, iż może to w ogóle wycenić to brak magistrów farmacji w aptekach statystycznie po prostu niemożliwe, żeby w polskich aptekach tak zgodnie z przepisami przebywał zawsze jakiś magister farmacji, a zatem osoba uprawniona i wykwalifikowana do tego, by wydawać leki o wyjątkowo dużych dawkach takie, które mogą wręcz źle użyta na wywołać chorobę lub śmierć o tym co Ministerstwo Zdrowia zrobiło w tej sprawie, jakie są reakcje, jakie są kontrole coś w nim to wszystko po osiemnastej z Januszem cieszyńskim wiceministrem zdrowia, a reportaże Michała Janczury, na podstawie których z MOK możemy tę rozmowę zorganizować znajdą państwo na portalu tokfm krótka PL 1 z nich odczuje morfina to początek całej historii, ale zaczynamy analizę od krakowskiego sporu w zamku w studiu pan Bartosz Piłat z zarządu transportu publicznego Krakowa, ale w Warszawie dzień dobry dzień dobry, a telefonicznie już teraz prosto z Krakowa pan Piotr Kubiczek ze stowarzyszenia mieszkańców nic o nas bez nas dobry wieczór panie Piotrze w tańcu z zacznijmy od tych teorii to znaczy tego czym jest strefa czystego transportu w Krakowie, ponieważ to właśnie strefa czystego transportu stała się przyczynkiem sporu, a nawet protestu protestu na biznesmenów przedsiębiorców z krakowskiego Kazimierza strefa czystego transportu powołana w styczniu tego roku tygrys i prosiła bym, żeby Bartosz Piłat jako krakowski urzędnik wyjaśnił co to jest za twór i jakie są jego zasady Krakowska strefa czystego transportu została powołana na podstawie ustawy o elektromobilności to ustawa pozwala na wytyczenie obszarów na gęsto zabudowanych terenach miasta takich, do których wjazd mają określone pojazdy nie nie ludzie pojazdy i ustawa pozwala na to by tam wjeżdżały tylko pojazdy napędzane w 100 % na prąd z wodorem lub gazem CNG tak samo w tej ustawie zapisane są wyjątki podstawowy wyjątek to są mieszkańcy, którzy właśnie o to może za chwilkę mieszkańcy strefy czystego transportu do tego w ustawie zapisane są też z wyjątki n p . dla przewoźników pocztowych oprócz tego dla niepełnosprawnych taksówek nie pragnienie w ustawie nie ma niepełnosprawnych nie ma przy tym, chyba że już zostali posłowie ją znowelizować to jest błąd oczywiście natomiast my nie nie krytykujemy tego, bo posłowie po prostu, uchwalając ustawę zróbmy inaczej zmieniono danych, a co z samymi przedsiębiorcami, bo to akurat oni protestują, więc powiedzmy jest też katalog, który możemy stworzyć jako samorząd w zapisane w uchwale, którą mamy w Krakowie zapisaliśmy, że przedsiębiorcy zarejestrowaną na działalność na terenie strefy czystego transportu w inny mają prawo wjazdu w dowolnym pojazdem i do końca roku 2005 . chodzi o to, że założyliśmy, że część z nich mogłaby zakupić pojazd przed jej wejściem w życie w związku z tym nie wiedząc o tym, żona będzie funkcjonowała, więc daliśmy też 6 lat na dostosowanie się do do wymogów zanieczyszczeń taki sam wymóg dotyczy krakowskich taksówkarzy i których uznajemy za element transportu publicznego co warto coś wiemy teraz kto może, kto nie może wjechać do stref czystego transportu największą wykluczono grupą są po prostu samochody osobowe nie mieszkańców napędzane na paliwa tak jak zna jej realnym na jej męża w Egipcie i dobrze i teraz jeszcze jedno pytanie jak duże jest Krakowska strefa ile z objęła ulic czy placów wiaty jak skonstruowana w to jest Kazimierz krakowski być może części słuchaczy znany jego najbardziej taka turystyczna część obszaru w mieszczącej się w kwadracie mniej więcej 750 m na 750 m w kilkanaście ulic 3 place 4 nieduży teren z 2 powodów po pierwsze, rok wcześniej czy rok przez przez cały rok przed wprowadzeniem strefy czystego transportu już obowiązywała tam strefa ograniczonego ruchu, na który została wprowadzona z powodów obowiązku zabezpieczenia komfort bezpieczeństwo pieszych, a on natomiast w myśl założyli że, ponieważ samochodów, które mały miałyby prawo wjazdu do strefy czystego transportu w Krakowie naprawdę bardzo mało punktów w sumie schudnąć około 850 pojazdów, a zarejestrowanych w mieście tak w Polsce ich więcej natomiast jest tylko 850 pojazdów elektrycznych dostawy tych z ustawy, tak więc rozszerzyli ściele nam możliwość, więc rozszerzyliśmy możliwości, ale jednocześnie wyznaczyliśmy taki obszar, żeby ci, którzy nie mogą wjechać mogli w miarę wygodnie przejść pieszo, bo to są odcinki rzędu 300400 m dobre i teraz ponosimy do Krakowa, gdzie telefonicznie cierpliwie czekał Piotr Kubiczek ze stowarzyszenia mieszkańców nic o nas bez nas, który jest 1 z osób protestujących panie Piotrze zaraz powiemy, dlaczego protestujecie ale zanim to, jakie branże jacy przedsiębiorcy protestują, bo słyszałam, że nie tylko restauratorzy czy mogą one przybliżyć, kto jest przeci w oczywiście tylko pozwoli pani rola banku zdrowiem nawiąże do usług o osobach niepełnosprawnych Otóż nie jest to tak jak twierdził on Piła, mimo że nie tylko oto wielbłąd tak po prostu samorządy samorządy mają nieograniczone kompetencje i one decydują o tym kto może wjechać do strefy aktualnie EOG, ale to my z nieistotnym gonią to jest spór to znaczy rozumiem, że niepełnosprawni nie pojawią się ustawiają w Pogoni pani, że do końca właśnie w pokoju u tak, ale panie Piotrze bardzo bym prosiła uzgodnią, zanim zaczniemy mówić o tym, ostry spór chciałbym wyjaśnić jacy, jakie są podmioty biorące udział w sporze o to, żeby było nam łatwiej dojść do tego na ile kto ma rację dodaje cierpliwe Bartosz Piłat wyjaśnią czym strefa czystego transportu, mimo że obydwaj panowie dobrze wiedzą, ale słuchaczy nie wiedzą teraz z kolei bardzo bym prosiła pana o wyjaśnienie w krótkich słowach, kto protestuje apotem przejdziemy do sporu i Mariusz Gil protestują nie tylko przedsiębiorcy, a także mieszkańcy, którzy w większości nie zgadzają się od indeksu, który od niedzieli będą oni o przedsiębiorców to on właścicielem spółki, którym mowa w właściciele hoteli hosteli restauracji pubu wszelkiego rodzaju galerii oraz, który także, jakby wchodzi w skład regionalnych, które ludzie tego transportu, który dla nowych idą także, by poparli tych podmiotów gospodarczych i protestuje przeciwko wprowadzeniu tej gry w górach dodaje to bardzo ważne Golba, który tych podmiotów gospodarczych, które mają bardzo duże problemy z dostarczaniem towaru dla ich lgnęli dostawcy to jeszcze, że teraz wracamy do zasad strefy czy zaopatrzeniem może wjechać do strefy panie warto Bartosz Piłat studia są okienka dostaw w czasie, których myśmy uznali, że poniesienie ma w Polsce goście jak definicja dostawcy orzekł, że de facto każdy czy ktoś, kto wykonuje regularne dostawy do właśnie w minionych pubów restauracji sklepów, a czy też osoba, która po postanowiła przywieźć coś cięższego albo odebrać jeszcze wyższego są 3 okienka dwugodzinne w ciągu dnia wulkan są inne dostosowane do targów tematycznych, które odbywają się na placu nowym dość dość długo szybko też niepełnosprawny w różnym oni mogą mierzyć skatowali no tak po prostu założyliśmy zauważyliśmy brak w ustawie zostali wpisani do uchwały pewnie będziemy składać jakieś wnioski o to, żeby oni byli w ustawie o zapisanie, ale też mniej istotny element w tym momencie dobrze w takim razie wracamy do dyskusji na temat protestu, bo ten się odbył i ma trwać panie Piotrze, jakie są powody znam waszego protestu, gdy przez przedsiębiorców, których pan wymienił meldonium Novotel następujące gatunki przedsiębiorcy notują dużo pracy spada od dochodów spada obroty spada ilość klientów oraz Jungiewicz i przedsiębiorcy alkohol są związani od pokoleń drugiego chcecie, by pokolenie młodych przedsiębiorców PL funkcjonuje tylko obrzeżach strefy czystego sportu dla nich to być albo niebyt i mogą pozwolić na choćby, dlatego że winnym wypadku połowę tych modeli wanien do rynku i dopiero drugi miesiąc funkcjonowania PPK tego sportu, a on już spowodowała u, ponieważ mamy dane, o którym kilku przedsiębiorców chwile licząc, porównując styczeń roku 2018 do stycznia roku 2019 padł przedsiębiorcom obroty od 15 do gier pogodę aż strach pomyśleć co będzie dalej z goryczą pan, że macie dane od kilku przedsiębiorców od ilu konkretnie jakich branż lub palono po dniu kampanii ani dokładnie powiedzieć dokładnie chodzi o obrazie restauracyjną branżę hotelową handlową w dobrze jest to jedno pytanie jak włączyć się poza strefą to znaczy, skąd wiadomo, że to właśnie ten wpływ ograniczenia wjazdu aut ma on ma taki skutek jako spadek obrotów może ono kilka innych ubocznych tego, że ARP było, by można było go do rynku głównego, gdzie także obowiązują duże ograniczenia można było wjechać samochodem i niech ktoś na pół godziny, a my to te nadal piekielnie śniadanie to odbyć krótkie spotkanie biznesowe korzenie w Kołbieli tą, która właśnie to doskonała, że menedżerowie PZPN, by spotykali się właśnie na takich spotkaniach biletowym można było wjechać na chwilę zaparkować na po pół godziny godzinę umówić się kogo kalibrem wrocławski Brave i pojechać dalej ale by mogli tu o prawie rok był ogłosić, że to ponad rok będą tam woląc, by dojeżdżać lipy łagodzi treść, ale i potykać się w tych walkach dlaczego, dlaczego trudno sobie wyobrazić, dlaczego osoby trudno wyobrazić, ponieważ senatorowie po to, ludzie, którzy dorabiają od ojca, bo to panią nie będą tracić swojego dorobku w korkach, które powodują, że z powodu robót publicznych w Krakowie ciągle czują do siebie, by mogła je i ograniczać i Piotr Kocik mikro i obsługi, ale zaraz, kto stoi w korkach, gdy w doborze opon przyjeżdżają samochodami, więc oni nie stoją w korkach tylko na saldo pytała mnie ani dlatego mogą ubiegać się tramwajami no właśnie one nie mogą, dlatego że tramwaje dla Rz Witold bańka Weronika łuba nowa w Krakowie i zamknęła je tylko to powoduje ona się transportują po to, powoduje korki i wielbią kokpitu i udzielili pomocy ludzie spóźniają, ale rozum korki tramwajowe te są korki samochodowe i logo mówili jasno, że to tutaj powalił oczekuje czegoś takiego Marta, by być od wad niż remont, który wbity w krakowskiej, która bezpośrednio pod choinką lobbuje, by jakoś tego sportu, a to spowoduje Armagedonu i okolicy, ponieważ nie będzie mu będą objazdy będą poprowadzone o PIT od tych, które nie będą oni podjąć takiego natłoku pojazd jeszcze nie mamy ich, bo jeszcze 1 rzecz EBITDA zaś będą zaprasza już słuchać na informację Radia TOK FM natomiast chciałabym jeszcze raz, żeby to jasno padło, skąd wiadomo, bo mówił pan od tych spadkach obrotów, ale skąd wiadomo, że one wynikają właśnie z ruchu aut są nasze z tego, że klienci, którzy wcześniej szerzej samochodami rozumiem mogę przestali przyjeżdżać, skąd to wiadomo od panów Goldoniego obecna od kultury 2 ponadto wygodniej i przeprowadza ankietę wśród podmiotów gospodarczych ponadto tylko z logo od lat wzięło udział w tej ankiecie i odpowiadało na pytanie, jakiego Lippiego to by być tego komfortu odkupił, jakby od 5 tego sondażu, by było też uzasadnienie, dlaczego jest ich logo i proszę panią Kublik po naprawie to problem, który lubi tych Polak był to podmiot pobiegł za likwidacją tej sprawy po i większość z nich podawała właśnie DSO do ponad 40 zlotym podało w uzasadnieniu KRRiT źle, że spadek obrotów wynika z ilości jedno lutego i klientów, którzy dojeżdżali samochodami, a 60 proc co podało skoro 40 % to właśnie ten brak klientów z powodu ograniczeń ma polegać ono tylko o powoduje ograbił trudności w dostawach prawda, ale niektórzy restauratorzy tureckiej odpadł po 1100 lat po godzinie, bo ma ich mogli przesunąć o poparcie, by boisko do restauracji np. od godziny do opieki domowej, ponieważ nie byli nie wcześniej załatwić tylko oparzeniach były sytuacje, że sklepy miały chleba ponieważ, który po godzinach, o których mówił pan Piłat, który został wyznaczony na dostawy tych dostaw nie byli w stanie zobaczyć tylko źli to dopiero tego sportu i np. brakowało chleba i jasne zaraz wrócimy z rozmową Piotr Kubiczek ze stowarzyszenia mieszkańców nieco nas bez nas telefonicznie w studiu w Warszawie Bartosz Piłat z krakowskiego zarządu transportu publicznego po informacje wracamy Zenon w studiu krakowski urzędnik Bartosz Piłat z zarządu transportu publicznego, a telefonicznie cały czas niech pan Piotr Kubiczek ze stowarzyszenia mieszkańców nic o nas bez nas w UE, który tuż przed informacjami skazał ich właściwie są 3 grupy protestujących wobec strefy czystego transportu w RFN i pierwsza z nich tych grup to są mieszkańcy którzy, protestując jeszcze za chwilę powiemy, dlaczego druga grupa to są dla mnie czymś przedsiębiorcy, którzy mają kłopot z zaopatrzeniem swoich sklepów lub restauracji, bo ograniczono wjazd zwykłych pojazdów napędzanych benzyną do strefy czystego transportu i trzecia grupa to ci, którzy uważają, że ich obroty spadły z powodu ograniczenia wjazdu w el klientom klientom, czyli tym, którzy przyjeżdżali do nich samochodami i chciałam, żeby teraz obecny w studiu Bartosz Piłat odniósł się do tych 2 ostatnich grup o mieszkańcach porozmawiam później, czyli kłopoty z zaopatrzeniem kłopoty z wjazdem i Anki kwestia spadku obrotów to zaczniemy od dosta w w godziny dostaw były ustalane razem z przedsiębiorcami w m. in . dlatego w weekend mamy inne okienka dostają możemy powtórzyć króciutko, jakie to są godziny w ciągu tygodnia w ciągu tygodnia to już szósta siódma potem jest dziewiąta jedenasta, a później 1719 w weekend jest to szósta ósma 1416, a ich 18 dwudziestego w 2 LO z przedsiębiorcami z tej strefy do uzgodnień jeszcze, tak więc z tymi, którzy przyszli na na konsultacje i z tymi, którzy wypełnili ankiety jest z pytaniami o to, jakie godziny dostaw byłyby tam było już 40300 ankiet było zebranych poza konsultacjami około 100 ankiet wypełnionych było w trakcie konsultacji i teraz tak i oczywiście Rosja godzinowy proponowane przez przedsiębiorców było bardzo dużo takim naczyniu było także wszyscy proponowali te same albo piekarnie chcą, kiedy indziej, a restauracje wieczorem w czwartek, kiedy dokładnie, więc byłam bardzo trudno ustalić takie godziny, który był ustalał odpowiadały wszystkim założyliśmy, że to co zaproponowaliśmy ostatecznie w projekcie po konsultacjach jest jakimś kompromisem szczególnie kompromisem w stosunku do gospodarza placu nowego tam odbywają się targi tak i teraz tak no to dzisiaj po tych ponad 6 tygodniach obowiązywania stref czystego transportu i po kontaktach regularnych jest z przedsiębiorcami z ludźmi stamtąd co wiem, że poranne godziny szczególnie te pierwsze okienko jest najgorzej dopasowane szósta siódma, a tak jest i w związku z tym no będę próbował jeszcze znaleźć jakąś inną jakieś inne rozwiązanie w czerwcu przypomnę, bo rady miasta uchwaliła, że ta strefa obowiązuje na razie przez pół roku i zobowiązała nas do przedstawienia na przełomie maja czerwca w jakiej formy raportu sprawozdania realnych zmian zmiana tak to z Lechem dziwnym rozpusty miał w czerwcu na pewno będę razem z dyrektorem proponował jakąś formę dostosowania tych godzin dostaw dzisiejszy nie deklaruje jak jeszcze króciutko teraz, a propos tego od spadku obrotów ze względu na to, że klienci nie mogą wjeżdżać samochodami menadżerowie mówił pan Piotr przed chwilą nie przyjadą przecież tramwajem w oczy to po pierwszej i ranni wierzę, że taki spadek obrotów rzeczywiście jest jeszcze nie zdążyliśmy sami tego sprawdzić będziemy próbowali za cały Kazimierza zebrać dane z urzędu skarbowego ma też po pierwsze po drugie w snowboardzie nie mam stuprocentowej pewności, że ten spadek obrotów bezpośrednio wynika z braku możliwości dojazdu samochodem dlatego, że jeżeli patrzy na grupę protestującą od dołu widzę tam na pewno nierównowagę o naj bar z największą taką ogromną grupą są ludzie prowadzący sklepiki takie nietypowe typu ogrodniczy albo warsztat jest tam piecyków gazowych, a są różnego rodzaju małe galerie natomiast najmniej skarżącymi się są restauratorzy właśnie to znaczy, owszem, pewno są jacyś, którzy zauważają spadek obrotów i utożsamiają to z brakiem możliwości wjazdu samochodem natomiast restauratorzy są grupą, która najmniej jak tutaj jest inna odczuwa jakiekolwiek zmiany nie generalnie do tych restauracji czy pubów się chodzić, ale tu pan Piotr przytaczał 400 osób jest w ankietach i nie ma złych ocen przeciwko strefie w czytnik nie odpowiem tak w dni się, żeby to zabrzmiało nieładnie, ale ja to, że ktoś jest przeciwko tego rodzaju ograniczeniu dla mnie naturalne to znaczy no, więc uznać go skoro przedsiębiorcy mają prawo nam parkować wjechać ze swoimi samochodami wydawałoby się, że wręcz powinni być za tak samo wspomnień ówcześni mieszkańcy tak tylko, że nie każdy przedsiębiorca ma swój własny samochód dostawczy to jest dla mnie zrozumiałe, bo nie każdy może to opłaca prawda tylko on korzystać dostawcy zewnętrznego, który musi tam wjechać wtedy w godzinach dosta w a, czyli musi dostosować do tych godzin dostawców nie zawsze tacy sami przedsiębiorcy nie mogą własnym samochodem przewieźć do knajpy mogą parkować mogą mówić dobrze wracamy do pana Piotra Kubicz oraz Stowarzyszenie mieszkańców nic o nas bez nas, którego chciano mnie zapytać o leżeć taką rentę zajrzał do gazety wyborczej krakowskiego wydania w i tam przez 2 miesiące pojawiły się 2 inne artykuły ubolewając nad strawą czystego transportu, ale zupełnie innych perspekty w niż ta pańska Otóż okazuje się, że wg dziennikarzy gazety w ilekroć cytuje ilekroć sprawdzamy ulice, na których obowiązuje strefa tyle razy wszystkie zapełnione są parkującymi samochodami nie mają identyfikatorów mieszkańca czy informacji, że to zaopatrzenie w ulice powinny być wolne od samochodów skoro jest tyle ograniczeń, a jest ich pełno wszędzie na chodnikach, więc czy jest pan pewien panie Piotrze, że strefa opustoszała to znaczy, że ludzie przestali tam przyjeżdżać samochodami skoro z wg dziennikarzy gazety wyborczej wręcz przeciwnie strefa i o przepisy są ignorowane w czwórboju no dobrze rozmawiało wrócili do zarządu transportu publicznego albo kontrolnej i Wojciech Surdziel AG dilerem chama, który pięknym parkuje każdy i parkują samochody, które mają Harry Rosję nie krakowskie lub krakowskiej albo lewych nogach mam pytanie, gdzie Dominika, jakoby ojciec tak tak, ale wie pan nie pytam pana o łamanie przepisów, bo to nas interesuje tylko chodzi o to, że państwo twierdzą, że tam po prostu zabrakło klientów i że spadają obroty spod braku klientów, a wygląda na to, że oglądanie fizyczne tych ulic tych kilku nastu ulic przez dziennikarzy prowadzi do wniosku, że nie zniknie także opustoszały te ulice, bo samochodów wciąż dużo w związku z tym w nie rozumiem, ale skąd ta myśl o tym, że strefa sprawiła, że jak nikt ich z protestujących podział dzielnica została zniszczona w Brytanią mało zdrowa żona Kazimierza wielokrotnie o, o którą MO ulicami ogrodniczą wydano ich, której logo portu, choć był wielką choinkę, a nie wie my rozważ czy szeroką i nie widziałem tego nadmiar turystów i widziałem nadmiaru parkujących samochodów, a więc mało tego przy placu nowym których, który jest w strefie także o 2 samochodami, które w godzinach, kiedy można wjeżdżać mogą handlować do ustawy o ochronie nie jest ona tłok samochodu Chmiel, a ja mówię z oka to w takim razie skoro o niejasne informacje, że w jasnych to co w takim razie zgonu jest tak rzeczywiście mówi jak mu pan, mówi że na tych ulicach objętych strefą spadła liczba aut to dlaczego mieszkańcy mieliby narzeka, że nie mają, gdzie parkować tych, którzy mają tu mieszkańcy mają, gdzie parkować czy nie to jest rzecz względna natomiast widziałem ostatnio i klubu z uczniem szkoły pana Bartosza Piłata właśnie wczoraj jak i 1, bo nie wiem musiałbym Rafiego pełne dniówki oby była wyższa o lasce być może rusza remont swojego klienta innego to co, więc trudno jest prezes WZL pani potrzebujących konkretnego zapytałam chodzi o to, że informacje, które państwo przekazują sądom wewnętrznie sprzeczne do mnie martwi, dlatego że być może jest to 2 w tym proteście znosić jakiś kłopot, który trzeba uwypuklić, ale w momencie, kiedy państwo mówią, że z 1 strony dzielnica zamiera opustoszała i nie ma aut, a z drugiej strony, że mieszkańcy protestują, bo nie mają, gdzie parkować no to któraś z którejś z tych zarzutów musi być nietrafione musimy coś zdecydować, ale tu nie rozumiemy jak pan Bangkoku lub ich do myślenia generalnie są wydawane przez rok od publicznego identyfikatory tak samochody powinny mieć na kolej na szybach, które generalnie pozwalają odróżnić samochody w wypadku samochodowym elektryczne model AMG czy samochody na wodór była, jeżeli nie ma innych tylko o to trudno tutaj ustosunkować jednoznacznie do tego, dlaczego odbierają gotyk i dlaczego tam parkują jasne pytanie o to pytam, ale to zostawmy Bartosz Piłat w studiu, w czym macie dane dotyczące tego, że z zasady strefy obowiązujące są przestrzegane, bo to mogłoby nas prowadzi do wniosku, że strefa ograniczyła liczbę aut ograniczyła liczbę klientów i biznes upadł, bo Gazeta wyborcza twierdzi, że jest powszechnie łamane prawo w Krakowie na Kazimierzu, jaka jest prawda wybrane dni, które badaliśmy wygląda na to, że w porównaniu z 2017 rokiem, kiedy jeszcze nie obowiązywała na Kazimierzu żadne ograniczenie ruchu liczba aut spadła o około 50 % i raz co do straży miejskiej w obszarze oporna mieście do zeszłego roku, z którym właśnie w porównują się u przedsiębiorcy teraz dlatego do czego zmierzam w zeszłym roku, a on ruch był mniejszy około 30 % w stosunku do siedemnastego i teraz tak, dlaczego mamy ten odczuwalny jeszcze dodatkowy spadek Otóż, dlatego że wraz z wejściem w życie strefy czystego transportu zobowiązaliśmy straż miejską poprosiliśmy straż miejską o to, żeby dokładniej kontrolowała wjeżdżających, ponieważ wcześniej rzeczywiście było tak, że nadmiar samochodów wlewał się nie uprawnionych bez kontroli kierowcy po prostu ignorowali znaki, a najlepszym dowodem zresztą takim już bezpośredniego mego doświadczenia jest to, że często dostaję telefony różne od 2 między nimi dostawców oburzonych czy zdziwionych tym, że nie mogą wjechać pytających zasady i ja wiem, że rozmawiam z osobą, która już wcześniej ten nie mogły wjeżdżać i okazuje się na tę wieść o akcji gender to ważna, że nie może łamać Jacek zorientował się do tego pojawili się panowie czapki z daszkami leczyć kontrolować po prostu więcej, ale tego wynikało, że na spadek liczby aut tak na pewno mamy spadek liczby aut wczoraj nie wiem byłem przy czym właśnie są już jest także w weekend to jest okres, kiedy strażnik miejski, który też jest rolnikiem, a jest ich mniej, więc nie kontrolują wtedy więcej aut nieuprawnionych pojawi się na Kazimierz jest po pierwsze po drugie co i nigdy w środku tygodnia lub wtorek tak tak, a byliśmy na placu nowym i warto kupić bank Polski przynoszono potwierdził, że tak mniej więcej połowa miejsc postojowych na placu nowym była zajęta, a jednocześnie nad konferencji prasowej, którą pan Piotr organizował 1 z mieszkańców żali się, że nie ma gdzie zatrzymać się samochodem, więc tak ja też widzę pewną sprzeczność ponieważ, jakby skupią się w Kazimierzu już od jakiegoś czasu to wiem też się jest pewien kłopot np. wieczorem na placu nowym, gdzie większość miejsc jest zajęte przez taksówki i na to jak na ten kłopot szukamy rozwiązania natomiast nie ma nic wspólnego ze strefy czystego transportu Anthony właśnie prowadzi znowu do pana Piotra Kubicka Izby takie pytanie na samym początku mówił pan, że menedżerowie nie będą dojeżdżać do restauracji retro wojami akcji ale dlaczego nie mogą taksówkami skoro te taksówki mają wjazd na Kazimierz na dodatek nie musieliby szukać miejsca parkingowego, w których jak słyszymy brakuje tylko mogli spokojnie wysiąść i wejść do restauracji lub raniono choćby z tego powodu, że kupili oni powinni być uzależnieni od 1 rozwiązania, bo sprawa jest na karach no chyba Exxon Mobil ona Bartosza Piłata na jakich badaniach powołuje się utrzyma ten ma powiedział o tym, że godzinę wjazdu do strefy był pan przedsiębiorstwami, a mamy informację, że było to dla przedsiębiorców i 5 jaka, który dla przedsiębiorców i prosimy, o ile uda się, w którym padło pytanie czy jest coś dla nich geotermii lokal po ich zatrudnienie i 4, a tylko przedsiębiorcom mówi pan tak padły też iMoto to one też pozbyć się wiąże 300 osób plus to jeszcze nie wszyscy z tych ankietowanych to byli przedsiębiorcy przedsiębiorcy chętnie też nie mam głowy tych danych, ale około 100 to byli to były ankiety wypełnione przez przedsiębiorców, a co z badania tylko film o ligowe z animatorem dla ankiet do ulg na etacie powołuje i były anonimowe, bo w ofercie nie ma żadnego znaczenia panie Piotrze przepraszam, że przerwę w NATO dyskutowaliśmy o tym, imieniu machnął tylko do pana, ponieważ my mamy sondaże, których imiennie ich do mieszkań, których podają swoje miejsce zamieszkania i no ale myślę, że on mały kłamali ci, którzy anonimowo byli ankietowani to pani powiedziała niech tango pop panowie, że to nie jest porównywalne no to dostanę się kto, wypełniając anonimową ankietę o pół wieku i betonie porównywalne mówi, że to jest mało wiarygodne, bo najbardziej wiarygodnej to przedstawia sprawa dzieli pokazuje, jaka to firma widzi się znajduje, jeżeli te firma albo mieszkanie, gdzie mieszka sam tak wtedy jesteśmy pewni, kto taką strukturą, kto odpowiedział na ten sondaż, a nie zastanawiamy się czy to jest gotowa do ekologicznego transportu być może eksponaty trudno nie zna wie Lu jasne to jest jasne i teraz rozumiem, że tego sporu nie rozstrzygniemy na antenie Radia TOK FM będzie z jego miejsca odpowiednia, czyli jest posiedzenie rady miasta jeśli dobrze rozumiem temu poświęcone, kiedy za tydzień za tydzień to wtedy przyjrzymy się temu co się wydarzy w nowej radzie miasta w Krakowie i jakie będą wnioski, a przede wszystkim czekam z utęsknieniem na informację o tym, skąd te spadki w obrotów na Kazimierzu czy na pewno z winne są auta Bartosz Piłat z krakowskiego zarządu transportu publicznego w studiu dziękuję za rozmowę, a telefonicznie był z nami pan Piotr Kubiczek ze stowarzyszenia mieszkańców nic o nas bez nas prosto z Krak Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: ANALIZY

Więcej podcastów tej audycji

POPULARNE

DOSTĘP PREMIUM

Teraz 30% zniżki na Dostęp Premium! Wybierz pakiet "Aplikacja i WWW", aby słuchać podcastów TOK FM na komputerze i w aplikacji mobilnej już dziś.

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
Przedłuż dostęp Premium taniej!