REKLAMA

Na co stać Roberta Kubicę i Williamsa w nadchodzącym sezonie Formuły 1?

Jeszcze Więcej Sportu
Data emisji:
2019-02-28 16:40
Prowadzący:
Czas trwania:
11:48 min.
Udostępnij:

Na co stać Roberta Kubicę i Williamsa w nadchodzącym sezonie Formuły 1? Trwające w Barcelonie przedsezonowe testy w rozmowie z Przemysławem Pozowskim omawia Michał Gąsiorowski ze sport.pl i Eleven.

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
jeszcze więcej sportu w radiu TOK FM Przemysław Pozowski przy mikrofonie z drugiej strony po podwyższeniu już zajął Michał Gąsiorowski oraz sport PL, a także Eleven Sports dzień dobry dzień dobry panie sędzio pod pozycją na RO od razu grać w konkurencji dzisiaj tutaj nie było po tej stronie pączków nie mamy nie ma też czasu na Polski w Williamsie Echa, bo mnóstwo tych spółek wczoraj wykręcił Robert Kubica 130 bulion z nadrabia stracony czas trwają testy w Barcelonie Rozwiń » trwają jeszcze do piątku to może tak zastęp tych pączków, bo mają czas na Polski dostali paczki z Polski odradzam zarabiałem detal, który postanowił w ten sposób pokazać, że mamy taką polską tradycję, więc Claire Williams też się zajadała od samego rana natomiast, jeżeli chodzi o nadrabianie straconego czasu nie da się nadrobić straconego czasu to jest bardzo prostej z 8 dni testowych te dni testowe są dosyć mocno upakowane we wszystkich zespołach mają bardzo konkretne plany strata 3 dni, bo tyle tak naprawdę stracił Williams oznacza, że oni swojego planu nie są w stanie zrealizować ten jest tak jak kiedyś nie wiem jeszcze kilkanaście lat temu, kiedy test był właściwie nieograniczony przez cały sezon nie tak nie z trasy z 8 dni następne testy będą dopiero zdaje się, że po Hiszpanii, jeżeli dobrze pamiętam w związku z tym oni tego czasu po prostu nie nadrobią tras to pomysł polega na tym, żeby ten te pozostałe dni, które mają tak sprytnie kompleksowo wykorzystaj, żeby udało się zrobić trochę tego, czego jest to zrobili wcześniej trochę tego, czego teoretycznie już nie zdążą zrobić no i to jest niestety niezbyt łatwa sprawa to ja teraz trochę tak jak w Wikipedii zaczniemy żyć, a wszystko pisać od początku do końca od daty urodzenia, ale geneza co się w ogóle stało, dlaczego były te kłopoty w Barcelonie w zeszłym tygodniu, dlaczego czekaliśmy aż boli w ogóle dojedzie o czwartej rano zjeść, żeby zacząć wszystko to stawia właściwie do końca nie wiadomo to znaczy szefowa zespołu Claire Williams twierdzi, że czekali na części, które miały przyjść, a nie przeszły mnie nie mnie nie dotarły na czas w związku z tym nie byli w stanie złożyć samochodu wydawało się, że chodzi o jakichś zewnętrznych dostawców, bo to jest także każdy zespół korzysta z wielu zewnętrznych dostawców natomiast ujmując jest, gdy ma dosyć rozbudowaną fabrykę i sam wiele części też produkuje wczoraj z kolei wypaliła, że to jednak nie chodziło o zewnętrznych dostawców, więc wnioskuję z tego, że nie zdążyli sami czegoś zrobić z rozmów z angielskimi dziennikarzami, którzy są zorientowani dosyć dobrze w sprawie wynika, że generalnie w Williamsie jest trochę bałagan i że coś tam szwankuje zarządzanie przypomnę, że w zeszłym roku William stracił 3 naprawdę bardzo ważnych pracowników na takich kluczowych stanowiskach, czyli szefa projektów na EuroBasket dla jak, który był takim człowiekiem, który odpowiadał tak naprawdę za dociska śrubę w poszczególnych działach on był szefem osiągów ne i jeszcze straci szefa RO dynamiki w związku z tym są 3 ważne postaci ile Matla arenie też doszło do wymiany wielu ważnych pracowników, ale słychać było o nowych, którzy przychodzą takie znane nazwiska Kaczyński stroi Rosso albo Zajdla, który był związany z Porsche przez wiele lat wyścigach długodystansowych odbija się cisza pawilonu dyrektor techniczny twierdzi, że oni robią właśnie po cichu takie małe zamieszanie i robioną rekonstrukcję w zespole, ale widzieliśmy akta rekonstrukcja się skończyła spóźnili się samochodem stracił bardzo ważne 3 dni no właśnie wspomina się ważne nazwiska opadli go mówiło się, że może być także one nawet co zapłaci za to głową na razie tak już powiem, ale chyba się na to by jednak nie zanosi trochę też oglądanie tej sytuacji w Williamsie to jest w pigułce zarządzanie sytuacją kryzysową jak to zarządzanie wypada w tak średnia szczerze mówiąc, bo ja sobie wyobrażam, że jeżeli jest taki kryzys to szefowa zespołu czy szef zespołu w tym wypadku odział Claire Williams wychodzi mówi tak Słuchajcie mamy problem nie dotarły nie wiem skrzyni biegów albo mamy problem z homologacją przedniego skrzydła, bo cokolwiek innego musimy zaczekać będziemy gotowi za 2 dni temu totalne zamieszanie oddech najpierw nic nie chciała mówić później mówiła coś się wydawała komunikaty, które nie były do końca zgodne z prawdą, bo albo zapowiadała, że te testy się zaczyna przykład już we wtorek podczas kiedy okazywało się, że we wtorek nie zaczynał tylko dopiero w środę się zaczęło także uważam, że to było duże zamieszanie i słabe zarządzanie kryzysem w Williamsie, jeżeli chodzi o głowę padł Gollob to jeszcze nie wiem jak to będzie to znak ważne wydaje nam teraz to już przesądzone, że nie jest przesądzone wczoraj Unibax to czy taki dziennikarz, który obecnie pracuje dla Formuły 1 dla FM kiwi zapytał Claire Williams wprost poleca jakiś głowy i czy jest ktoś konkretnie odpowiedzialny za to co się wydarzyło w Williamsie kler powiedziała, że nabrała wody w usta co rzadko się zdarza, ale po prostu odmówiła odpowiedzi wydaje mi się, że czekają też trochę NATO i ty jak spisze się ten samochód czy to jest taki projekt, który da się rozwijać i który rokuje na poprawę wyników czy to jest taki bubel jak w zeszłym roku, z którego niewiele da się już zrobić jeśli się okaże, że będą ostatni wstawce bez szans na jakikolwiek rozwój to wydaje mi się, że nie padły gole są policzone to o tyle nie jest takie proste, że po pierwsze ma wysoki kontrakt po drugie, przechodząc do Williamsa z mercedesa wynegocjował sobie dosyć spory pakiet akcji w związku z tym jest współwłaścicielem całego teamu Noto skoro zaczęliśmy mówić jak ten samochód się spisuje to co wiemy na ten moment ty byłeś w Barcelonie w tym pierwszym tygodniu testów Majdan Robert Kubica nawet po tym, swoim pierwszym dniu czy połówce dnia opowiedziała się na serio to tu przyjechałem 1012 okrążeń to za mało, żeby coś powiedzieć, ale już od tych testach wczorajszych i przed wczorajszych najpierw rasę potem Kubica naszych okrążeń było dużo i czasem też jednak nie najgorsze nie patrzę na razie w ogóle na czas to jest w ogóle czas pracy na czas podczas testów to jest bardzo skomplikowana jest drażliwa sprawa, dlatego że zespoły sprawdzają po pierwsze, różna elementy po drugie jest na różnych mieszankach opon, a różnice między czasami osiąganymi na różnych mieszankach opon to są Niemcy Kunda 1 , 5 sekundy 2 sekundy w zależności od tego jaka jaka jest rozpiętość między tymi szlakami jeżdżą z różną ilością paliwa jedni chcą się pokazać, żeby właśnie ktoś zauważy żałobę oni są mocni, bo wykręcił niezły czas nie kompletnie się tym nie przejmują w zeszłym roku Louis Hamilton podczas całych testów chyba nie pojechał szybciej niż 3 ósmy czas dnia, jeżeli dobrze pamiętam z 2 tytułów mistrza świata, więc na te czasy na razie nie nie warto patrzeć miliarda złotych stacja, żeby przez moment najgorszy od właśnie kierowcy Williamsa tak natomiast Robert nie jest do końca zadowolony właśnie po tej pierwszej części testów on powiedział tak musimy zachować się sprytnie musimy tak ułożyć ten nasz program na 4 dni testów, żeby pójść na pewne kompromisy wiadomo, że wszystkiego nie zrobimy, więc zróbmy trochę rzeczy potrzebnych dla inżynierów, a trochę potrzebnych dla kierowców na razie wygląda NATO i o tym, Robert wczoraj mówił też rzesze skupili na tej pracy inżynierskiej, czyli Robert i George race jeździli równo okrążenia natomiast inżynierowi zbierali dane dotyczące samochodu jak się gra zachowują poszczególne części nie wiem czy silnika czy aerodynamiki natomiast Robertowi zależy na tym, żeby jak najszybciej zacząć sprawdzać samochód z różnymi ustawieniami i ta zabawa ustawieniami po pierwsze, pozwala lepiej poznać samochód, a po drugie, bardzo ważne dla kierowców, żeby dobrze przygotować samochód i żeby wiedzieć, czego się spodziewać się podczas pierwszego wyścigu w Australii oni do tej pory tego nie zrobili na razie właśnie kręcili te bardzo różne kółka nie walczyli tam o żaden czas cenieni odkręcali do końca potencjał swojego samochodu, więc tymi czasami zupełnie się nie przyjmujemy dziś jutro wydają się, że raczej jutro poznamy tak naprawdę no nie do końca mniej więcej potencjału Williamsa i na co ich stać, kiedy browar będzie stał za kierownicą, kiedy myślę, że musi dojść do tego, że się zaczną bawić tymi ustawieniami wszystkie zespoły już to robią, dlatego że są do przodu powiedzmy jeszcze co wiemy już, pomijając do czasu skoro mówi, że to jest nieistotne podczas testów co my wiemy o innych zespołach wiemy, że wczoraj na fotel miało problemy, ale tak patrząc już sumarycznie na nas na tych liderów Ferrari wydaje mi się, że tak Mercedes Ferrari poza zasięgiem, kto jest lepszy Ferrari czy Mercedes nie jestem w stanie ocenić, ale ja bym jednak stawia chyba trochę bardziej na mercedesa po pierwszej części wydawało się, że Ferrari jest mocna, ale Mercedes ukrywał tak naprawdę wiele istotnych elementów tak naprawdę na drugą część przy jest bardzo przywiózł bardzo mocno zmodyfikowany samochód z pozostałych zespołów wygląda na to, że wszyscy zrobili postęp i ten środek stawki bardzo się zacieśnia bardzo i tamta rywalizacja między tymi wszystkimi zespołami poza mercedesa Ferrari 1 z bólem moim zdaniem będzie niesamowicie zacięta natomiast jeśli chodzi o patrzenie na czasy no oczywiście ja nie jestem Robertem Kubicą nie ma drugiego w Polsce Roberta Kubicy Robert Kubica powiedział też tak po pierwszym dniu wtedy, kiedy mnie jeździliśmy spojrzą sobie na czasy piątych okrążeń niektórych zespołów już wszystko wiedziała i naprawdę są szybcy, nawiązując też do tego, że Lance owi będzie bardzo trudno nadrobić nadgonić ten dystans do pozostałych zespołów co miała się Ferrari, a jeżeli chodzi o maklera na ogłoszonej Carlosa, więc najlepszy czas nocą McLarena stać już patrzą w kontekście tego co się zacznie dziać od połowy marca, czyli od pierwszego grand prix ani też odbijają się od dna wygląda na to, że zrobili postęp, jeżeli chodzi o to najlepsze czasy w pamięci Ilana Norrisa ikarusa z tańca warto zwrócić uwagę, że po tych przejazdach w swoich naj naj lepszych, by się zatrzymywali wygląda na to, że oni jechali z bardzo małą ilością paliwa co jest dosyć sił były powszechne tak powiem podczas testu, bo chodzi też o to, żeby sprawdzić jak jak dokładnie reaguje samochód i z jaką jest ilością właśnie paliwa może pojechać się minimalnie i oni potem byli spychani do garażu w związku z tym chcieli pojechać najszybciej jak się da zdaje się, że też na miękkich oponach uzyskali te swoje czasy związku z tym do tak jak mówię wygląda na to, że wszyscy zrobili postęp i to jest też zła wiadomość dla Williamsa, budując było w ogonie stawki oni ten postęp, jeżeli chcą nawiązać rywalizację z innymi muszą zrobić większy niż inni, jeżeli zrobią taki sam, jaki nie zostaną w tym samym miejscu, czyli na szarym końcu no i teraz właśnie niepokojącej to jest zła wiadomość dla Williamsa to jeszcze na koniec takie pytanie prawie, że konkursowe tak oczywiście tu żadnych wątków nie będzie jako nagrody, ale powiedz adresów zawiedzionych w tonie wypowiada się, ale powiedz jak ośrodek teraz powiedzieć ile Robert Kubica jest w stanie wykręcić dobrych miejsc punktów jak umiał sobie pójdzie już na przestrzeni całego sezonu to co niewątpliwie jest to list jest tak nieprzewidywalne to jest tak trudne myślę, że one na początku sezonu ważne będzie, żeby dojeżdżać do mety chciałbym, żeby zespół był w stanie powalczyć roku walczyli o o drugą część kwalifikacji i jak się uda, ale to naprawdę przy dużym szczęściu może uda się wyjechać na jakimś punktowanym miejscu, ale to też musiałby się wiele rzeczy wydarzyć po drodze także z innymi zespołami nie wiecie co to jaki znakomitych wyników Roberta sowy do tego realistycznie podchodzi, że chciałby być zadowolony z tego co uda się zrobić, bo na razie nie z tego zadowolone i zdaje sobie sprawę z tego, że tej pracy potrzeba więcej oni cały czas są z tyłu, więc chciałby przyjechać taki weekend, po którym powiedziałby zrobiliśmy wszystko tak jak trzeba tego na razie brakuje, ale tak realistycznie patrząc to jakiekolwiek punkty w pierwszej części sezonu będą dla Williamsa wydaje mi się pozytywnym zaskoczeniem czekała w takim razie może na pierwsze punkty Williamsa oby już, choć to trudne w Australii 17 marca toru w Melbourne no i potem sezon trwać będzie aż do jesieni Michał Gąsiorowski sport PL i Eleven Sports dziękuję serdecznie dzięki nazywam się Przemysław Pozowski to był program jeszcze więcej sportu, a teraz czas już na nasz stały punkt programu informacja rady Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: JESZCZE WIĘCEJ SPORTU

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Słuchaj podcastów TOK FM bez reklam. Wybierz pakiet "Aplikacja i WWW" i słuchaj wygodniej z telefonu! A w promocji Black Friday obowiązuje prawdziwe 50% zniżki!

KUP TERAZ 50% taniej

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA