REKLAMA

Jak PiS zamierza odbudować publiczny transport publiczny?

Popołudnie Radia TOK FM
Data emisji:
2019-03-01 17:40
Prowadzący:
Czas trwania:
24:08 min.
Udostępnij:

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
18 minut został do godziny osiemnastej co za dziwny czas słucham Radia TOK FM w zastępstwie Agaty Kowalskiej dobry wieczór mówi Paweł Sulik w naszym studiu kolejny gość pan Jakub Dybalski transport publiczny Krupka PL do dziś gra dzień dobry dobry wieczór 26 lutego odbyło się spotkanie, na którym głoszą tzw. piątkę Kaczyńskiego 5 obietnic, które rozpaliły wiele różnych dyskusji, ale o 1 z nich musimy bardzo dokładnie porozmawiać, ponieważ usłyszeliśmy, że na Rozwiń » ukończeniu przez projekt, który mówi o odbudowie połączeń autobusowych ten kolejowy zostanie skierowany do prac legislacyjnych rządu w największym skrócie chce po dziś w całym naszym społeczeństwie uruchomią się takie myślenie oto coś, o czym słyszeliśmy to znaczy go użyć sformułowania wykluczenie komunikacyjne czy wykluczenie transportowe ten tak naprawdę to co bardziej graniem w naprawie niedomagań tych struktur w mniejszych miejscowościach w naszych oto teraz zostanie ta dziura załatana ta biała plama czy jak pan ocenia czy to jest wg pana taka sytuacja, że rzeczywiście znacząca część ludzi w Polsce dzięki temu, że będą mieli możliwość podróżowania tym mitycznym PKS-em ich sytuacja się rzeczywiście zmieni Przybylskim tak po pierwsze, by po raz pierwszy to na poważnie, której z 2 głównych partii rzeczywiście ten ten problem podniosło to nie jest tak rząd nie nie istniał w przestrzeni publicznej, ale albo go podnosiły partie mniejsze szkody razem 3 czy czuciu ostatnio wiosna nas do tego, żeby wiosną było decydującą siłą mostu jeszcze wiele rzeczy musi leczyć musi zadziałać albo podejmowali go aktywiści dziennikarze są zresztą tutaj w tym studiu im parę razy o wykluczeniu Transportowemu mówiłem natomiast jedno to jest tak, że rząd o tym, mówiliśmy natomiast ci, którzy o tym, rzeczywiście decydowali na się tym zajmować i nagle pojawiło się ni stąd ni zowąd wykluczenie transportowe w tym wystąpieniu Jarosława Kaczyńskiego i rzeczywiście to jest rzecz istotna dlatego, że to po prostu wynika zbadań to znaczy torze torze inne nie da się gdzieś dojechać niekoniecznie do pracy czy do szkoły nóż do lekarza choćby do sklepu, żeby zrobić zakupy to jest rzecz, która dotyka zmniejszył większym stopniu bardzo dużo naszych współobywateli to jest rzecz, która dotyka kilku do kilkunastu milionów Polaków w zależności od tego dnia o jakich badaniach mówimy i co co dokładnie badamy to jest gigantyczny problem, dlatego że, o ile jeszcze kiedyś dawno temu mogliśmy liczyć na to, że gdzieś na noc, by jakiś bardzo lekkich dojeżdżał autobus dojeżdżał w miarę regularnie przez ostatnie 2 bądź 3 dekady to liczba autobusów się zmniejszała mieszkańcy tych terenów nowym, chcąc nie, chcąc musieli się zaopatrzyć samochody czasem nowe bardzo często stare zdezelowane sprowadzone z Niemiec natomiast ci, którzy w ten samochód nie mógł się zaopatrzyło ich było nie stać łączka nie mogą jeździć samochodem, bo powodów zdrowotnych albo mają lat 15 i mają prawo jazdy to mamy się okazało, że są skazani NATO na siedzenie w domu albo skazani na 1 autobus, który jedzie ósmej rano 1, który wraz z 17 i jest tutaj funkcjonować razem z spróbujmy czy w tej opowieści jakoś tak nie honoruje się ustalić od PKS granie z jakiego powodu wpadły w notesie służyłoby szereg przyczyn na pewno byłbym złożyło się z ZUS złoży się na to fakt, że rząd, że lubimy się coraz bogatszy i po prostu ma ludzie zaczęli kupować samochody i zaczęli odchodzić od tych od tych PKS-u takim punktem, na który często eksperci zwracają uwagę to jest uruchomienie gimbusów dlatego też 2 bardzo ciekawa ciekawa sprawa dlatego, że kiedy my, kiedy zapewniliśmy dowóz do szkoły dzieciom to ci przewoźnicy którzy, którzy tam niźli nagle stracili po pierwsze, pewną dosyć istotną liczbę pasażerów, która była wiernymi pasażami, bo codziennie ciało do szkoły pojechać ci ciężko wrócić, bo regularnie płacili regularnie płacili i właśnie nie tylko oni płacili jeszcze państwo za ich poziomu, dlatego że, że to byli pasażerowie, którzy korzystali z ulg ustawowych jak jak przewoźnik tak się postarzał i wydaje mi bilet z ulgą to potem tam tę ulgę dostajesz zwrot z budżetu państwa już to odeszło i nagle się okazało, że pasażerowie czasem ci, na których po prostu ten ten przewoźnik zarabiał nabyć pasażerowie odeszli na innych tutaj bym poszła reakcja łańcuchowa to znaczy jak jak nie mogę jeździć tak, żebym zarabiał no to na pewno nie będę jeździł i pojedyncze najpierw połączenia były likwidowane potem całe najpierw pojedyncze kursy potem całe połączenie i w ten sposób krok po kroku nie nagle w wale krok po kroku połączenia autobusowe na prowincji malały było ich coraz mniej i nagle teraz jesteśmy w sytuacji, w której w tym wiele miejsc w Polsce w koszu transportowym białych plam jakich samochodu dominującym co ciekawe tak jest z Hindusami o tyle interesująca, że ona gdzieniegdzie w Polsce, ale jak rozumiem w dużej liczbie pełnią funkcję takiego transportu również dla osób dorosłych ten fakt, bo jeżeli i że nagle się okazało że, że nie ma żadnego Otóż nic nie jest na to no to ludzie wzruszeni zaczęli korzystać z gimbusów one teoretycznie są przeznaczone dla dla uczniów, ale co zrobić jedzie wejdzie pasażer Novum w tym kierowcom nie zabierze głos zabierze być może nawet pasażer musi zapłacić to kierowca i są do kieszeni sobie sobie to schowano i innych nagle znaleźliśmy się w sytuacji takiej nie zorganizowania transportu publicznego, który trudno nazwać europejskim, ale czy raczej bardzo bardzo prowincjonalnym bardzo nieregularnym bardzo bardzo niepewnym morzu tak, ale czy ty czy, gdybyśmy wznieśli się poziom wyżej Team NetApp warzyw i pomysły się fakt jest kolejna historia związana z transportem, która mówi ostro hola hola Ostródzie swą decentralizacją, bo w jego pamiętam pierwszą taką historię, która dotyczyła podziału linii kolejowych w Polsce na regionalne, że umówmy się, że regionalnie to na pewno będą sobie lepiej radziły też linie kolejowe niźli zarządzany centralnie w patrząc na mapie kraju tutaj podobnie samorządy sobie dadzą radę się, że jeśli chodzi o PKS nie dały sobie rady samorządu jeśli chodzi o połączenie kolejowe regionalne są też dyskusja ciągle trwa i tak nie, jeżeli słyszą tych połączenia o o tych połączeniach regionalnych o kolejach regionalnych to mamy momenty koleje regionalne, które radzą sobie sobie bardzo dobrze nam chociażby koleje dolnośląskie czworga 10 przecież też koleje koleje Mazowieckie całkiem całkiem nieźle sobie radzą i tak, ale nowa droga wyboista, zanim zaczęły grać co prawda to prawda i podobnie jest podobnie jest połączeniem autobusowymi wyznaczają takie wrażenie, że jeżeli, że jeżeli zrzucimy pewien obowiązek na barki samorządów również tych tych no no lana na naborze podstawowym poziomie na poziomie gminnym nie damy im nie damy im ani pieniędzy ani pewny know ho w jak i wie jak to robić to one są 1 dniu z tym nie poradzą albo będą swoje słynne radziły na odczepnego Marit tylko, że akurat w transporcie publicznym, zwłaszcza w prowincji, jeżeli coś robi nalot na odczepnego to nie robimy tego, czego w ogóle to znaczy, jeżeli i, że je puścimy 2 pary autobusów dziennie i uznamy, że mamy problemy załatwione na to by mnie tu nie mamy tego programu dołączonego połowicznie tylko on nie jest załatwiony w ogóle dlatego, że jeżeli pasażer nie może liczyć na to, że przynajmniej co godzinę z punktu ADO punktu, by dojedzie to znaczy, że nie może może nie może liczyć na włączenie no i kupujemy samochód, bo nie ma innego wyjścia w ubiegłym roku 1 000 000 Polaków kupiło samochód 1 000 000 samochodów w ubiegłym roku cieszy się Marek biorąc pod uwagę liczbę rejestracji w statucie ciekawym Tatran no dobra skoro nie wiemy nic do kolizji samochodów w Polsce do tego, że opieramy się na danych GUS ławki jeśli chodzi o rejestracji tych samochodów liczba tych samochodów w Brześciu do 30  000  100 tys liczba gigantyczna, o czym warto może w ogóle myślimy o tym, całował dyskusje prowadzimy zupełnie złym kierunku trzeba powiedzieć Senat cóż Pogódź się z faktami fakty są takie, że społeczeństwo się wyposażyła samochody zostawmy koleje staw czy PKS-y po prostu budujemy tylko lepsze drogi społeczeństwo społeczeństwo go w po alejkach tak to ujmę wstyd tak, gdy rzeczywiście my pod tym względem bardzo się do Ameryki, ale nie tylko dla Ameryki, bo byłoby na Wschodzie byśmy spojrzeli na nas n p . na Rosję to auto to tym to też jest też jest podobnie zresztą też jak człowiek się bogacić jak nabiera statusu to to pierwszy raz wydaje pieniądze byłyby, więc samochód ale gdy to nie jest tak, że to jest coś czym nie da się, że ma takie groźne w Kazaniu tak jak zwolnić transportu publicznego w przeciwieństwie do większości Polaków zamiast lepszy większy samochód uplasuje pierwszą klasę w pociągu wyciągu wolę zdecydowanie jest zdecydowanie bardziej żartobliwe znowu będziemy do tego za 10 minut naprzód PKS też będą te najlepsze miejsce najdroższe i tak jak choćby powszechnością godzą to jest ten czynnik tak po PSL się no tak powszechność jak rozmiar transport publiczny jest kluczową datą kluczową wartość jak najbardziej jak najbardziej to by tutaj właśnie troszkę troszkę my przeskoczyliśmy, ale tak możesz masz całkowitą rację to znaczy i o tym, że są przed chwilą troszkę wspomniałem to znaczy, że ten i jeżeli chcemy Jarosław Kaczyński PiS chce zorganizować to wszystko na nowo także i to było, żeby to miało ręce nogi to musi być częste musi być regularne i musi być wygodne to znaczy, jeżeli zrobimy to no no na chybcika i zrobimy to połowicznie to nie zrobimy niczego my na transporcie publicznym równą połowę szybsze ostatni tydzień przepytaliśmy paru ekspertów m. in. o to jak to powinno być jak to powinno być zorganizowane jak powinno działać no i oni właśnie na te na te cechy, o których powiedziałem przed chwilą zwracali uwagę to znaczy, jeżeli puszczamy autobus na danej trasie to musi jeździć w 10 × w ciągu dnia i musi jeździć 7 dni w tygodniu, a nie tylko 4 dni robocze, ale przeczą jesteście w dyskurs racjonalny stoperzy słuchaczy słodkie któż teraz znamy już tak zarasta, ale przecież w Top to do marketu, tocząc osłonę domaga się jakiś głębszy i szczegółowe analizy na pewno są miejsca, gdzie to zadziała na pewno są miejsca, gdzie tego typu kursy będą jeździły puste autobusy busy, ale ona dość nie starczy, ale one bardzo często na początku będą jeździły puste właśnie, dlatego że przez ostatnie 3 dekady odliczyli odzwyczaić się tego nie jest także jak puścimy autobusu nagle się zapełnić ludźmi dlatego ci ludzie mają samochody, a czy musimy musimy tym ludziom pokazać, że w momencie, kiedy będzie będą mieli na przystanku autobus ten autobus będzie jechał co godzinę to to będzie dla nich wygodniejsze, bo mają autobus, bo mają samochód muszą wydawać na paliwo muszą wydawać nosem muszą wydawać na przeglądy muszą od czasu do czasu ten samochód zmienić wiąże się to z ilu z iloma szlam z opłatami oczywiście nie jest także wszystkich przeniesiemy na inny nie ma siły na nogi dużo osób to się do tego samochodu przyzwyczai, że z niego nie zrezygnuje zresztą bardzo często jesienią w zimie, kiedy pada sypie śnieg autobus ludzie wolą siedzieć we własnym samochodzie, nawet jeżeli ten w w korku, ale część osób, jeżeli będzie, jeżeli damy im taką taką możliwość być może potrwa pół roku rok może może 2 lata, ale już, ale tak, ale się malowniczo i w tych małych miejscowościach nie ma takiej umowy takiej Jasnej linii konfliktu pomiędzy tymi, którzy korzystają z różnych form komunikacji tak jak w dużych miastach szczególnie w metropoliach to znaczy, kiedy dziś w autobusach mówią proszę o większą liczbę buspasów po to, żebyśmy się, że to ci, którzy są obok, ale w samochodach mówi nie buduje się autobusu oraz w dobrym samochodem 8 , 2 z Piotrowic nie mamy tego problemu, dlatego że po pierwsze w tym momencie nie mamy sytuacji, w której musimy dzielić przestrzeń między transport publiczny o samochody, bo na prowincji tej przestrzeni mamy po pierwsze, więcej po drugie do komunikacji publicznej bardzo często nie ma spóźniają najpierw to wtedy będziemy się zastanawiać co zrobić natomiast no tak naprawdę, jeżeli przez 2 czy 3 dekady od zwyczaj mieliśmy Polaków od korzystania z transportu publicznego to też musi zająć trochę czasu, żeby z powrotem do tego przyzwyczaić 6 min po godzinie 181861 marca w piątek słuchamy Radia TOK FM popołudniu Radia TOK FM w zastępstwie Agaty Kowalskiej czas dobry wieczór mówi Paweł Sulik w naszym studiu Jakub Dybalski transportu publicznego kapel dobry wieczór witam jeszcze raz oddaliśmy przecież nasze rozmowy o transporcie publicznym oczywiście zainspirowani ideą, którą przedstawią nam rząd i na którą pracuje, aby odbudować połączenia autobusowe jedno docelowo jak rozumiem dotyczy to ma mniejszych miejscowości wsi, czyli miejską zginie zniknęły te tendencje w powszechnym transport publiczny, ale w papierze część naszej rozmowy doprowadziła do takiej konkluzji jak rozumiem, że z 1 strony państwo powinno zapewnić dostęp do powszechnego transportu publicznego ale gdzie i, w których momentach państwo przez różne polityki publiczne powinny utrudnić i czy i dlaczego utrudnić korzystanie z prywatnego tras i transportu osób wydawać się, że miasto w tym z Jasła sytuacja daje niemal jak słabsze wczoraj w Krakowie olbrzymi protest może nie olbrzymia, ale przynajmniej głośny protest w przypadku tych dzielnic karze grzywny określona kwota grzywny chcemy tu swoimi kotami wjeżdżać to dla nas ważne nie załatwią tego żadne Melex Lahm perspektywiczny środki transportu publicznego i tu gra interesów jest prosta wzięli na wsi czy właśnie z wyższych nie mamy tego tak tak nas tutaj trudną sytuację porównywać się porównać sytuację w miastach i in na wsi było ono rzeczywiście wyglądała zupełnie inaczej miasto rzeczywiście mamy mamy do czynienia z konstytucją może, że mamy powiedzmy tak to nazwijmy to tu trochę na nowo rosole 2 grupy interesu znaczny transport publiczny te i te samochody mamy pewną ograniczoną przestrzenią się już przepychają w zależności od tego co co uważamy za słuszne są urzędnicy uważają za słuszne jak chcą budować swoje miasto tony tnt ta granica między nimi przepychają tu jedno to tą drugą stronę akurat w Polsce byłem szczęśliwy mam nadzieję w ostatnich latach ona się jednak na przepych w stronę w stronę transportu publicznego i dobrze i dobrze bo, bo takie miasta są po prostu wygodniejsze dla dla dla dla ludzi natomiast nasi wygląda sytuacja zupełnie inaczej do tego, że prasa wrogo mówiliśmy, ale w pierwszej części mówimy o sytuacji, w której bardzo często ludzie przez ostatnie lata kupowali samochody i opierali swoje swoją mobilność samochody nie, dlatego że taki się podobało, chociaż może czasami rzeczywiście lubią, ale głównie, dlatego że nie mieli innego wyjścia Monte Rosa teraz jakby od stosowanie na nich Kia to znaczy utrudnianie im inna utrudnianie im korzystania z samochodu już są też trudno mi się wybrać się na wsi nie mogłoby to wyglądać miastach operujemy w przewiezieniu do jakichś 2 minut w czyn, który w trasę w głowie psy hoduję taką ideę, że oto jestem burmistrzem niewielkiej miejscowości w okolicy jest kilka wsi teraz sytuacją bardzo prostokątne albo albo znacząca część mieszkańców wsi będzie korzystała z transportu publicznego płac współ płacą za ten czas prognozują, że państwo też zespół płacący aktorów w tym całym przedsięwzięciu albo przesiąść się do swoich samochodów prywatnych, więc ja będę mógł w cudzysłowie oczywiście utrudnia korzystanie z samochodów prywatnych po to, żeby nie więcej płacili za transport publiczny po to, żebym ja mniej skaz małego miasteczka to wydało tylko pytanie po pierwsze w jaki sposób chciałbyś robić szumu wiatru trend trud kochanie w mieście możemy szkodzą niż pewną pewną część miasta dla aut możemy podnosić opłaty parkingowe na małym mieście no co zrobimy otoczyły generalnie chodzi o to o co chodzi o ludzi, którzy przemieszczają się między małymi miejscowościami prowincja boje z mojej miejscowości do większej miejscowości i tutaj jakby biegów wpływ na miano to poruszanie się przez nich samochodem jest niewielki, a druga rzecz jest taka, że rzeczywiście akurat w tym w tej sytuacji najpierw zacząłbym od tego, żeby tym ludziom zapewnić najpierw zróbmy to ten autobus ten autobus jeździ regularnie któryś często i wtedy komuś będzie to wtedy będziemy mogli mogli prowadzić różne działania prowadzące do tego, żeby ich do tego do tego autobusu zaprosić to bardzo często się jakiś przeskakujemy między wsią, a miastem bardzo często w miastach pojawia się argument, że szuka ja lubię też samochodem nauka może go mogę się przesiąść do metra do do autobusu, a Nike za zapewnić mi porządny transport publiczny też z tym, że w miastach Warszawa Wrocław 30 Kościecha właśnie dziś mija 100 dni urzędowania nowego prezydenta Warszawy ani 1 nowego buspasa nie stworzył i poza tym ludziom zapewnimy zapewnił Real w pasie dopytuje go później rzecz w tym że, że w tych dużych miastach Polski to bym włączył się, że można oceniać różnie, ale Warszawa Poznań nie wzrosła w mojej ocenie one już ten transport publiczny mają całkiem przyzwoitym poziomie, że zaraz potem mówiliśmy, że część linii konfliktu w Tallinie konfliktu nie zmienia znaczy dalej jak mam wielką 3 pasmową szosą czy też Kraków czy Szczecin WTS Warszawa to albo zrobimy tam ten buspas jest fascynujący przykład bon jest wykorzystywany na tablicy pokazuje główne postulaty 12 trzeciej grupy Amica wróci w autobusie mówią ten buspas powinien być wszędzie, gdzie to jest możliwe też transport publiczny takiego rozumiemy i generalnie nie dostanie na świecie tak się rozumieć, ale ci w samochodach mówi my nie chcemy tego buspasa my chcemy kolejnego pasa dla nas dla naszych błędy indywidualne środki transportu Litwy jest twardy twardo sprzeczność tak to jest twarda sprzeczność, ale one, ale akurat w miastach oni znają już tym momencie dużych miastach możemy możemy rzeczywiście troszkę gnębić w cudzysłowie gnębić kierowców np. robią z wnuczką trawiasta buspas to kiedy budowa buspasów już już w Warszawie jest tym wspomnieć o tym, że nas, że kilka dni minęło PS oglądała przed prezydenturą sporze prawnym przez nowego prezydenta i on jak każdy nowy prezydent oczywiście obiecał, że zadba o transport publiczny bodaj dajmy jeszcze trochę czasu na razie na razie na razie jeździ metrami jak ty przypomina, że już niedługo będą otwarte nowe stacje nowe stacje metra, ale tak naprawdę nie wnosi do dyskusji rodzi duże aglomeracje w naszym kraju, bo było to rozwiązanie poza Krakowem, gdzie była olbrzymia dyskusja na ten temat z bardzo ciekawa, bo to z tych dyskusji transportowych leżą wiszą 3 umorzone z wodą jest jednak kwestia Warszawy i prawne tylko weszła na żądanie to nie co 21 dziś możemy rozszerzać temat to ja rozumiem, że to, kto to jest jakaś forma kolei miejskiej do wyjazdowej to są te nowe tematy do dyskusji o transporcie publicznym tak też tak naprawdę takich tematów o tym co można zrobić co można zrobić w Warszawie, żeby to, żeby poprawić sytuację żeby, gdyż skłonić skończy się do tego, żeby się w swej przysięgi do innych transportu publicznego to my moglibyśmy rozmawiać do 2 tygodnie do poniedziałku to jest nim i jest mnóstwo ja będąc cały czas będą trochę takim adwokatem diabła oddałbym Rafał Trzaskowski jednak troszkę troszkę więcej czasu niż do studni nawet wytyczenie buspasa tu w warunkach polskiego prawa i i tego jak funkcjonują Miś z urzędu nie jest nie jest wcale tak jak to ujęto tych należności od września weźmie natomiast przychodem, bo tam dziesiątki tysięcy ludzi przyjeżdżają rano do miasta, ponieważ to już jest ich pracy może z okolicznych albo po innych dzielnic pod Rzeszowem, a do miejscowości niedaleko oddalonych coś wpisuję toczą się w pierwszej części naszej rozmowy brat transportu publicznego efektem jest on musi mieć samochód, żeby po prostu mieć pracy najpier w zrobić, bo to są dziesiątki tysięcy ludzi, którzy wjeżdżają do miasta są w pracy, a po pracy muszą potem wróciliśmy to nie tylko problem Rzeszowa to każdego każdego dużego miasta w Polsce nadal jest widoczna w tym sensie, żeby uważać, żeby wjechać do Rzeszowa 32 godzin nocnych co jest nie nowym yorkiem nie ta Golgota jest nim o wiele mniejsze miasta, a jednak w mojej i tam metra nie będzie w Rzeszowie metra nie będzie na to, że czuwała mama i ma inne pomysły transportowe TomTom go tam z Skyline w ogóle mądrej lektury prezydent prezydent chce budować już od paru lat od usłyszał to tu od dłuższego czasu, ale właśnie naszym podaj dobry przykład pan czy rozwiązaniem jest i organizowanie i organizowanie tras autobusowych w porozumieniu z gry z gminami, które są nie są pod pod miastem i rozwijanie dojazdów koleją do do dużego miasta to do bardzo często mnie czy te koleje podmiejskie działa w ten sposób, że już sama już zaczynają budować parkingi przy swoich przyszłych stacjach po to, żeby ludzie tam przyjeżdżali zostawił samochód przyglądali się w się na początku i to w pewnym w pewnym stopniu to w pewnym stopniu działa tu znowu możemy się posłużyć warszawskimi przykładami na 3 jedno i drugie jedno jedno i drugie na tutaj funkcjonuje tak naprawdę tych sposobów na to, żeby przesadzać ludzi z własnych samochodów do transportu publicznego jest cała masa i to zarówno zarówno marchewka to znaczy lewarowanie lepszego czasu od publicznego jak Indie, czyli utrudnianie poruszania się po mieście samochodem, chociaż nie to bardzo często powtarzam że, że tak my naprawdę największą przeszkodą w poruszaniu samochodem po mieście są po prostu inne samochody w końcu korki nie są spowodowane tym, że mamy jakiś zły ulica 3 ze zbudowanych korki powodują samochody uciekać nie chcę tego, bo to będzie znowu mówić o tym, że kolejne pasy 3 poszerzać ulice to jest wręcz przeciwnie trzeba jest trawa jest nadzieja, ale w liście muzyk wraca się wrócić do innych rzeczy, które się wydaje, że firma może notować nasze słowa czy składki, a skąd my jako kraj weźmiemy tysiące kierowców, którzy będą prowadzili PKS-y, których nagle zrobi się naprawdę naprawdę dużo w kraju, który cierpi jednak na brak siły roboczej do tego stopnia, że w dużych aglomeracjach, a nie tylko już szuka się za niezłe pieniądze gminy kierowców do zakładów komunikacyjnych, ale również chęcią się naprzód osoby z zagranicy Walter z Ukrainy np. zatrudniać itp i to jest i to jest bardzo dobre pytanie nie umiem na nią odpowiedzieć rzeczywiście problem to właśnie widzisz poruszyć temat którego, którego ani Jarosław Kaczyński go do remisu GKS Och, to jest troszkę się troszkę czasu na zaniżone z dość, ale poruszył temat, którego ani Jarosław Kaczyński ani PiS nie podjął rzeczywiście mamy w Polsce dosyć duży kłopot z kierowcami dotąd też swoje przyczyny sprzed paru lat, ale rzeczywiście jest także inne, że kierowca autobusu to już ostatnie dobro bardzo pożądane zresztą choćby wierząc, iż rząd po Warszawie niema, kto jest w innych miastach jest na jeziorze w Warszawie mimo ogłoszenia przejęcia oferujemy taką taką pensję wzeszłym roku zresztą kierowcy w MZA wywalczyli Włosi są sobie podwyżki jest bolączka wszystkich dużych miast w Polsce potrzebujemy kierowców autobusów już to i ich, a i z tym też trzeba będzie jakoś poradzić Jakub Dybalski transport publiczny krótka tak bardzo dziękuję za dzisiejszą z Łodzi Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: POPOŁUDNIE RADIA TOK FM

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Słuchaj podcastów TOK FM bez reklam. Skorzystaj z 40% rabatu w jesiennej promocji. Wybierz pakiet "Aplikacja i WWW" i słuchaj wygodniej z telefonu!

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA