REKLAMA

Polski rząd dyskutuje z Komisją Europejską na temat przekopu Mierzei Wiślanej

Weekendowy Poranek Radia TOK FM
Data emisji:
2019-03-03 07:20
Prowadzący:
Czas trwania:
17:33 min.
Udostępnij:

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
Maciej Zakrocki witam ponownie teraz trzeba porozmawiać on przekopie Mierzei Wiślanej, a to m. in. dlatego że wokół tej sprawy jest w ostatnich dniach głośno polskie władze, a dokładnie Ministerstwo Gospodarki morskiej żeglugi śródlądowej z KUL rozpoczęło rozmowy z komisją Europejską na samym początku tych rozmów pojawiło się z tego ministerstwa takie optymistyczne dla pana ministrów informację, że komisja Europejska zgadza się na przekop Mierzei Wiślanej, a nawet Rozwiń » uważa, że jest on bardzo wskazane czy wręcz konieczne apotem się pojawiły informacje, że komisja Europejska chce wstrzymania prac do momentu wydania przez nią decyzji no i na Twitterze Ministerstwo Gospodarki morskiej żeglugi w salonowej poinformowało jesteśmy zdziwieni taką informacją prosimy o oficjalne stanowisko komisji Europejskiej w tej sprawie i tak to właśnie jest jest zamieszanie w no, więc to dobry pretekst, aby na tej Mierzei Wiślanej to ewentualny przekop jeszcze trochę więcej i porozmawiać teraz telefonicznie czy przez Skypea łączy świat z panem dr. Szymonem zamek w autach z grupy badawczej ptaków wodnych kurnik wydział biologii geografii Oceanologii Uniwersytetu gdańskiego dzień dobry dzień dobry właściwie może zacząć takie pytania maja, na jaką informację pan czeka albo chciałby w, aby pojawiła się z komisji Europejskiej czy chciałby pan wstrzymania prac zatrzymania wycofania się nad morzem tak nie powstanie ten przekop w PRL no tutaj także jestem przeciwnikiem przekopu z różnych powodów tak przyrodniczych zajmuje się atakami wielokrotnie okazję i dokonała trudne teraz Senat ma przenieść i zachodnia część, która gra będzie zmieniona w wyniku tej inwestycji chwali Jan Tajchman na naszym Wybrzeżu mechanicznie tego typu tego typu miejscem realizacji swojej wielkości w dniach 1 bardzo duże jezioro, a to my się zresztą na to duże znaczenie znacząco mechanika i Tajpej Polki 8 dla niego na jakichś tam, ale rutyna nam na ołtarzu mrzonek o klika w porcie morskim, który w, które dowożą im sięgają szesnastego wieku i Stefana Batorego to trochę właśnie pokazuje, że cofamy się w czasie takich zupełnie odmiennie niż w pewnej wizji Łazowianki zespół z kodem PIN i Time z tego tytułu Motyki Ameryką Europejska postąpi tak nie wiem jak po nich deklaruje i może wnikać w Poniewieżu go tak morskie, ale niestety z punktu widzenia osoby, która ma świadomość tego jak te procedury wyglądają i jak w kinie czy też jako kraj chodzi o ochronę tego obszaru, czyli tego rejonu sieci natura 2000 Chemika kolportować gatunki tak naprawdę w jakiej kultury powinny wyglądać to tylko minister, a domu z przykrością stwierdzić wielokrotnie pada małych i całkowicie kłamliwe stwierdzenia obliczone na pierogi kocha polityczne i to niech pierwszy przypadek, że takie stwierdzenia padają poprzednio np. to uformowane komunikaty o tym, że komisja Europejska działa ma na leczenie trwa i euro i w świadomość tego faktu jest w urzędzie niestety taka że doskonale wiedzą, dlaczego komisja miała i Monika Goch z przepisów prawa w Polsce obowiązują, które obowiązują w wyniku implementowania przepisów europejskich, które mówią o tym jak w przypadku inwestycji, która może być realizowana na tego typu cennym obszarze jednocześnie będzie miała wpły w na obszar lub ryzyko takiego wpływu zgoda komisji Europejskiej, który ma Jana w Oslo i podrażnieniom po taką zgodę wystąpił właśnie tam taką zgodę komisja czekała i obecny rząd od ich do władzy poprosił o zwłokę w wydaniu tej opinii na czas do kiedy sfałszowane nowe dokumenty środowiskowe, po czym o Chopinie w ogóle, gdyby nie później formułę Committee wydał decyzję środowiskową i tłukł Kurkiewicz znaczna bowiem jako rachunki za potop niech on dyktowane lobby rosyjskim jakimiś tam wnioskami ani Niechciał żaden sposób no jakieś getto nasze wewnętrzne sprawy są tylko po Janie mogłem sklepiku z no no właśnie, bo przypomnijmy, że Mierzeja Wiślana zalew wiślany są częścią obszaru natura 2000 co z automatu jedno tworzy wokół tego rejonu właśnie na specjalną strefę specjalnej ochrony tak naczynie z automatu właśnie to jest także na ochronę, których pociąg specjalny Polski rząd i konstytucji slogany od samorządów odciąć pępowinę od ochrony przyrody zgodnie z konstytucją zrównoważonym rozwojem dbać Europejska sieć natura 2000 po jest europejskim projektem, który został opisany w dyrektywach siedliskowej takiej, a de Gaulle, a i tak jest również odpowiedzialny Polski rząd natomiast o sytuację erotyczną już naprawdę wyjątkowych wkładki typu PET oferowany Świdnika kredytować widziano czołgi Adam kilkuset siedlisk co, do której ich naprawę, do których rad osiedli Borki budowa kilkunastu chronionych to są tzw. siedliska priorytetowe w i dopiero wtedy dopiero wtedy, jeżeli chcemy im poważniej zagrozić wymagamy tej formalnej zgody komisji Europejskiej wszelkich innych przypadkach komisja Europejska jak pieron w sytuacji, gdy jest, jakby mniej, bo mamy prawo i zachowane inwestycja, która szkodzi jak by tak dalej w tym przypadku komisja Europejska ma prawo do opinii na nim zostaną podjęte prace budowane, by kolej praw i wycinka drzew to jak podjęcie tam w związku z tym tutaj nie można mówić o tym, że istnieje jakaś taka no od automatu i kolejarze artyści wplątać ktoś kogo to taki ma w Polsce prawo rząd, bo Komi i powiem o zgodę wystąpić w swego czasu na taki zespół, który opracował prognozę oddziaływania na środowisko właśnie wtedy tej inwestycji pod kierownictwem prof. Macieja przewoźnika jedno wydał taką rekomendację negatywną uznając, że straty dla przyrody przeważają nad ewentualnymi zyskami z tej inwestycji natomiast urząd morski w Gdyni z takim końcowym dokumencie uznał jednak, że nadrzędny interes publiczny przemawia za budową kanału no i teraz inne wyciszono jak sam pan powiedział na początku tak człowiek, który zajmuje się przyrodą ptakami serce panu mówi to co mówi natomiast gdyby chcieć jednak spróbować stanąć trochę zboku i zastanowić się właśnie nad tym nadrzędnym interesem publicznym czy rzeczywiście te argumenty, które mówią, że to jest jednak jakaś szansa dla Elbląga to jest jakaś szansa dla tego miasta dla powstawania miejsc pracy dla inwestycji, które mogłyby się w związku z tą z tym przekopy pojawić no a przede wszystkim, bo to jest rzeczywiście najbardziej podnoszony argument przez stronę rządzącą rzeczywiście dzisiaj statki, które płyną do Elbląga to muszą wpłynąć na wody z Rosji w innej ona w ten sposób nową kontroluje ten szlak, a jednocześnie może w każdej chwili wiemy, że może go zablokować no i że właśnie do wykonania tego przekopu całkowicie uniezależni nas od kaprysów i polityki Kremla przy stanie są wystarczające argumenty, żeby sobie powiedzieć no trudno boli jak te drzewa padają boli, że być może dojdzie do istotnego zakłócenia w środowisku, które tam tam jest no ale właśnie z punktu widzenia interesów państwa na ludzi należy to zrobić, bo to do kariery była dla niego wątków jest wiele poczynając od tej postawy Lotnika rzeczywiście blokuje rozwój portu w Elblągu, ale główną blokada polega na tym, że otrzymała zgodę na import na bok używanie tego sportu i kontakt z europejskimi portami nad zalewem Wiślanym demokratą jak gdyby nie rozwiąże gotowe i powojennych nosi ich to, skąd pan pecha, bo kilka dni w gminach mogą albo American Ballet były rabunki towarów i Dąbrowskiego po kąpieli mamy Damian rak i podać rękę w cenach ropy i opozycji ja ich pod będą mogły najbliżej tego jak tej enklawy do ich je do tego po najlepsze ich natomiast jeśli chodzi o in ekran org, skąd ja moim udanym przykładem niech no i takich jak oderwanych od 27 mało światła tak mamy duże porty Gdańsk Gdynia Szczecin Świnoujście MTV niekwestionowane i ważne ogniwa aktualnie w nie dla Polski nawet na Portowej od aut na światło od czasów przedwojennych i poukładane życie jak pani Doroty było ich natomiast jeśli chodzi o małe średnie porty, które dla faktów nie jest jakoś nikt tam zdaniem Patryka Hernaniego powołuje i Krakowie takie korki w równie ważne węzły Kołobrzeg Darłowo czy też Elbląg, który każdemu korzystać z tych jednolitych, jakby od niemieckich na lata w zalewie Wiślanym chorowały baton wielkości towaru, ale dzisiaj 27 portu nie w pełni praktycznie żadnych komplikacji Bobowej radomskich Kołobrzegu tych ułamek tego co było przed wojną empatii my w ograniczeniu w postaci długiego wąskiego odłamu samego toru żeglugowego w ramach trwającego jeszcze tego filmu toru żeglugowego jaki, bo powstanie na zalewie Wiślanym, a i tak nie ma od banków, które chciałyby umówionych panie od technicznych obsługiwać ten port i nie ma tego hipopotam chodzi, a obaj z Elblągiem, bo oczekiwanie, że skoro w wykopie żaden przekop nagle znajdzie się zainteresowany trener Unii hali, która pozwoli nam na to, żeby to się zmieniało ekonomiczne to jest naprawdę bardzo mocno gołosłowne niepoparte żadnymi badaniami torze to jak Japończykom i technik takich raportów od lat dwutysięcznych dama pikowa chór pomorskiego, a ochrona praw, jakie to etat dopiero nowi jak w każdej gminie nową nie wiemy na jakich takich aktualnej, która do tego kilka dni inną dekadenckich dodatkowo jak widać po, a tam te oczekiwania były nierealne i dalej będą zbierane Polska ma pani budowę 3 wielkich 2 wielkich portów głębokowodnych dokładnie największych oceanicznych kontenerowców i innych tego typu statku od taktyki nadtlenek mocznika niemałe składki sumowane od 1015 dwudziestoletni, bo nie ma dla nich pracowników Polfy i Leszek Wójcik Władek Anna i Holenderki niech wykaże długa biała, ale też i gola na pod Himalajami mieli globalnym, ale dlatego, że w ogóle mają prawo i schabowy na tego typu ośrodka sportu odważę KO ty lornetki kasacji rozpoznanych jeszcze bardziej negatywna to czemu technicznych i od niedzieli mamy takie porty mamy taką infrastrukturę, która pozwala obsługiwać od 2, a on ani nie ma tego nie ma takiego takiej potrzeby nie ma takich telefonów nie ma takich odbiorców w związku z tym oczekiwanie, że w Elblągu będą nieprawdziwe, ale ochronki jest, by samorządy, a nad zalewem, które oczekują, że korzystają z tego właściciele skorzystają padną przede wszystkim ochronić cała reszta etatów do obsługi tego kanału usznego pogłębiania stałego Ania będzie się zajmował bardzo szybko, bo nadzorowania ruchu tych wad Kuchty, choć nie wpływało to będzie 1 lubi tracić Watykan poradnik na kuchenną w Komorowie i przechodniom mówił nam łatwiej jak oni wiedzą, że wydamy 4 LOK 5 Abbott, który pokochał sport jednak nie inne niż te, które w autach media powtarzają FOT Wacław lat dwutysięcznych sprzed dekady, a wiemy, jaki i otoczenie do Watykanu i ile kosztują inwestycje, a w przemyśle tak budowlanym, które innym podobnym związku z tym problemem naszych dialogach jak i pokładane i teraz 800800809 małą nowa Martynka tom Koko Koko, bo to jest wartość liczona w 2010 roku teraz bać się przejęzyczył mówiąc 80  000 000 zlotego, poprawiając GM Dan Kahan, tak więc odpowiadać za 50 i gejach to jest tego typu oczywiście zahamowałoby bramkarza Zagłębia fundujemy wolnych etatów dla ludzi Ewa Bąk Baj KO na kółkach to z powrotem to samorząd powinien oto on na razie jednak krytyka tak moglibyśmy odnieść etapu wspartych filmami, o ile nowy rząd mógłby grać pytanie lokalnych samorządów jak te pieniądze wydać kieleckich przekopie ten ma to one same chciałby to zrobić, bo w tej chwili palić ani na prywatny inwestor dlatego nie kwapi, a w portach morskich prawdziwych naprawdę jest ich także swą prywatną firmę, która sprzedaż inwestują po różne plany rozwojowe i niewielkim stopniu korzystają z nich korzystają ingerencji państwa samorządy same, kiedy taki, by wcześnie, bo ani inżyniera radnych po dopalaczach 2 powiatów w tym ich moc w UE nie ma takich jak gdyby ani pośrednikami pośrednik w § 5 radnych ekonomicznym opłacalna inwestycja ile ona jeśli PiS roweru publicznego fasonach oczywiście hasła o niepodległość obroty i oddanie galerii jak Monako świetnego, bo to ich znajomość odnieśli tylko tam Polaków mamy się w planie ponad granicami tyle nie ma jachtów leniwie ma pan Piotr Duda jest za przekopem czy to podziała tak, bo propaganda działa pokazuje, że nie jest najlepszy atak naprawdę ja też pokazywać przykłady tam mój zachwyt nad nową połać elitarnej tak dalej no i skandalach tego kanału nie zrobi szedłem na mecz jezioro głębokość 12 m, gdzie mogą wpływać niewielkie jachty, które jak ona może popularność utoną, w jakich mowa też nie dawali pochłonął boisko tuż po kawę one mogą wpływać głębokich wodach większych korzyści i nasilenia liczby tych grup podmiotów, które powstanie tego naprawdę korzystać ich niełatwe, a po drugie na wydawanie takich pieniędzy na maj na kilka lat mówi teolog i opiekunom to jest troszkę troszkę ekonomia też perłę mówi jednak, że lepiej trzymać do mnie przyp przemawia powiem szczerze mi jak 1 argument natury zarówno ekonomiczne, jaki właśnie związanym z argument związany z ochroną środowiska Otóż jest takie wyliczenie przynajmniej gdzieś się właśnie znalazłem, że czas przepływu z Gdańska do Elbląga skróci się od 9 ,5 godziny statki zaoszczędzą 300  000 godzin, czyli też ktoś tak wyliczył 490  000 000 zlotych teraz, dlaczego w umowie ani dlaczego o tym, mówię, dlatego że kiedyś zagrać w tym zajmowałem to znaczy paliwem używanym przez statki czy ktoś to wszystko co wpływa na wodzie Otóż jest to straszliwie zanieczyszczone paliwo w porównaniu z tym, który używany jest w samochodach to jest w ogóle jakiś kosmos asyst kilkadziesiąt tysięcy razy bardziej brudne paliwo NATO, jeżeli nie i 1 statek będzie płynął prawie 10 godzin krócej w NATO też rzeczywiście nie tylko, że taniej dopłynie do tego Elbląga, ale mniej zabrudzi woda środa o SKOK-ach chodzi głównie ślub i powiecie tak, ale to my jak będzie pan analizował, dlaczego Dieter Pohl dodaje chcę jednocześnie benzyna po to, środki podpytać to jest to ma związek ten właśnie na Bałtyku obawy, o ile tych norm emisji emisji spalin dla paliwa żeglugowego i 51 i pytano popyt na znak tego wieku albo motylka od 2 i powoduje biegunkę oddane nie pada śnieg, jakby już w tej chwili taki argument, ale i problemy w tym rozumowaniu fundamentalnej i to on i on to kraj byłby w 2 to skrócić, o ile mamy tak króciutko chodzi o to, że ich pupilem towar z Elbląga do Gdańska wielkiego wina tak nią mijamy kilka mam żadnego łańcucha Górskiego radnych pisałem o wynikach, bo to tak naprawdę ska, a po 2 dniach jak ktoś ma dowieźć towar z drogą morską, bo z drogą morską do Warszawy i Białegostoku gdziekolwiek to i tak głoduje Natalia ma takich dostaw banana na wagon kolejowy wagon kolejowy literki walki o godzinę dłużej, by Kamil Elbląga i tu nie ma mundurowym oszczędności na takiej ankiety OBPON statkiem, gdy liczba portali to chleb po to, kraj, ale nikt nie ma powodu, że była jednak do bogatego wujka wpadki innych portów np. dźwięk wrócą talibowie porwali nalepką na konkurowanie z Gdańskiem Gdynią pod Europejskiemu litewskim łotewskim tak dalej, bo może być dla nich potem dowodowym z punktu widzenia dla Gdańska i Chinach, a to obniży obciążenia most w zgoła inna niewinnych siatka drogowa właśnie murach chciałam przeszkoda po to, by musiało tak tam od Tokaj, ale mamy do czynienia z 1 drogą F1 pragnienie przetrwania, a na giełdach towar docelowo załadować tyle samo w dyskusjach się toczy bardzo ciekawa za bardzo również panu dziękuję za udział w tej dyskusji pan dr Szymon Dziamba był z nami czekamy na decyzję komisji Europejskiej taką ostateczną, a teraz czekamy na ich format Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: WEEKENDOWY PORANEK RADIA TOK FM

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Słuchaj podcastów TOK FM bez reklam, oraz sprawdź jak działa nowe internetowe radio TOK+Muzyka. Wybierz pakiet Standardowy i słuchaj wygodniej w aplikacji!

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA