REKLAMA

Podwójny rocznik w szkołach średnich. Czy placówki są na to przygotowane?

Magazyn Radia TOK FM
Data emisji:
2019-03-03 11:00
Prowadzący:
Czas trwania:
12:16 min.
Udostępnij:

Małgorzata Żuber-Zielicz – nauczycielka, była dyrektor warszawskich liceów im. Mikołaja Kopernika oraz im. Stefana Batorego, w latach 2014-2018 przewodnicząca Komisji Edukacji i Rodziny w Radzie Warszawy – ocenia, że szkoły nie są przygotowane na przyjęcie podwójnego rocznika. I to nie tylko przez brak miejsca, ale przede wszystkim przez brak odpowiedniej kadry nauczycielskiej.

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
magazyn o piłkę France w prasie radiu Przemysław Iwańczyk po niedzielnym, ale tylko na miejscu trzeci dzień marca 2019 roku 116 na zegarach co w naszym programie podróże małe i dużo powiem wpier w o naszych stałych cyklach dziś będą rekiny i Republika Południowej Afryki ruszy na zdrowie opowiemy państwu o tym jak bawić się w odmęty wślizgi, iż państwo jeszcze nie wiedzą oczywiście będziemy także przy niedzielnym obiedzie u o pączkach domowych w związku ze świętem Rozwiń » jeśli to święto w Lotusie do czwartku cudowne lata Felicja Andrzejczak dziś wokalista budki Suflera będzie im państwo gości Maciej Kozakiewicz opowie o słowo dźwięk, czyli o bieganiu absolutnie dla wszystkich bez względu na wieki stopień zaawansowania będziemy także śledzić rakiety Falcon 93 polecam wszystkim miłośnikom kosmosu pierwszy nasz temat już niebawem dotyczą one edukacji pamiętacie państwo także sztuce życia Hanny Zielińskiej z ZFŚS, a także dr Ewy Podolskiej wydawcą tego programu jest Bartłomiej Pograniczny jego realizatorem dla niej Daniel Kowalewski, a właśnie teraz zaczynam Marcin reżimy nie powiedziałem oczywiście wszystkim, bo muszą pozostać elementy, które płyną dość tajemnicze dla państwa chciałbym przywitać pierwszego mojego dość znikania Małgorzata, żeby oddzielić dzień dobry dzień dobrych nauczycielka była dyrektor warszawskich liceów imienia Kopernika Batorego w latach 20142013 przewodnicząca komisji edukacji rodziny w radzie Warszawy tematem naszego spotkania naszej rozmowie cud podwójny rocznik w liceach i chciałbym poprowadzić rozmowę tak, by rozwiać wątpliwości rodziców jeśli się da dziś przykryć ich zaniepokojenia jest naprawdę wiele inaczej czy Polski system edukacji jest przygotowany na ten podwójny rocznik Polski system edukacji jako całość przynajmniej istotny gminom w takt niektórzy twierdzą, że jest przygotowany ja śmiem twierdzić, że nie jest przygotowana, a nie jest przygotowane nie, dlatego że o będzie nam brakowało mi szkołach ławek krzeseł i t d . bo to jest najprostsza sprawa, chociaż w przestrzeni tzw. publicznej bardzo dużo się tu mówić o zapewnieniu miejsc stąd była poświęcona cała konferencja pani prezydent biura edukacji, bo myślę, że tutaj będzie tutaj będziemy się skupiać na Warszowie, ale największe pytanie, które powinno stanąć przed rodzicami to jakoś tej edukacji to znaczy kto będzie uczył nasze dzieci i tutaj na pewno jest niepokój rodziców taki czy moje dziecko dostanie się do liceum x i rodzice chcieliby, żeby się dostało, ale niepokój powinien pójść dalej, kto będzie uczuciom dziecka czy starczy nam dobrej kontry, żeby te klasy podwojono klasy były rzeczywiście prowadzoną przez najlepszą kadrę to do niepokoju sięgają daleko dalej było w konsekwencji trzeba się zastanowić czy Polski rynek pracy jest gotowy do przyjęcia 2 × więcej absolwentów niż dotychczas ten proces naturalny zostanie zakłócony tych implikacji naprawdę wiele innych czy proces czy rynek jest przygotowane no w rynek jest przygotowane Otóż, jeżeli tak wchłonął te 2 roczniki gosposia z poślizgiem bocznym dołek, bo ilość dzieci nosi tytuł nie zmieniło urodziło się ich tyle ile ich się urodziło natomiast myślę, że większe potanieje z jakiej grupy to dzieci dotyczy proszę pamiętać, że my dzisiaj cały czas mówimy o kumulację myślimy też Wrześnię kumulację, która wejdzie do szkół uczelni jest komora z kumulacją roczników, które tam wejdziemy do 1 września i raptem się zakończy te dzieci będą w tej szkole przez 4 lata, a jeszcze po drodze inne dochodzi skumulowany rocznik sześciolatków, bo w którymś momencie myśmy taką reformę, że połowa sześciolatków poszło do szkoły wcześniej był w drugą połową z drugiej połowy roku w ich też poszła wcześniej i to te roczniki nie jedzono i wynosi tylko 1,5 rocznika wyjedzie też do szkół lista kumulacją moim zdaniem, gdybyśmy to dobrze policzyli będzie przechodziła przez naszą szkołę średnią około 7 lat 7 lat to kto jest bardzo długa długi okres czasu bardzo dużo młodzieży, którą zostanie tym problemem dotknięte bombowym w mojej ocenie problemem będzie dotknięta jakości kadry to jest pkt 1, bo dzisiaj na rynku warszawskim brakuje ludzi do pracy w związku z tym baliśmy się postawić pytanie co zrobić Ziobro jak najwięcej nauczycieli poszło do szkół czy ludzi poszło już ku dobrze przygotowanych i chciał w tych szkołach zostać, gdyby miała ona dzisiaj namówiła do tego, że beton zaczął pracę w szkole to chciałby pan widzi swoje perspektywy jakąś ścieżkę awansu, jaką ścieżką awansu dzisiaj to ścieżka awansu zaburzoną zawożą do ścieżkę awansu, bo dodajemy pieniądza przez ministerstwo edukacji i dodaje pieniądze Warszawa bardzo dobrze rozpuszczano tą ścieżką awansu tak co wysokie tak bardzo otwarta co zrobić, żeby ściągnąć najlepszych kadr dla naszych dzieci to jest niepokój, który mnie dotyczyły też babcie przed marcem dziadkowie rodzice Panny z rodzicem będąc tak głębokie niepokoju intuicyjnie poszukają poszukują rozwiązań na własną rękę 1 z tych rozwiązań, których głośne nie potrafię przytoczyć w tej chwili skala jest za to kara pyta z premedytacją, czyli pozostawienie w obu próbach pozostawienia dziecka ani w danej klasie po to, żeby przeczekał ten okres kumulacji opóźni wstąpił nowy na właściwe tory też dobry pomysł pani zdaniem Możdżer solo Pomóżmy ludziom chwilę temu kumulacja będzie się przytaczała jak walec przez szkołę około 7 latach zjawisko jest dość powszechne jeśli przeczytamy jej nawet opierać się tylko deklaracja to naprawdę kilka tysięcy osób o tym, o tym myśli tak jest, bo widzą bardzo dużą grupę ludzi podwójny rocznik który, choć pierwszego rzeszę i jakby nikt nie kontynuuje dalej rozmowy co będzie za rok za 2 lata zatrzyma to jak to się przełoży się zrobić sobie taką analizę na przykładzie 1 z najlepszych szkół w Polsce czy nasz skosić wyszło mi, że najwięcej klas starszych ludzi muszą tworzyć 3 lata nie w tej chwili stoi figura jest też szczęśliwej sytuacji, że może podwoić rocznik spokojnie dzięki temu, że zamyka gimnazjum to mógł czy to co wyszło z gimnazjum po prostu podwójny rocznik będzie mnie w tej chwili mamy szczyt w Elblągu i tej liczby klas będzie właśnie sześciolatki zaczną tam chodzić to pół to 1 , 5 roku sześciolatków, więc nie uciekniemy przed tym obiecałam sobie, że w tej rozmowie nakreślił, bo inaczej dojdziemy do takich wniosków, które pomogą rozwiać wątpliwości rodziców pewnie nie zrobimy tego diagnozę i pewnie z gotowca mi tutaj pani nam nie wystąpił natomiast jak ten niepokój ukoić choćby w najmniejszym stopniu myślę, że przede wszystkim po pytać pytać pytać czy szkoły mają pieniądze dla tak dobre wyposażenie i szkołach podstawowych, bo nawet, jeżeli nauczyciel ze szkoły podstawowej świetnym pedagogiem przejdzie do liceum to może się z domu zderzyć z taką rzeczywistością, że jego wyposażenie pracowni, która jest najważniejsza biologiczną fizyczną, ale liczna będzie dużo dużo gorsze w liceum, bo podwójny rocznik kąt, bo więcej tych dzieci niż w szkole podstawowej, czyli tutaj są już kwestia pieniędzy doposażenia w 2 osoby są nawet pani słowo obok innych też intuicyjnie podejrzewam, że dyrekcja danej szkoły jeśli rodzic przyjdzie i zapyta, jaki jest państwo wyposażenie domu może uznać za pytanie absurdalne i może uznać co wypełnia absurdalne, ale być może to pieniądzom pomoże, jeżeli rodzice będą o to pytać tłok to być może pomoże do domu dyrektorowi o to, żeby się to środki starać, bo wyjdzie z tym, że nie wymyślił sobie tego tylko rzeczywiście to jest realne spore problemy budzi jeszcze niepokój rodziców następna rzecz, która może to być dość istotna to my już od dawna mamy w Warszawie taką sytuację, że uczniowie mogą wychodzić na zajęcia n p . na pracownię fizyczną na Uniwersytet warszawski i w bardzo fajne doświadczenie się robi się na tych zajęciach to bardzo trudno się zapisać tak w związku z tym muszą iść dodatkowe środki, jeżeli uczelnie są szkołą pomagać, żeby otworzył swoje laboratoria pracownie, ale też doktorantów tam na miejscu, że zmiana głosu na 2 godziny zajęć pojechać np. zarażać innych rzeczy pod tam na miejscu może, by do mnie przyjechali to jest w tej chwili tylko w momencie, kiedy mamy dużo dużo więcej uczniów być może trzeba byłoby z tych zasobów korzystać szerzej, bo jest to jakaś alternatywa, żeby część tych zajęć odbywała się w innym trochę miejscu ciała rozluźniamy trochę szkołą, ale też oferujemy dodatkowo jest atrakcyjniejsza forma edukacji, tyle że wobec nadchodzącej reformy, a wciąż zachowują się jak w niedzielnych organizacje, które działają w sztabach antykryzysowych był nie mamy też pewności co wydarzy się za chwilę niczym reforma na szkolny zostanie odtrącona idąc w ślad za koniunkturą polityczną finansują nie wierzę, żeby ktoś po raz kolejny zafundował polskim świecie od końca tej reformy na jedyny taki kierunek, który można byłoby widzieć to jest taki, że rzeczywiście, pamiętając o tym, że mamy bazę licea gimnazja w Warszawie też w innych szkołach rzeczywiście zrobimy to co było gdzieś na początku tej reformy, że zróbmy 454 + 4 w mniejszym kosztom był taki pomysł jak gdyby to wtedy gwarantowało nam, którzy nie rozbijemy zespołów nauczycielskich, bo o tragedię tej reformy jest to, że myśmy przez wiele lat budowali bardzo silna bardzo dobre zespoły nauczycielskie w Bojanie była z gimnazjami i tak ale jaki zbudowaliśmy gimnazja i stworzyć bardzo dobrą kadrę w gimnazjach na zdjęciu chwalił system się utrwalił się nauczyciele mieli Lope de Commerce na pracę w tych gimnazjach trzyletnich to łatwiej byłoby ich tam wszystkich zatrzymać zrobić czteroletnią szkołę tzw. drugie to szkoły podstawowej, bo byłaby jakaś jakość tragedią jest to, że rozbiliśmy to część z nich odejdzie na zawsze zresztą nie wrócił, bo nie mam mam poczucie zagrożenia brak stabilności niektórzy nie widzą się w liceum niektórzy szukają dziś jest bardzo chłonny rynek pracy miejsca miejsca w innych i tych najwartościowszych innowacyjnych kreatywnych dużą część tracimy też ciekawe badanie, które należałoby przeprowadzić się skończyć, ale wierzcie naciągamy na pół minuty nasz program pani optymalny system system 444 Vincenzo oni tak nie jestem ministrem edukacji i w związku z tym nie będę Tunisu sugerowała, bo każda twarde dane oczywiście mamy też pomysł na to jak to poprawić tak, ale broń Boże, żebyśmy znowu przestawiali krzesła stołki pomoc krzesła stołki chorzy w oświacie przedstawiano od wielu wielu lat i niczego dobrego ten wyniesie w ogóle nie myślimy o programie dziękuję pani bardzo dziękuję bardzo pani Małgorzata Ziober wydzielić nauczycielka była dyrektorka warszawskich liceów imienia Mikołaja Kopernika Stefana Batorego w latach 21418 przewodnicząca komisji edukacji rodziny w radzie Warszawy była moim pań Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: NIEDZIELNY MAGAZYN RADIA TOK FM - PRZEMYSŁAW IWAŃCZYK

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Z Dostępem Premium TOK FM odsłuchasz każdy podcast! Nie czekaj, zacznij słuchać wygodniej z pakietem "Aplikacja i WWW".

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA