REKLAMA

Jak uratować transport na terenach wiejskich? Przykład z Lipna

Światopodgląd
Data emisji:
2019-03-07 15:00
Audycja:
Prowadzący:
Czas trwania:
10:26 min.
Udostępnij:

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
, a świerk lub podglądu kart w 2 Agnieszka Lichnerowicz bardzo serdecznie zapraszam państwa na światopogląd, a gościem Światopodglądu pierwszą jest Krzysztof Baranowski starosta lipnowski witam panią witam serdecznie radiosłuchaczy próby zaprosiliśmy inne Krzysztofa Baranowskiego, dlatego że inni, korzystając z okazji, że bierze udział w seminarium w Warszawie, który zorganizowany przez szkołę główną handlową i klub Jagielloński poświęconą transportowi Rozwiń » publicznemu, a dokładnie to jego brakowi, o czym na szczęście mówimy i dyskutujemy mam coraz więcej w Polski bardzo dobrze no właśnie Lipno czy on odpowiada całym lipnowski to jest dla mnie dosyć niezwykły pod tym względem miejsce, dlatego że powie na własną rękę postanowił się z tym problemem zmierzyć moim wydaje się, że od 2 lat radzi sobie na tyle dobrze, że jest często przywoływany jako były przykład dobrego rozwiązania, zanim jednak, żeby podpowiemy jak to działa fair to może jeszcze dla tych, którzy są z innych części Polski i może Lipna niedużego miasta nie znają trzeba powiedzieć, że to jest miasto w województwie kujawsko-pomorskim jakieś 50 km od Torunia Płocka 32030 od Włocławka tak jest ze Szczepanowic niemalże prezesów przepiękne miasto dotuje powiat lipnowski, z którego wywodzą się znani ludzie jak pola Negri Lech Wałęsa Lech Balcerowicz Adam Rapacki jest za mecz gwiazd, a na rynek, ale również stamtąd jest powiatowy zakład transportu publicznego jest to jest to był inicjatywa, która w dużej mierze polega na tym, że inni powołaliśmy do życia zakład zakupił liście autobusy dokładać się 1  000  3001  000  200 rocznie w mojej okazuje się, że działa bardzo jak to ile z autobusów jak to w tej chwili posiadamy panie redaktorze proszę państwa 19 autobusów szynowych 14 mercedesów w 2 i suzuki scania czterdziesto i 9 osobową i w tym roku kupujemy następne wozy, bo mamy, bo mamy takie duże zapotrzebowanie i tak dużo sprzedajemy biletów jednorazowych i miesięcznych, że niekiedy musimy na przystankach podstawiać dodatkowe autobusy bis owe od jedno pomóżcie mi, że ten sukces ma poczucie, że to jest coś co się udało potrzebne ja traktowałem to jak komisje taką świadczenia, bo ja całkiem inaczej rozumuje od innych misję transportu publicznego transport publiczny kojarzy się niektórym jest tym, że na tym transporcie należy zarabiać ja odwrotnie misja transportu publicznego, że państwa to jest świadczenie usługi w dobrej usługi w nowym autobusie za przyzwoitą cenę z każdego miejsca naszego powiatu, żeby emerytka dojechała do ośrodka zdrowia, żeby młodzież się dostała do liceum do technikum i żeby odpowiedniej porze dnia i nocy wyjechała z miasta centralnego jest to nas ponieść jest ważne dla wróżek i usług ów kryzys w uzyskaniu mnie uzysk to jest społeczny ludzie mają być zadowoleni, że państwa z tego co władza im oferujemy to ten temat zjadł rozwiązaliśmy już w 2016 za własne pieniądze kupiliśmy autokary rodzinom z tego wyjdzie, ale o tyle Lucy korzystanie z tego raczej ludzie ubożsi pomiar tła korzystają również pracownicy, którzy dojeżdżają do pracy, ponieważ ulegały likwidacji i kurs zamykano te kursy coraz mniej było świadczenia na rzecz ludzi doszły do wniosku z moimi koleżankami kolegami, że trzeba stworzyć taki system, żeby on funkcjonował od piątej do dwudziestej trzeciej żaby pracownik wyjechał na godzinę szóstą i odjechał po godzinie czternastej jak również, żeby przyjechał na godzinę 14 i odjechał po dwudziestej drugiej te autobusy ruszają z mamy 9 gmin z ośrodków gminnych i tam wracają i tam nocują filarem z tego korzysta z sprzedajemy około 20  000 biletów jednorazowych miesięcznie i około 700 biletów miesięcznych to jest bardzo dużo jak na ilość tych wozów, że państwa my przyjeżdżamy 100  000 km miesięcznie, a 1  200  000 km rocznie poprzednia firma, która świadczyła usługi jest również na rynku znam nikogo nie konkuruje chcemy, żeby ona była jest Kujawsko-Pomorski transport oraz ich około 300 ruszą w powiecie megaherce poradzą powód Sławka, ale nie jadą chwilę nad moim zadaniu, bazując na tej ustawie, która miała zejść, że jednak się zajmę powiatem, a nie oznacza to, że nie myślimy o poszerzeniu bazy usług daje różne grupy jest atrakcyjna oferta dla pasażerów, dlaczego niektórzy rozumie, których nie stać na samo to niektórzy mają samochód i tak będą grali dla tego pani redaktor, ponieważ to nie jest to jest coś innowacyjnego całkiem inaczej funkcjonuje jak stare pekaesy różni się czym się różni te autobusy wyjeżdżają o piątej rano zjeżdżają się do pkt 0 wszystkie ludzie się przesiadają mogą jechać w każdym kierunku, ale również przejeżdżamy koło dużych zakładów pracy oni wyjeżdżają za tanie o mniejszym niż parę złotych kary złotych i również ten wóz z powrotem wraca, kiedy on skończy o godzinie czternastej, gdy pracownik i może wrócić na dworzec i odjechać w swoim kierunku nie musi angażować swojego samochodu i higienie musi się martwić o to, że zaparkuje gdzieś samochód szkoły lub też grały, że państwa, więc tak też tam już była, żeby nasi na szali nasze dzieciaki młodzież mogły dojechać do szkół średnich i 2 i tej młodzieży mamy bardzo dużo dlatego powiedziałem, że musimy kupić nowe wozy jeszcze i poszerzyć ofertę, ponieważ daje to nam pewną fajną rzecz, że dzisiaj PiS nie muszą wstawać bardzo wcześnie, żeby gdzieś tam dochodzić i dojeżdżać rodzice nie muszą ich dowozić, a też zależało mi na tym, żeby młodzież nie wyjeżdżała starymi samochodami zakupionymi po 1000 zł do szkół, bo przy tych szkołach też nie ma po prostu gdzie zaparkować natomiast jest to pewna misja, która nie ma się przyczynić do rozwoju tego miejsca, ale się, dlaczego się rozwija, a od pełnej not transport jest 1 z podstawowych gałęzi naszej gospodarki narodowej tak, jeżeli ktoś tego nie rozumie, że dobre drogi dobry transport nie działa to po prostu ludzie nie mają możliwości raz się o osiedlają Max im bardzo proste tonącym opowiada 1  000  300 róż rośnie jej problem rozwiązany na zdrowie panie my wydaliśmy kilka milionów na zakup nowych autobusów nie czekaliśmy na rozwiązania, że ktoś nam na inny chcieliśmy też czekać na to, żeby pozyskać środki unijne, bo takowych na razie nie ma a, jakbyśmy czekali to pewnie do tego momentu śmiesznego nie rozwiązało najtrudniejsze na podjęcie decyzji o tym, ponieważ wielu było sceptycznie ustawionych też tego wału ten problem również wytykało, że będziemy dokładać moglibyśmy te pieniądze przeznaczyć na inne cele, ale tą są pieniądze podatników CIT podatnik czy podatnicy mają pełne prawo do korzystania również z tych środków czy w postaci zakupu nowych autobusów pro i sprawiedliwość ogłosił teraz nową żonę i mianował jeszcze, że z wyliczeń miasta właśnie klubu Jagiellońskiego wynika, że 14  000 000 osób jest w Polsce wykluczonych teraz wiadomo około 1 polskiej 15 wsi w kraju to nie dociera żaden transport publiczny grosz sprawiedliwość diagnozuje rzeź to jest problem i obiecała zapowiedział 1,5 miliarda złotych dopłat głównie do do paliwa i remont jak pan ocenia dodam, że no panie z PSL-u czy partii opozycyjnej w dno oczywiście jest nawet członkiem rady Naczelnej PSL, ale szczerze to nie o to chodzi z jakiej partii jestem tylko o to chodzi, żeby rozwiązać pewien problem naglące społeczeństwo natomiast tak jak widzę 1 problem to, że SLD będą pieniądze, które będą w jaki sposób pomagały podjąć decyzję, ale widzę duży problem w tym, że trzeba przeznaczyć duże pieniądze w gminach szczególnie czy też powiatach na zakup nowego taboru, bo przecież, że więcej pieniędzy potrzeba o wiele więcej pieniędzy aż sam mechanizm wystarczą pieniądze no i że są potrzebne ściek niż ustawowe trzeba ustawowych pewnych rozwiązań i trzeba dużego zaangażowania włodarzy gmin i powiatu to są bardzo niekiedy dość ryzykowna decyzja Giodo no wie pani zbierający i dokładając również do oświaty do innych działań na rzecz samorządu trzeba wybrać co jest ważniejsze i ci mogą włodarze myśleć, że ona, dlaczego potrzebna tamtejsze taki inny problem tak, ponieważ inni powinni rozwiązać natomiast, żeby było to spójne to rozwój transportu tworzenie transportu dostępność tego transportu musi być sporo również połączona z tym, żeby nie zanieczyszczać powietrza nowe wozy nowa jakość stare trzydziestoletni profesorskie autobusy zadymienie, a mamy też walczyć, z czym trzeba, że wielu innych włodarzy się do pana zwracali uwagę, że jest on nie ma konkretnych już programów podobnych czysto nie ma nie ma nie ma jest to nasz innowacyjny pomysł my zbudowaliśmy dobrze czy przez tych przedsiębiorców od podsta w od zera zatrudniamy około 50 ludzi mamy flotę poszerzamy porze poszerzamy też wachlarz naszych usług chcemy dojeżdżać do każdego miejsca na terenie powiatu bardzo dziękuję Krzysztof Baranowski starosta lipnowski g członek rady Naczelnej polskiego Stronnictwa Ludowego państwa proszę bardzo dziękuję bardzo dziękuję pozdrawiam serdecznie Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: ŚWIATOPODGLĄD

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Słuchaj podcastów TOK FM bez reklam. Wybierz pakiet "Aplikacja i WWW" i słuchaj wygodniej z telefonu!

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA