REKLAMA

Powojenny FIAT 600, 500 i ten FIAT 500

Zmotoryzowani
Data emisji:
2019-03-09 12:00
Audycja:
Zmotoryzowani
Prowadzący:
Czas trwania:
21:59 min.
Udostępnij:

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
Krzysztof Woźniak przed mikrofonem oczywiście jest też Jerzy Lemański narodowe muzeum techniki dzień dobry pani, że dzień dobry panu dzień dobry państwu no i tak od tego zaczniemy jesteśmy nadal w motoryzacji włoskiej fabryka Italiana automobili Torino, czyli świat tzw . bardzo powiązane z polską motoryzacją raczej Polska motoryzacja jest bardzo powiązana z fiatem o tym, nieraz mówiliśmy nieraz będziemy mówić jak najbardziej no ale po drugiej wojnie światowej modele Rozwiń » fiata topolino Fiat 508, jeżeli dobrze mówię Fiat po drugiej wojnie, kiedy po drugie, koniecznie tysiące 1001400 i 1900 tak mogę tak no i co więcej jest wieś otoczona jest, bo flagowy model Fiat 2800 zakończonego po drugie, czterdziesty czwarta roku i portali jest otwarty nie wracano do niego natomiast bezpośrednio po wojnie 4 modele topolino 11001500 i 1400 jako pierwszy zaprojektowany już od niemający korzeni przewagę no ale doszły czasy lat 1955 i pojawia się samochód niezwykle istotne dlatego historiach pojawia się samochód tutaj bardzo ważna konkluzja Otóż czy Włosi w latach pięćdziesiątych byli mniej więcej na tym poziomie motoryzacyjnym, na którym Polska była w latach 70 myli się chwaliliśmy się od interesu później powiem kiedyś, ale teraz już taką zajawkę wiem, że chwaliliśmy się, że produkujemy więcej motocykli niż Francuzi i Anglicy razem wzięci to była prawda już do firmy produkowali Chmiel w połowie lat sześćdziesiątych więcej opozycyjni z we Francji Anglii razem ale dlaczego dlatego, że u nas powozy miał inne w Korei ani jaki był wykorzystywany u nas motocykl był środkiem transportu to jest anonim do kościoła w dość dano im na cmentarz, gdy dano im do pracy na wakacje na naganę wszędzie to był samochód użytkowy natomiast tam we Francji banki pojazd urzędu oraz trasa użytkowy dla miasta we Francji Anglii miał taką funkcja dzisiaj, żeby czuć jak było także przyjechać nie traktowano tego u nas dzisiaj do szkoły nasz chłopak młody jeżdżą samochodami do technikum samochodowego trzydziesta na tle zagnieździły się motocyklami do zakładu pracownik motocyklem tak z niedzieli w wyjątkowo bardzo rzadko ale, ale co ani jej jak samochodem albo środkiem transportu Miejskiego czasami na rowerze dla jazda rowerem n p . jak każda Randstad jest zatem zatem nie było takiego zapotrzebowania na te motocykle i we Francji Balic w Europie zachodniej nie produkowano i wiele natomiast we włoszech, owszem, we włoszech bardzo dużą pojawiało się motocykli dla takich modeli aut ten boom w 1951 roku Włosi mieli zarejestrowany 40  000 motocykli 4 lata później w pięćdziesiątym piątym roku Eliza jest zarejestrowanych 400  000 lotów oraz dziesięciokrotny wzrost tak i nagle się okazało, że właśnie jak był rynek nasycił, kiedy jest każdemu, kto chciał to miał motocykl decyzję ogłosił myśleć o 4 kółkach to co u nas w latach 70 ze nagle moc Gazela którymi świat zaprojektowany i mniej nie miał chętnych, bo wszyscy marzyli o tym, żeby jednak kupić mały, ale małe, ale 4 kółka i znów chcieli oddać głos ma ono, jakie są najczęściej po i to samo zrobiło się we włoszech 20 lat wcześniej i połowy lat pięćdziesiątych motocykl nie był tym takim znajdą celem ostatecznym jej młodego człowieka tylko tym celem stawał się samochód i dlatego też zaczęły powoli zatem pomyśleć o kontynuacji produkcji fiata topolino, ale zupełnie innej odsłonie, bo to wojna nie oszukujmy się starał coś bardziej rodzina też w topoli Łódź 3006 . roku samochód dwuosobowy natomiast chodziło o to, żeby zbudować samochód tani niewielki, ale jednak czteroosobowej i taki samochód pięćdziesiąty piąty rok się pojawił był to jak 600 seicento Annie kilku jak ten to tylko seicento Fiat 600 w sumie zbudowanej ponad 2 ,51 000 000 sztuk w zakładach Mirafiori w i to jest teraz będziemy właśnie dlatego powiedzieliśmy, że 2 różne modele, bo były może świadczyć bezradni i więcej tym więcej było troszeczkę później wyzwala w urzędach w nich od zmroku i są 2 różne segmenty dla wielu osób są identyczne samochody i dzisiejszy nie rozróżnia nawigacja z rzezie, a obuwia rejsy do góry to kim jest w fiata z 26 to nieprawda to i fiata 126 był jak 514 dni to segment będzie praktycznie i nas we włosy i 6 setki był później jak 850 następcą 850 i był Gasol 27, który bardzo długo produkowano jest to bardzo udany model, a następcą fiata 127 był Fiat punto tak to mniej więcej wyglądało natomiast jeśli chodzi o nie jest u nas było ich teatr trochę miejsca na areale Cambrai do ZUS, gdyby natomiast jeśli chodzi o kwiatach, więc tam było inaczej, bo jak, więc był biomasę w wywiadach z 26 Pa potem fiata pandy i teraz jest religia, a co z uliczek tutaj panda trojga samochody tak samo pięćsetka jest wysepka wtedy była inna jest poza tym za samochód kasety dał silnik czterocylindrowy, mimo że był taki mały to silnik czterocylindrowy o mocy 22 koni mechanicznych, gdy miał 2 bagażniki, bo posiada bagażnik z przodu tak jak ja stuletnie rzeźby na nogach, czyli z tytułu zdarzeń znamy układ natomiast pomiędzy tylnym oparciem, ale o to co Polak zjada odmówiłem dodał Polak miał silnik bagażnik jest między tylnym oparciem i silnikiem w IT samochód był też importowanej przez Polaków my go importowaliśmy z tym, że nie można go było kupić zarzutów kilkoma logo było kupić w Pekao za dolara i był bardzo duży popyt na te auta tanie leki 2002 do Polski sprowadzono zabijamy się dosłownie te samochody jak Polacy to dolar i w Polsce potem okazało się, że można go było też kupić za złotówki kosztował zarzutów i 72  000 ból taki okres, że można było właściwie inaczej lepiej mu zarzutów, a potem zabrali, więc odpowiedzialny Iza, jakie to lata były zaraz po górach pięćdziesiąty 0607. bezpośrednio po przemianach będziemy sobie to oczywiste mówi, bo skończyli motoryzacyjna pięćdziesiąty szósty roku i pięćdziesiąty siódmy roku można było niektóre samochody kupić za złotówki dolar obudzi ja powiedziałam zawodówki i właśnie ten samochód wśród tych jej ze źródeł w tej oferty się znalazł on kosztował 72  000 zł dla porównania Warburg kosztował 75  000 zł składa się 70  000 zł, a Warszawa 120 nagród 50  000 na aleję jak Warszawa to w Nowogardzie w 1400 właśnie ten świat naszych niż topolino tak dorabia w 1400 nie powiedzieliśmy tego w zasadzie, gdyby nie decyzja w tym Stalina o zmianie profilu wabiki na tobyśmy prawdopodobnie do 1400 drukowanych oraz jak w ADAC z kolei liga Darzbór Okaj wszyscy też było ich noc, ale proszę powiedzieć, bo mówił pan, że w we włoszech myślano o tym, żeby powrócić do produkcji topolino oczywiście w zmienionej formie no ale to jednak pięćsetka była bardziej następcą topola niższej bardziej MZK Lazio i ale ten samochód bawił się pojawiły asystentka i data to właśnie o tym, myślisz, bo i, skąd się wiaty MZK nastąpiła w Europie moda na mikro samochodem BMW IZ na tę decyzję jak tam eternit jak Chiny te samochodziki malutkie i to samo chcieli mieć Włosi, ale oni nic i rzeczywiście pos wpisanych do roku pojawiła się pięćsetka na początku ona miała numer i ona, że to wina trwa wewnętrzny nomenklaturze fiata był to samochód wersja jedno 110 poszuka sobie ignorował te samochody poszczególne modele i potem tę wewnętrzną swoją nomenklaturę upublicznił, iż to się pojawił modele są 24 z wejściem wiązał nadzieje dostaną stażyści jedwab prawda polonez miał pole do 37 przecież, ale na początku to była tylko wewnętrznemu numeracja i się pojawią 55 siódmym roku jako właściwy następca topolino, ale jako właściwie mikro samochód, ponieważ była to konstrukcja tak prymitywna, że i okazało się, że Włosi, którzy raczej minimalistycznie do sprawy podchodzi nie zaakceptowali tego samochodu, bo te pierwsze początkowo tak tam była 1 wycieraczka bez stopu w ogóle tak było z Harvardu tak, aby automatów to pół kilo nasze wyłączyła w tym momencie, kiedy my włączyliśmy też na tym, że w tym miejscu stawała samochód był dla tylnych dla 2 osób z tyłu była długa albo siedzenie tak jak to powinno, ale ono nie posiadało homologacji organ, czyli de facto nie można było tam nikogo przewozić w nie jest dalej silnik miał 479 cm moc 3 i stracił pół konia mechanicznego bardzo mało codzienną rozruchy prawda tak jak ma lobbystą Krasnystaw maluchów pamiętają, że w uruchamiana samochód nie kluczykiem tylko takim takim wdziękiem i się okazało, że ten samochód żyje no nie spodobał się w inny Włoch od no i jak to niezdrowo jak w 500 się nie symulował trzeba go było trochę i powstała po 2 pierwszych miesiącach wersja, która w pasie norma, ale z regionalnymi kasami polityk dojrzały samochód i dopiero ten norma, ale wersja dopiero się upowszechniła i stała się symbolem Włochów to teraz muszę zapytać, czyli Fiat 600 od fiata 500 norma, ale czym się różnił o bardzo duża, że wynik dwucylindrowy no Cry 506 dCi czterocylindrowy chłodzony cieczą tutaj chłodzony powietrzem, czyli silnik takiej pięćsetka to właśnie był w dół samochód, który boi i poprzednik fiata 126 dalej przyczepka miała 2 bagażniki oraz linia dużo więcej miejsca tam naprawdę w SCC było dość sporo miejsca my te samochody wysepki damy stąd, że po Warszawie w Polsce źródło zastawek zastawki 750, bo potem wszyscy zadano silnik 750 cm i ten samochód był popularny u nas jako zastawka w więzy było znacznie znacznie więcej miejsca w SCC większy silnik więcej miejsca był to samochody troszeczkę droższy dla ciebie setka, mimo że już zrobiono to wersje normalne to jednak nadal była w małym samochodem miała poniżej 3 m długości, bo wysepka była trochę dłuższa niż zyska miała 2 m 97 cm z tym, że ich stawka miała opuszczane szyby tyle samo, bo wcześniejszy w ogóle miał Meksyk jest i otwierane mogłyby grać 4 osoby były jak tam przełączniki na desce rozdzielczej chromowane kołpaki i silnie wzmocniony do 15 koni mechanicznych i 13 ,5 l lampki kontrolne były tam były 4 lampki kontrolne w 501 była taka Zielona od świateł była czerwona od rezerwy paliwa jest ze wskaźnika paliwa nie było była zgoda od rezerwy paliwa była lampką ciśnieniu oleju i od ładowania w natomiast jest i drzwi otwierane pod wiatr tzw. kurze łapki natomiast w roku 1965 nastąpiła modernizacja tego samochodu pięćsetki i wtedy pojawił się już te drzwi otwierane normalnie i samochód otrzymał je otrzymały wskaźnik poziomu paliwa, bo wcześniej po prostu widziano tylko, tyle że ja się rezerwa zapaliła, że jest drugą w tabeli z komputera pokładowego nie było komputera pokładowego grozi do 2 lat 1400 mimo szkoda szkoda zbada dobrze, a obwód topoli no to przed drugą wojną światową miał zmodernizować to podejście do motoryzacji za każdym niby miał mógł sobie pozwolić na ten samochód, a mówi się przecież to pięćsetka zrobiła i słyszę mówi, bo tak jak moja podaje do bolidu miał zmodernizować dał zbić zmieniło nie zmienił jednak dopiero pięćsetka to spowodowała i jak tak jak mówiono tutaj myślę, że tak się setka mnie nie prezes kaplice oczywiście Plizga była najbardziej popularna każdy był poza w mieście nawet jest wysepka była wyznacznikiem biedy, bo to tani samochód, a pięćsetka nie była wyznacznikiem biedy nie złożyła jeszcze gdy jej jeszcze w kagańcu samochody, bo po prostu tak jak odwagę pięćsetka była tak fikuśne samochodem, że kupowali go biedni bogaci czasami, gdy był też 0203 . nawet samochodem w rodzinie tej bogatej, bo bez tego pięćsetka nie zna mianowała statusu materialnego jego właściciela i to było bardzo to było bardzo ważny atut dla kin setki w dość skomplikowane to jest jej, ale jednak tak było już drugi tutaj proszę zauważyć, że dzięki 500 c przecież ta produkcja fiata gigantycznie rosła w 1950 roku Fiat wyprodukował 100  000 samochodów w 1960 roku już było 500 CAL 5000 samochodów, czyli pięciokrotny wzrost, a sześćdziesiątym piątym 1 000 000 jak remont 1 000 000 samochodów 1005 . roku, czyli Gazeli rządy piąty rok to był okres największego rozwoju świata i dlatego my z nim też między nim podpisali list z 1 zabronił w Europie naprawdę jej, a szczególnie jeśli chodzi o samochody małe jest to i tak przez setki wyprodukowano 2 ,51 000 000 pięćsetki wyprodukowano prawie 4  000 000 lat włosy do garbusa dostarczały Serb jest ładniejsza pisarka była zdecydowanie mniejsza od garbusa to najtańsza i oczywiście i tańca to był samochód naprawdę malutki ona Adamek 32 szerokości no to garbusem będące tak naprawdę przecież następcą garbusa był volkswagen golf z garażu wózek za to dodam, że tak, by zdobył mały samochód, ale to jak rozmawialiśmy niedawno zawarł Gabonu, aby paręset metrów tylko Kuzio to 1 z 2 transportera premier tak gadać to był wbre w pozorom nie taki mały samochód w ich natomiast pięćsetka w obu maleństwo ma 32 szerokości met 35 w wysokości 27 Łoś, zanim pan powiedzieć i tak się wydaje, że z tak wynika trochę skoro Fiat rządził Europą może model 500 zmotoryzowany nie tylko na Włochy, ale Europa oczywiście przecież model pies był produkowany w wielu krajach aż do jej interesy i ten samochód pojawił był tani byłby austriackiego produkowali służą oni dawali silnik boxera i to ustaje wystaje pół staje Pusz 500 potem produkowali go pełno też Polacy prawda no bo produkowaliśmy następcę minister samochodu bardzo popularnej tak jak powiedział on był modny i nie zna mianował statusu materialnego właściciela, czyli każdy jej nie jest donoszenie mieli potem monet Ameryki Południowej trafiły no jeździły po prostu wszędzie po po całym świecie i ten samochód spowodował, że z rezerw Włochy kojarzyły się światem, a ja kojarzył się właśnie jest 500 obcych natomiast wysepka oczywiście też była nadal popularna dosyć i 1 analiza taka ciekawostka, bo tak jak powiedziałam, że w ich od pierwszy roku było 40  000 motocykli w pięćdziesiątym piątym 400 wzięli to lawinowo rosło, ale po paru latach już we włoszech jeździło 200  000 motocykli od momentu wprowadzenia 55 i pięćsetki na rynek liczba od lat, bo drastycznie spadła i to samo było u nas w Polsce dokładnie to samo było przypomnimy sobie ci co państwo pamiętają lata siedemdziesiąte na początku raczej bym sobie mnóstwo motocykli nawet na osiedlach mieszkania budowało się garaże dla motocykli motocykl miał swoje garaże bus, który motocykla i motocykle były wszak obecne władze ligi WFC błyski SKM -ki prawda natomiast, że jest w momencie, kiedy pojawił się maluch to żadna szanująca Moto z synem nie chciał motocykla on chciał mieć samochód nawet niech to będzie Syrenka, ale to już samo co prawda bądź maluch, a niemoc i motocykle, gdy zaczęły po prostu być głównym stracił powodzenie i motocykl stał w sklepach jak w latach siedemdziesiątych pamiętam motocykl na mocy winiet czekało już można było kupić niektóre motocykle Brent zaprzestali produkcji, bo nie szły zwyczaj tak jak Gazela bardzo fajny motocykla niestety trzeba go było wycofać, bo nie było na niego chętnych dziennie co do fiata jest do tego 500600 czworga tys dół na tyle duży, że można było wyprodukować zaprojektować jego wydłużoną drogę wersje nie powstał w Stambule i piach nie wiem czy pasty żałoba złapani stosują mundial w najnowszej prawda tak no bo wszyscy z drewna wzrasta stara multi dla z lat sześćdziesiątych to buty samochód pięcioosobowy, ale nie taki układ miał jakieś butelki z wzajemnej druga była brzydka odbicia w jak młodzi leniwi, ale to mało funkcjonalny jest samochodem, ale ta stara multipla nie miała przygód 31 tylko miała 2 + 2 + 2, czyli do samochodu wąski dosyć długi niemiłosiernie pakowny jej, więc to była jego zaleta i ten samochód to właśnie pierwszy na świecie minivan tak naprawdę tutaj Włosi mogą co powiedzą oni pierwsi zbudowali minivana i oni go nawet eksportować do Stanów zjednoczonych dodał kosztował 2000 USD w te, abym powiedział, że takim w minivana, toteż bułka volkswagen tak właśnie trochę większy nos gardło, a więc tylko, że on byłby przeznaczony Bartek Badura czak biedaka lobby wydawców jako jeżdżący warsztat coś takiego natomiast w volkswagenie tam można, by było więcej niż rok jednak dłuższy był natomiast Mulligan mogła przywieźć 6 osób mogła przewieźć 4 osoby i wtedy był gigantyczny bagażnik i co najważniejsze nawet jak 2 osoby nawet samochodem jeździł do stołu można zrobić było kapitalne równiutki miejsce zostanie film idealnie także za sam autobus do takiej turystyki jednocześnie bardzo bardzo udany i młodsi gra była też w Polsce sprzedawana tak jak w Afryce kosztował 72  000 tak butelka kosztowała 82  000 ZT droższa bank z programu, gdy po taki, że w 8 sprowadziliśmy do kraju trochę tych samochodów, ale części zamiennych do tego z analiz prowadziliśmy zawsze były problemy z ulgi dla takiego mówi opowiadało ci, że te samochody, jeżeli się popsuły te budujące jest to dla niego niemalże wyrok śmierci, bo nie można było zupełnie w dłoniach Nalepy Legii, bo nie, ale czasami też zależało od snu, a Fiat 500 to do Ameryki północnej trafiał mnie zmian nie wiadomo chyba nie zmienia na liczbę sal było tak mały samochód, ale arbuz trafią, ale garbus był większy tańczy zdumienie, ale trafiał w kawie stawiali powiedzieli, żeby tam 2 przecinki temu, dlaczego akurat 600 trafiał chyba nie udanie AGAR ustawa z Randers trolejbus nie mówię, bo po tak mówimy trochę rozmawiamy o wyższość pewnych modeli porównywał porównujemy gangu dobre dla lat dla narodu, który od kolegi co do tego ta reklama rozmawialiśmy pewne takie rzeczy do już drugi raz się nie udało Nowogardu trafił do uboju z lat czterdziestych tutaj już mamy do czynienia z radiem bis, aby usunąć to wystarczy później już Amer, gdy biegam z nowej amerykańskiej w nogach odwiedza też wymuszenie udało akcja jest dziewiątym OFE udałoby się, ale za to pewien brytyjski samochód był bardzo podobny bardziej do pięćsetki niż do UE niż do garbusa to można powiedzieć ma Morris, a minimum minimorum 50 dziewiąty rok później notatkę później tak tylko Demi Moore był lepiej chyba moim zdaniem za projektowane jeśli chodzi o przestrzeń w środku to były to był majstersztyk, ale nie można powiedzieć, że mini Morris to był prekursorem pięćsetki banalnie to można nałożyć na pracę w k ja wiem ani wydobyło niezależnie zależnie to było już Rosjanie zaczęli produkować zamysłów myślę, że Brytyjczycy, by mnie tutaj powiesili druhny dyfuzora coś takiego mówi ale, ale jednak najwięcej, bo taka wizja, że odcina się tego na Nasdaq recepty produkowali i spanie Argentyńczyk jest dzielona była robiona z Jugosławią oczyści rowy i Niemcy robili harcerskie i MSW po prostu robiło to i właśnie związek jest oczywiście związek jest absolutnie pojazd za wjazd tylko dobór zapory to była radziecka myśl techniczna jak państwo sobie w gnieździe w internecie zobaczyć wywiad 600 oraz piknik na zaporach stał to sami zobaczycie, że były to praktycznie identyczne i dentysty samo niewątpliwie Fiat 500 i ten już następny Fiat 5015 pierwszy pierwsze 500 tylko właśnie ten model, który zrewolucjonizował takie byliśmy europejskie podejście i mody zmotoryzowaną Europę w wielu krajach produkowany sprzedawany praktycznie wszędzie w Europie bez wyjątków wspaniały samochód całkiem niezły następca po wielu wielu wielu wielu wielu latach już mówią też o nazwie Fiat 500 tym nowoczesnym i legendą w Mielnie już razem z nim w Alpine GM nowy narząd, ale jeżeli pan, że nie podoba Daniluk nogach no ja w ogóle nie mam przekonania do fiata to takie subiektywne podejście wiedzie pracodawcy gani lub tata mnie denerwuje ja za to rząd ciągle rozwija ceni sobie firmy, które jak mają do gotowania logo Avia to co chwilę inne logo ma to jest moda panie Jerzy to jest normalne, gdy ona ukarana, ale w ogóle taki był dla nas zaraz, ale prawdziwy mężczyzna nie ulega modzie za sobą mówi Aviv mężczyzna ma swój styl i koniec i podawaniu chodzi tak samo markę samochodu, jeżeli Rolls-Royce ma swoje logo jest odwaga ma swoje logo, jeżeli Mercedes ma swoją gazetą magazynki nic nie ma zmiłuj nie ma nie ma tej zmiany w Vegas, abym ja teraz tak jest taka Chimera po prostu pod dach jest za to goli, ale samochodów zrobił bardzo dużo dla Polski zrobił duże obawy Oleksego no bo jednak zmotoryzowani nie ja sobie, gdy media mogą nie lubić, ale nie mówię też dla firm w Boże nie czeka na mnie obrazi, dlatego że w historii motoryzacji widzisz to takie piętno tak, że wiele firm może mu tylko pozazdrościć dużo samochodów było kultowych tego świata, a szczególnie okres drugiej połowy lat 60, kiedy kandydował z GTK robi, ale cały czas aż do osiemdziesiątego drugiego roku do umów, które teraz wpadł w sensie był jako taką rewolucją w ich to i tak czapki lub po prostu zapis no ale daleko jest właśnie roli państwa, żebyśmy nie mieli już gazowana ten taki właśnie okrągły, jaki zawsze się kojarzy to jest poprzedni świata WBC też nie do końca tylko i 5 latka była poprzednikiem ta mała mniejsza wersja po zimie można podać bardzo łatwo je można rozpoznać Otóż wystawcy z Polic klapa bagażnika w Fiat 500 miał klapą bagażnika na bokach zagięty w dół i tą samą mama ruch domagali wzrostu po otwarciu wydaje się trochę mniejszy na rzeczywistość jest, ale tak nawalony zwiększy, bo to jest to obok tam idą, więc tak wyglądał jak widzę natomiast jak wszyscy miał płaską klapa bagażnika i po tym, najłatwiej rozpoznać w 2 samochody te zwróćcie państwo uwagę maluch ma identyczną zapewnił, chociaż jest następną generacją ma identyczną Ks tymi zagięciami po bokach jak Fiat 500600 kategorię no i 3 latka była zdecydowanie większa zdecydowanie i że już i tym się urazu o odróżniają te 2 te 2 modele kończymy na dzisiaj Fiat 600 w tej kolejności Fiat 500 rywala dokładnie tak 2 lata różnicy, ale na YouTube jest więcej, dlatego że sylwetka produkowano do sześćdziesiątego dziewiątego, a więc setki nawet jak ja w lecie żeśmy się pojawił, zwłaszcza w sieci pojawił się już drugi we włoszech 70 dzieci w Polsce to jest siłą rozpędu GZK była produkowana do siedemdziesiątego piątego roku aż my nadal gdzieś tam są modele można kupić je ich Jerzy Lemański narodowe muzeum techniki bardzo dziękuję pani, że również Krzysztof Woźniak kłaniamy się Nisko do usłyszenia do usług Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: ZMOTORYZOWANI

Więcej podcastów tej audycji

POPULARNE

DOSTĘP PREMIUM

40% rabatu w zimowej promocji TOK FM. Nie czekaj - zdobądź swój pakiet "Aplikacja i WWW" z solidną zniżką, aby słuchać wygodniej!

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
Przedłuż dostęp Premium taniej!