REKLAMA

Jak powstaje marka? Rocznica wprowadzenia na rynek lalki Barbie i Forda Mustanga

Weekendowy Poranek Radia TOK FM
Data emisji:
2019-03-10 07:20
Prowadzący:
Czas trwania:
18:19 min.
Udostępnij:

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
Maciej Zegarski witamy ponownie chce nawiązać teraz do kalendarium co prawda z wczoraj, ale ono jest na tyle ciekawe, że zainspirował mnie do kolejnej rozmowy w weekendowym poranku Radia TOK FM chodzi o to, że 9 marca 1959 roku, a więc nawet dość okrągła rocznica w zadebiutowała na rynku słynna lalka Barbie jednocześnie tego samego dnia, aczkolwiek nie tego samego roku w pojawił się rozpoczęła się produkcja samochodu, którym często mówimy, że jest pojazdem kultowym Rozwiń » chodzi o forda mustanga seryjna produkcja zaczęła się 9 marca 1964 roku w no właśnie, dlaczego coś staje się kultowe, dlaczego coś ma już długą historię, dlaczego ludzie chcą ciągle dokupować jak ktoś robi mówiąc krótko to pytania do naszego gościa jest pan Grzegorz Kaliszuk redaktor naczelny brief PL dzień dobry dzień dobry, by od lat człowiek, który zajmuje się czymś co można, by nazwać marką znaczenie marki kreowanie marki i to nie tylko w sensie produktu, ale również kraju, o czym może to możemy też porozmawiać no ale zacznijmy od tych właśnie bohaterów dzisiejsze rozmowy, a może inspiratorów dla naszej rozmowy, czyli tejże lalki za moich czasów takich powiedział to zawsze się lalka kojarzyła z bobasem rośnie z takim dzieciaczki się wpierw ruchu w pieluchach, które się tam właśnie układało w łóżeczkach czy wuzetka i najczęściej, bo też takie były czasy dziewczynki jeździły z tymi lalkami czy bawiły się nimi lalka Barbie ważne jest to zaprzeczeniem takiego modelu to dlaczego akurat ona stała się mówiąc już teraz skróci kultowa może właśnie, dlatego że jest zaprzeczeniem też mają bardzo dziękuję za zaproszenie nie sądziłem, że będę mówił, że o lalkach i w tak szacownym radiu, a jeszcze do tego Ola Alicja, która mniej więcej na tyle samo dla CHF na akwizycje Wiesner za bardzo jak było przedtem rzesza pan też nie wiem panie z młodszym ode mnie by tylko o kilka lat, a kilka lat temu rzeczywiście daje to fakt lalki zawsze kojarzyły się graczy, że wydawało się, że dziewczynki lubią się bawić lalkami, które przedstawiają dzieci, ale ta była taka ile pamiętam, że zdaje się w Niemczech pojawiła się lalka terminie nie mają tam nie będę ryzykował tutaj należy w każdym razie lalka, która była osobą dorosłą, a nad rzeczą bardzo przypominała tę naszą bohaterkę Barbie i właśnie producenci później producenci się właściciele tej firmy Mattel rzeczy tę walkę o właścicielu nie ma żadnego nazwiska przepraszam bardzo jestem może i nieprzygotowany, ale nie pamiętam natomiast oczywiste jest o tyle ciekawa, że on kupił 3 takie lalki przywiózł do stanu w jedno dał swojej córce okazało się, że córka po prostu bez przerwy się wali, więc wracając do bilarda do tej celi na początku lat powiedział o mojej przyszłości tych, jakby nie było 30 latach pracy i powiem panu, że to czy coś wystaje kultowe czynię to nie do końca zrozumiałe wyjaśniona nawet stara książka ma Coleman była dla Dubiela myślę, że punkt przełomowy po polsku czy film Point ta książka opowiada da się analizuje sytuację, dlaczego niektóre rzeczy stają się właśnie kultowe na pewno wszyscy pamiętamy rok, w którym wszyscy tańczyli na badania co zarobi w nogach przyczyna leży cały świat tańczył lombardy i na bieżąco dochodzi do wniosku, że można pewien mechanicznie wszystkie odkrycia te mechanizmy znane tak jak przy epidemii czyli, czyli o, jeżeli epidemia trafia na ludzi, którzy mają dużo kontaktów z innymi ludźmi od 86 LO Renatę wracając do Barbie Barbie miała małe i dlaczego jest tak popularna tak to stworzono do niej dziś to nazwa strony Derrick czy do niej tworzącą historię Adama rodzina ma przyjaciół ona miała karny, a potem skaner się rozstała potem do klienta wróciła, więc to jest fascynujące z punktu widzenia i pewnie takiego dziecięcego patrzenia na to życie ona o nas jest skandalistką jednocześnie rosły strasznie zabawna historia, bo w pewnym momencie torby golarkę upośledzone na wózku inwalidzkim, a po krótkim czasie trzeba było z tego zrezygnować, bo żadna z całą resztę tych domków żaden z zaułków, w których zam. nie był przystosowany do tak śniadaniem od wszelakich dzieli, że do morza, bo te lalkę na łóżku wprowadzić na wystawę można postawić jako zarzut, bo aniżeli lalka jakakolwiek czy zabawka ma również miejsce na walor edukacyjny również w rozumieniu społecznym nota akurat wydawało się, że jest to dobry pomysł, żeby zwrócić uwagę również dzieci na to, że są osoby niepełnosprawnej n p . że mają one problemy z poruszaniem się woda, a wreszcie się nie udało podejrzewam, że nie tylko z przyczyn tego że, że ktoś nie pomyślał o tym, że może trzeba będzie czy będą działać u dzieci chciały wprowadzać Arkada, gdyż do wnętrza do domu, ale również stop to jest jedność tych częstych błędów jednak nigdy nie analizowałem, które świadczą o tym, że ktoś coś źle poszło o takiej umowy mówi to na przykładzie innych Markach mogła Gabriela jest bardzo duża w tym przypadku, że coś staje się kultowe, aczkolwiek można pewne, że rozkład kultowym produktem z Przeciszowa zgodzimy jest telefon iPhone, a wszyscy wiedzą są lepsze telefony na ziemi wszyscy wiedzą, że Alfons późniejszy oskarżył ich akcyzą uczy się później z wielkim hukiem mówi tak właśnie wprowadzamy fantastyczną rzecz w ich wszyscy dowiedzą, ale jak zapytasz, dlaczego iPhone a bo kocham reforma hełm z, a ja jestem takim szkoły jako kandydat dla psa może wiem, że to był psychopata i nie chciał z nim współpracować, a z drugiej strony on, że on zrobił coś co on był konsekwentny to coś niesłychanie ważne konsekwentny i bardzo dobrze, chociaż intuicyjnie rozumiał potrzeba cały marketing budowanie marki sprowadza się do tego że, żeby zaspokoić potrzeby tego, kto kupuje, jeżeli zaspokoi szlaku potrzeba to odwrócić tego produktu będzie będzie wierny temu no to tylko dla porządku, bo im powiemy, że on tę lalkę stworzyła pani Ross handel a, a potem wraz z swoim mężem właśnie Eliota handlem to wszystko rozkręcili natomiast teraz może 2 stołeczne powiedzmy o w wodzie Mustangów nowego, że no to można być zabawka dla bardziej może chłopców i 9 w okolicach 8 marca 26 można tak rozgraniczać no ale na pewno wtedy kiedy, kiedy się pojawił, czyli właśnie 9 marca 31004 . roku od razu uchwalone bale są takie że w ciągu bardzo krótkiego czasu, bo właśnie od 9 marca do początku kwietnia, a więc jest niecały miesiąc Ford wyprodukował już 8000 egzemplarzy samochody i że muszą szaleństwo można, by rzec to szaleństwo też trwa do dzisiaj czy tutaj mamy do czynienia z podobnym mechanizmem jak w przypadku lalki, bo to jednak, że dotyczy dorosłych dzieci moim zdaniem tak, iż nowe wyzwolenie pewnej konwencji Ford Mustang jest samochodem bardzo charakterystycznym drapieżnym nie taki układ zielonymi spokojnym, czyli trafiała w coś co producentem samochodów do tamtej pory nie do końca było odkryte i zjadamy w, że ludzie nie chcą jeździć pięknymi i zgrabnymi samochodami, ale chcą produktów, które mają charakter i znowu taki przykład teraz dzisiejszych czasów w estradzie Facebook jest użytkowo bardzo ma bardzo użytkowe funkcje, ale na pewno też jest marką i tą marką jedno z najbardziej rozpoznawalnych Marek na świecie fenomen Facebooka z kolei też polega na odkryciu pewnego pewnego też fenomenu, którego nikt nie podejrzewał o tym, fenomenem jest bez przebicia niż chciał mógł pomyśleć, że ludzie będą chcieli publikować zdjęcia swoich dzieci z komunii ślubów z wakacji nieznajomym innym ludziom czy Carlsberg odkrył toczy się przez przypadek źle, ale tak się stało i bardzo często jest tak, że łamanie konwencji ci, którzy często też trafienie w sposób często jeszcze częściej nieprzypadkowy w Bush, którego nikt nie podejrzał i tak było czworga to powoduje, że ten samochód ma już gdzieś, a potem jeszcze trochę dzierży innym takim kulturowym niesłychanie produkty z Harley do tego jeszcze Harley jest produktem, który ostatnio dopiero, bo przez całe lata w ogóle nie używał promocji też produkty, które Bóg był bazował na marketing szeptany na polecanie sobie na tworzenie pewnej społeczności wokół produktu tak się zresztą poradzą marki kultowe Porsche w właśnie hala jest przykładem takiego produktu, który buduje więź między ludźmi i tworzy pewną zamkniętą społeczność narzeka, ale właśnie czy czyta jest też element tylko pewnego przypadku, bo akurat w jeśli chodzi o te wymieniane ostatnio 2 za produkty, czyli właśnie ten, że Mustang i motocykle trochę nocą to dużo mówić tak mi się przynajmniej wydaje w budowie Kubuś 2 tej marki czy tych Marek po pomogły w tym produkty uboczne no bo hale się pewnie będzie kojarzył z wieloma amerykańskimi firmami w tym z filmami kultowymi targa tak samo zamierza, więc może to jest także sama Marka, by sobie nie poradziła, gdyby jednak też nie poszły takie działania wspierające może nawet przypadkowo wspierając, ale właśnie tak tak było w przypadku harleya to była świadoma decyzja w przypadku możesz tam rzeczy jest też ta historia mustanga 2 samochody były badania rynku oglądalności wykorzystywane w czasie nagrania podobno dzisiaj niż w warunkach zniknęły potem nagle 1 się pojawia i jeszcze ten główny bohater, ale czy mówimy o filmie o filmie znikający punkt mówimy o filmie znikający banknot jako historię, która miała odbudowywać i budować markę to idea, by ten cały jak mówi ten stary termin dotyczący tego samochodu, który znika potem się pojawiać główny bohater filmu próbuje go odkupić oczywiście nikt nie o żadne pieniądze nie można gubić potem okaże, że właściciel miara dziś to syn to wszystko piszę o tym, prasa tak żal to ważne to jest właśnie ta Gazeta budowanie historii w roku, czyli nie tylko produkty, ale też wszystko się do każdego produktu i właśnie teraz chciałem nawiązać do wątków, które akcje, za który zasygnalizował wcześniej, ponieważ pan również włączą się do takiej dyskusji, która w Polsce ciągnie się już od wielu wielu lat, zwłaszcza można powiedzieć, że jest takim niekończącym się trochę serialem to jest inny sprawa budowy wizerunku naszego kraju albo stworzenia marki Polska albo stworzenia takich polskich Marek, które by przenosiły do skojarzenia właśnie na nasz kraj tak kiedyś mówiło tak Nokia Finlandia, a dla aut, a znowuż, trzymając się przykładu promocji kraju to się mówiło Hiszpania to słoneczko i kojarzyło się z tym słynnym logo Miro a dlaczego tak trudno jest nam stworzyć albo markę, która byłaby właśnie znakiem rozpoznawczym Polski albo Polski jako marki, które mówimy o Polsce tak, dlaczego w Polsce trudno nam zaszkodzić panie Wróbla to w sposób fenomenalny po wejściu do Unii Europejskiej natomiast no dla mnie to była jatka ponad 15 Goplania 17 lat zajmowałem się bardzo poważnie taki projekt stworzyliśmy trendy for Poland dla mnie to byłoby na tyle przykry dramatyczny przy moim podejściu takim realistycznym do tego, że pan Rysiu 1517 lat temu już w parze rywali, ale niestety specjalista, który już na już żyje, a i próbował tutaj stworzyć Kamp strategie dla Polski jeżdżę kilka razy się spotkałem stwierdziłem może nieskromnie, że nie tędy droga w polskich warunkach, że w polskich warunkach my właśnie to co pan powiedział na koniec przyszłego pojedź my musimy najpier w stworzyć polskie produkty dlatego, że jeżeli mówimy Niemcy doszli mercedesa BMW piwo, że mówimy Francja to my mówimy sery wina i szampan nawet Węgry to mówimy Tokaj no tak i t d . i t d . jeżeli przeciętny Europejczyk nie będzie miało się go w swoim domu w samochodzie albo ogrodzie 1 przy 1 rzeczy od ekranu dobrze służy, ale on wie, że jest Polski styl nigdy nie pozna naszego kraju przyjedzie na wakacje, owszem, powierzył świat piękne kobiety jeziora góry zobaczy nas potwierdzenie piękne natomiast o niemal z powodu jakby, żeby Wilk wierzyć, że mecz cieszył się uczy się umiemy i dlaczego nam się tego nie udało TVN w Hiszpanii nastąpił taki tik LO weszli rzeczy oni zrozumieli, że jeżeli w prosty mechanizm stworzymy markę kraju to działa na naszą ekonomię będzie sprzedawać po ma hiszpańskie produkty oraz ich do tego nie doszło nigdy politycy nie zrozumieli, że marketing i marketing promocja to nie to nie nie jest zabawa w 1000 ekonomia też gospodarka to są narzędzia, które dzięki, któremu udaje się właśnie wypromować kraj poprzez promocję produktów po torze potem to produkty jeszcze lepiej sprzedawać woli realistyczne okazję go poznać ich zdaniem rozmawiać inne wprowadziły takie badania w poszukiwaniu marki naszego kraju i doszedł do 4 idei, która charakteryzuje Polaków i nasz kraj Janus, czyli Bóg o 2 twarzach obrazujący zwrócenia Polski na zachód wschód to indywidualizm, który przejawia się przedsiębiorczością samodzielnością poglądów roboty trwają to oddaje ciągłe zmiany, jakie mamy w Polsce ta i zarazem stan nie dokończymy i wreszcie w biegu nowość, czyli współistnienie skrajności często sprzecznych, które owocują nieobliczalności, ale i kreatywnością Polaków zresztą używał tego odniesie w tym twierdzeniom wobec polskiej przyjedzie w ten Zientara twórcza przekora w Baleno ujawniliśmy diagnozę mieliśmy 4 idealne i wsparcie takiego mądrego goście Collins to rozumiem, że nie wyszło właśnie tak jak pan mówi z powodów braku innych odpowiednich działań politycznych, które jednak są do tego potrzebna tak na pewno tak, ale jednocześnie na 1 z konferencji, że ktoś powiedział a kto pokryje tych w naszym szpitalu kreatywnego napięcia i kto kupił lodówkę z kraju, w którym panuje kreatywna napięcia w barażach o wjeździe do lodówki powinno być stałe inaczej, a raczej IT nie chodzi nawet w napięciu jeśli chodzi o blond chodzi o to, że w dal i te hasła, do których sondaż odsunął mało konkretne mało kasz mało sprzedażowe i on był bardzo mądry Shreka nadal się do tego tak się stało tylko z tego powodu, że coś co się stało po osiemdziesiątym dziewiątym w Polsce dla wszystkich były eksperymenty i działa świetnie poszło w Hiszpanii w innych krajach w Anglii mógłby natomiast w Polsce nawet nie poradził może to nie znaczy, że trzeba się poddawać mieliśmy też konkurs na logo polskiej też w razie nie wyszło, ale wszystko przed nami tylko musimy właśnie o tym, zacząć myśleć, że to jest bardzo bardzo ważne, a pomagał nam troszkę o tym, pomyśleć, że Grzegorz Kaliszuk redaktor naczelny Press PL dziękuję bardzo bardzo dziękuję oraz informacji Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: WEEKENDOWY PORANEK RADIA TOK FM

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POSŁUCHAJ RÓWNIEŻ

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

TOK FM Premium 40% taniej. Radio TOK FM bez reklam, podcasty z audycji i podcasty tylko dla Subskrybentów.

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA