REKLAMA

"Żaden minister edukacji nie zbliżył nas tak do związków nauczycieli, jak obecna minister"

Data emisji:
2019-03-12 06:20
Audycja:
Pierwsze Śniadanie w TOK-u
Prowadzący:
W studio:
Czas trwania:
11:37 min.
Udostępnij:

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

przy śniadaniu w duchu Szozda 27 i 10 sekund na zegarach, zwłaszcza witam ponownie pierwsze śniadanie w toku samorządy idą na edukacyjną wojny czytam dzisiaj także był wczoraj również temat pojawił się w gazetach dziś w Dzienniku Gazecie prawnej państwa moim gościem jest Marek Wójcik pełnomocnik zarządu związku miast polskich ds. legislacyjnych dzień dobry w Chinach będzie coraz to państwo idzie pan na wojnę, o ile nam na bitwę oto, żeby polskie dzieci będą Rozwiń » musiały się z z kolei dobrze prowadzone, żeby uczyli dzieci nauczyciele którzy, które są prasowe, które są, aby jakość edukacji są legalne istotny element i że to w edukacji jedziemy walczyć o naszych dzieci tylko pod tym co pan teraz powiedział wam szacunku to każdy w Polsce, by się podpisał w Iwanowo myślę, że jakby zapytać pani minister edukacji Anny Zalewskiej to dokładnie tymi samymi słowami uzasadni swoją reformę edukacji w tym się różnimy od pani minister Zalewskiej, że my jako samorządowcy zaś mówimy to co potem realizujemy i podchodzimy do tego odpowiedzialnie, więc ten test działania te teraz prowadzimy wynika zaś odpowiedzialność za edukację, bo na samym końcu toner samorządowcy realizować musimy ich pomysły, które funduje nam pani minister Zalewska i tu wymusić sfinansować coraz częściej tu musimy także finansować zagra też kwestia niezwykle istotna z tego powodu żony doszliśmy do ściany, a co to znaczy ich, dokąd z każdym do każdej złotówki to dostajemy z budżetu państwa subwencji dotacji na zadanie edukacyjne dokładamy z własnych dochodów 44 zaś, ale to jest w skali roku grubo powyżej 2200 miliardów złotych te samorządy dokładają własnych dochodów w całej Polsce całej powieści miliardów na 200 miliard w Lesznie pomylił jak jest, że tę kwotę nawiasem mówiąc Anny ze wzrostu subwencji oświatowej, którą mamy Otóż na ten rok dostaliśmy 2 miliardy 832  000 000 uwaga w tej kwocie nie ma ani złotówki na jakiekolwiek wydatki bieżące typu usługi typu kreda papier energia elektryczna już nie mówi o inwestycjach Gromka też inne równie dobrze widać nagonkę też nie miał związku z tym my otrzymujemy teoretycznie rzecz biorąc teoretycznie, bo te założenia są nieprawdziwe pieniądze tylko i wyłącznie nazwą, żeby zrealizować podwyżki dla nauczycieli inni więcej i ich zresztą jest założenie teoretyczne, bo z pełną odpowiedzialnością jest ich do wykazywania wielokrotnie pani pani minister myśmy nie otrzymuje otrzymujemy faktycznie niezbędnych kosztów na podwyżki wtedy swój rząd podwyżki, o które z nami nie rozmawia nam my jesteśmy na końcu do wypłaty oraz hali, ale ja gotuję sama to wiązać się pan to stosuje takich wdzięcznym mianem Szkoci zawsze obiecuje słuchaczom przed każdymi wyborami drodzy słuchacze tyle co Maślak pomogli zanika wam nie da i 3 bramkę zdobył pozycję polityczną bowiem his żona mnie do niczego nie zobowiązuje go za IT to trochę wygodne dla ministerstwa tak to jest skazywanie rozmaitych znanym, dlaczego ministerstwo w takim razie tak bardzo się bronić przed rozmowami z nauczycielami możemy obiecać podwyżki zrzucić na samorządy tak i to jest klasyka tez klasyka, ale my mówimy dość ma dosyć sięgania po do cudzej kieszeni po rozwiązaniu własnych problemów panie rektorze Szanowni państwo państwo chcecie, żeby to rząd wziął na siebie wypłatę pensji no co jest bardzo desperacka decyzja, dlatego że my jesteśmy za tym, żeby państwo zdecentralizowane w ziemię, żebyśmy my na dole mieszkańcy mieli jak najwięcej zadań kompot z badań kompetencji, więc Zacisze skoro jest tak, że systematycznie ponad naszymi głowami ustala się elementy dotyczące płac płac potem nie daje się nam odpowiednich środków zostają one odpowiedzialne za to co jest na dłuższą metę nie do wytrzymania jak cieszyć się, że chyba żaden minister edukacji historii nie zbliżą nas tak bardzo do związków zawodowych nauczycielskich pani minister Anna Zaleska mówią to dlatego, że to już się już dzisiaj wielokrotnie słychać związkowców, którzy mówią pani minister proszę dać samorządom odpowiednie środki i a my razem z tez ze związkami zawodowymi współpracujemy to to jest 1 głos nie nie w obronie naszych pieniędzy samorządowych w takt w obronie tych dzieci, którym powinni się z ogólnej wiąże może to się jednak ze sobą nie wiąże co się wiąże oczywiście to się wiążę Anny uważamy, że nauczyciel historii zarabiają najwięcej, ale co zamierzacie w jaki w, jaki sposób zamierza się wesprzeć protest nauczycielskiej to się przede wszystkim chcemy rozmawiać ze związkami zawodowymi o tym w jaki sposób ten jest proces będzie będzie zdystansować się będzie odbywał jakiś sposób realizować proces edukacji o to, żeby nie zaburzać rozwój i coś da zrobić, bo dno, ale strajk nauczycielski zaburza proces edukacji, a ten przygotowywany na 10 kwietnia zaburza w sposób szczególny to znaczy prawdopodobnie on się nas postraszył burzę w różnych złożach dziesiątej na egzaminy gimnazjalne dokładnie najprawdopodobniej też na ósmego z sobą zorganizujemy spotkanie, na które zaprosimy w Warszawie to zaproszenie pana premiera potwierdza pan premier nie wie jak wygląda prawdziwa sytuacja edukacji dlatego mierzymy mówi takie rzeczy, które jak pan premier nie wie, bo nie siedzi pani minister myli się bardzo twierdzą, że możemy okrada nauczycieli nie wypłacając im wynagrodzeń 2 dni temu z z pewnej stacji telewizyjnej nie padła taka wypowiedź, że rzeczy często nie wypłacamy nauczycielom dodatków motywacyjnych funkcyjnych w stosunku nieprawda samorządy są takie samorządy, które nie dostają środków nawet na na podstawowe pensje i musimy to do nich dokładać nawiasem mówiąc zespołem teren pod nazwą my do tych niezbędnych wydatków płacowych nauczycielskich dokładamy z własnych dochodów sporo w po to, żeby nauczyciel zarabia więcej ponad 1 000 000 zł w ubiegłym roku dołożyliśmy do poznał się z własnych środków, ponieważ chcemy, żeby nosili prasowej dobrze uważam, że pasują dobrze uważamy, że należy im się odpowiednie wynagrodzenie w TFI zarabiają mało, ale i to nie jest dobra wiadomość dla pana ręce rektora dla naszych słuchaczy tak, bo mu, bo odcinał się będą decydować o tym, jaka będzie przyszłość naszych dzieci dla firm powinny się sieć urosła do domów, którzy to pytanie w jaki sposób zamierza się wesprzeć związek Nauczycielstwa polskiego inne związki lotami OPZZ dołączą dziś czytam, że Solidarność na skwerze w sensie od sukcesu chcemy się umówić na 2 rzeczy pierwsza jest tak krótka, wnosząc o strajku nierozważni zorganizować to po tak, żeby dzieci pozostał bez opieki bez wielkiego, żeby doszło do egzaminów z mężem egzaminy tak też tak to kwestia bieżąca i jak i np. taki sposób, żeby dogadać się, że nawet, jeżeli nauczyciel decydują się strajk to część z nich będzie mogła opiekować dziećmi będzie pełniła funkcje opiekuńcze i nie będą wołam z całej wsi, a tego z góry się umówił z rektorem, że nie zostawiamy dyrektora samego kodeksu nie może strajkować inne zalety rzeźbiąc można wymienić przywieźć dziecko do szkoły jak to się sam musi opiekować się byśmy o związkach związkowcami w jaki sposób zorganizować, że było jednak klienci goście, którzy dziś się będą opiekować, ale o to chodzi o strajku wie pan, żeby mógł wywołać jednak jakąś reakcję, jeżeli złagodzi się wszystkie te skutki strajku strajk jest bezskuteczne i tak nie, dlatego że tu kluczowe jest jednak to czasem opowiadać bez NATO czy ktoś nas, że populizm łącznie te są te dzieci młodzież zawsze najbardziej cierpiący na wziętego rewolucja w żagle i żeby żyć się uchronić się tutaj przed konsekwencjami wydają się, że będziemy rozmawiali o tym, ze związkowcami to zagwarantujemy, że dzieci młodzież i rodzice tych, w których młodych ludzi nie będą mieli z tego tytułu problemów, ale chce też podkreślić, że my ze związkami rozmawiamy dziś chcemy i rozmawiamy zresztą już wcześniej rozmawialiśmy na temat przyszłości polskiej edukacji szerzej ja bym chciał spalić rektorzy innych radnych z urazami, ale czy wie pan jak ma wyglądać system edukacji za 1520 lat, skąd montują właśnie wymazu zadbana los nie ma takiej, gdy takiej wizji przyzna pan marzenia o zezwoleniu pan pytanie, które zadają gościom zajmującym się edukacją moc ponad 6 lat prowadzę ten program w pierwszym na pierwsze śniadanie w toku i każdy z nich mówi o panie redaktorze, żebyśmy się doczekali odpowiedzi nic nie przychodzi kolejny minister edukacji to, żeby kolejną rewolucję, z której nic nie wynika poza chaosem zamętem, ale to może sobie tak narzekać nie skończył nie narzekam tylko dokładnie odwrotnie chcemy razem ze Śląska z związkowcami popracować nad nad wizją systemu edukacji od 1520 lat po to, żeby wiedzieć, jakie mamy marzenie wiesz, jaki mamy cele potem używał telefonu mogę powiedzieć rywalom, a on mi załatwił by, żebym został ministrem edukacji nasz bazowy geologia warunkiem jest bardzo proste, a zostawić wszystkie rewolucje okroić za podstawę programową z tych elementów, które każdy uczeń lub w postaci wiedzy nosi w kieszeni do minimum nauczyć się realizować projekty poprzez edukację nauczycieli zmienić nauczycieli i system nauczania, a nie zmieniać szkoły i uczniów klas siły kupuje paniach zagrożonych drużyn chciałby pan też Giodo niejedną zeznali, że taką dużych systemach społecznych w tym także edukacji potrzebne są zmiany wobec ewolucyjne dokładnie tak ani rewolucyjne, ale to co ja panu powiedziałem ja bym to rozpisana 15 lat, bo tu się coraz bardziej dogadujemy to zdecydowane podwyżki dla nauczycieli tak, żeby ktoś stał zawód elitarny, a nie dlatego są raz na nasz kraj w USA rozmawiać o tym, żeby status nauczyciela neurolog rosnąć w nowych, a to jest bardzo ważne kiedyś nauczyciel to był ktoś tak, bo tak dzisiaj można na nauczyciela nakrzyczeć się każdy może innego ocenić to z 1 strony dobrze, ale z drugiej strony ten zawód założę zaufania w różnego rodzaju zawodów i powinien mieć szacunek tak, czyli zmieniamy nauczycieli w następnej reformy dobra taśma jest, ale to zmieniamy, ale nie poprze tych zmieniamy przyznało się, ale jak zmieniały pozytywnie Ross pomagamy zmienić już dziś rozdajemy skrzydła o właśnie w ten sposób się dogadać, żeby potem te skrzydła pomóc rozkładać młodzieży startującej do Lotusa raz dali się dogadujemy bardzo się cieszy, ale musimy skończyć śmiał się też są teraz już dobrze go stwórzmy jest jeszcze szansa na to by się rozwijali i żeby mogli rozwijać dzieci nieprzypadkowo wiąz ich głowach wiedzą faktami, które są w telefonie a, ucząc ich o o gaz niania tych faktów i zrozumienia zamierza zrealizować jesteśmy dogadani od dziś w pana panie rektorze panie ministrze panie przyszły mistrz hrabiego wydźwięk jak ma już tych informacji zarządu związku miast Polski ds. legislacyjnych w państwowym lesie za chwilę gospodarka potem porankiem grubym słyszy się do bogatej dziękuję w imieniu miasta i Kasi Murawski Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: PIERWSZE ŚNIADANIE W TOK-U

Więcej podcastów tej audycji

POPULARNE

DOSTĘP PREMIUM

Słuchaj wszystkich audycji Radia TOK FM kiedy chcesz i jak chcesz - na stronie internetowej i w aplikacji mobilnej!!

Dostęp Premium

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA