REKLAMA

F-35 wprowadzą polskie lotnictwo do europejskiej elity

Gościnnie w TOK FM: Polityka Insight podcast
Data emisji:
2019-03-12 11:50
Audycja:
Czas trwania:
14:11 min.
Udostępnij:

W dzisiejszym podkaście Polityki Insight Marek Świerczyński opowiada, dlaczego Polska potrzebuje nowych samolotów bojowych. Wskazuje, że niezwykle trudno oszacować koszty inwestycji w F-35, czyli myśliwce piątej generacji. I zastanawia się, czy zakup F-35 zmieni polskie zasady prowadzenia działań zbrojnych oraz jak zareaguje Rosja. Prowadzi Andrzej Bobiński.

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
raport gospodarczy, a gościem raportu gospodarczego jest pan Bartosz Hojka prezes zarządu Agory dzień dobry panie prezesie dzień dobry Agora po wynikach w ziemi zaprezentowanych w minionym tygodniu w miniony piątek zadowolony jestem tak my ogłosiliśmy wyniki za czwarty kwartał 2018 roku zarówno wyniki tego kwartału jak i całego roku są dla nas powodem do dużej satysfakcji z kilku powodów po pierwsze, większość naszych biznesów zanotowało w 2018 roku rekordowe wyniki mam Rozwiń » namyśli m. in. w hali ZOS radio czy Outdoor po drugie, bardzo dobrze radziły sobie różnego rodzaju nasze młode przedsięwzięcia takie jak n p . Gilbert po trzecie weszliśmy w 2018 roku na nowe rynki m. in . na rynek gastronomiczny, ale też w ramach realizacji ogłoszonej w ubiegłym roku strategii zainwestowaliśmy w globalną spółkę Royal Center z siedzibą w Czechach i te inwestycje po kilku pierwszych miesiącach też prezentują się bardzo obiecująco wyliczała pani wezwie to tak patriotycznie zaczniemy od Radia w prasie jesteśmy w radiu TOK FM mowę i zwątpienia najbardziej ogólnie dobre słowo radiu TOK FM na początek w prezesa Agory nie ma z tym najmniejszego kłopotu, dlatego że radio TOK FM bardzo konsekwentnie od kilku lat dostarcza Agorze powodów do ogromnej satysfakcji zarówno, jeżeli chodzi o swoje wyniki finansowe, a przede wszystkim, jeżeli chodzi o wyniki słuchalności rosnącą popularność tej stacji może zresztą rzecz, że jak być może niektórzy państwo wiedzą jak pracowałem też długą na rynku radiowym i wydawało mi się, że ten rynek dość dobrze znam, ale nawet z punktu widzenia tego doświadczenia i tej znajomości nigdy bym nie przypuszczał, że radio o charakterze nie rozrywkowym, ale właśnie informacyjnym nie przedrze się do pierwszej trójki najpopularniejszych stacji radiowych na największych rynkach największych miastach w Polsce, że to będzie radio, które będzie skutecznie walczyć o pozycje lidera największego rynku radiowego w Polsce w ogóle największego w Polsce, czyli rynku Warszawskiego, a przecież bardzo często tak się zdarza, że radio TOK FM zajmuje tutaj pod względem słuchalności popularności to pierwsza najbardziej zaszczytne miejsce na pudle także bardzo się z tego cieszymy i serdecznie na ręce pana redaktora gratulujemy całej ekipy Radia TOK FM to nic z tym w imieniu wszystkich pozwalam sobie podziękować panie prezesie rolę czy to oznacza to wszystko ma o czym mówił pan w kontekście TOK FM, że rynek radiowy w Polsce i w ogóle rynek radiowy i przyszłość rynku radiowego jest spokojny, a czasem niektórzy mówią radio musi skończyć w końcu jest dzisiaj tyle możliwości jestem spokojny rynek radiowy w 2019 roku i myślę, że także w kolejnych latach rzeczywiście rynek radiowy na tle innych rynków reklamowych w ostatnich latach zachowywał się bardzo dobrze bywały nawet takie lata, że rynek radiowy notował najwyższą dynamikę wzrostu wydatków reklamowych wyższą nawet niższy wzrost wydatków na reklamę w internecie na ubiegły rok był dla Radia niezłe szacujemy, że 2019 też będzie dobry w ogóle wydaje nam się, że utrzyma się na rynku reklamowym niezła koniunktura może już nie tak duże wzrosty wydatków na reklamę w 2018 należy ciągle ta koniunktura na rynku reklamowym będzie się utrzymywała na niezłym poziomie nie radzi o na tym tle jak plażę zachowuje się w co najmniej stabilnie w wielu krajach wydatki na reklamę radiową wręcz rosną, a w wielkiej Brytanii w ubiegłym roku radio zanotowało bardzo dobre wyniki wreszcie naszą na rynku dostępne raporty analityków prognozie dla rynku radiowego, o które przewidują bardzo dobrą przeszły przyszłość dla rady przynajmniej, jeżeli chodzi o najbliższych kilka lat to dlatego Agora postanowiła zainwestować w Eurozet m. in . dlatego rzeczywiście zainwestowaliśmy w mniejszościowy udział w w spółce euro zostaje spółka, która jest nadawcą oczywiście Radia Zet, ale także innych znanych Marek radiowych takich jak malarz radio antyradio chilli Zet czy radio plus to jest znane na rynku komercyjnym drugi największy nadawca w Polsce okazje inwestycyjne tego rodzaju na rynku mediowym zdarzają się raz na wiele lat, więc cieszę się, że z tej okazji skorzystaliśmy, zapewniając sobie możliwość nabycia większościowych udziałów w tej spółce z przyszłości na nas dzisiaj jesteśmy mniejszościowym inwestorem w Eurozet się bez wpływu na politykę programową czy operacyjne zarządzanie tą grupą i że żadnej przyszłości jeszcze będzie czas w przyszłości rozmachem szczęk z nowszych z całą pewnością da panie prezesie, ale CRM to on, o czym mogliśmy przeczytać, o czym nasi słuchacze i odbiorcy mogli usłyszeć już w minionym tygodniu, czyli liczba aktywnych płatnych subskrypcji tokfm na poziomie 15 pół 1000 wcześniej Enea Agora informowała już o płatnych subskrypcji, choć jest 80  000 GazetyWyborczej to jest dowód tego jak rynek medialny w Polsce zmienia się to jest dowód na to, że to jest droga ma on, z której się już dziś nie dali ten rynek medialny właśnie tak będzie wyglądał za chwilę w Masłowie bardzo mocno w to wierzymy w naszej strategii i stawiamy na płatne treści model subskrypcyjny rzeczywiście liderem tego projektu Unii jako zagorzały w ogóle w Polsce jest Gazeta wyborcza ze znakomitym wynikiem 1701270  000 płatnych subskrypcji gazety wyborczej na koniec 2018 roku przy okazji poinformowaliśmy również, że średni przychód z 1 subskrypcji średni miesięczny przychód z 1 subskrypcji gazety wyborczej to 10 zł także to już nie tylko imponujący wolumeny, ale także mówiąc kolokwialnie niezła kasa i podobnie jesteśmy bardzo zadowoleni z dotychczasowego rozwoju projektu koncepcyjnego Radia TOK FM, a zwłaszcza, że jest to w skali światowej projekt dość unikatowy, a bardzo pięknie szybko się rozwija jak pan redaktor powiedział tych subskrypcji cyfrowych TOK FM na koniec 2018 roku było już ponad 15  000, a i to jest prawie 52 %o wy wzrost w porównaniu do 2017 roku więc, że 1 drugi wynik pozwala mi z dużym optymizmem myśleć o dalszym rozwoju cyfrowej oferty subskrypcje Inei myślę zresztą, że w ogóle w Polsce i nie tylko w Polsce jest coraz większa akceptacja dla treści premium dostarczanych użytkownikom w modelach subskrypcyjnych, bo przecież to nie tylko takie oferty jak i Radia TOK FM czy Gazeta wyborcza, ale także coraz popularniejsze subskrypcyjnych oferty muzyki czy w Gąbinie, czyli oferty filmowe, które także bardzo szybko się rozwijają z generalnie uważam, że ten segment rynku w ciągu najbliższych lat będzie się dalej szybko rozwijał, a co powinni wiedzieć usłyszeć wszyscy nasi słuchacze, którzy są także z inwestorami giełdowymi albo akcjonariuszami Agory co powinni wiedzieć o tym, osiemnastym roku albo perspektywa roku dziewiętnastego z takiego finansowego punktu widzenia oglądając się spółka myślę, że warto opowiedzieć o tym, że, jeżeli chodzi o 2 podstawowe rynki, na których my funkcjonujemy, na których działamy, czyli rynek reklamowy jednak kinowy to na tych rynkach utrzymuje się bardzo dobra koniunktura to widzieliśmy w wynikach roku 2018 wzrost rynku reklamowego w 2018 roku dynamika tego wzrostu była jeszcze dobrze będą na najwyższe od 2007 roku spodziewamy się, że ona w 2019 już nie będzie tak wysoka, ale że ciągle będzie niezła, jeżeli chodzi o rynek kinowy drugi największy rynek, na którym funkcjonujemy w UE to 2018 roku był czwartym chyba z rzędu rokiem, kiedy branża kinowa w Polsce pobiła rekord frekwencji, a liczba sprzedanych w Polsce biletów do kina zbliżyła się do 60  000 000 na tym tle zresztą z przyjemnością chciałbym podkreślić, że ta dynamika w przypadku naszej sieci kinowej Helios, ale jest jeszcze lepsza niż rynkowa i tutaj również spodziewamy się, że to dobra koniunktura w 2019 roku się utrzymać patrzymy na repertuar kinowy w 2019 roku to widać, że brak jest tam sporo bardzo obiecujących tytułów po pierwsze, dużo dobrych w każdym razie gwarantujących wysoką frekwencję tytułów polskich nie widać, że ta Polska produkcja filmowa, która w tej chwili odpowiadają za większość rocznej frekwencji w kinach bardzo się umocniła jej daje nam takie poczucie stabilności optymizm jak patrzymy na dalszy rozwój i rynku kinowego po drugie, że w tym repertuarze na 2019 jest bardzo dużo filmów dla dzieci one zawsze przynoszą dużą frekwencję w branży kinowej po trzecie my sami prowadzimy działalność produkcyjną dystrybucyjną na rynku kinowym już na początku tego roku wprowadziliśmy do kin 2 bardzo popularne tytuły pierwszy to Antyle, do których ma już ponad 900  000 widzów drugi to trzecia część komedii kogel-mogel miszmasz która, której łączna frekwencja to już ponad 2  300  000 widzów to są jakieś iście absolutnie rekordowe ilości widzów, więc sami też przykładamy się walnie do tego, żeby ta frekwencja kinowa w Polsce utrzymywała się na rekordowych poziomach, a więc z obydwu tych powodów dobrych perspektyw dla rynku reklamowego dobrych perspekty w dla rynku kinowego wierzę, że 2019 rok dla naszych najważniejszych biznesów też będzie rokiem udanym pan Bartosz Hojka prezes zarządu Agory był gościem raportu gospodarczego dziękuję bardzo panie prezesie bardzo dziękuję to tyle w części radiowej, a jeśli ktoś z państwa chciałby usłyszeć się czy stracisz ryzyka dla rynku mediowego zapraszamy do słuchania dalszej części wywiadu w internecie, a nie prezesie, a rok 2019 i ryzyka Mazowszem trzeba kalkulować, jaki się ryzyka dla biznesu, gdzie pan widzi w no oczywiście z w spowolnieniu gospodarczym gospodarczym co może się odbić na koniunkturze na rynku w szczególności na rynku reklamowym na spowolnienie gospodarcze, a mniejszy wpły w jak wskazują nasze doświadczenia na rynek kinowy, ale z rynkiem reklamowym jest dość mocno skorelowane MEN na dziś ani widzimy jakichś przesłanek, żeby obawiać się, że ta koniunktura gwałtownie się załamie, ale jak pan redaktor pyta mnie ryzyka to oczywiście jest to jedno z tych, które trzeba bardzo poważnie brać pod uwagę media są biznesem regulowanym, więc oczywiście zawsze trzeba brać pod uwagę również zmiany legislacyjne różnego rodzaju ryzyka regulacyjne, zwłaszcza ten rok z rokiem wyborczym być może już się czasu na zmiany regulacyjne nie będzie tak wiele w mam taką nadzieję, że w tym roku, czyli tak naprawdę patrzymy na wskaźniki gospodarcze upatrują tutaj potencjalnych ryzyk tak w takim tradycyjnym rozumieniu zdrajcy 1 z nasz portfel biznesów jest bardzo zdywersyfikowanym działamy na wielu różnych rynkach i każdy z nich mierzy się ze swoimi specyficznymi ryzykami dlatego trudno z nich wszystkich wyciągnąć jakiś 1 mianownik, zwłaszcza że no i wiele z nich to rynki, które się intensywnie rozwijają inne to rynki, które niestety się kurczą i posiadanie portfela bardzo różnych mediów pozwala nam się tymi, które rozwijają się bardzo szybko bilansować na satysfakcjonującym poziomie nasze wyniki, ale nie brakuje w naszym portfelu takich obszarów, które mierzą się oczywiście bardzo trudnymi trendami bardzo dziękuję pan Bartosz Hojka prezes Agory dziękuję bardzo dziękuję przede Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: GOŚCINNIE W TOK FM: POLITYKA INSIGHT PODCAST

Więcej podcastów tej audycji

POPULARNE

DOSTĘP PREMIUM

40% rabatu w zimowej promocji TOK FM. Nie czekaj - zdobądź swój pakiet "Aplikacja i WWW" z solidną zniżką, aby słuchać wygodniej!

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
Przedłuż dostęp Premium taniej!