REKLAMA

Tomasz Konieczny prosto z Metropolitan Opera

OFF Czarek
Data emisji:
2019-03-12 11:00
Audycja:
Prowadzący:
Czas trwania:
37:09 min.
Udostępnij:

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
ich Szanowni państwo Otóż Anthony Thomas inni główny krytyk muzyczny New York Timesa 1 z najważniejszych amerykańskich dzienników tak napisał o sobotnim przedstawieniu złota Renu Metropolitan Opera wybitny okazał się w tej obsadzie Tomasz konieczny potężny bas w przebojowym debiucie w met jako Albert preferuje kreacje, które podkreślają cierpienie i rozgoryczenia bryka jednak potężny przenikliwy głos pana koniecznego sprawił, że Albert w jego wykonaniu szydził i wydała Rozwiń » się niebezpieczny to jego Albert zdominował resztę opery, a nie jak zwykle tubalny Wojtan z panem Tomaszem koniecznym udało mi się porozmawiać przed tym właśnie spektaklem post w prosto z nowego Jorku z Metropolitan Opera państwa i moim gościem jest pan Tomasz konieczny światowej sławy bas-baryton dziękuję serdecznie witam witam państwa bardzo serdecznie jak śpiewał Kanadyjczyk Leonard Coen myślę, że pan kanadyjski akcja wyzwala ważne nasze rozmowy rzecz miała okazać Leonard Cohen New York New York jest zimno poza tym w porządku i faktycznie temperatury minusowe, ale gorąca atmosfera w Metropolitan Opera dziś można od razu wyjaśnić dziwne czasowe rzeczy, bo ja z panem Tomaszem Nałęczem rozmawia pomiędzy próbą generalną, a premierą, która i teraz uwaga jak państwo tej rozmowy już słuchają to już się odbyła ale, ale próba generalna jest dopiero jutro w tym momencie, w którym rozmawiamy, czyli w sobotę 9 marca, ale będą państwo tego słuchali już po próbie generalnej i po premierze także takie małe zawieszenie czasowe, żeby było wszystko jasne Otóż do nowego Jorku powraca tetralogii na Ryszarda Wagnera ring, czyli pierścień Nibelunga płynne i przy tej okazji po raz pierwszy na scenie Metropolitan przy publiczności, bo bez publiczności to już jakiś czas ktoś będzie spędził, ale po raz pierwszy Tomasz konieczny 5 debiutuje na scenie Metropolitan Opera i to wydarzenia ważne w życiu śpiewaka bardzo ważna oczywiście niektórzy twierdzą, że Metropolitan Opera to jest takie uwieńczeniem kariery 3 czy na zrealizowanie właśnie wszystkich marzeń związanych z tym zawodem ja muszę przyznać i to już przyznam się również pani redaktor Andrzej Dembowski do tego że, że moim takim spełnieniem mi i ukoronowaniem moich poczynaniach, czyli artystycznych elit była jest prawdopodobnie będzie Opera wiedeńska takie miejsce dla mnie szczególne natomiast tutaj oczywiście na każdy Śpiewak ze świata Metropolitan Opera i najlepiej, żeby to była dobra rola, żeby to była rola pierwszoplanowa, żeby to był właśnie bohater walki w Operze, a nie ani jaki się dziś na jakaś rola poboczna ogon w jakiś ogonek co się mówi prawo też nie ma małych równie mało w udo wszyscy wszyscy wielcy artyści mówili, że są ewentualnie mali aktorzy natomiast maluch nie ma jedno czy wesoły inna możliwość, w której ich pracy tutaj również występują, czyli euro, czyli taka opcja, że jest się coverem przeliczyli osobą zastępującą śpiewaka występującego w nartach deskach Metropolitan Opera w sytuacji, gdy ten Śpiewak temu szlakowi co się stanie jest chory nie może wystąpić wtedy w właśnie takich Havel przejmuje obowiązki tego największego przewidzianego wcześniej śpiewaka skoro nie ma mowy to porozmawiajmy o tej roli, bo ta rola jest interesująca pana karierze, bo to jest rola, która troszeczkę otworzą panu inne okno na szeroki świat, a z drugiej strony Stolarek skoro rozmywa się żegna Metropolitan Opera tak jak dla Alby Ryga w złocie Renu fakt jak Big 3 Berisha no rzeczywiście mnie tak stać się potoczyły moje moje losy artystyczne, że dyrektor opery wiedeńskiej ówczesny Ion Holender, który tam mnie właśnie angażowało miał już 3 partie, bo tama wówczas tym to było 12 w z 14 lat temu w tej chwili kiedy, kiedy przesłuchanie w Operze wiedeńskiej miałem okazję śpiewać wtedy dyrektor Holender zaangażował mnie do rąk do partii rzeczywiście wylicza pomimo tego, iż wcześniej w Mannheim z Narodowym da się malarstwem już bardziej udana, która zresztą od początku lat stała się takim moim moją ulubioną partią i nadało dodał do dziś do dzisiaj jest taką partią, którą ja najchętniej wykonuje, którą aktualnie realizuje jako artystce i powoduje, że jestem po prostu nasienie nastanie szczęśliwy natomiast życiowa narrację, że jeżeli biorą Holender powiedział wówczas o ciekawą rzeczą Jutta w kilku wywiadach i napisał również w swojej książce, że wiem, że chciał mieć na scenie wówczas nowej inscenizacji pierścienia Nibelunga w Wiedniu chciał mieć 2 panów czy dziś Róża równorzędnych postaci wpływów 1 bociana, który jest Bocianem i 1 jak było pana który, który śpiewa przeciwieństwo pana, czyli te osoby Kor, konkurując są w pierścieniu, czyli albo Lisia, ale i Niemcy mówią o jedno mówią Schwarz Alby, czyli emerytalne i ten czarny charakter bardziej narażeni właśnie charakter Alberto jest ujemna to też nie wskaże właśnie dochodzi albo to jest twór to jest to jest w białych ludzi Elf LF miejscy między autami mówi o sobie z kolei, że jest list albo czyli, ale jest to jest jasnym ELSA program Albert jest czarnym LSM a, a Bogdan świecie planem LG LSM prawna więc, więc też nie do końca jest prawdą to coś się my zawsze jak z góry zakłada, że żeni Belgii, czyli Belgowie czy tamten grunt starego, który w, którym dowodzi albo i że to jest lud karłów to nie do końca jest prawda również Albert sam jest z ze swojego charakteru ulicy jest z tego, jakim działamy jest postacią w ringu też nie jest karłem to jest to z jego pewien rodzaj interpretacji, które dadzą się szczególnie u nas w Polsce utarło, że właśnie jest taka postać na Albert jest postacią, która jest w sumie niezwykle wzruszająca w całej swojej okazałości, ponieważ jest to jedyna postać pierścień Nibelunga, która tak naprawdę coś niezwykle dla siebie znaczącego takiego takiego bardzo ważnego ofiarowała o to, żeby właśnie zdobyć ten 1 pierścień, żeby zdobyć najpier w złoto, a potem potem z tego złota wykuć właśnie pierścień, który w, który pozwala posiadaczowi tego pierścienia tam rządzi całym światem, ale dach możemy się uczy się rozwodzić na temat syna nad pieśniami bielone bardzo dużo prawdą jest to, że ja saldo się żegnam się i ma co kilka swoich przyczyn po pierwsze, my rzeczywiście ta premiera wówczas Wiedniu odnoszą tak dobrze poszła że, że zasłynęły jako Albert się w świecie operowym w zaczęto mnie tylko z tą partią, jakby kojarzyć i teatry do dziś dnia w nowych najchętniej wszystkie teatry chciałby mieć konieczna jako daliście się w tej chwili już nie zgadzam jej Metropolitan Opera to jest ostatni teatr to jest teatr, w którym umowa została podpisana znał kilka lat wcześniej w tej chwili prawie 4 lata wcześniej w związku z tym nałogów uważałem, że jest to, że żeby w jaki sposób można wylegitymować legitymizować ten odmówił udziału to jest park na nas w Wiedniu w innych teatrach ostatnio to ludzie niebawem w Madrycie będę będę chciał już tylko postać budowana tak, by pojawił się van pana Istvan Wagnera i powiedział mistrzu trzymam tutaj czek na 1 000 000 USD ja też nie zawsze jest za nie za ostrzegałem że, aby się nie będę świat nie będę odliczał śpiewał na 1 deskach scenicznych taki jest założenie, iż rzeczywiście już po podjęciu tej decyzji miałem okazję np. nagrywać z samą reklamą złoto Renu właśnie w postać Berisha było to wykonanie koncertowe w dacie wykonania koncertowe oczywiście my w dalszym ciągu wchodzą w grę, ale są możliwe natomiast 1 000 000 USD cóż mały Jaś nie czuję mistrzem przede wszystkim czujesz się w morze mało rzemieślnikiem który, który ma wie co robić i tak się tak czy tak się czuję w, a takie rzeczy się raczej chyba wie pan nie zdarzają z tym 1 000 000 USD podpowiadamy, gdyby ktoś nie wiedział jak zagospodarować 1 000 000 USD to nawet 1 sposób no ale to niezłe rzemiosło myślę sobie, bo to taka passa oczywiście wspomniał pan o tym, że pewne rzeczy dokonywał dużo wcześniej, ale patrząc prosto z perspektywy słuchacza widza, toteż taka niezłą pasję pasję i pasa, czyli pana debiuty festiwalu w Bayreuth później tytuł kamer zawiera nowy metropolita tak także to taka interesująca pas dla śpiewaka myśli no tak się teraz służyło rzeczywiście ostatnie 3 lata mojej kariery to jest to jest taka jest taki moment w moim życiu mojej karierze właśnie my nigdzie, gdzie rzeczywiście ze nocowali następuje kumulacja akumulacja ma też swoje dobre swoje złe strony dobrą stroną jest to rzeczywiście spełnia się jej spełniasz Delta artystyczne potrzeby i to, o który na co człowiek przez wiele wiele lat wcześniej pracował na życie realizuje po prostu artystycznie natomiast małe wadą n p . czy takiego stanu rzeczy jest to, że może rodzinne z czy znajomych w generale nie ma się po prostu prywatnie bardzo mało czasu rodzinę znajomych widzi się widzi się po prostu dużo rzadziej i wnętrze jest w zasadzie cały cały rok pracy prawda tak, że nawet staw trudno powiedzieć niż urlopie w tej chwili jest jest to to nie jest moim marzeniem może jakimś strasznym żeby, że będzie się dziś właśnie ono wymieść bez miesiąc urlopu prawda ale, ale my jesteśmy ludźmi Więckiewicz trzeba rzeczywiście będzie o tym, pomyśleć do naszej rozmowy wrócimy po informacjach Radia TOK FM informacja, że kilka minut państwa i moim gościem w Metropolitan Opera w nowym Jorku jest pan Tomasz konieczny światowej sławy bas baryton i kamery z Węgier od niedawna mamy informacje i po informacjach wracamy do naszej rozmowy państwa i moim gościem w Metropolitan Opera w nowym Jorku jest pan Tomasz konieczny światowej sławy bas baryton rozmawiamy przy okazji powrotu na deski Metropolitan Opera tetralogii Wagnera, czyli w ringu, czyli pierścienia Nibelunga w sobotę 9 marca Tomasz konieczny po raz pierwszy zaśpiewał przed publicznością, chociaż na próbie 1 lat, bo publiczność jest po raz pierwszy i pół oficjalnie je zaśpiewał wystąpił na scenie Metropolitan Opera w nowym Jorku to jest interesująca produkcja złota Renu i w ogóle cała tetralogia ona, kiedy debiutował bodaj pod koniec meczu obecny pod koniec pierwszej dekady lat dwutysięcznych na przełomie gotowym do produkcji pokoje chodziły stało się kontrowersyjną produkcję dzisiaj jest ona na deski w myśl o złocie Renu złoto Renu powraca bodaj po 6 latach od poprzedniej poprzedniego zestawienia się z niej kontrowersyjne, a cała kontrowersja mi się za sprawą reżysera i to jest drugie chce kanadyjski w naszej rozmowie z jego konstrukcji czy też jego wizji artystycznej reżyserem jest Kanadyjczyk Robert LEPA aż, chociaż pewnie Nowym Jorku mówią o nim złotej, gdzie można sobie w rządzie państwo mogą to nazwisko czy Mobile disco usłyszeć także przy okazji takiej kanadyjskiej trupę teatralną tanecznej serek de Soleil, gdyż Robert le pasz jest twórcą kilku programów tylko właśnie z tym te z kolei i myślę sobie, że te cyrkowe nawyki pozostały w nim także inne także przy tej inscenizacji Nibelungów Otóż mamy kanadyjskiego reżysera i mamy coś co dzisiaj już w branży czy w ogóle w świecie nazywane machiną lekarza cóż to zamach wina Otóż jest to konstrukcja, która waży 41 to on 41 ton gliny i to jest taka gigantyczna machina, która składa się z gigantycznych zębów tak ruchoma Platforma napędzana hydraulicznie, ale która służy oraz systemach takich składek jako miejsce akcji jednocześnie ta Platforma jest także ekranem do projekcji wideo i to jest właściwie cała scenografia dodam tylko, że kiedy ta machina została po raz pierwszy stworzono Borys napędzane tym, iż poziom hydraulicznie ale, ale jest kontrolowana przy pomocy oprogramowania i ludzi także w ogóle bardzo skomplikowana sprawa Otóż, kiedy ta machina debiutowała na deskach Metropolitan to właściwie, czyli od technologii, która by w pełni pozwoliła nią kierować także na powraca także po uaktualnienie pewnych rzeczy do dobra dobrą stroną jest po pewna powiedziałbym bardzo interesująca artystyczna wizja stronom negatywną, która pojawia się przy poprzednich przy poprzednim zestawieniu było to matka, że widzowie musieli czekać to zda się przewagi było dla ponad godzinę na początek przedstawienia, bo machina nie chciała podpalić, a jest to bardzo skomplikowana rzecz, bo było na szczęście nie było wypadków śmiertelnych, ale były wypadki, a także o tym, tylko powiedziałem celowo, dlatego że dziś wyobrazić że, ale i tutaj śpiewacy stają się trochę akrobata i małych z Itaki nie, dlatego że w zaciszu albę liści postać, którą mam przyjemność kierować podczas swojej pierwszej sceny w złocie Renu, kiedy próbuje dostać się do córek, na który sądząc po powierzony uprawnia nas na tej maszynie rzeczywiście wynurzają się, jakby pod maszyna się zaczyna ruszać kręcić cytat z Turynu, jakby wyjeżdżają spod sceny są unoszone przez przez maszynę i Albert dziś usiłuje wspinać się po tej maszynie, która już wtedy taką czułością myją usiłuje się wspinać właśnie tych słów renoma i oczywiście spada także różni się czy były za to ucieczkę no no no być bardziej sprawnym żeby, żeby taki historie z móc wyczyniać jeszcze dodatkowo do tego właśnie śpiewać tak, żeby dyrygujący od czci wiary nas nie sądził że, że jest nierówno z nim prawa także także tutaj nasza problemem takim jest banalny problem, który w wielu teatrach się pojawia akta są nie możemy sobie to ja cię nie pozwolić jest to że, że tam powierzchnia tej maszyny musi być kompletnie czysta nie może być kurzu, bo właśnie mija dziś mamy specjalne specjalnie przygotowane buty nie jest inaczej butach możemy po tej maszynie się, aby wspinać na nasz Donald jak guma jest w aktach stanu tak czy ma takie taki walor, że właśnie, że właśnie powoduje, że żyć tak bardzo śliska na tej maszynie, ale jeżeli maszyna byłaby zagrożona niż 2 × taką sytuację podczas próby mogą wówczas to wejście w Zaspie wspinanie się po tej maszynie rzeczywiście niemożliwe Bożek przegląda niemal nie ma po prostu, że w 217 żadne tak, że to jest obszar pierwszy problem drugim problemem, a było to i tak pojawiło się nam 2 albo nawet 3 × podczas prób rzeczywiście ta maszyna stanęła wtedy musieliśmy coś improwizować na najem na proscenium, bo czy też tak rozbudowane rozbudowaną częścią tej tej scenografii jest powierzchnia, która jest mniej, która jest umieszczona proscenium i to w zasadzie podest to nie jest już nie należy do część tej maszyny to jest po prostu podest, który tylko może się trochę unosi do góry trochę w Zakopanem dosłownie w 30 cm myje także to jest wtedy wtedy akcja podczas tych prób, gdzie ta maszyna nie działała żadna akcja odbywała się na tym, by ocenił i wtedy człowiek rzeczywiście mało znana nie jest na to przygotowany do końca sama zamiast tego co by coś co coś co było przewidziane w czas coś innego robić krok na tej scenie no bo jesteśmy jednak w teatrze i to w 2 nie możemy pozwolić kostiumach na wykonanie koncertowe takie, jakie przystoi my śpiewamy także bardzo są rzeczy, które się zdarzają w w różnych teatrach w różnych inscenizacjach mamy do czynienia z różnymi problemami z różne dyskografię śmiem niezliczoną ilość rozmaitych scenografii pierścień Nibelunga n p . we Frankfurcie była ogromna w ogrom taki okrąg, który się kręcił niż taki ogrom również w wierzbach jest w Wiedniu prawda mało zdobył ogrom dojść do tego to były 2 okręgi, czyli była taka tarcza zewnętrzna i tarcza wewnętrzna cały ten okręt był pochylony troszeczkę w związku z tym jest dotarcie kręcił się niezależnie od siebie to powstawały w inne formy na scenie prawda najniższe np. taką historię w Wiedniu, że ta tarcza zewnętrzna pewne czy rzeczywiście przestała automatycznie się poruszać, by było kolegów chyba 20 z tyłu z pracowników technicznych, którzy coś tam mocno musieli właśnie docenta debacie przesuwać ma też nie była nie była lekka także w każdych maszyny Machinery i rozmaitych i jeżeli scenografii, które się poruszają w takiej czy inny sposób czy w sytuacji, gdy trzeba wejść wyżej na psie na scenę tego w jarzmie w życiu bardzo różnorodny, że żadna ze scenograf nie ważyła 41 ton po nim nie jestem nie chcę tutaj nie zostaje z wypowiadać się w tej kwestii, bo nie wiem po prostu, czego ma szansę Małgosia szczęścia bardzo lubi duże scenografii, które się poruszają, które wjeżdżają więc, więc wzięła nóż widelec poza tym na Jeżyc pomieści się takie Operze Opera mastif w Paryżu, gdzie do klasy jest ogromne na to też potrafi wyobrazić, że scenografia, która lektura wjeżdża na scenę też może tyle waży sprawdza co myślę sobie, że na pewno ta stanowiła kres Warta zobaczenia to słynna machina lekarza jest po prostu część fascynującym także w 2 w zamyśle reżyserskim no zamysł reżyserski generalnie polega na tym, że świat bogów, jakby rozgrywa się tej maszynie albo na tej maszynie albo z udziałem tej maszyny także najmniej najmniej udział maszyny jest właśnie zmierzchu bogów, gdzie już mamy do czynienia z ludźmi prawda, bo w zmierzchu bogów ten świat byłby świat bogów jest jakby jakby taki ograniczony do Bodo dotarł do warunków momentów, gdzie będzie, gdzie jeszcze ktoś jest czysta i z tej grupy Bogu się pojawia rupieci wysłannik tego Boga się pojawia, ale generalnie mamy do czynienia z ludźmi jest ten zamek lip jesionów i podobno właśnie nigdzie się zmieszała Zmierzch bogów tutaj, więc jest czekam na to są bardzo ciekaw jak to będzie rozwiązane no i to jest podobna mniej skomplikowane w ogóle spektakl tato trawa jest dostępna nawet na płytach DVD Osasuny zobaczyć pod dach tak jak wygląda jak było nagrywane z Banderasem bodajże z roli, bo ona, by fascynujące rzeczy naprawdę i na próbie generalnej Proust cały sztab ludzi to wszystko musiało się zgadzać na szczęście i tak się wydaje to ze strony publiczności obyło się bez żadnych wpadek maszyna ruszyła maszyna działała wszystko pięknie nikogo nic nie zabiło nikt nie spadł aż mnie straszyć ludzi naprawdę się pan spektakl jest także rolnicy z własnych i że są takie wypadki miały miejsce nadal nic poważnego jesteśmy jesteśmy jesteśmy zabezpieczeni ją właśnie zaczęli rozdawać sztab sztab ludzi sztab ludzi czuwa nad tym, żeby nam się nic nie stało oczywiście również za kulisami koledzy, którzy poruszają tą maszyną też są przygotowani, żeby to w każdej chwili zatrzymać je także jedno i my też bardzo uważamy się z po instruowani z tym co co możemy robić nie możemy robić w tym mistrz nie możemy znaleźć na scenie, żeby właśnie o tym, zębami tej maszyny nie zostać przeniesiony n p . a jak się od 16 jeszcze się do pracy metropolią oprawić sobie, że wiele osób jest zainteresowanych reżimy przez większy luz czy wręcz przeciwnie jest właśnie ona spożywana w teatrze w ogóle nie ma luzu naprawy darzę was przychodzą zaśpiewają do domku mnie to jest Gary ego, by teatr operowy pszenicę teatr operowy na takim poziomie, jaki od wielu lat już mam okazję, by uprawiać to jest to jest w jak poligon wojskowy to jest cel jest pełna dyscyplina ludzie się spóźniają na próby z mamy do wykonania oczywiście czasami te próby nie są powiedzmy nie trwają 7 godzin prawda tylko trwają 3 godziny czasami krócej jest zaś zadania dziś wykonuje, ale to jest to jest świata absolutnie z mało w wojskowym reżimem także tu dodać nic nic innego z Metropolitan Opera nie zauważyłem w porównaniu na czas operą wiedeńską prawda z dadzą nam najwyższym światowym poziomie w w ogromną dyscypliną polscy z wielkim sztabem ludzi, którzy jej, którzy pracują na ten produkt ostateczny prawda czy mury stoją o kolegach charakter zatorach mówi również Ogar drewnianych mówi o pracownikach technicznych młodzi ludzie są jak w większości dobrych teatrów na świecie ludzie ci ludzie, którzy pracują za kulisami są zafascynowani tym światem scenicznym teatralnym to jest zresztą taka cecha wspólna właśnie pracowników teatru generalnie i no różnica, owszem w 1, za którą zauważyłem jest to, że rzecz w tym konkretnie projekcją musiałem już 2 tygodnie przed terminem wznowienia musiałem występować na tych próbach podczas tych prób z z kompletnym kostiumie i w większości grup również charakteryzacji w peruce, którą zresztą jest tak skonstruowana, że się spełnić zaświecić w związku z tym mało było to konieczne i to jest tak tak to jest jedyna różnica muzyczna cała strona muzyczna to jest dokładnie taki świat, jaki ja znam z innych teatrów tej rangi wrócimy do naszej rozmowy po informacjach Radia TOK FM informacji już za kilka minut państwa i moim gościem jest pan Tomasz konieczny rozmawiamy z Metropolitan Opera w nowym Jorku, a nowy Jork przez najbliższe kilka miesięcy stanie się pana domem było w niego nie zgodzi się na 1 spektaklu, ale o tym, coś więcej, kiedy powrócimy po informacjach, że zakres informacji po informacjach wracamy do naszej rozmowy z państwem gość jest pan Tomasz konieczny światowej sławy bas baryton państwo moim gościem jest światowej sławy bas-baryton Tomasz konieczny związane z operą wiedeńską, ale w sobotę 9 marca debiutujący na scenie Metropolitan Opera w nowym Jorku i tutaj będzie pan mieszkał jeszcze kilka miesięcy no tak tak to wyszło właśnie, że od umowy zostały podpisane w ten sposób, że żona pierścień Nibelunga same w sobie jest oczywiście wydarzeniem, które jakiś czas trwa w oparach Metropolitan Opera gra ten jeszcze nie w całości 3 × co jest naprawdę taką taką takim no dużą ilością powtórzeń z tzw. regres w normalnie pieśń Nibelunga gracz na świecie w w tych największych teatrach Góra 2 × w Wiedniu nawet co roku w Polarze prawda także mamy w Wiedniu, jakby 1 sesję tego pierścienia Nibelunga pieśni ludu jest zawsze ogromnym wyzwaniem dla każdego teatru wznowienie tego pierścienia na czym to wyzwanie polega na tym, że jeżeli są to 4 różne opery, w których jednak występują w kilku przypadkach ci sami bohaterowi prawda, więc koordynacja tej pracy tego jak te mają się odbywać jest niezwykle trudna skomplikowana my tutaj rzeczywiście ta praca w Mennicy niczym nieróżniący od innych teatrów, których już pieśń Nibelunga miałem przyjemność wykonywać, a w międzyczasie między spektaklami pierścienia zostałem zaangażowany tutaj również do zostawania po partia im lekarst w czy Samson i dla Lille w talii bardzo krótka rola, ale bardzo ciekawa rola, która składa się w zasadzie z 1 arii z takiej dość mocnej głównego, jakby antagonisty Samsona to jest taki jest taki wód, z których który właśnie próbuje dyskredytować Samsona i jedno dzięki prawdopodobnie Bożej pomocy zostaje przez Samsona zaraz na początku pierwszego aktu zgładzonych w proc mamy w takim razie do złota Renu próba generalna poszła jak z bicza strzelił inny, bo rozumiem, że są też umiejętność którą, którą musiał pan nabyć do tej produkcji, owszem, nawet psy zostałem pouczony przez kolegów śpiewaków w stanach jednak w tym KUL 3 zainteresowanie bronią w różnej postaci jest rzeczywiście dużo bardziej rozwinięty niż w Europie przy okazji nauki strzelania zbicia również dowiedziałem się paru rzeczy o broni palnej kosze są zainteresowane tym tematem, ale na koledzy zdecydowanie tak także jest troszeczkę inny świat dla nas rzeczywiście my cóż mały staram się z szóstego oblicza tym biciem strzelać czystego bicia z strzelać nawet z całkiem całkiem to wychodzi wspomniał pan perukę perukę oraz częścią charakteryzacji do postaci, a bryka 3 Berisha jak wolą inni miał wrażenie, że wyglądał pan trochę jak niemiecki, bo marnej no rzeczywiście ten kostium w złocie Renu Kosmal Berisha jest moim zdaniem bardzo niekonsekwentnie stworzono śmiech niemało problemów w Byczynie byłem tyle razy lub przymiarki kostiumów są tutaj właśnie podczas tej produkcji było 6 × dziś po tych 6 lat zawsze sprawdzamy w twarz wygląda, jakby tego stylu za duże mało jest za duży jest generalnie gra nie wygląda tak tak jakby był z plastiku jest z prawdziwej skóry są niezwykle zaskoczyła w pewnym momencie on był jeszcze większe myśmy go już odrobinę zmniejszyli ktoś go zmniejszyć spowodował, że nowa jest dużo mniej wygodne w tym wszystkim także ma takie, jakie problemy z którejś z Myślenic państwo obarczać problemami, ale należy 7 osób z niezwykle problematyczny dziwi mnie to było tylko wstrzymałbym się z kolei w następnych częściach obejmujących tydzień po zmierzchu bogów jest z kolei bardzo fajny i wygodny także także na to by dożyć właśnie osoba projektująca zagoszczą chyba dziś zaś zagubiła z drugiej strony woda to wygląda jak taki Polski Janusz dziekan porównanie Stańczyka wolumeny z luźno z wodą tamy wokalne i reszta bogów można wyobrazić jest takie filmy Avengers prawda międzymiastowych gdzieś tam no nie wiem czy reżyser był zafascynowany pożyczkę takim kinem czy Marcelem i tymi wszystkimi firmami których, który co możemy teraz oglądać fantastycznymi meczy odwrotnie jak to było tego w tego nie wiem natomiast no dawno już nie miałem przyjemności zobaczenia takiego świata bogów, jaki tutaj jest prezentowany w w większości wypadków mamy do czynienia w Europie jednak ze światem no i mniej bardziej, ale ludzkim takim trzecim światem polityków światem z światem no nie wiem na pewno jakiś plemion jak jakiś jakich znam ludzi generalnie generalnie tak być bardziej ludzkim światem od tej przez zbroję przez charakteryzację kosmiczną taką no jedno tak to rzeczywiście czuję jak i jak z czasów dawnego Star Treka czy ma pan wrażenie, że żal jest trochę inne podejście myśląc Toyota o poziomie filozoficznym do Wagnera w stanach Zjednoczonych w Europie albo w Niemczech czy Czech Austrii no bo przecież ring szczególnie dumny jest wielo warstwowy wielopoziomowych to pewnie można grać tak jak w duszy gra, ale niezwykle ważne są różne elementy w w Roztoczu się patrzy, w którym momencie jak Stoiczkow uniesioną rękę niejako gra aktorska, ale jako inny przedłużenie pewnej myśli wagnerowskie nory z bagna oczywiście bardzo doskonale wiedział co pisze szczególnie przy okazji wysłania takiej postaci, bo tam n p . to jest niezwykle kompleksowa i ma charakter ma ma niezwykle dużo aspektów, które są istotne również dla przebiegu dla zrozumienia tej partii raz zmienia akcji na wagę doskonale wiedział rzeczywiście są co tam jest napisane i to z list wyrażane czasami za pomocą słowa pisanego czasami za pomocą melodii, którą jest robota ma do zaśpiewania 3 czy rytmu, który ma właśnie ze śpiewania czasami jest to zapisane w samą muzyką, czyli motywami, które w które, które dziś tam partii u pana towarzyszą także mija z jedno, którzy przez wiele lat, kiedy ja tego co było pana śpiewam za każdym razem rzeczywiście wjazdy do pana uczyć czegoś nowego za każdym razem staram się go analizować czy czegoś nowego się dowiaduje i jedno i kojarzy również to po co żydowskie moje moje gesty nas cenione są one są bardzo związane z czystą analizą z tym z tym właśnie wrażenie jakie, jakiego doznaje w dno, analizując tę postać także czy to ma coś wspólnego z mentalnością amerykańską mentalność Europejską wydaje się, że nie, by np. ten świat bogów, który jest kreowany świat takich superbohaterów można powiedzieć, iż są w barwach Wisły Supra Eric MEN na to gotowy to test ten świadczy szeroką musisz powiedzieć to jest to jest świat, którego troszkę brakuje w Europie z tetralogii, dlatego że w Europie zapomniano o tym, właśnie o tym, o tym o tym, wyraźnie również szczerze jednak jedno Wagner opisał bogów prawda nie opisał ludzi tylko kogoś kogo się wypowiedzi są wyżej stoi w hierarchii, a z kolei z drugiej strony tutaj brakuje to że, obserwując świat bogów brakuje właśnie tej tej psychologicznej głębi na nie korci pana jako tego właśnie woda nas krwi kości, który tutaj musi być, aby się, żeby powiedzieć halową taniej od dziś wszystko zaraz powie jak uczy woda lała bar w paluszku no nie ja tak nie podchodzę do tych do tych spraw znaczy, jeżeli obserwuje innych kolegów France z tych partii to kto patrzy po prostu na to, czego oni robią co ja robię, ale to nie znaczy, że ja uważam, że to jest w jaki sposób gorsze są koledzy robią tak mówi ASP inny aspekt, ale jak oświaty, bo dla nas są gry w lidze jest świetnie śpiewa w poznałem go już w Bayreuth w tym roku, a i ten rejon ma ona dysponuje głosem, który to jest idealny do partii złota na złocie Renu nie miał być dalej dziś w częściach ale, ale tutaj w tej stajni na złocie Renu jest jest naprawdę kapitalny także jest mi zadaje pytanie czy moja analiza tekstu zmiana jest właściwa prawda zaznaczam, że żona właściwa przeliczyli obserwującego taką inną interpretację czy w nowym można, by zaryzykować brak interpretacji Adonis nieprawda, bo to jest nam się pojawiają inne rzeczy w głosie i jednoczy się można zwrócić uwagę na pewne rzeczy, ale my ale dlaczego ja mam co robić Janis manifestem tego spektaklu nie jestem coachem nie jestem kimś, kto dachował w Bytomiu żonę żyli ewidentnie się zdarzają błędy to ze świecia rozmawiałem z z kolegą, by o tym, że aż, grając ostatni monolog trzyma w ten sposób swój oszczep, że aż 11 wrzucono jego twarz cień prawda na względy wtedy jest jako dawcy jako takie takie takie mało jest pewne zagrożenie co prawda moi koledzy nauczą tego nie widzi, że żaden cień rzucany na jego twarz, bo mamy takie rzeczy nie widzimy na scenie mówi trzymaj 11 troszeczkę bardziej wprawo wtedy wtedy będziesz po prostu nie będzie tego cienia będzie rzeczywiście raził w tej sytuacji także raczej takie stowarzyszenia darta w zakładzie aż takie rzeczy sobie mówimy, a 2 jedno się szanujemy bardzo i z i można powiedzieć są jeszcze podziwiamy, więc nie nie mam takich potrzeb przy bardzo co jeszcze pozostało jak już 3 śpiewał w Bayreuth jawi się z kamer zamiarem jakiś występuje na deskach Metropolitan to co właściwie już można rzucić to wszystko jest stworzyć jakiś hoteliki wyrabiać salcesony no ale to nie było nigdy moim zamiarem mali z nią takich ambicji żeby, żeby salceson zarabiać także mam, więc moja pasja ja się z Marion Graham, by się na to być może tak jak z nimi nie mam takich pasji pasji gotować bardzo lubię rzeczywiście pasjonuje się gotowaniem, ale prywatnie Zakrzewską dla siebie dla rodziny z rozwiązania Namysł z bardzo chętnie dzielą walka trwa oczywiście Małysz to jest moja pasja to jest moje życie ja się tym zająłem, bo w, bo to jest, bo tak strasznego życia, ale czy jest jeszcze jakiś taki moment, na które się już czeka na okres zwyżek w Bayreuth oflagowane kamer z Węgier od pakowane MED ocynkowane i czy coś się na tej liście jest w małych jest bardzo duża, ale przede wszystkim przekształca życie pracuje nad swoją techniką na tym w jaki sposób na produkuje ten głos prawda 31 głos jest wydobywany 3 czy się co objawia to jest taka taka, w której się nauka na całe życie no mam swoich kolegów, których podziwiam do nich do grona tych kolegów np. należy Piotr Beczała, który moim zdaniem dysponujemy tak taką techniką idealną można powiedzieć więcej o technice wokalnej my mamy swoje fascynacje innych kolegów czy otrzymam swoje marzenia również dotyczące ról dotyczące repertuaru Maryli w tej kwestii bardzo dużo do zrobienia w takim razie trzymam kciuki, a państwa informuje, że będzie można jeszcze przez kilka tygodnik kilkanaście tygodni w nowym Jorku posłuchać może spotkać dziś na ulicach pana Tomasza koniecznego złoto Renu w reżyserii Kanadyjczyka Roberta lekarza jako część tetralogii, która będzie przez w najbliższych tygodniach gościła w Metropolitan Opera bardzo dziękuję również bardzo dziękuję bardzo wyłowił Tomasz konieczny światowej sławy bas-baryton debiut w Metropolitan Opera w nowym Jorku złoto Renu, ale także Samson i DeLillo, a także jest, aby oprzeć rozwój oczywiście Moma i różne inne nowojorskie rzeczy także także, że ktoś, by się zastanawiał co robić to można wpaść do nowego Jorku zaprasza informacje już za kilka minut z po informacjach Mikołaj Lizut jego program dzisiejszy przygotował Paweł Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: OFF CZAREK

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Słuchaj podcastów TOK FM bez reklam. Teraz wszystkie pakiety TOK FM Premium 40% taniej!

KUP TERAZ 40% taniej

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA