REKLAMA

Kolejne kraje wycofują z użycia Boeingi po katastrofie w Etiopii

Data emisji:
2019-03-12 13:00
Audycja:
Połączenie
Prowadzący:
Czas trwania:
10:13 min.
Udostępnij:

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

włączenie ich w różnym od gór dziś 137 Jakub Janiszewski przy mikrofonie znam jest Michał Setlak publicysta zajmujący się sprawami lotnictwa dzień dobry wynik dobry z obliczył, że państwo mówicie o konsekwencjach katastrofy lotniczej, która wydarzyła się w niedzielę, czyli zlot z linii i styropian Airlines, który się rozbił tuż po starcie, zabijając 157 osób na pokładzie Bręk 737 Max 8, czyli relatywnie nowy samolot wypuszczony przez amerykańskiego producenta, Rozwiń » który rodzi wielkie pytania ponieść to niebyła pierwsza katastrofa w inny samolot tego typu wcześniej dla jąder z bardzo podobnym scenariuszu, czyli tuż po starcie Nate pytania czy linia lotnicza, które zdecydowały się wstrzymać loty tych samolotów postępują racjonalnie czy też nie te linie lotnicze to są nie chińskie etiopskie oczywiście australijskiej singapurskiej brazylijskie indyjskie indonezyjskiej marokańskie przy czym warto odnotować, że największa Flota tych samolotów NATO oczywiście w stanach Zjednoczonych co jest Southwest Airlines, które nie zdecydowały się postąpić w ten sposób to jest racjonalne czy nie to co się dzieje w tej chwili to jest panika i to jest takie działanie PR-owe na rzeczy właśnie przewoźnika czy też pana zdaniem to jest racjonalny ruch ze strony no właśnie tych przewoźników, którzy obawiają się po prostu bezpieczeństwo pasażerów przede wszystkim trochę uświadomić, że ten samolot wciąż jest stosunkowo nowy to lata już w liniach lotniczych od mniej więcej 2 lat także dość dość długo druga sprawa to, że tych samolotów dostarczono w tej chwili do użytkowników około 350 ponad 350 sztuk tych samolotów i fiata latają codziennie mieliśmy do tej pory 2 wypadki 32 wypadkach trudno mówić o jakichkolwiek prawidłowości trudno mówić o statystyce, ale trudno wejść tylko mało czy Duran po to, są po prostu w sprawy przypadkowe i tak małej ilości trzeba też pamiętać o tym, że każdy klomb przed wprowadzeniem do eksploatacji przechodzi okres certyfikacji od pierwszego lotu tego samolotu próby wlocie były prowadzone przez ponad rok tych samolotów prototypowych czekało kilka spółek prowadzone jak zawsze po nad torami po jej filia amerykańskiego nadzoru lotniczego daje to co naprawdę bardzo surowe kubek Kurek, który gra skreślił z uporem po prostu musi udowodnić, że samolot kilka bezpieki dodaje warto dodać jeśli pan pozwoli, że swoje, czyli Federal Aviation Administration, czyli właśnie to ciało, którym pan mówi jest zdecydowało się podtrzymać swoją pozytywną opinię na temat Boeinga 737 Max nie nie rekomenduje wstrzymywania lotów tymi samolotami na razie po prostu nie ma podsta w, żeby Radek odgórnie wstrzymać takie loty tak to musiało do architektem taka decyzja jest kilka oparta na jakichś twardych przesłankach wynikających z badania wypadku lotniczego od tej pierwszy wypadek wydarzył się zbyt wielkiego października ubiegłego roku drugi wypadek teraz badanie wypadku trwają zwykle około roku na przedmiot często jakich pierwsze wnioski są dostępne dość szybko, czyli powietrzne, bo po kilku tygodniach od po wypadku o katastrofie samolotu Air mieliśmy takie informacje o informacje o nieprawidłowym działaniu systemu stadia kłótni Hej, opublikowało dyrektywę zawierającą instrukcje postępowania w takich sytuacjach każdy pilot, który w latach takich samolotem mało miotać się zapoznać z taką taką dyrektywą o to, żeby wiedzieć jak się zachować, gdy doszło do dopłat i nieprawidłowe a jaki był przebieg tego drugiego wypadku na taki moment jeszcze jeszcze nie wiemy powstały na nim kilka perełek analizować i teraz pytanie czy tablet filiach linii lotniczych o zawieszeniu lotów jest racjonalna odpowiedź Witczak i Rachel jednak ani mąż za ten ponieważ, ponieważ wstrzymanie lotów nad swą rolę określone koszty określone w trakcie prawda tam od linii latają, a muszą być trzymane i ta generuje straty dla przedsiębiorców, ale teraz tym co jest spowodowane myślę, że przede wszystkim największej mierze jest to spowodowane powodziami gitarowymi nie chcą demonstrować, że dbają o bezpieczeństwo pasażerów robią wszystko, żeby to bezpieczeństwo mediateki SA jak to było z tym systemem, o których pan wspomniał, o którym teraz wszyscy się rozpisują wszystkie portale i najważniejsze gazety świata jest mniej ważne piszą właśnie tzw. manewry int charakterystyk skok Mentel szyn system nie wiem jak to przetłumaczyć czy ten system niektóre właśnie co takiego robić co zrobił w przypadku mają wymagania charakterystyki manewrowych można, by przetłumaczyć to jest system, który ma poprawiać stabilność samolotu 3 w dużych kątach natarcia, czyli n p . podczas startu lądowania i nie powinien w ogóle wpływać na linii lot samolotu ostatnich ankiet liczyli na większe wysokości, ale po wprowadzeniu, dlatego że samolot, który 77 Mark jakaś 707 firm posiada wiele stosunkowo blisko ziemi natomiast dostał większość filmu i silnikiem o średnicy, który osiadł, w jakich osób nieśli tak, by zachować odstęp od od gruntu zostało zrobione także silniki zostały usunięte do przychodów w stosunku do skrzydła i trochę podniesione w górę, ale to właśnie spowodowało zmianę charakterystyki stabilności tego tego samolotu, żeby ułatwić pilotowanie zwiększyć bezpieczeństwo lotu właśnie wprowadzono elektroniczny system, który UE pomaga pilotowi Lechowi, by zachować stabilność i deszcz pada na ten system podejrzenie, że on określonych warunkach szczegół bardzo szczególnych warunkach zachowuje się nie tak jak powinien ARiMR pomoc pomagać przeszkadza, ale to jest na razie, bo podejrzenie czy w rzeczywistości i 3 głowy spowodowany zachowanie takie zachowanie tego systemu NATO to będziemy wiedzieli, kiedy zostanie zakończone badanie wypadku w, czyja rozumiem, że pan się spodziewał, że pewnie za moment to sprawa, by pobyć trochę ucichnie to znaczy te linie lotnicze jednak zdecydują się uruchomić 737 Macnar kochany tak samo było to odpowiedź bardzo szybko w no właśnie, bo to jest jednak zbyt wielkie wyzwanie wyeliminować ze swojej Floty ono jednak w samolot, który taki dość uniwersalny jak rozumiem w swoich możliwościach i motory najpopularniejsze i reklamowych na świecie ciekawostka jest taka, że pierwszy Boeing 707 został oblatany 3000 siódmym roku, czyli ten pośpiech w powietrzu ponad 50 lat, a w dalszym ciągu jest młody Boehner unowocześnione będzie produkowany jeszcze prawdopodobnie trener jakieś 2020 parę lat co najmniej chwili jest szansa, że po ostatnim produkowane boeingi 707 będą latały ponad 100 lat, o który od oblegania pierwszego prototypu Ks, czyli wychodzi na to, że i ile ten model ma już prawie 50 lat 40 parę bank lub prawie miesiąc, bo to jest nieźle, ale jeżeliby się zastanowić nad całą tą sprawą tarczy to jest jak pan sądzi, że taki nowy model reagowania linii lotniczych to znaczy, że trzeba przede wszystkim zyskiwać pasażerów no właśnie wizerunkowo pokazując, że dbamy o bezpieczeństwo za wszelką cenę no trudno powiedzieć moim zdaniem ten właśnie kwestia marketingowa i nie ponieść w grę wchodzą znaczne pieniądze od TVP szybko wrócą w powiecie, chyba że amerykański nadzór lotniczy zmieni stanowisko i zmieni stanowisko i w Kijowie hity na tył TW poważny problem dla dla wszystkich mam nadzieję, że tego nie dojdzie tak pojętych samolotów NATO w tej chwili ponad 352 jest użytkowany od 2 lat także nie można, by mówić o takich firm strasznej balladzie, która w Legii, która prześladuje ten model w dziękuję bardzo Michał Setlak z publicysta lotniczy był państwem moim gościem 1317 zaś informacje, ale on włączenie ich różni od Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: POŁĄCZENIE

Więcej podcastów tej audycji

POPULARNE

DOSTĘP PREMIUM

Teraz 30% zniżki na Dostęp Premium! Wybierz pakiet "Aplikacja i WWW", aby słuchać podcastów TOK FM na komputerze i w aplikacji mobilnej już dziś.

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
Przedłuż dostęp Premium taniej!