REKLAMA

Tomasz Raczek: "Mam wrażenie, że oddaję hołd nie kinu, ale widzom"

Data emisji:
2019-03-15 19:00
Audycja:
Kultura Osobista
Czas trwania:
24:45 min.
Udostępnij:

Gośćmi Marty Perchuć- Burzyńskiej są Tomasz Raczek- krytyk filmowy i Piotr SIR Gierałtowski- kiedyś graficiarz dziś architekt i projektant kin. Rozwiń »

Piotr SIR Gierałtowski: "W przestrzeni kina Helios w Warszawie udało nam się odwzorować fragmenty nowojorskiej Times Square, przywiozłem z Nowego Jorku m.in tabliczki z nazwami ulic"

Tomasz Raczek" Kino to gigantyczna siła, która nas najpierw zbliża do siebie, różnych ludzi, ale też zbliża nas potem do samych siebie, pozwala nam poznać siebie, czasem nauczyć się mówić o sobie różne prawdy" Zwiń «

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

dobry wieczór przed mikrofonem Marta Perchuć-Burzyńska mamy piątek to jest 1 z lepszych momentów tygodnia, żeby wybrać się do kina w dodatku w doborowym towarzystwie Tomasz Raczek krytyk filmowy i kuratorem cyklu kino konesera kina Helios jest gościem kultury osobistej witam serdecznie, że nowe jest z nami również arch. Piotr sir Gierałtowski witam dzień dobry, bo kino proszę państwa to przecież nie tylko filmy, ale także miejsce, które ktoś musiał wymyślić Rozwiń » zaprojektować i zbudować czy to ma dla panów znaczenie, gdzie oglądają filmy od lat nie ma dla mnie ma bardzo duże znaczenie uważam, że to otoczenie, że jeszcze wyższe tło do oglądania filmu, a z drugiej strony atmosfera robi ZOZ-ów wprowadza do oglądania filmu dom ma znaczenie, choć coraz większe tak naprawdę widziałam trochę inny stosunek do miejsc, w których regionach firmy, bo jestem jako krytyk filmowy zmuszony i to dosłownie zmuszane do oglądania ogromnej liczby filmów powiem tak uczciwie, że gra nam więcej filmów niż bym chciał ich wcale nie chce aż tylu, bo moja wrażliwość nie jest tak obszerna i wraz z nową wzrostu jest za dużo jestem też zmuszone, żeby oglądać filmy wtedy, kiedy muszą je obejrzeć nie wtedy, kiedy chciałbym obejrzeć, więc nie mówię już o tym, że nie mogę też wybierać, gdzie je obejrzeć jak na filmy wszędzie aglomeracji jest silny w kinach, które lubię i w kinach, których nie znoszę widz ogląda filmy w domu, gdy opuszczasz ekranie mam kino domowe i oglądam na telewizorze jak grana na komputerze jak nam na iPhonie, kiedy jadę koleją i 7 godzin, a jeszcze dochodzi jakieś opóźnienia bawcie się specjalizuje Polska kolej cały czas jest okres jeszcze 1 film obejrzeliśmy i wtedy też oglądanie wiem, że reżyserzy w tym załamują ręce mówią Boże tam jest taką dokładnością to montowaliśmy oświetla byliśmy tak dalej, ale ten człowiek potem na małym ekranie Kłaj fana tak znane lub w Chinach przy tunelu we wszystkie na wszystkie sposoby jestem otwarty, ale doceniam możliwość obejrzenia filmu w miejscu, które jest świątynią filmu i kina ciągle jest świątynią i takie mam do tego podejście co więcej kina może być taką świątynię, którą się odkrywa to znaczy może być przygodą UFI uwielbiam kino, które są przygodą intelektualną estetyczna, której nie, które nie są chamsko się czuwał też koło, gdzie wszystko śmierdzi tylko o po karnym jest takie samo i nie wiem czy jestem w Poznaniu czy czy Warszawie czy w Krakowie, bo jest zawsze tak samo w sklepie w kinie dzisiaj mierzalny mieni się kolorami lub je, jeżeli tak kino ma charakter ma swoją twarz ma swoją osobowość i takie kina są w taki obiad za nikim Georgia właśnie, bo tani gaz używany jako architekt, który zaprojektował pięćdziesiątki na świecie wie najlepiej co trzeba brać pod uwagę przede wszystkim, projektując kina, wymyślając projekt architektoniczny kina, pozostając na razie na takim poziomie ogólnikowym lew oczywiście to jest 1 z nich w projektowaniu i pewnie wśród tych 50 uszkodzenia kilku wiele błędów można znaleźć, które jednak staramy się znajdować i wyciągać wnioski uczyć się każdy kolejny jest coraz lepsze, ale my nie jesteśmy od wytykania błędów dziękuję, że ich wali z góry dziękuję natomiast, a teraz także rzeczywiście podejściu nasz jest takie moje mojej pracowni, bo to nie jest tylko moja praca w komunii mojego zespołu jest takie, że na koniec dnia filmy i kontent jak beton nic nie mam na to wpływu to holi Łódź i t d. widać, ale pokornie sprawnie podobnie niesmaczne wszędzie podobnie na ciosy i Coca-Cola z wniosku, o czym to na co mamy wpły w poza lokalizacją oczywiście to jest to charakter, który nadajemy kino nazwanie tego świątynia jest takie bardzo wzniosłe fajny miły, ale rzeczywiście no chyba to trochę o to chodzi, żeby to wejście do kina dla ludzi było czymś wyjątkowym, kto chadza wolności do kina, która jest w naszym kraju cały czas jest jeszcze z znacznie poniżej średniej z dniem ich z Europejskiego niemowy z amerykańskiej to mamy cały czas dużo do zrobienia, ale to znaczy, że ludzie wychodzą to, że to dla nich wydarzenie wyjść do kina z wydarzeniem, które ludzie przeżywają też zależy nam na tym, żeby już od momentu przekroczenia progu kina to był dla nich wyjątkowy dzień wyjątkowy wieczór i te 2 godziny spędzone w kinie, żeby nie było tylko firma AB ale, żeby to było przeżycie od początku do końca i mam nadzieję że, że tak to nam to wychodzi ostatnio w Warszawie galerii Gruzji i powstało nowe kino Helios panu w tym przedsięwzięciu jako architekt brał czynny udział w tym, którzy jeszcze nie byli z naszych słuchaczy warszawskich to może opiszemy to wygląda na początek sie w, choć jest New York New York tak tak jest tak jest wreszcie wchodzimy do filmu będą one takie wrażenie, że w Hadze dachówek Heliosa w Blue City i zajmują się przenosił w świat filmową i znajdował scenografii filmowej, a któregoś filmu konkretne go nie jakiegoś filmu rozgrywającego się gdzieś w nowym Jorku do złota są tylko skojarzenia z takiego pomysłu i ten pomysł oczywiście ewoluował w tym pomóc w rzucone przez samego Heliosa przez panią wiceprezes Riosa Kasią Borkowską żeby, a może byśmy zrobili co tak grać tam, skąd nie było to bez przyczyny to to jest także coraz bardziej do kin coraz coraz większym wymiarze wchodzą ekrany ledowe jako nośniki informacyjne dla thrillerów filmowych na taki element, który uatrakcyjnia przestrzeni i wnętrze i pomyśleliśmy, że dostał tylko to droga takie same ekrany ledowe jak cena tanich spółek, które znamy historię z całe budynki pokrywają elewacje budynków takie gigantyczne ekrany, na których są wyświetlane zarówno reklamy jak i jaki właśnie w CV fragmenty filmów tak dokładna i w czasie to była inspiracja do 61 możemy zrobić te ekrany po prostu jakoś tam, ale i skoro i tak robimy dosyć dużo na to, że warto nadać trupem sens ten charakter i nawiązać do czegoś potem miast jeździłem może się wiązać z listą zakochanym Nowym Jorku od lat rozpoczęto była taka w dla mnie muzyka dla moich usiąść drzewom niech ktoś chce coś takiego zrobić rewizję się zbiegły z tak widzieć u zbiegu rad miast natomiast, jakby od zła rosła zaczęło to postać dziś, że nowy Jork jest takim, a właściwie, a aktorem, w który zagrał największe ilości filmów w formie scenografii i Tarnowie za każdy znaleźli tam nigdy nie był NATO wydaje się, że każda osoba, która kiedykolwiek była w kinach filmie amerykańskim oto Bursztynowy kojarzy, więc będzie to miejsce przyjazne dla ludzi nieobca i ich jest tam są takie elementy z nowego Jorku latarnie takie same nazwy ulic dokładnie takie same tabliczki jak wymiar QE czy to są tabliczki z nowego Jorku dość dodajmy, że to jest taki też 1101 ze smaczków z waszej projektowania z, kiedy zrobiliśmy wizualizacji wprowadziliśmy właśnie tam światła drogowe to tabliczkę tu każdy śmieci, a to potem stwierdziłam kurczę no to musi takie zresztą cieszy, że kupimy zwykły koszt śmieci oraz jakiś tam sieciówki budowlanej, a od tych świateł nie damy nowojorskich 3 czy tabliczkę damy jakoś tam to kto to straci cały charakter i udało udało mi się też przekonać do tego do tego Heliosa, z czym efekt był taki, że muszę się samolot poleci do nowego Jorku przejść po iluś pchlich targach antykwariatach i t d . tak dalej w i wróciłem z walizką wypełnioną mnóstwem rzeczy jeszcze drugie tyle płynęła statkiem i rzeczywiście to tworzy centra ludzie, którzy nam jako byli zgodni, że to jest tak jakoś do śmieci to jest taka tabliczka warto zestawić z nowego Jorku tak, że to są smaczki, które robią robią to efekt zmian, a jako, że nowy Jork jest też oczywiście mekka artystów Street warto, więc naturalnie musiało pojawić również w kinie graffiti tak to jest kolejny taki element w ban zresztą jako młody człowiek nie wiem, jaki jest teraz graffiti mocno podobno romansował na życie malował graffiti po prostu chętnych jest po prostu razem komorach za nocleg w UE tak było tak było i faktycznie do grafiki też jest dla mnie osobiście takim elementem no to szczęście w mojej historii na nie miałem możliwość współtworzyć ustala grafiki w Polsce wiele wiele lat temu zacząłem to w wodzie 80 dziewiątym roku i lata dziewięćdziesiąte to była taka moja pasja właściwie absolutnie jedyna ze strumienia w głowie itp po to, ogrodzenie wyścigów konnych na Służewcu to też pan działalność Sia do zalegalizowania w ogóle jakaś tam poszedłem do dyrektora wyścigów wiedziałem, że ma pan szaro będzie miał pan ładnie co może tak byśmy zrobili, żeby tutaj nikt nas wygania to człowiek legenda o VAT jest największa galeria z graffiti, ale w Polsce ta wizyta w Europie, a wagony też pomalował i nic do tego nie można się przyznać, że została decyzja o szczegółach nie zagrają FC Jurmala 2, ale w USA do malowania proszę państwa wrócimy rozmawiamy o kinie również on nowym kinie w Warszawie nowym kinie Helios ze mną w studiu Tomasz Raczek krytyk filmowy i Piotr sir Gierałtowski architekt teraz czas na informacje w radiu TOK FM kultura osobista część druga przed mikrofonem Marta Perchuć-Burzyńska ze mną w studiu Tomasz Raczek krytyk filmowy i kuratorem cyklu kino konesera w kinie Helios witam serdecznie Asia czytamy w Dywitach i jest z nami również arch. Piotrze myszce Gierałtowski rozmawiamy przy Piątkowski nie jako miejscu i kinie też jako przeżyciu jesteśmy właśnie wyobrażamy sobie, że jesteśmy w nowym kinie Helios w Warszawie, za którego projekt odpowiedzialny jest właśnie pan Piotr rozmawiamy o tym, że w nowym kinie sporo grafiki na ścianach tak działa również nawiązują do nowego Jorku balonem czy bardzo nawiązują różne do nowego Jorku do tego stopnia, że część z nich ja osobiście robiłem części była opracowana przez moich serdecznych przyjaciół były one robione bardzo specyficzny sposób to nie są takie graffiti u bardzo typowe dla ludzi, którzy znają się na tę to są rzeczy, które rzeczywiście są stylizowane na takie style nowojorskie z lat osiemdziesiątych dziewięćdziesiątych niestabilna no prostota w tym bagnie nie jest takie graffiti jak jak jak w tej chwili króluje teraz w Europie bardzo precyzyjne dopracowane tylko jestem jestem taka pewna naturalności odholować w 2 jest jak by tak opowiadasz o tym co jest tym kinie Helios w Blue City w Warszawie to ja mam wrażenie, że tam powinna Nawara zostać ustanowione na rzecz człowiek zatrudniony jako kustosz muzeum, a oni zaś właściwie należałoby oprowadzać po kinie i tam nie spoczywał prawny właśnie o to, że w nowym kinie Helios każda z 8 sala nosi nazwę dawnego Warszawskiego kina i tutaj aż łezka się w oku kręci w kwestii skarpa i seminaria i i Moskwie reelekcji no rozumiem, że to jest taki takich aut trochę jak i jaki nowoczesność składa tradycji i tej kinowej warszawskiej legendzie czy raczej chichot historii, która jest SW od strony wschodniej oraz piękny, choć moim zdaniem to jest pomysł narodził się z zarządu Heliosa w Łodzi przy okazji otwierania i kina z grali z sukcesja, kiedy to zbiegło się to zamykaniem i kina Bałtyk giga absolutnie kultowego obiektu również dla Heliosa, bo tam wiele lat było ich biura tam to coś zaczęło zdobył z tobą sławne kino w Łodzi największe kino notabene 1 z salonu miała nazwę imienia Zygmunta Kałużyńskiego bardzo mi była bliska, a potem po przeniesieniu kina Bałtyk właśnie do sukcesji, bo tam każda sala po raz pierwszy była nazwana nas jakieś nieistniejącego łódzkiego kina i jego też kina Bałtyk i też ta sala otrzymała imię Zygmunta Kałużyńskiego i ta idea przyszła do Warszawy były bardzo różne głosy na ten temat mówiąc szczerze ja też przemoc i adres strony zawłaszczanie historii, że przedłuża, ale większego zła pozytywna uważam, że to taki bardzo ładny ukłon w stronę tego co już odeszło, ale tego coście cały czas wielu warszawiaków pamięta i ma do tego bardzo taki osobisty stosunek ja uważam, że jest genialnym pomysłem trochę się czuje w roli tego kustosza, którym mówiłem, ale namawiam na to, żeby rodzice, którzy nie chodzą z dziećmi do kina właśnie zamieniali się w takich pustoszy, bo na czym polega pomysł tego kina nam jest 8 sal każda sala jest nazwana nazwał, jakiego starego nieistniejącego Warszawskiego kina mana z wejściem logotyp tak, który był nad kinem dawniej jak się wchodzi do kina jest jest taka śluza ciemna pomiędzy korytarzem, a salą kinową i tam są zdjęcia z właśnie tego starego kina nieistniejącego właściwie naprawdę czujemy się troszeczkę jak muzeum jest genialny pomysł na to, żeby te dzieciaki, które uwielbiają chodzić do kina przy okazji uczymy się trochę historii Warszawy, gdzie to było, gdzie to kino było tym kinie rodzic może powiedzieć stop czy tamto złe musiała się poznaliśmy, bo takie na pewno mogą być historie dla z kolei ludzi, którzy przyjeżdżają do Warszawy, ale przecież Warszawa jest miastem dużej części ludzi z różnych stron Polski, którzy tu przyjeżdżają po to, żeby pracować, żeby robić karierę żeby, żeby szukać dla siebie szczęścia obecnego jest bardzo wielu przyjezdnych przy okazji wchodzenia do tego kina też mogą się uczyć powiedziałbym dostawać takich swoich korzeni warszawskich, bo dowiadywać się po prostu w Warszawie tego, czego normalnie, by nie wiedzieli co się wszystko dzieje przy okazji, a najlepiej takie rzeczy właśnie pokazuje się przy okazji powiedzieliśmy już o tym, że ja jak właśnie multipleks nawiązuje do tradycji jak oddaje hołd nieistniejącym już kinom pan panie Tomaszu jako kurator kina konesera w sieci kin Helios moim zdaniem podjął się zadania też trochę takiego, który polega na oddawaniu hołdu tym, że film, który tzw. majstrem wyrzuca trochę na margines filmom, ale ja mam wrażenie, że oddaje hołd widzom, ponieważ cała właściwie moja działalność 3 i związana z kinem konesera i w ogóle tak pojmuję swoją działalność zwrócone w stronę widzów to znaczy staram się im pomóc po pierwsze, cieszyć z firmami, a po drugie, przyglądać się sobie i światu za pomocą filmów przy pomocy filmów i temu służą m. in. rozmowy, bo w kinie konesera nie tylko pokazuje się takie filmy, które często nie trafiają do multipleksów, bo są uważane za zaraza filmy studyjne do właśnie małych kin studyjnych, ale także po tych filmach bardzo często dyskutuje się rozmawia się nie naukowo filmoznawcą na co ten finał chciał powiedzieć prawda albo gdy z jakimiś innymi firmami nam się kojarzy raczej te rozmowy są o widzach to znaczy, dlaczego ten film np. zrobił na mnie duże wrażenie ale dlaczego nie w pewnym momencie się popłakałam ktoś mówi jakaś pani mówi, a nie rozumiem, dlaczego właściwie nie rozumiem dlaczego, ale w trakcie rozmowy zaczyna się, jakby proces przyglądania się sobie znormalizować Ania uczuć i potem wychodzi ktoś taki z kim mają w bazie dzięki za to przeżycie ponieważ, czego się dowiedziałem, czego się dowiedziałam co zrozumiałam to jest tak naprawdę rola kina i też moja rola w kinie i dlatego zależy mi na tym, żeby widzowi zatrzymać w kinie dłużej, bo nie uciekali od razu i nadzorowi Piotr to znaczy te scenografie i to takie miejsce wyjątkowe, że tamta da się też posiedzieć tam jest kawiarenka, która przypomina obraz z nowego Jorku i jest naj najlepszym stylu ich guście, że właściwie chcemy tam jeszcze pozostać porozmawiać to jest właściwie nazwijmy z 2 stron zbliżamy się do tej samej idei, żeby kino okazało się niezbędne, bo film sobie możemy obejrzeć nawet na komórce ale, żeby zrobić z obejrzenia filmu wielkie przeżycie to już jednak jest potrzebne i to kino i ta scenografia i potem możliwość zostania po filmie i porozmawiania, bo rozmowa jest absolutnie częścią oglądania filmów ja w to wierzymy, czyli to nie jest także w kinie konesera zbiera się grono koneserów i Koneser Koneser przekonuje do swoich racji wygracie widzowie opowiadają o swoich przeżyciach tak, że to skojarzyło ostatnio rozmawiam z Jagodą Szelc, której najnowszy film monument zresztą dzisiaj w polskich kinach rozmawiałyśmy o tym, że każdy z nas oglądając ten sam film tak naprawdę ogląda inne firmy Sergiuszowi tak samo się za swoje myśli emocje doświadczenia i po zakończeniu seansu myślę, że pan często jest świadkiem właśnie taki stan może się okazać, że każdy zobaczył przeżył coś zupełnie innego to się tak dzieje, jaki jest często podsłuchuje widzów, którzy wychodzą z kina Helios multipleks ach, są takie korytarze którymi się jedzenie jest gdzie podsłuchiwać i czasem się wspierają przyjaciele czy nawet rodziny małżonkowie wtedy to wcale tak nie, bo jak ty mówisz i potem pada takie hasło, które się powtarzać jest co mam wrażenie, że my byliśmy na innych filmach w Czechach, a ja wtedy myślę se brama wodna to jest właśnie początek rozmowy, bo oczywiście, że byliście na innych filmach, bo połowa filmu to jest to samo co widzieliście, ale druga połowa to jest to co się odbiło na naszej psychice jesteście inni różnie raczej różne doświadczenia aż do poczucia humoru różne erudycję różnie reagujecie na pogodę jesteście w różnym wieku różnej płci macie wiele powodów, żeby różnie odebrać ten film teraz właśnie cała przyjemność z tym, że różnie odbierać je, ale największą atrakcją jest gdzieś się wymieniać się tymi drugimi połówkami to znaczy jeśli można to sobie opowiedzieć jeśli można wejść w jakiś spór jeśli może np. spowodować, że im, że ta druga osoba inaczej spojrzy się nie znaczy, że ma zmienić zdanie, bo to wcale nie chodzi o to, że ktoś ma rację jak ktoś nie ma racji cała przyjemność życia polega na tym, że wiele osób może mieć wiele racji i wszyscy mają swoich racji można się pięknie różnić ale, jaką publiczność chcecie przyciągać do kina konesera, bo często osoby, które doceniają ambitny repertuar do multipleksów nie chodzą po prostu z założenia tak, by nie lubią go kochamy mówią, że ten zapach mnie nie nie kojarzy się zdobyć filmy różne tam zmiany są brane pod uwagę bardzo lekkie Silent Hill jest hasło było pierwsze nie musi być tego popcornu po drugie, jeżeli w ogóle mówimy o tym, kinie Helios to trzeba pamiętać, że ma 8 sal z Rosji jej przypadają 302 i hali jest wujem, ale za wyjątkowe sale, gdzie są piękne skórzane szerokie fotele, które się rozkładają i można oglądać filmy w pozycji wpół leżącej na biznes Class można widzieć biznes z emisji to kojarzy z antyczną Grecją, a w tej ani sobie tak właśnie pół leżenia oglądali tańce tancerek i opowiadali winogrona jakieś owoce podobne dała się najlepiej się odbierało sztukę w takiej pozycji pełnego relaksu Otóż można rozmawiać mera różne tematy z różnymi osobami ja wiem, że do kina przychodzą tacy, którzy bardzo chcą obejrzeć film nie wchodzą na film i są tacy, którzy przychodzą do kina, bo chcą się przytulić do siebie i mają w ciemności mogą zrobić więcej chętnych niż normalnie przez całą historię Kinga tak było to jest 1 z sił Chimera i tak ma być jak 1 z funkcji terapeutycznej Janusz Antczak jest jakby chciał konesera mi czynić jednych i drugich, bo ci, którzy przychodzą do kina po to, żeby się przytulić i czasem nawet nie dokładnie wiedzą co to będzie za film mniej więcej nowy film, jaki jest znanym aktorem aktorką, bo na jakiś temat niewiele więcej wiedzą oni mogą być fantastycznymi deserami, bo prawdziwy Koneser to nie jest ten, który więcej w Jarocinie w tylko ten, który jest bardziej otwartym rekina i więcej MOK dopuszcza kinom głębiej w siebie i w związku z tym może więcej z niego wziąć, ale też i potem bardziej to przeżyć i zapamiętać na dłużej są tacy widzowie, którzy piszą do mnie, że 1 z po jakimś filmie, że proszę pana widziałam ten film 40 lat temu w Świeradowie pamiętam taki nabyło takie temu kiepskie, ale po raz pierwszy poszłam wtedy z chłopakiem i to było wielkie przeżycie do dziś pamiętam ten moment, kiedy się przestraszyłam, bo coś tam się wydarzyło na ekranie chwyciłam go za rękę, chociaż wcale tego nie planowałam i faszystę wyobrazić to jest dzisiaj mój mąż, a więc chyba inne dla prawdy z Chin do jak strasznie nie chciał takiego u nas uprawiania kina takiego patrzenia na kino przez filmoznawstwo przy rzucaniu się hasłami słowami stylami nazwiskami kina to jest po prostu gigantyczna siła, która nas najpierw zbliża do siebie w sensie różnych ludzi z zbliżała i pechu służą rozkładanej kanapy bardzo dobrze, ale też zbliża nas potem do siebie siebie raczej każdego z nas do siebie samego pozwala nam poznać siebie czasem nauczyć się mówić o sobie trudne prawdy, bo pod osłoną kina mówiąc, mimo że właściwie rozmawiamy o filmie można przemycić ważne informacje na swój temat i zobaczyć jak bliscy na to reagują ośmieli się czy mogę pójść dalej w tej rozmowie czy mogę być do końca szczery może ten film potraktuje jako pewien rodzaj treningu, żeby się nauczyć o tym, mówić to są wszystko praktyczne zastosowania patosu koneserzy kina ci, którzy potrafią korzystać z kina korzystać z filmów po to, żeby lepiej rzecz, a powiedział to człowiek kina konesera kina filozofki na ich atrapy takich nam też tak mogę powiedzieć Tomasz Raczek chciałem jeszcze planów na koniec zapytać na co dziś idą do kina Kiel bywam często z powodów zawodowych w związku z tym ta lista firm do obejrzenia jest stale zadłużała w przypadku mężczyzna obejrzeć film leasing męża, ale nic, ale to jest tym, który się ogląda w internecie w tej chwili pójdę do kina jeszcze raz na monument jagody Szelc widziałem ten finał festiwalu już prawie rok temu uwielbiam jagody Szelc uważam, że to jest 1 z największych nadziei polskiego kina młoda reżyserka zduszą malarki artystki powinniśmy namawiać naszych słuchaczy, żeby szli na monument, żeby w ogóle interesowali się Jagodą Szelc jest dziewczyna, która wszystko co zrobić po swojemu inaczej, która jest niesformalizowane, która nie robi filmów gatunkowych wszystko co robi jest nowoczesny i bardzo szczere i takie bardzo śmiałe tak i odważne to prawda i za to odwagę ją lubię i pan teraz tak uczciwie, bo jak ona jest odważna to ja też na odważne monument nie do końca mi przypadł do gustu, kiedy go pierwszy raz zobaczyłem na festiwalu, ale znam jagody rozmawiałem z miał, więc ona myśli i dzisiaj pomyślałem sobie tak możemy niedobry dzień może to był właśnie ten dzień wysokiego czy niskiego ciśnienia jak byłem na festiwalu po kilku innych filmach może nim nie miałem pełnej wrażliwości do tego od tej tak ją lubię, że daje drugą szansę i denatem film, bo chce zobaczyć monument tak jak chciała go pokazać Jagoda Szelc Jagoda Szelc państwo wszystkim bardzo polecam zapamiętajcie sobie teraz blisko płyta jest 1 z tych miast, które trzeba śledzić Jagoda Szelc była gościem kultury osobistej kilka dni temu także, jeżeli chcą państwo posłuchać rozmowy z Jagodą to jest na naszej stronie internetowej na portalu tokfm PL w zakładce kultura osobista bardzo panu dziękuję za to spotkanie Tomasz Raczek krytyk filmowy i powtórzmy to kurator cyklu kino konesera w kinach Helios był gościem kultury osobistej był z nami również arch. Piotr sir Gierałtowski dziękuję dziękuję za dziękuję do usłyszenia Marta Perchuć-Burzyńska czas na informację w radiu TOK FM się słyszymy już najbliższy koniec Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: KULTURA OSOBISTA

Więcej podcastów tej audycji

POPULARNE

DOSTĘP PREMIUM

Słuchaj wszystkich audycji Radia TOK FM kiedy chcesz i jak chcesz - na stronie internetowej i w aplikacji mobilnej!!

Dostęp Premium

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
Przedłuż dostęp Premium taniej!