REKLAMA

Interaktywna przyszłość rozrywki (powtórka)

Data emisji:
2019-03-14 23:00
Audycja:
Wieczór - Tomasz Stawiszyński
Prowadzący:
Czas trwania:
40:35 min.
Udostępnij:

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

wieczór Radia TOK FM wciąż trwa przy mikrofonie Tomasz Stawiszyński w studiu Jakub Majmurek dobrze wie czy on dobry aktor i krytykach filmowy publicysta eseista dziś w roli krytyka filmowego o ważnych sprawach rozmawiamy i krytyka filmowego, a może co do urologa trochę, a może też krytyka kultury bocznego obserwatora współczesnej cywilizacji rozmawiać o filmie, który właściwie nie jest na pewno filmem kinowym, który to już nie jest telewizją jest na interaktywną formę Rozwiń » fabularną inne streamingu zwaną przez Platformę już państwo na pewno wiedząc już państwo, o czym rozmawiałem z gości no chyba krytyk kultury najszerzej rozumianym właśnie to jest ta rola, w której przed państwem dzisiaj wystąpią Banderas ma 3 latek odcinek specjalny serwis i brak Mirror to jest tak jak powiedziałem coś nietypowego, bo właściwie niby odcinek serialu, ale ten serial to jest są właśnie takie osobne filmy, więc to nie jest taki klasyczny serial pokazujący się czy ukazujący się poza jakąkolwiek serią pełnometrażowy jeśli chodzi o długości, ale bardzo nietypowy jeśli chodzi o formę i struktura i Tomek rzeczywiście jest to próba wykorzystania Platformy cyfrowej do tego, żeby stworzyć interaktywną opowieść od samego początku widz właściwie z Turowa już jesteśmy w lidze do końca czy jesteśmy kimś więcej czy kimś innym niż widz ma oferowany różnego rodzaju wybory, które wpływają na to co widzimy na ekranie w zależności od tych naszych wyborów ta akcja może rozwijać się bardzo różnie od Anny w Bochum państwo znaleźć się z internecie bez problemu tabelka, że te wszystkie możliwe ścieżki popularne są rozlosowane to jest dosyć rozbudowane drzewko no i w krytyce w różnych takich 5 podstawowych różnych zakończeń jakich można dojść się w tym, że w tym filmie u pokierują odpowiednio Bacha w kierunku swojego bohatera jeszcze kanciastych zakończeń Marek ścieki swoje równe mniejsze opory wariant w tym też czarne seriale ten odczyt ten film to widowiskowy i jest skonstruowany w ten sposób zachęca nas nie tyle do tego, żebyśmy właśnie szli tą 1 ścieżką i zobaczyli jak ona wygląda do tego, żebyśmy eksplorowanie główne ścieżki z czasem szlak pozwala wracać, gdyby dochodzimy do 1 za zakończenia system pyta nas czy chcemy faktycznie wyłączyć i przyłączyć napisy końcowe 3 może jednak spróbować jeszcze raz innej ścieżki często faktycznie trochę doświadczenie, które jest bardziej dziś tam być może podobne do gry komputerowej grania w grę fabularną możemy sobie zrobić strajk im, nawet jeżeli dokonamy jakiegoś złego wyboru, który kończy się tym, że ten nasz bohater, którym sterujemy nim wpada pod pociąg to możemy dokonać innego innego wyboru ja przypominam sobie jako człek urodzony pod koniec lat siedemdziesiątych zachowane w epoce analogowej i fascynujący się grami, ale g analogowymi właśnie początkowo później dopiero komputerowymi takie, pojawiając się tak takie gry, które się pojawiły już pod koniec lat osiemdziesiątych w Polsce to lektura w jakimś sensie przypominały strukturalnie właśnie bandę znasz zresztą tam stoi w tym filmie z końcem przedsięwzięciu istotną rolę odgrywa książka pod tym samym tytułem, który ma taką właśnie struktury rozwidla dającą się, w której można różne zagadnienia żona muszą ze śmiercią realizacja książek z tej serii takiej serii k złamał nogę agent HOKEJ taki właśnie książek, gdzie mamy rozwijający się różne sieci narracyjnej czytelnik sobie sam wybiera na pozór pozwał Berlin do sądów, gdyby ten akwen został tam nieprawidłowo mógł wykorzystywanej w 2 będzie się toczył proces złe słowo tylko do końca tych krajach, bo to właśnie się jakoś tak również sentymentalnie przypomniało takie gry któreś tam pojawiły pod koniec lat osiemdziesiątych w Polsce, które nie były grami planszowymi tylko właśnie miały strukturę przypominającą coś co później rozwinęło się jak kula RPG, która polegała na tym, że była taka książeczka i właśnie w książeczce były różne opisane przygody bohatera, którym byłeś ty i w określonych momentach babka rzucała się kostką jak ci wypadało nie wiem liczba 3 albo 6 albo 9 no bo wtedy wszedłeś do jakiegoś rozdziału o określonym numerze i w ten sposób właśnie realizowałem taki rodzaj różnych alternatywnych możliwych scenariuszy i ścieżek albo czasami mogłeś to samo wybiera się u nas takich gier pań ta nazwa się gobelin Jola była dokładnie tak zbudowana właśnie jak Bandery znacznie no, a ten proces, który mówi, że to jest proces, który został rozstrzygnięty 3 nie ma już są położone w obozach jest drugi GI el podejrzewam, że prawnicy to przeanalizujemy zapewnia nas będzie chciał zawrzeć jakąś ugodę pozasądową wyznał najwygodniejsza jest drugi tak bardzo ciekawy był proces Netfliksa ostatnio rabina wcześniej wraz z serialu właśnie Sabina rocznie na rewanż za stabilne zasnąć pozwała Netflix świątynia szatana za 2 Zuzanna jest niesamowity serial nawiasem mówiąc ja to jakoś omijały MSW rządząc, że to właśnie jakiś jest inny mówi tak dla nas bardzo dobre zdanie no cóż możemy tanio w pole naszej strony obiecuje, dlatego że tam dostać się witają chwile swojego Sojuszu zielony jest jakaś ujmująca, ale też w ogóle dba i taka właśnie bajka o czarownicach liczą się opuszczona przez Angelę Carter współczesny feminizm się z niewielu lewicową wrażliwość Ameryki trampa coś bardzo ciekawe i zarazem one poddane ostrym sosem okultyzmu Pa rys i naprawdę transgresji nie niektórych takich jak król na 2 mnie jednak ta zaprawiona do transgresji jak różnego rodzaju budziły rodzaj węgla Hannibal Lecter się ani tak na trochę trudniej zapewnić jak i 3 ekspert no właśnie tak jak powiedziałeś tę trasę z wtorku zobaczymy co z tego będzie, ale w miesiącu za czas to fatalna zawarła ugodę także tam już tak rozstrzygnięte sagę związaną z procesu jest z twórcami tych książek czy, zwracając się natomiast w przypadku Sabiny chodziło w szczególności o figurę, bo w komentarzach latam stoi w holu dawnej szkoły dość istotnej, do której główna bohaterka zaś na 8 ciężar gry i Stanach bardzo słynna Pink Floyd zmiana łata ona stanęła w Detroit była to próba wielokrotnie, umieszczając z tymi stanowi imię parlamentami, gdzie ich włodarze stawiali monument 10 przekazanie tego się zaczęło figura stoi w tej kary od figury w ogóle, gdyby święte świątynia szatana zamiast ciastek organizacje, które z organizacją przede wszystkim lobbując na rzecz świeckiego państwa nie słyną z takich akcji, że ilekroć rząd zastanowi nad zalew jest pan prof. Woźny, ale nie próbuje on umieścić symbole religijne to nie wykorzystają też poprawkę zaraz zaraz znajdę nie można uprzywilejowywać żadnego wyznania, ale skoro stolicę Boże chrześcijański o to musi też stanąć, żeby nie było dyskryminacji satanistyczne np. kiedy wre na Florydzie tam wydrukowano też książki dla dzieci właśnie chrześcijańskie to oni n p . wtedy wydrukowali książki satanistyczne dla dzieci domagali się ich włączenia do programów szkolnych szkolnego skoro te chrześcijańskie zostały wcześniej włączone, więc bardzo ciekawa oraz organizacja jest od nich taki reportaż nakręcony przez portal was można go na YouTubie znaleźć bardzo państwu polecam oś to bardzo ciekawe skądinąd to wyobrażenie szatana czy głaszcze Mahometa, czyli figury, której ku, której kult sprawowali to jest domniemanie oczywiście francuskiego dziewiętnastowiecznego okultysta dali szans, ale i templariusze to właśnie z twórczości Lisa znaleźli gotową obrażenia, które wszyscy znamy pochodzi z takiej figury z głową kozła piersiami kobiety skrzydłami dziwnymi to jest właśnie figura, która się w tej stadninie pojawia i tam w szczególności chodziło o to, że to cały ten układ jest dokładnie 11 przyniesione stoi rzeźby, która stoi w Detroit łącznie z dwójką dzieci dziewczynka chłopiec stanął ustalają wskażmy, że chodziło o to, że użyto wobec użyto tak tej figury bez za jakieś formy licencji czy Copyright udzielanego właśnie przez świątynię szatana, ale wracajmy do bandy znaczka, choć i osłabienie, by się chciało porozmawiać dłużej to jest taka opowieść, która jakimś sensie no wyłamuje się, że mam wrażenie z tego dotychczasowego o swojej dotychczasowej stylistyki serial Black Mirror no bo w jedynym to jest jakaś taka formuła rzeczywiście, która pokazuje nam do kont technologiczny rozwój może nas zaprowadzić raczej rodzaj takiej zabawy eksperymentów formalnego jak zrobiło się, że jeżeli drugie na pewno się wyłamuje z tej Formuły w tym sensie, że nie jest taką klasyczną narrację serialową właśnie takim klasycznym filmem telewizyjnym Black Mirror składa się właśnie z takich pojedynczych filmów, które powiązane są raczej światem przedstawionym, jeżeli w ogóle są powiązane z 1 świat przedstawiony, a nie nie stać było wprowadzenie tego elementu interaktywnego tego elementu gry walnego bez wątpienia zmienia radykalnie to jak odbieramy ten serial ale gdy już gdzieś jakąś stanie się to poszukiwania są pokrewne głównym tematem Black Mirror jest wpływ technologii tego jak wyobrażamy sobie, że technologie będą się zmieniać w najbliższym czasie na relacje społeczne na ludzką podmiotowość na nasze ciało na to jak on jak konstruowana w ogóle jest forma dowozi takie zupełnej fundamentalne dla naszego ja kategoria wręcz, że w tym z filmu ma dość znacznie się też jest, choć jeszcze mniej na poziomie fabuły co na poziomie samej formy tego czy tej formy tej diety interaktywności klej znacząco najbardziej jest forma tego przekazu nie to co opowiada ta historia na poziomie narracji świata przedstawionego bohaterów i t d . bo o ile ta historia historia faktycznie jest chyba jedynym filmem jedynemu ile dobrze pamiętam z serii Black Mirror, która osadzona jest niewielki bliższej przyszłości podkręcone i teraźniejszość na przeszłość, ale właśnie złościli się czas na symbolicznym dość znaczący w roku 1984 w prehistorii projektanta gier wideo, który non przeżywa różnego rodzaju męczarnie, starając się właśnie tworzyć gry wideo, która byłaby przeniesieniem książki przy tego typu zajęłaby adwent, ale świat takim jeszcze bardzo graficznie prymitywnej gry gry wideo i sama historia litrów oczywiście Buzały, który często był formułowany przez krytyków tego serialu nie jest tak szczególnie ciekawa na poziomie fabularnym to jest to szybko coś innego do czego niszczono, czego przyzwyczaił nas Charlie Brooks w tych swoich w tych swoich filmach, a to co jest najciekawsze w tym te właśnie forma jest właśnie to w jaki sposób ten serial wystawione są doświadczeni Inter aktywności i to w jaki sposób Włoch Inter aktywności jest moim zdaniem bardzo znacząca to często krytykom umyka właśnie Bobowa interaktywność to jest coś znacznie więcej niż tylko sama prosta konstrukcja polegająca na tym, że my dokonujemy jakichś wyborów my tam jesteśmy właściwie aktywnym zaangażowanym w całość podmiotem jesteśmy jesteśmy tak trochę narratorem tego numeru szanujemy historię my wybieramy ścieżka historyczno turystyczne gra się też mamy taką pewną strukturę grywa w struktury grywalność ci nie wiem jak to jest będzie czy było przybędzie u państwa przypadku tego odbioru, ale miałem coś takiego się jednak gdyby ten gracz to jest jakiś mój zawodnik to jest jakiś gość moja postać premia steruje ich sterują w grze i dokonuje takich wyborów na początku miałem takie takie wrażenie, że chce wygrać wszyscy, gdyby zrobić coś się skończy, a jak najlepiej pewnie każdy uszami wirus to coś takiego ma 4 zlotego ta zakończenia z skłaniają jednostek podstawowych zakończeń jest takie zakończenie już widzimy jak gra zaprojektowana przez tego bohatera jest oceniana i różne zakończenia lata od 1 do 55 gwiazdek jest oczywiste że, gdyby włącza się nam tu jesteśmy też że, gdyby ukształtowani przez gry wideo i przez to, że to jest coś trzeba wydać takie pragnienie, żeby przejść to jak najlepszymi w paradzie z kolei w razie trzeba powiedzieć myślę, że nie jest pojawiającego się nad miarowo, że zarazem te wysokie oceny gier niekoniecznie muszą kontrolować powiedziałbym z pomyślności miasta żużlowców, bo Angela jest w szkoleniach co zdarza się bardzo szybko też coś szalenie ciekawego oto sposób myślenia zostaniemy zmuszeni do jego zakwestionowania doszło niedawno Netflix opublikował dane na temat tego statystyki częściowe jak ludzie faktycznie wybierali w tej grze i właśnie z pierwszych wyborów, jakimi stajemy jako ten bohaterem burz możemy sobie takim samym początku pozwoli na drobny z Paulem zdążyła wpisać się trzyma zresztą gore to umrę z w filmie komputerowych, które mają z niego kupić czy w domu i większość ludzi 70 proc nie chce być mężczyzną wybierało po raz pierwszy, kiedy dokonywała tego wyboru, że ma to robić w tej firmie Emalia okazuje się, że to jest zły wybór, bo tam nie ma dobrej atmosfery do pracy tak gra się okazuje bycie Eko zupełną porażkę zostaje zniszczona w telewizji no i wtedy bohater mówi muszę spróbować jeszcze raz najbardziej znany przechodzimy do napisów końcowych czy próbujemy jeszcze raz, ale tu po raz pierwszy, gdyby widzimy, że sobór, który się wydaje oczywiste wcale oczywisty nie jest prowadzi dom i porażki do i do złego zaniechania takich w ogóle nazwijmy to ślepych ulicach znajdują się w ślepą uliczkę i ta konstrukcja będzie bardzo często, gdyby przekonujemy się złożymy taki dźwięk prawda, a zły wybór to jest coś to jest właśnie najciekawsze bo oglądanie tego czy gdyby partycypacja w tym projekcie z takim się nastawieniem, że my mamy przejść mądrej uzyskać najlepszy wynik bardzo szybko okazuje się frustrujące na końcu zostajemy w takim poczuciu, że być może nie ma tutaj dobrych odpowiedzi nie ma szczęśliwego szczęśliwego o zakończenia to jest coś się wobec kultury, która jest oparta o kult poszukiwania dobrej odpowiedzi kurtek alei Wolności rozmiarach jedno znajdowanie prostej ścieżki w labiryncie jest wciąż bardzo ciekawym jest ważnym komunikatem krytycznym, który nie jest na poziomie tego co widać w fabule na samej tej formy interaktywnej tego co ona robi z widzem na tak, bo tutaj trudno o satysfakcję tego wprost tym sensie tego słowa, chyba że przeważnie bardzo specyficznej definicji ważną rolę George zawarł inny tryb np. zaczynamy po prostu to ja też coś takiego zauważyłem, że miałem, kiedy w to grałem, kiedy w pomarańczowych, gdyby zupełnie porzuciłem tą ścieżką chce to wygrać chce też, że najbardziej sensownego zakończenia uczony był też coś takiego, żeby jak tutaj najbardziej torturować bohatera co to i tak najbardziej zrobić osoby co by go skrzywdziła Knight jest też w pewnym sensie pewna ścieżka, na której odnajdą państwo satysfakcję z innej, gdyby tutaj strony dziś szukamy też takich być może być może rozwiązań co tutaj będzie w tym czasie w najbardziej absurdalne mamy też jedno z takich zakończeń, które wprowadzają, gdyby całą tę narrację jakąś taką płaszczyznę płaszczyzną absurd letnimi, jakiego byśmy tego wyjścia z tego labiryntu poplątanych ścieżek i rozwidlenie szukali to ono nigdy nie będzie takim po prostu rozwiązaniem, które będzie dobrą odpowiedzią na postawiono zagadki myślę, że poza ten labirynt prowadzi nas taką stronę, która z punktu widzenia takiej klasycznej ekonomii narracji, ale też MTI ekonomi, jaka nas otacza w świecie rzeczywistym jest bardzo niesatysfakcjonująca jest najciekawsze w tym projekcie powiedziała, że no to jest też w tym sensie nietypowe, że po pierwsze, Sienie dzieje w przyszłości tylko dzieje się w przeszłości, a po drugie, że na jakość bardziej aniżeli perspektywami rozwoju technologicznego interesuje się naszą kondycją po prostu nie ja bym dodał, że to jest rodzaj takiego traktatu metafizycznego o strukturze rzeczywistości tam się mnóstwo odzywa różnych koncepcji bardzo atrakcyjnych znaczy atrakcyjne przede wszystkim o niezwykle skomplikowanych rodem n p . z fizyki teoretycznej wszystkich tych wyobrażeń o światach alternatywnych różnych możliwościach, które realizują w tej samym w tym samym momencie, choć ma dostęp mamy wyłącznie do 1 i poznawczy i tam także na to też opatrzył to znaczy jak ona w formie papierowej faktycznie da im, że te zarzuty, które mówią, że te rozważania bohatera drewno zaczyna mówić, że nie ma wolnej woli, że ktoś nie steruje i t d. bo to nie jest najbardziej fortunny moment tego filmu to faktycznie trochę tak brzmi jak ktoś, kto na kursie na pierwszym roku studiów filozofii nagle poczyta jakąś filozofię, która kwestionuje pojęcia, by wolnej woli i bardzo to co później to później przeżywany dziś o wiele ciekawsze niż na tym poziomie, że te koncepcje ważne dochodzą do głosu explicite jednak to co dzieje się na płaszczyźnie tej interaktywnej formy to co ona robi z nami jako odbiorcami i jak nas frustruje jak zneutralizować wiążą z rozmów i szlagier na pewno jest także, że już sama kwestia bohatera, który czuje się sterowane i ma poczucie, że ktoś z dnia odpowiada za różnego decyzje to już jest zdecydowanie co innego aniżeli jednak pewna wizja rozumiem zawarto zresztą banda znaczne w tej w tej książce czy w tej powieści, która jest, która jest takim taką szkatułkę szkatułce, gdzie rzeczywiście, jakby ta kwestia rozwijający się ścieżek różnych możliwości jak i alternatywnych losów przypominająca poniekąd z słynny film Krzysztofa Kieślowskiego przypadek no to jest jakby coś takiego cudzoziemca co się mierzyć z tym obrazem rzeczywistości przypadkowej takiej, w której właściwie nie ma żadnej wyraźnej struktury dna, gdzie nasze poczucie losu przeznaczenia, zwłaszcza wyznaczane wyłącznie przez przez czynniki ram domowa no tak to na pewno nudno na pewno też gdzieś w tym filmie jest silnie działa w tym też, bo faktycznie no ono Otóż z 1 strony daje poczucie przypadku, ale z drugiej strony mamy jednak odroczono je jakoś mapę widzimy to równe i rozgałęzienia rzeczywistość Stanisław Lem kiedyś pisał chyba z wielkości doskonałej albo w wielkości urojonej przepraszam, bo w doskonałej próżni ktoś z tych 2 książek, które były zbiorem recenzje nieistniejących książek napisał właśnie o o tego typu eksperymentach z literaturą prostą prawdę to jej różne punkty wyboru czy czytelnik dokonuje wyboru i tam stwierdził, że miałoby to sens tylko i wyłącznie w tym momencie, gdyby po dokonaniu wyboru czytelnikowi znikały wszystkie inne opcje nie mógł w Polsce nie było innego na to wróciła do Łask Aguilera nie jest żadnym przypadku literatury jest trudna technicznie trzeba wsiąść na drogę do zrealizowania w sumie w taki jak by dostać można coś takiego zrobić to byłby ciekawy eksperyment, by zrobić przyznanie tzw . no, dla którego każdy jest inny się najwyżej od kogoś od kolegi się dowie albo sobie zasypuje konta coby było, gdyby zrobiło coś coś innego przyznaje, że ja miałem pewne momenty rozczarowania najpier w właśnie tymi ślepymi ścieżkami tym, że to się jakoś zapanować trzeba wracać do tych samych punktów, a później w tym, że w zasadzie mamy dostępne wszystkie możliwe zakończenia i że jeśli tylko nie dąży do napisów końcowych to właściwie mogę rozpatrzeć sobie wszelkie możliwości zobaczyć wszystkie ścieżki tak że, gdyby coś ciekawego dziś te wszystkie ścieżki one profesor prowadzą donikąd nadal nie ma żadnej takiej, która byłaby jakimś takim szczęśliwym szczęśliwym za jakikolwiek sposób zakończenia na ile sądzisz, że ten format ta propozycja ten pomysł już niezależnie od tego co on tam ze sobą przynosi, z czym się próbuje mierzyć ludzkiej kondycji i o co w nim właściwie chodzi na ile to jest w ogóle coś takiego co jest przyszłościowe to znaczy nie jest tylko jakąś nową bez emeryt bądź ciekawą rozrywką tylko może stać się w przyszłości nie wiem jakąś jakimś elementem głównego nurtu rozbić rozrywki czy ta nie dawał taki tekst o tym, iż w ogóle znaczy tekst, który ma, którego autor dowodzi, że istnieje pewna branżach, które zawsze o krok do przodu technologicznie i zastosowanie także różnych pomysłów i jest branża pornograficzna już od Bacha w filmach porno mamy do czynienia z takimi właśnie interaktywnymi z propozycjami, w których się wybiera różne warianty, a co prawda SN seksualnych, a to rodzajów czy odmian seksu, a to partnerów partnerek tak dalej no i że jak zwykle przemysł pornograficzny urząd sędziego przez pornografię czy też natomiast już wcześniej były też kreskówka dla dzieci chyba od butelek, które też oferowała podobną technologię podobne wybory dziecięcemu widzowi nie oglądał, ale domyślam się od zakończenia był trochę z Unii wymowne niż Bandera zmarł w, a zatem że, gdyby jest jeszcze 1 branża alarmuje tym razem Press Photo byłem przekonany, że chodzić o branży gier wideo Toyota wiadomo frankowiczów faktycznie jeśli chodzi o gry wideo to tam mamy do czynienia w grach fabularnych z bardzo dużym rozwojem właśnie narracji opartych o alternatywne zakończenia alternatywne ścieżki rozwoju i faktycznie wielu osób, które wywodzą się raczej takie, jakiego background gamingowego niż filmowego na bardzo kręciło nosem na to nas na rabat oznacza tyle już dziś osły w ogóle to jest cały ten szum, że w grach wideo to jest od dawna już w grach wideo i wymieniali konkretne tytuły akurat tych tytułów nie zna mnie się za tak głęboko w grach, które jest narracja inie filozoficznie po każdym innym względem fundusz po prostu ciekawsze od tego by wg tych krytyków z branży leasingowej w OFE co oferuje Charlie Brooks jest po prostu dokonuje się inscenizacja i doprowadzenie do tego biegu filmowa telewizyjnego czegoś co w grach wideo było już zastosowane na o wiele ciekawsze o wiele lepszym poziomie tam były twoje w grze wideo Grand, który zagłębi się w taki świat zagłębi się taką narrację Mendoza o mandat o dyspozycji o wiele bardziej wyrafinowane dzieło równych rozchodzących się alternatywnych narracji niż to, jakie osoby, jakie oferuje bank jest w ogóle da się większość tych gier fabularnych współczesnych, które są bardzo rozbudowanej mają one całą warstwę interaktywną też niezwykle subtelnie zbudowaną no to właśnie realizuję coś coś takiego to bardzo luźno w ogóle, ale z drugiej strony stał już tego wiele tła i nie jest narzędziem wyraźnie do tworzenia fabuł gier wideo są właśnie różnego rodzaju tryby warunkowe, gdzie sam rozwidlenia narracji w zależności od konkretnych wyborów graczy i t d. zadba też w ogóle narzędzie to jest używane do pisania gier wideo zostało do napisania tego scenariusza drugiego próbował na początku pisać klasycznie tak jak opisał wszystkie inne lasy już po prostu nie ogarnia, że w czarne jest potrzebna jest narzędzie, które się, by które, które właśnie używane jest przez projektantów projektantów gier wideo daje się też już w latach dziewięćdziesiątych w branży gier wideo mieliśmy do czynienia z takimi właśnie też eksperymentami z tworzenia czegoś co można uznać za rodzaj właśnie interaktywnego filmu, w który wyświetla się w zależności od tego jakich wyborów dokonuje roszad oraz gry wideo również opierają na grafice 3 de w latach dziewięćdziesiątych było jednak tak, ale taka myśl, żeby może ten obraz z, który gra szła przed oczami był bardziej grałem w wodzie obrazem takim fotograficzna filmowym takie gry np. fantasmagorie, a przy Gabriel Knight 2 lata był zasłany był powstawało w ten sposób ze zmianą się aktor stawia na plan filmowy filmowano to im g miał otrzymać coś co wyglądało jak obraz filmowy no i magister odwagą gra na peceta bardzo dawno temu jeszcze w latach dziewięćdziesiątych jakąś taką strzelaninę już nie bada co się nazywało, ale w formie takiego Kowalskiego jakiegoś kowbojskiej scenerii właśnie na coś jak gdyby oglądało się westerny i miało się rewolwery te przestrzegały czy postaci, które były postaciami filmowymi bardzo to było wtedy efektowna no tak nagłośnione, ale właśnie w coś co w rodzaju sztuki fabularne i gry przy tego rodzaju interaktywnego filmu noc to było coś się pojawiało właśnie w takich w takiej narracji jak fantasmagorie czy Gabriel Knight 2, chociaż na tamte narracja to my nie stawiały na alternatywne zakończenia debaty muszą złożyć taki klasyczny układ z na pewno Gabriel maj 26 proc co było przejdą z punktu ADO punktu by, klikając odpowiednie przedmioty, używając ich, wykonując jakąś pracę dedukcji nie było to tak skomplikowane drzewo narracyjny, jakie mamy Bandera zmarł w play-off docelowego pytania, które zadałem czy uważa, że to jest coś takiego co ma szansę skolonizować tę sferę filmową telewizyjną z otoczenia, ale na pewno nie no i teraz nie była tak entuzjastyczne i wydaje mi się, że w, ale jednak wszystkich innych przyjemności szukamy szukamy w kinie telewizji raczej z wolnym wyborze szefa ABW coś takiego, ale na pewno to będzie obcych, która będzie testowana, która będzie stosowane, która odbędzie się gdzieś tam pojawiać częściej, zwłaszcza wraz z tym nie będzie rosła rola Platformy cyfrowe w odbiorze treści treści audiowizualnych na pewno to nie jest tak, że nagle większość produkcji będzie interaktywna oś po prostu może pojawić taka nisza, która będzie ono właśnie niższą ona może gdzieś tam nie będzie jeszcze więcej niż niejeden tytuł, ale na pewno to nie stanie się dominującym sposobem tego w jaki sposób będą prezentowane treści audiowizualne mówiło się trochę już o tych reakcjach recenzjach filmu banda smacznym pomysłem więcej o tym jak wreszcie była recepcja z możliwością było bardzo nie szanuje wolność i butelka ze środowiska gamingowego, a w osobliwej tyle szumu było od dawna robimy lepiej oni kradną nasze pomysły i robią to gorzej w obie strony była reakcja krytyków telewizyjnych krytyków filmowych no to z kolei narzekali na to jest najsłabszy odcinek Black Mirror, że to jest to się słabo napisane, że aktorstwo niedobre złe nowa historia z nożem lub technika ciekawa interaktywności kanale History jak się przyjrzymy się dosyć słabo słabo słabo słabo broni, że to nie jest, gdyby ten poziom najlepszych z najlepszych odcinków wydaje, ale byli tacy, którzy zwracali uwagę na to zdanie, gdyby niekoniecznie chodzi tutaj o złą historię, ale właśnie o kontrakty reszta interaktywność to w jaki sposób nas frustruje nasze pragnienie je przedefiniować wujek jak ktoś mówi coś o tym, pragnieniu tworzonym przez ideologię grywalność ideologie się tego, że wszystko jest grą, którą można wygrać i tutaj najważniejsze tanie, a nie sama historia takie głosy też się też pojawiały się z generalnie nie miał tak powiedzieć, że najkrócej to podzieliło krytyków filmowych telewizyjnych, a osobą trzecią, które mają background w grach nie podobało się na takiej zasadzie, że no u nas to jest od dawna już lepiej w Jaśle cały czas też zastanawiam nad tym, bo po to, oczywiście stać się 1 z przejawów tylko takiego postępu technologicznego tego, że mamy dziś z tą formuła Platformy cyfrowej, że ta technologia umożliwia nam tego rodzaju ingerencje w oraz strukturę fabularną tego co oglądamy w jakim kierunku w ogóle będą się rozwijały tego typu Platformy to znaczy to możliwości techniczne stają się coraz bardziej rozbudowane można oczekiwać, że w zasadzie zakres naszych możliwości niem kierowania w to wszystko albo w ogóle wchodzenia w jakąś interakcję z rzeczywistością ekranową będzie się zwiększał jest to pewne jest tylko 1 z przejawów jakiś transformacji tego takiego bardzo prostego interfejsu, że wchodzimy na strony mamy do wyboru firmy możemy sobie z wybrać swojego banku dostaje się od możliwości technologiczne taneczny ogranicza Copyright można, by sobie np. wyobrazić że, gdyby inaczej wyglądały prawa autorskiego to Platforma też dawała możliwość tego, żeby na nią z każdego filmu zrobić sobie jakieś swoje kung-fu 4 gole przy swojej samo to wywołuje nawet to tutaj jest z kolei niespecjalnie twórcy filmowi są chętni, żeby liczyć producenci czy właściciele praw, żeby tak przedefiniować zasady uprawnionego uprawnionego użycza też forma forma nie można tworzyć dzieło oparte oparty na cytatach do tej w praktyce podejście do tego jest bardzo równe, więc to też, gdyby myślę, że zakres tego co będzie mogło robić technologie będą definiowały np. kwestie prawne związane z prawami z prawami autorskimi i inna ochoczo, jakby to jak technologia może pozwalać ingerować w istniejące teksty druga rzecz no to jak może na to pozwalać traf ono z pewnością Platformy będą z sprzyjały powstawaniu różnego rodzaju nowych i nowych treści będą też, by się pogłębiały proces taki bał ani z racji publiczności coraz rzadziej mamy do czynienia z takim komunikatem, który jest kierowany do wszystkich coraz częściej będą się nas od firmy dla Niewiem na fanów kina samurajskiego z kina samurajskiego kina o zwojach mieszkała Agnieszka pierwszego i Bolesława Chrobrego i to już tak ogólnie jest potężna publiczność w domyśle w bagna, ale właśnie wzmożenie Mieszko, ale są moralnie mają jednak lepszy PR w nas stały się dziś zbierze jakaś taka grupa fanów kina samurajskiego, dla których warto wyprodukować ileś tam zabijali ich nawet wysokobudżetowych trybuną konsumowane przez taką globalną publiczność dla Platformy streamingowe i niższą byłoby to w epoce telewizji analogowej, która była też o wiele bardziej narodowa narządy na pewno Platformy streamingowe bardzo zmieniają sposób produkcji głównie, wpływając na telewizję Makino, ale też takie głosy żony teraz wezmą niezastąpiona kinowe zastąpią telewizje rosną co najmniej przedwczesne mówi mamy coraz więcej Nike premier, które n p . z pojawieniem się równolegle na platformach cyfrowych i w kinach w telewizji ostatnio film Roma jest on albo wyjście z wyjątkiem to bardzo ciekawy przypadek tego Netflix na początku miał takie założenie żony nie nie pozwala na równoczesną eksploatację tych filmów kina, ale trochę wymusiły to rozumiane wydaje się festiwale z Europejskiego rzeczywiście w zeszłym roku ogłosimy jeszcze zaszła w 2017 roku w Cannes była wielka kontrowersja czy filmy wyprodukowane przez Netfliksa powinny być pokazywane w konkursie pokazano 2 filmy Netflix owe, gdzie koreańską i historia rodziny Maya Horowitz rodzimej Rawy z historią wybrane i oba te firmy były produkowane dla Netfliksa z takim założeniem żony nie wchodzą do kin tylko są pokazywane od razu na Platformie pytam, bo wielki protest głównie animowany przez środowisko dystrybutorów filmowych francuskich, ale nie tylko biura to jest festiwal kina święto kina nie można tutaj pokazywać głównym konkursie filmów, które nie będą mówiły o konkursie na euro początkowo miał być kierowana dokonane w Cannes powiedział, że w konkursie tego nie pokażą, że to nie wejdzie do kin, ale że mogą pokazać i bocznej sesji jest się nie zgodził wycofał ten film Scan skierował go do Wenecji i Wenecji opracowana chyba taki kompromis, że ogólnie, gdyby nie wchodzi na Platformę cyfrową globalnie też, że w niektórych miejscach będzie mógł być, żeby będzie udostępniał prawa do pokazywania go w kinach i faktycznie jest taki eksperyment, że w Polsce film wprowadził do kina Gutek film Jan był dostępny w ograniczonej dystrybucji jakiś tam liczbie kin studyjnych w Polsce oprócz tego w tym, że rano w dniu premiery było też dostępny u każdego domu w na ekranie na ekranie komputera rano jestem bardzo ciekawy jak to zadziała byłem już w weekend premiery Romy w Muranowie bursy sporo ludzi na tego typu kino lato to ono na cele są na Muranowie to większa była była dosyć zapełniona już oglądają fragmenty tego filmu nie całości wczoraj na ekranie komputera jednak widać bardzo różnice widać, że te kadry są jednak komponowane raczej pod duży ekran myślę, że sensowniej jest zdania, że rodzina z Mariuszem po raz pierwszy i po raz pierwszy w kinach będzie nas będzie korzystał z tego modelu dystrybucji, że będzie najpierw ktoś będzie wrzucał jednocześnie do kin i do ido ido i od razu serwisy streamingowe nas do takiej Platformie n p . Amazon, które produkują filmy z myślą, bo to, żeby je potem spotkać na swojej Platformy, ale przed wprowadzeniem na Platformę normalnie działają jako dystrybutor i pokazują mnie w kinach na Amazon był współproducentem filmu Manchesteru, by bestii no i filmu, który był filią oscarowym bardzo poważnym konkurentem do głównej nagrody laureatom Oscarów kilku Oscara w kilku ważnych kategoriach i wprowadził go najpierw był taki ograniczonej dystrybucji to kilka tygodni do kina amerykańskich szlaki raczej studyjnej w dużych miastach, a potem wykorzystywał na swojej na swoim Platformie zmyśla model, który zdobędzie takim dominującym modelem współpracy platform streamingowych z kinem 1, ale pojawiają się też takie filmy tworzone przez wybitnych twórców kina, na które zamiast na ekrany trafiają od razu do platform cyfrowych myślę na przedostatnim filmie braci Coen nic by się pojawił od razu na Netflixie Tomka też tutaj też było pewnie dyskusje czy to czy to powinno to powinno tam dzięki dystrybucji do kim się nie i wydaniu wykonawcy z będziesz się łamały będzie też jednak twierdzą, że tam kinową dystrybucję i 73 od Romy, gdzie to zrobili i sądzę, że podobnie będzie z nich najdroższą produkcją produkcją najwięcej kosztowała Netflix szturmem wszedł złodziej wyszedł ze studia hollywoodzkie wycofał on być nowym filmem Martina Scorsese i a już man, który kościoły i niesamowite pieniądze, które poszły głównie na technikę komputerową specjalną, która umożliwia odmładzanie twarzy aktora Leonardo, który dziś ma 70 lat gra sobie kamieniarze niesamowita obsada z komputerową oraz odmłodzić, żeby fundusz ma 30 w bez konieczności obsadzania już innego aktora w roli młodszego i to kosztowało podobno jakieś wielkie pieniądze Nate Robert DeNiro faktycznie gra tytułową rolę irlandzkiego gang z gdańskiego gangstera tomów czytam z budżetem ponad 200  000 000 i nie sądzę, żeby Netflix tylko i wyłącznie wrzucił go na Platformę cyfrową będzie pewnie chciał ściągnąć też część tych pieniędzy dystrybucji kinowej, bo to jest też cały czas jakiś sposób, gdzie najłatwiej jest zebrać pieniądze z rynku i najłatwiej jest sfinansować produkcję filmową model biznesowy Netflix polega na trochę się wino produkuje swoje treści bez kupuje promowano ich wartość to przyciągnie kolejnych abonentów, którzy płacą stały abonament w tym modelu faktycznie niespecjalnie trzeba się przejmować tym co dany wyprodukowane z Netfliksa film czy serial obejrzą tłumy ważne jest, żeby było jak najwięcej abonentów i wieczorami jakiś serial, który nie ogląda dużo ludzi, ale czuć się zapiszą już będą przez następne lata płacić ten abonament, bo nikomu się nie chce w rejestrach za dużo roboty jak już nie ogląda dopłacimy jest też występ się ten model biznesowy to biznesowy opiera na boskim lenistwie i na złom jest jakieś wielkie wielkie wielkie pieniądze dla Żydów modele wielu wypożyczalni wideo siłowni tego typu notariusze Beda gdzieś z algebry teatr zamiast realnie w starość się w locie ze złości stresu co stało się z całkiem sporo wypożyczanie i gniewnie wideo wiele dziewictwa wiedziała, że funkcjonują właśnie ludzie się uczą się nie chce wypisać dziś dokonać formalności, żeby tam niszczono grała z konta tych 7 USD co miesiąc, ale dla władz np. w Niemczech są jeszcze cały czas wypożyczalnie kaset wideo Focha często jest ujmująca tak do wierności dla nośnika bardzo bardzo interesująca, ale wracając do tego modelu to wydaje mi się, że żal, że to będzie funkcjonowało równolegle z modelem, którym coś chodzi albo jednocześnie na Platformę do kina, ale najpier w do kina na Platformę jednak się ustalić jako dominujący w jej no cóż zobaczymy jak będzie wyglądała ta przyszłość, której mówi sól czy coś wiemy na temat przyszłości w mniejszej skali to znaczy przyszłości kolejnych odcinków serialu Black Mirror czystej Zielonej zawłaszcza, ale jest kolejnym sezonie już chyba mają w tym roku ruszyć do niego zdjęcia to, więc zobaczymy pewnie można albo na koniec tego roku na początek przyszłego będzie kolejna partia rozumiem, że nie wiemy czy będą tam jakiś strukturalnie podobne zdanie nowego z tego swego stanu Waldemar jakże znowu klasyczne naraz i że bandaż na takim jednorazowym eksperymentem powiedz na koniec jeszcze naszej rozmowy trochę to zamarkował iż, dlaczego właściwie sądzi, że w tym staje się bardziej przyszłościowa jest to klasyczna forma polegająca na biernym odbiorze, że w, jakim sensie nie mamy ochoty brać odpowiedzialności za ważny jest go w interakcje z bohaterami inną chcemy się bawić trochę demiurgiem urządzania raju na potłuczone szkło i zarządzania nasienne inne przyjemności emocjonalne no wydaje mi się że, gdyby cały czas w kinie czy w telewizji chcę usiąść koło historii, lecz właśnie możemy nie decydować, gdzie możemy być zaskoczeni, gdzie trochę ten film 3 odcinek serialu porywa nas zarządza naszymi emocjami, a grali relacja z światem przedstawionym z bohaterem no i dostarcza trochę po prostu innych przyjemności, które też samo ważna ale, których pewnie nie szukamy koniecznie w kinie, a wyobraża sobie, że jako człek, który właściwie zawodowo ogląda filmy miał być nagle z każdym oglądanym przez siebie filmie decydować o przewody hamulcowe każdą następną z każdym to na pewno nie wydają się akurat tej w tym, by do stażu wciągnęło mnie to, że to struktura sama okazała się znacząca liczona jest tak też pewnym manifestem filozoficznym, że nie ma dobrego wyjścia i to jest coś co jest jakoś tam też jakoś tam interesujące ale gdybym miał faktycznie chciał po prostu pograć w grę fabularną tym samym pogromu gra w branży właśnie błędy w nałóg, gdy grałem w takich właśnie ten wspomniany w Night 2 w imię polskich sieci zazdrosnego o oszustwo to nie obiecuje właśnie taką interaktywność, który tam de facto nie ma mnie zawsze wrażenie, że ten sport taka historia Bośniak ma dostęp jest kilka po prostu ścieżek, które sobie wybierała, a nawet jest tylko 1 ścieżka to po prostu musi kliknąć odpowiednią, żeby goście, ale nie dla siebie takie były na czas nie daje dzięki zupełnej ruiny w nurt czystość pewnie w dzieciństwie gra Endera czy myślał tak właśnie wątek rządach jakąś taką grę komputerową życia przejść przez olbrzyma, który go tam ciągle zabija w, a tak legend opisuje oraz Scott Card daje takiej publiczności w strony można zrobić wszystko też odpowiedź na to reaguje się dostosowuje do tej reakcji to faktycznie stwarza jeszcze nieskończone możliwości na gry wideo na ciągle są chyba bardzo bardzo daleko z takiej wersji normy euro dalej aniżeli to co pamiętamy zarazem znanych z innych imprez, które można zrobić absolutnie wszystko to jakoś dla mnie nie jest atrakcyjny jak wiadomo, że podobnie rzeczywiście nawet tych najbardziej rozbudowane graficznie to, żebym był jakimś szczególnie zapalonym graczem nie znam się w tej chwili w ogóle prawie na oczy mam na dostęp do konsoli czasami coś tam sobie grywam neonu to zawsze też miał poczucie, zwłaszcza w tych grach fabularnych takich nawet bardzo rozbudowane, że to jest jednak operowanie na kilku względnie kilkunastu dość sztywnych sklep także samego poziomu elastyczności jest ona jest niewielki w jakim stopniu towarzyszyło mi to wrażenie także przy Andersa 3 Łucak 3 tys zlote jest celowe Jonatan, jakby też coś co zresztą to też coś ma zmaleć, ale kulturalnie ale gdyby nie gra się trochę nie wywiązuje z tej obietnicy, jaką daje no cóż bardzo dziękuję Jakub Majmurek czy Louis gości jemu krytyk filmowy eseista publicysta kończymy też Anna wieczór Radia TOK FM nie interaktywne w tym zasadniczym sensie, że jednak chcemy tak mi się wydaje, że nikt nie sterował przebiegiem tej naszej rozmowy ale kto wie, kto wie może nim w pokoju multimedialnym pełnym określoną w także nie wiadomo, choć nie wiadomo może dojść byliśmy sterowanie całkowicie bardzo dziękuję bardzo jej pograniczne wydawał te audycje z nazwą Tomasz Stawiszyński dobrej nocy państwu życzę, by usłyszeć Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: WIECZÓR - TOMASZ STAWISZYŃSKI

Więcej podcastów tej audycji

POPULARNE

DOSTĘP PREMIUM

Słuchaj wszystkich audycji Radia TOK FM kiedy chcesz i jak chcesz - na stronie internetowej i w aplikacji mobilnej!!

Dostęp Premium

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA