REKLAMA

Rośnie popularność samochodów elektrycznych i rośnie konkurencja na rynku

Data emisji:
2019-03-15 13:40
Audycja:
Połączenie
Prowadzący:
Czas trwania:
13:16 min.
Udostępnij:

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

o włączenie ich recykling Olsztyn Igor 1342 Jakub Janiszewski przy mikrofonie ze mną studia Artur Włodarski dziennikarz dzień dobry dzień dobry, a będziemy mówić o tym co dzieje się na ręku tak szeroko rozumianym rynku samochodów elektrycznych, bo to nam pozwoli zrozumieć, że ostatnie afery m. in. 1 z największych najgłośniejszych, czyli w zasadzie przetasowania w obrębie aliansu nissana rano i Mitsubishi ostatnie aresztowanie i też spektakularne wyjście z aresztu Rozwiń » byłego prezesa Reno go żona Carla Sagana nie to trzeba czytać właśnie w kontekście tego co się dzieje na rynku samochodów elektrycznych Czyż nie tak zaraz zapytam retorycznie, w czym można tak to jest ja myślę, że to sprawa jest już dużo bardziej skomplikowana, dlatego że jest jak przeciąganie liny między jedno, a Nissan i to przeciąganie liny przebiegało lepiej w stronę Reno, dlatego że na miał w nissanie więcej akcji akcje 43 versus 15 % w tenisa na akcję to były nieme z drugiej strony dosyć dobrze niż sam sobie radzi n p . na rynku samochodów elektrycznych i być może stwierdził, że to najwyższy czas, żeby jak by, choć nie wiem zasłużyć na większą autonomię, której Karol dozgonnie bardzo chyba chciał, a także to jest trochę taka teoria spiskowa, bo może być także rzeczywiście po prostu zaczęły uwierać Japończyków tempo jego przekręty finansowe, które no wygląda na to, że one są niepodważalne, ale zobaczymy jak to będzie to jest bardzo ciekawa sytuacja tego że, gdyby np. ktoś spytał mnie rok temu, jaki jest nr 1 jeśli chodzi o szefów koncernów motoryzacyjnych tobym powiedział właśnie Carlos go, dlatego że największy wolumen sprzedanych samochodów, ale minął rok Carlos był on jest odstawiony i teraz z nr. 1 jest Herbert Days, czyli uważała, że w volkswagena tak naiwny, ale w norze, a teraz właśnie zmysły skomplikować ten obrazek to warto zadać pytanie jak to jest możliwe, że ta firma, która przywróciła zaufanie czy w ogóle wiarę w to, że samochody elektryczne mają sens, czyli Tesla walczą o przeżycie to jest właśnie jazda na krawędzi brzytwy to się może nie udać teraz jest problem z uruchomieniem kolejnej fabryki w Szanghaju oglądaliśmy te problemy z Tęczy siedziała w Kalifornii, dlaczego tak jest, dlaczego tak trudno się okazało wejście na sam rynek firmie, która przecież ma świetny pomysł na pomysły to jest żadna firma nie działa w próżni i tutaj trzeba powiedzieć, że rynek motoryzacyjny jest niebywale wymagający, dlatego że mamy sytuację taką, iż jest cała plejada tekst zwanych zastały starych producentów samochodów, którzy zbili ogromny kapitał na silniku spalinowym i nie widzieli żadnego powodu, żeby inwestować ogromne pieniądze w RN di fabryki na jakieś nowe technologie no i nagle pojawił się człowiek, który stwierdził, że dosyć tego uzależnienia od pali w kopalnych trzeba postawić na elektryki i ja dzisiaj nie jestem za bardzo wysypany, dlatego że w znacznym działalność w czwartej rano, żeby obejrzeć sobie reprezentację modelu i Greg, którą przeprowadził osobiście Elon Musk piąta przypomniał w roku 20001112 . jakie były nagłówki wielu gazet, że np. no to jest śmiech to co on zaczyna robić ten biznes, czyli produkcja samochodów elektrycznych golfowych do użytku zewnętrznego na tę zniżkę skazany na niepowodzenie tak rzeczywiście tak to wyglądało wtedy natomiast nagłówki teraz to wyglądają tak, że z Andrzejem przechodzi na elektryki chodzą wagę 3 godzinach trójki Ford przechodzi na elektryki, czyli dokonała się zmiana natomiast, dlaczego cały czas testowała jedzie po bandzie finansowo dlatego, że ma takiego szefa, a ten się w ma taki priorytet, że nie zyski tylko produkcja, a ponieważ one nie produkował te straty jest jedyna firma duża, które nie produkowała nigdy samochodów spalinowych, jakby nie ma tej bazy finansowej, który mógłby ten termin badania te fabryki finansować Ion musi po prostu polegać na pożyczkach dialog wejść jest bardzo wysoko tak to prawda poza tym do niedawna w branży panowało przekonanie, że nie da się zarobić na samochodach elektrycznych świętej pamięci się w fiata Sergio Marchionne mówił, że okres można zrobić samochód elektryczny to nie jest tak bardzo trudne, ale na pewno nie da się na tym zarobi 3 i jakość i 1 z ostatnich w ogóle przesunął nacisnął przycisk z napisem samochody elektryczne, ale w końcu nacisnął dziś wszyscy muszą, a dzisiaj wszyscy muszą, ale nikt w zasadzie nie chce Pruszkowski nadali to jest ta różnica uwaga ważny w koc uwagę, że nikt nie chce, dlatego że na no bo co to oznacza to oznacza że cały w ogóle system wpływy w w jakim działają te koncerny jest przygotowany na siłę produkcję silników spalinowych na utrzymywanie sieci dilerów i co nam przy i to sprawia że, że Tesla już nad na dzień dobry na przewagę, dlatego że Tesla nie ma sieci dilerów nie wydaje wiele na reklamę niektórzy mówią, że nic na jego przede wszystkim nie będzie musiał walczyć z takim zjawiskiem jak wewnętrzna kanibalizacji, bo nie będzie takiej sytuacji, że we wsi Chochołów ktoś pójdzie sobie do salonu Niewiem volkswagena mercedesa audi BMW na jej stanie tutaj będzie miał samochód elektryczny będzie miał samochód spalinowy koncern będzie musiał producent będzie musiał namówić dilera, żeby wskazał na samochód elektryczny, a ten będzie niechętne, dlatego że na tym samochodzie dużo mniej zarobi, bo nie jest mniej serwisowane po prostu mają 3 × się psuje tak w tym, że to jest wybiciem to jest także motoryzacja światowa jechała wprost tymi torami rozpędziła się wszyscy byli zadowoleni co roku w sprzedaży wzrastała co roku zyski wzrastały inna gra na tej drodze na tych torach pojawił się Elon Musk, który pokazał, że samochody elektryczne potrafią być fajna, bo tak jak się spojrzy na ich historię najnowszą to można podzielić to tak na na 3 etapy tak do 2010 roku samochody elektryczne były nie fajne były brzydkie niepraktyczne miał mały zasięg i przypominały sprzęt AGD tak Niemcy 2010 roku, kiedy wystartował Road stera oraz Tesla model z 20012 lat później okazało się, że nagle one są fajne, że nagle mogą pokonywać 300 km na tylko ból jest taki, że są drogie teraz mamy rok prawie 2020 nadal mam bardzo niewielki wybór jednak tych samochodów takich naprawdę fajnych z dużym zasięgiem dobrymi parametrami, ale to się zmieni po 2020 roku w zasadzie każdy producent będzie miał po kilka modeli takich samochodów, ale jej nie, dlatego że chce tylko, dlatego że musi, bo coś ciekawego stało ni więcej do 2015 roku nikt naprawdę nie wierzył w to, że nie będzie potrzeba produkowania samochodów elektrycznych, ale wtedy wybuchła dieselgate i wtedy już niemy niemieccy producenci premium zaczęli zauważać, że coś złego dzieje się na amerykańskim rynku mianowicie tam malutka firma z free Mont i samochody zabić zaczynają podbierać klientów np. Porsche mercedesa BMW i audi Knights chcą coś trzeba z tym fantem zrobić wtedy po raz pierwszy Porsche pokazało prototyp tej Kana powiedziało my będziemy robili coś takiego w domyśle konkurenta modelu RS ZNTK zobaczy światło dzienne jesienią tego roku Penna i zaczęła, a po mniej więcej wtedy też regulatorzy przykręcić śrubę producentom mu, bo okazało się, że samochody to nie tylko co 2, który szkodzi klimatowi, ale też tlenki azotu sadza węglowodory aromatyczne, które po prostu powodują raka i nagle się wyjaśniło, dlaczego tak dużo ludzi w zachodniej Europie, zwłaszcza w miastach, ale i u nas oczywiście chyba jest przedwcześnie umiera m. in . na nowotwory układy choroby układu krążenia no i to się przebiło do do świadomości ogólnej i regulatorów po przekręceniu śruby w następny etap to rok mieliśmy niedawno w 2 tys w październiku ubiegłego roku i to bym nazwał już przestawieniem zwrotnicy, a mianowicie regulator w Europie, czyli komisja Europejska tak bardzo zaostrzyła normy emisji spalin, że w zasadzie zmusiła producentów, aby po 2021 roku zaczęli produkować samochody elektryczne czyli jakby motoryzacja w Europie, ale w zasadzie też na świecie została skierowana na nowe elektryczne tory, czyli rozumiem, że w tym momencie jesteśmy u progu nowej ery tak można powiedzieć tak, aby już raz w pełna zgoda co do tego, że musimy się przestawić na elektryki nawet, że wyniki nie chcę tak czwarty etap, który będzie na rok 2030 plus powiedzmy na tron uważam, że wtedy elektryki będą już wszechobecne oczywiście są różne spory jak to szybko będzie przebiegało jest taki analityk, którego ocenia nas wozić tony Seba i on zauważył, że takie przełomy technologiczne, kiedy lepsza technologia wypiera starą np. płaskie telewizory certa albo mobilna telefony stacjonarne nawet w epoce globalizacji skraca się i już nie przekracza 10 lat, więc co prawda no to samochód jest droższy niż ten telefon telewizor, ale myślę, że w zachodniej Europie i w naszej części też to mniej więcej tak będzie wyglądało 10 do 15 lat będzie tutaj przewaga samochodów elektrycznych mieliśmy takie deklaracje ze strony rządu bodajże w wielkiej Brytanii, by do nie pamiętam daty zdaje się w 2040 tam wpadał pozbyć się w ogóle z nowych wiz dla jak ja słyszę takie daty 2040 to po prostu się uśmiecham, bo to jest tak odległy czas, że ona oczywiście trzeba o tym, myśleć no ale to wszystko może nastąpić na także od razu też powiem, że to co powiedziałem, że będzie większa w ciągu 1015 lat od elektrycznych samochodów mam namyśli nowe rejestracje nie to, że wyjdzie na drogę po prostu Nana Nana na 10 elektryków w gminie oraz 3 spalinowe w palec można powiedzieć tak jeszcze wracając do punktu wyjścia naszej rozmowy czy do tej sfery Renault Nissan Mitsubishi jej aresztowanie go na wypuszczenie go za gigantyczną kaucję, że to jest jednak trochę o tym, że to jest właśnie od tej dużej w zakresie zaczynano od jedno o rosnącym rynku w ja myślę, że może tak być my tego nigdy nie naczynie wieża już wiemy z SS Bobo tutaj też godnym raz TUW TUW to jest taka nie rywalizacja między 2 koncernami, że nie zawsze musi tak być, że ujmuje no może może się okazać także na szatnie niż sam stwierdził, że on traci i t d. w 2 mamy tu zderzenie kultur był w zeszłym roku spędziłem 3 tygodnie w Japonii po prostu widzę jak bardzo inaczej ci ludzie myślą nie reagują i kombi i po i kalkulują, więc nie jest jak 3 to jest to, że gwałtownie zmienia się sytuacja na rynkach międzynarodowych motoryzacyjnych w dziękuję bardzo Artur Włodarski dziennikarz motoryzacyjny był ze mną studio 1355 co chwilę informacje, ale on włączenie ich recykling Olsztyn Igor Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: POŁĄCZENIE

Więcej podcastów tej audycji

POPULARNE

DOSTĘP PREMIUM

Uwaga, wiosenna promocja! Im dłuższy okres Dostępu Premium wybierzesz, tym większy rabat dostaniesz! 1 miesiąc 10%, 3 miesiące 20%, a 12 miesięcy aż 40% taniej!

KUP TERAZ - 40%

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
Przedłuż dostęp Premium taniej!