REKLAMA

Sztuka życia Pawła Passiniego

Sztuka Życia
Data emisji:
2019-03-17 14:40
Audycja:
Prowadzący:
Czas trwania:
27:30 min.
Udostępnij:

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
rozpoczynamy niedzielny magazyn sztuka życia przy mikrofonie Hanna Zielińska, a dzisiaj naszym gościem jest Paweł pasji niczym dobrym czy Noble człowiek rozlicznych talentów i o bardzo bogatej wizytówce reżyser teatralny dramatopisarz kompozytor to są pierwsze 3 swoje role zawodowe, ale oprócz tego jest też mnóstwo ról życiowych społecznych MEN właściwie też zawodowo to nie mieszczą się też w tych 3 określenia jak to lubię zadawać ludziom takie pytanie, jaką niż Rozwiń » określają sami 1 słowem, kiedy przedstawiają się komuś nowemu interesujące temu komu chcą o sobie opowiedzieć zdecydowanie lepiej, mówi że sam reżyser Bogdan, że jestem muzykiem chociaż, chociaż to on to co się tam zupełnie zmienia to nierozłączne sprawy i chyba tym moim naturalnym miejscem występowania jest teatr 10 pisanie to to tylko jeśli taka jest taka potrzeba jej tak tak mi się zdarzyło tylko pisać tak naprawdę nie nie pełni powierzoną sobie na pewno się z dramatopisarzem dywan kompozytorem i też przede wszystkim, dlatego że gra muzyka na żywo do swoich spektakli na części to to ta czynność, którą ja wykonuję w teatrze to jest wypuszczanie zapraszania aktorów na scenę zapraszano widzów do dosyć takich intymnych z nimi kontaktów i granie muzyki w tym czasie to tym się zajmuje i ich to jest dla mnie taka rzecz najważniejsza z pewnością ma to na początek 1 słowem, ale będziemy to słowo dzisiaj rozwijać jesteśmy, aby po premierze czy też po przed premierze spektaklu dania spektaklu, który zdobył rozgłos oraz innych powodów niż planowałeś niż przypuszczałem spektaklu, który miał być zatrzymany przez polityczną prewencyjną cenzurę władz Rzeszowa, ale przyjechał do Warszawy przyjechał w ramach festiwalu nowe pisanie na publiczność warszawska przyjęła spektakl powiedziałabym bardzo refleksyjnie nie wiemy, kiedy miała się wrażenia, ale nawet czuć było napięcie wiszące w powietrzu tuż przed spektaklem wszyscy zastanawiali się biznes co będzie z taką się odbędzie się organicznie jak jakże ważny spektakl czy ktoś będzie wychodził w trakcie czy ktoś będzie mógł księżną ciekawość tym większa, że nikt nie widział tego spektaklu poza jego twórcami poza tabelami i zespołem i właściwie nic nie wiadomo było, czego dotyczył ten nieudany protest czy nieudana próba zatrzymania spektaklu, a tu się okazało, że dość zostaliśmy z tym pytaniem nadal nie wiemy, czego miała dotyczyć ta BL cenzura polityczna, zostawiając to chciałam ciebie zapytać o oto jak te przeżywały stąd premierem, bo to zdaje mi się, że wśród twoich dotychczasowych dokonań teatralnych pierwsze takie, którym można powiedzieć, że inne noże było bardzo silnie nacechowane politycznie zdaniem w ogóle aktorzy weszli na scenę jest nas łączy myślę, że kryjówka w czasie kiedy, kiedy ten spektakl powstawał też wydawało się, że jest nacechowany politycznie to są te 2 spektakle wychodzą z tego samego z tej samej potrzeby stworzenia jakiejś trzeci przestrzeń rozmowy to znaczy zasypywania tego strasznego rowu który, którzy nas dzień ni ta tak jak kryjówka miała stworzyć język i przestrzeń dla ludzi, którzy z 1 strony chcą mówić o swojej o swoim pochodzeniu żydowskim, a czasem niechcianym żydowskim pochodzeniu, a czasem przypadkowym dla siebie od przypadkowo odkrytym pochodzeniu i którzy jakby nie chcą mówić o tym, poza kontekstem politycznym o ludzi o rolę to było szukanie języka dla takiego takiej próby nazywania tego w sposób intymny inni jakiś taki nowy poza no właśnie poza dyskursem prawo lewym i co i chyba mu trochę podobny zamiar był pod domem może ten ruch jest głębszy dzisiaj nie na pewno jest głębszy są z całą pewnością ma ona to zupełnie nie zmienia faktu, że inne w teatrze jesteśmy właściwie jedynymi, którzy możemy efektywnie to w tej chwili zmienia nie my nie dziennikarze wieś i ja mam takie wrażenie, że naprawdę potrzebujemy nowego języka i ja się jeszcze bardzo dużą nadzieją patrzono na to, że mówimy o pewnych rzeczach, o których nie mówiliśmy wcześniej, że jest więcej odwagi w tym że, że pewne tematy, o których niby wszyscy widzieliśmy teraz na kole są tematami, na które zaczną wszyscy Ross manna jest pewien paradoks rozumiem tak, ale w teatrze my szukamy też takie gorące takiego rodzaju wypowiedzi, która nie do końca rozstrzyga problem, a bardziej pozwala ulokować swoje lęki obawy gdzieś bliżej jego zrozumienia w oczy, że tak naprawdę szukam w tym spektaklu próby rozmawiania z zewnątrz kościoła z ludźmi kościoła, którzy się czują oszukani, ale równocześnie w jaki sposób nie są gotowi, żeby cynk czy nie chcą z tego kościoła odejść w związku z tym jak przed premierą wiedziałam, że wplątani nastu aferę spowoduje, że wszyscy będą zadowoleni, bo przyjdą ci, którzy będą myśleli, że to będzie Golgota Picnic i będzie strasznie tak jak wnioskowi to nie niesie nie pasowała może nieść to nie jest ścinanie krzyża, a będą tacy którzy, którzy przyjdą z Chin z założenia obrażani na ten spektakl in na ten rok na to, że można dotykać tego tematu Noteci tam znajdą sobie ponad urazy i Marian naprawdę mogę im, że dziewczyna w roli Chrystusa, który z powodu urazu mężczyźnie raczej zaciemnić na tych tematach, które się tam wojen mają tych takich momentach historii kościoła, z których utkana jest narracja Mermer tekstu tekstu Artura Pałygi no to są momenty ma wybranej wyeksponowane te, o których wielu członków wspólnoty kościelnej chciałby zapomnieć o ciekawe, że powstanie tu w odpowiedzi na hasło rzucone przez festiwal p t. Judasz i razem to było dla mnie to było dla mnie hasło wywoławcze na jesieni chce mówić o zdradzie to mówmy o tym co jest z tą największą zdradą najbliżej właśnie najbliżej środka i to bardzo ciekawą spółką stworzył Artur Pałyga to konstrukcja, że kościół może stać się tym Judasza i będąc w samym centrum wspólnoty Ecclesia et no, a z drugiej strony muszę przywołać tamten on obrzęki daszków przy nim bicia tej kukły i tam ksiądz w pewnym momencie mówi Faktowi, że czy kiedyś taka kukła z moją twarzą nie będzie targana na ulicach to jest wizja, która pełną powagą nie powoduje to powoduje takie poczucie, że może to być wizja prorocza krzyż, jeżeli coś nie zmieni teraz to po prostu kościół może stać się tym jak to niektórzy mówią czarnym ludem no tak zresztą już niektórzy mają kościół zatem czarny lód uważają, a nawet używają takich sformułowań to, że ten spektakl kosztował cię bardzo wiele bez powodów politycznych ma o tym, również mówiło się na spotkanie z publicznością po pierwszym pokazie przedpremierowym w ramach festiwalu Ernst wspominając o swojej tożsamości żydowskiej o zawieszeniu swojej działalności w gminie żydowskiej gminy w Warszawie nie rozwinął tego wątku, ale jestem bardzo jego ciekawa, bo mam w swojej twórczości przeplata zaś wypowiedzi i artystyczne i te dosłowne w wywiadach in dotyczące swojej bogatej tożsamości jeśli chodzi o tę tożsamość etniczną czy narodową, bo to jest nie tylko żydowska nie tylko Polska, ale też włoska bułgarska no ale wspomniał o tym, że, aby kosztem tego spektaklu jest to, że musiał wystąpić z tej gminy nie bardzo to było dla mnie jasne mnie jak mówią o wstąpieniu w gminach psów w zawieszeniu działalności zwolnienie Anny jeszcze postój na jakiś czas temu kandydowałam do zarządu gminnej w stan została wybrana jeszcze w tej chwili jestem wiceprzewodniczącym warszawskiej gminy żydowskiej, który jest to jest największa gmina żydowska w Polsce i też Moskwę filia w Lublinie jak w jakimś sposób czuję się odpowiedzialny rząd się dzieje w Lublinie, ponieważ jestem takim warszawiakiem, który stał się lublinianina w pewnym momencie życia i bardzo bardzo to co się dzieje tam w Lubinie było dla mnie ważnej i Pa ni przez jakiś czas rzeczywiście podjąć taką próbę działania na tym polu co wiązało się też reprezentowania społeczności na zewnątrz teraz w sytuacji, kiedy nagle w ciągu 1 nocy przykleiły medialna złote antysemitę to nagle zaczął otrzymywać różnego rodzaju pytania, które utworzy potwierdził nie w sytuacji, że będę musiał za chwilę dokonywać kompromisu i tłumaczyć się z tego co mówię, reprezentując społeczność, a co mówię jako artysta ni re, ponieważ jako artysta mógł się wypowiadać o wiele bardziej odważnie, ponieważ sam jestem za siebie odpowiedzialny to podjąć taką decyzję, żeby rząd zrezygnować z tego względu, że nie chce też, żeby rzeczy, która wypowiada mu traktowane jako rzeczy wypowiadane w imieniu społeczności, która może być bardzo zróżnicowana i mieć bardzo różne spojrzenia na tą sytuacją i ja o nim nie spodni spodziewam się zupełnie tej takiego obrotu spraw nie spodziewam się, że będzie z tego skandal polityczny nie spodziewam się, że rząd w ogóle urząd miasta się za zdecyduje angażować w coś takiego i to jej dynamika tych zdarzeń noszących widziany w przekonaniu, że jednak dostajemy to o co prosimy o dotknięciu bardzo bardzo mocnego tematu i można się było tego spodziewać i dlatego spektaklu ruszył przed premierą zdecydowanie już był już obejrzanych w pewnym sensie omówione przed premierą, zanim się stało to jest nasz plan dla teatru jest groźna sytuacja to mówienie o tym, że skandal pomaga przed premierą jak mówimy o teatrze artystycznym dokumentalnym tylko takim, które waży metafory i w związku z tym ktoś przychodzi z na niego i żeby usłyszeć tezę to zawsze będzie zawiedziona, bo my się ruszam trochę inny przestrzeń przestrzeń w Toruniu teraz na ile ma czuły się jako początkujący reżyser te parę paręnaście lat temu przygotowany psychicznie do mierzenia się z takim aspektem pracy reżysera po torze reżyser jest odpowiedzialny za całokształt i że za zespół no to pewnie było dla ciebie jasne, ale to, że reżyser będzie mierzył się również jest takimi aspektami jak polityka inne to, że scena teatralna w gruncie rzeczy w dużej mierze zależą od sceny politycznej no to właściwie ma wydaje się, że można się tego nauczyć się dopiero w praktyce, chyba że rzeczywiście Akademii teatralnej, kto się w ramach przygotowania do zawodów z tego również uczelnie już są w Akademii teatralnej nikt go nie uczy, a przynajmniej wtedy, kiedy ja, bo to nie uczynię to zupełnie związana z czymś innym po prostu z tym jestem w warszawskim hipis bank działający w różnych ngo Sahin od początku i ruchu ekologicznym dość intensywnie i zdarzą się organizować późniejszego rodzaju przedsięwzięcia jeszcze zanim go kula była w Akademii teatralnej prowadził własny teatr w Warszawie przez jakiś czas niezależne ani dziś czuje w jakimś sensie dzieckiem weźmy takich czasów konsumujemy komuny w 2 komuny dawnej Otwocka metrem Warszawa i i studium teatralnego oni Jacka Borowskiego różnych miejsc, które takie są takie są istotne dla dla Action kilku młodych chęci traktowania teatru jak koło narzędzia jednak kreowania nowych w nowej rzeczywistości społecznej nowego rodzaju spotkania co zawsze się wiąże z pewnego rodzaju konfliktem, bo to schodzenie w przestrzeń, którą ktoś uważa za za bezpieczną oraz na zawsze określoną często to, że teatr kreuje konflikt to nie jest dla mnie nowa sytuacja to, że ma to aspekt polityczny wiele lat się bawiłam razem ze stowarzyszeniem teatralnym Chorea takie przedsięwzięcie w Łodzi na ulicach manewry patriotyczne to też było w czasie, kiedy PiS był u władzy i ich też mieliśmy takie poczucie zawłaszczania słowa patriotyzm i tego, że trzeba w jaki sposób dawać temu odpór i czujesz się w jaki sposób wychowankiem Uniwersytetu w Teremiskach Danki kurwa oni tortem świtu świat ludzi działających społecznie i traktujących jednak sztuka jako 1 ze sposobów po prostu umeblowania tylko naszego świata, jakby po upływie powiększania wrażliwości na to co wokół nas kluby stwarzania bliższego i bardziej serdecznego ciągłego kontaktu ludzi ze sobą na różnych poziomach to to co jest dla mnie oczywista i zawsze tak o teatrze myślami ani ja poszedłem do Akademii teatralnej, dlatego że chciałem pracować w teatrze nie, dlatego że że uważam, że wszystkim taka świetna szkoła albo, że ten rodzaj teatru, którego uprawianie moi profesorowie to mój teatr i tam ważne spotkanie to było naprawdę pojedyncze spotkania i to co robi w teatrze i to, że to jest teatr jest znacznie bardziej związana z głębszymi powodami, które decydują o tym, że lubię pracować w zespole, że mam stałe wokół siebie taką taką grupę współpracowników, z którymi trochę przenosimy się z teatru do teatru, a głównie działam w Lublinie wokół instytucji, którą tam współtworzymy i pracowni w zespole prowadzą też Stowarzyszenie, które samo też prowokuje i przygotuje różne różnego rodzaju przedsięwzięcia artystyczne edukacyjne to to nie jest dla mnie za każdy z pana zaskoczeniem wiedziałem, że czas nie będzie do tego służył i to podlane zawsze dla mnie krzyż co państwom zawieszamy tutaj zostawiamy państwa w tym wielu kropki my zapraszamy na informację Radia TOK FM naszym gościem jest Paweł Passini reżyser zapraszamy na drugą część naszej rozmowy tuż po informacjach o mnie sztuka życia druga część przy mikrofonie Hanna Zielińska naszym gościem jest Paweł Passini reżyser teatralny kompozytor muzyk dramatopisarz działaczy społecznych były warszawski hipis obecnie ner z lnu lublinianin z wyboru tak bardzo jestem z tego powodu szczęśliwy, kto jest niezwykła droga jest kolejną osobą, która w tym magazynie opowiada o wyborze tożsamość lubelskiej po my przyrządzone tożsamości warszawskiej co to była Zadroga dlaczego, dlaczego Lublin w u mnie w domu była taka opowieść o tym jak moją babkę i z moją mamą i bratem bratową na drodze w czasie ucieczki z Warszawą w czasie wojny uratował 1 ze znajomych, którzy zabrali do Lublina i ja pamiętam to Lublinek takie miejsce ratunku to był 0101. element taki, który po torze dziesiąty lubię zawsze chodził po głowie poza tym w pewnym momencie swojego życia, które wpycha do teatru Gardzienice tam tam byłem 1 z uczestników Akademii praktyk teatralnych takiego niezwykłego zupełnie edukacyjnego przedsięwzięcia, które spowodowało, że spotkali się ludzie z gmin reprezentujący najróżniejsze nurty w Polskim europejskim teatrze to było absolutnie niezwykła nie wie, kto teraz wygląda to się bardzo zmieniło, chociaż cały czas to przedsięwzięcie jest kontynuowana Toms, która 16 edycja, ale na początku wtedy, kiedy ja tam trafiłem tu było takie miejsce spotkania, gdzie pojawili się różni ludzie, którzy zajmowali się teatrem repertuarowym i decyzje w teatrze im pracować w teatrze Narodowym n p . ale byli też ludzie, którzy zajmowali się kanar szukali pojazdów w Indiach i Trybunał broni są to Andora i świat świetna przeżycie no i ponieść rolnicy są pod Lublinem to przejeżdżam przez Lublin, ale w bezpośrednim i wielu innych, ale wielu przejechał przez ten Lublin pojechała dalej tam zostały pryzmy, a i, by ten staż zdarzą się także pracowaliśmy w miejscowości srebrna Góra w takim kościele budynku kościoła protestanckiego, który był przez 30 lat bardzo znanym domem publicznym i potem został zamknięty ten dom publiczny i stał pusty protestancki kościół i nagle gmina wymyśliła, że to będzie teatr ja tam pojechałam z grupą ludzi mieszkaliśmy tam w biurze spaliśmy pod biurkami przez pół roku potem w tych gorszych jeszcze w warunkach przez kolejne 1,5 utrzymać się tam za 2 lata też głównie, jaki los Warszawy, ale także już kilka osób z Lublina i trysnąć, kiedy tam nas pogodziła lokalna władza i kazała nam się wnosić to akurat się zdarzyło, że Lublin pomyślał o staraniu o tytuł Europejskiej stolicy kultury i wiceprezydent miasta zaprosił skłotu rozbrat najniższa nie oś to w końcu nie przynieśli, ale to bardzo awangardowy ruch i hangar z rywalek, ale właśnie z ZOZ został chyba do nich wysłane zaproszenie no właśnie do nas, żeby przyjechać i być i pracować w Lublinie już przyjechali akurat tak się stało, że w naszej ekipie już były jakieś osoby z Lublina trochę się temu zespół przegrupowanie i Lublin stał się tą tą bazą oczywiście nie da się w Polsce żyć, robiąc niezależny teatr, więc to jest to miejsce, do którego ciągle wracam w tej chwili jest na stałe związany z centrum kultury w Lublinie niezwykłą instytucją w samym centrum miasta w Starym klasztorze to naprawdę jest taki klasztor teatru ten działa 6 różnych grup, która w, które niezależnie od siebie mają tam przytulisko to jest też takie miejsce dla Lublina bardzo istotną, którym w, którym się przecinają drogi m. in. ani dąbrowskiej Homo Faber, gdyż każda aktorka niedawno wraz z gimnazjum to jest to jest też takie taka dość ważna instytucja, która łączy artystów z różnych dziedzin, ale także różnego rodzaju społeczników, jakie Toma znaczenie ma dla ciebie mam gdzieś się mieszka, lecz jako człowieka dla ciebie jako artysta ma na ile miasto wpływa na tożsamość na samo identyfikację na codzienności, bo on w zasadzie zajmuje się podobnymi kwestiami którymi zajmował się w Warszawie czy też, jeżdżąc po Polsce ze spektaklami należy jednak osiadła się czy to w jakikolwiek sposób ta codzienność ta tożsamość ten rytm dnia czy to się różni w zauważalny czy można nazwać co to znaczy to lubelską w swoim życiu i Damian k zawsze ten problem z robieniem spektakli w Warszawie trochę szczur członek nie pokazywał u cioci i wzrostu nie, dlaczego jako, o jaką reżyser mam takie taką potrzebę konfrontacji z widzem na kinowym Dacewicz neutralnej ziemi i nie niem myślenia o tym, że i oczywiście były takie spektakle, które są dla mnie spektaklami warszawskimi taki Buchanan 44 BKS kryjówka też inni takim był też warto w teatrze studio, a i tak mi to było bardzo ważne ważne przeżycia, ale jednak nie potrzebuje być gdzieś z dala od wież dla teatru to bardzo konkretne przełożenie w Warszawie cały czas jesteśmy w przed haskim nie ma lub po castingu jeśli jesteś aktorem działający w finansowanym mało jest ludzi, którzy są w stanie poświęcić 1 , 5 miesiąca życia czy nawet 3 tygodnie życia na taką nieprzerwaną intensywną pracę w zamknięciu w Lublinie też dużo prostsza dla reżysera istotne dla reżysera jest to prostsza jest prostsze też dla aktorów, którzy wychodzą na ulicach i nie mają wokół siebie ludzi, którzy są od nich pierś wszyscy bogaci jeżdżą lepszymi samochodami wszyscy są wschód jest biedne, ale też Lublin to jest połowa połowa mieszkańców Lublina to są studenci są absolutnie niesamowity ośrodek poza tym też jest tam świetne środowisko artystyczne i takie taka jest po ducha w popsutych dobre miejsce żeby, żeby tam, żeby tam lądować miękkie lądowanie w Lubinie z antykiem takie poczucie, że jak wracam naprawdę czuję, że jestem u siebie spotykam na ulicy ludzi, których znam jej skala miejsca też jest taka, że się potrafimy wszyscy znaleźć czujemy się, by jakoś w mieście wiadomo, że ktoś przyjechał na koniu byłoby to jest coś co nam niż zawsze marzył o życie właśnie w takiej w takim rodzaju komunie artystów i czy tak komuna oznacza mieszkanie w 1 biurze czy bycie rozrzucone po mieście to nie jest dla mnie w tej chwili jest aż tak istotne o narodzinach i właśnie na tę decyzję też ma, która źle wpływa na życie ma żonę dzieci na ich edukację na nich pierwsze doświadczenia wspomnienia z dzieciństwa najpierw się tożsamość lokalną taki z tego względu właśnie się inwestować osiedlić i to on, że może to to prozaiczne ale, ale dziś ten ten niewielki bardzo chciał mieszkać w mieście, a oto miasto takie, które się da narysować jak Lublin taki, który jakoś się czuje jako całości i Krzysiek się godzą w jego rytm można powie co się dzieje teraz Reagan ogromny sentyment jestem warszawiakiem wieś są z Powiśla samego centrum mini znam wszystkie ulice i co ciasnocie chodzę po Lublinie czasem używa nazw warszawskich ulic, żeby się cieszymy się zorientować w establishmencie płynie Wisła dziś mam Pragę to tak tak się poruszam po Lublinie, ale coś takiego rzeczywiście coś takiego się stało z Warszawą, że jeżeli pamiętasz z dzieciństwa tylko jakie ma chyba jesteśmy już pod lupą podobnie czytam tak myślę to to to było takie miasto, gdzie można było zostawić klucze w sklepie, gdzie się znało ludzi wokół w miarę np. miejsce, w którym ja mieszkam tu moja rodzina mieszka od czasu jak dom został zbudowany to to on jeszcze mamy sąsiadów, ale już w 23 mieszkań należnych Pogoni Szczecin znamy już z budynkami na klatce in już Niewiem, kto jest jest dziwny fakt rząd jest obcą nosi też całe centrum z Radom IR lan w zamku, ale też zamknięte bramy to, że moja Warszawa to było Warszawa biegania, ale w 2 Kamil teraz podwórka są pozamykane i wszędzie są parkingi strzeżone i takie przestrzenie takie ciągi komunikacyjne wokół nowego światu zdechły kompletnie i im bardzo brakuje takiej Warszawy i trochę Lublin jest dla mnie taką Warszawą tamtego czasu, gdzie kojarzę ludzi i też mam takie poczucie, że nawet, zajmując się czymś tak abstrakcyjnym dla większości społeczeństwa jak teatr to to nawet wyższy nawet z tym jednak czym się tam, gdzie ale, że się, że gadamy w tym sklepie, że że, gdy pani, mówi że słyszała, że tamta afera była, że fajnie, że już przyjechaliśmy tu wzrost z taksówkarzem z wymian rozmawiamy o najnowszym spektaklu on mówi o tym co zobaczył w poprzednim to jest rzecz niesamowita sytuacja tak tutaj dotykamy też jeszcze inną kwestią, której wielu twórców w tym studia opowiada w nim, że mają publiczność w miastach innych niż Warszawa na charakteryzuje się większym zaangażowaniem, że w zasadzie warszawska publiczność jakimś sensie zblazowany, że ta oferta kulturalna w Warszawie z tak bogata tak wspaniała, żeby przykuć uwagę bardzo dobrym spektaklem no to czasami potrzeba jakiegoś przypadkowego nawet 3 inne wybuchu zainteresowania medialnego po to, żeby publiczność przyszła na aż w takim mieście mniejszym my jak Lublin właśnie może na taką sztukę pójście każdy mieszkaniec miasta może pójść kierowca taksówki może pójść pani ze sklepu i właściwie każde wydarzenie kulturalne ma innego rodzaju skale niszy to ma miejsce w Warszawie Niemcy też masz takiego twórca taką perspektywa absolutnie tak właśnie jest jej też ta przypadkowość czy też istnieje co znaczy nie do końca wiesz, kto przyjdzie na swój spektakl musi przygotować nawiedzane, którego to może być pierwsza wizyta w teatrze do kosztów taki teatr w ich mój to jest bardzo poważne wyzwanie, żeby również być gotowym na no nam na takie spotkanie i gdzie to jest ważna, żeby tonaż, żeby ta nasza działalność cały czas miała jakiś pocisk ocierała z niezrozumieniem jakimś, żeby nie pływać w tych grupach środowiskowych i nie robić Chrystus do kolejnego takiego samego spektaklu, żeby też nie chce wpadać krzyż Komandorski, bo ja naprawdę nie mam poczucia, że kosztami jedyną słuszną drogę nam, że zwierzątko bardzo osobną synonim bardzo dobrze w tym w tym punkcie w jakim jestem, chociaż wiem, że też będą przez chwilę coś zmienić drodzy państwo dzisiaj osoby swoje prace w swoich wyborach tożsamości opowiada nam Paweł Passini reżyser zapraszamy państwa na informację Radia TOK FM, a na trzecią część naszej rozmowy zapraszamy na portalu tokfm Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: SZTUKA ŻYCIA

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Słuchaj podcastów TOK FM bez reklam. Wybierz pakiet "Aplikacja i WWW" i słuchaj wygodniej z telefonu! A w promocji Black Friday obowiązuje prawdziwe 50% zniżki!

KUP TERAZ 50% taniej

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA