REKLAMA

Sztuka życia Pawła Passiniego (część trzecia)

Sztuka Życia
Data emisji:
2019-03-17 15:10
Audycja:
Prowadzący:
Czas trwania:
16:04 min.
Udostępnij:

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
trzecia odsłona magazynu sztuka życia przy mikrofonie Hanna Zielińska z nami w studiu jest Paweł Passini reżyser kompozytor muzyk dramatopisarz, a także ojciec także mąż chciał się zapytać teraz on, a tak to czy element demokratycznym w twoim życiu zawodowym, bo na sztuki, które proponujesz, która wystawia się mam wrażenie, że przyciągają osoby, która inni cenią sobie wysoko, by dyskusja właśnie to, o czym mówiło się nie oczywistość odpowiedzi raczej Rozwiń » pytania nie odpowiedzi generalnie rzecz biorąc wartości demokratycznym natomiast rola reżysera jest bardzo daleka od 3 i roli Demokratycznej w zespole ekscesy po układały się przez te lata ne współpracy z zewnątrz myślę, że daleka może, że nie ma demokracji, że są decyzje każdego gracza jak też zraża, że odpowiedzialność za tak marny, że ten ciężar odpowiedzialności za spektakl łączy się również systemy, żeby wiedzieć, kiedy powiedzieć ostatnie słowo w dyskusji słusznie ja myślę zespołem myślę grupą ludzi, z którymi pracuję bardzo się mocno na nich opiera on i inni mogą także bywa despotyczny to to jednak przede wszystkim staram się niczego nie uronić z rzeczy, które mówią inni to co robię od wielu lat związany z z artystami, z którymi innymi artystami, z którymi pracuje tak naprawdę proces dochodzenia do efektu, jakim jest spektakl to dla mnie za każdym razem z jakiś takie trochę taki seminarium aż jakiś rodzaj wyprawy w nieznane w nowe nieznane albo nie do końca jeszcze poznana i po to jest w jakimś sensie taki nie mam tu kryć jakiś czas pracy naukowej też dużym stopniu czy badawczej komuś cokolwiek powiedzieć i to się rozgrywa w zespole ludzie którzy, którzy są ze mną aktorów i scenografów reżyserów świateł, ale reżyser w tym samym zespole jakimś sensie z osamotnionym jest grupa są aktorzy, którzy mu są na podobnych zasadach w zespole na podobnych do siebie zasadach i tych też 1 no i teraz znowu pojawia się pytanie remont może banda ze sobą zazwyczaj on monet ludzi, którzy aktorzy, którzy są nam się zawsze dobrze pracuje pracuje w bandzie i naprawdę mamy złoża zajmie on też wyzwania takie ludzkie emocjonalne międzyludzkie i tutaj jest to jest dla mnie kolejne wyzwanie, które widzę w pracy reżysera co, do którego zastanawiam się na ile studia mogą być przygotowaniem analiz tylko wyłącznie praktyka przecież jest praca na bardzo wysokich emocjach tak inni też bardzo łatwo skłamać w tej pracy trudno nauczyć się to już rozpoznawać ja mam nadzieję że, że niewłaściwe to się tym co owijać bawełnę to od razu czujesz to po prostu jest coś co tak jak dziś nie jest nie jest czujesz, że w tym co mówisz to są już jest przekonywujące że, że ta wizja, którą masz już bolą, że w rękach żonaci rozrodu schodzili to jest ni stąd gubisz się tracisz wodę do torów to jest jest ewidentna i to straszny ruch oczywiście kiedy, kiedy ty się waha się wszyscy czekają na tą, że właśnie poprowadzi już ja Lubie lubię być w tym miejscu mógł być tym punktem, w którym się te napięcia, skupiając przez cały czas prac nad spektaklem potem, żeby tuż przed premierą musi zniknąć gdzieś tu urodzić on dać aktorom oczywiście tak do końca im nie daj, bo czasu gra muzykę, więc jeszcze aż tak nie mogą odczepić jeszcze ten zaś reżyseruję ten spektakl danych otrzymałaby kontroli nie to jest nieumiejętność stanie się po prostu inni i taka chęć bycia w tym najwspanialszym momencie, jakim jest, więc kiedy przychodzi do teatru gaśnie światło też chce tam być muzyczną nowa Zobacz na łono tak właśnie w ustach pomyślałem tak drwił z mostu, choć dalej dalej ta to jest dno rośnie znacznie zwracamy tak często uwagi, ale teatr to jest bardzo intymna rodzaj sztuki czy siadasz w hotelu naprzeciwko czegoś co ja wymyślam przez wiele tygodni i i jakiś moich niedomówień jakiś moich lęków i też lęków ludzi, którzy wychodzą na scenę, bo bycie na scenie wcale nie jest naturalną naturalną rzeczą dla człowieka, więc tuż tuż po Wschodzie kry pokonanie tych o tych różnych spra w tak naprawdę to jest o odwadze rzekł jesteś w teatrze to ktoś jest odważniejszy niż ty, bo ty siedzisz na widowni, a to za każdym razem jest grane tylko po to, żebyście wychodząc z teatru pomyślał supernowoczesne rynkowych ich występ i głód na ominięcie centrum zasiadłem, w którym jesteś ty jako widz jak przychodzi do teatru to przechodzi właśnie po to, żeby oni zrobili mi, żeby postawić spowodowali, że teraz ty będziesz ty ty możesz zrobić i ta jachtem w tym momencie uwielbiam być tam blisko było to mi się wydaje takie na jej najcudowniejsze w tym w tej pracy, że człowiek, który zwierz na co dzień w życiu nie pozwala się dotknąć nie pozwala nie utrzymuje kontaktu wzrokowego dłużej niż minuta nagle pozwala sobie na to, że się Nafta 3 i dopuszczania się, że to wyobraźni jakiegoś człowieka, któremu nie zna, który nie wiadomo jeszcze, z czym się może po nim spodziewać innego zapraszamy w tym swój świat co oznacza, że jeżeli on zrobi tak samo czyni on się przed kim się otworzy ze wszystkimi swoimi meandrami ciemnościami niedopowiedzenia ami lękami, że ktoś tu też weźmie i ta to wspólnota, która się tworzy w teatrze podczas spektaklu, że każdy widz w każdym momencie pozwala nam to mówić co znaczy ci wszyscy ludzie sprawiają to z nami, bo tam są zostaję w chcą być dalej i stwarzają godzina 1 , 5 godziny 2 godziny takiej intymności, jakim bardzo rzadko się znajdujemy poza tym taką w swojej sztuce na nie tymi słowami, ale my z podobnym przekazem mówią artyści z różnych dziedzin mówią artyści sztuk plastycznych tak sobie wyobrażają spotkanie z widzem w galerii mówią twórcy kina tak sobie wyobrażają właśnie na obecności widza w kinie jako na taką obecność zmieniającą tego widza uruchamiającą nec złości się w nim w środku i Ramos nic nie zostanie, ale moment dla kogo Otóż właśnie wymaga także rysujemy mandale dmuchamy nie ma tego tak i właśnie to po ten ciężar też chciałam zapytać jako kolejny ciężar w pracy reżysera, który dla mnie zagadkowe i Niewiem czynie najcięższy do udźwignięcia tych wszystkich, o których dzisiaj rozmawialiśmy ciężar ulotności spektakl mecz może się wydawać się wielu osobom taką ostatnią formą sztuki, która w dzisiejszych czasach ma prawo istnieć właśnie przestał ulotność przez to, że to nie jest kino, który jest zapisany odtwarzane powielane na przetwarza dane również cytowane teatr nie funkcjonuje nie takim prostym łatwym cytat nie funkcjonuje w tekstach kultury tak łatwo jak kino bez podobni właśnie ze sztukami plastycznymi, które jednak funkcjonują w różnych formach w publikacjach w kinie Newa różnego rodzaju przekazach o kulturze o kulturze i historię kulturę spektakl właśnie jest taką mandat jest takim performance właściwie oczyszczalni powtarzano niż przez jakiś czas grany najgłośniejsze spektakle pamiętamy no ale jednak dzisiaj my o tych spektaklach przełomowych ważnych w historii polskiego teatru my się o nich uczymy, ale my ich nie doświadczamy już nie doświadczymy podobnie będzie swoimi spektaklami taka się też tu granią dochodził znacznie się też to tak, że temat w teatrze historia teatr jest czymś żenującym niezwykle istotnym dla nas nowodębianie się od nich, ale teatr TV Puls, choć nie interesuje się historia Pulsu czy tylko czy interesy, czego wdanym momencie masz z życia społeczności, ale to znaczy, że też nie ogląda się wsteczny na swoje na spektakle na historię swojego własnego teatru swej własnej reżyserii i nie raczej nie ma raczej nie myślą o tym, jako o odnoszeniu się do tego nie jest tak dużą i jest przez przez więzi międzyludzkiej przez przez tematy, ale nie bardzo po odpowiada to może moje życie wyznacza czas funkcjonowania tej tego dzieła i że on mnie nie przeżyje, że nie zostanie nie zostanie odebrane im wyjęte z kontekstu, że jednak ta potrzeba kontroli, że po rzutach za morze no może tak ale, a może potrzebom osób po prostu bycia zrozumianym przybycia Czyż 3 czy, żeby złapać to szansa ja mam wrażenie pewnie tak jak wielu twórców, że my pracujemy nad takim klifie przez posłów, jaki uprawiamy sztuka, że się zmieni jeszcze być może za naszego życia diametralnie przeczytana w nas też ogromna zmiana roli tego co robimy im i znaczenia dla dla życia w społeczeństwie i myślę, że wszystko będzie inaczej pracujemy tak trochę pod koniec czegoś tak mam poczucie, że i i też jestem bardzo ciekaw co co to będzie stonowana i chyba w ogóle mam w życiu takie takie wrażenie, że całe moje życie tak naprawdę z jakąś poprawką do czegoś co będzie co co nastąpi tak cały czas czuję, że życie, że przełomem tak rzec, że to, że coś tak właśnie na klisze, że się, że szybciej zbliża zbliża ich za chwilę się okaże, że jest krawędź coś tam znajdzie to to nie bardzo ciekawie dlatego tak dużo też opowiadam o śmierci i dlatego też tak tak dużo powiatom strachu, bo takie życie w takiej sytuacji jak my, kiedy z 1 strony są rzeczy, które wierzyliśmy czuć wierzyli nasi rodzice przywieźli nasi dziadkowie, a z drugiej strony jest jakiś lekarz rozwija najbardziej ze znajomych fragmentów otaczających nas świata takich najbardziej pewnych z Chin już już zostanie tylko to co powstało za naszego życia tylko to będzie mieć znaczenie i to jest co przed czy dziwny moment i ja próbuję w teatrze trochę oszukiwać ten tak, by tworzyć takie takie zakola w tym czasie też dawać dawać taką szansę, żeby wbre w temu uczuciu zsuwanie się w tą pustą przepaść, żeby tam w Chinach, więc jeszcze zatrzymać jeszcze coś do rozumieć, zanim wszyscy się w sumie w takt wiza, zanim zaczniemy może uda mu się obejrzeć kilka twoich spektakli, gdzie możesz zaprosić naszych słuchaczy teraz w najbliższym czasie szczególnie tych, którzy czekają na obejrzenie ich dania warszawska przed premiera się odbyła, ale co dalej z tym spektaklem wszystko zależy od tego co się wydarzy 19 maja w Rzeszowie czy spektakl dojdzie do skutku czy nie czy dyrekcja teatru pozostanie jego dyrekcją czy nie czy podjęta zostanie jeszcze jakoś jakaś inna próba przeszkodzenia nam w pracy, bo może tak się wydarzyć czy też na co liczę odbędzie się premiera w dłuższym ruszymy trasa dyrekcja teatru rzeszowskiego w trakcie premiery zapowiedział, że spektakl stanie się spektaklem repertuarowym po prostu w Rzeszowie będzie też grane w Lublinie na pewno będzie mógł grać w Lublinie było to mogę obiecać, że swoją stronę i to tam na pewno będziemy pokazywali w czerwcu spektakle i na jesień też niezależnie od tego jak będzie wyglądała sytuacja w Rzeszowie natomiast blat długo falowe go życia tego spektaklu i możliwości udziału w nim aktorów też teatru maska kluczowe będzie to czy do premiery dojdzie jednak jak dojdzie to tą totalnie morzami niż raz zobaczyć bardzo wielu miastach w Polsce, bo jestem przekonany, że to spektakl może prowokować do do głębokiej dyskusji, w której woził uczestniczyć w dyskusji, która trwa właśnie w dyskusji dotyczącej kondycji kościoła roli kapłanów wobec wiernych ta dyskusja właśnie się toczy ten spektakl jest doskonałym dopełnieniem tej dyskusji niedające oczywiście rzeczywiście w jasnych odpowiedzi, pokazując pewne obszary, w których można siebie próbować odnaleźć też swoje odpowiedzi przede wszystkim myślę, że dając, uświadamiając ludziom, którzy czują się przedmiotem są podmiotem tego w tej sytuacji, że to do nich należy decyzja co będzie się działo w ich kościele i że ci najbardziej wartościowy nie powinni tryskać nie powinni uciekać tylko właśnie to oni powinni mieć coś dopowiedzenia Highway to straszne, że ludzie, którzy są nam bliscy wstydzą się swojej religijności w Polsce wstydzą się tego, że są wyższe są katolikami nie przyznają się do kościoła to jest jakiś absolutny koszmar, bo zazwyczaj z ruchem to, że on mi o tym w ogóle mówią jest związany z aspektem moralnym co w sytuacji należy jak teraz powoływać się na kościół, o którym w, którym mówi o sobie w tak paskudny sposób jak mogliśmy słyszeć przed chwilą, który decyduje się tak uwłacza sobie, jaką przekonają, czyli marazmem masz namyśli konferencji PiS tak Połącarz i i pseudo raport na temat pedofilii w kościele mieli też komentarz do tego Jan Szul przede wszystkim chyba wszyscy mówimy o tym, komentarzu można udawać że, że nie wiemy co się dzieje ale, ale chrztu w sposób próba sugestii zamiany ofiary i oprawcy jest po prostu czymś do głębi paskudnymi torze nie jak mogą to zrobić ludzie też powodu powołują no no Wojtyła, tym bardziej zapraszamy państwa na spektakl chyba nie na inny jeśli tylko będzie taka możliwość się polecamy trzymanie ręki na pulsie i obejrzenie tego spektaklu, bo te wszystkie wątki, które pojawiło się jako mocny akcent pod koniec naszej rozmowy tam są rozwinięte w tym czasem bardzo dziękuję naszym gościem w dzisiejszym wydaniu magazynu sztuka życia był reżyser teatralny Paweł Passini dziękuję bardzo nie dziękuję Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: SZTUKA ŻYCIA

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Słuchaj podcastów TOK FM bez reklam. Wybierz pakiet "Aplikacja i WWW" i słuchaj wygodniej z telefonu!

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA