REKLAMA

O zaufaniu w biznesie

Data emisji:
2019-03-17 15:20
Audycja:
Strefa Szefa
Prowadzący:
Czas trwania:
32:41 min.
Udostępnij:

Gośćmi Marzeny Mazur są: Rozwiń »
Małgorzata Morańska - rzecznik prasowy w Unum
oraz Sebastian Kołow - organizator Forum Zaufania. Zwiń «

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

strefa euro 23 SA audycja strefa szafa przy mikrofonie Marzena Mazur witam państwa bardzo serdecznie jak państwo doskonale wiedzą w biznesie mamy różne mody czasami te mody przemijają szybko czasami wolniej dzisiaj o czymś co właśnie jest już od kilku lat w Polsce dosyć mocno mówisz o tym, pytanie czy jest umowa czy konieczność chciałabym dzisiaj porozmawiać z państwem o zaufaniu w biznesie mody bywają różne jest moda na zarządzanie konfliktami albo zarządzanie przez Rozwiń » konflikt jest moda na zarządzanie była Madame na zarządzanie przez całe mas zarządzanie przez wartości mają w końcu to zaufanie w biznesie pojawia się właśnie od kilku lat pytanie co jest z tym zaufaniem w ciebie z nas jest biznes po prostu ich liczyć się transakcja czy też to zaufanie jest dla nas jakiś sposób ważne w studiu już państwa my go jeszcze eksperci pani Małgorzata Barańska rzecznik prasowy unum rzeczy dzień dobry dzień dobrym i pan Sebastian Kotow organizatorów forum zaufania dzień dobry dzień Europy w tę od razu dodam, że jest on autorem książki podtytułem matematyka zaufania, czyli jak dzięki zaufaniu budować przewagę konkurencyjną i odnosić sukcesy w biznesie piękna książka i był pan tak dobrze przyniósł pan dzisiaj 3 egzemplarze tej książki do studia zgadza się będziemy mogli rozdać słuchaczom tak w drugiej części audycji proszę państwa 3 egzemplarze książki matematyka zaufania autor Sebastian Kotow, czyli nasz dzisiejszy gość to będzie dla państwa, a teraz to właśnie, jakie z tym zaufaniem moda czy konieczność z dobra pytanie, bo inni ono pada bardzo często czy to jest nowy trend czy coś się z tym tematem zmieniać czy znaleziona na Zachodzie to jest teraz trend i krtani czy zaufanie w ogóle w życiu jest trend liczony jest potrzebne czytelne możemy żyć bez zaufania, bo jak tego zaufania nie ma tu życie z koszmarne tego wszyscy doświadczyliśmy, w jakich obszarach naszego życia wcześniej czy później doświadczymy AMG jest dla mnie to jest taka wartość, która jest konieczna jest zawsze była w różnym wymiarze biznes zaczyna rozumieć, że to jest potrzebne są takiego prostego powodu, dlatego że łatwość szybkość prowadzenia biznesu, kiedy zaufanie funkcjonuje jest Kwaśniak w poziomie natężenie jest po prostu przyjemniejsze łatwiejsze przynosi zyski, a w wartości firmie budują przede wszystkim wartość firmy no man firmy jesteśmy razem pracujemy w oparciu o relacje czy doradcy z klientami czy relacji między nami, więc trudno tutaj pozbawić tych relacji zaufania, czyli bez zaufania nie da zrobić biznesu i da się da się da się i biznes się robi bez zaufania ludzie pracują na niskim poziomie zaufania tylko zabiera dużo więcej czasu i dużo kosztuje dużo więcej wysiłku, więc istotnie jest tak, że świat jest idealny w Polsce z moich doświadczeń wynika, że bardzo niewiele firm w temat zaufania wchodzi w Pęczniewie, ale to są oczywiście relatywnie coraz więcej, ale czasami jak ja trafiam na jakiś klientów to słyszę o interes jakaś abstrakcja znaczy misie to podoba mówi prezes ja pana rozumiem ja bym zrobił, ale bym chciał ufać i żeby nam ufa nam w ogóle foliami musicie zaufać stanie rzeczy dzieją, ale mówi jak ja bym to teraz powiedział na jakimś czasie spotkania albo po naszym zmianie systemu IT albo po naszych zmianach organizacyjnych to był przecież nie wyrzuci z pracy, więc musimy poczekać jeszcze chwilę, ale to jest ważne i czasami tak się dzieje, że ktoś wraca mówi zróbmy coś z tym jest dużo więcej firm dużo więcej menadżerów myślę, że dojrzałych, którzy rozumieją wpływ i mają czas na to, bo to też jest ważne, że coś nie dzieje z dnia na dzień, którzy mówią zróbmy coś z tym zaczniemy dzisiaj jak Provimi 1 element to już to będzie miało znaczenie i to jest cudownym testy niezwykle ważne, żeby te wartości to zaufanie nie było tylko gdzieś tam naszych dziejach firmy tylko ono było wdrożone w tych w tej prawdziwej codziennej pracy w tych wszystkich kontaktach relacjach z procedurami działania już o tym, pamiętano, że na tym się buduje na to oczywiście to wymaga czasu to wymaga czasami trudnych decyzji, ale to wymaga prze formowania ważnych zespołów myślenia firmie komunikacji, ale co się da zrobić organizuje pan formą zaufania rzeczywiście to już jest taki temat, że warto robić o tym, konferencja myślę że, że to jest znowu dobre pytanie pani jak dziękujemy, że to jest moja rola w tym trochę, żeby ten temat był ważniejszy im bardziej zauważalny i celem jego form właściwie jest to, żeby zbudować środowisko ludzi zintegrować trochę ludzi liderów menedżerów, którzy wierzą, że warto, więc jak pomyślałem sobie kiedyś będę robił raz w roku coś takiego tak w tym roku stwierdził, że będę robił 4 × co kwartał jest wydarzeniem będzie co kwartał cel jest bardzo ideowe, bo już tak powiem w tym momencie nie da się z tego żyć jeszcze czy rys ideowy, żeby integrować ludzi, którzy chcą wiedzieć więcej wierząc, że to jest wartościowe chcą zrobić coś w firmach i chcą do tematu wracać, więc taka takie założenie jest za rok może będziemy rozmawiać myślę, że będzie głośniej, bo to nie jest tak, że menedżerowie ci ludzie w ogóle firma nie wiedzą co to jest, ale i czy nie chcą pomoże tak chcą wszyscy chcemy pracować w zaufaniu chcemy polegać na ludzi wspólnie pracujemy chcemy, żeby nas obdarzano zaufaniem, ale deficyty są największe na poziomie wiedzy ja tu widzę u studentów, gdzie uczyłem na studia mniej nietrafiony menedżerowie z dużym doświadczeniem jak sekty religijnej i zrozumienie temat jest duża, ale teraz jak to zrobić też są bardzo takie ma właśnie przeć do konkretów jak to można zrobić jestem menedżerem może nie są one firmy nie ma aż taki decyzyjności, ale na poziomie własnego działu chciałabym wprowadzić no właśnie zaufanie od czego zacząć od wiarygodności co jest, czyli to nieprzypadkowo tez temat pierwszy naszego forum wiarygodność, bo od tego zaczynamy się od tematu takiego który, a ja nazywam zaufaniem do siebie samego Potez punkt wyjścia do pracy w zaufaniu w ogóle z innymi świadomość tego co to jest też czasami największe wyzwanie, bo my wiemy w relacjach jak funkcjonuje zaufanie załóżmy, że ja się z panią redaktor omawiany dzisiaj na godzinę 1520 i nie przychodzę na jej trwałoby bardzo miało negatywny wpływ na nasze relacje kelnera zazwyczaj ludzie rozumieją się nie dotrzymają zobowiązań wobec innych to coś tam jest albo obietnicy, ale z jakiegoś cholera powodu zapominamy, że jak sobie nie dotrzymujemy obietnic są też ma wpły w na zaufanie, które budujemy z najważniejszą osobą w naszym życiu czy z nami samymi i to jest 1 z takich najbardziej prostych wydaje się banalnych mechanizmów budowanie zaufania do siebie dotrzymywanie zobowiązań, które sobie stawiam świadomość tego za co się bierzemy ich stronie jest nie przekracza nasze możliwości, żeby nie budować w sobie frustracji rozczarowania jest to jest to zaufanie do siebie wiarygodność, która z tego wynika różne obszary tego zaufania wiarygodności, czyli nie wiem punkt widzenia nasze stanowisko, które zabieramy bez względu na to czy to komuś podoba czy nie to wpływa na zaufanie ludzi do nas nasza spójności postępowanie zgodnie z tym co my wierzymy co deklarujemy w momentach próby nie tylko kiedy wszystko idzie dobrze nasza życzliwość w stosunku do innych ludzi to jest właściwie temat mnie ostatnio zafascynował i których biznes bardzo ciekawie reagują na niego ci co za życzliwość na co się zrobić szkolenie dla ludzi z życzliwości na życzliwą Live jak brzmi jak można z nimi to jak to, a mój kolega Zbyszek Kowalski mawia życzyć ludziom dobrze na Iran i mówię nie nie możemy nazwać tegoż, jakby życzliwe ale, ponieważ wiemy, że to działa nazwijmy to efektywność menedżerska w miejscu pracy, a potem zrobimy swoje rzeczy i wjedzie my czujemy to, że tata jest ważne życzliwość jest ważna, ale trasa liczy zaś chodzi do biznesu zaś ma być o parametry zachowana to, że podział parametry można zrobić operaty mówiąc drony językiem badawczym i te parametry badania pokazują, że to ma ogromne znaczenie w 1 rzecz tylko na podsumowanie dbanie o samopoczucie pracowników ma wpływ na ich efektywność pracy i skuteczność samopoczucie coś co kiedyś, bo chce, więc co to w ogóle je w momencie słuchają nas menedżerowie mówią to w ogóle są jakieś bzdury ja mam dowieźć wynik i to wynik jest najważniejsza, ponieważ żadna firma nie powstała po to, żeby sprawiać radość swoim pracownikom, żeby pracownikom było dobrze ja mam dowieść wyniki na tym się koncentruje i nie mam czasu już tam nic innego to dieta na początku powiedziałam ten dość górnolotnie, że wartości firmy budują wartość firmy i ta wartość firmy zamierzam na ten wynik zrealizowany cel cele firmy to jest coś co co by pracownicy chętnie realizują oni w i dowożą jak to mówią za oceanem jeśli ten atmosfera w pracy to życzliwości i ten dystans przede wszystkim poczucie sensu, czyli moja praca czemuś służy i moja praca zgodna z tymi wartościami które, który miał hoduje to jest to jest ta atmosfera, którą powinniśmy budować jako menedżerowie w firmach i na tym opierać się kulturą organizacyjną i teraz jest taki trend bardzo silne w sferze stawiasz na szczęście poczucie szczęścia pracowników i trochę spowodowane tym, że mamy rynek pracownika, a trochę tym, że oczekiwania pracowników faktycznie realizowane czy spełnienie tych oczekiwań pracowników firm nie przynoszą realne realne wyniki całej firmy w aut co z pokoleniem ZMP mówi się, że pokolenie zacznie szukać szczęścia firmie szerzyli idą pracować to idą po to, żeby zdobyć pieniądze, które przez pokolenia ZPO do sądu rodzeństwo najnowsze są właśnie weszło na rynek pracy po Maine najmłodsi pracownicy oni przychodzą po ozdoby, żeby zdobyć środki na życie nie o to, żeby się realizować jakoś głęboko w tej firmie albo też dowozić wyniki albo właśnie pracować dla dobra firmy 3 czy korporacje mają swoje życie poza pracą są tylko zarobić im to prawdę powiedziawszy myślę, że część z nich rum mogę interesuje się tym trzeba czytamy w lesie UFO w tym filmie czy nie lepiej traktowano ich sprawiedliwie to znaczy, że mają przejść na dziewiątą wyjścia siedemnasty, że wyniki banków nie zawraca, ale ten czas między dziewiątą aż 17 jest on również dla nich bardzo istotnym jest kawał czasu ich życia ani z naszych takich obserwacji, ale też badań rynkowych wynika, że poczucie sensu w pracy ma dla nich ogromne znaczenie i ten stan zdefiniowane jest jako o robienie czegoś ważnego czegoś potrzebnego na innym to pokolenie też ma takie poczucie wpływu i nie oni wierzą, że potrafią zmienić świat i oni też wierzą w swoich liderów, z którymi mogą ten świat zmieniać, więc ten wpływ nie tylko na cały świat, ale przede wszystkim takie mniejsze społeczności, w których oni są istnieją zaangażowanie liderów to ów życzliwość to są dla nich wartości, których poszukują w pracy ja myślę, że podsumowujący stan zawracając do wyników, bo jak menedżerowie nasłuchałem się bardzo dobrze wiedzą co jest potrzebne i jak wyniki się osiąga usztywnić osiąga dzięki ludziom trzymają swoje potrzeby emocjonalne idziemy do potrzeb emocjonalnych nie adresujemy nie potrafimy ich zaspokoić to poziom efektywności ludzi dowożące wyniki Sparta no tak to jeszcze kilka lat temu menedżerowie mówili też sobie znajdę takich, którzy potrafią sobie sami zaspokoić swoje potrzeby emocjonalne kilka lat temu jest historia mego wujka, który z deweloperem parę lat temu dzwonił do mnie ze Śląska i mówi słuchaj weszły na wizycie jakiś taki u niego rodzinnym, w czym się zajmujesz i staram się wujkowie, który ma dość, że zbyt ograniczony zakres pojęciowy nazwać się zajmuje mówi psychologiem biznesu mówi, a to trzeba do biznesu psychologii i wino i próbuję wytłumaczyć na czym polega nie znalazłem tutaj odbiorcy w cenie, gdyby nie rozumiał tego, ale problemu tłumaczy na czym polega w kontekście motywacji to jest w ogóle motywacja co w ogóle, bo tematem i wtórnym taka motywacja pracuje normalnie pracujesz i wujek bardziej dosadny sposób mówił jak tutaj 1 proces rekrutacyjny wygląda wzeszłym roku dzwoni mówi słuchaj co to jest to lekarz karta Benefit albo jak co tez katering w pracy jem obiad, dlaczego pytasz mówi o swoje teraz ludzie przychodzą do pracy murarzem mówi już nie ma u nas Polski murarzy przyjeżdżają zza wschodniej granicy i sam katering co dla wojska było pojęcie jak neologizmy w ogóle katering w pracy w firmie budowlanej, a potem mówić są karty mają po co te karty lub co można siłownie w Tokio Grasiowi no widzisz mówi takie czasy mówi kończą prace są różne siłowni co do niego dzwonię do pojęcia czy teraz mnożenie cegieł już nie wypada w lustrze i czy mój wujek deweloper na Śląsku zrozumiał, że świat się zmienia i ci, którzy nie rozumieją się zmienia może nawet nie rozumiem zrozumienie dla zjednania akceptują tego tracą, więc ja myślę, że te rzeczy, o których my mówimy, które brzmią miękkie wcale nie są miękkie są strasznie twarde, dlatego że Madzia menedżerowie muszą się nauczyć to wymaga ogromnego wysiłku nie wszystkim się to uda inaczej zarządzać albo być świadomi tego, że tak jak chce dowieść ten wynik już nie dowiozła go nakazem po ktoś mówi, a ludzie dziękują nam 4 firmy obok ideę popa jeśli chce czuć dobrze i masz bazie moje samopoczucie ci, którzy tą wiedzą co to komunikują, więc dla menedżerów dzisiaj to jest takie zaskoczenie tymczasem ja mam robić i tu jest moja rola może w tym tej idei jak działo no ale zaszliśmy tak duża powiedział panu w takim razie spójność ze sobą samym ich zaufanie do siebie samego, czyli menedżer powinien zacząć od siebie dniach rodzi tak to jest największy deficyt, który się pojawia i ty też zauważalne, dlatego że nie, dlatego że my nie chcemy menedżerowie nie chcą się one do studentów mniej, bo też bardzo taka plastyczna grupa oddziałom 30 prezesów na sali na zajęciach i albo członków zarządu z takiej dojrzałej kadry menedżerskiej oni wiedzą wiedzą jak ja jak słuchają o tym, temacie to na początku wydaje się banalny i nie zawrze umowę, ale to przecież wiadomo potem dochodzi do tego ja pytam ich to, czego to zależy, żeby poprawić zaufanie budować są jak to robicie dowodzą rzeczy już nie mają za bardzo świadomość tego jak tu budować jak rozwijać jest jak pytamy jak to robić w stosunku do siebie to oni mają świadomość tego jak mogą pracować nad swoim zaufaniem deficyty się pojawiają w momencie prób i trudności, kiedy my zawodzimy siebie w małych sprawach to potem w momencie trzeba się konfrontować z trudnościami albo z pracownikami pojawiają się wątpliwości i my nie wiemy, skąd się biorą biorą się z tego, że siebie zawodzimy, więc to jest kilka prostych mechanizmów brak takich biologicznie wręcz mówienia prawdy co dziś nie jest powszechne, bo jak mówią prawdy to mamy dysonans wewnętrzne kortyzol się wydzielają ludzie są zmęczeni to jest w gotowość do odważnego postępowania komunikowania tego co jest dla nas ważne i ona jest ten i znowu te nie są proste tematy, bo to wymaga czasami poniesienia konsekwencji tego, że jesteśmy Spójni ze sobą, ale nie płacimy energią za to co też, że tak postępujemy nie płaci swoim zdrowiem i to jest coraz bardziej istotna, ale czy to jest także wtedy pracownicy patrzą na maski i co uczą się przez kosmos zacznie przez obserwacje czy przez nie widzą ten proces aktów wewnętrznych, który w nas zachodzić w jak już zyskał nową spójność to jednak powinnam jakoś się zachowywać w stosunku do do swoich ludzi teraz to chyba Mahatma Gandhi powiedział, że szczęście jest wtedy, kiedy się na to co się mówi myśli i robi jest spójne Igi i życiowego szczęśliwie faktycznie spójne w tym są, jakie decyzje podejmuje, jakie komornik u Jana i nic i co o nich myśli to faktycznie buduje taką dobrą atmosferę wokół siebie atmosfera to zaufanie, którym później zyskujemy dzięki temu też od osób, które z nami pracują jest niezwykle ważne no to powoduje pewną kulturą organizacyjną datą pewną atmosferę w pracy to jest też razem takie 4 czynniki niezwykle ważne, które zostały w badaniu o grzywnie od tych 4 czynnikach oto 4 czynniki zapytam panią zaraz po skrócie informacji Radia TOK FM wtedy wrócimy do dyskusji strefa euro 232 pozycja strefa szafa przy mikrofonie Marzena Mazur studio państwa i moi goście pani Małgorzata Barańska rzecznik prasowy unum życia i pan Sebastian Kotow organizator forum zaufania rozmawiamy o zaufaniu w biznesie mamy dla państwa mamy nawet więcej niż mówiłam na początku, ponieważ mamy 3 książki, ale też znane książki 3 książki matematyka zaufania jak dzięki zaufaniu budować przewagę konkurencyjną i odnosić sukcesy w biznesie autorem jest nim Sebastian Kotow to już jest wydanie drugie w inny bardzo ładnie złożona bardzo fajnie wydamy na książkę wszystko tu zapisane w jasnych dni i czytelny sposób co trzeba zrobić, żeby dostać od nas 1 egzemplarz wizażu w państwo dzwoniąc linia telefoniczna zajęć, ale się nie przez telefon maila proszę państwa dla was małpa tak krótka van dla was małpa to w kropkę FM 3 pierwsze osoby, która napiszą teraz maila pod ten adres napiszą matematykę zaufania w tytule albo gdzieś w treści oraz podadzą swój adres imię nazwisko ja wraz dostaną od nas książkę dla Czytelników z Warszawy Suarez Warszawy będą proszeni o to, żeby osobiście odebrać wszyscy spoza Warszawy dostaną od nas te książki pod dąb jeszcze raz matematyka zaufania, a adres dla was małpa Stokrotka sam za chwilę rozdamy coś jeszcze tu mamy również prezent, ale my już 4 czynniki tak wspominaliśmy tej satysfakcji atmosferze w pracy i Invest in instytuty AM emploi rebranding wyróżnić takie 4 główne czynniki, które bardzo wpływają na satysfakcję zaangażowanie pracowników, czyli tworzenie tej wartości mierzalne i w prace to jest e-zdrowia, czyli wspieranie pracowników w zdrowiu, ale atmosfera i emocje po czy ta życzliwość, której rozmawialiśmy i tworzenie takiej dobrej przyjaznej atmosfery clou czy to dobra energia z efektywnej pracy i sens pracy jeszcze będzie się upierała przy tym sensie, bo to co prawda wywołaliśmy do tablicy pokolenie Zet, ale to milenialsi stanowią 25 % teraz rynku pracy i dla nich wykonywanie w pracy, lecz wbity w sens pracy jest niezwykle ważny jest 1 z kluczowych wartości ważniejszą niż benefity i zarobki wg badania Sar podejść z zeszłego roku, czyli w te czynniki powodują, że rośnie zaufanie rośnie zaangażowanie pracowników, a jak się przekłada w takim razie na zaufanie czy to jakoś koreluje z korą lub je, jeżeli jest to, że ludzie nie ufają też nie angażują i to jest bardzo ciekawy w kraju com szefowi czy firmie 3 to są 2 wymiary tak poza szczytem osobą, która jest pierwsze testy menadżer, który jednak jest nad nimi bezpośrednio, ale wartości firmy postrzeganie prezesa n p . nawet gdzieś tam jest daleko, a w biurowcu i nie mamy wina codziennie do czynienia to poziom oceny i sposób oceny przez pracowników prezes zaczął niezgodnie z zaufania czy nie wpływa na ich gotowość do tego, żeby w tej pracy dawali optymalnie swoje emocje swoje zaangażowanie motywacje intelektualne swoje zasoby jest bardzo ciekawe, bo od zbadania CBOS aż się wynika, że tylko 24 % pracowników w Polsce ufa zarządowi czy jest jakaś dziura między cenne, czego co deklaruje zarząd jak często pytam zarządów jak uważacie ile pracowników was firmie ufa w waszym decyzją jest, że miasto oraz 100 spalono wzorzysta u nas wszyscy ufają, ale jest w Korei północnej tak tak dokładnie, więc jest jakaś przestrzeń czy to wynika z tego, że zarząd jest niewiarygodny nie to wynika z tego, że gdzieś na poziomie komunikacji albo postrzegania przez pracowników jest jakaś przestrzeń, gdzie jesteś do zrobienia ludzie mają wątpliwości, jeżeli my te wątpliwości sprawdzimy, czego nie wynika z czego wynikają to ta przestrzeń pozostaje to chyba 1 taki element drugi test to może być on ludzie mają bardzo często takie wątpliwości, które są związane z tym czy ci prezesi czy ci menadżerowie naszczycie tam postępują w swoim życiu prywatnym tak samo jak w życiu zawodowym jest mnóstwo ciekawych przypadków biznesowych, które nie w Harvard napisy na szkodę pisał, który mówił o tym, że, jeżeli ten prezes menadżer w życiu swoim prywatnym narobił coś, czego są dla nich, bo niespójna to poziom zaufania w organizacji do tego menedżera również spadał byłem parę dni temu na konferencji Lewis z politykami w ogóle tak nie jest mnie to w ogóle działka, którą ja to bardzo ją za dużo dopowiedzenia z alei jest, ale najczęściej absolwenci pracują nad tym, kto jest np. niespójność mówiono o politykach, więc jeszcze parę dni temu na konferencji po wykładzie w tym mówię mu wiarygodność podszedł do mnie prezes takiej dużej firmy produkcyjnej mówi pan co zniszczył mi pan dzień dzisiaj się więc, dlaczego tak się mówi powie pan, bo wszystko to, o czym pan mówił to w życiu zawodowym robią w prywatnym nie i zrozumiałem teraz to może mieć związek osobom często są takie miejsca, gdzie będzie dla ludzi nie ma wiedzy jak to się koreluje ITS bogów na wsi, bo my czujemy z tego, że czujemy nie wiemy co z tym zrobić i bardzo często zasady związane z zaufaniem jeśli np. to, że ktoś w życiu zawodowym postępuje tak w prywatnym nie to on ma jakiś dysonans to ludzie potrafią tego skorelować i zapyta pani na początku jak to z tym zespołem coś tam, gdzie jest menadżerem czy to ufność to kosmos własne jak ktoś będzie działo się faktem jest to, że ludzie nas obserwują nie można powiedzieć pracownikom to teraz musicie mi zaufać w 2 i wiedzą o nas więcej niż nam się za nie zgadza się absolutnie jest to to już jest 1 fakt, że w ogóle wiedzą więcej niż nam się wydaje nie działa to, że musimy zaufać, ale to, że człowiek jest godny zaufania i to, że przez swoją postawę przez swoje postępowanie to prezentuje już są w stanie zweryfikować w czasie, że obserwują jak jak ktoś funkcjonuje to jest 1 element jest bardzo istotny, że ludzie są wiarygodni, jeżeli są takimi liderami, że postępując zgodnie z tym co deklarują są odważni konfrontują się z trudnościami są gotowi płacić cenę za to co wierzą to też wpływa to nie trzeba uczyć ludzie jak zaufać tylko to już wpływa, ale to nie wystarczy powiedział pan, że w, żeby nieść ten kaganek oświaty, czyli ludzi uczyć ludzi o zaufaniu organizuje pan fora zaufania teraz będą 4 w tym roku najbliższe, kiedy 28 marca i na tym forum na tym forum będzie mówili o wiarygodności menedżerskiej jest taki pierwszy punkt wyjścia dla nas prowadzi badania w zeszłym roku zaufania w biznesie, w którym brali udział na czas jest ponad 100 firm jest mamy troszeczkę danych, które pokazują czym jesteśmy gotowi do tego czy męża, żeby ufać sobie jak inni nas postrzegają 3 postrzegane jako osoby wiarygodne i tym wyróżnikiem jest ciekawy testerzy badamy jeszcze indeks z pewnością odpowiedzi czy sprawdzamy jak szybko osoby reagują, więc mamy 2 wymiary zaufania to co deklarują uczestnicy i tak bardzo wierzą w to co deklarują innym jest kompletnie inna sytuacja i są oczywiście dysonansem są rozjazdy w odpowiedziach jest bardzo ciekawy obszar, gdzie on pokazuje to czy my wierzymy w to co deklarujemy albo jak mamy pewność w stosunku do tego co mówimy nawet na swój temat ten pierwszy wątek, ale proszę powiedzieć 2 najbliższe forum odbędzie się w najbliższe forum odbędzie się 28 marca w Warszawie, a on informacje można znaleźć na stronie zaufanie w biznesie kropką PL, czyli albo właśnie to jest ten drugi prezent, który przyniósł pan do studia są one dla naszych słuchaczy 3 zaproszenia na najbliższe forum przypominam 28 marca w Warszawie głównie dla menedżerów po skoro ma być wiarygodność menadżerskiej proszę państwa wiemy już, kto zdobył książki pani Maria ze strzelców opolskich pan Roman z Krakowa pan Piotr z Kobyłki proszę już nie pisać w sprawie książek teraz nowe umowy rozdawnictwo w naszym studio 3 zaproszenia na forum zaufania 28 marca w Warszawie prosi, żeby zgłaszały się tylko te osoby, która będą mogły przejść, żeby te zaproszenia nie przepadły i znowu dla was małpa ta krótka FM dla was małp papug Krówka FM proszę wpisać forum zaufania i oczywiście tak jak poprzednio w imię nazwisko adres ip zaufania EIT bez zaproszenia pójdą do państwa pocztą jeszcze zdążą dojść przed wjazdem w 8 marca nowa oś, czyli ryba z ludzi nas obserwują wiedzą więcej niż nam się wydaje, ale to nie wystarczy, ale to nie wystarczy, że trzeba jeszcze mieć świadomość tego jak nasze zachowanie relacje z innymi ludźmi wpływa na zaufanie między ludźmi i teraz tam czeka to jest bardzo ciekawy wątek, dlatego że jestem wiarygodnym wg wszystkich parametrów, które wiarygodność definiuje komponentów i mam te wszystkie komponenty nie ma świadomości moje zaufanie wpływa moje zachowanie wpływa na innych ludzi to nie wystarczy dziś zakładam, że ja bym prosił panią redaktor, żeby jutro przyszła i poprowadziła z moimi studentami zajęcia z tematyki zarządzania zaufaniem i pani redaktor nie lubi np. prowadzić zajęć zakładam oczywiście sporo jest nieprawda są ich praw nada im drugą stronę poprosił panią na Lachy pani powiedziała Orany, jaka radość niesamowite ktoś zauważył docenił mnie w ogóle to jest moje zachowanie w tej relacji byłoby takim atakom korzyścią wpłatom na konto zaufania, że panie w wodzie tak to jest to niby jeszcze znana pozytywnie wpłynęła, ale być może taka osoba front poprosił i ona powiedziała, który nienawidzi tego typu rzeczy i woli przygotowywać się, więc dane i nie lubi wystąpień publicznych i potraktowałby to jako ujmę jako coś co by było negatywnego stosunku, więc raz moja świadomość tego jak moje zachowania w relacjach z ludźmi, którzy mają różne potrzeby wpływa na zaufanie jest bardzo istotna i teraz 2 elementy, które badania pokazują są krytyczne sposób komunikacji i logika, że w komunikacji, nawet jeżeli ludzie są godni zaufania ani potrafiącego przekazać ze względu na sposób komunikacji język to to w przekazie traci ludzie tracą zaufanie do wiarygodnych ludzi, bo ich nie rozumieją albo tracą ze względu na to, że już nie potrafię tego wyrazić są takie drobne rzeczy, które wpływają na tę więź zaufania i są bardzo istotne i dzisiaj chyba nauka i z tą wartością w biznesie, bo pokazuje jak te drobne rzeczy wpływają na biznes na relacje biznesowe jak wygląda różnica w firmie, w której jest zaufanie, a między firmą, której jest zaufanie, a firmą, w której tego zaufania ze strony pytanie, bo nieszczęście jest w ogóle piarowca, więc takim życzeniem każdego piarowca jest to, żeby nie musieć tłumaczyć nie musieć tłumaczyć się opinii publicznej, że coś było mówione, a nie zostało dowiezione zrobione tak i szczęśliwie w swej firmie, w której obecnie pracuje na inne wartości nie postępowania są bardzo mocno wpisane w każdy praktycznie przez biznesowe w związku, z czym ARM i ja mam taki troszeczkę wymarzony świat piarowca Alto jest także pani wcześniej np. pracowała w firmach wyłączona nie można powiedzieć nie tam nie było zaufania, ale czy, przechodząc firmy do firmy widzi pani różnice w stopniu ów znak w niej na pewno źle w natężeniu budowanie zaufania do wyżej Ormian i być może jest kultura firmy być może jest to czas, które my, w którym chcą pracować w danej firmie inni, ale prawda jest taka, że firmy, które obecnie pracuje to zaufanie do pracowników jest bardzo bardzo mocne to wyraża się w przede wszystkim też takim delegowaniem zadań takim powierzenia odpowiedzialności za pewne obszary menadżerom i pracownikom, ale i to bardzo mocno wpływa na atmosferę w pracy na efektywność tej pracy inna ona na wyniki to też wpływa na relacje z klientami niesamowicie widać, że ta odpowiedzialność zaangażowanie dużo większa i dbałość o relacji z klientami jest ogromna na jej taka pewność kompot z klientami jesteśmy jak ci klienci przychodzą z firmą pewną podróż tak są na początku sezonu sprzedawcami naszymi później przechodzą przez różnego rodzaju działy i w każdym tym dziale są dokładnie te same wartości te, które definiują pracę i IT jest piękna i ta pewność z tymi klientami ta pewność też dowiezienia na koniec UN to jest taka pewność, że też wśród wszystkich pracowników w tempie, ale powiedział przepraszam powiedział pan bardzo ważną rzecz zaufanie do pracowników to rzeczywiście o tym, wcześniej nie mówiliśmy, które m. in. obywają się tym, że u, by dajemy ludziom znacznie więcej odpowiedzialności, a więc chyba też ważna rzecz prawa tak to jest ważna rzecz to wymaga takiej gotowości przez menedżerów do podejmowania ryzyka po to jest ryzykowne i teraz nie ma ryzyka to nie mówimy o zaufaniu to jest taka gotowość do tego, że my robimy coś i bierzemy pod uwagę, że to nie wyjdzie to bardzo często bardzo często się z budką z takim pytaniem to tak, jeżeli zastosujemy ten model, którym pan mówi weźmiemy pod uwagę tak jak inne zachowania to czy wszystko będzie dobrze i wtedy możemy ufać ludziom i mówienia musi przygotować na rozczarowanie na rozczarowanie, dlatego że ludzie zawiodą wasz los zaufanie i to się i to się dzieje bardzo często i oczekiwanie, że wszystko będzie zawsze dobrze jest absurdem będzie źle ludzie będą rozczarowywać będą zawodzić zaufanie jest wpisane w ten proces, bo tak to jesteśmy niedoskonałe jesteśmy wtedy naiwni, jeżeli chcemy nasze wyspy na wielką falą oraz zrozumienie granic, gdzie to jest zaufanie do nich zaufanie wszystkim zawsze w każdej sytuacji jest umiejętność oceny analizy można komuś można w jego zakresie koszty jest kwestia komu można tylko w jakim zakresie, gdzie ktoś jest w stanie do dostarczyć tak jak innych wyników jest, więc to jest istotny element i chyba jeszcze 1 rzecz proszę powiedzieć, podsumowując to to taka rzecz związana, a może potem typowym meczem z dnia od 2 istotne jest zwolniony z 15 sekund dobrze branża, w której np. o nią prac jest bardzo trudną w kontekście zaufania, więc jesteś także branże mają swoje poziomy zaufania i to też istotne one także tych oni wierzą też wiedzieć, jakiej branży pracuję bardzo dziękuję państwu za przesada audycji państwa i moimi gośćmi byli pani Małgorzata Barańska rzecznik prasowy unum rzeczy dziękuję bardzo dziękuję serdecznie i pan Sebastian Kotow organizator forum zaufania bardzo dziękuję dziękuję bardzo wolno zaufanymi osobami z chęcią się w ratowaniu sierot w końcu czy to moda cienia czy bardziej jest to konieczność nazywam się Marzena Mazur dzisiejszą audycję wydawał Bartłomiej Pograniczny realizował Szymon waluta bardzo wam dziękuję za wspólnie spędzony czas zapraszam na kolejną ostrą Warszawa już za tydzień Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: STREFA SZEFA

Więcej podcastów tej audycji

POPULARNE

DOSTĘP PREMIUM

Słuchaj wszystkich audycji Radia TOK FM kiedy chcesz i jak chcesz - na stronie internetowej i w aplikacji mobilnej!!

Dostęp Premium

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA