REKLAMA

Niegospodarności w Teatrze Łaźnia Nowa w Krakowie nie było. Prokuratura umorzyła śledztwo

A teraz na poważnie
Data emisji:
2019-03-18 12:00
Prowadzący:
Czas trwania:
26:09 min.
Udostępnij:

Gościem programu był Bartosz Szydłowski, Zastępca Dyrektora ds. artystycznych w Teatrze Łaźnia Nowa. Prokuratura po dwóch latach postępowania umorzyła śledztwo w sprawie niegospodarności w teatrze. Zawiadomienie złożył poseł PiS Adam Kalita. Środowisko teatralne i ówczesny dyrektor twierdzili, że zarzuty były polityczne. - Jak usłyszałem te zarzuty, które się głównie koncentrowały na niewłaściwym gospodarowaniu mieniem, powiedziałem prokuratorowi, że zupełnie nie rozumiem ich zasadności. Gdybym miał jeszcze raz podejmować te decyzje to podjąłbym je dokładnie tak samo. One były zupełnie standardowe, zgodne z prawem i regulacjami formalnymi ale i regulaminami wewnętrznymi teatru. W ten sposób dyrektor w dobrej wierze gwarantuje jak najlepsze funkcjonowanie instytucji - mówił Bartosz Szydłowski.

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
Mikołaj Lizut witam państwa bardzo serdecznie 6 zlotemu minęło południe w krakowskim studiu Radia TOK FM jest Bartosz Szydłowski zastępca dyrektora ds. artystycznych w teatrze Łaźnia nowa dzień dobry dzień dobry proszę państwa Bartosz Szydłowski jest twórcą tej ważnej Nowohuckiej instytucji kultury i 2 lata temu na wniosek radnego prawa i sprawiedliwości pana Adama Kality prokuratura wszczęła śledztwo w sprawie bardzo poważnej po pierwsze w sprawie niegospodarności, ale Rozwiń » no ty także z takich wątkach, za które grozi bardzo poważne więzienie, choć właśnie o niegospodarność wykorzystywanie pieniędzy publicznych do celów prywatnych o nepotyzm i t d . i t d . w lutym tego roku po 2 latach postępowania prokuratura umorzyła śledztwo oczyściła oczyściła Bartosza Szydłowskiego ze wszelkich zarzutów i dlatego doszedłem do wniosku, że nam wszystkim, a przede wszystkim naszym słuchaczom nie należy się powrót do tej sprawy i wyjaśnienia jednak muszę zapytać pana z o te właśnie zarzuty, które prokuratura panu postawiła co panu zarzuca Gazecie generalnie w jak usłyszałem te zarzuty, które właśnie głównie koncentrowały na niewłaściwe gospodarowanie mieniem mi niewłaściwe jego wykorzystanie tak naprawdę składają się one z m. in. zakupu samochodu panda zatrudnienia małżonki będzie liczyła po prostu prokuratorowi powiedziałem, że zupełnie nie rozumiem ich zasadności, dlatego że gdybym miał jeszcze raz podejmować decyzje, kto podjąłby minie dokładnie tak samo są to po prostu standardowe zgodne z prawem i regulacjami formalnymi, ale również regulaminami wewnętrznymi teatru i sposobie działania dyrektora, który w ten sposób w dobrej wierze gwarantuje jak najlepsze funkcjonowanie instytucji, a że łaźniach jest instytucją ważną Łaźnia jest teatrem, który odnosił od samego swojego czasu powstania wielkie sukcesy to ich interesy nie tylko w wersji artystyczne, ale również strony menedżerskiej pozyskiwania środków finansowych, tym bardziej nieustająco mojemu zdenerwowanie towarzyszyło też wielkie zdziwienie tak naprawdę niezrozumienie całej sytuacji przypomnijmy, że po postawieniu tych zarzutów Bartosz Wolski zrezygnował z funkcji dyrektora łaźni nowej w jest teraz wicedyrektorem ds. artystycznych, a teatrem kieruje Ewa Wolniewicz no właśnie, bo w miastach mam od od razu mi się cisną na usta pewnych pewne podejrzenia i być może chodzi o to, że tworzył pan teatr nowoczesny, który nie stronił od zaangażowania politycznego i tak naprawdę cała ta sprawa związana z łaźnią nową i z panem oraz z pańską małżonką to jest w jakiś jakaś część szerszego kontekstu wynikającego z planu przejęcia instytucji kultury przez prawo i sprawiedliwość Czechy domniemanie można pewnie snuć bardzo wiele na pewno ta sytuacja powtarza jakiś dziwny w i znany przecież w Krakowie szczególnie, ale chyba w Polsce mechanizm, w której w, którym przykleja się obrzuca błotem człowieka z imienia i wyższych wartości dobra publicznego tak naprawdę kryją się pod tym bardzo pragmatyczne interesy konkretnych osób i to jest coś się co w gruncie rzeczy okazuje się jesteśmy wobec tego kompletnie bezbronni mechanizm się uruchamia zarówno na poziomie urzędniczym, wywołując panikę i lęk wśród pracowników wydziału kultury uruchamia się pewna machina medialna, która też działa w pewnym sensie na ślepo powielając prawda narracje zapowiedzianą przez oskarżyciela w mediach Witko robisz jakiś totalny chaos informacyjny głównie polegające na obrzucaniu błotem przyklejanie deprecjonowanie przepięknej idei przepięknej historii właściwie takiej pełnej etosu wiary w tworzeniu rzeczy niemożliwych w trudnych bardzo przecież okolicznościach i ja nawet nie wiem do końca oczywiście są tutaj przesłanki, które pokazują że, że to było bardzo duże i osobistej niechęci prawda pan radny miał okazję już chyba tylko raz mnie podawał do prokuratury za dosyć taki słynny happening performance opisywane wreszcie w mediach całego świata fontanna przyszłości postawiliśmy małego nie był mały pomnik Lenina tam, gdzie stał ten wielki słynny pomnik 71003. roku w nowej Hucie w małym Lenin w tej chwili w naszym wykonaniu Mai mojej małżonki był uciekającym Lenina jak mamy klepisko szefowa fontanna była chemia 63 cm zbudował fantastyczną aneksem z Brukseli też jest niewielki elitarny pamiętać, ale Jeleń o wiele bardziej rażące tutaj i siły działania i też intencja stworzenia tego projektu była bardzo fajne, bo chodziło o to, żebyśmy do tych meteorologicznych historii, która obciąża nową hutę podeszli z dystansu, żeby się z tego dziedzictwa tej trudnej ideologicznie dzielnicy potrafili czerpać inspiracje na dziś oderwali się od tych bym powiedział z rytuał zwany mechanicznych sposobów czytania i nalicza się okazało pan radny nie podał do prokuratury za szerzenie treści komunistycznych no ta sprawa została błyskawicznie umorzona z myślą o publiczne obnażenie pomnika właśnie nie znaczy to naprawdę wywołuje śmiech to zostało dosyć mocno śmiano się medialnie myślę tu się zaczyna, jaka się nic się relacji osobistych inna NATO była związana jest 1 z pracowników teatru, który jako wicedyrektor w właściwie w dno był 1 z autorów sformatować sformowanego donosu okazało się, że jesteś przyjacielem radnego i razem właściwie to całą narrację ukuli przygotowali, więc incognito założyliście sprawy, które budują pewne okoliczności, ale ja ciągle jestem gdzieś dalej, bo ja właściwie już przestałem to traktować jako jakąś indywidualną przygodę Allen coś co mnie chyba szalenie boli jak bardzo łatwo jak bezmyślnie te wszystkie mechanizmy działają w imię w gruncie rzeczy zniszczenia czegoś co ma bardzo obiektywną wartość, bo łaźniach, która została przeze mnie przez Małgorzatę stworzona jest prowadzona to jest miejsce, które rzeczywiście było odpowiedział w Chinach taki Polski polskie pęknięcie polską permanentną kłótnie tą otchłań podziałów, które nie pozwalają się spotykać się ludziom z różnych klas z różnych przestrzeni społecznych również z różnych przestrzeni obozów politycznych, by wreszcie zawsze startowaliśmy z takim hasłem afirmacji innym takim, które my ponad wszystkim potrafimy się porozumieć spotkać w przestrzeni właśnie do tego stworzone i nagle to przestrzeń w tym swoją bardzo indywidualnym równocześnie niezależnym od PL podkreśla Łaźnia była miejscem jest niezależnie myślącym bardzo aktywnym dynamicznym niż wpisującym się w tzw. różne koterie no tak pewnie też łatwiej było ją zaatakować z tego względu, że jest brzydka takim rodzynkiem na mapie na mapie teatrów krakowskich instytucji kultury i tu jest jakiś rodzaj szaleństwa, które po prostu jak walec mieli tak nazywa właściwie dobro publiczne przestrzeń symboliczną, który tak nam ciągle brakuje w testach łatwo, zwłaszcza na przez różne narracje powiedzmy sobie raczej wzbudzające nienawiść niż te, które budują u nas jakiś sposób pokazują, że jest sens bycia razem z myślenia no tak, ale mówię o tym, że być może pańska sprawa i sprawa była z nim nowej to jest część większej całości no bo w można, by było długo wymieniać muzeum drugiej wojny światowej i Instytut Adama Mickiewicza i zwolnienie prowokator czy na notabene teraz właśnie we wszystkich instancjach wygrał proces z ministrem Glińskim w sprawie swojego zwolnienia Krzysztof Dudek narodowe centrum kultury no teatry wrocławski teraz teatr Polski w Bydgoszczy mądrze bardzo dużo instytucji kultury także Instytut książki zwolnienie Grzegorza Gaude na wszystko, ale wydaje mi się że, że tworzy pewien obraz i to, z czym prawo i sprawiedliwość walczy w kulturze to znaczy oczywiście też należy do grona jednak osób, które dosyć krytycznie patrzą na IT te próby zawłaszczania narracji i jej takiego Romana Ciepieli zmonopolizował Ania czasem szef zastanawia nad mechanizmem, który też uruchomić ten rodzaj, jakby w ich brief for Take IT w pierwotnej frustracji, która uruchomiła ten rodzaj takiego zawłaszczania, bo w, których chętnych do ich córek 4 latach wynika z niezrozumienia jak ten obieg kultury jak to w ogóle się dzieje jak to się tworzy, bo to się przecież nie tworzy za biurkiem urzędnika i decyzjach politycznych nigdy się nie tworzyła to jest to, żeby takie próby i być może mamy do czynienia z powrotem dotarła do do kultury tworzonej zabiły zaś w ogóle wie pan to jest w ogóle Ewę problem, który nie tylko VAT dotyczy na czym ten utarty ten sposób działania prawa i sprawiedliwości uruchomił demony, które troszkę szerzej sięgają, bo w gruncie rzeczy okazuje się, że jako społeczeństwo też pewnej chwili ulegamy im zbyt łatwo jest dziś przyzwolenie NATO i ich, że nagle po prostu albo ktoś zaczyna i jest jakiś taki rodzaj i nagle i teraz chyba najbardziej groźne zrzeczenie się postrzegania przestrzeni instytucji kultury czy miejsce kulturalne jako przestrzeń, która musi być nadmiernie kontrolowana jest podejrzana w Lesznie swym wymiarze wolności bez właśnie czymś jest nieprzewidywalne i ten lęk śliwy sposób próbowania panowania nad rzeczywistością w każdym wymiarze powoduje, że hala zaczyna po prostu się mu to raczej kompletnie negować, jakby podstawową funkcję bardzo często miejsc, które w sposób żywotny autentyczne funkcjonują to jest coś co ze względu na koleje wyborów będzie pokutowało świadomości, ale też w tym być może jakiś taki podświadomy nurcie myślenia też przez twórców samba tego rodzaju działania one z 1 strony mają charakter siłowych konkretny poparty jakiś formalnych zabiegach, ale równocześnie oddziały na podświadomość uruchamiają jakieś Dumie myślenia autocenzura właśnie ten element wrócimy do tego tuż po informacjach Radia TOK FM Bartosz Szydłowski twórca teatru Łaźnia nowa w nowej Hucie jest państwa i moim gościem wracamy tuż po informacjach o tym w krakowskim studiu Radia TOK FM jest Bartosz Szydłowski twórca nowohuckiego teatru Łaźnia nowa, a także twórca 1 z ważniejszych festiwali teatralnych w Polsce Boska komedia przypomnę, że miesiąc temu prokuratura umorzyła trwające 2 lata śledztwo w sprawie niegospodarności, jakiego miał się nie dopuścić Bartosz Szydłowski z teatrze Łaźnia nowa k został oczyszczony z zarzutów w związku z nie potwierdzeniem w jakikolwiek przestępstw w ja chciałbym pana zapytać z tobą może w tym w tej gehenny, którą pan przeszedł przez 2 lata jest jakiś Promyczek nadziei co bardzo ważnego w mianowicie no głęboka wiara z rządzących w to, że sztuka zaangażowana jest w stanie uszkodzić np. z autorytarnej władzy inaczej w Boga to jest akurat paradoks, bo w łaźniach druga pod tym względem bardzo specyficznym miejscem jest tutaj też to pokazuje jak wiele niekompetencji i też oceny i wie po po są po prostu, jakby kompletnie nietrafionym akurat jesteśmy miejscem, które jest zaangażowana mówi mocnym głosem, ale nie da się łatwo sklasyfikować tzw. sztuki krytycznej czy tak jednoznacznie prowokujący teatr stacjonujących w nowej Hucie ma bardzo określone środowisko lokalne, które dla mnie jest, gdy w podstawowym przestrzeniami i po i jego podmioty dialogu i tworzymy po prostu tutaj miejsce w jakimś wzajemnego zaufania, a to oznacza również, że głos artysty jest w gruncie rzeczy wypracowane w pewnym sensie wyrwy w dialogu z tym, że z tą społecznością im i ich ilością zaczynaliśmy zawsze tzw. afirmatywnego gestu po to, żeby nie powielić obrazu instytucjach od tej, która właśnie podejmuje jednoznacznie kontrowersję, która w pewnym sensie atakuje pewnymi racjami co jest oczywiście bardzo ważne sztuki, których rolą sztuki, ale w przypadku łaźni miał drugoplanowe znaczenie nam chodzi o współuczestniczenie w zmienianiu wspólnie dzielnicy wizerunku dzielnicy jest ich pojemność raczej torze w dni trudno, o ile rządzący w Polsce liberałowie mieli stosunek do kultury obojętnie w Vojens, a właściwie noc czy wychodzący z takiego założenia, że jest to na 1 z takich rzeczy podlegających prawu popytu i podaży i nie należy się nią specjalnie interesować zajmować, ale nie może ani pomóc ani zaszkodzić właściwie to lepiej się sfotografować ja wiem ze sportowcem powiedzmy niż dziś w księgarni 3 czy w kadrze natomiast obecna władza nie ignoruje kultury ona ją zawłaszcza chyba właśnie wychodzą założenia jak jak bardzo ważny jest ten ośrodek ten język, bo przecież nic narracja symboliczna i to niestety trzeba powiedzieć, że poprzednicy nie prawa i sprawiedliwości troszeczkę zaniedbali niedocenieni, że polskie społeczeństwo jest potrzeb społeczeństw zmianach fantomu to znaczy, który jednak potrzebuje derby samookreślenia się w przestrzeni publicznej nie tylko ciepłej wody w kranie, ale również pewnego wymiaru przestrzeni symbolicznej i źli, ale zaniedbana nie jest tak użyźnia na to nagle staje się łatwym łupem kogoś, kto ją doceniano przechwycenia próbuje właśnie zawłaszczyć i to jest jakiś Wilhelm tytuł tutaj jest jakiś problem tylko po prostu niestety ciemny obieg kultury i funkcja kultury jest wziąć się z konfliktem jest czymś tak naturalnym, że po prostu artysta próbuje dialogować często w sposób nawet dość nieodpowiedzialnego też to jest też ten wentyl żony właściwie dokonujemy pewnego gestu laboratoryjnego umownego my szukamy diagnozujemy po to, żeby w gruncie rzeczy społeczne napięcie skanalizować zacięcie rozumie z innej strony Pesy innej perspektywy czy w gruncie rzeczy się wokół niego spotkać ani podzielić i teraz jeśli nawet w trudny projekt wkładane są ręce kogoś, kto narzuca interpretuje to jako właśnie próbę zniszczenia z zaatakowania sprowokowania tylko włącznie z właśnie ten trend takie autorytarne gesty epok jest właściwie niczym innym tylko ów tak naprawdę czymś co dokonuje tego podziału sztucznego fałszywego i jakby dystrybuuje tym samym funkcji i rolę instytucji kultury i tu jest jakieś nieporozumienie oczywiście tego się nie da stłamsić powiedziałbym, że pewien organizm twórców w Polsce jest czymś co można powiedzieć, jakby to, jakby pulsuje inie programowe nie jest programowane to tato to tak nie działa twórczość artystyczna ona po prostu jest wynikiem czegoś bardzo nieokreślonego intuicji czegoś co przyjeżdża reżyser bardzo często zacznę spektakl kończy go zupełnie w innym punkcie niż zamierzał skończyć to prawda i na to wpływa bardzo wiele rzeczy są siłą kultury jest to, że po jest właśnie tego rodzaju przestrzenią nieustającego powtarzania gestów w różnych kierunkach już dziś próbuje na to nałożyć jakąś formę czapę narracji czy funkcji z instrumentalizacją się to się ją po prostu zabija przypomnijmy, że wicepremier Gliński nie powiedział, że w tej sprawie ostatniego słowa co gorsza od teraz mamy tu jesteśmy świadkami zapowiedzi zmian w Polskiej kinematografii ma od decyzji przede wszystkim zespołów filmowych z nich ma powstać jedno wielkie Super ciało podległe ministerstwu na środowisko filmowe oczywiście zareagowało na te zapowiedzi przerażenie, bo rzeczywiście to może kompletnie zrujnować dokonania polskiej kinematografii w tym także w ostatnich lat natomiast na czym pana zapytać mnie o taką w powiedziałbym duszę romantyczną i być może naiwną wizję chciałbym zapytać, czego twórca polskiego teatru Otóż jest taka teza, że wszystko co najważniejsze w najnowszej historii Polski zaczną się w teatrze począwszy od 1000 pięćdziesiątego szóstego roku przez 60 ósmy aż po współczesność po pierwsze, chcę zapytać czy pan wierzy w telewizjach z, a po drugie, czy w związku z tym nie jest przypadkiem także dziś czasami teatrem runda się straszyć czołgi w ja jestem wielkim idealistą i po pierwsze, tworzyłem te w nadziei na rzeczywiście wpływanie na świat dokoła siebie na zaklejanie ich pęknięć, które obserwowałem jak bolesne rany blizny są społeczne i uważam, że taki jest, że teatr w Polsce szczególnie na bardzo ważną rolę, ale nie, dlatego że dajemy mu tę rolę Anny oglądacie widzowie tylko włącznie, dlatego że polscy artyści w sposób jakiś niezwykle organiczny są złem nie ze społeczeństwem z napięciami społecznymi jest z ustaleń, że stanowią rodzaj takiego barometru pewnych czy też tymczasem wyprzedzają jakiś rodzaj mechanizmów, które się dzieją i które albo blokują nam do określenia własnej tożsamości albo wprost przeciwnie prowokują, że dzięki temu w tym mieście powtórzenia teatralnego im przystawia się nam ostry zaczną się w tym przyglądać to miało miejsce w wielu sytuacjach doskonale pamiętamy rok sześćdziesiąty ósmy ale, toteż pokazuje, że my jesteśmy społeczeństwem, które nieustająco potrzebuje się konfrontowanie opowieściach o te opowieści tworzone przez artystów w ja naprawdę nie wierzy w to, że artysta osoby to tylko w głowie wymyśla i że ma plan strategii wymyślenia tego on jest naprawdę scalony i zespolone ze społeczeństwem co jest jak, jakoby włoską komedię zawsze gość z zagranicy mówię przyjeżdżajcie do do Krakowa na włoską komedię, jeżeli chcecie coś wiedzieć o Polsce to oglądajcie Polski teatr tu się realizują wszelkie te węzły, których nie potrafimy rozwiązać w codziennej rzeczywistości tutaj pokazujemy te wszystkie linie napięć i próbujemy się wobec nich jej określić odnaleźć wobec nich dyskutować rozmawiać wobec nich stawać się podmiotami tej dyskusji, a nie dawać instrumentalizacji i mechanicznie traktować to jest ta wiara, która cały czas mi towarzyszy i realizując festiwale robimy też festiwal Boska komedia ani, śledząc też poczynania kolegów artystów no dobrze, bo ja się właściwie był w pełni z panem zgadzam, ale ciekaw jestem co pan sądzi o 4 PL powiedzmy przeciwnej koncepcji jak rozumiem nieco reprezentowanej przez prawo i sprawiedliwość mianowicie takiej inżynierii w kulturze to znaczy czy sądzi pan, że kultura może czy sztuka możesz skutecznie służyć ideologii lansowanej przez polityków nadal mamy doświadczenia z czasów komuny rzeczywiście próbowano za wszelką cenę chce wprowadzać tym razem modelu rozumienia kultury prawda jako tej nadbudowy, który miał kształtować świadomości ukierunkować sposób myślenia ludzi, ale to poniósł fiasko do domu nieznośna, ale jego występ czy jest możliwe taki pozytywny eksperyment z graczy trudno mi znaleźć taki przykład historii, ale rozumiem, że prawo i sprawiedliwość bardzo wierzy w tzw. naszą kulturę jakże to jest to chyba powiedziałem dzisiaj, że to jakiś lęk przed nieznanym bardziej niż te plany na coś konkretnego ba nawet te konkrety wyrażane w deklaracjach polityków one kończą się, że są tak oderwane od rzeczywistości może są ze słów powiedzieć, ale to tak naprawdę to tak jak ty się różnie reżyser od krytykę, że ryzyko opisze pewną sytuację, ale nie ma sprawczości nie rozumie pewnej mechaniki, która powoduje, że coś się wydarzy na scenie tutaj to samo można mówić jako funkcjami kultura życia pamiętać, że ona jest czymś w gruncie rzeczy nie programowalne aż 6 zacznij programować się zabije w związku z tym kasa jest jakieś sytuacje bardzo paradoksalne, więc te wszystkie apetyty nawet jeśli są deklarowane w gruncie rzeczy moim zdaniem przy pewnym utrudnieniem działań prace artystów on w gruncie rzeczy paradoksalnie staną się punktem odniesienia do ożywienia i innego nurtu innym jeśli taką kulturę to jest trochę tak jak my pamiętam taki, więc określić, gdzie ciało, które się zawsze gdzieś dopasowują do tej rzeczywistości wcina się w ten wszystkie szczeliny w Chinach możliwości moim zdaniem, żeby tak naprawdę artysty zniewolić nie znaczy zniewolenie, by zewnętrzne nie przekłada się na zniewolenie duchowe i wiele, ale można go obsługą pluskwy, choć można go zmieszać z błotem można go oskarżyć można go wreszcie pozbawić mecenatu w ich tak, ale to jest 1100 pytań oto 2 wymiary mamy wymiar techniczny, który oczywiście jest problemem jak doświadczyłem bardzo poważnie, ale też jest feta w wymiar duchowy, którym stoi teraz przede mną, jakie w tym wszystkim się będę budował co mi się udało zachować jednak jako nieskazitelne, z czym pójdę do przodu czy jeśli zatrzymamy swojej złości frustracji wściekłości będę próbował jakoś tam mentalny rewanż nieustająco realizować czy jednak się z tego wyzwolenie i przepracuje to na coś co będzie budujący co będzie pokazywało przestrzeń, którą i tak to światełko w cenę ukryć pan wspomniał o tym, że jednak nawet przy swojej krytycznej jak i zaangażowanej w formie sztuka jest wymiarem rzekłem bliższym nadziei niż depresji wycofania regresu, więc to jest zadanie też indywidualne dla każdego artysty my oczywiście jako środowisko musimy bronić pewnych mechanizmów jest 1 sprawa bardzo konkretna, ale równocześnie też musimy pamiętać i chciałbym przypomnieć politykom tej wolności duchowej się nie da w jaki sposób i w ten sposób zawłaszczyć nie da się wypada zadać zadania artyście strefa, którą zrealizuje zgodnie z takimi wytycznymi warto po prostu nie będzie działania artystyczne nagle z naszego spotkania się zapytać pana o plany artystyczne w teatrze Łaźnia nowa w tej chwili pracujemy nad spektaklem wok wobec wokół powieści adaptacji powieści Emmanuela kariera królestwo, pomijając oczywiście to, że jesteśmy cały czas na tej fali sukcesu spektaklu Wałęsa szkolono są zapraszane na festiwale planujemy pokaz w ramach obchodów 4 czerwca w Gdańsku kilkakrotnie jestem na spektakl Żak zorganizował u nas mówiąca o jakimś losie człowieka z jakby w machinie i z systemu politycznego, ale królestwo są o tyle ciekawe, że porusza temat chrześcijaństwa wiary i pewnego też się główny bohater to jest człowiek niezwykle inteligentny wykształcony pochodzący z laickiego kraju bardzo laickiej Francji, który nagle rozpoznaję w sobie pewną przestrzeń pustki duchowej i próbuje się dostać do pewnego źródła chrześcijańskiego prowadzi rodzaj diety jest taki rodzaj myśli esej na ten temat mówić rzeczy pejzażu i trochę też braku dostępu do dowodu jadę do dołu do źródła, które w, które jakiś sposób we współczesnym świecie zostało z pszenicy żonę z złamane nie do końca odzwierciedla już to co było dzisiaj w swoim pierwotnym w pierwotnym i ustalenia początku, więc jest jakiś taki chyba projekt wokół naszych marzeń naszych niemocy pewne hibernacji właściwie też własnej grze po prostu do czegoś dostępu już dzisiaj nie mam, że świat nas tak już zasypał właściwie dziś tak to się też zamroził wewnętrznie duchowo serdecznie zapraszam wszystkich państwa do nowohuckiego teatru Łaźnia nowa Bartosz Szydłowski zastępca dyrektora ds. artystycznych tego teatru, a także twórca festiwalu teatralnego Boska komedia, by państwa moim gościem bardzo dziękuję za chwilę informacje Radia TOK FM ma pani raport gospodarczy, na które zaprasza Aleksandra Dziadykiewicz program przygotował Szczepana Żarek realizował Kamil Wróblewski Mikołaj Lizut Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: A TERAZ NA POWAŻNIE

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Słuchaj wszystkich audycji Radia TOK FM kiedy chcesz i jak chcesz - na stronie internetowej i w aplikacji mobilnej!!

Dostęp Premium

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA