REKLAMA

Mindfulness: czy, a jeśli tak, to jak może przydać się w pracy? Zuzanna Ziomecka

Data emisji:
2019-03-20 15:50
Audycja:
Dobra praca
Prowadzący:
Czas trwania:
27:02 min.
Udostępnij:

Mindfulness - na czym właściwie polega i do czego służy? Czym różni się od medytacji? Jak można wykorzystać mindfulness w pracy i na czym polegają treningi mindfulness? O tym Zuzannie Piechowicz opowiada Zuzanna Ziomecka, redaktor naczelna portalu NewsMavens.com, trenerka mindfulness i leadershipu.

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

podcast dobra praca jest OLX serwis z ogłoszeniami o pracę dzień dobry przy mikrofonie Zuzanna Piechowicz, a to jest dziesiąty odcinek podcastu dobra praca jest to podcast o tym jak sprawić, aby nasze życie w pracy, aby ten czas spędzony w pracy był bardziej satysfakcjonujący albo przynajmniej mniej uciążliwy w tym odcinku moim gościem będzie Zuzanna Ziomecka jest to redaktorka naczelna portalu News my was oraz trenerka myPhone Sii lider szyku porozmawiamy m. in . o tym jak Rozwiń » redukować stres w pracy jak panować nad swoimi emocjami w pracy oraz jak ważne w pracy jest uważność i skupienie zaprasza Polacy są 1 z najbardziej zapracowanych społeczeńst w w Europie średnio spędzamy w pracy w 1832 godziny rocznie dobra praca to podcast o tym jak najlepiej ten czas wykorzystać jak czuć się dobrze w pracy jak zmienić pracę na lepszą od 5 Zuzanna Piechowicz byli goście przyjmują punkt widzenia pracownika nie pracodawcy od lat dobra praca od premiera podcastów tokfm PL wśród co to właściwie jest myPhone z Mainz w wolny czas jest jakością i uwagi to jest pewien stan, w którym to jesteśmy bardzo wyraźnie świadomi tego co się dzieje w nas i dookoła nas w ich dodatkową robimy to w sposób nie oceniające to jest taka definicja MEN wolny, z którą wypracował wdzianka magazyn ojciec założyciel całego nurtu świeckiego mając wolne z, który to John jako neurobiolog LM na w ośrodku Uniwersyteckim w UE w Massachusetts wyją Mai wolny z buddyzmu i przetransportował do kontekstu naukowego i poprzez liczne badania w PRL udowodnił jak bardzo ta praktyka ta 1 bez całego kontekstu duchowego filozoficznego buddyzmu sama ta jednak praktyka myPhone jeszcze kultywowanie tej uwagi, która jest na bieżąco chwilę skierowana, że samo to zmienia fizycznie niektóre procesy struktury wewnątrz człowieka oraz RM jest pomocna np. w PRL w radzeniu sobie lepiej ze stresem, więc to jest z tym informacje takie słowa po polsku i ważne, że DM BDM się temu przyjrzeć się słowom uważność, który funkcjonuje umowa jest u nas remont w słowniku i niesie nieco inne znaczenie jest bardzo podobny zbliżony do STK pieczołowitość taka uwaga na szczegóły prawda taka czujność i tylko, że mają wspólne z do tej definicji uważności, którą znamy dochodzi tania cena 6 czy ten fakt, że jest świadoma tego co się dzieje to nie siedzę sobie nie myślę, że to jest wstrętne wspaniałe bolesne jestem z tym obecna bessa mocowanie się z tym, czego się różni od medytacji w takim razie to świetne 7 pytań, bo MO te rzeczy coraz częściej Pm widnieją obok siebie albo jako synonimy PL jest medytacja, która pomaga ci ten stan uważności kultywować ćwiczyć i osiągać w po nie jest naturalny dla większość z nas ludzi dorosłych zabiegany z obowiązkami z wymagającym życiem w ich zegarkiem w ręku albo przynajmniej w komórce uważa, iż nie jest, gdy faktem nie jest takim stanem naturalnym, więc trzeba się GM, a na nią przestawić i ćwiczyć bycia w takim stanie uwagi medytacja jest sposobem żeber PL wyćwiczyć w sobie ten stan, a jednocześnie jest pewne jest nurtem w całej wielkiej rodzinie różnych medytacji tak samo jak jest wiele różnych form nie wiem, jaki dziś na siłownię masz tam mnóstwo maszyn i w zależności od tego co chcesz osiągnąć czy chcesz mieć płaski brzuch czy wielkie muskuły i 3 i lepszą wydajność PL to używasz tych sprzętów winny sposób no, więc jest również tak samo medytacja misją medytacje, które są oparte na wizualizacjach są takie, które mają wzbudzić poczucie relaksu dobrobytu są takie, które mają się zbliżyć do oświecenia jest medytacja mają wspólny Sowa, która służy temu jest bardzo określone w swoim formacie jest po jej cel jest, żeby kultywować i ćwiczyć stanu ważność jak i myPhone wzmożoną pomoc takim codziennym życiu w pracy i funkcjonowaniu w pracy każdej każda z nas ma mnóstwo obowiązków w innym raczej takie skupienie ta uważność talent brak oceny, o którym powiedziała Ashton tonie są stany, które są powszechne w miejscach pracy powiedzmy to tak eufemistycznie w zakażeniach znam sporo osób, które potrafi w pracy byciu ważnych i bardzo im to służę też, szczególnie że przy tym ogromie różnych zadań i obowiązków bardzo łatwo popaść w PE w taki nawyk robienia wielu rzeczy naraz tego najbardziej skróconą definicja myPhone jest zrobienie 1 rzeczy naraz i jak GM w badaniu udowadniają multi Hawking czy coś co kiedyś wydawały się taką cechą pożądaną u najlepszych pracowników, czyli takich, którzy lewą ręką robią 1 rzecz prawą ręką, robiąc drugą rzecz, a głową już planują kolejne 15 zadań okazuje się, że ten literacki, który wydawać takich Super Events człowiek pierwszy robot wielofunkcyjny teren jest Super i w zasadzie na poziomie mózgu i neurologii jest niemożliwe nie jesteś w stanie mózg nie jest w stanie koncentrować się na więcej niż 1 rzeczy naraz to co się dzieje jak próbujesz robić to tak, gdy takie błyskawiczne przełączanie się uwagi między 1 zadaniem drugim i w tym przyłączeniu tracimy czas i precyzję to znaczy, że te rzeczy, które robimy jednocześnie robimy gorzej i wolniej niż, gdybyśmy je robili, skupiając się na 1 rzeczy naraz robili niepokoi jesteś taki ich podstawowy Benefit korzyść, która płynie z praktyki myPhone z pracy, że uspokajamy się na, tyle że jesteśmy w stanie robić po kolei nasze zadania domykać i dopiero otwierać kolejne co przyczynia się do tego, że osiągamy więcej lepiej, ale druga rzecz, która elektronem pomaga to, że te prace dzieją się rzeczy, które nie zawsze są tak jak my byśmy chciały nie chcieli i reagowanie na to, że jest inaczej niż ja bym chciała zazwyczaj dzieje się za pośrednictwem reakcji stresowej w ciemnych często ludzie się wydaje, że reakcja stresowa odbywa się tylko podczas niedzielnych wypadków samochodowych albo też w dużych kryzysach życiowych np. jak tracimy pracę albo jesteśmy w trakcie rozwodu takie wielkie duże wydarzenie tymczasem okazuje się, że stres odpala wiele razy dziennie w mniejszej większej skali stres nam towarzyszy i wpływa na to jak się czujemy jak myślimy jak się zachowuje i my Scholes jest doskonałą techniką, która pokazuje co stres nam robi i umożliwia, żeby się wydostać z tego schematu działania, które zwykle odpala nam się automatycznie jak jesteśmy zdenerwowani czyli, jeżeli mamy taki odruch obronny szyjek pojawia się błąd to z lęku, że stracimy pracę, na której nam zależy lub stracimy w oczach naszych pracodawców natychmiast obwiniamy system komputerowy brzeg okoliczności zewnętrzne lub innych teatrów, które mamy jesteśmy w stanie sobie zobaczyć podczas praktyki mają wolne z in nabrać do siebie na tyle dystansu to brzmi dumnie dystans tyle tak naprawdę z ułamek sekundy, jeżeli zyskamy ten ułamek sekundy między tą o tym co nas denerwuje, a tym co zrobimy to z ich w stanie wybrać się od, ale to nie jest najmądrzejsze, żeby obwiniać okoliczności innych może, zanim nie zareaguje pójdę na krótką przerwę i zastanowić się co jest najlepsza reakcja, kiedy taki odzysk kiwanie trochę sterowność nad sobą w momentach, kiedy się denerwujemy i tracimy kontra to jak to ćwiczyć medytację Night Holmes to jest dech w tym w założeniu programu PKO Johna kadencyjne, którego o, którym wspomniałem na początku medytacja jest stąd siłownię, na którą chodzimy, żeby wyrobić sobie mięsień uważności my inform z, ale są w szczególności dla osób, które pracują intelektualnie swoją wyobraźnię analizą komunikacji używają mózgu to najważniejszym pomocnym inną zmianą Tryzna uczyć się zwracać uwagę nie tylko na to co się dzieje w głowie, ale również na ciało i ten sposób na to, żeby się trochę wyciszyć i uświadomić sobie co się z nami dzieje i najłatwiejszy sposób, żeby dorobić co może robić każdy w każdej chwili do czego zachęcam też zwrócić uwagę na to jak twoje ciało w tej chwili oddycha zrobi to spróbuj Suska oddycha, ale dwukrotnie niestety nie poczuła się jeszcze nie zaś czerpać ani 1 od dachowej w czasie odpowiadać, więc nie ma pilnej rola ramion tutaj czuję napięcie w barierach w ramionach raz luźniej gehennę rozróżniam ITS pozwoli wiem, że spotka tak to może nietypowe, ale nie dajmy sobie chwile ciszy i zwrócił uwagę NATO jako dekarz dajmy się, że płytko i 2, a rzadziej czuje się oddech czuje oddech tutaj w klatce piersiowej, ale dość intuicja podpowiada, że gmina Kiszkowo blacharzy uprzednio dziś jest ich gest ten twój umysł oceniających tym wie, a może powinnam w agendzie czy też dobrze, że ani steki Wójcicki widzi jak to się włącza, a w meczu z chodzi o to, że nie w Chyżnem jak powinna być z tych zdobyczy źle twoim zadaniem jest zauważyć i po prostu być przy tym, jakie jest czyli, jeżeli czujesz płytki oddech w klatce piersiowej to dobrze to z Gajdy, po czym go tam taki płytki, jaki jest okazuje się, że on jest fascynującą rzeczą, który jest barometrem naszego nastroju od tych się bardzo zmienia w zależności od tego co się dzieje w głowie z emocjami odechce się zmienia, więc samo zauważenie działanie jest jest już cenną informacją i wyciąganiem uwagi z tego na czymś rozmyśla my takie połączenie z tym co się z nami dzieje w tej chwili IT można robić w windzie czekając w samochodzie na światłach czerwonych ominąć korek teraz oddycham, a więc, że w brzuchu, a tak zwykle w samochodzie oddechem brzuch jest trochę głębszy oddech niż przy komputerze miał takie urządzenie kiedyś będzie taka historia takie myPhone lessowe gadżety elektroniczne chce się nas nastaje UE i jest jakimś kamykiem, który kobiety mogą przypiąć dała biustonosza, a mężczyźni przypinają na wewnętrznej stronie paska na Janie z kończyn do komórki i śledzi oddech i informuje się, kiedy twoja oddech przez dłuższy czas BM jest charakterystyczne, czyli np. jak mamy oddech, który wskazuje na to, że jesteśmy skupione to po 3 minutach był ta aplikacja mówić o widzę, że jest bardzo skupiona i to było to były dobre momenty, ale byłam zaskoczona jak często dostawałem SMS -a od aplikacji, że chyba jestem zdenerwowana po dłuższej chwili nie zaczepne żadnego oddechu nie oddychamy w pracach jak freon okazuje się, że jak jesteśmy bardzo skupieni szczególnie na wznak 5 lat będąc czy mamy mało czasu się spieszymy i musimy coś tu 1 z takich duchowych rzeczy, które się często ludziom pojawia jest wstrzymywanie oddechu jest wiele ze sposobów ten pyta maszynka ten spaja pomagał mi uświadomić, kiedy jeszcze tak strasznie napinamy i to było w trakcie rozmowy z panią, która w PE chciała mnie przekonać, że powinnam zrobić wywiad z mężem malarzem i bonie wspaniała, jaka nigdy nie widziałam nie poznałam nie widziałem jego obrazów i teraz mowa była dla mnie na tyle stresujące, że przestał oddychać to był pierwszy raz, kiedy staje wysłał mi w tej sprawie esemesa, a potem się dowiedziałem, że za każdym razem jak podróżuje, że w samochodzie nawet jak Jadar autobusem albo tramwajem z tym bardzo spięta tak strasznie chce dotrzeć, że jakby własnymi mięśniami przyspieszone ten samochód bądź tramwaj, żeby dotarł do celu, więc warto zwracać uwagę na oddech po pokaże nam, kiedy się, kiedy jesteśmy spięci np. często też mówi się, że ludzie, którzy wychodzą na papierosa, żeby się uspokoić to ładnie chodzi o papierosa miodem papieros Sowa tak naprawdę chodzi o to żonie bardzo głęboko oddychają tak naprawdę, nawet jeżeli wypuszczają pędem powietrza itp oczywiście nie polecamy, żeby była jasność tylko chodzi oto on mechanizm oddechu jako sposobu też na uspokojenie swojego ciała w sytuacji stresowej tak w szczególności po okazuje się, że wydech wydłużony wydech wysyła informację geo systemu współczuł innego, które uspakaja organizm, który jest takim taką wiadomością dla mózg, że wszystko jest to kraj skoro Czarnecka ma czas na tak długi wydech to znaczy, że nic nie zagraża, ale są też, że MF drugim bardzo ważnym podstawowym narzędziem do rozwijania w sobie uważności mając wolne z zwalnianie tempa czy robienie takich rzeczy teraz robimy codziennie inaczej niż zwykle, czyli wolna cech bardzo trudne to w szczególności te rzeczy, które robimy tak często, że jesteśmy w stanie zrobić w zasadzie miesiąca czymś innymi działo sama automatycznie rabinem rano pękała ze ubiera nas my je nam Zaremby dostarcza nas do pracy co potrafi nas zawieźć do pracy bez większego udziału uwagi naszego umysłu gdy, więc robienie takich codziennych czynności, które zwykle są automatycznie wolno sprawi, że znowu będziemy musieli się na nich skupić się będą potrzebowały naszej uwagi ERM, czyli n p . w wolne mycie rąk bardzo zwracali uwagę na to jaki to jest uczucie tej wody na dłoniach tego mydła tych suszarki w takie momenty, kiedy zwalniamy, żeby zwrócić uwagę, że i alternatywą będzie trzeci ostatni przykład też, żeby zrobić to co robimy codziennie delikatni inaczej czy pojechać nieco inną drogą do domu albo też 1 z moich ulubionych ćwiczeń jedząc posiłek, jeżeli jesteśmy praworęczni i zwykle jemy zupę trzymać łyżkę w prawym ręku to przekładamy do lewej dłoni i musimy w związku z tym bardziej się skupić polewa nękaniu i podawać z tak dobrze jak prawa nie umie to prawda to jest na świecie, który go próbowałam i działa tam najpierw jest Super np. rano, że desek jest taneczna, a dopiero później ubrać się do prac tak tak trzeba RM rzeczywiście wliczyć trochę więcej czasu na praktyki mają wolne z, gdyż one pielęgnują zwolnienia to otrzymujesz jest bardzo trudne zmiana nawyków, jeżeli nasze ciało jest w stanie zawieźć nas do pracy to tak naprawdę jest coś nie komfortowego, więc właściwie po co to robić, jakie są takie długofalowe pozytywne skutki, dla których warto męczyć się jeść zupę zupę nie tą ręką co zazwyczaj są w zasadzie eeg korzyści, o których mówię na kursach redukcji stresu za pomocą Mai wolny z i obydwie tego stresu dotycząca pierwsza korzyść krótkotrwałe taka renta dostępne nieco wcześniej to jest jak wyrobimy w sobie zdolność, żeby gromadzić naszą uwagę i umieszczać się tam, gdzie my decydujemy, że chcemy, żeby ona była, a nie tam, gdzie ona chce sobie fruwać, zmieniając kanały w głowie myśląc Homera i trochę o winie i trochę o tym co mam zrobić tylko co powinnam była mu powiedzieć Seneka powiedział mi tamto po tabeli, ale teraz myślą o czekoladzie to to co dzieje się w liceach jest wielki chaos w naszej głowie, jeżeli uda nam się opanować uwagę i kierować się tam, gdzie chcemy n p . na oddech i będziemy mieli to wyćwiczone to wtedy w momencie, kiedy jesteśmy zdenerwowani w stresie, jeżeli uda nam się wtedy złapać uwagę skierować się na dach to ta część mózgu, która uruchamia reakcję stresową przestanie odbierać sygnał, że jesteśmy w zagrożeniu Nowotko oddychamy to na co kierujemy uwagę jest to co odbiera mózg, więc jak mózg przestaje odbierać, że myślimy o tym, że zaraz stracimy pracę, bo ktoś wykrył błąd w naszym projekcie albo, że dziecko nie zadzwoniła już 15 minut temu powinno było w domu, jeżeli przestaniemy zwracać uwagę na te myśli, a mamy uwagę przy dachu mózg przestaje odbierać czy jest zagrożenie i wyłącza reakcję stresową, a na dłuższą metę, utrzymując praktykę mają wolne z jesteśmy w stanie na tyle wpłynąć na strukturę mózgu, że ten ośrodek, który odpala stres fizycznie ma inny jak, a ten ta część belek kory przedczołowej, której jest nowoczesną częścią mózgu, gdzie jest nasza pamięć, gdzie jest nasz zasób słów i komunikacja jest nasza kreatywności analiza ta część mózgu faktycznie rośnie staje się grubsze gęstsze bardziej sprawna, czyli wpływamy na całościowe funkcjonowanie naszego umysłu poprzez tę dziwną prostą, acz faktycznie trudno praktykę myPhone z prowadzisz takie 8 tygodniowe kursy redukcji stresu bólu uważność myPhone oraz co robi się na takim kursie 308 tygodni oczywiście to są spotkania raz w tygodniu, jeżeli dobrze pamiętam tak raz w tygodniu spotykamy się na 2 , 5 godziny, a pod koniec kursu jest jedno dłuższe spotkanie, na którym ćwiczymy te różne praktyki uważności my podczas kursu w zasadzie uczymy się praktyka FT jest to kurs w Jemenie teoretyczny, a bardziej funkcjonalne praktyczne połączymy się medytacji emeryt jemy razem, a potem rozmawiamy w grupie o tym co nam wychodzi co nam nie wychodzi co nam przeszkadza co jest trudne i uczymy się od siebie jak rozwijać stąd praktyka medytacyjna, a jednocześnie w tej nieco mniejszej warstwie teoretycznej podczas kursu uczymy się jak ciało reaguje na stres, bo jest to bardzo złożony system, który składa się z tego z reakcji mózgu w reakcji ciała z reakcji emocji ich działań, które podejmujemy, więc studiując ten cały proces przez pierwszą połowę kursu uczymy się poskromić naszą rozbierano uwagę jakoś zacząć się lepiej sterować, a w drugiej części kursu kierujemy tą nieco już opanowaną wagę do wewnątrz, żeby rozpoznać jak przebiega reakcje stresowe w naszym indywidualnym przypadku i gdzie w, których momentach, w jakich miejscach możemy ją rozbroić, zanim ona naszym życiu narobi bałaganu, gdzie można zapisać się na taki kurs w internecie najlepiej albo przez moją stronę Zuza Ziomecka com albo przez stronę polskiego Instytutu MEN wolny z ARM jest też informacja na Facebooku wystarczy wysłać do mnie maila, że jest się zainteresowanym, a dalej rekrutację już w najwyższej mam jeszcze taką 1 obawę w stosunku do Max von słabo z jakiegoś powodu duże korporacje takie jak Google Intel czy Monsanto bo, bo przed Pirlo był 1 z pierwszych, który zdają się myPhone nas jako pewną praktyką dla pracowników nie do końca mam poczucie, że mogą dorobić ze względu na dobrostan swoich pracowników jest to wymierna też korzyść dla tych firm czy nie wie jeszcze takiego zagrożenia, że to skupienie to uważność ten brak oceny to jest też takiej takie narzędzie, żebyśmy mieli poczucie my pracownicy, że możemy zrobić więcej w mniejszej ilości czasu nic i jakaś część prawdy w tym i słyszałam to krytyka, że firmę płacą za kursy myPhone jest dla swoich pracowników po to, żeby pracownicy byli bardziej wydajni i żeby mniej przeszkadzał stres, który pracownicy zamiast pomniejszać to powiększają i to w LM to słuszna uwaga ziem pracodawca, który naprawdę dba o swoich pracowników nie tylko dba o to, żeby pracownik lepiej sobie radził z tym, że jest tak ciężką pracę, ale również dba o to, żeby ta praca nie pogarszała jego stanu zdrowia psychicznego fizycznego ale, ale w tej krytyce jest też zaszyta na trochę za daleko idąca konkluzja, że mają wolne w miejscu pracy nie ma sensu, ponieważ jak pomyślisz o tym jak i jakie inne sposoby pracodawcy inwestują w dobrostan swoich pracowników to okazuje się, że to na dłuższą metę ze względu na intencje pracodawcy to korzyść jest jednak te dla pracownika duża, bo powiedzmy, że pracę pracodawca stwierdza, że moi pracownicy będą bardziej wydajni jeśli będą się dobrze odżywiać prawda będą rzadziej chorować będą mieli więcej energii nie będą obciążali SPC PL ciężkimi posiłkami w związku z tym pracodawca poprawia jakość jedzenia w kantynie być może te intencje mają przynieść korzyść pracodawcy, ale przy okazji pracownik również korzystam Thomas zdrowsze jedzenie w przypadku siłowni teleopieki medycznej i różnych innych rzeczy, które pracodawcy robią, żeby pracownik był zdrowy i bardziej szczęśliwe, ale faktycznie mają również korzyści dla nas, więc celem tak naprawdę przy PL przy nauce myPhone jest najważniejsza jest intencja nie pracodawcy tylko osoby, która podejmuje się nauki tej techniki, bo jeżeli zabierasz się zamęt wolne za tego, że chcesz awansować o roboczej zarabiać więcej obawiam się, że ta metoda może nie być stać się nie szkoda jest trudna i nie przekłada się bezpośrednio na takie korzyści, ale jeżeli podejmuje się tych prac, ponieważ chcesz sobie lepiej radzić ze stresem chcesz lepiej wiedzieć rozumieć siebie i to bez względu na to czy kurs oferuje ci pracodawca czy bezpośrednio Zuzanna Ziomecka z taką intencję możesz wyciągnąć duża to jest piękna puenta naszej rozmowy z moim gościem była Zuzanna Ziomecka redaktorka naczelna portalu News my was Lost trenerka myPhone idzie też po bardzo dziękuję dziękuję za Janas 8 Zuzanna Piechowicz to był dziesiąty odcinek podcastu dobra praca ma dobra praca podcast o pracownikach i dla pracowników w premiera w środę na tokfm PL partnerem podcastu dobra praca jest OLX serwis z ogłoszeniami o pracę Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: DOBRA PRACA

Więcej podcastów tej audycji

POPULARNE

DOSTĘP PREMIUM

Teraz 30% zniżki na Dostęp Premium! Wybierz pakiet "Aplikacja i WWW", aby słuchać podcastów TOK FM na komputerze i w aplikacji mobilnej już dziś.

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
Przedłuż dostęp Premium taniej!