REKLAMA

Ćwiczymy! Jakie są nasze najczęstsze błędy?

Data emisji:
2019-03-21 13:50
Audycja:
Przewodnik TOK FM Na Zdrowie
Prowadzący:
Czas trwania:
01:25 min.
Udostępnij:

Wreszcie wiosna! Po czym można ją także poznać. Po tym że za chwilę zobaczymy coraz więcej osób: na rowerach, biegających, chodzących z kijkami, nie mówiąc już o pełnych siłowniach. Rozwiń »
Jakie błędy popełniamy, gdy już postanowiliśmy: od jutra ćwiczę:
Najczęstszy to bardzo intensywne treningi na samym początku. Efektem są bóle mięśni, kontuzje i spadająca motywacja.
Następny to brak rozgrzewki- Rozgrzewka przygotowuje organizm do wysiłku, podnosi temperaturę ciała, poprawia krążenie i wydolność przez co można osiągać lepsze wyniki. Pomijanie rozgrzewki powoduje nieprzygotowanie mięśni do wysiłku, przez co bardzo często dochodzi do poważnych kontuzji.
Inny błąd: nieprawidłowe oddychanie- Prawidłowy wydech powinien odbywać się przez usta, wdech natomiast przez nos.
Kolejne błędy: to
- Nieodpowiednia technika: Jeśli nie jesteśmy pewni warto zapytać trenera czy dobrze wykonujemy dane ćwiczenie.
- Zbyt duże obciążenie - W efekcie możemy nabawić się tylko przetrenowanych mięśni, zakwasów i niepotrzebnych kontuzji.
- Brak przerw w treningach - Każdy mięsień, nawet brzucha potrzebuje odpoczynku i regeneracji. To właśnie podczas odpoczynku mięśnie kształtują się i rosną.
No i na koniec - Jeśli chcemy osiągnąć konkretny cel i wykorzystać dobrze swój czas warto wcześniej opracować sobie swój własny plan treningowy. A potem dążyć do systematyczności Początkująca osoba powinna ćwiczyć przynajmniej 3x w tygodniu, w miarę zaawansowania ilość treningów powinna się zwiększać. Zwiń «

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

TOK FM na zdrowie w tym do zawodów rangi dzisiaj ciąg dalszy o wpływie ruchu na nasze zdrowie systematyczny wysiłek zwiększa przepływ krwi przez naczynia krwionośne obniża ciśnienie tętnicze zmniejsza ryzyko wystąpienia zawału serca udaru mózgu zatoru i zawsze, ćwicząc regularnie obniżane porządek zwanego złego cholesterolu ldl i zwiększone stężenie dobrego hdl zapobiega wnieść także ruch jest potrzebny szóstce produkujące insulinę, a jej prawidłowe działanie to Rozwiń » właściwy poziom cukru odkryliśmy ruch wzmacnia układ kostny i elastyczność mięśni przeciwdziała osteoporozie zapobiega zwyrodnieniu stawów poprawia równowagę, a nawet może pomagać w leczeniu Stanów bólowych wraz z wiekiem maleje nasza sprawność fizyczna co prowadzi do większego prawdopodobieństwa uraz aktywność fizyczna poprawia sprawność oraz stan gości i zmniejsza tym samym ryzyko kontuzji Lewczuka z kilku upadków nie zdajemy sobie sprawy jak pozytywnie wpływa na funkcjonowanie mózgu zwiększa sprawność intelektualną podzielność uwagi wzmacnia układ nerwowy w większe zdolności do pracy umysłowej, a także pomaga lepiej znosić stres więcej jutro przed 14 mój przewodnik TOK FM na zdrowie Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: PRZEWODNIK TOK FM NA ZDROWIE

Więcej podcastów tej audycji

POPULARNE

DOSTĘP PREMIUM

Zabierz TOK FM na wyjazd - teraz 30% rabatu na każdy z pakietów Premium. Słuchaj TOK FM gdzie chcesz i kiedy chcesz!

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
Przedłuż dostęp Premium taniej!