REKLAMA

Dyrektywa o prawach autorskich. Ekspert: To nie jest czarno-biała dyskusja

Data emisji:
2019-03-21 14:00
Audycja:
Połączenie
Prowadzący:
Czas trwania:
23:38 min.
Udostępnij:

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

łączenie ich różni od tych 2 radnych po 14, a 6 Jakub Janiszewski przy mikrofonie ze mną w studiu dr Alek Tarkowski dyrektor centrum cyfrowego projekt Polska dzień dobry dzień dobry będziemy rozmawiać, bo miałem taką nadzieję, że będzie rozmawiać o art. 13 dyrekcja oprawie autorskim obok opracowywanej przez parlament Europejski art. 13 jak rozumiem czy jest jakiś, ale to nie wszystkie z PL 3 podwyżek nie ma, przeciwko któremu protestował anegdotyczny newsy sprzed Rozwiń » dosłownie chwili jest tak, że zmieniono numerację co oczywiście ten zapis nadal tam są, ale w czasach, gdy hasztag Zawieja czy fajka rzeczywiście nie wiadomo sobie trochę jak poradzić z tym nr. CAS tych ma taką śmieszną w ogóle ilustracją czegoś co sprawia, że jest mi się też gigantycznego zamieszania tak naprawdę i w tworzenie przepisów prawa w dobie mediów społecznościowych internetu uczestniczenie w tym muszę przyznać jest takim ciekawe intensywnym przeżyciem właśnie przed można przeżyć zmianę numeracji art. 13, który będzie teraz trochę się, by znalazłem ani myślę, że były tak jak ja już nie da się okazuje samo urządzenie wystarczy go przemalować się to tak są tutaj pewnie mu w USA nadal 1330 do artykułu, który dotyczył platform internetowych, które na, który z bardzo często użytkownicy zamieszczają pliki, które są chronione prawem autorskim i jak rozumiem to było pytanie o to w jaki sposób rozwiązać ten problem i w jaki sposób przeciwdziałać no i tym łamaniem prawa drogi może właśnie warto wyjaśnić, że jak się mówi o Platformę, gdzie są cuda umownie twórczość tej części się jeszcze w serwisach pirackich i to warto zaznaczyć, że ta dyrektywa nie do końca się nie zajmuje typowe serwisy pirackie pamiętam nie wiem były czasy, gdy Chomikuj tu w radiu znaliśmy chomika i teraz nic do Chomikuj przy tej dyrektywy nie rozmawia rozmawia moty w giganta internetowych tak jak nie wiem przede wszystkim dyskusja w tym meczu dotyczy już Czuba to tak naprawdę niektórzy twierdzą można, by nazwać lekcji YouTube pewnie też dotyczy blachę Facebooka umownie dotyczy miejsc, gdzie się pojawia utwory audiowizualne filmy teledyski i element, czyli YouTube prawda i to jednak warto odłożyć do tej strony co innego niż nic z tego wiz taki styl ETPC pijacki, choć rzeczywiście Night Air Londyn bardzo dużo różnych treści tam są jeszcze w dywany nielegalnie prawda jest taka, że dużo tych treści jest już usuwanych automatycznie, więc jest to niejako dyskusja mniam powiedziało takim uszczelnieniem tego systemu poprawieniu go nie zgadzam się, że tu jest słuszna rozmowa o wynagrodzeniach twórców, ale rzeczywiście można znaleźć teksty szczerze powiedzieć ludzi, którzy będą jednak od tych przepisach mówić językiem właśnie walki w z piractwem ja osobiście uważam, że to trochę mąci w głowach tak przedstawić sprawę no ale właściwie, jeżeli tak nie jest walka z piractwem to, z czym wezwał w duecie, bo o IT zdobyli właśnie z rzeczywistości i jest rzeczywistość jest bardziej skomplikowana i okazuje się, że tak im walka z gwiazd jest pewną kalką, która wydaje się, że upraszcza sprawę wszyscy wiemy, o co chodzi tu nie o to chodzi chodzi o to mam wzięło powiedzenie sobie z nowymi modelami biznesowymi z nowymi graczami, którzy rzeczywiście przez jakieś 10 lat, działając w pewnej takiej przestrzeni dużej swobody biznesowej no właśnie niesamowicie w potęgę niestety nie zgadza może teraz w tej ostatniej fazie dyskusji usłyszeć takie głosy, że to chodzi o stworzenie przepisów, które w jeszcze dadzą twórcom wynagrodzenia tak też tak nie jest twórcy już dziś otrzymują od tych serwisów wynagrodzenia, choć rzeczywiście można zadać pytanie czy wystarczające na jakich zasadach i t d . z i teraz widzimy trochę skomplikowane sprawy ostrzegał w pochodzie wszyscy się nazywa odpowiedzialnością pośredników jednak jest pośrednikiem MON pośredniczy w tym, że jakiś utwór ma swojego odbiorcę jedynie odbiorcami jesteśmy internauci, a pomiędzy nami twórcami są różni pośrednicy są telewizje są stacje radiowe na jestem YouTube inne serwisy jak miałem dużo mówiło i YouTubie, bo to naprawdę jak możemy wejść do kogo to jeszcze dotyczy ale, ale to jest najważniejszy tutaj graczy i 1 pośrednik bierze jakąś odpowiedzialność za to co się pojawia w serwisie i teraz scenariusze w tym momencie są 2 i mówimy o stanie dzisiejszym, bo jeszcze ta dyrektywa nie przeszła albo YouTube ma licencje już dzisiaj on podpisuje różnego rodzaju umowy i ma zgodę na wykorzystywanie twórczości i gdy ta wieś pojawia się legalnie np. wideoklipy, które oglądamy na YouTubie często już dzisiaj są opublikowane za zgodą twórcy są jeszcze jakiś łańcuch pośredników różnych firm, które powodują, że te zrobione legalnie w inne pytanie czy tam stawki, które są są uczciwe czy nie to jest jeszcze inny temat mam drugą kategorię utworów, czyli utwory grane umownie przez użytkowników i to jest kilka kategorii obok już jest piractwo też pewnie jeszcze próbuje zgrywać się nie wiem filmy hollywoodzkie idą za szybko znika jest twórczość totalnie amatorska nie wiem nagrania dzieci i bawiących się uczyć dała szli wrzucają filmy z przyjęcia jak tańczą, ale w to już zaczyna szukać dobrego przykładu, kto jest czysto twórczością innego nie natrafią, bo dzieci często się bawią do muzyki była Świtaj chciał do muzyki 1 psem wchodzimy w to z tajemnicy, czyli takiego utworu, gdzie trochę z własnej twórczości datującej się z wykorzystane i tego zaczyna dotyczyć dyskusja po pytanie jest takie czy ktoś ma prawo użyć tego utworu sprzed tej piosenki pojawiające się w Kleczy nie prawa autorskie radzi sobie z tym kategorią tzw. dozwolonego użytku w tym mówić czasem wolno czasem nie one z bardzo rozmyta pojawia się kluczowe pytanie jak to przełożyć na działanie w internecie w rodzaju znalezionym w PiS grzmiał w czasie w połowie 2 skomplikowaną i teraz już to jest największy problem to znaczy, że tak i ten problem zostałby jakieś 15 lat temu rozwiązane taki sposób, że powiedział jesteś tym platformom wsiadać dużą swobodę one były i wiele wiele wiele razy mniejszymi podmiotami, które trochę próbował znaleźć dla siebie miejsce, konkurując ze stacjami telewizyjnymi notes świat już dzisiaj wiemy wygląda zupełnie inaczej 15 ADM powiedziano nam, że to dajmy im swoją sporą swobodę działania i robiącej coś wolno je za wyłączeniem odpowiedzialności nie to działa także ogólnie to Platforma musi zadziałać jeśli otrzyma zgłoszenie czy rolnik właściciel tego serwisu jakiś tam już ma wiele no właśnie trudno nazwać redakcja desek i zespół jadąc Platformy siedzi czeka je dostanie sygnał halo halo przepraszam w tym klipie Take IT w ogóle jest nasz teledysk albo przeszły w tym klipie leci w tle nasza piosenka proszę zareagować to wtedy się uruchamia jego odpowiedzialności prawnej im się okres czasu, żeby zareagować i w i jest HOKEJ w alei jest też taka cała przestrzeń zieleń po prostu trochę nie ma nic się tym co się u nich dzieje no i teraz to jest jakby ta kość niezgody i nowe przepisy kompletnie złe zmieniają to zasada zgadzał odpowiedzialność pośredników na starcie, czyli w sytuacji, gdy pojawia oto od momentu pojawia się klipu na YouTubie jest już odpowiedzialność czy ten posiadaczy praw chcemy się zgłosić być halo halo tu widzę kłopotu może mówić wam to jest moja nauczyli się moje prawa idę do sądu naliczane tak dalej odszkodowania no tak od IT i 2 i tasak i mogę moim z mojej perspektywy to w ogóle nie toczy się, jakby nie czuje stawka znaczy to, żeby sprawnie działał system wychwytywania tych naruszeń, ale też zawierania licencji w ogóle nie był moim psem nie powinno być przedmiotem do końca naszych sporów tutaj i ich intuicja treść taki trudny moment tych trudno wytłumaczyć, bo z mojej perspektywy kłopotem są możliwe skutki tej zasady skutki dla naszej swobody wypowiedzi, bo co to oznacza 20 to że, że jest silniejszy system nie jest niczym złym tylko, że w momencie, gdy się przerzucić odpowiedzialność za tych pośredników oni zaczną bardzo się starać, żeby zablokować naruszenia i problemy nie będą takie kompletnie oczywiste naruszenia no po prostu widać, że coś jest nie wiem kraina lodu kraina lodu i 2, która podobno będzie po prostu ona zniknie i co nie ma dyskusji większy problem jest zrobić z klipem dzieci tańczących do piosenki Anny jest z tego filmu nic, bo w przepisy prawa mówią nie ma tutaj z jego jednakowych reguł są jakieś reguły można w różnych państwach i bardzo często to sędzia decyduje czy 10 sekund muzyki są kajak 15 już nie, a przetworzone tak przetworzone nie w gminach ropy jest sytuacja ta Platforma nie będzie miał swoich sędziów Platformy nie ma sędziów na algorytmy algorytmy filtrujące treści i naszym zdaniem posłów algorytmy nie złapią takich detali jak prawo remiksów prawo tak robi prawo cytatu, a te firmy nie będą mogły pozwolić ja też popełnić błąd, bo już będą czyhali prawnicy, którzy w majestacie prawa będą mogli te filmy oskarżyć o naruszenia praw i w jakimś tam w trybie w naliczyć kary lub w jej zarządzie będziemy stosowali bardzo prymitywne narzędzia z to bardzo subtelnych taka sytuacja, że było jasne problemem nie jest wynagradzanie twórców i oczywiście nie jest tylko możliwe skutki przyjętego modelu i wreszcie z mojej perspektywy to to się toczy dyskusje zauważamy te skutki tych widzimy w nich kłopot czy jesteśmy gotowi mówić językiem wolność słowa cenzura czy też jak i części debatujących uważał, że jest jakiś kompletnie nadmuchany problem, który próbuje odciągnąć uwagę od kwestii wynagrodzeń twórców Alek Tarkowski ze mną w studiu za chwilę wrócimy do rozmowy Holding Olsztyn Igor też 1424 Jakub Janiszewski przy mikrofonie ze mną studiowało dr Alek Tarkowski centrum cyfrowe rozmawiamy o tym co dzieje się z dyrektywą Europejską odnośnie prawa autorskiego mówiliśmy tzw. art. 13 tys art. 17 już teraz, ale trzymamy się tej trzynastki nieszczęsnej, niemniej jednak na moment jeszcze wrócił do samej po pracy legislacyjnej nad czymś nowym prawem na jakim etapie to już znaczy jak nas to zaawansowany palca to czekaliśmy na ten moment 3 lata ci, którzy aktywnie zaangażować ich wszyscy chcemy poznać wynik głosowania we wtorek najbliższy, więc już napięte już jest ostateczne, bo tam w jeszcze ktoś nie rozumie tych wszystkich procedur to mógł myśleć już w czerwcu to zostanie zdecydowane potem komisji, że we wrześniu to Bekisz kolejne etapy procedury, kto jest dosyć złożona we wtorek parlament ostatecznie głosuje, więc albo ta dyrektywa jest w ogóle są 3 mecze co ciekawe wyniki głosowania nie 2 w 1 jest także na zostanie przyjęta w tym kształcie w tych została zgłoszona także zostanie odrzucona, ale trzeci jest taki, że posłowie wprowadzą taką dodatkową opłatę do jak ta pozwoli jednak na ostatnim etapie wprowadzić poprawki i celem ich jest płatny tylko 1 usnąć art. 135 i test czeka, bo ktoś zobaczy, że mi się znacie dyrektywie nie opowiadam w całym zakresie zmian dotyczących prawa autorskie należą tylko bardzo można w Indiach i wszyscy się już na tym skupili i ta jest tak, że mówi się niemal leży w ogóle ta dyrektywa w całości mówi zaś, że była odrzucana mam jest bardzo mała szansa, w czym są w środowiskach są krytyczne właśnie ja też stawiają na taki scenariusz wycięcia w c ale, ale dobrze pamiętać, że w tej dyrektywie sporo przepisów niezłe jest trochę takich może w trudnych kompromisów nawet tak jest w polityce, że jest kompromis jest jedno totalne kość niezgody na to co jest niezła to co reguluje jakoś sytuację to co to jest to tam np. gdy od dawna była potrzeba poprawienia dozwolonego użytku w Europie, gdy strasznie zagmatwany jest inny w różnych państwach dyrektywa kładzie tak bardzo mocną wizję rządu ma być ujednolicony i jej nie ujednoliconego totalnie, ale w kilku obszarach to jest ważny krok tylko, że prawda jest taka, że jak nam położyć na szali jakiś trochę poprawienia ale jaki jest niesamowite tej idei dozwolonego użytku, a z drugiej strony wizje jakich nowych mechanizmów filtrowania netu niestety trudno w ogóle tak dziwnie zmieniać tematy rozmawiać teraz o tym, że może łatwiej będzie analizować dane w Europie, gdy taki, jaki się wielkie tutaj plany szykują w obszarze Mal powiem też dodać zamyka się etap Europejski już Europa nic więcej nie zrobi ciekawe, iż dyrektywa zostanie odrzucona to po prostu kończy też kadencja prawda komisji Europejskiej są wybory do europarlamentu w wojenne co pozostaje zacząć odnowa i cały będzie kolejne 5 lat staje się ona przejdzie to ta nie jest lepsza tak jak zgoda rady weszło w życie automatycznie przejęte w Brukseli działa w całej Europie w te nie balladę z rozporządzeniem to w dyrektywie nam się jeszcze być wdrożona w państwach członkowskich, więc jeśli na przedzie to mam dwuletni proces teraz już w Polsce ich w każdym z krajów dyskusja o tym jak to ma działać, ale czy to oznacza, że i ten wtorkowy mord ten trend to wtorkowe głosowanie dokończyć cały proces i w Brukseli jak i daniny jest naprawdę ważnym momentem ja uważam, że jest to prawdopodobnie trudno mówić takie zdaniami przejęcie szkół są najważniejsze głosowanie w bloku na nas i 21013, a zgładzono go do 2019 być może zostanie wprowadzona ta dyrektywa wielkich postaci raczej tak pytanie w jaki ich nie spodziewał się, żeby do końca roku właśnie także, dlatego że będą zabawy pojawiła się równie ważne europejskie regulacje te kompozycje komu i jak jest duży wzrost ich zidentyfikować strony komu zależy na wprowadzeniu w celi tych filtrów, które są jednak dość prymitywnym rozwiązaniem w nogę środowiska to jest taki dziwny termin posiadacze praw autorskich to brzmi tak dziwacznie no można odróżnić sektor kreatywny i nie przepadam za mówieniem twórcy, bo tak naprawdę są dwu 3 plus całkiem duże albo bardzo duży biznes czym innym są muzycy czym innym wydawnictwa prasowe i tak i t d . są to wszelkiej maści pewnie sektor kreatywny jest najlepszym terminem z i oni po prostu bardzo starają się uzyskać jakieś dodatkowe źródła dochodów uważając, że zagrożenia, o których się mówi, bo skutki uboczne są przerysowane tak bym jednak tak neutralnie opisać ich poglądy mam nadzieję, że kodeks, ale też twórcy uważają, że zgodnie tutaj reprezentuję się czuje w takich palisz pijesz znając samo tej dyrektywie to mogę mieć kilka punktów widzenia, ale już nie, żartując no no to między dochodzi Azją, a więc, jakby kłopotów jest taki żel który, że ta dyrektywa 1 oś sporu to mogą, żeby czysto biznesowe w po 1 stronie mamy sektor kreatywny po drugie mamy duże Platformy internetowe większość z nich w ogóle istnieje Europejska, więc może jeszcze ktoś zechce dorzucić wymiary to jest spoza Europy, ale też wesoło giganci monopolisty, więc w Europie jest dosyć teraz silna idea anty monopolistycznego zbijania monopolu w i desek spór biznesowy, który zresztą nie za bardzo widoczne w Grecji giganci trochę odmawiają wdawania się z niego nie oni nic nie awanturują siedzą cicho czasem wystosują jakiś pismo i działały tam Government relations albo YouTube trochę prowadzi do Sydney Atenach przez bardzo interesującego kampanię społeczną z pomocą i Dziuba zresztą było trochę dziwne uważam, że serwis internetowy niejako no tak taki stan alarmowy logika dat jest takie doniesienia prawda jak nadawca, o czym informuje notariat jest na poważnie medal w, a ten drugi spór jest wobec wojny innej osi bez właśnie sporo skutki uboczne i to nagle ci wielcy gracze w średniej to interesuje ten spór między tymi środowiskami twórców posiadaczy praw seksem kreatywnym, a w, a organizacjami społecznymi dlatego też jakimś takim dosyć niejasne ruchem społecznym co tam też eksperci prawnicy co warto wiedzieć, że tutaj, by to nie jest tak bardzo czarno-biała dyskusja, ale ja rozumiem, że w zasadzie to jest jedyny taki nędzne najbardziej kontrowersyjny zapis całej tej dyrektywy o przygodach PTSM drzemce na wykresie narysowali TOT ten akt k uczmy się listem szybuje słupek w górę jeśli te powinny jak bardzo jest napięcia, a potem długo długo nic tam jeszcze jest temat tych nowych praw dla podmiotów prasowych w tym wiele ogniste jest w połowie, a potem to już naprawdę nikt nie chce, by dyskutować o dodatkowe rzeczy wyciekła tam jest wiele więcej w tej dyrektywie rady zastanawiające, bo rozumiem, że sama dyrektywa jak jest względnie nowoczesną natomiast tutaj mamy takie zastosowanie takiego właśnie narzędzia, które w ogóle tej nowoczesności dymy i porządku, jakby notes w ogóle jest byśmy mogli ciężko znaleźć gminę przed przez Sejm w ogóle myśleć o takich sprawach bardziej długofalowo i fundamentalnej, gdy się tkwi po prostu w pytaniu co za 5 dni jak przebiegnie głosowanie tak patrząc fundamentalnie Made ja od początku uważałem, że to nie jest dyrektywa ma ten plan, który spełni takie oczekiwanie, by im prawa autorskie na 2001. jak ta prawda jest taka, że w ogóle można zacząć gnić Monice wątpliwości czy prawo w ogóle jako takie są z tymi wyzwaniami poradzić, bo przed świadomy sobie, że masę decyzji w prawie autorskim musi podjąć sąd i pomimo iż kwestia tego, że polskie sądy są mniej wydajne i dowolna sprawa cywilizacyjne przed naruszeniem prawa autorskiego zniszczą mnie 2 lub 3 lata, ale potem pomyślę, że na tym nie tylko jest dziennie wygrywanych niem podejrzany o 1 000 000 plików i po prostu Otóż jest to niewyobrażalne jak nasze system oparty właśnie na zgłoszenie naruszenia i decyzji sądowej miałby działać to co wiemy, że może działać to są automatyczny mechanizm rozmawiał w kółko sztucznej inteligencji z lat 1000 × szybciej od ludzi może zalać zdecydować, by to jest pewien rodzaj tej sztucznej inteligencji mało, kto tak myśli no, więc mamy takie paradoksy szukamy takiego rozwiązania realistycznego do tej, jaką technologia otwiera do nas swoje ręce mówi i była z 8 to z pomocą kodu komputerowego, gdzie zaczyna mieć takie poczucie, że to jest dla nas bardzo dziwne, że jednak z tym, że widział instytucję prawa, a nie technologie, które są w rękach w wydatkach świętej są demokratycznie kontrolowane technologie, więc tutaj ten za sprawą bardzo bieżąco moim zdaniem można widzieć takie przejawy taki bardzo fundamentalnych procesów, które będą się w tym wieku działy i będą decydować o tym jak silnie działa prawo w Ajaksie nie zaczną działać inne mechanizmy i nieraz lubię sobie wyłączyć na chwilę do zwierząt KE i w ten sposób o tym, pomyśleć i to wtedy czuję, że jakby ciekawie uczestniczy w jego pracach dziewiątą 3 zlote strat taki moment na pytania czy można zautomatyzować coś co do tej pory było właśnie domeną człowieka 3 decydowanie o tym czy dany utwór ma już po jest jakimś naruszeniem prawa autorskiego czy Niemczech w zasadzie interpretację prawa, ale też tam szybko dochodzi do 500 zlote z kreatywności, bo wprawią tez dużo pytań dotyczy też jest oryginalne, więc ustalenie czy te już jest oryginalne i nagle ta rozmowa o prawie autorskim dotyka właśnie tej fascynującej wiele osób rozmowy o robotach sztucznej inteligencji to słońce ciekawy moment, w którym nie da się dyskutuje albo też są to po prostu pokazuje taki podstawowy dylemat sprawa, że nie da się bardzo dużej bardzo bardzo wielu obszarów rzeczywistości nie da się prosto uregulować nie ma jednoznacznej kategorii zawsze musi być ktoś zdecydować to są decyzje sądu z uzasadnieniem z jakąś uzgodnieniem linię orzeczniczą orzeczniczej, ale to są właściwie indywidualne decyzje tak, że tutaj nie ma żadnego automatyzmu nie da się tego tak prosto przy przecięciu chyba o tym jest cała ta historia do takiej jak powiedział, że miasto mam wrażenie, że właśnie te środowiska sektora kreatywnego bardzo myślący w kategoriach praw autorskich, czyli wynagrodzenia za naruszenia w dobrze sobie radzą z tą dyskusją UAM przepraszam, że to powiem sprowadza i to bez daty na manowce w tym szerszym kontekście wojny był nadal się, że prawa autorskie to chodzi o to czy twój CEZ nagrodzony w dzisiejszych czasach tak, a do tego cały wątek właśnie pytają o to jak regulujemy kultowe jak regulujemy komunikację jak regulujemy nasze wypowiedzi i ekspresje poglądy polityczne i po prostu wtedy staje się sprawą nas wszystkich, ale to też ciekawe można powiedzieć, że w tym sensie to co mówiłeś o sztucznej inteligencji ma tutaj bardzo duże znaczenie, że sztuczna inteligencja może się stać w środowiskach cyfrowy w takim policjantem automatycznym prawda czy może się nim stoi już trochę dzieje, bo to też nie mieć czas być deficyt już działają tylko one nie działa na mocy prawa dyrektywa jest niejako wymusili dziś są one stosowane dobrowolnie już dziś widać przykłady jak, ale czasem działają wadliwie nie z zeszłego tygodnia duży protest dzieci i przeci w impreza środowiska 3 lat dał zaś miał też Friday z wsi czy notek masowe protesty dzieci, żebyśmy ratowali planetę w było, jaki Stream na żywo na YouTubie bodajże z Kopenhagi w tle leciała muzyka nie wiem też miał ze sobą głosi Carbo wygrało z knajpy z kim został przyblokowany, gdy żyjemy i oczywiście robimy to trudno został przyblokowany odblokuje ogona, ale żyjemy w czasach, gdy dużo ludzi chce na żywo uczestniczyć w tak ważnych wydarzeń z ulica leśnej drogi do zadowolenia z Kijowa w i nie wiadomo, kiedy seat lokowane i zespoły za najlepszy przykład tak chodzi o prawa twórców, ale chodzi też o to czy możemy widzieć, że dzieci są zagrożone strajk dla klimatu z tych też nazwa dla klimatu, który właśnie kopia troszkę się odblokował je ci co wkurza jak my dzieci i opony ze wzgórza nad ich autorskie umówmy się wyżej w rządzie prawa opłatę za ich do domu dziękuję bardzo dr Alek Tarkowski dyrektor centrum cyfrowego był z nami program przygotowała Anna Piekutowska realizował Krzysztof Woźniak jest 143 Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: POŁĄCZENIE

Więcej podcastów tej audycji

POPULARNE

DOSTĘP PREMIUM

Z Dostępem Premium TOK FM odsłuchasz każdy podcast! Wybierz pakiet Aplikacja i WWW - słuchaj gdzie chcesz i kiedy chcesz!

Kup teraz

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA