REKLAMA

Jedyny polski polityk który tak mówi o pieszych

Analizy
Data emisji:
2019-03-22 18:00
Audycja:
Prowadzący:
Czas trwania:
26:17 min.
Udostępnij:

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
kondycja analizy Agata Kowalska przy mikrofonie pozwolą państwo, że na początek zacytuję kilka tweetów tweetów, czyli krótkich wpisów na portalu Twitter, który służy głównie do komunikacji i właśnie takich RM w niewielkich com komentarzy innych drobnych uwag, które często przeradzają się w bardzo ostre dyskusje, ale również złożone z drobnych krótkich wpisów kilka z nich teraz zacytuję przejście dla pieszych to jest takie miejsce, gdzie pierwszeństwo przejazdu Rozwiń » ma pojazd to zasada odróżnia Polski ruch drogowy od chyba całej Europy ta zasada zapewnia nam również niedościgniony rekord Europy w liczbie wypadków na przejściach dla pieszych jest taka koncepcja, że przestępstwom w tym wypadkom drogowym w najbardziej winne są ofiary źle się ubierają cen są gwałcone źle zamykają domy i są okradane i zachodzą i są rozjeżdżane wmyśl tej koncepcji prawo powinno być surowsze wobec ofiar, żeby nie czuje się bezkarny problem pieszych polega na tym, że są mizerii zderzenie z nimi nie demoluje samochodu, gdyby pierwszy ważył 600 kg, a nie 60 my kierowcy przed przejściami dla pieszych hamowali byśmy chętnie autor tych wszystkich 3 tweetów dotyczących bezpieczeństwa ruchu drogowego jest z nami studium Janusz Wojciechowski dzień dobry dzień dobry pani dzień dobry państwu na co dzień audytorów z europejskim Trybunale odruchem warunkowym dzieje w audycji w roli twitterowe liczona w ich jak to nazwała, zapowiadając audycje fenomen MF na polskiej scenie politycznej jeśli chodzi o poglądy dotyczące bezpieczeństwa ruchu drogowego zaczniemy jednak od jeszcze 1 pana wójta w co pan tak Katon starszy w każdym przemówieniu domagał się zburzenia Kartaginy, ale mieli go już dosyć ją zburzyli moja drogowa Kartagina też kiedyś wpadnie to na jakich fundamentach zbudowano tam pana drogowa Kartagina co ją tworzy musiała zmienić w Polsce przepisy ruchu drogowego, które są absurdalne jeśli chodzi o właśnie o kwestie bezpieczeństwa na przejściu dla pieszych w Polsce przejście dla pieszych pani wybrała oczywiście to takie ba najbardziej bym dziękuję bardzo, bo wybrała pani najbardziej takie reprezentatywne dla moich poglądów moje wypowiedzi, które było wiele, ale w Polsce pierwszy ma prawo być na przejściu dla pieszych, ale nie ma prawa na nie wejść, dlaczego jakaś, dlatego że każde wejście może być uznane za wtargnięcie na dna na przejście dla pieszych, bo pieszy nie ma prawa o prawa wejść bezpośrednio przed samochodem i to na kwestia w tym co to znaczy bezpośrednio ja byłem sędzią przez wiele lat sądziłem setki spra w wypadki drogowe widziałem z bliska wielkie ludzkie tragedie widziałem też tę walkę potem oceniałem osądza NT, by te historie kiedy, kiedy ginął ktoś na przejściu dla pieszych i obrona tego, który spowodował ten wypadek polegała na tym, żeby całą winę przerzucić na ofiarę Carlos Burbon Wild Beasts temu po w tym mu sekundują, bo można znaleźć wpisy sekundują, dlatego że kierowca nie ma obowiązku przepuścić pieszych oczekujących na przejście Piety kierowca ma obowiązek łaskawie nie potrącić tych, którzy już są na przejściu, ale tych, którzy czekają do słownie po butach może im przejechać i to tylko o zmianie mniemanie o mnie nie analizowałam tak szczegółowo przepisów poszczególnych krajach, ale jesteśmy zdaje się ewenementem jeśli chodzi o taką regułę właśnie, że to pieszy ma czekać wdychać spaliny i czekać aż łaskawie, który z kolei samochód się zatrzyma go przepuści to czy panele dyskusje na Twitterze, a te tweety kres awanturze często jest początek lub fragment dłuższej wymiany z osobami, które mają przeciwne zdanie wiele z nich tłumaczy, że to wszystko dla dobra pieszych, ponieważ wielotonowe samochód w pojazd nie zatrzyma się tak szybko jaków pieszy, któremu wiele nie mnie nie wymaga się od niego wiele, żeby poczekał aż przejadą pojazdy i wtedy sobie bezpiecznie przejdzie, a i tak zawsze znajduje jakąś ripostę dziś cnota akcentu występy znam ten argument setek 1 000 000 ton czy nie w Dyminach, które tak rozpędzone nie jest w stanie zatrzymać zatrzymano fizyk zawsze za bałagan zniknie argument prawa dla autora prawa fizyki i bez prawa fizyki pozwalają zatrzymać się przed czerwonym światłem pozwalają się zatrzymać przed śpiący policjantem, jeżeli się go widzi garb na jezdni wszyscy się grzecznie zatrzymują, bo jest obawa uszkodzenia samochodu natomiast jakoś tak nie powstrzymuje ta obawa wyrządzenia krzywdy człowiekowi to to jest pewien czy chodzi mi o wzbudzenie pewnej refleksji też u wszystkich, którzy są odpowiedzialni za cudze bezpieczeństwo, bo na ten teren to oczekiwanie, że to pieszy będzie ostrożny stąd pomysł za uzasadnione przyjeżdża swoim dzieciom mówimy bądź ostrożny uważaj nie da się zabić krótko mówiąc no ale to o prawo nie jest od tego, żeby mówić nie da się zabić prawo jest do tego, żeby mówić nie zabijaj prawo karne nie jest od sądzenia ofiar tylko od sądzenia tych, którzy powodują, że cudzą śmierć czy Mielcu za uszkodzenie czyjeś uszkodzenie ciała więc, by ciężar ciężar interwencji państwa powinien być skierowany w stronę tych, którzy odpowiadają nie tylko nas na swoje bezpieczeństwo pieszych odpowiada za swoje bezpieczeństwo kierowca odpowiada za swoje i za cudze stąd nie ma synergii z tej odpowiedzialności, ale to co pan mówi to jest taki przewrót kopernikański nikt w Polsce praktycznie tak nie myśli pana koledzy koleżanki w polityce tak nie myślą nie myśli tak policja nie myślą tak drogowcy inżynierowie prozy projektujący drogi ARM to jest pogląd nie z Polski nie myślę, że wie pani, że jest wiele osób tak myśli sądzę, że nie jesteśmy w stanie ram prawnych oraz garstka, żeby mieć większość za sobą ja myślę, że w sądzę, że tak myśli każdy, kto trochę się przyjrzeć jak wygląda ruch drogowy na Zachodzie ja nie jestem jakimś tam nie ma entuzjastów mnie nie mam takich kompleksów, że wszędzie mam na Zachodzie wszystko jest lepsza Polska ma ZUS nie odstaje dzisiaj w większości dziedzin od Zachodu, ale w tej 1 odstaje to znaczy my mamy jesteśmy krajem zachodnim mamy wschodnie reguł ruchu, ale też nieprawda, ponieważ mamy bardzo wielu polityków, którzy jeżdżą na zachód mają czas pieniądze, żeby spędzić tam chwilę przyjrzeć się temu co się dzieje na ulicach mamy polityków w europarlamencie tych często ktoś później wracają do polityki krajowej wszyscy oni jak 1 mąż bronią prawa kierowców do tego mieszczaństwa priorytetu na drodze pani redaktor myślę, że się tak naprawdę nie było w Polsce na ten temat głębszej dyskusji i chyba się na tym zniknęła patrz szerzej nieznane panu za czasów koalicji PSL po PO-PSL pojawiła się nawet trochę to już nawet projekt ustawy, żeby dać pierwszeństwo pieszym na ratunek przed przejściem dla pieszych, czyli dokładnie on dotyczące tego zjawiska, którym pan mówił w i tenże projekt niechlubnie Platforma po prostu źle no bo lokator była nią swymi głosami nie chce, więc realna dyskusja toczyła się już 2 lata, a ja myślę, że wie pani, że tam miał jaja pamiętam tamte dyskusje kibicowałem temu podlegają temu projektowi na temat nawet sam do siebie miałem pewne pewne wyrzuty, że może za za późno jest za mało intensywnie interweniowałem sam wtedy, kiedy ta rozumiał morze z bazy i po prostu poznał kontakty z posłami rozmawiałem tak, ale to już było za późno chyba na tak skuteczną interwencję, ale tam był 1 problem wtedy wydaje mi się, że nie jest właściwą drogą zmiana przepisów, która dawałaby pierwszemu zadekretowane pierwszeństwo to nie chodzi o to, żeby pieszy miał pierwszeństwo chodzi o to, żeby kierowca miał obowiązek zwolnić, ale ma ich zatrzymanie się to przepis nie odzywać nie mamy, więc o zachowaniu ostrożności przed przejściem jeśli jest ogólny obowiązek zachowania ostrożności, a n p . w wielkiej Brytanii jest to wyraźnie powiedziane w ich art. 195 po kodeksu drogowego po bilet i tu stop kierowca musi jechać tak, żeby był gotowy zatrzymać się przed przed przejściem dla pieszych i przepuścić pieszych oczekujących na przejściu mą korki nie ma kolejki będą między 3 i pani ile jest wypadków jak ja analizowałam nie we wszystkich krajach jest dostępny dostępne są statystyki wypadków na przejściach dla pieszych, ale brytyjskie udało mi się zidentyfikować w 2017 roku 60 ofiar śmiertelnych na przejściach dla pieszych w Polsce, ale mniejszej ludnościowo Niemcy 23 tak po pop owo porównanie porównanie populacji 267 ofiar w 20172018 niestety jeszcze więcej 285 i dopiero co dostaliśmy te na 10 % ofiar wszystkich ofiar wszystkich wypadków drogowych 10 % co dziesiąta ofiara ginie na przejściu dla pieszych na pewno nie jest aż tak źle nigdzie w Europie i obawiam się, że być może nigdzie na świecie procent wszystkich ofiar wypadków drogowych wśród pieszych Maciej Kliś jako procent ofiar wypadków wszystkich wypadków to jest mniej więcej 10 do 20 % w Polsce 30 %, a z tego z tego 13, czyli 10 % wszystkich wypadków to są wypadki na przejściach dla pieszych to jest koszmarna statystyka, których możesz to jest rzeź pieszych na polskich prze na polskich na polskich lasach najkrócej mówiąc i to się naprawdę musi zmienić mnie bardzo razi ten argument czasami podnoszone, że ja się pozwoli i jak się wprowadzi większą ochronę pieszych to polscy piesi nie byli 3, jakbyśmy byli tutaj genetycznie inaczej skonstruować ani, jakby Polacy nie jest z mlekiem matki wyssali nieumiejętność chodzenia, bo nie ustąpi nieostrożność jakąś, że rzucą się pod samochody na nic podobnego będą działać te same reguły, które działają w całym cywilizowanym świecie, w którym są cywilizowane zachody za zasady przepuścić pieszego oczekującego na przejście i absolutnie jestem przekonany, że jeżeli takie reguły się wprowadzić wypadków w Polsce będzie wielokrotnie mniej na pasach dzisiaj ginie prawie 300 osób rocznie 4000 rannych to są to są straszne to są straszne statystyki to można zmienić dodaje pani wie o tej karta ginie ja wiem, że to jest Drążek to jest to jest wdrożenie bardzo twardej skały no ale trzeba to robić i ja wierzę głęboko, że tutaj chcę dopowiedzieć, że ja złożyłem w sierpniu ubiegłego roku petycja, proponując mu konkretną zmianę polskich przepisów drogowych ta petycja otrzymała bieg złożyłem jako obywatele niezmiennie, powołując się na żadną funkcję, którą pełni nie tylko jako zwykły obywatel żyjący w Polsce to się ma przełożyć na dezyderat komisji petycji sejmowej komisji petycji, więc sprawa ruszyła z miejsca co się zaczęło dziać zaraz wrócimy z rozmową przyjrzymy się temu, dlaczego w Januszu Wojciechowskim, czyli polityków, którzy mając takiego typu poglądy jest w Polsce nowość to pytanie ilu, bo mam wrażenie, że 1 po informacjach wracamy Janusz Wojciechowski w LM w studiu w audycja analiza Agata Kowalska przy mikrofonie ze mną w studiu Janusz Wojciechowski na co dzień audytor w europejskim Trybunale obrachunkowym, ale dzisiaj ta funkcja na sędziego w ogóle nas interesuje, ponieważ o wiele bardziej mnie przynajmniej interesuje jego pogląd na bezpieczeństwo ruchu drogowego, dlatego że określam je fenomenem w ten pogląd jest głównie możemy poznawać byłby inny stosunek pana sędziego do rangi tego co się dzieje na polskich drogach dzięki Twitter owi i jego krótkim, a 3 naprawdę w konkretnym, ale cóż to właśnie w mamy mnóstwo reakcji słuchaczy nic nie zresztą dziwnego bardzo państwu dziękuję mail analizy małpa to klub KSM i telefon 224444044 w rozmawiamy na temat pana poglądów na bezpieczeństwo ruchu drogowego w i chciałam zapytać o to w co zresztą też pyta pan Marcin k ciążą pan Mirosław czy pan sędzia jest kierowcą, ponieważ przechodzący Penny Och nie zrozumiał, że pani Mirosławy próżno też już bardziej w tekst z spójnie bez tego, by szanowano pytanie brzmi czy pan jest kierowcą rozumiem, że to jest nawiązanie do tego do tych wszystkich herezją pieśni, które on wygłaszał w pani redaktor, żeby spotkać się z paniami z państwem, ale przyjechałem dzisiaj samochodem z Luksemburga osobiście, prowadząc samochód, bo już za późno było, żeby kupić bilety na na spotkanie z państwem, żeby dolecieć na spotkanie z państwem mam prawo jazdy od 48 lat i jak sobie obliczyłem spędziłem za kierownicą 10 sekund świetlnych nie chcą ich wolno, a nie przybywało słuchaczy przez chorą czas i jako człowiek wierzący bowiem dzięki Bogu, ale przez przez te 3  000 000 prawie przejechanych kilometrów nie potrąciły nigdy nie tylko człowiek, ale nawet ani 1 psa ani 1 kota oraz od zawsze pan jeździł ostrożnie napisała na Twitterze nie jestem nieomylny wręcz przeciwnie jestem bardzo mylne dlatego, pamiętając o własnej nieomylności staram się być podwójnie ostrożny zawsze po takich dzieł zawsze staram się jeździć ostrożnie nie wiem czy to mi się zawsze udawało nam zdawało mi się uniknąć wypadku w Polsce głos z badań wynika, że 80 % na badanym odcinku przekraczali prędkość jubilatki sam pan zdobywał najwyższe w Europie to używanie nawet dzisiaj jadąc już właściwie w nocy przez przez spory fragment Polski, bo po takich nawet po powiatowych drogach bo gdzie cię część trasy takimi wiodła po się sam zastanawiam nad tym patrzyłem na na drogę przecież znak uwaga przejście dla pieszych widać z daleka jest czas, żeby się i w ucho podrapać i zdjąć nogę z gazu i przełożyć się na hamulec obserwować wszystko, jeżeli nie ma ludzi, a pojedziemy nie potrzeba się ani nawet zwalniać ani się zatrzymywać, jeżeli są w pobliżu przejścia jacyś ludzie to zwalniamy i obserwujemy jak znaleźć nową jakością, bo nie Chobot tymczasowym dozwolony w terenie zabudowanym wolno jechać 5 dni można jechać 50 na godzinę, jeżeli nikogo nie ma przy przejściu nie ma ryzyka, że ktoś wejdzie czy wbiegnie nocą możemy jechać 50, ale jeżeli są jak jacyś ich jacyś ludzie w pobliżu przejścia na to zawsze trzeba zakładać, że ktoś biegnie, że ktoś nie będzie uważał tylko tylko znajdzie się, ale naszych samochodach roznoszą wyzwoliciela postawa, którą pan opisuje to nie jest powszechna postawa w Polsce statystyki to udowadniają to zadania bojowe głównie o to, skąd wiemy skąd, skąd ta świadomość kwot ponadto tona tego nauczył panuje prawo jazdy nie mamy już nawet nie pamiętam co mnie uczyli na kursie to było prawie 50 lat temu więc, więc myślę, że to jest kwestia doświadczenia, ale nie ma takiej to może ja nie jestem tutaj typowym przykładem wie pani no chyba ja jednak dużo byłam bardzo blisko ludzkich ludzkich tragedii to znaczy mam namyśli to moje doświadczenie sędziowskie ja wiem jak dochodzi do wypadków jak ja znałem konkretne historie i nakazał ponownie z diagnozą nie był sędzią sędzia, widząc chodzącym po sprawy dotyczące wypadków to nie nabierze świadomość w rządzie pani Daria brodzi i dlatego ta nie może być tylko kwestia świadomości to znaczy my nie możemy tego zostawić w taki sposób, że ktoś ma jakąś taką kulturę z o osobistą ktoś ma osobiste doświadczenie jest ostrożny, a drugi na jego miejscu będzie nieostrożny po to jest prawo, żeby wszyscy zachowali się jednakowo i ponosili tego konsekwencje dlatego jest potrzebna zmiana prawa to nie jest tak, że my w Polsce mamy z 1 strony złych pieszych, którzy nie potrafią chodzić z drugiej strony to nie jest tak, że mamy złych kierowców gorszych niższy niż w Europie, bo polscy kierowcy jadą do Luksemburga do do Wielkiej Brytanii do aukcji dla izolacji nawet Hammonda Słowację to może jednak inna sytuacja gdziekolwiek nie widział w Luksemburgu, który może stać kimś bardzo dobrym przykładem ostrożnej jazdy przepuszczania pieszych wszędzie ja powiem tak walczono o to, żeby polscy kierowcy na Zachodzie jeżdżą ostrożnie na Zachodzie jest i jeżdżą ostrożnie, bo wiedzą, że tam nie wolno jechać nieostrożnie natomiast w Polsce pozwalają sobie niektórzy, bo to nie jest jakaś duża grupa ta jest pewien niebezpieczny margines pozwalają sobie na nieostrożną jazdę, bo nie mają takiej, iż takiego przekonania, że zawsze ponoszą te poniosą tego konsekwencje w Polsce można się po prostu wytłumaczyć i to skutecznie z wypadku na pasach, przerzucając odpowiedzialność na pieszego i mówiąc rząd wtargnął no, więc coś o 100 zlote już nie spraw wewnętrznych ogłosił, że za przyjemną jazdę w sprawie 100 km na godzinę w terenie zabudowanym zostali połączeni przez, lecz upomnień przez policję kierowca jego i on, więc wyraźnie widać, że nawet wbre w władzy odpowiedzialne za bezpieczeństwo na drogach uważają, że nadmierna prędkość to jednak tylko w anegdota, ale mamy bardzo dużo reakcji słuchaczy m. in . pan Marcin, a propos tego co pan sędzia mówił w pierwszej części wg pana Marcina piesi są tak samo odpowiedzialni za bezpieczeństwo na drodze jak kierowcy nie powinni być uprzywilejowani opon Marek dodaje, że piesi nie interesują się tym jak wygląda ruch drogowy są wpatrzeni w smartfony w słuchają muzyki, a edukacja powinna odbyć się prowadzona i wśród kierowców wśród pierwszych bardzo chętnie odpowiem na to pytanie o czymś czym dla spółki smartfon w ręku pierwszego, jakim jest problemem dla kierowców przecież tak samo widać pierwszego ze smartfonem w ręku, jaki pieszego bez smartfonu ja nie mam z tym żadnego problemu mnie obchodzi czy 3 pierwsze ma smartfon czy go nie ma czy słucha muzyki czy nie, jakiej muzyki słucha, więc dziwne jest dla mnie to, że niektórzy kierowcy widzą, że pieszy ma smartfon, a tłumaczą się, że pieszego nie widać na przejściu na nie, bo to nie rozumie tutaj słuchaczom chodzi o to, że piesi mają uważać na siebie i w efekcie na te samochody jadące nie patrzeć smartfon nie słuchać muzyki czeka z tym co mają robić osoby głuche lub niewidzące, bo tutaj królem jest pewien kłopot, ale o tym, jakoś nie ma mowy LM wind między odpowiedzialną Pierz odpowiedzialnością pieszego, a odpowiedzialnością kierowcy nie ma żadnej synergii i dlatego że pierwszy odpowiada tylko za siebie i ponosi straszne ryzyko własnej nieostrożności własne ryzyko jest karane śmiercią za własną nieostrożność kierowca ten, który zbliża się do przejścia dla pieszych odpowiada za innych ludzi odpowiada za tych, którzy na tym przejściu są i dlatego to bądź ostrożny to zasada bądź ostrożny nie da się zabić to jest coś co mówią rodzice dzieciom to jest coś co odchodząc coś radził przyjaciołom znajomym uważaj nie, choć tak nieostrożnie pilnuje się, ale prawo nie jest od tego, żeby mówić człowiekowi nie da się zabić w prawo jest do tego, żebym mógł powiedzieć nie zabijaj prawo musi się interesować tymi, którzy mogą wyrządzić krzywdę innemu człowiekowi to jest bez główne nieporozumienie właśnie na tym polega też trochę tak jak w wie pani walczyć z kradzieżami w ten sposób, żeby mówić ludziom pilnujcie portfeli w autobusie to mówi się tam dokładnie takie akcje tak, ale załóż odblaski, bo cię rozjadą zależą narażeni na radną winnej kieszeni, bo kradną, ale tych wie pani to blondynka bądź zgwałcą w grupie przypomnę słynną akcję i kiedy i teraz, ale przecież państwo zajmuje się piłkarzy nie okradziono ofiarę tylko zajmuje się karaniem złodzieja za nie nie każdy kraj nie nie nie każe zgwałconej ofiary tylko kodeks karny mówi o tym jak ukarać gwałciciela, więc identyczna sytuacja jest z kierowcami my możemy mówić pieszym bądź ostrożnie ja nie namawiamy pieszych do nieostrożności, ale z punktu widzenia prawa nie jest problemem to, że piesi podejmują jakieś ryzyko odpowie problemem jest to, że kierowcy podejmują ryzyko kierowcy, którzy mogą zawieść no tak, ale rzeczywiście cały czas zależy koszt podejmują tam teraz wszystko co pan mówi stoi w absolutnej sprzeczności ze sposobem rozumienia w bezpieczeństwo ruchu drogowego w Polsce, gdzie to słabszy ma się bardziej pilnować silniejszy ma przewagę i Ewę Nate pytanie brzmi i jako myśl, dlaczego tak jest była wielka próba zmiany przepisów w jeszcze za za koalicję po PO-PSL nieudana z rozmów zbombardowane przez posłów tej INI rządzących opozycji zdecydowałam już ministra spra w wewnętrznych jeśli przyjrzeć się akcją policji zarządu dróg wyspa samorządów to zawsze jest sama historia pieszy ma uważać rowerzysta ma uważać nie ma akcji kierowanych do kierowców jak on myśli, dlaczego Polska jest takim odmieńcem na tle Europy w nie wiem czy jest z takim zupełnym odmieńcem się, że w Polsce nie było jeszcze do tej pory takiej takiej dyskusji, w której starły się rzeczywiście te argumenty, bo to jest to to jest powielanie pewnego pewnego wzorują pamiętam jak on sobie tę dyskusję w 2 lata, gdy cywile, kiedy to było 5 lat temu chyba właśnie o pieszych tyle tylko, że rynki te argumenty były takie Jakubiak, ale cytowane przez pana strych teraz wprowadzono to wtedy do do takiego my takiego pomysłu, dlaczego w chaosie pamiętam dokładnie szczegółów tej idei tamtej debaty ale, że to ktoś chce jak by zachęcić pieszych, żeby chodzili po samochodach każdy przecież każdy pomysł można tak ująć, ale też prawda jest taka w grze mamy statystyki one są absolutnie dla Polski koszmarne 3000 osób rocznie ginie na drogach pieszych ginie coraz więcej dziedziniec rozjemcy pierwsze miejsce, gdzie po nich uczyć bezpiecznie na chodnikach należytego pierwszy już na zanikanie coraz więcej, bo zdaje się, że jest pewien spadek liczby ofiar wśród pieszych w ogóle tak źle ją wdrożyć może ono dzisiejsza debata jest co, więc tak naprawdę jest sygnałem konkret, że jest coś bardzo niedobrego, ale na polskich drogach, ale nie no nie ma ruchów nie ma żadnych zmian, które wydaje mi się, że to, że można to naprawdę znaczy to co ja zaproponowałem za czym za czym tutaj bardzo stanowczo lobbuje dziękuję za zaproszenie za możliwość powiedzenia tego, żeby dotarło do szerszej szerszej grupy słuchaczy, że to można wprowadzić prostą zmianą przepisu i to jeszcze jako prawnik może zwrócić uwagę Polska raty 2 i ratyfikowała konwencję wiedeńską o ruchu drogowym polskie Polski kodeks drogowy w zakresie obowiązków kierowców zbliżających się do przejścia dla pieszych jest niezgodne z tą konwencją, dlatego że konwencja mówi o obowiązku o obowiązku ustąpienia pierwszeństwa nie tylko pieszym, którzy są na przejściu, ale również pieszym wchodzącym na przejściach, ale ten to na moment był ignorowany również właśnie w poprzedniej kadencji właśnie ten związany z dostosowaniem polskiego prawa do konwencji już końca ucząc, dlaczego posłowie, ale pana zdaniem nie tylko posłowie wszyscy ci, którzy biorą udział w debacie publicznej jednak głównie występują z pozycji kierowcy zza szyby komentują sytuację pieszych dzwonimy do siebie panią Marię oraz jest harmonia jest oczywiście i mamy i chodzę też moje np. doświadczenia najczęściej może teraz chodzę w Luksemburgu, gdzie widzę że, że kierowcy zatrzymują się w każdej sytuacji gdyby, gdyby tam próbować popełnić samobójstwo na pasach, rzucając się pod samochód z Doda robi to by graniczyło z niemożliwością po prostu kierowcy zatrzymują się z taką ostrożnością, gdyż doświadczyłem takiej sytuacji, że zbliżała się idąc chodnikiem wzdłuż do przejścia dla pieszych i duża ciężarówka zatrzymała się, żeby mnie przeprosić tanie jak za coś robić przykrości kierowcy to przyszedł na drugą stronę w jak no tak, ale to pytanie jak jechała szybko jeśli aha, by w Polsce a kto jest możliwe szybko zdobyć miejsce nie zatrzymała kończymy też odsyłam państwa do Twittera w Janusza Wojciechowskiego tam można przeczytać nie tylko o jego poglądach, ale też te dyskusje przesiedlić między tymi, którzy absolutnie się z panem sędzią nie zgadzają dziękuję za spotkanie w ręku Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: ANALIZY

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Słuchaj podcastów TOK FM bez reklam. Skorzystaj z 40% rabatu w jesiennej promocji. Wybierz pakiet "Aplikacja i WWW" i słuchaj wygodniej z telefonu!

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA