REKLAMA

Alfa Romeo - pierwsza Giulietta

Data emisji:
2019-03-23 12:00
Audycja:
Zmotoryzowani
Prowadzący:
Czas trwania:
17:26 min.
Udostępnij:

Alfa Romeo od zawsze zachowała sportowy charakter. Oczywiście, był wyjątek.

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Krzysztof Woźniak przed mikrofonem w studiu oczywiście Jerzy Lemański narodowe muzeum techniki dzień dobry panie Jerzy dzień dobry pan dzień dobry państwu Alfa Romeo zbitek 2 w 2 na stres Mikołaja Romeo, który przejął fabrykę Alfy Romeo przed drugą wojną światową moi powstała Alfa Romeo jesteśmy zgodni 1 z najładniejszych nazwę Marek samochodów całkiem ładne logo, które pozostało po dziś dzień czasem po drugiej wojnie światowej przyznam się zdarza, że nie od Rozwiń » zawsze, ale to zawsze Alfa Romeo kojarzy się z 1 modelem w tę piękną nazwą zresztą Giulietty barw Aldona Grochal w Widzewie animować, ale wybiegam w grę skoro tak się umawiamy się tą graniczną datą będzie 50 od lata się prognozy się załapie załapie się Bogdan pięćdziesiąte czwarte Pisz na piąte takie jak tak dobrze no ale bezpośrednio po drugiej wojnie światowej w czasie drugiej wojny światowej Alfa Romeo oczywiście dla rządu robiła co tak była potrzeba po drugiej wojnie światowej ten model sprzed drugiej wojny światowej jeszcze był produkowany tak oczywiście wyścigi dalej tak wyścigi dalej z tym, że tak sytuacja Włochów była w ogóle dosyć nieciekawa po drugiej wojnie światowej, bo mimo, że Włosi w ostatniej chwili tam zmienili sojuszników prawda tyle kojarzyli się z tymi państwami osi jako przegrani wydawałoby się, że odbudowa tego kraju, a przynajmniej odbudowa powiedz jej potęgi motoryzacyjne, jaką głosi jednak byli będzie stanowiła spory problem problem jednak nie okazało się, że stany Zjednoczone były bardzo zainteresowane rozwojem Bogu, ponieważ Włochy miały strategiczne położenie oni granice między Jugosławią, która była państwem komunistycznym do tego duże długi za długo Wybrzeża Morskiego wobec tego stany Zjednoczone chciały, żeby plan Marshalla, który obejmował również inne akty zawiesiło, żeby jak największym stopniu dotyczyło mówiło się sporo dostali pieniędzy z planu Marshalla to m. in. te spowodowały, że nie mieli do nas pretensji za zerwanie umowy z Warszawą z budową fabryki samochodów osobowych w Warszawie w oczy mówiliśmy przy okazji 20 tak Alfa wykorzystuje chłonny rynek i swoją renomę aut sportowych no bo miała tę renomę wtedy jest pamiętajmy nas ogrywali wycierali wyraźnie było jeszcze prawa więzy wygrywali wyścigi, bo wygrał to stosunkowo reagowała stosunkowo niewiele produkowała samochodów w porównaniu do fiata to co pan powiedział poprzednio idzie w górę potęgą był Fiat jednak tak rzeczywiście Fiat produkował 150  000 rocznie od przekazu na początku lat jest 100  000 to już była za to liczba tylko podraża włoska to euro spadła zaś ratowała to była potęga Europejska światowa no bo BZ Dyl Amerykanie tak bardzo wtedy Nanda zjazdów dla Europy wyprzedzali, ale tak rzeczywiście jest to była firma licząca się na całym świecie natomiast mniej od fiata produkowała lancię, bo około 9000 rocznie, a jest mniej właśnie Alfa, bo niewiele więcej niż 4000 rocznie zaś na początku rzeczywiście była kontynuacja tej sali wszyscy się chce przejść z lat trzydziestych to był samochody bardzo eleganckie w tym czasie dosyć drogie to był 1 z najdroższych samochodów, gdy jej w tym czasie i jeździł nim GUS za rok sułtan Alicante ze swoją żoną nasze elita kraju chyba nazywała książę Rainer i powstała odmiana bardzo ciekawego samochodu mianowicie nazwał żonę wkracza do euro, czyli złota strzała pogłoskę zdobyć może źle to jako szef mówi Malec tak jak już zaznaczam nie znam języka włoskiego w każdym razie był to bardzo ciekawy samochód on z przodu przypomina to setka LUKS sportowa tego przedwojennego polskiego Lucas Porta di Natale z boku bardzo podobny do Porsche miał bardzo długą maskę co dla nas jest dosyć charakterystyczne i bardzo długie drzwi oczywiście to samochód dwudrzwiowy, bo przyjechał, aby się w oczach o tym, że się z Lechem nie przeprasza za exodus udzieliła hipster idzie w rozgrzanym dodatkową bardzo wiadomo, że pies dojdziemy do tego pani zza biurka w razie ja wiem, o co chodzi, ale dawniej w każdym bądź razie nie tam była długa maska bardzo długie drzwi jak samochód wizja w filmie ojciec chrzestny nawet gdy jest także i co pierwszej części tak co mnie zdziwiło niezwykle, dlatego że ten zawód nie był eksportowany do Stanów zjednoczonych, ale Włosi go kupowali swoimi ścieżkami po prostu chcieli poza tym ojciec chrzestny natomiast, że chciał to właśnie publikacja tak powiedzieć kolokwialnie chody w tańcu mógł sobie sprowadzić więc, że jest to w ogóle ulubiony mówiło się w samochodzie mój ulubiony model krawców karoserii nad jego żona tak wielką sylwetkę wystosujemy to wszystko można było zrobić, ale co ciekawe to samochód bardzo szeroki ma on miał 5 miejsc w środku dwoje drzwi i 5 miejsc, ale proszę państwa nie miał układu 2 + 3 takie współczesne samochody pięcioosobowe tylko białą ad 3 + 2 schodów siedział obok nas dalej była jednak nasze dzieła nas nie zdobył dla witały troszkę inaczej był fotel dla kierowcy i szeroka gama kart, czyli taka dwudrzwiowa kabina złota era Glonass i 2 set 1 zlotego za tylne siedzenie samochodu panda i jej odniosło 95 cm szerokości to bardzo dużo dzisiejsze kompakty tyle nie mają, więc dziwnego ze Wschodu mieściły się 3 osoby samotnie związał się do tyłu wobec tego stylu było tylko miejsca na 2 osoby duży silnik 2 i 4 l za tamte czasy nie tak wielki 90 koni mechanicznych, więc nie aż tak dużo przy tej pojemności i zbudowano prawie 700 sztuk tych tych samochodów, ale w 1950 roku wychodzi Alfa Romeo 1900 i to samochód, który miał pomóc, ale je utrzymać dominującą pozycję w różnego rodzaju wyścigach potem okazało się, że nie do końca wobec tego pojawił się wzmocniony, a w 2900, ale ten jest 1900 warto o nim powiedzieć, ponieważ wśród historyków powszechnie uważa się, że był to pierwszy sportowy sedan prawdopodobnie mają mają rację sportowy sedan Włosi, a to mówili Berlina sport Iva dzisiaj tych sportowych sedanów bardzo bardzo dużo mamy i był okazją było mnóstwo 0101. sportowy sedan pierwszy samochód, ale z tych, które były eksportowane do Stanów zjednoczonych pierwsza samodzielna konstrukcja po drugiej wojnie światowej pierwszy samochód bez ramy, bo tam była samotność na samonośnym nadwoziem i pierwszy samochód przez Alpy budowanych taśmowo i zbudowano, tak więc bo zbudowano i jego produkowana przez całe lata i rozwijała, ale forma, ale to było spowodowane tym żona w końcu musiała wyjść ponad ten rynek chyba wyścigowe musiał ich działaniach pań, które na ogrzewanie z daleka widzieć tego najlepszym przykładem z Ferrari, którym będziemy mówili pewną następnym odcinku, że w tamtych czasach utrzymanie się z produkcji samochodów tylko rajdowych wyścigowych było nierealne dzisiaj to się zdarza chyba w ogóle jest mamy nawet takie przypadki, bo fiesta i może to być rzeczy dochodowa reklamy wszechobecne prawda te Gazy pieniądze duże pieniądze na nas dawniej było to zupełnie nierealne i firmy musiały produkować coś dla ludu, że tak powiemy po to, żeby mieć pieniądze na sponsorowanie tych jedno uzasadnienie kosztownej edycji wyścigów sportowych tak jak powiedziałam i a jest nie Alfa Romeo 1900 miała tę charakterystyczną chłodnicy zachodzącą na maskę ktoś tego żywiołu dzisiejsze logo prawda to się nazywa Scudetto czyli, czyli tarcza pogłoski to wizyta cali i gdy dzisiaj każda alkomatem 2 godzin kary godzi panie Krzysztofie stał się przekleństwem, ale dla 2 × w latach sześćdziesiątych w latach dziewięćdziesiątych miejscowo warto nadmienić teraz, dlatego że każda dobra firma szanująca się utrzymuje swoje nie tylko logo, ale swój charakterystyczny przód w oczy, że nie możemy powiedzieć o fiacie natomiast mamy charakterystyczny przód peugeota Tykocin otrzymany charakterystyczny przód BMW 2 pionowe takie owalne kółka mamy charakterystycznym kobiecym krótki cięty krytyk tygrysi nos i t d . i t d . Alfa Romeo miała ten trójkąt odwrócony wierzchołkiem do dołu i podstawą do góry i w momencie, kiedy w latach sześćdziesiątych pojawił się tzw. otwarte samochody pojawią się też problem dla Alfy Romeo odchodzą co to znaczy otwarte samochody, że samochody zaczęły mieć chłodnicy biegnącą przez całą szerokość auta zakończony okres i reflektorami ktoś pojawił w latach, że to było wcześniej dla takiej rady były stabilne błotniki i to logo spokojnie mówią nie dało się zrobić tego, żeby im przez całą szerokością danina chodziłem na maskę taki trójkąt jak ten trójkąt to robić i czy zrezygnować z tego charakterystycznego znaku czy i za modą czy może odstawić na bok tego, by nas do nowej mody i trzymać się tego znaku znaleziono złoty środek lawa zaczęła produkować samochody otwarte całą ulicą biegnącą od lewej do prawej, ale na to jest nadawano atrapy właśnie tego trójkątnego elementów i takie właśnie do dzisiaj PiS to było w latach sześćdziesiątych natomiast w latach dziewięćdziesiątych był jeszcze inny problem wtedy samochody zaczęły się robi bardzo objazd do daty maska była bardzo Nisko opuszczona z bardziej, że państwo n p . Fiat Bravo z lat dziewięćdziesiątych John matecznika takie wrzutki już prawie jak Chińczyk, tyle że nie skośne i tutaj znowu jak ten trójkąt umieścić w tym przypadku albo po prostu nie poszła za modą i nadal robiła samochody z jakimś takim szefem i wyższym przodem i żeby ten trójkąt i szef Miejskiego Haywarda szefa mała i za to bardzo sobie zawodzenie alfę, że nie zawsze ulegnie tym namowom prawda nie jest ma swój styl i koniec ten trójkąt miał być jest i będzie i to jest bardzo bardzo fajne rzeczy, ale wracamy w młodej artystki stanowi, więc elka 1900 tys, więc miała właśnie ten trójkąt Huty Scudetto krwi miała takie wąsy po bokach, gdy to jeszcze otwory na wlot powietrza, więc tak wyglądało centrum koniak nos po bokach busiki i tutaj był dylematy zrobi samochód rodzinny, gdy zrobi samochód sportowy wobec tego reklama działa w ten sposób samochód rodzinny, który wygrywa wyścig o brandwein reklama bardzo się to podobało jej i to rzeczywiście spowodowało, że auta była okupiona, bo każdy chciałby samochód, który wyścig wygrywa wyścig jest tam była duża pojemność w samochodzie w UE tak jak powiedziałam 1900, dlaczego dlatego, że wtedy obawiano się jest, że nie znajdzie się w elbląskiej 1 zakup samochodu i wiedziano, że mniejsza wojny została zajęta przez Jana jak w tym czasie zaczął robić swój model pierwszy powojenny model 1400 zatem ten segment był zajęty przez fiata Alfa chciała zrobić coś innego jak jest nie robi tego większego i zrobiono dlatego model 1900 deski rozdzielcze Saaba spartańska w tym samochodzie taka pożyczka przypominająca deskę pozbawiona garbusa metalowa pionowa, gdzie kończyła się bezpośrednio właściwie szybą od razu wiedzieli nie było tego elementu między tą samą deskę rozdzielczą boskiego elementu, ale jak znamy historię garbusa wcale nie musiałoby świadczyć, że to był minus, jaki unieważnienia nie musiało reż Guya prawdę powiedziawszy lub garbusa, ale sama deska ścierają się podoba silnik 4 rzędowy dokładnie to on od 1975 cm pojemności i moc 117 koni może koni mechanicznych z możliwością skrzyni pięciobiegowa, czyli ten samochód miał całkiem dobre osiągi rozpędza się do 180 km na godzinę, a wersja sportowa do 220, bo wszystko dopracowane w szczegółach jeśli chodzi o te drobiazgi ozdobny dopracowany klamki wloty powietrza Chromy ta drewniana kierownica elementy zegarów naprawdę to młoda dosyć wysokim poziomie, mimo że troszeczkę księgowi tam się wtrącali się jednak ten samochód i cieszą się powodzeniem film jest, tak więc samochody rzeczywiście jak odkrył prezentował się całkiem całkiem przyzwoicie i był produkowany przez te lata pięćdziesiąte, ale 504 roku na wojnę pilnować właśnie dietetyk dieta państwo wiele po mieczu jak badanych u nas chyba jest linia ta nie zostanie Zostań wiadomo, o co chodzi tak wiadomo, o co chodzi jeśli ktoś bardzo chciał to może 3 liter oferować interakcje między dietą, a teraz też jest dalsza podejmowana dlatego w MON dostał 47 mazda dieta jest właściwie sile tego legendarnego samochodu jest podobna jak powiedziała tamte były już pierwsze seryjnie produkowane większej liczbie, ale nie masowo na nasz bilet autobus samochód produkowany masowo, bo przez 12 lat wyprodukowano ich 180  000 oczywiście nie są tak nic no zadziwiające liczby, ale 1180  000 już w czasie mówi o sobie to było pierwsze popularny w Europie samochody, które miały tak mały silnik 13 rok już jest i sportowe prawda boli tar, by zachowali dale, a Orwella oczywiście charakter charakter sportowy, więc samochody z silnikami 13 wtedy były jednak dosyć rzadkimi jednostkami natomiast tutaj jest taka 1 ciekawostka Otóż to jest chyba 1 z nich w tym przypadku samochodu użytkowego, gdzie najpierw pojawia się rywal wersja sportowa, a dopiero potem o nim wersja w pełni użytkowa tak było w przypadku właśnie Alfa Romeo Giulietty pięćdziesiątym czwarty roku pojawiła się wersja sprint taką nawiązywała te są bardzo fajnie wyglądała miała też ten trójkąt z toru jazdy położonego we włosy powiększone jeszcze po bokach takie duże te wąsy miała agresywna dosyć sylwetka i bardzo wąskie słupki do dachu łączą cele i słupek ABC jak wszystkie te słupki były bardzo wąski co dzisiaj byłoby niemożliwe nie ma szans, żeby zamówią takie wąskie słupki, dlatego że jest uwiązany tak zaraz odbierze je tam na nakład pracy z wniosku rada, więc znaczenie zwracano uwagi w ogóle strefa zgniotu to była zetrzyj niebawem drugą trzecią planował, bo w ogóle nie planowała, więc ten sam audio bardzo małe spółki zatem i widoczność z miejsca kierowcy była rewelacją, ale gra ładny samochód on był ładny i oczywiście, żeby ładniej w ogóle Alfa Romeo robiła bardzo odbita od zawsze i dalej taki został naprawdę z kształtu tych samochodów na nadwozie jest tak bardzo ładne wg mnie Alfa Romeo robi najładniejsze samochody włoskie ja uważam, bo tutaj nie jest do tego porównanie wrzucamy Ferrari nad zalew wiślany inny charakter samochodu tak to jest dar od teorii zagrali bardzo lubili pierwsze rany wyglądały naprawdę zawitali onegdaj w metrach musiał wyglądać troskę jak Alfred no bo taka zostawiali dużo z offu miał wspólnego no i teraz coś panu powiem co, bo pana grzyba zje coś co tak uznał przepraszam za określenie skulił Artur posypana Cyganie to badania namiot, ale zobaczymy w pani Zofia Otóż jej nieduży była wersja czterodrzwiowa listę Alfa zdecydowała się na wersję kombi w naborze państwa Alfa Romeo i kombi dla i wnoszą o to mi, choć tak, ale banalne wioząca, ale to lata 50 to był okres, kiedy się taką w jakim pozbawiałby były bardzo popularny to był jedyny dojazd Romeo Giulia Alfa Romeo od lat na Boga, że raz poszedł za modą co do tego właśnie grilla tak popularnego i drugi raz może ją właśnie potrzebował tego wyjścia z poza tą formułę, ale okazało się, że z tym kombi nie wypalił lub boiska wyprodukowano niewiele one niesiono po prostu miłośnicy Alfa Romeo i uważali, że to jest grzech taki samochód kombi produkować, a miłośnicy kombi nie chcieli samochodu sportowego 2 lata rodzinny i to nie szło jednak dla mnie mazda Alfa Romeo kombi to w latach osiemdziesiątych jak się kupowało samochody można było kupić trabant limuzyna w tym co jednak śmieszyło prawda trabant limuzyna no, a tutaj była Alfa Romeo kombi w jest parę zdań tylko samych osiągach tam i technicznych takich tam były bębnowe hamulce nie było szczególnie nie praktykowano tarczowych hamulców w tym czasie na 4 koła oczywiście hydrauliczne silnik 1300 dochodził było i różne wersje były tego silnika, ale tu jesteś taki łup sprzedawał osiągał 80 koni mechanicznych 1300 to było naprawdę dużo dzisiaj nas wizja to normalna moc dla 1 w swojej niedoli nie dało ładowane do silnika prawda, ale wtedy to było naprawdę coś przecież 10 lat później pojawił się Fiat 125 Medyk niecałe 101000 zlotym za 13001501, którego silnik o nasze miasto 25 po i tam silnik 1300 miał 65 koni 603 i nie Sacha 60 koni 60 koni natomiast tutaj mieliśmy 80 koni, więc to już jest Alfa w tej materii tutaj być zaawansowana była pozwalało na rozwinięcie prędkości około 160 km / h to jak samochód użytkowy wart 213 rozłożą bardzo bardzo duża i to spowodowało, że Alfa rzeczywiście dobrze się sprzedażą co ważne, ale formą od zawsze miała swoje bardzo dobre silniki czy inaczej bardzo dobrze jak na tamte czasy to bardzo dobra jak właśnie słuchać 160 km na dany hotel był z wersji jest zgoda dosłownie na brak tylko tak jej w wersji niesportowe resortowe w Warszawie Cezary dieta spin Zagato była nagrodzi silnika 116 koniec gorzej niewiele zbudowano tam jeszcze parę sztuk dieta sport specja ale gdzie silnik był test 13, ale na 100 koni mechanicznych 13100 koni mechanicznych bez ładowania to już jest naprawdę majstersztyk, a tak po prostu takie rzeczy potrafią robić miała zasady Alfa Romeo na koniec, że nadwozie ma utożsamiać szybkość utożsamiać szybkość, a nie brutalność aha i to byłoby, gdyby to była taka dewiza Alfred mniej delikatna prędkość tylko co prawda samo utworzyć i wiesz, że on jest szybki na Alfa Romeo będziemy wracać oczywiście do tego włoskiego samochodu, ale w przyszłym tygodniu również Włochy i Marka, która jest powiązana z alfą Romeo i światem ludzie, którzy produkowali też czy też byli odpowiedzialni za Ferrari, bo o tym, mowa są też powiązani z poloneza na przykładach jak najbardziej wierzyłem, że one do głowy państw wyjazd Jar do niej może też aneks, jaki ją związek ma samochód Ferrari z polonezem, a raczej ludzie, którzy pracowali nocą rano tylko teoria to pan odpowiedział to będzie łatwiej, bo jezdnia będzie tak, trudno więc starali starali się o tym, będziemy rozmawiać Jerzy Lemański narodowe muzeum techniki Krzysztof Woźniak kłaniam się Nisko dziękuję panie Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: ZMOTORYZOWANI

Więcej podcastów tej audycji

POPULARNE

DOSTĘP PREMIUM

Teraz 30% zniżki na Dostęp Premium! Wybierz pakiet "Aplikacja i WWW", aby słuchać podcastów TOK FM na komputerze i w aplikacji mobilnej już dziś.

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
Przedłuż dostęp Premium taniej!