REKLAMA

"Nad dyrektywą prawnoautorską nie było rzetelnej dyskusji. Była za to presja środowisk"

Analizy
Data emisji:
2019-03-26 18:00
Audycja:
Prowadzący:
W studio:
Czas trwania:
26:45 min.
Udostępnij:

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
kondycja analizy Agata Kowalska przy mikrofonie MF jeśli ktoś z państwa jest niezadowolony z kształtu dyrektywy prawno autorskiej w UE np. protestowało przeciwko art. 13 Malbork Łowicz jedenasty Emu w to powinien w swoim Annie zadowoleniu w 1 kierować uwagi do Strasburga, a nie do Brukseli dlatego, że to właśnie w Strasburgu w odbywa się obecna sesja parlamentu Europejskiego i to właśnie parlament Europejski w Strasburgu w UE przy przegłosował dyrektywę prawno autorską, Rozwiń » którą niektórzy w dno dosyć mylące nazywają Acta 21 głosujących jak to zaraz powiemy był pan Michał Boni europoseł Platformy z ramienia Platformy Obywatelskiej, który jest w studiu w Strasburgu w i którym teraz łączymy dzień dobry panie pośle, w Chinach dzień dobry państwu, zanim powiemy o głosowaniu i o największych kontrowersjach, kto chciał, żebyśmy przypomnieli na jakie generalny problem odpowiada dyrektywa prawno autorska celem tej dyrektywy było dostosowanie prawa autorskiego, który ma przecież swoją długą tradycję funkcjonowania tak to nazwijmy w świecie papierowym do świata cyfrowego czyli, żeby pilnowanie własności pilnowanie praw autorskich dostępu do różnych dobry jak mówię papierowego mówiąc umownie dochodzi także filmy chodzi także muzyka chodzi także piosenki chodzi o obrazy zdjęcia na to wszystko co ukształtowało się w ostatnich 100 lat nasi poprzez demokratyczne dostęp do kultury działa nam dała nam o wiele więcej radości tak naprawdę i była taka faza rozwoju internetu i 20 lat temu kilkanaście lat temu, kiedy ściągano bardzo bardzo wiele rzeczy nie, dbając o ich legalność myślę, że od kilku lat wciąż wygląda zupełnie inaczej i że dzisiaj też nie jest tak to nie jest dzika Arena przetwórcze nie mają prawa bronić swoich praw, że jeśli pojawi się jakieś dzieło to przecież można dzisiaj zgłosić, że ktoś wykorzystuje bez odpowiedniej licencji bez odpowiedniego prawa i przez Platformę ono powinno tam, gdzie się pokazało powinna być zdjęta natomiast dyrektywa miała dodać trochę więcej do tych rozwiązań do jest też tak przecież, że różne Platformy różne strony w internecie pokazują różne informacje często biorą się z prasy nie tylko w wersji papierowej, ale także elektroniczna wersja wydań gazet bez podawania źródła tego cytatu, bo przecież zdarza się, że różne piosenki utwory albo ich fragmenty i tak są przenoszone z sieci bez pytania tego, kto ma prawa własności o to czy tak można robić, bo wreszcie bardzo dużo danych już w pracach naukowych co, do których chciałoby się, że była także bardziej dostępne czy można było je eksplorować rozwijać w oparciu o nie naukę danych, która nam ludziom służy, a były różnego rodzaju ograniczenia i teraz, dostosowując do wymogów świata cyfrowego ta dyrektywa o prawie autorskim to uporządkuje jest bardzo dużo dobrych rzeczy jak też te gwarancje dla autorów jeśli chodzi o ich wynagrodzenia gwarancja dla dziennikarzy jeśli chodzi o jej wynagrodzenia, bo wtedy, gdy w biznesie praw także praw pokrewnych to oczywiście pilnie się tego, czego autorem jest ktoś konkretny fizyczny, ale od razu musimy być bardzo precyzyjnie, bo wczoraj ukazał się w Polsce dzienniki z białymi okładkami to był to u nas nie tyle protest co taki apel do europosłów, by przyjęli dyrektywę i tam właśnie, by coś na argument, że na dyrektywie zyskają wydawcy, czyli ci, którzy te białe okładki w realnym zorganizowali wycieczkę kupili, ale też sami autorzy, ale czy rzeczywiście w dyrektywie jest mowa o tym, że część zysków z nowego menu układu sił z nowych narzędzi spłynie do autora czy też raczej tak do pomysłu, że twórcy na tym zyskają, bo skoro wydawcy zyskają to na pewno też leczenie z tego skapnie do twórców program tej dyrektywy rzeźby dużo takich domysłów, dlatego że razem prostego powiedziane gorzej uwaga nie ma nie ma tego wprost powiedziane, ale z drugiej strony pamiętajmy, że data jeszcze nie było uzgadniane tak jakby ktoś ci się do uzgodnień między sobą, że tak być, żeby powinno natomiast oczywiście problemem jest też to co jest w art. 13 Mock, który mam nadzieję będziemy dużo o nim mówić, gdy bardzo leży główna kość, bo to jest główna kość, bo to główna oś musiałoby zwrócić uwagę na korzyść ciocia dzienniki głośno mówiły o tym jak to zadbają w ten sposób odtwórców ja nie jestem przekonana czy rzeczywiście na tych nowych w tych nowych procedurach, które prawdopodobnie, by inni sprawią, że część pieniędzy spłynie z powrotem do tych, którzy są właścicielami treści czy na pewno zostanie podzielone również między artystów twórców czy nawet dziennikarzy, ale dobrze ubrani są tacy, którzy budują taką hipotezę, że to tak naprawdę amerykańskie Sony Nokia stresują mnie MO, że od nogami w Południowej Korei razem z dużymi amerykańskimi firmami internetowymi umawia się do tego jak między sobą podzielić różne zyski w tym nowym prawie autorskim, a de facto gdzieś pominąć twórcą zdjęć jest chyba rzeczywiście dużo niejasności nie wierzy w takie tak jest, że takie tak jest tak jest mówi nasz mecz z analiz diagnoz Brazylia 2 natomiast proszę pamiętać to jest dyrektywa i moim zdaniem ten problem polega na tym, że jeśli w dyrektywie niektóre rzeczy nie są to powiedziane 100 % jasno to tym bardziej będzie to komplikowało interpretację wtedy, kiedy będzie wdrażana w poszczególnych krajach już nie mówiąc o różnicach, które może spowodować pomiędzy tymi krajami w no ale głosował pan ostatecznie UE przeciw Nowak, ale właśnie zostałem źle mówił pan jednocześnie w wywiadach, że jest to, że byłby za dyrektywą, gdyby nie art. 13 czy jednak sam koncept tej dyrektywy nie jest panu o zupełnie obcy nie są one całkowicie przeciwne nie nie jestem przeciwny, bo jak mówi model eksploracji danych i porównujemy to co było na samym początku propozycji, kiedy tak naprawdę dostęp dodanych powstających w ośrodkach naukowych miał być tylko zagwarantowane dla takich papierowych autorów wydawnictw w trakcie różnych uniwersytetów w ośrodku badawczym i dla naukowców, a ci w chwili obecnej ta otwartość jest o wiele większa jest tzw . od aut, czyli jeśli ośrodek naukowy uzna, że chce udostępniać swoje dane start-upom, które są w okolicy małym przedsiębiorcom to może to zrobić na jasnych barwach w Lahore 8 zależeć będzie z innowacyjną fragment, a sama dyrektywa rzeczywiście jest bardzo ogólna będzie wdrożona przez poszczególne kraje na różne sposoby akurat dzwoni mi termin rozporządzeniem o ochronie danych osobowych w głowie, które było bardzo dokładnymi może jeszcze też państwa musiały przyjąć część przepisów same, ale jednak były bardzo wyraźnie wskazywało na nowe w nowe mechanizmy tutaj tego nie mamy i równolegle tak zbudowana w pani redaktor ja mówię pytam metra od dobrych rzeczy, które są w tej dyrektywie, bo one rzeczywiście kierunkowo są dobrze ustawione ja bym bardzo chciał, żeby twórcy byli dobrze wynagradzani dziennikarze byli dobrze wynagradzani, żeby ta reguła przestrzegania praw autorskich funkcjonowała natomiast art. 13 komplikuje całość tej sprawy, dlatego że przenosi odpowiedzialność też ważnym, dlatego że tak na dobrą sprawę po to, żebyśmy wiedzieli czy jest przestrzegane prawo autorskie czy są przestrzegane licencja to ktoś musi dowiedzieć do tej pory było także albo twórcy albo organizacje zbiorowego ma rada pożytku zajmujący się ochroną praw twórców tym się zajmowały dzisiaj cały ciężar ochrony tych i ochrony tych praw i pilnowania czy coś jest od licencjonowanej czy nie przechodzi na Platformę miesiąc nie podoba, bo ja nie chcę, żeby o tych rzeczach co jest dopuszczone są nie decydowały Platformy zdecydował o biznes, tym bardziej zdobyłem jeszcze jedno zdanie, że my dzisiaj mówimy nie tylko od tych autorach, których tradycyjnie definiujemy dziennikarzy gazet artystów malarzy fotografików piosenkarzy muzyków aktorów filmowców my dzisiaj mówimy w skali Polski o 45100 grupie ludzi, które są płucami świata internetu na czym polega różnica w czasie to w tych dyskusjach, które już parę lat temu widzi się w dziś jest mnóstwo osób, które prowadzą swój biznes po to, żeby ten biznes dobrze prowadzić go sprzedać, a dzięki temu gospodarka się rozwija Francois wideo wpuszczają do sieci w tym wideo wykorzystuje jakieś fragmenty coś się w tle nie zawsze dokładnie wiedząc, że w tyle i będzie się teraz okazywało, że to coś jest tyle może być dozwolonym cytatem może być można się z tego skorzystać, ale maszyna, która będzie rozpoznawał, bo mówimy o milionowych treściach, które co godzinę wchodząc do internetu może się pomylić może uznać rzeczy szmerem, który normalnie teraz także w tej dyrektywie nowej powinien być dozwolony doszło tam wyjątki wyjątki dla parodii wyjątki dla pastiszu wyjątki dla cytatu, ale może się okazać żony bardziej skomplikowane maszyny rozpoznające, którą wszystkie Platformy będą musiały zastosować w Lotosie Rozpoznaj wtedy bez ostrożności nie dopuści do ich treści bardzo możliwe, że w odległym rejonie w to jest prewencja na dobre będziemy się kojarzy się dzień słuchacie niewiele na czym polega art. 13 może rzeczywiście on on już teraz nazywa się chyba siedemnasty, ale w zostaniu dostają używane w dążeniu, żeby żadna z Zamojszczyzny feralna trzynastka się trzynasty dotyczące tego w jaki sposób zagwarantować, że właśnie w internecie nie będą pojawiały się treści łamiące prawa autorskie trochę wyprzedziliśmy tutaj promu przez pana przemowę kolejności ile wlezie, by w wszyscy, choć nie nadążali, ale w to co powiedział, że tych to co pan powiedział to wynik nie jest wprost wpisane pan mówi o mechanizmie obowiązkowym filtrujące tego nie znajduje w tym przepisie jest tylko mowa o tym, że dostawcy będą musieli w willi zagwarantować się, by takie też nie pojawiały niespodzianek jak mają to zrobić na nie jest powiedziane jak mają to zrobić, dlatego że z 1 strony nasza na początku tego nowego art. 17 pojawia się zapis, który mówi, że nie ma żadnego obowiązku generalnego monitorowania i od samego początku i propozycji tej dyrektywy o czasie toczył zapis, bo pierwsza propozycja komisji była taka, żeby było jasno określone jako technicznie metodą rozpoznawania treści będzie obowiązkowe będzie następowało po co było nie do przyjęcia ani u nas w komisji wolności ani komisji ochrony konsumentów i w efekcie mamy z 1 strony paradoksalnie na zapis, który mówi, że niema obowiązku monitorowania treści, ale jest obowiązek rozpoznania czy wszystko post powtarzam wszystko co się pojawia ma licencję z NZS i to i to spowoduje to spowoduje, że ci właściciele platform administratorzy będą musieli używać jakich narzędzi my nie wiemy jakich właśnie to złośliwie można powiedzieć że, żeby YouTube sprzedajmy kontent ING po YouTube ma takie urządzenie rozpoznające żadna z tych rodzin tych urządzeń na dzisiaj nie jest stuprocentowo doskonała, bo zwierzę można nazwać można przerwać i rozwiąże tego pytania co to właściwie oznacza czy rzeczywiście będzie filtrowanie czy nie, a także zajmiemy się art. 11, który wzbudzał kontrowersje, ale jakoś ciszej ani Michał Boni prosto ze Strasburga zaraz po informacjach wracamy audycja analiza Agata Kowalska przy mikrofonie z nami cały czas Michał Boni europoseł z ramienia Platformy Obywatelskiej w i rozmawiamy o dzisiejszym głosowaniu w parlamencie europejskim dotyczącym dyrektywy prawno autorskiej w tuż przed informacjami chwilę spędzić na rozmowie o art. 13, który już jest teraz art. 17 dyrektywy, ale symbolem stał się właśnie za nr 13 chodzi o artykuł, który przewiduje, że w jakiś sposób dostawcy usług w internecie w ERM, czyli właściciel portali różnego rodzaju muszą zadbać o to, żeby nie łamane były prawa autorskie innymi słowy treści, które się pojawią na tych portalach nie mogą naruszać praw do właścicieli tych treści panie pośle, pan w przemówieniu dzisiaj później w głosowaniu w twierdził, że właściwie jest przeciw dyrektywie jeśli wygra ona razem z tym art. 13 miały być przyjęta teren ale kiedy to wynalazek jest wskazywała na to, że właściwie nie wiadomo jakich ma on użyć mechanizmów rynku ów właściciel portalu, żeby zadbać o inne prawa autorskie, więc skąd pana opory, a jest w pkt 4 tego obecnego art. 17 taki zapis mówi o tym, że dostawcy usług udostępniania treści online ponoszą odpowiedzialność im zadania objęte zezwoleniem czynności publicznego udostępniania przerażona to jest taki prawny nie zawsze przejrzyste w tym trudnym czasie się z góry, chyba że wynika, że wreszcie w herbaciarni poparcia pod groźbą kary tak, chyba że wykażą, że dołożyli wszelkich starań, aby uzyskać zezwolenia dołożyli starań, żeby zapewnić brak dostępu do poszczególnych utworów innych przedmiotów objętych ochroną i działali niezwłocznie po otrzymaniu wtedy, kiedy były jakieś sygnały odpowiednio uzasadnionego zastrzeżenie i teraz to się przekłada w praktyce, bo my mówimy o zapisie prawnym teraz mówimy o praktyce to się przekłada na 3 na te podmioty, które działają w sieci, które na dzisiaj przekazują różne treści, ale nie mają żadnej licencji n p . z rąk, ale one będą sprawdzane pod kątem tego czy ta licencja jest czy nie i to przysłowiowe już opisywane przeze mnie wideo małego biznesmena młodego, który promuje swój produkt i uznał, że będzie o nim trochę mówiona trochę jak i zdjęcia, któremu przyszło do głowy wciąż pokaźną, bo pokaże w tym wideo im nie będzie miał takiej pełnej świadomości czy też tych zdjęć można używać czy nie ja nigdy nie wiem jak występuje na tle plakatu z czwartego 400 osiemdziesiątego dziewiątego roku z Garym Cooperem czy mogę występować czy nie mogę tam adres cześć żołnierzom i chociaż gdy po jej zobaczyć choćby dzięki dyrektywie też nie będę wiedział natomiast, o ile dobrze się przypominam to ktoś udzielił zgody na pełną upowszechnianie i swobodę korzystania z 2, ale problem polega na tym, że my mamy do czynienia z wieloma podmiotami sieci i powstającymi nowymi szybko funkcjonującymi zmiennymi w czasie utworami małe, które mnie nie nie mają na dziś licencji i teraz one będą także sprawdzane tak jakby się szukało tej licencji ale, ponieważ zaraz bowiem zajrzymy do tego trzynastego artykułu czy też oraz siedemnastego Rwandy to tutaj jest mowa o tym, że rzeczywiście trzeba dostawca tych usług musi dołożyć starań, by uzyskać zezwolenie, by te zabytki n p . gdy tak licencje na na te wykorzystywanie tych w mylny Tychy ma materiałów chronionych oglądał prawami autorskimi i jednocześnie dołożyć starań, żeby nie to nie udostępniać utworów łamiących prawa autorskie, ale tam jest dodane w odniesieniu, do których podmioty uprawnione przekazał dostawcom informacje, że leży właśnie jest tutaj następuje naruszenie, ale też 1100 punktów ani, że tak trudno tak dalej Regiofun filtrowanie, w którym pan mówi to filtrowanie bierze się z tego, że jeśli ma donosić się czarne, którą udostępnia te treści odpowiedzialność za nią objęte zezwoleniem faktyczni bez licencji po to, by on będzie szukał sprawdzał czy są te licencje najpierw sprawdzi czy ktoś zgłosił rzezią licencje później byli tutaj są i są wymienione te punkty, o których pani powiedziała, a ja mówię cały czas o tej grupie są też zresztą przychodzili na spotkania tacy artyści, którzy mówią, że oni chcą pokazać w sieci coś co jest bez licencji tak zobaczyć jak to się w ogóle testuje, więc meczem tymi zapisami zmieniamy tak naprawdę naturę funkcjonowania internetu, bo dzisiaj było także ktoś coś wrzucą jeśli łamał prawo autorskie przewidziane nie było to do wychwycenia, ale będziemy mieli ileż takich miękkich szarych niedopowiedziane w sytuacji, w której czyjaś wypowiedź czyjś komentarz czyjeś wideo może być w maleńkim fragmencie nawiązaniem do tego co ma licencję i może być też sparaliżowanej spaść kierowana ci podlegać regułom wyjątkowi też bardzo dobrze, że to jest w tej dyrektywie natomiast rozpoznawanie, czego przy maszcie tych rzeczy, które się pojawiają to nie mówimy o tym czy rozpoznać Rasia Monaco ruszamy my nie mówimy o w myśl nowych rzeczy trwał tylko mówimy o tym co fruwa na 2 godzinach w rachunku jest skomplikowana i w tym sensie to dobre problem polega dla nich żonie nagle będą objęci wypełnia nowymi rygorami jak mówili mi tak po cichu koledzy z różnych organizacji zbiorowego zarządu czasem pomyśleli co być może to ile setek tysięcy podmiotów, które produkuje różne treści dziś, wrzucając do sieci, żeby uniknąć kary prewencyjnego zdejmowania straty czasu zapisz się do nich tak i oni będą chronili ich praw, ale to nie jest też rozwiązanie żeby, żeby wszystko to co tak naturalnie żywo w odruchu często z emocji często przez młodych ludzi tak jak zdefiniować się 16 latka nie ma 18 lat nie ponosi pełnej odpowiedzialności za różne rzeczy ktoś rozpowszechnia to co będziemy robić zajmowali jego treści, a później będziemy się zastanawiali co może podlegać, czyli 33, kto ma podlegać jakiejś karze tutaj jest, więc ja uważam, że art. 1317 przy zdefiniowaniu w tych paru punktach rzeczy, które są przecież oczywiste dla pilnowania licencji otwiera to zupełnie nieznane pole nowej produkcji nowej twórczości nowej Francji w internecie i ono nagle ma podlegać takim samym regułom jak to wszystko co tradycyjnie podlega prawu nie prawa autorskie mówi na czym polega ten błąd tak jasna poświata interny jasne panie pośle, a dzisiaj czy przynoszą wczoraj w tej białą okładką w Gazecie wyborczej z po pas z kolei art. 11, który obecnie ma numer w piętnasty o tak w dniu 11, który też toczyły się spora ich życie mówił pan tak art. 11 dotyczące ochrony praw pokrewnych dla prasy jest dziś naprawdę dobrze przemyślane mówi pan o wersji, która została ostatecznie przyjęta w z 1 strony broni praw wydawców dziennikarzy z drugiej w koronie choćby Wikipedia, która ma zapewniony tzw. dozwolony użytek i będzie mogła swobodnie korzystać z różnych źródeł w Nature jest moja wątpliwość, bo art. 11 to stan artykuł, który nakazuje płacić za wykorzystywane treści, czyli już nie wolno za darmo różnych cytatów leczy czy nagłówków tworzyć i na tym gremium i to z takich portali, w którym mowa tu żyją z cudzych treści tworzyć ale, ale nie rozumiem tych wyjątków to znaczy jak on został skonstruowany może, że Wikipedia z tego wyłączona, ale zostaje mnóstwo innych rundy portali, które są niekomercyjne, ale się na ten wyjątek nie załapią się pani Beata najpierw 1 rzecz tak jak porównamy pracę od samego początku nad tą dyrektywą po pierwsze na początku było w ogóle zakazać takiego wyciągu z artykułów dziś jest mowa, że krótki wyciąg z artykułu jest możliwy bez opłacania tam żadnego Fidesz opłacania należeli do spłacenia żadnych pieniędzy to było ważne dla użytkowników dalej była mowa w serwisowaniu i z tym, że rozwiązania taka obawa, że będą tak jak ci podatek od kopalin, choć i t d. tego już niema tak wszystko w art. Irena Santor wszystko wypadło i moim zdaniem to bardzo to bardzo dobrze została Wikipedia wprowadzona do Czech wyjątków i też bardzo dobrze i to są też trudno precyzyjnie określony czas temu nie wymienia Wikipedii on mówi o tym, że cała mówią o edukacji też nie nie chodzi o to, że on mówi o tym, że cała ta cały ten mechanizm płacenia za wykorzystywanie cudzych treści nie da nie jest stosowany wobec uwaga w prywatnych niekomercyjnych sposobów korzystania z publikacji przez ich życiu użytkowników indywidualnych i to rzeczywiście opisuje Wikipedia tam jednak pojedyncze osoby w tworzę muzykę wysiłkiem no tak wytwarzanie wkładają wkładają, tworząc grupę tworzą realną szansą na komercyjnej to się mieści natomiast mam kłopot taki, że istnieją portale, które nie są efektem pracy pojedynczych osób tylko zespołu są również niekomercyjne często są to portale fakcie Kingowi, czyli te sprawdzające Szwejk newsy i one już w tym majątku nie mieszczą one robią dokładnie to samo biuro jakąś treść i oceniają jakiś duży talent pani teraz po to, strasznie ważne zadanie bycia, dlatego że oczywiście tak proszę też, żeby zrozumieć myśmy się chcieliśmy skupić pot po zamknięciu dialogu i po przyjęciu porozumienia między radą krajami członkowskimi parlamentem co na komisję Europejską chcieliśmy zrobić pewien wyłom normalnie po zamkniętym trylogii usilnie wraca do dyskusji na posiedzeniu o takim pełnym posiedzeniu parlamentu Europejskiego byśmy chcieli wrócić do tej dyskusji i dla dużej większości z nas art. 13 był w sensie też powiedzenia co znaczy jakie niesie zagrożenia o wiele wyraźniejsze Chang ja bronię trochę broni z części art. 11, ale to pytanie, o którym pani mówi, które pokazuje zupełnie nowe zjawisko, bo szczerze mówiąc o fakcie King zaczęło się mówić tak dokładnie i bardziej precyzyjnie wskazać zobowiązanie komisji Europejskiej, że w pierwszej połowie tego roku taka Europejska Platforma w fakcie księgowa powinna powstać do walki swoich sił sami tak do walki z dezinformacją i pani w Ostrowie fantastyczna pytanie ono pokazuje w internecie zmienia no nie jest rokiem ukazuje, że ta dyrektywa nie nadąża za rzeczywistość, ale ale, ale proszę dać skończyć zdanie ono pokazuje, że internet się zmienia, bo rzeczywistość zmienia mamy w przepisach prawnych zostajemy usztywnienie jak ja podzielam pani zdanie co do 2 przecinku 2 i nie wyróżniamy się nie rozumiem jest materialna będzie jedynym wyjściem będzie to żeby, ponieważ jednak to jest dyrektywa niesie ze sobą kłopoty, ale też niższą sumę jeśli, by się umówić, że różne kraje wprowadzą no chyba się nie dowiemy, jaki byłby to rozwiązanie, bo rzeczywiście dyrektywy będą teraz wprowadzać poszczególne kraje każdy będzie musiał je wdrożyć m. in. mam nadzieje w dowiemy się już wkrótce w jaki sposób Polska zamierza dyrektywa wdrażać w chłonąć np. Francja jest bardzo chętna, żeby jak najszybciej te przepisy przyjąć pytanie jakie, jaki stosunek rządu polskiego, który był przeciwny dyrektywie europosłowie prawa i sprawiedliwości byli też w dyrektywie przeciwnik w związku z tym jestem ciekawa czy jest czysto mimo wszystko zaczęto się zastanawiać jak ją wdrożyć n p . kto będzie oceniało zachowanie platform panie pośle, mówił pan przed chwilą, gdy mówił pan ta dyrektywa będzie wdrożona przez kraje nowym zbijali, jaką pan widzi szansę w bo takiego zagrożenia pojawia bardzo dużo zagrożeń tak, ale bez wzywania staram się tak patrzeć na rzeczywiste żal, że się po to, są zagrożenia, że do i problemy, żeby je rozwiązano to jaki tu w tym, że jeśli my za wiążemy na poziomie europejskim jakiś sensowny okrągły stół, którego nie było przy pracy nad tą dyrektywą to była presja środowisk jednych albo drugich, ale było bardzo mało rozmowy szczególnie wtedy, kiedy sprawozdawca Wostok prowadził, bo unikał tych kontrowersyjnych kwestii stawiania ich otwarty sposób jeśli zrobimy taki okrągły stół i powiemy sobie, że każdy kraj będzie wdrażał jak uznawać taki jest jego prawo, ale że pewne fundamenty będą wspólne to byłby krok naprzód tak i fundamenty mogły dotyczyć interpretacji związanych z niejasnościami art. 13 deszcze siedemnastego i mogą dotyczyć będzie brać też interpretacja art. 11 obecnie chyba piętnastego jak pani powiedziała po to, żeby wdrożenie tej dyrektywy było lepsze etat niższe sama treść prawna dzisiaj przewidzieć ale, widząc jak powiedział panie pośle, momencik powiedział pan w lobbing LM i sposób procedowania tej dyrektywy był na takim poziomie, że nie odbyła się rzetelna dyskusja i wskazanie na rys konsekwencje i pan teraz dużo dzieje namiary na wyższe nie rozumiem, że ja oczywiście, bo teraz Londyn do narzekań zdarzenia jeśli jeśli nieustannie słyszałam, że jestem na pasku Googlea, choć w życiu nie byłem na żadnym pasz żadnego Googlea panuje, ale w myśl o generale rozumie pani, że to rządowa i wdrażaniu miałoby być inaczej na poziomie krajowym w nocy, gdy te same boje z różnego rodzaju pot nadal jesteśmy dojrzalsi o coś dla moich moim zdaniem ta jest za to Michał Boni w śmietanie redaktora, ale moim zdaniem ostatnia nić pokazał, że więcej naprawdę rozmawiamy nie tylko atakujemy się wzajemnie tak pod hasłem, że twórcy nie będą mieli z czego żyć albo żartuje cenzura na wszystko o planach ma 1 i panowie zagrają inne zdanie może też staram się przez ostatnie 2 lata od dyrektywie rozmawiać mam wrażenie, że dotarliśmy do punktu, w którym gazety publikują puste białe okładki udając, że ta dyrektywa jest samym dobrem, a my wracamy do punktu, w którym zastanawiamy czy rzeczywiście ona w jaki sposób rzeczywiście będzie realizowana, ale w tym momencie przerywamy kończymy rozmowę z Michałem Bonim europosłem z ramienia Platformy Obywatelskiej prosto ze Strasburga w i oczywiście do dyrektywy i realizacji będziemy wracać Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: ANALIZY

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Słuchaj podcastów TOK FM bez reklam. Wybierz pakiet "Aplikacja i WWW" i słuchaj wygodniej z telefonu!

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA