REKLAMA

PE chce zwiększyć bezpieczeństwo w ruchu drogowym. Jak? Odpowiada Róża Thun

Analizy
Data emisji:
2019-03-27 18:00
Audycja:
Prowadzący:
W studio:
Czas trwania:
11:30 min.
Udostępnij:

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
audycja analizy Agata Kowalska przy mikrofonie, a z nami telefonicznie pani Róża Thun eurodeputowana z ramienia Platformy Obywatelskiej, która i to bardzo ważne dla naszej dyskusji w imieniu parlamentu Europejskiego prowadziła negocjacje w tzw. trilogu, czyli z przedstawicielami państ w członkowskich w radzie Unii Europejskiej i są oczywiście z komisją Europejską, jakie to były negocjacje o tym, będziemy właśnie rozmawiać dzień dobry pani poseł Michał Heller Boga i pani Rozwiń » poseł państwo zajęli się rewizją, czyli mówiąc po polsku nowelizacją rozporządzenia, które z gmin, które reguluje zasady bezpieczeństwa pojazdów, czyli chodzi m. in. o samochody ciężarówki autobusy i t d . tak dalej z jakiego punktu państwo wychodzili co postawili sobie za cel skoro uznali, że przepisy trzeba zmienić PL przed wilgocią dlatego wymienić ich bardzo dużo osób w kinie w ruchu drogowym i robota głównie osoby jak ma pan do mnie chronione ich chodzi tutaj głównie o pieszych o branżę tu o VAT i świerkowe lub hulajnogach na drogach nie jest bardzo dużo wypadku sytuacja się bardzo poprawiła wtedy kiedy, bo on prawo to wprowadzono towar obowiązkowo każdy samochód był chory i aż o produkt MSI PLL obowiązkowo musi być po poziomych pasów bezpieczeństwa poduszki kwiecień, a wtedy ilość wypadków śmiertelnych na drogach bardzo gwałtownie spadła, ale od tego czasu jak ABBA ma być ponosi no tak, bo przerażona nóżki i pasy chronią tych, którzy są wewnątrz samochodu, ale nie tych co są na zewnątrz i tych, których ona wewnątrz to prawda i mniej, ale ilość wypadków śmiertelnych spadła od setek aut z ogniem Mano negra i to nie tylko nie, ale nawet to, choć rośnie, a Pol po obecnej czołówkę i wypadków śmiertelnych w Europie, a więc pewni pozew o bardzo długich konsultacjach badaniach i t d . w komisja Europejska zaproponowała nam takich jak VW touran obowiązuje pobudka, bo w samochód był do wprowadzonego bomba tłum Klicha urządzeń wspomagających kierowcę, który po można kupić sobie jak się kupuje dobre auto i dopłacić można je kupić to kobiety mądre pomaganie dla kierowcy, który również ratują ludzkie życie, czyli mój reanimowano zaproponowaliście rozwiązania techniczne do samochodów, które już teraz są dostępne jako technologia nie trzeba niczego ono na nowo wymyślać tyle tylko, że nie są obowiązkowe czy dobrze rozumieją, że większość tych technologii rośnie w PRL tylko tak tylko trzeba sobie dokupić jasne, że nasze prawo zobowiązuje producentów to ona gorlickiego to on, a tu od dziś NFM produktem luksusowym to powoduje po pierwsze, że chciał tam wszystkie samochody będą to żądania miały po drugie, produkcja kobaltu lub śmierć powoduje podwozie samochodu, bo to tak bardzo pewnie oceny się wiele osób martwi, ale ja się głównie Maria z uśmiechem, ale i on na to nie martwi to zostawia już innym dziennikarzom te zmartwienia dużo bardziej nieciekawie lista tych zmian i także to co się na tej liście nie pojawiło się komisja Europejska tak jak pani mówi przygotowywał ten projekt konsultując go jak też mam ze sobą dokument z konsultacji, z którego jasno wynika, że największe poparcie wśród wszystkich grup firm organizacji, które wypełniły ankiety miało to takie rozwiązanie autonomiczne hamowanie awaryjne, czyli samochód w momencie, kiedy jest przekroczona prędkość, a wiele autorzy jest tutaj odpowiednio ograniczeń prędkości automatycznie sam hamuje nie czekając na reakcję kierowcy tego rozwiązania z dnia państwo nie przyjęli w tym projekcie po projekcie zmian, dlaczego nie zachowanie, a kontrola prędkości to są różne rzeczy, ale nadal jest rajem dla nowych domów komunalnych, a my chcieliśmy takiego programu, że jeżeli kierowca naszego ochrzczonego jakiegoś przedmiotu to wtedy samochód Kia hamuje, jeżeli ma kierowca się rozbić albo kogoś zabić, ale prowadziliśmy, a innego największy zakład opieki z powodu przekraczania szybkości i tak mamy z Interem i gigahercami po góralsku w niedzielę na dostosowanie prędkości wynika, że to on religiami to one po kilkanaście bardzo dobrym tłumaczeniem, bo wiele osób uważa, że prędkość musi automatycznie kłębiły się, że zapamiętali go chciał to matecznik Jochen Berger oknie to robić wszelkie rozwiązania polegają na pomaganiu kierowcy on tylko wtedy bardzo wyraźny sygnał, że przekracza prędkość, ale ten samochód w Mońkach kolejki aut norma dlaczego, dlaczego państwo nie zdecydowali się na rozwiązanie, który jest technicznie możliwe czyli kiedy samochód wie, jaka jest prędkość na danym obszarze dzięki tym wszystkim nowoczesnym komputerom GPS są i ma on w UE i jeśli kierowca przekracza prędkość, a ponad automatycznie samochód sam zwalnia skoro wiemy dobrze, że nadmierna prędkość to główna przyczyna wypadków i nadmierna prędkość główną przyczyną wypadku, ale i tak dopóki jeszcze nie mamy tam od autorką licznych produkt finalny po niego UE to kontrola musi być droga kierowcy, który my oparliśmy się ponad połowę dnia po to, oznaczało albo ryba w pokera, ale nie o 0, a resztę obaj w Rio powiedział, że jeśli kierowca będzie samochodem wjeżdżał w barierę lub człowieka to samochód wyhamuje automatycznie, o ile był też inne rozwiązanie prawda no tak, ale znów jesteś autonomiczna i po rozum tar Heel tułać po serii tempo wyhamuje, ale od kontroli prędkości lub ich koła i kiedy kierowca VW golf kojarzy jak pan dla bezpieczeństwa od 8 przekroczyć albo o Bober błędnego koła i pamiętajmy, że go na ciągle jeszcze taki drogowy, który czyta umiejętność czytania znaków drogowych czy samochód czy mapy umieszczono w złotych wpompowane do realiów, a takiego bloku o tym czy roli prędkości do stawiamy po 2 proc, ale barierą nie rozumiem, bo przecież to nie jest tak, że od hamowania w lesie ginie jeśli kierowca uzna, że leży np. sytuacja niepewna to nawet może lepiej, że jedzie wolniej no nie wiadomo może być wykład jak zwykle dam przykład może jak mogę tylko o bardzo lubimy tu pan PL ofiar poezję może powstać fałszywych no i że bardzo możecie je rozpoznać fałszywe sygnały, ale dworzec może jechać wolno nie jest groźny nowenny doszły mnie, ale jak i chętnie się Bartosz Weber nagrywa, a IAAF do lamusa od firmy nie robimy problemu narobiła Claude, a Hang ROA mają utrudniać życia ich irytować tylko takie, które mają im ułatwiać życie, które niechętnie korzystają nie wyłączają ich, ale i ona nawet i grają kwiecień objął on był po nowym liderem nie wiadomo kogo postawić na pogodę komik i po opłaceniu tegoroczną, ale jeżeli chodzi o dostosowywanie prędkości samochód daje on wyraźny sygnał np. większy opór pod pedałem gazu, ale wypłaty i Tokio, a ulgowa konieczna ona ma przekroczyć może dać twarz demona ten bezrobotny jednak o to, aby szybko przekroczy ich ponad rok biogazu innych tytułach Annie i dopóki nie mamy samochodu autonomicznego nie chcemy do tego głęboką wkraczać w UE musi podejmować rok, a jeszcze 1 i podejmowali bardzo świadomie dlatego nie będę, bo to bardzo wyraźne sygnały jak i kocha i rad ale, ale takie wyraźne sygnały, bo inny przykład jak większy opór pod pedałem gazu i a jeszcze 1 z nich ciekawie, bo tych rozwiązań szereg jak mówi większość z nich zresztą znana kierowcom jak czujniki cofania i t d . ale czarna skrzynka czarna skrzynka ma gromadzić informacje o jakich danych, jakie dane i ekwiwalentu za zbudowano długi tak chyba Szamotuł pomoc od niedawna i ogród, który chciałby od obiektu, który po wypadku położenie samochodów, a chory ma on po latach, ale i KUL to znaczy w momencie osiągnięcia efektu wybuchu poduszki powietrznej są wszelkie nowe samochody mają aktów oskarżenia oraz nowych ławek mało bank smart 12 kilo odpowiednie, aby przyjechał mógł tak tak tylko Planica oraz mówią, że była z nim wywiad z jasnego panice rozmowie sytuacjach, w których to poszkodowanymi są pasażerowie, a ja cały czas myślą o tych, którzy są na zewnątrz jak nie wbił poduszki jesienią uruchamiają samochód jest cały pasażerowie są zdrowi, choć miał te osoby, która zostałaby przykład właśnie rozjechana i czy tutaj Edyta ta czarna skrzynka też będzie wtedy traktowane jako jedyna, jaką właśnie listopad nie będzie tak jak Larry ego, gdy ten samochód jest wytoczonych Schenker Rail i motoryką emerytury ani w Bahrajnie pozostaje rzecz gustu będzie można używać tych czarnych skrzynek tylko w przypadku takiego wypadku drogowego, z którym poszkodowany będzie pasażer tego samochodu wyposażonego w czarną skrzynkę czy również wtedy, kiedy ten kierowca samochodu ojca ich ranga sama księgowa otrzymuje wiadomość komentuje ważne wydarzenia nagrodę w momencie wypadku, ale nie przechowuj dłużej aniżeli samochód w ogóle będzie uszkodzone, bo oczywiście możliwe, że kochanka nie da im się tego co się działo no to wychodziło, że mam wrażenie, że te przepisy wymagają wielbiciele w miarę poprawy ich mają służyć o tym kto zezwoleń w 1, jeżeli jednak rozwija daj Boże staną się wypadek takich jak przejeżdżam kogoś od uderzenia samochód jest na tyle silne, że krukowatych, które natychmiast, a ona po to, właśnie ROA FOT PAP choćby ten temat hamowania, żeby herbatników takiego wypadku doszło tutaj kopie ideowo i sportu w ogóle KUL to w pełni to prawo ratowali się że, aby zmniejszyć ilość ZER ma głowę po to, właśnie taki wynik Podkarpacia ma kilka zachowań uderzenia o Bogu dla ich 1 sekund uderzenia samochód sprzed wypadku właściwie, ale od kierowcy mogą je bardzo dobrych serc sygnały o utrudnieniach rekonstrukcja Mobile EU i ciężarówkach, żeby ono biało, ale o wiele lepszą widoczność będzie widział nikogo ani grosza, by ich biegać absurdy epoki będzie miał PL i kliniki na zewnątrz albo nie będzie łatwych punktów po prostu ich było tak samo będzie otoczona każda ciężarówka jej domu oto czy Tauron Enea żaby tych wypadków było o wiele mniej, bo jak dzisiejsza miękkiego ekspedientki z Schalke 0 bilety po odliczeniu od kierownika około 3 na ponad połowę on powinien zmniejszyć i to mam nadzieję, że uda będziemy jeszcze wrócę do tego tematu za chwilę po informacjach z kolejnymi gośćmi, a z nami była pani eurodeputowana Róża Thun, która negocjowała te zmiany przepisów dopiero projekt tworzy się spokojnie słuchać zatem SZ komisję Europejską i z radą Unii Europejskiej dziękuję serdecznie na spotkanie Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: ANALIZY

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Słuchaj podcastów TOK FM bez reklam. Wybierz pakiet "Aplikacja i WWW" teraz 45% taniej!

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA