REKLAMA

"Trzeci rok z rzędu rośnie liczba zabitych na polskich przejściach dla pieszych" - Łukasz Zboralski o bezpieczeństwie na polskich drogach

Analizy
Data emisji:
2019-03-27 18:20
Audycja:
Prowadzący:
Czas trwania:
25:56 min.
Udostępnij:

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
pozycja analizy Agata Kowalska przy mikrofonie, a za mną studia z zapowiadanych gości Łukasz Zboralski z portalu Werder 24 PL dzień dobry panie redaktorze naczelnym i będziemy komentować to co przed chwilą mogliśmy usłyszeć z ust róży Thun eurodeputowanej z ramienia Platformy Obywatelskiej, która przede wszystkim jednak wypowiadała się jako Nergal negocjator KE po stronie parlamentu Europejskiego z, która w ramach tzw. trilogu dyskutowała z komisją Europejską i Trade Union Rozwiń » for Europejskiej o kształcie w nowym kształcie rozporządzenia w sprawie bezpieczeństwa ogólnego pojazdów bezpieczeństwa ogólnego pojazdów chodzi oczywiście samochody w i chodzi o to jak mają być skonstruowane, żeby zmniejszyć liczbę śmiertelnych wypadków na europejskich drogach i pomyślałam, że dzisiaj przyjrzymy się tym pomysłom, bo to jest jeszcze nie przyjęty projekt na razie jest pierwsza z serii takich takich szczebli, które musi przejść dana deregulacja, żeby zostać prawem więc, żebyśmy się przyjrzeć mogli temu w necie problemom odpowiada a jakie ignoruje w i może zacznijmy od tego o co pytałam panią poseł w to jest o byt to rozwiązanie, które zostało odrzucone, a wygrało w konsultacjach autonomiczne hamowanie awaryjne samochód miałby sam hamować w momencie, gdy przekroczono byłaby prędkość pani poseł tłumaczy to nie byłoby bezpieczne kierowca musi zachować kontrolę nad pojazdem słusznie Holiday wiem to większość systemów autonomicznego hamowania awaryjnego nie hamuje wtedy, kiedy przekroczona prędkość ale kiedy śledztwo zmierza do przeszkody, a można zagrać to tutaj pan poseł twierdzi, że pozostanie jeśli chodzi o przeszkodę, a nawet Gdyni Orłowie małych prędkościach zwykle, bo rosną takie systemy, których łączy go raczej do miejskiej jazdy niż do wielkich pęcherzach mówi Rz mówi pan bardziej opakowaniu w jeździe wmieście, czyli od od ekipy gości tam 2030 km na godzinę o takim państwom do jakiej prędkości, ale to działa, żeby wyeliminować stłuczki głównie takie awaryjne hamowanie zapewniając, że działające za kierowcą, ale niskich prędkościach powyżej że, gdyby takie, bo taką Digital one też usłyszeliśmy z UE Stróże to on jest, że ma być wprowadzone rozwiązanie, które wyhamowuje auto automatycznie jeśli czujesz się już nie przetnie mienie przed przeszkodą tutaj nie było mowy o ograniczeniach prędkości to znaczy, że jeśli w mieście kierowca jedzie 80, a i, a wjedzie w pieszego na przejściu dla pieszych albo będzie próg w grochy jechali oni zwykle nie zadziała, bo to za rzekome, któremu no, bo to jest człowiek czas reakcji zwolni samochód, ale w nie tak źle działający system natomiast, ale to służba dzwon mówi tak mój pan, że przed chwilą usłyszeliśmy z osiemnastki budowanej, że jest zamiast autonomii automatycznego hamowania będzie inny system magistra hamuje przed przeszkodą, ale to jest nieprawdą nie zastępstwo to nie do końca to samo, ale rzeczywiście się zgadzam z takim poglądem róży Thun i inni tych ludzi, którzy przyjęli te zasady, że rzeczywiście te wszystkie systemy samochodowe, chociaż są sprzedawane klientom i zmuszenie takiemu uwagę na marginesie zmuszenie producentów do tego, żeby robić to w standardzie, a nie zmuszać wreszcie pokazuje jak cynicznie byli no bo jeśli wszyscy oni wolą bezpieczeństwo tak naprawdę każą płacić za atak każdy system to to nie myśleli o bezpieczeństwie teraz 1100 z głośnym liście do przejęć, ale drugim zgadzam się z Różą Thun każe żonie, że nie można na siłę tych wszystkich systemów zrobić obligatoryjnymi, bo moim zdaniem nie są jeszcze w takiej fazie doskonały idealny, czyli im i one dowolne test wystarczy spojrzeć na poznawanie z nami na rozwój i samochody rozpoznają znaki no jest to problem jeszcze jasne, dlaczego to w takim razie skoro on ich komisja Europejska Ros pisała konsultacje i wzięły w nich udział m. in. firmy motoryzacyjne stowarzyszenia zajmujące się pasażerami tam mnóstwo złotych organ organizacji to z jakiego powodu oni wszyscy razem zagłosowali jako pierwszym dominującym priorytetem miało być właśnie autonomiczne hamowanie awaryjne skoro pan sam, mówi że ten system po prostu nie zadziała Niewiem co nie wiedzieli, o czym mówią zbiorową nie oni wiedzieli mchu lub wydm i uważam, że rozsądnym jest przyjęcie, że często jako standardu inteligent błędem to Intelligent Speed Systems, który inni odbiera kierowcy kontroli Wilk, czyli rozpoznaje znaki na drodze ma też GPS połączony z mapami cyfrowymi, więc mniej więcej dokładnie, bo potrafi określić oczywiście, kiedy nie ma robót drogowych zmiany tak dalej, bo to w Polsce to będzie bardzo trudno zresztą na drogach, ale potrafi dać takie ostrzeżenie i w ten sposób pokazać kierowcy jak powinien jechać, ale jednocześnie mają możliwość naciśnięcia pedału gazu i pojechania szybciej dziennie natomiast tylko dla słuchaczy informacja i ten pomysł, który właśnie pisał redaktor Zboralski jest w tych propozycjach uzgodnionych z tyloma zresztą budzi ograła olbrzymie emocje w Polsce ludzie nie bardzo rozumiem jak to działa, ale nawet, gdyby działo takiego się boją, czyli że ograniczono prędkość do nominalnej na drodze to też miałem takiego strachu, bo chętnych nie rozumie się nie będziesz moją rodzinę to publicznie mówić, że zawsze ktoś jak to jak ktoś może kazać jechać zgodnie z prawem jedliśmy n p . nie rozumiem w tym w propozycji komisji Europejskiej idą w taką solą, który kiedyś myślałem że, ale jest trochę innej, a już dziś technologii jest możliwe określenie czy samochód znajdziesz na terytorium Polski czy Niemiec i generalnie nie było żadnego problemu w tym, żeby włączasz elektroniczna blokada to 140 m / h, bo w Polsce więcej nie można jechać miastu żadnego problemu i dlaczego tego się nie robi nic się z Realem tłumaczy, ale volvo już nie odmówią maksymalnej w ogóle taki można rozpędzić samochód, bo u nas więcej żniw nie można w ogóle, bo ich więcej niż to treść zeznań PIT i wszystkie samochody został odcięty od gminy są to już nie ma problemu z ludźmi, którzy dotąd 200 km przez miasto wali po autostradzie 250 i tutaj już jest 1 krok taki poza regulacyjnym, bo volvo już zapowiedziało, że wszystkie nowe modele za 3 lata będą miał maksymalnie 160 km na liczniku to jeszcze nie jest to co nam chodzi, ale widać, że volvo zaś być pierwszy krok i teraz robi pokazuje, że są one niemu nie muszą być tak szybki, bo to niepotrzebne no to jeśli chodzi o przeżywalność co musiałoby być dużo dużo wolniej Rządza i mały krok, ale właśnie i tyle kolejna część bardzo mi, że zdumiała też zasmuciła, że mam wrażenie z tego co mówiła pani poseł też tego jak się przyjrzeć się rekonstrukcji radni tej propozycji i tego w temu jak ona była w też przygotowywana, że punkt widzenia wszystkich decydentów jest zza kierownicy, że my niewiele tam było jednak zwrócenia uwagi na tych, którzy są poza samochodem i przykładem tego była to moja emocjonalna wymiana zdań z panią poseł na temat czarnych skrzynek ona mówi tak czarna skrzynka zadziała w, zbierając dane te kilka sekund przed wypadkiem i po czyli, zachowując je, żeby nie być takim Big brother w samochodzie, ale tylko w przypadku uszkodzenia samochodu albo gdy uruchomi się poduszki powietrzne nie w przypadku, gdy po prostu kierowca wjedzie w pieszego to nieciekawie, bo słyszałem też czytałem też inną opinię, ponieważ są szeroko komentowane w prasie branżowej także zagranicznej czy dam taką opinię, że czarne skrzynki plus Issa to jest możliwość rejestracji tego jak ktoś Issa tyle z niego, że z innym internetowy licznik prędkości węgiel z armią słyszymy kolejny alarm, domagając się może być wykorzystany teraz Niemcy sprawdzali również tam do tego, że jeśli kierowca wielokrotnie będzie naciskał pedał gazu pokonywał opór jechał szybciej niż pozwala na odcinek drogi to w połączeniu z czarną skrzynką może to potem rzutować na jego ubezpieczenie i Iranie to rozwiązywałoby problem taki znowu rynkowe balkon w Polsce bo, bo w wielu krajach oferuje się czarne skrzynki dobrowolnie kierowcą, zwłaszcza młodym, którzy płacą wysokie co bolesnego najeźdźcą grupy ryzyka na drodze to zbadamy od lat w Polsce niż ten ubezpieczyciel nie żadna z taką propozycją jeszcze do tej pory więc, gdyby taka regulacja Unii Europejskiej działa też w ten sposób atutem był problem rozwiązał globalnie, ale gminnej teraz derby problem w tym żąda jeśliby kierowca uderzył pieszego jadą z uwaga zgodnie ze znakami, ale nie, zachowując ostrożności i był albo nie, dostosowując prędkości do warunków, czyli mamy 50, ale jest np. burza z gradem i śniegiem jak wczoraj w Warszawie i w UE w tym momencie systemu nie dostrzegał, bo system n p . nie ma informacji o pogodzie, a kierowca taty siak wierzę wierzę no dobrze, ale dzisiaj mamy taką sytuację, że nie mamy tej czarnej skrzynki i też mamy zimę albo nagły atak zimy tak ostatnio w Warszawie ani chwili w Mazowieckiem i to co zresztą ludzie, którzy zajmują się opieką nad poszkodowanymi w wypadkach często zwracają na to uwagę, że przy takich warunkach warto zrobić dokumentację fotograficzną Szcześniak topnieje potem trudno udowodnić że, żeby taka inna sytuacja akurat na przejściu dla pieszych, gdy doszło do wypadku mojej dzisiaj też się z tym borykamy tym niemniej taki plus mimo wszystko, że samochód zapisze prędkość, jaką jechał kierowca myśli ona mieściła się powinien zapisać system nie, bo nie zaś, że nie dotyczy warunków drogowych nie nie zapisze na takim samym rozważana jest takie zachowania zasady jak ja rozumiem ja rozumiem czarną skrzynkę także przy zaistnieniu wypadku zresztą już dziś jest odczytanie w niektórych modelach samochodów takich jak np. prezydencka limuzyna i wyższe od rodzaju modele w tym, że samolot z wielu urządzeń oraz szerzenie można to raczej rzeczy z dnia, ale w nieporadny policjant z oponą prezydenta Dudy odczytano pewne rzeczy z komputera pokładowego już przed nie wszyscy jeżdżą takimi samochodami nie chodzi o to ile było, że być może to nie jest jasne nie chodzi o to, że mam taką wielką bazę, że komisja wraz z parlamentem i później radą przyjmą te przepisy opowiedzą o tym jak to z zdążono wizji 00 wypadków śmiertelnych na drogach w bo zmienia się samochód, ale to w ogóle nie wpłynie na bezpieczeństwo osób pieszych i innych niechronionych uczestników ruchu i zniknie ta grupa ponownie z radaru, dlatego że wszyscy skupią się znów na bezpieczeństwie kierowcy stąd np. kolejne lepsze czasy bezpieczeństwa alkomat blokujący w dniach lub Konotopa nie będzie, ale jak i powiesili propozycji, które chronią pasażerów możemy mówić o kwestiach dotyczących produkcji samochodów, więc tak, ale można było trudno było lepiej dostosować samochodu do pieszych to po co można było zrobić samochodami to szare przez to testy euro co pokazują też jak samochód jest niebezpieczny w zderzeniu z pierwszym od mostu im pomagać przy zastanawiają się na tym jakość bezpieczniejsze samochody nad pieszymi, ale powiem to dlatego my trenerzy oraz Polski pojadą na lewo w dalszym rozwojem egzemplarza, ale problem z pieszym jedno 100 EUR pietruszki inaczej one teraz będziemy rozmawiać w podróży to zapytam na samym początku od czego wychudzoną to znaczy jaki cel sobie postawiono, bo jeśli postawiono sobie cel samochody mają być bezpieczniejsze dla pasażerów, bo to zostanie prawdopodobnie spełniony, ale ona powiedziała coś innego ona powiedziała mamy bardzo dużo śmierci na drogach chcemy temu opowiada zaporę zapobiegać i teraz to rozróżnienie, które przedstawił Łukasz Zboralski czyli kto ginie na drogach jest istotne i zaraz po informacjach nic się zajmiemy, dlatego że okazuje się, że to w tej Polska odstaje i w efekcie to co ja tak krytykuje może być on bardzo przydatne we Francji, a dużo mniej Ano polskich drogach po informacje wracamy z redaktorem Łukaszem Zboralskim z portalu Berdych 24 PL audycja analizy Agata Kowalska przy mikrofonie ze mną studiu cały czas Łukasz Zboralski z portalu beta Rd 24 PL dla tych, którzy nie wiedzą w RDS, czyli bezpieczeństwo ruchu drogowego niezbyt ładny skrót, ale powszechnie przez nas używany ze względu na to, że ten temat może do gustu zejść z agendy od analizy EBOR Polska wciąż jest rekordzistką liderką jeśli chodzi o śmierć na drogach tuż przed informacjami w minioną pan redaktor był łaskaw nie zgadza się ze mną są bardzo cenię, dlatego że dyskutujemy o propozycji zmiany przepisów związanych z tym jak auta są skonstruowane z na poziomie europejskim w formie rozporządzenia ma być wprowadzona zmiana w samochodach ma być zainstalowane obowiązkowo w szereg nowych rozwiązaniach znanych rozwiązań, ale nieobowiązkowych, które sprawiają, że kierowca PL częściej gęściej jest kontrolowany i Real czy też wspierany przez swój samochód n p . wtedy, gdy przekracza prędkość albo gdy zjeżdża z pasa jezdni i pan redaktor powiedział na moje utyskiwania, że ten cały system nie bierze pod uwagę bezpieczeństwo tych, którzy znajdują się poza samochodem powiedział że, owszem, ale cały całość jest proponowana dla dla wszystkich krajów Unii Europejskiej, a Polska jest takim el Nino wyjątkiem, o co chodzi no to głównie o to że, chociaż światów przez wieś dyskutowali, że tak awaryjne hamowanie może też odbywać przed pieszym, że są takie systemy różnych firm, które wykrywają ruch i wygrywają zwierzęta już nie tylko ludzi, więc i uciekł na szczegółową taką techniczną opisy jak to awaryjne hamowanie będzie wyglądało w praktyce to, do którego zmuszeni producenci natomiast rzeczywiście wydaje się, że Europa podąża już dużo dalej niż my dlatego w Europie jest trend do obniżenia dopuszczalnych prędkości na drogach dlatego musi też cała Europa narodziła się komisja Europejska z ekspertami narodziła się, żeby inaczej zmusić producentów do produkcji bezpieczniejszych samochodów poszukamy łóżko koni szukają kolejnych dróg jak zrobić to do czego myśmy dusz chowaliśmy na jej my mamy pyszny spory duży problem w ogóle liczbą wypadków z liczbą ofiar, ale szczególny problem mamy z pierwszymi, ponieważ nadal oni stanowią niezwykle wysoki odsetek wśród wszystkich ofiar wypadków w kraju i to jest około 30 % zaś roku to, bo 28 rozum to jest jeszcze bardzo dużą moim memy patrząc z polskiej perspektywy zastanawiam się, że mogą też dyskutuje o tym jakie systemy mają być montowane samochodowe na kacu co dla pieszych ruch poszły trochę z tym poradziła, czyli nikt nie kwestionuje tego, że miasto 560 km na godzinę maksymalnie w Polsce można 60 wieczorami nie możemy tego przeforsować ministerstwo nie jest w stanie podjąć takiej decyzji, żeby ograniczyć prędkość wciąż poza zamieszaniem połowa kierowców na dni od, których rodzin, które może tak jeździć nie możemy, jakby nie my nie mamy z Wisły pieniędzy z drugiej na poziomie kraju nie możemy zmusić samorządowych zarządców dróg to Ciastoń operaty miejskie drogi do budowania bezpieczniejszych dróg na środku miasta bezpieczniejszych przejść jeszcze wiele rzeczy nie możemy nie umiemy nie potrafimy Europa idzie trochę dalej, bo do parlamentu już doszła, a trzeba już po tych rzeczy, których nie umiemy to mamy też dosłownie ostatnimi informację, że po raz kolejny w bez zaskoczenia dodaje odrzucony został pomysły, by dać pieszym w Polsce psiej prawo w 2 pierwszeństwa również przed przejściem dla pieszych, a nie tylko na samym przejściu MSW jak policja i posłowie byli przeciw są też nie jesteśmy w stanie tego przy walczyć o rozmiarze zachodnia Europa już dawno na ten etap za sobą ma, choć szum i muszę gdzieś w Polsce dyskusja od Koczona mityczny podział czyni obie obie strony, czyli radykalni zwolennicy wprowadzenia tego do prawa i radykalni przeciwnicy się wydaje, że inni nie traktują właściwie tego tematu Otóż wydaje mi się, że wprowadzenie tego do prawa takiego elementu, który już mamy zapisane w rozporządzeniu dotyczącym znaku do 6 przejść dla pieszych tam jest tylko, że rozporządzenie jeszcze głośniejszy niż ustawa prawo ruchu drogowym jest mamy spór prawny, gdyby częściej rozpoznania przepisy do ustawy prawo ruchu drogowym to kierowca musiałby zwalniać tak, aby nie sprawić inni zagrożenia pieszemu będącemu na przejściu lub wkraczające mu na niej dużo nam z moim zdaniem turbiną rozwiązywało całą sprawę z tym pierwszeństwo pieszych i nadal nie zwalniałoby to jednak pieszy zachowania szczególnej ostrożności i nie dawał im prawo wkroczenia bezpośrednio przed nadjeżdżający pojazd tak, żeby kierowca nie mógł wyhamować są główne obawy przeciwników organizują wolny dostęp pewnego rodzaju na sztuczka prawna, a mniejsze niż konkretów takie rozwiązanie jest w wielu krajach właśnie nim nie jest radykalnie zapisane to co zostawia się pewne pole do Norwegowie mają także stworzenie w rolę przejściowego Widzewem w Łodzi o silny sygnał dla oryginału Ellison wiedział on tak, ale wprowadzenie tego do do prawa i to jest to jest coraz mniej, gdyby Sony nieuzasadniony lęk wielu kierowców, którzy uważają, że jak to PIP już czas nam się zawsze winny winny, kiedy pierwszy przykład w wystąpieniu właściwie, a z drugiej są takie przekonanie o śmierci postąpili właściwie to nie tylko w czasie, kiedy go Lewko kierowca rozjedzie to wtedy może ich szans w poprawce w obronie sytuację wybrnięcia z bramy prosto na pasy dziecka i nawet przy zwalnianiu jechaniu z takim bardzo bardzo ostrożnie, że jednak dojdzie do uderzenia potraw setów obrazy są takie sytuacje i są sytuacje, w których kierowcy nadal nie będzie win NATO i nie będzie winny nawet jeśli miało pierwszy pierwszeństwo jeszcze przed pasami, bo nie wolno mu biegać tapas i t d . tak dalej, a teraz druga strona radykalnych zwolenników chodzenia tego przepisu moje zdanie niebezpiecznie uważa, że to nam rozwiązuje wszystkie problemy może już znalazł jednak, że osoby albo, że to magiczny sposób zadziała także moim zdaniem to zadziała także on unormuje sobie sytuację i będziemy post factum wiedzieli już to było w innych, ale czy to szybko zmniejszy liczby wypadków na przejściu dla pieszych nie oczywiście wyśle już sygnał do kierowców musiał być duża kampania sią jasno sytuację na przeszczep, że troszkę inaczej do tego trzeba podchodzić do narzędzi policji, ale nadal mamy w kraju niebezpieczne przejścia niebezpieczne infrastrukturę jeżdżących za szybko i t d. tak dalej jak ja to wszystko rozumiem natomiast mam wrażenie, że to, że policja i MSW jak i posłowie są po raz kolejny w przeciwko tym przepisom pokazuje w jakim punkcie jesteśmy jeśli chodzi o traktowanie pieszych to jest taki symbol ten to powrót pozycja wraca jak bumerang jest symbolem z no dobrze to w takim razie przyjrzyjmy się bliżej statystykom, które pan bardzo szczegółowo idei ciekawie opisywał na portalu Werder 24 PL, ponieważ com K G Policji jak co roku koło ma coś w tym razem wyjątkowo z poślizgiem, bo w kwietniu ten nie znaczy, a ta pamięć zaprasza mnie tu też Marc lekko jest bardzo muzykę, bo wcześniej już rozjeżdżają i że to jest jak znalazł już one nie zimuje w grę opublikowała wreszcie wyniki na drogowe za 2018 rok firma zwraca uwagę na to, że jest mniej wypadków, ale więcej ofiar to dziecko umrze to Wiesław Migdałek na portalu wart 24 PL przeanalizował on trochę głębiej dane policji, bo tego wszystkiego nie do tak wyczytać z raportu, który daje policja i poprosił ich o dodatkowe dane na jej, bo to niebywałe mniej wypadków mniej rannych, chociaż ciężko ranny miał dziwną sytuację mato wskazywaliśmy na portalu już wcześniej, że wyjątkowa anomalia były przy raportach miesięcznych w zeszłym roku zresztą wszystkie raporty miesięczne nagle zniknęły ze strony policyjnej publikowaniu tegorocznego raportu o Rydzyka na taki finisz tego co wiem nie będą publikowane miesięczne zostać w ogóle nie tak, aby pan, dlaczego nie przez was, bo ciągle jest cytuję co może za halę z Międzyrzecza tam liczby są przerażające, a druga metoda musimy zapytać policję, dlaczego zamierza nas, ale nie obarczać już tymi danymi rozwiązuje się stało, że mamy mniej wypadków więcej ofertą zeszliśmy do danych niższego poziomu i już teraz wiemy, że na co było także pieszych zginęło mniej kotom 70 osób mniej w ciągu roku to jest dobra wiadomość złą wiadomością jest, że nas samych przejściach dla pieszych akurat mamy wzrost liczby zabitych ludzi trzeci rok z rzędu to jest zła wiadomość widzą, że coś niedobrego się dzieje nas na przejściach dla pieszych i Ryana i pieszy powinien czuć się bez porażki oraz w ogólnej liczbie mamy mniej zabitych pieszych to dobrze kierowców samych kierowców jako prowadzący pojazdy osobowe zginęło też mniej lub do domu 4 natomiast zginęło dużo więcej kierowców jednośladów najwięcej pula ofert zwiększyli wzeszłym roku rowerzyści robotą 66 ofiar więcej było też Motor motorowerzystów ponad 20 i trochę motocyklistów, czyli widzimy, że jak duże coś coś też nie było wcześniej takich analiz myślę, że szkoda, że nie było przez lata takich analiz i comiesięcznych danych można reagować w odpowiedni sposób pytanie, dlaczego tak się stało w zeszłym roku nie wiemy, ale moja hipoteza jest taka, że było to wyjątkowo ciepły rok i ludzie jak lato rowerami jeździli bardzo długo, chociaż to nie oznacza dla dużej części jest dużo ludzi jest towarem to ma się wydarzyć, więc wypadku busu z samych statystyk i tak ma wynikać, bo tak nie ma nic nie powinno być tak nie jest samochodami często mam takie dyskusje w internecie może być udzielana jest im więcej Zachodu w tym musi być, więc woda mineralna świata to wyraźnie więcej rowerzystów jest coraz to więcej ginie, ale też działanie w nie działa też łatwo do obalenia zaś dyrektor Instytutu transportu samochodowego mówi o tym, wystarczy porównać do 3 w 19001007 . roku było więcej samochodów czy mniej niż teraz po 10 było mniejsze, więc mniej wypadków było więcej ofiar było więcej czy to nie ma prostego założenia, że im więcej samochodom oraz automatycznie musi być więcej wypadków więcej ofert my potrafimy na to wpływać pytanie, dlaczego nam się nie udało w zeszłym roku wpłynąć na to z rowerzystami co zawodzi, dlaczego tak się działo, w jakich miejscach oni ginęli też dużo pytań, na które powinniśmy jeszcze szukać odpowiedzi myślę, że krajowa rada bezpieczeństwa ruchu drogowego powinna w odpowiedzi znaleźć w nowszych zostaje bez komentarza z LNG jeśli chodzi o pieszych przez chwilę, ale jakoś wyjątkowo się na Rena tą grupą zasnąłem do tego, że oni należą do najbardziej niechronionych uczestników ruchu tych, którzy po prostu mają tylko o to co na sobie nic więcej nie chroni przed śmiercią w UE mówi pan coraz więcej ginie na przejściach dla pieszych i tu rzeczywiście coraz więcej seniorów no właśnie w zaborach i LO od lat zresztą osoby w wieku 60 lat, więc stanowią większość pieszych, którzy zostają zabici na polskich drogach i znowu w potocznym takich dyskusja w internecie to odczują kierowcy zżymają, że Kolejarz mówił o wypadkach piszemy, że jest więcej, że niebezpiecznie wygiął się zżymają, że przecież ci pierwsi chodzą święte krowy chodzą patrzą w impasie smartfony mają kaptury go jeszcze nie widziałem emeryta, który wchodzi zagrabione smartfon z słuchawkami w kapturze na prostą to kto z nich mamy problem to oni są zabiegi na drogach moja znowu hipoteza, dlaczego moim zdaniem, dlatego że oni nie są tak sprawni jak młodzi ludzie i po pierwsze nie potrafią uciec ze środka pasów kierowcy, który chce ich rozjechać po drugie i oceniają odległość jak oceniają najlepiej recepcja wieku im pozwala i być może chodzą na te pasy jest przekonanie, że jeszcze mogą wejść jak prof. Vetulani, a kierowcy jadą za szybko nie zdążą reagować na linii bio Wojciechowski, który są goście w tym studiu raz w tygodniu ciągle wskazuje w swoich licznych dyskusjach z internautami, że przepisy i infrastruktury powinniśmy przygotowywać dla najsłabszych uczestników ruchu np. seniorów albo dzieci ani dla tych sprawnych szybkich i silnych wyznajemy wygląda na to, że kompletnie zawodzimy seniorów zawodzimy seniorów one wchodzimy jeśli chodzi o infrastrukturę to zawodzimy jeszcze wszystkich tak naprawdę wydaje mi się, że 1 z powodów, dla którego urzędnicy tak bardzo, bo to urzędnicy już nie, bo nie posłowie urzędnicy opierają się wprowadzeniu tego zapisu pierwszeństwo dla pieszych jest fakt, że nagle zaczęto, by bardzo wielką wagę przykładać do tego jak sam zorganizowano w przejściu dla pieszych w, a to oznaczałoby pojazd ma poważne kłopoty są ogrodzone parkingi wokół potężne wydatki wyniosą oczyszczono przy małym przejścia przez drogi na psie w sumie 4 pasy z drogi bez sygnalizacji takie przejścia to to jest proszenie się o wypadek jest on jest bardzo dużo przejść dla doświadczonych, bo samo oświetlenie to też też nie wszystko też ostatnio pokazywać w portalu, że w Toruniu doszło do 3 wypadków na przejściach, które były oświetlone, ale zaraz chwileczkę panie redaktorze piesi giną w dzień, kiedy widać nie, ale nie dotrzymał złożonej za nie wiedzą, że w modzie mowa no to ja zawsze też mam taką dyskusję, że kierowcy pragną widzieć pieszego jeszcze przez 6 rzutów wszystko było oświetlone natomiast jak nie widzisz zwalnia się, dopóki nie zobaczy też taką zasadę warto dostosować, ale chodzi o to że, że nasze przejścia nie są dobrze zorganizowane i nikt nie wywiera presji na zarządców dróg, żeby to zrobić inaczej ba nawet moi zdaniem nie wiemy ile ma w ogóle mam przy dla pieszych w Polsce w Monako jest pan Krzysztof wygląda na to, że to z pierwszym jest coś nie tak skoro giną na przejściach i tak zostawia państwo z tą władzą, dlatego że mam wrażenie, że to jest dokładnie opis tego jak w Polsce powszechnie myśli się o bezpieczeństwie ruchu drogowego w bardzo dziękuję Łukaszowi Zboralski MO w portalu beta Rd 24 PL odsyłam proszę czytać tam dużo informacji pogłębionej dziękuję za ściąganie ciasnej formacji dzisiejsze analizy przygotował mnie to Solecki, a zrealizował Adam Szurlej Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: ANALIZY

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Słuchaj podcastów TOK FM bez reklam. Teraz wszystkie pakiety TOK FM Premium 40% taniej!

KUP TERAZ 40% taniej

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA