REKLAMA

Adrian Panek: "Wilkołak" to kilka inspiracji i prawdziwych, zasłyszanych historii

Kultura Osobista
Data emisji:
2019-03-28 19:00
Audycja:
W studio:
Czas trwania:
23:52 min.
Udostępnij:

Gościem Marty Perchuć-Burzyńskiej jest reżyser Adrian Panek. Jego film "Wilkołak" właśnie wchodzi do kin. Rozwiń »

Adrian Panek: "To wszystko zaczęło się od myślenia o gatunku, nie mamy tradycji kina grozy, ten film to jest film jaki sam chciałem zobaczyć".

Adrian Panek: "Wierzę w obraz i wierzę w kino, wierzę w opowiadanie, które nie wymaga słów" Zwiń «

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
dobry wieczór przed mikrofonem Marta Perchuć-Burzyńska od najbliższego piątku w kinach wilkołak najnowszy film Adriana Panka, który dzisiaj gościem kultury osobistej witam serdecznie dziękuję Adrian Panek, czyli zdobywca złotych Lwów za reżyserię na czterdziestym trzecim festiwalu polskich filmów fabularnych w Gdyni właśnie za wilkołaka od tamtej pory nie mieliśmy okazję porozmawiać, więc proszę przyjmij moje serdeczne gratulacje oczywiście w tyle od wspomnienia innej Rozwiń » nagrody chciałem dzisiaj zacząć, bo po nakręceniu filmu das historię fałszywego proroka Jakuba franka w 2012 roku, czyli 7 lat temu zdobyć nagrodę perspektywa imienia Janusza Kuby Morgensterna dla reżysera za najbardziej obiecujący debiut, którego twórczość posiada wielki potencjał i perspektywę rozwoju na przyszłość tak brzmiało właśnie uzasadnienie czemu, więc przy takim potencjale i z taką perspektywą na ten drugi film najważniejsze jak to się mówi musieliśmy tyle czekać pewnie dlatego, że to są w przypadku moich obu filmów to są dość oryginalne projekty pierwszy to był dramat kostiumowy z osiemnastego wieku ten test też takie nieoczywiste dramat nie czas się razem w ten jest takim kinem gatunkowym na pograniczu horroru thrillera dramatu psychologicznego historycznego, więc nie jest to kino, które można jakoś bardzo łatwo z kategorii zachować czy określić na jej zbieranie funduszy po prostu chwilę trwało to znaczy 0101 . jakiś traf scenariusza był koniec 2013 czternastym roku natomiast potem cała historia aplikacja w Polskim Instytucie sztuki filmowej szukanie koproducentów, ponieważ jest polsko-niemiecka holenderską koprodukcją znaleźliśmy w tych krajach właśnie zajęło trochę czasu i 8 lat 8 lat natomiast nowy w tej przerwie pracowałem normalnie jako reżyser komercyjnym, więc jak to się mówi nabijają rękę w tekście mówi, o czym mówić to po powiedzmy w takim razie z wielkim skrócie o tym, o czym jest twój najnowszy film wilkołak to jest historia grupy dzieci ocalały z obozu koncentracyjnego Gross-Rosen, które znajdują schronienie w wielkim Starym domu Pałacu, ale demony przeszłości tak naprawdę przez ten cały czas ich niestety nie opuszczają bosą atakowane przez wygłodniałe psy, które wypuścili likwidujący obóz ten esesmani powiedzmy jak i jak firmy takie jak wilkołak to rodzą się w głowie twórcy takiego jak Adrian Panek potem się to wszystko zaczęło się od myślenia gatunku to znaczy, dlaczego niektóre gatunki są mniej obecne w Polsce i w Europie jak ciężko chorych rośnie, bo thriller, a bardziej obecne są komedie romantyczne kryminały to wynika moim zdaniem z takiego doświadczenia realizm po prostu tego czy jesteśmy w stanie uwierzyć w firmach właśnie wyprodukowanych w Polsce łatwiej namierzyć miłość czy w zbrodnie natomiast trudniej uwierzyć w potwora i pomyślałem sobie właśnie, że to jest kwestia potwora wnętrze jesteśmy w stanie uwierzyć w wampiry nie ma tak łatwo, jeżeli się dzieje w kinie amerykańskim to jest taki sen, który śni mi już od 100 lat po prostu się może wydarzyć wszystko natomiast nie mamy zbyt wielkiej takiej tradycji dotyczącej właśnie kina grozy, więc ktoś zaczął od myślenia o potworze w tym potworem dla mnie był człowiek jednak człowiek, który dziś został spuszczony ze smyczy właśnie przez historię albo tak jak w średniowieczu się mówiło wilkołaka można poznać po tym, kiedy nie jest przemieniony Wilka, że to pod skórą ma futro, więc te zapowiedzi właśnie takich ludziach o dzieciach, które zostały mocno zarażone tym złem, kiedy bywa Bożej to z nich wychodzi właśnie, kiedy są już wolne w tym gatunku jeszcze, o którym zaczął się rozmawiać myślę, że będziemy kontynuować jeszcze ten temat, ale jeszcze jedno pytanie czy to był taki firma PL, który sam chciałem zobaczyć jeśli chodzi o wilkołaka, bo pamiętam, że przyda właśnie tak mówiło się, że dana chciały zobaczyć to prawda 1 z kim jest dokładnie opisano czym w czeskim, który chciałem zobaczyć, a nie widziałem go wymyśliłem nakręciłem, ale też właśnie kwestia przecierania pewnych szlaków też Gierak golem w Polsce tak tak tak tak mi się wydaje i to co to co to nie jest pierwszy film, bo wystarczy wspomnieć, że nie ma Agnieszka Smoczyńska czy Marcina Wrony, którzy też zrobili swoje filmy na pograniczu gatunków więc, więc to co myślę, że jest taka fala po prostu, które gdzieś bliżej kina art House owej kino gatunkowe różnym stężeniu pewnie tych proporcji, ale myślę, że to będzie po prostu rosło w ale teraz jak patrzysz na wilkołaka musi rzeczywiście w sieci firm często gatunkowy, bo jednak się udaje, że on dryfuje w różne strony wydają się, że w ogóle nie ma czegoś takiego już tak czysty gatunek, jeżeli pomyślimy o takich filmach horrorach jak chociażby te auta albo ciche miejsce no to są też inne to są te filmy, które łączą się gatunki tak w przypadku, gdy ta kwestia ta satyra w przypadku Czech różnica to jest kino rodzinne w jakim sensie, jeżeli pomyślimy co takich klasykach jak Niemcy ciśnienie to jest film, który ma w sobie właśnie tom taki walor kina psychologicznego obcy to jest film science-fiction minister zawsze było także że, żeby wystraszyć trzeba najpier w uwierzyć ta historia i temu służy, jakby ten był drugi człon po prostu w tym w tym combo teraz, że przypomniał na konferencji prasowej w Gdyni podczas festiwalu zeszłorocznego producentka wilkołaka przyznała, że tak gatunkowo goście wilkołaka była potrzebna m. in. o to, żeby zawalczyć o publiczność amerykańską premiera światowa była ona chyba największy festiwal filmów gatunkowych wolskim Teksasie fantasty kwestie i rzeczywiście film był dobrze przyjęte tam, ale był trochę kręcone pod ten festiwal nie pod polską publiczność nie my się wydaje mi się wydaje, że jak, by takie rozróżnienie teraz to też na pewno czas, kiedy istnienie PiS, ale też wcześniej chyba kino czy w oczy publiczności Europejską czy amerykańskim trochę się zaciera, bo żyjemy w nią w globalnej wiosce filmy polskie są na zagranicznych festiwalach zagraniczne firmy są w Polsce, więc wszystko krąży w tym krwiobiegu takim kulturalnym nie dało im po prostu zrobione tak jak udawało się powinno wyglądać kino gatunkowe jak kino gatunkowe mogłoby wyglądać właśnie w Polsce, więc ale, ponieważ gatunek to jest taki uniwersalny język, więc to działa wydaje mi się wszędzie w ale to się tak zastanawiałam, kiedy obejrzałem wilkołaka czy po czy nazwałby ścienne film np. horrorem wojennym można, by tego nazwać to jest tak naprawdę kwestia też tego czy na kogo działa to znaczy talentów, kiedy rodzice mnie opowiada jak glina ścianka w kinie mama potem bała się wejść do łazienki, choć jest nieśmiała nic pewnie dla tych, dla których ten silny mocniej działa, bo mocniej straszy to jest horror dla tych, dla których ministerstwo test thriller i to jest kwestia po prostu osobistego osobistego o podejście czy poczucie czy wrażliwości także wszystkim w Lubczy horroru wojny nie jest już wystarczająco horrorem, by horrory tej wojny w dodatku cierpiących od wojny przez wojny dzieci nią obarczać na pewno nie jest, ale niesie wydaje, że jesteś taki w opowiadaniu historii żonę w to przykład, jeżeli weźmiemy pod uwagę nie baśnie babci gąski albo baśnie braci k, bo gleba baśni braci Grimm to są my tak naprawdę pierwowzorem tych baśni są historie bardzo potworny kanibalizm jakieś przestępstwo seksualne, których ludzie doświadczali i które opowiadali sobie właśnie taki sposób trochę, bojąc się, że rzecz że, żeby powiedzieć coś nazwać coś co jest przywołać mi się bardzo podoba i wydają się także gatunek ryby kontynuuje tę tradycję to znaczy gatunek opowiada jakichś dramatycznych rzeczach jakich strasznych czy potrafi powiedzieć jakich strasznych rzeczach jednak w sposób atrakcyjny to znaczy, budując pewien świat, budując nastrój, budując pewną pewną umowność opowiadania, która i trochę nas wyciąga z tej traumy, a trochę ją przetwarzać tak czy Czech czy życzy wnuczek czy dziś jest takie przejście tych emocji Ślężan działa właśnie w ten sposób w Adrian Panek reżyser filmu wilkołak, który już od jutra w naszych kinach jest gościem kultury osobistej za chwilę wracamy do rozmowy teraz czas na informację w radiu TOK FM to dobry wieczór raz jeszcze przed mikrofonem Marta Perchuć-Burzyńska gościem kultura osobista jest dzisiaj Adrian Panek reżyser filmu wilkołak, który już od jutra w polskich kinach historia dzieci, które po dramacie obozu hitlerowskiego tworzą 1 grupę, a potem są atakowane przez biegłych z obozu psy esesmanów co z tej historii wydarzyło się naprawdę czy w ogóle jest coś takiego co nie jest prawdziwe w niej prawdziwe są, żeby dzieci w obozach prawdziwe jest to, że żywioły sen, żeby psy w obozach tak prawdziwe jest to, że dla dzieci, który nie miał co ze sobą zrobić były organizowane takie prowizoryczne domy dziecka właśnie w opuszczonych pałace czy takich miejscach historia z psami to jest część takiej legendy miejskiej z Dolnego Śląska jestem wzrosła, więc usłyszałem dotycząca gór Sowich myślę, że stojaki się jakaś wersja strachu przed wyrwą w niemieckim kilka lat temu przez Danię, która mówiła tuż po wojnie był wilkołak okresowo w górach Sowich w napadach na ludziach to wilkołaka druga wersja tej historii jest taka, że to była właśnie wataha niemieckich psów z obozu Gross-Rosen imienia Jana atakowały ludzi, więc to jest taki konglomerat 1 takim elementem inspiracji była moja rozmowa z kolegą, który podejmie swoim dzieciństwie 80 latach w Oświęcimiu po takich normalne życie jest z chłopakami dziś Attali podwórka, bo przechodzili przez druty do obozu tam się bawili i pomyślałem sobie, że to jest też taka historia naszej kultury tak, która jest jakąś taką kulturą w cieniu po prostu tego co się wydarzyło, ale tak jak trawa porasta te wszystkie miejsca tak samo jak życie wraca do jakiś równowagi, więc jest kilka inspiracji kilka prawdziwych historii kilka zmyślonych, ale w powiedzenie, że to jest to trend ten moty w przechodzenia do równowagi tak wracania do oddano do równowagi to jest rzeczywiście taki film o odzyskiwaniu człowieczeństwa, ale też inne, zadając bardzo trudne pytania o to ile w nas jest zła, które inne zło potrafi uruchomić to prawda i to nie jest tylko doświadczenie naszych osobistych rzeczy mam szczęście żyjemy w takich czasach dziewicze, gdzie indziej dzień dzień doświadczamy takich rzeczy, ale jest coś takiego jak myślimy o sobie jak tylko o kulturze, że mamy pewne lub uprzedzenia wobec rzeczywistości albo boimy się pewnych rzeczy, których niekoniecznie się boją inni i jest coś takiego że, że to zarażenie się kumuluje po prostu i wydawało mi się, że taka próba właśnie odejścia takiego instrumentalnego traktowania historii czy tego co się wydarzyło podczas drugiej wojny i zrobili z tego po prostu opowieści co by 3 czy właśnie gatunku jest taką próbą egzorcyzmy wania tego tak czy kiedy zacznę pracę w tym scenariuszem kilka lat temu wydawało się, że to jest ten czas w tym czasie tak dla naszej kultury natomiast nam się okazuje, że ta historia dalej ciąży nad nami a tym bardziej się wydaje, że się, że taki filmik tylko hasać dla mnie najbardziej przerażające w tej historii jest to, że ci mali bohaterowie znają tylko i wyłącznie zasady swoich katów dla mnie to było jak najbardziej mocne w tym filmie i tak się zastanawiam czy to jest historia o dzieciach ocalałych i ocalonych jednocześnie musielibyśmy WTZ zakończenie filmu wydaje się, że to zostaje w taki czy inny sposób, że to zarażenie po prostu tym, czego doświadczyły jest jakąś cechą, która będzie z nimi już do końca życia i pewnie nie porażają zareagują na to inaczej niektóre będą w stanie z tym żyć natomiast to jest pytanie o to jak my sami sobie poradzimy z takimi strasznymi rzeczami, które spotykają w życiu czy cieczy czy potrafimy z tego wyjść czy nie potrafimy też pewnie także wszystkie kwestie indywidualne to praca z dziećmi na planie jak wygląda jestem ciekawa gotówki nie podobna jest 1 z najtrudniejszych rzeczy, że w szkole filmowej odradzają podobno pracy z dziećmi i z psami właśnie ze zwierzętami Charlie Chaplin życiu życzył swoim wrogom, że pracowali albo z dzieci miały ze zwierzętami natomiast my jaj mają producentki Agata Szymański Magda Kamińska pracowaliśmy wcześniej z dziećmi ze zwierzętami nie w takim natężeniu ale, ponieważ wiedzieliśmy, że jest to, trudno więc dobrze się do tego przygotowaliśmy tak naprawdę kluczowe wydają się był casting na cześć szukaliśmy dzieci, które miałyby w sobie pewne ROD pewien rodzaj energii, które można wykorzystać do tego, żeby zasugerować tę traumę, tak więc szukaliśmy po prostu dzieci z charakterem niegrzecznych takich, które nie boję się bójek np. rzeczywiście zjechaliśmy całą Polskę i znaleźliśmy taką grupę ośmiorga dzieci, które w różny sposób, jakby oddawały te postaci część część z nich pojawia się w castingu części część n p . ci główni bohaterowie trochę z Konina tak zmodyfikowaliśmy scenariusz właśnie po nich nie mieli doświadczeń niektórzy z nich to zabawna sprawa, bo Nikolas przygoda w został znaleziony przez nas w wieku 12 lat, a teraz zdjęcia się przesunęły o 2 lata, a i wtedy Nikola zagrał placów placu zabaw i ataku paniki, a rzeczywiście trudno się dziwić, ponieważ ma taki rodzaj charyzmy i takie zdolności aktorskie tematu ściekach, które bardzo ładnie wychodzą na ekranie po raz drugi chłopiec Kamil poniesie był bardziej taki wycofany i ta praca z nim polega bardziej na tym, żeby dziś odkrywać jego warstwy emocjonalnej, którą po prostu w sobie miał to wygląda w ten sposób ze zwierzętami było także inne wcześniej mają producenci pracowały przy filmie Kuby Czekaja, który z wilkami mniej sprowadziły z węgierską grupą Horka, która zajmuje się właśnie tresurą Wilków to do różnych filmów w Europie, ponieważ to wilki się świetnie sprawdziły prosiły o to, żeby przygotowali 3 my potem spotkaliśmy się nie dostaliśmy od tych scenach, bo to miało wyglądać co można zrobić taki pies jest w stanie wykonać potem z kolei zrobiliśmy takie próbne zdjęcia z dziećmi z psami już na miejscu w tym Pałacu, w którym kręciliśmy i to były takie pierwsze przymiarki no i potem to właściwie przygotowani już na 100 % rozpoczęliśmy zdjęcia, więc to to żmudna praca, ale przy je w, a wracając jeszcze do dzieci tak się zastanawiam czy psycholog dziecięcy miał sporo oddano do roboty na planie filmowym wydaje się, że bardzo mała to znaczy praca z dziećmi czy pracach nad trzecim filmie to jest dla nich zabawa taka była ich ósemką oni mieszkali razem w 1 miejscu spędzaliśmy właściwie całe lato w tym 1 Pałacu były w centrum uwagi wszyscy zwracali na nią uwagę nic się, że się to bardzo podobało natomiast nasz dom w kontekście tematyki nadal grać inaczej pracowaliśmy ze starszymi dzieci inaczej z młodszymi to trzeci starsi wiedzieli kogo jest także dość szybko wiemy o tym, skąd się co to oznacza Auschwitz jak to wyglądało więc, więc to co to niebyła taka praca życia było im wytłumaczyć tym stylistycznie pracowaliśmy bardziej na takich emocjach związanych z tym, kto kogo lub gdzie jest konflikt się dzieje ten kontekst oczywiście był natomiast nie graliśmy tego się nie da zrobić nie graliśmy po prostu traumy tylko graliśmy takie rzeczy, które wynikają po prostu emocji młodsza dziewczynka ma też dekret o g 6 lat i ona myślała, że definiować fach po prostu, więc to było dostosowane dostosowane do jakiegoś poziomu, ale nie tyle wrażliwości czy wrażliwości też, bo Bobo Bobo oczywiście wiedziała, że to są poszlaki, że były dzieci więzione natomiast chodziło o uruchomienie wyobraźni każdego niemal każdego działa tu są to dzieci widziały firm i dzieci widziały się źle i tak to łącznie 106 latką tak to dzieci wspaniałe zjawiskowe również saniami dzielnica i Danuta Stenka i na o Danucie domyślałem się od początku, kiedy pisałem scenariusz pracowałem z nią przy swoim pierwszym filmie to był 1 dzień zdjęciowy mielczankom kompot potrzeby, żeby trwało dłużej, więc zaproszeniem do tego filmu ja się wspaniałomyślnie zgodziła natomiast rzeczywiście szukaliśmy długo takie twórczyni dwudziestolatki Hanki, która gra w tym filmie jest jakimś sensie tak amok opiekunką tych dzieci taką będzie dla tych chłopców i szukaliśmy dość długo, ponieważ angażujące naturszczyków po prostu angażowaliśmy ich na zasadzie pewnie Energi, która ma nie mieli w sobie takie zestawienie z profesjonalnym aktorem, który jest bardziej tych technicznych wydaje mi się żebrze, by się sprawdziła, więc szukaliśmy w Polsce młodych aktorek trudno nam było znaleźć kogoś, kto naszym zdaniem do tego pasował, a ponieśliśmy też równolegle castingi na Ukrainie, szukając odtwórcy roli czerwona ani karnisty młodego chłopaka on się nagrywali ze swoimi koleżankami ze szkoły teatralnej no i jest jednak taka różnica między polskim tożsamy z tym aktorstwem wschodnim i turystyki bardzo emocjonalny serce mam lat na dłoni ogromne styka z tym nie miałem wrażenie, że to są jakieś takie dziewczyny postaci jak lecą żurawie każdy z tych z nich brak takiej przejmujące rodzaj energii nawet szliśmy po momencie, żeby przepisać chcemy, żeby to była aktorka stamtąd nad miastem łączy pojawia się Sonia, która jest Rosjan kontroli kościelna przeprowadziła się do Polski i była właśnie po trzecim roku Akademii teatralnej zrobiła taki cel casting wysłała nam, kiedy zobaczyłem to zobaczyłem pewien rodzaj emocjonalności bardziej niższy niż, że to zrobią bardziej na mnie wrażenie niż mniejszy niż to, że jest ona aktorką czy wtedy po prostu zobaczyłem, że MO, że mam tu postać Antoni Komasa Łazarkiewicz odebrał zresztą złote Lwy na festiwalu w Gdyni właśnie za muzyka wielkie brawa dla niego dźwięk ważne też bardzo w filmie grozy jest mamusi groźnie dźwięk czyli, żeby wystraszyć widza jednak to prawda są specjalne techniki nie tylko zresztą w dźwięku czy w muzyce, ale też montażu, które sam opatentowane, gdyż dziesięciolecie, a nawet gorzowskie strasznie zły stan firm w ostatnim etapie rozumiesz rozumiem tak oni tego się nie da zrobić, żeby się tego nie nakręci na planie to jest taka technika, do których dochodziliśmy z Jarosławem Kamińskim montażystą czy dramat się układa o tyle łatwiej, że mimo, że to się układa zawsze przy pracy trzeba jakikolwiek, bo nie było natomiast kino gatunkowe jednak się posługuje pewnymi chwytami, które trzeba znać i wracając do dźwięku do muzyki dźwięk robiliśmy w Holandii z koproducentem naszym pani mi trochę większe doświadczenie w tej pracy, więc tworzyli ten nastrój na któreś z Antonim dość szybko doszliśmy do porozumienia czy są, jakby takie fragmenty tej muzyki to jest po prostu muzyką, która buduje napięcie natomiast ten główny taki moty w muzyczny i właśnie winię trochę tego wprowadzenie jakiegoś elementu takiego fantastycznego w tych emocjach to jest właśnie zasługa Antoniego jego wyobraźni artyzmu i to pochodzi po prostu od niego, więc to jest przyjemność pracy z z innymi twórcami, którzy po prostu wnoszą coś od siebie i w sumie to jest właśnie najlepsze, że nie jesteśmy w stanie przewidzieć tego co się stanie na końcu, bo to jest po prostu składowa wielu wielu talentów w mieście zdjęciach powinniśmy powiedzieć Daniela Danielczuk tych bardzo mocna strona wilkołaka tak naprawdę pomyślałem, że za dużo słów oprócz tego 1 magicznego, którego państwo nie zdradzimy wcale nie musiałoby paść z ekranu i samym obrazem widz mógłby się nacieszyć jeśli chodzi o ten film zresztą pamiętam jak po premierze wspominanego już filmu das nieodżałowany Zdzisław Pietrasik napisał recenzję, że wprost rzuca się w oczy, iż Adrian Panek jest reżyserem wierzącym przede wszystkim obraz to prawda, że obraz wierzy w kinoteatrze wie, że takie opowiadanie, które nie wymaga słów i wydaje mi się, że to jest właśnie kwintesencja języka filmowego i pracując myśląc nad tym filmem staram się uciekać dialogów w tak naprawdę montażową zlikwidowaliśmy jeszcze kilka kilka takich scen, które były drogowe właśnie po to, żeby nie zepsuć tej magii, która się zrobiła dziś właśnie na styku tych obrazów takich rzeczy bardziej cielesnych które, których aktorzy mieli w sobie poza tym praca z dziećmi wymaga tego, żeby unikać dialogów to znaczy, że dzieci mają pełną energii w sobie mogą być takimi postaciami trochę, jakimi są w życiu i to się bardzo dobrze sprawdza bardzo łatwo jest się wywrócić 6 dni, a one zaczną grać dialogi, które nie są po prostu mnie nie wynikają z nich nie wnikając w sytuacji gdy, więc tutaj tego nie było poza tym też to co mi się podobało w tej historii to to, że te dzieci są sprowadzone do roli zwierząt, więc właściwie nie używają języka takiego jak my używamy teraz o to, żeby się komunikować to to jest taka komunikacja jak wśród zwierząt to znacznie Atom to nie musi być agresja zawsze, ale jeżeli mamy 3 albo kot to wiemy, jaką się, zachowując znaczy, że coś się nie podoba to po prostu walą na pomoc, bo gryzą, więc i są takie to taka redukcja tych dzieci do roli właśnie takich zwierząt też wymaga tego, żeby ten język nie pojawiał się zbyt często, a też, gdyby coś co co sądzą się wydawało ciekawej i kiedy myślałem o tym jest taka ogólna, jakby atrofia takiej kultury w tych czasach właśnie czterdziestym piątym roku to znaczy jest taki rok zerowy, kiedy się wszystko skończyło skończyło się pewne czy cywilizacja i nawet te psy, które od tysiącleci były wychowywane po to, żeby nie atakować ludzi są nauczone właśnie od tego, żeby atakować, żeby zabijać język, który się tam pojawiać tylko właściwie językiem Comment on też został zniszczony, więc to jest taka historia po prostu o tym, że cywilizacja się skończyła tych dzieci wylądowały dziś o opuszczonym miejscu w lasach, które było kiedyś pięknym Pałacem teraz jest trochę zrujnowane i zacznę wszystko odnowa i wilkołak proszę państwa od jutra już w kinach film, którego reżyserem jest Adrian Panek, który jest gościem kultury osobistej na sam koniec już dosłownie powiedz nam coś w swoim kolejnym projekcie i czy będziemy musieli na niego czekać również 8 lat kolejny projekt to jest pierwszą taką ambicję, żeby zrobić im współczesny, więc powoli się zbliżam do tego i to jest filmów z lat siedemdziesiątych taka retro futurystyczna opowieść inspirowana donosem Philipa Dicka, który ten napisał w 70 czwartym roku do rzeźbienia Stanisława Lema, który stwierdza, że nie ma takiej pisarze Stanisław leży to musi być jakiś spisek zza żelaznej kurtyny, bo to niemożliwe, żeby 13 × tyle wspaniałych powieści, że to jest wymierzona w amerykańskiej literatury science-fiction w ich też będziesz autorem scenariusza tak jak w przypadku Wilkowa dostali scenariusz jest gotowy film miastu producenta będziemy aplikować środki mam nadzieję, że będzie dużo szybciej niż wilkołak Adrian Panek bardzo dziękuję ci zaś groźniejsze spotkanie wilkołak tak jak już mówiliśmy od jutra w polskich kinach Marta Perchuć-Burzyńska do usłyszenia czesne informacje w radiu TOK Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: KULTURA OSOBISTA

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Podcastowe produkcje oryginalne, podcasty z audycji TOK FM oraz Radio TOK FM bez reklam z 40% zniżką! Dobrego słuchania w 2023!

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA