audycja analizy Agata Kowalska przy mikrofonie dzień dobry państwu się w analizach zajmiemy się m. in . Brexitem i niech państwo nie wzdychając ciężko dlatego, że to będzie naprawdę interesujący epizod tego dnia długość trwającego serialu po osiemnastej 40 przyjrzymy się momentowi, w którym parlament brytyjski mógł sam zadać sobie pytania dotyczące brexitu i sam na nią odpowiedzieć skutki były interesujące zachęcam państwa do słuchania o tym jakie były pytania,
Rozwiń »
jakie były odpowiedzi, dlaczego dzisiaj część brytyjskiej prasy ubolewa część po prostu siedzi o tym, po 1840 z Jarosławem Błaszczakiem z Instytutu stosunków międzynarodowych na Uniwersytecie warszawskim, ale zaczniemy analizy od tematu, który cię czasami rodacy nazywamy zajmowanie się samym sobą test ten moment, kiedy rozmawiamy o dziennikarstwie prasie mediach, czyli w radiu w rozmawiamy o o tak naprawdę w naszej branży rzadko robimy, ale czasem po prostu nie można wytrzymać i trzeba o pewne z po pewne sprawy popytać pytać będę naszego gościa eksperta pana mecenasa Macieja Ślusarka z kancelarii LSW dzień dobry dzień dobry państwu, ale sprawa dotyczy samej wierchuszki władzy w Polsce chodzi o Kancelarii Prezesa Rady Ministrów, która tempo poinformowała, że wszczyna inne w gdy postępowanie czy to będzie taki taki przetarg na reklamę reklamowano ma być piątka Kaczyńskiego, czyli program rządowy dotyczący kilku pomysłów polityk resortowych i ta reklama ma się ukazać w 2 dziennikach ogólnopolskich i co ciekawe na całe strony mają być reklamy jeszcze jest jedno załóg założenie w LM na stronach sąsiadujących z tymi reklamami nie mogą ukazać się treści krytyczne wobec rządu ani w jakikolwiek sposób nawiązujące do polityk objętych piątką Kaczyńskiego w i pomyślałam, że to jest szereg różnych założeń, które poczyniła KPRM, by zareklamować politykę rządową, ale oczywiście ten ostatni element, czyli wskazanie, że Gazy nie może na sąsiadujących tronach dowolnie cenę publikować treści jest Nike najciekawszych panie mecenasie zaczniemy jednak od początku czy sam fakt, że Kancelaria Prezesa Rady Ministrów chce wykupić reklamę, która ma być promocją programu rządowego to by powinno wzbudzać jakiekolwiek wątpliwości z punktu widzenia prawa oczywiście nam się takie przypadki były z punktu widzenia prawa nie ma tutaj chyba żadnych przeciwwskazań w, a fakt, że to jest akurat okres tuż przed wyborczym, a piątka Kaczyńskiego była ogłaszana przez nie premiera, ale właśnie prezesa prawa i sprawiedliwości czy to powinniśmy się jakoś specjalnie też kwestia finansów publicznych czy dobrze temu przyjrzeć, choć wydaje mi się, że kto będzie jednak do obrony, że to jest jednak rząd ma prawo komunikować pewne kwestie komunikuje, a i ten element może być istotnym celem jest prawdopodobnie tutaj bym nie widział wielkiego precedensu w zwarciu takie historie były mniejsze zdarzały jest oczywiście widzę w tym nie jest słynny pewną niespójność noże co innego rząd, a co innego nie partia, która powołuje większościową rząd oczywiście to toaleta jest zupełnie co innego w tym sensie powinna być uporządkowana, ale przypuszczam, że rząd przyjął ten program tego każdy siedzi tu taniej jest on wie jak przystało nie przypuszczam, że jednak jest to program rządowy ani program w danym raz mnie tak teraz poszczególne ministerstwa wywiązują się wolniej lub szybciej z tych polis tych zobowiązań i trwa spór o pieniądze na to, że tutaj mamy porządek wiemy, że takie sytuacje mogą mieć miejsce na dodatek wiemy, że te reklamy mają być nie tylko promocją, czyli na pochwalenie się, ale wręcz mają też pełnić funkcję informacyjną ma dotrzeć do beneficjentów jak twierdzi Kancelaria Prezesa Rady Ministrów informacja o tych różnych nowych możliwościach drużyny mamy porządek Momo, niemniej wróżę troska Nuno przygotował chodzimy do kolejnej fazy chodzi o reklamy my się ukazać 5 z czego po przynajmniej 3 na trzeciej stronie tych dzienników w LM, która jednocześnie na pozostałych stronach sąsiadujących nie mogą, a on publikować tu cytat treści sensacyjnych lub deprecjonujący w Kancelarii Prezesa Rady Ministrów lub o tematyce zawartej w reklamach, o których mówimy no i co tu począć, z której strony się przyglądać temu, by za zastrzeżenie w przetargu no muszę policzyć mogę bardzo ciekawe zjawisko z tego co wiem to precedensowe w takiej formie, bo oczywiście można na jasno powiedzieć zdarzało się taki był środowiskowe debaty nawet na ten temat zdarzało się widzieć gazetek, które jest publikacja wielkiej reklamy jakiegoś samochodu, po czym nagle się okazuje, że przez cały tydzień przed tydzień po ukazują się artykuł na temat samochodu akurat tej 1 marki wszystkie one nie wskazują, że ten samochód jest niezwykle wygodny szybki bezpieczny druk w zasadzie najlepszych w nogę rzeczywiście nie czasami raziło ewidentny wyraził związek chroniły znaczących wydatków danego wydawcy na reklamę jednocześnie z treścią od redakcji no to powinno być całkowicie niezależna, ale strzelił pan mówi być może gdzieś tam zaszła taka transakcja, że my wykupimy u was kosztowne reklamy, ale jednocześnie częścią tych reklam nieoficjalną będą po pozytywnym dla nas treści już redakcyjne tak jest im było to przedmiotem jak mówi środowisk też środowiskowych debat pamiętam dobrze, ale jakość dróg, ale nad tym panować, ale to zaznaczmy przy tym przykładzie 1 latach zburzono już tak nie na działanie skandaliczne nie wolno oczywiście to pokazywało w zależności od redakcji od wydawcy, czego nie może tu być w cywilizowanym świecie zasadą jest całkowita niezależność redakcji od wydawcy, bo też przypomnijmy może nie słuchaczom, że to od kuchni od państwa na czele z kim innym jest wydawca czy ktoś, kto spółka, którą prowadzi radio Opole wydaje gazetę i zarząd pewnego przedsiębiorstwa, które zatrudnia zatrudnia dziennikarzy zatrudnia osoby dookoła, o czym innym jest redakcja, gdzie podejmujesz decyzje o tym, jaki kształt ma treść publikowana w Gazecie czy to coś umieszczane na antenie wtedy jak rozdział 8 my nazywamy roboczo chińskim murem oddzieleniem, który ma mam być nie przenikalność tak jest, ale bardzo nie znamy pomysły na to, bo znam też różne regulaminy wewnętrzne redakcji, gdzie leży, więc jezior takich przypadkach, kiedy przychodził redaktor naczelny tłum dobrze, ale prozie wydawcy ja przyjmuję stanowisko redaktora naczelnego pod warunkiem, że spisujemy właśnie ten tzw. chiński mur te zasady nieingerowania w redakcji, więc wydaje się oczywistym, że ta redakcja musi być odsunięta od wydawcy teraz, ale może nie zaraza poczekajmy momencie, bo ten chiński mur mam wrażenie, że coraz większemu z ulegała rozmieszczeniu i się wzorować to co się dzieje w mediach to połączenie między NRD, gdy wykorzystanie dziennikarzy do pisania tekstów, które są właśnie elementem np. gazetki sponsoringowej czyli jaki się jakaś firma zwykłym sponsoruje gazetkę, ale ta gazetka jest wkładem do właściwego Dziennika i ewidentnie widać, że tam wprawdzie teksty są interesujące informacyjne, ale nie są częścią tej gazety, choć to, by tylko jednak takiej gazetki, która jest jednocześnie produktem reklamowym reklama może przybierać różne formy natomiast powinna być wyraźnie wyodrębniona i tego, o czym mówią przepisy w związku z tym, jeżeli nawet wewnątrz gazety będzie jakiś dodatek będzie oznaczony też uwaga treści sponsorowane czy dodatek reklamowy czy specjalna promocja danej firmy Eaton coś co ładnie wygląda Gazeta no to tutaj prawdopodobnie pretensji, by mieć nie można ani 1 z 1000 dziennikarzy no to jest napisane kogo dodatek sponsorowany, aby dziennikarze tej samej gazety piszą teksty i co wtedy jedno wydaje się, że może tutaj dosyć łatwo dojść do przekroczenia tej granicy i wpływania na to internauci, aby zobaczyć, jaka jest mowa w danym sponsorem czy te treści były tworzone niezależnie przez redakcję w czy też jednak było to jakoś zatwierdzane czy wręcz przychodziła danego oddanego jest jeszcze jedno zagrożenie w taki efekt mrożący, że przecież wiadomo, że skoro piszemy do gazetki tym sponsorowanych to pewne rzeczy nie wolno zawodowemu nie zajrzy tam tekst krytyczny wobec sponsora no tak zakładam, że nie tak jest dlatego to jest zjawisko w ogóle samo w sobie jest fatalny niedobre zresztą jest taki może wziąć pod uwagę, że taka próba rozmiękczania tej tezy tych materiałów reklamowych promocyjnych w pewnym momencie mówiło się czymś takim to dotyczy bardziej niż portali internetowych reklama natywna tak chyba tak chyba to zostało nazwane, czyli że ja opowiadam o czymś co ja robię np. jakiś sport uprawiają działa okazuje się, że równolegle reklamuje inne miejsce, gdzie można dany sport uprawiać badano też chcą tak jak wtedy, gdy jest to jednak reklama ukryta jak co, do której bo to jest najważniejsze pytanie czy słuchać odbiorca gazety i wiek ma świadomość, że to jest sponsorowane reklamowane, bo to jest najistotniejsze, ale Car nie weźmiemy go zaraz wiem, że zła, że niecierpliwie czekają został kanclerzem wraz z danymi związanymi z 9 tys ale dlaczego pan obaw kąpać to jest wyjątkowo groźne to jest niebezpieczne a dlaczego cud kolejno w sali gry na szali leży wolność wypowiedzi i prawo nas obywateli do informacji do informacji, która jest prawdziwa i wolną od jakichkolwiek nacisków dziś mamy je, że trafia do nas informacja, która nie jest przez nikogo podrasowana nie jest przez nikogo ustawiono także pokazywać n p . ten model samochodu w lepszym świetle tylko to żadna informacja dziennikarza radiowego czy dziennikarza prasowego, który rzeczywiście opisuje ten samochód my mu samorządu pewnego rodzaju zaufanie i na taki mandat, żeby jego wypowiedź na temat tego samochodu były dla nas istotny ważne, że się okaże, że jego informacje jego artykuł jest jednak sponsorowanych sposób dla nas niewidoczny, a te artykuły pisane pod danego producenta lub jest to po prostu informacja nieprawdziwa w tym sensie tracimy konstytucyjne prawo do informacji Ano właśnie momencie właśnie na to czekałam, kiedy urządzenie chodzi o to by wyłącznie, że dziennikarz straci na wiarygodności do nie chodzi o to, że konsument zostanie wprowadzony w błąd lub gdy ten czytelniczy słuchaczy zostanie trochę naciągnięty, bo to była wykupione informacja pochodzi o tym, gdy wartość nadrzędną nie ma nie tylko mówimy o wolność słowa mówimy o prawie do informacji tak jest prawie konstytucyjnym do informacji, bo przypominam to nie tylko prawo prasowe to konstytucja gwarantuje nam prawo do informacji i w ten sposób skonstruowany jest prawo prasowe, że ma nam gwarantować żoną buduje ten chiński mur, bo ma nam gwarantować, że ta informacja, która do nas trafia była informacja tworzoną przez dziennikarzy ani ustawa zakłada, że oni mają jednak pewną renomę oni mają swój charakter złożony zarówno z zawodem zaufania publicznego w związku z tym będą wolni od tego rodzaju wówczas, jeżeli się okazuje, że jednak tworzą materiały, które mają się podobać tylko 1 producentowi nie no to te informacje są nieprawdziwe, a jeżeli chodzi o samochód no to jest 1 mały problem, jeżeli to będzie dotyczyło polityki tutaj przejdziemy do tematu nikt pani redaktor była notowana jest dramat się okazuje, że może to wpływać na nasze wybory w zakresie procesu demokratycznego w właśnie o to chodzi, że to jednak gdy to prawo do informacji przekłada się bezpośrednio na to jakich podejmiecie kolejne wybory jeśli chodzi o konsumpcję, jakie wybory życiowe podejmujemy, ale też i na ile jesteśmy w stanie ocenić tych, którzy nami rządzą na ile jesteśmy w stanie ocenić czy to co się z nami dzieje w życiu zależy od podjętych decyzji no i teraz pytanie jak traktować w tym kontekście zamysł tkwi w Kancelarii Prezesa Rady Ministrów po informacjach nie teraz tylko dopiero po informacjach przyjrzymy się takiej propozycji, jaką przedstawiła KPRM, aby wykupić ogłoszenia w 2 dziennikach ogólnopolskich to będą reklamy, ale obok tych reklam nie mogą znaleźć się treści sensacyjne lub deprecjonujący Kancelarii Prezesa Rady Ministrów lub o tematyce zawartej w reklamach kancelarie to był cytat ze tego z tego dokumentu zaraz po informacjach wrócimy zastanowimy się, kto ponosi już teraz odpowiedzialność czy to jest złamaniem prawa i kto będzie ponosił odpowiedzialność jeśli takie reklamy, by się ukazały po informacjach wracamy wspólnie z mecenasem Maciejem śluza Arkiem z kancelarii LSW, a jeśli państwo mają dodatkowe pytania głosy oburzenia lub lub inny rodzaj komentarza proszę pisać analizy małpa to klub KSM analizy Agata Kowalska przy mikrofonie z nami w studiu cały czas mecenas Maciej Ślusarek z kancelarii LSW i rozmawiamy na temat historii, którą rozpoczęła Kancelaria Prezesa Rady Ministrów, ogłaszając przetarg na reklamę chciałoby reklamować piątkę Kaczyńskiego dziennikach ogólnopolskich 2 miałoby się ukazać po 5 reklam w każdym z czego 3 co najmniej miałyby być na trzeciej stronie ty każdego z tych dzienników i to wszystko do połowy czerwca albo szybciej w IR w jasnym się wspólnie z panem mecenasem czy tego typu ogłoszenie ten jest legalne, a to, dlatego że my dodatkowym elementem dodatkowym kryterium tego zamówienia jest oto taka treść teren ten, kto będzie realizowała agencja reklamowa musi zagwarantować, że w dniu publikacji reklam na stronach sąsiadujących z zerem z tymi reklamami nie będą publikowane treści o charakterze sensacyjnym lub deprecjonując zamawiającego, czyli Kancelarię Prezesa Rady Ministrów lub o tematyce zawartej w reklamach zamawiającego w czy już w tym momencie może mówić o złamaniu prawa po pierwsze, wydaje mi się, że słuchaczom warto przypomnieć albo wyjaśnić, że istnieje coś takiego jak przestępstwo, które jest przewidziane przez prawo prasowe i ono dotyczy sytuacji utrudniania bądź tłumienia krytyki prasowej to oznacza, że ustawodawca ma bardzo wyraźnie bardzo mocno ochroni właśnie tę wolność dziennikarską niezależność redakcyjną, o których mówiliśmy przed przerwą, gdy powiedziałem, że sam początku naszego spotkania, że to głoszenie rzeczy się precedensowy, bo ile zdarzały się takie przypadki, które ewidentnie stanowiły pewnego rodzaju naruszenia tej normy nie ingerowania o tyle tutaj Kancelaria rady po Prezesa Rady Ministrów wręcz oficjalnie wpisuje tę gwarancję do warunków przetargu, więc czegoś takiego rzeczywiście jeszcze nie widziałem i nie mam cienia wątpliwości, że próba wkroczenia w autonomii redakcji, że w sytuacji, kiedy dany wydawca zdecyduje się na umieszczenie takie takie reklamy niewątpliwie utrudnianiem i tłumieniem kręcili nosem w modzie czy mówimy już o tym, etapie, w którym jakaś agencja reklamy wykupili wygra ktoś inny przetarg wykupi reklamy, a wydawca, który te reklamy sprzedał wpłynie na redakcje, by nie publikowała obok nas on sąsiadujących tronach z krytych tych krytycznych artykułów czy w tym przypadku mówimy o odpowiedzialności samego wydawcy tak czy dżokerem w KPRM oczekuje, że dany wydawca zagwarantuje, że w danym momencie, kiedy będzie publikowana reklama obok odzienie w całej Gazecie też jasno powiedzieć tylko też na stronach sąsiadujących no tak czy owak nastrojach sąsiadujących nie wolno podejmować ani tego tematu ani nie żadnych innych sensacyjnych deprecjonując tych Kancelaria prezesa rady mini album to jest niewątpliwie ingerencja już Teresin też gazet, ale to jest to jest jakaś pułapka, dlatego że skoro wydawca może ponieść odpowiedzialność skarb, a ten, kto reklamy stworzył i te stoją wykupił już nieraz i może być to toczy się od morza bydło, by tutaj toczyć dłuższą rozmowę pewnie będzie musiał się nad tym zastanowić prokurator, bo to są sprawy ścigane z urzędu gminy jest to przestępstwo ścigane z urzędu można być zamach na pewnego rodzaju czy pomocnictwo podżeganie do tego, żeby takie przestępstwo został popełniony błąd oczywiście tym, który nie utrudni nie może być nie musi być 1 osoba to nie tylko wydawca, który przyjdzie redaktor powie słuchaj stary mamy taką oto reklamy proszę mnie nie publikuje się ani tam ani przed ani porządnych krytycznych głosów zajmie 6 min to jest ten moment, kiedy nie jest to jest dokonywana ingerencja w tę niezależność redakcyjną, ale przestępca może dotyczyć osób innych, które są w ten sposób inaczej zaangażowany ktoś, kto np. przyjdzie do wydawcy będzie go straszyć będzie mówił nie wolno ci na mój temat żaden sposób zapisać krytycznego też popełnia nie jest to przestępstwo, które jest opisane w sprawie osób, czyli możemy sobie wybrać taką sytuację, w której ten MOP tuba służą zrozumieć Kancelaria Prezesa Rady Ministrów rozpisał przetarg, w którym nie będą uczestniczyć same gazety chodzi o agencję reklamową, którą następnie zajmie się wykupem ma też zorganizować różne upusty, a i teraz jeśli agencja reklamowa, zamawiając reklamy w 2 kupuj z reklamy w Dzienniku w jakikolwiek sposób zapisze test owo zobowiązanie wydawcy, że nie będzie krytycznych treści to już mamy pewność, że ona też popełnia przestępstw będzie utrudniał tłumi krytykę prasową tak jest, a skoro Kancelaria Prezesa Rady Ministrów za mieszczan to o szczegółach zamówienia takie właśnie takie kryterium to znaczy, że również zakłada ono musi być spełnione, lecz tylko taka taka reklama ma ich interesuje, więc mamy też nagrody aż 3 podmioty, które uczestniczą w tym ewentualnym w tej procedurze odrzucać tak dlatego powiedziałem, że sprawa precedensowa i wybitnie niezwykła, że ktoś tam no nie zastanowił się nie przemyślał i nie wziął pod uwagę, że istnieje w Polsce jednak wolność prasy i zakaz ingerowania w treść publikacji prasowych ten zapis jest na tyle wyraźnie, że wydaje się, że Kancelaria Prezesa Rady Ministrów powinna dowiedzieć no ale albo też nadeszły nowe czasy, w których prawo prasowe z nim na nowo interpretowane bez zmiany w i jawne staje się to co być może kiedyś funkcjonowało pod stołem jest jeszcze 1 w tej ciekawy element chodzi o to, żeby nie publikować treści o charakterze sensacyjnym i gdy pracując zamawiającego, ale zamawiający nie jest rząd niezdrowo i sprawiedliwość tylko Kancelaria Prezesa Rady Ministrów jest jej jest o tyle przynajmniej zawyżone charakter tego od tej cezury tak, że chodzi tylko łącznie okopy RM co samo w sobie wydaje mi się interesują, ale może niezbyt przyjemnie nie może być jeszcze artykułów o tematyce zawartej w reklamach zamawiającego, czyli że, jeżeli coś byłoby podobnego omawiał te tematy, które są przedmiotem reklamy czytała tzw. piątka Kaczyńskiego na to to też będzie do złamania może odejść na dodatek ten tytuł, kto tę umowę czy ten przetarg wygra i złamie umowę to jeszcze zapłaci tak też mamy maile pytania i mamy też telefony przypomnę analizy małpa to klub KSM i 224444044 napisał do nas słuchacz, który chce pozostać anonimowy kije są tak pracuje w mediach gospodarczo technologicznych z dylematem wiarygodności mierzy się codziennie Polska wydaje się być krajem, w którym wielkie koncerny w UE mają więcej praw niż w innych krajach i bardzo chętnie wpływają na treści publikowane przez nas serwisach gazetach nie tylko z telefonem oddziału PR można spotkać się po artykule, w którym nadmienia się o kłopotach, jakie dana firma ma n p . w innym państwie firmy potrafią domagać się zdjęcia tekstu budziły zmiany autoryzacja to bardzo często wpisywanie całych fragmentów pod dyktando koncernu i wycinanie przez ich przedstawicieli pracy informacyjnej, która jest rzetelna mam często wrażenie, że pod tym względem jesteśmy skolonizować ani na koniec pytanie do pana mecenasa jakoś odniesie do wysiłków firm na rzecz cenzurowania głosu dziennikarzy w taki właśnie sposób na papierze można powiedzieć, że przepisy prawa prasowego zostały zmienione dosyć dawno już wpisane bardzo wyraźnie, że w netto ładne to fatalne warunki dotyczące autoryzacji był bardzo ogólny przepis, który tak różnie niektórzy zrozumieli rzeczywiście zdarzało się, że nie wysyłano do autoryzacji wywiad, a przychodziło zupełnie inny widać jeszcze wnieść osoba, z którą wywiad przeprowadzono sama wpisywano w pytaniach tych, którzy dla takich źródeł frajdę daje takie jak było to pewnie też dosyć głośno wychodzisz ustawodawca przewidział wpisał, że przysłania nowych pytań nie stanowi autoryzacji autoryzacji tekstu, więc 3, odnosząc się do tego mogę powiedzieć prawo system radzi pozostaje tylko, żeby je stosować w no ale rozumiem, że to co opisał nasz słuchacz to jest taka codzienność dziennikarza, który czuje się bezradny, ponieważ wygląda przynajmniej z tego opisu, że cała redakcja jest już w pewnym mechanizmie aut umoczony w mechanizmie, w którym dział PR, czyli dział zajmujący się z wizerunkiem być może państwo ze sprzedażą reklam, gdy tych dba o fotel od oceny firmy od tych reklamodawców czy 3 my wtedy na wypełniaczy można tylko o rozpłakał się taką rzeczywistością i powiedzieć tak na pewno być nie powinno jej na pewno poważny poważni wydawcy i poważne redakcje mają ten chiński mur jakoś opisany jako sprecyzowany i każdy dziennikarz przychodzi do redakcji jest zapoznawany wiadomo, że jeżeli są jakieś naciski to można się skarżyć do redaktora naczelnego czy jest taki sposób odwoływania się tak tak czy jest jakiś sposób procedowania jak temu przeciwdziałać, ale on coś jest, że na korytarzach te firmy mają na prawników więcej my byliśmy na cały na 1 rok funkcjonowania całej całej całej firmy no ale to jest co innego, bo to proszę wziąć pod uwagę, że co innego kwestia naciski od ze strony prawników jakich firm, które są opisywane czy blok bohaterów, którzy są opisywani, jeżeli były publikacje są nieprawdziwe no to oczywiście tak jest właśnie pozostaje w jednostce opisywanej nic innego tylko korzystać z prawnika i i oczywiście mówi o tym, też bardzo wyraźnie prawo prasowe, że odniesienie się krytyczne do pracy dziennikarza czy zarzucenie mu niewłaściwości postępowania w żadnym stopniu nie jest naruszanie tej wolności prasy to jest przeciwdziałanie naruszaniu wolności słowa, bo pamiętajmy, że to jest rzecz oprócz wolności prasy czy wolność tego co ciocią co pisze Gazeta i to jest to konstytucyjne prawo jest również wolność słowa, ale z wolnością słowa użył łączy się odpowiedzialność za słowo i wolność słowa nie jest, że wolnością uzupełnienie ograniczono się kończy tam, kiedy wchodzą dobra osobiste inne osoby czy, jeżeli na krótko prasa pisze nieprawdę to nie jest korzystanie z Konstytucyjnego w prawa wolności prasy, dlatego że jeśli prasa pisze nieprawdę to można to zestawić z faktami i sprawdzić pójść do sądu natomiast jeśli jest odwrotnie, czyli w kuchni pisma np. o którym nauczyciel czy medium, którym pisał tutaj słuchać dzieją się takie rzeczy to to nie jest jawne kolejna słuchaczka tym znów proszę o anonimowość proszę bardzo dawno nie było aż takim takiej serii, która pisze tak proszę wziąć pod uwagę fakt, że na rynku są tytuły, które spełnią ten przez nas omawiany i wszystkie pozostałe warunki przetargu bez łamania prawa prasowego n p . Gazeta Polska codziennie czy rozumie, choć wysłać też, że jest dużym ogólnopolskim Dziennikiem w o nakładzie powyżej 100 000 miesięcznie i że i tak nie ukażą się artykuły krytyczne i dalej tu słuchać każdy stawia mocną tezę, że można nawet podejrzewać ustawienie przetargu czy nie to już chyba tutaj byśmy byli tak daleko nie chcieliśmy wyjazdem, że metoda słuchaczka mówi o tym, że poniosą gazety, które nie zamieszczają krytycznych ocen wobec rządu, ale jednak co innego, bo jeżeli przyjmą taki obowiązek umownie to znaczy, że godzą się na to, że ktoś im zakazuje pisania czy sam sam ten zakaz stanowił ingerencję wolności wypowiedzi danej redakcji czy danego dziennikarza, więc się to, że nie pisano to do Dorn rozumiem tak jest, ale na pewno to nie znaczy, że w numerze mogą spełnić kryteria tego przetargu wraz z notowań są podpisanie umowy w takim przetargu ciekawe są rzeczą bardzo ciąży coś z tym będzie działo, dlatego że w moim przekonaniu Gazeta czy jakakolwiek agencja, która przystąpi do tego przetargu no żyć z góry skazuje się na inne naruszanie przepisów ustawy o posłach, a nasz słuchacz może inaczej pan Piotr z Poznania zadzwonił powiedział, że jego zdaniem pan mecenas stosuje rozszerzającą interpretację tej konkretnej normy prawnej bowiem zdaniem pana Piotra reklamodawca ma prawo zapewnić sobie, że bezpośrednio obok reklamy nie będzie on negatywnie opisywane no i jeszcze raz możesz zapobiec, jeżeli obok reklamy jest zamieszczony tekst od redakcyjnych tak czy redakcja tworzy jego treść to, jeżeli jednak redakcja czy wydawca zobowiązuje się, że pewnych rzeczy tam nie będziemy pisali tym samym ogranicza swoją wolność z nią bardzo mogę zgodzić się, że zdaniem tego słuchacza i uważam, że to jest ingerowanie w to treść, a z kolei pod krzyż, ale państwo za intruza temat bardzo dziękuję za te wszystkie głosy analizy małpa to klub KSM i telefon 224444044 tu z kolei pan Krzysztof z Gdańska zadzwonił powiedział, że jego zdaniem reklamodawca ma prawo stawiać takie warunki, jakie chce, a to od przyjmującego zamówienie zależy czy się na nie zgodzi pewnie trochę zbadanie zgoda no bo on oczywiście może postawić jakieś warunki nie tylko jest dosyć kompromitujące, że Kancelaria Prezesa Rady Ministrów czy w sytuacji, kiedy prawo prasowe Warty kule pierwszy mówi o tym, że prasa zgodnie z konstytucją korzysta z wolności wypowiedzi i organy państwowe zgodnie z konstytucją stwarzają prasie warunki niezbędne do wykonywania funkcji zadań NATO aż dziwne, że akurat taki pomysł takiego przetargu wychodzi właśnie z Kancelarii Prezesa Rady Ministrów graty to miejsce z tego to na pewno nie powinno nigdy wyjść proszę państwa w tym momencie przerywamy, ale widzę, że bardzo duże zainteresowanie co mnie cieszy, bo martwi się, gdy mówimy w radiu o o mediach, bo wtedy mam wrażenie, że państwo mają zarzut, że nie nie państwo problematyką własnych, ale właśnie chodziło miał dużo pokazać to nie jest tylko kwestia pojedynczych dziennikarzy to nie jest kwestia 1 tytułu jest kwestia nas wszystkich czy mnie czy będziemy mieć zagwarantowaną niezależną wiarygodną prasę czy inne media czy też nie wygląda na to, że Kancelaria Prezesa Rady Ministrów zmierza do tego, żeby jednak trochę krytykę prasową ukrócić co będzie dalej z tym przetargiem zobaczymy czy już na tym etapie jakiś urząd może się zająć inny niż prokuratura w hymnie, a to podpada tylko pod prokuraturą go zobaczymy w mecenas Maciej Ślusarek z kancelarii LSW bardzo serdecznie dziękuję za wzorzec ograniczenia i wszystkie informacje ciasnej nam informacji Radia TOK FM Boni wracamy z analizami i
Zwiń «
PODCASTY AUDYCJI: ANALIZY
-
14:47 W studio: Adam Neumann
-
-
-
23:55 W studio: dr Adam Ostolski
-
14:05 W studio: Piotr Grzymowicz
REKLAMA
POPULARNE
-
29.01.2018 17:20 Analizy26:25 W studio: dr Adam Ostolski , Karolina Przewrocka-Aderet
-
12.03.2018 18:40 Analizy15:15 W studio: Bartłomiej Derski , Jerzy Haszczyński
-
29.01.2018 18:40 Analizy15:06 W studio: Jakub Medek
-
26.01.2018 18:40 Analizy14:30 W studio: Leszek Cichy
-
03.04.2018 18:00 Analizy22:22 W studio: Michał Laskowski
-
23.02.2018 17:20 Analizy28:50 W studio: dr Sebastian Duda
-
09.02.2018 18:00 Analizy19:31 W studio: Patryk Wachowiec
-
-
30.01.2018 18:20 Analizy30:11 W studio: Jan Śpiewak
-
05.02.2018 18:00 Analizy21:33 W studio: Hanna Zielińska
-
29.01.2018 18:00 Analizy23:22 W studio: Wawrzyniec Zakrzewski
-
08.11.2017 18:00 Analizy24:14 W studio: Eliza Michalik , Hanna Zielińska
-
23.01.2018 18:00 Analizy28:09 W studio: Diana Piotrowska
-
02.02.2018 18:40 Analizy12:17 W studio: Natalia Broniarczyk
-
-
02.06.2020 18:00 Analizy25:20 W studio: dr Karolina Krasuska
-
04.05.2020 18:00 Analizy43:34 W studio: Hanna Zielińska
-
23.03.2018 18:00 Analizy22:46 W studio: Robert Jurszo
-
-
03.04.2020 18:40 Analizy14:26 W studio: Roch Kowalski
-
26.03.2018 18:40 Analizy13:37 W studio: Krzysztof Cibor
-
31.03.2020 18:40 Analizy14:41 W studio: dr hab. Dawid Sześciło
-
19.02.2018 18:00 Analizy35:01 W studio: Agnieszka Pawlak , Mariusz Szulc
-
01.06.2020 18:00 Analizy23:55 W studio: dr Adam Ostolski
-
-
03.04.2020 17:40 Analizy14:06 W studio: prof. Marek Chmaj
-
16.03.2018 18:40 Analizy14:02 W studio: Justyna Suchecka-Jadczak
-
-
21.05.2020 18:00 Analizy21:47 W studio: dr Katarzyna Kasia
-
15.02.2018 17:20 Analizy25:39 W studio: Marek Lisiński
REKLAMA
DOSTĘP PREMIUM
Wszystkie audycje, kiedy chcesz! Teraz TOK FM Premium 30% taniej: podcastowe produkcje oryginalne, Radio TOK FM bez reklam i podcasty z audycji. Nie zwlekaj, słuchaj wygodniej!
KUP TERAZSERWIS INFORMACYJNY
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
-
TOK FM
-
Polecamy
-
Popularne
-
GOŚCIE TOK FM
-
Gazeta.pl
-
WYBORCZA.PL