Krzysztof Woźniak przed mikrofonem audycja zmotoryzowani oczywiście Scott Jerzy Lemański narodowe muzeum techniki dzień dobry pani się w dzień dobry panu dzień dobry państwu długo zapowiadane z Ferrari łączy się z jednoosobowym założycielem i z osobą, która była i kierowcą rajdowym i pewnego rodzaju wizjonerem i założycielem marki Ferrari, czyli Enzo Ferrari sięga historia dużo dużo wcześniej niż jesteśmy teraz teoretycznie, czyli w czasach powojennych drugiej wojny
Rozwiń »
światowej tegoż oto pana, bo no i długo żył długo żył ścigał się jak długo, że prawda znamy przypadki, że ci, którzy się ścigali, bo każdy z nich, bo przestałby pan Bóg z Ferrari było także i muszę syn urodził w momencie, kiedy system urodziła się absolutnie wycofał stąd chyba kiedyś mówiliśmy, że sam Ferrari niniejszego na samochodzie Ferrari jest fajnie jest takich samochodów nie było natomiast za Ferrari on jest chyba 90 lat i co ciekawe do samego końca praktycznie miał decydujący głos w swojej firmie w przeciwieństwie do wielu innych znamienitych nazwisk tak jak chociażby citroen czy nawet w pewnym sensie Reno, gdzie nie do końca panowali oni nad swoją firmą pod w ostatnich latach swojego życia natomiast Ferrari rzeczywiście do obu skazany na to jego ojciec sam prowadzi jakiś warsztat metalurgiczny coś takiego każdy ma działać od samego początku obcował z techniką, chociaż sam Enzo Ferrari ciągle się z tego co wiem, że śpiewakiem operowym tam pisarzem pisarzem nawet był bogaty z domu mówi tak Archi to tak pisarzem był w takim sensie, że zapisałem piesi sprawozdania sportowe natomiast jeśli chodzi o śpiewaniu w Operze Nova średnią to wyszło zafascynował się może trochę dzięki ojcu, bo ojciec zaprowadził magistra wyścigi i ją zafascynował się samochodami i mając 20 parę lat już był kierowcą Alfa Romeo jest najpier w próbował wywijać malował freski no właśnie, bo na koniec poprzedniej części oczywiście do odsłuchania spotka Stach powiedzieliśmy, że Ferrari coś łączy z wieloma różnymi markami samochodami też wspomniano o takim dojść w Polsce dobrze znanym modelu samochodu to bowiem, ale właśnie we włoszech najpier w Enzo Ferrari był związany z fiatem później z Alfa Romeo głównie z Alfa Romeo przez Stambuł ścian tak, by on był związany od 1920 roku, czyli wtedy miał 22 lata już zaczął być kierowcą rajdowym i tak de facto innych, chociaż jeździł tylko przez 12 lat, bo trzydziestym drugie roku wycofał się z mu się urodził i działał tylko Scuderia Ferrari Scuderia Ferrari taka ekipa to taki dział Alfa Romeo zajmujący się samochodami sportowymi i ten dział działał funkcjonował od 1930 roku, czyli w okresie 3032 Ferrari fundusz wypracował w tym dziale, ale jednocześnie jestem kierowcą rajdowym potem zrezygnował z prowadzenia samochodu i skupił się tylko na działalności jest Nigeria Kerali pracując na rzecz Alfa Romeo ROD drogi Ferrari ego i Alfy Romeo rozeszły się tuż przed wojną 3009 . roku, kiedy do Ferrari w pewnym sensie pokłócił z Alvaro mordu w dochodach i tam nieporozumienia i zaczął działać właściwie na własną kieszeń na własny użytek na własny rachunek w ale akurat wybuchła druga wojna światowa w ich wtedy trochę on produkował już ulg prądu zajmowała się sportem motorowym, a korek samochodów jako taki jest konkretnie jej nie budował je, ale dużo rzeczy musiał pracować nawet duża ulga może wykonać nawet 1 listu, bo był do tego zmuszone tak jak wielu tych znanych jest znany z fusów samochodów no i poza tym tak Włosi wybrali przecież tak, aby oboje nie pojawił się wreszcie te pierwsze jej pierwsze samochody a gdy często mówiliśmy, że została zaproponowana pomoc tym wszystkim firmom motoryzacyjnym, które zaczynały ponownie działać po drugiej wojnie światowej w Niemczech we włoszech te takie dotacje pewnego rodzaju lub interesie Amerykanów darzy biedna stara ma też dostało coś tak feralnie dostałem go tak, dlatego że Ferrari jeszcze nie funkcjonowało jak mogę tylko wtedy Alfa Romeo jak najbardziej wszystkie te filmy jak wszystkie te firmy skorzystały nowe Ferrari jeszcze nie do końca, bo właściwie tak pierwsze samochody to dopiero czterdziesty jednak powiedzmy sobie siódmy rok i wtedy od razu pojawiły się pierwsze zwycięstwa, w których takie ciekawe, że moment, kiedy Ferrari zaczęło coś znaczyć na arenie międzynarodowej to jest moment narodzin nie tylko Ferrari, ale faktycznie już Formuły 1, bo rok 1950 nam się narodziła formuła 1 i jednocześnie moment, kiedy przestała cokolwiek w tym tej królowej sportu znaczyć Alfa Romeo i inni, a samo do nich oczywiście ściga miała swoje samochody wyścigowe wyścigowe, ale w formule 1 jako takiej Alvaro moc sukcesów nigdy żaden nie osiągnęła i to był właściwie koniec Alfy Romeo i jej, a rozpoczęły się ten wielki tryumf tego tłumaczy nam na wykres Alfa Romeo CEDC góralowi, jakby to było, gdyby fal, gdy wyrządza, gdyby Ferrari został, tym bardziej że Ferrari miał nosa do dobierania współpracownikom i chociaż bardzo ważny zaraz powiem nazwisko, którym pan był już tak tajemniczo mówi ale zanim było Jasło dnia przypomniałam sobie nawet Otóż wspomniał o tym, rumaków i teraz chciały tego nie skończy celu ma w ogóle wziął prawda, bo w internecie bez doczytać się czasami rzeczy takich nie do końca sprawdziło w oldbojach w ogóle po raz pierwszy trener Rumak niema żadnych Ferrari tylko Rumak zdobił samochody Alfa Romeo w czasach, kiedy jest były wyścigi, kiedy działało to jest kuria Ferrari i pierwszy raz pojawił się w wyścigu spadł z belgijskim wyścigu w lipcu 1932 roku jest, skąd on widział Otóż najbardziej znany włoski pilot, który był tak znany we włoszech jak w Niemczech obecnie czerwony Baron Baron jak u nas w czasie drugiej wojny światowej postawy i wręcz taka osoba na Legię legenda dana osoba mityczna mamy Francesco Baracka, bo taką się nazywał malował swojego rumaka na samolotach, ale nieprawdą jest jak państwo przeczytać w internecie, że to główne źródło godło herb rodziny baraku lista się do tam broni koni koń skandowali, więc jak mieli swoje od wieków prawda i to rodzina nie nieprawda Baraka malował tego czarnego konia i nie czerwonego, bo też możecie państwo się do tej tezy taki był czerwony malował, ponieważ to był symbol włoskiego pułku Kawalerii wieku tam 1012 lat Baraka się kształcił i miał sentyment do tego do tego nie jest pułku i on uważał, że ten czarny namalowany koń przyniesie szczęście przynosił mu do pewnego czasu było, bo Francesco Baraka zginął w 1918 roku, a sam koniec pierwszej wojnie światowej, ale ten koń stał się w pewnym sensie symbolem i inni piloci też zaczęli go malarz i ponieważ Baraka przyjaźnił się z Ferrari moich bardzo przyjaźnili i kilka lat później Ferrari spotkał matkę Dara na rajdach spotkał matkę Sandecki Baraka panią hrabinę Pauliny biadoli nasze chyba nazywała i ona namówiła Cezarego, żeby tego konia skoro tak przynosi jej synowi Stacey wybiera on tego koja uwiecznił też na swoim samochodzie co zrobił Ferrari i te samochody wygrywał i wtedy cała załoga wszyscy z ekip starego postanowili zatem kont będzie symbolizował ich kim ich i z drużyny i tak to było, że ich drużyna właśnie miała tego konia namalowanego na samochodzie Alfa Romeo dopiero w 1940 siódmy roku, czyli wiele wiele lat później jeszcze po drugiej 201 wojna musiała przejść dopiero później pojawił się te konie na samochodach Ferrari, bo wtedy pojawił się samochody Ferrari tak, że to jest takie wyjaśnienie Rumak najpier w był Alfa Romeo, a zatem dla rodziny za alfą Romeo skoro przynosiła szczęście nie jakoś sobie młodzież tego węża w 2 maja, więc dla oczywiście pamiętać należy jednak na tych samochodach wyścigowych skoro przynosiła szczęście to mogliby zostawić atut to jak Mercedes prawda wynajmie innym lotu i dania logo tutaj tak, ale ja z Palmir zna państwa ja uwielbiam firmy, które trzymają się 1 Love to jest dla mnie bardzo ich do Oscara Jan Góra wstrzyma się trzyma się także w porządku no właśnie i mamy okres powojenny pojawiają się pierwsze samochody Ferrari pierwszym samochodem był Ferrari 125 LO no taki kształt cygara pojawił się w czterdziestym siódmym roku pojemność tam miał silnik i 1,5 l niecałe 120 koni mechanicznych i jego firmy mogą oczywiście Enzo Ferrari, ale projektantami tego silnika było 2 panów bardzo znany już we włoszech jej oś nazwał diakoni coś takiego nacisku miał Colombo jak i na włoski nie do końca potrafię wymienić wymawiać odbudową u to była już Marka w tym czasie we włoszech i dość młody bardzo młody właściwie ciekawy, by tam tak nazywał się Aurelio lamp LED i ów Aurelio lamperii wtedy miał 30 lat młody chłopak po studiach pełen zapału i zaczął projektować takie silniki zakola Bugu pod wrażeniem naprawdę i ta spółka radiowa z tej spółki posiada dużo wycisnąć i miał rację dopóki lampy LED i pracował w Ferrari miało to największe sukcesy potem Lampre i przeszedł do fiata i co zaprojektowały w jaki zaprezentował bardzo udany silnik do modelu, który Fiat wprowadza w 1961 roku na rynek 1300 to 1500 taki model 13001500 lamp Brett Bielan Bregi, który wcześniej produkował projektował silniki rajdowego Ferrari i nagle zrobił samochód pod silnik samochodu użytkowego i okazało się, że udusili bardzo udany z charakterystycznym brzmieniem lata pokazały późniejsze bezawaryjny właściwie mogąc pracować w różnych warunkach i 1 i znamy go właśnie nim znamy też nie, bo wokół tężni, który montowaliśmy do fiatów 1254 i w dół przez długi czas do zdrowia rozgląda za dobę poloneza i zjada polonez do fiata poloneza tak jest, dopóki nie pojawiły Steca, aby okres 16 start miał dużo wspólnego nieźle, ale potem te były zapowiedzi myśli od rovera citroena i t d . w każdym razie w Polsce ten silnik miał drugą młodość, bo my żeśmy klamek i naprawi zaprojektowało w swojej tam by wyjazd z dziesiątego roku osiemdziesiątego pierwszego roku jeśli nie był w wywiadzie 13001600 potem Włosi zabili następcę katastru, zwłaszcza PiS, do którego zrobili zupełnie nowy silnik wtedy to był kosmos silnik 90 opony, a nawet dali ten silnik, który włożyliśmy do fiata okazało się raz pokazał 11 Fiat lepiej sobie radziły niż włoskich artystów kosmicznym silnikiem, ale może Lampre Tito wyczuwało się trochę nosem pieśń przyszłości na krawędzi lameli wyczuwało się nie nie sądzę, że boi się w godzinach, gdy silnik trafi do OFE nie Palikotowi chodzi o co o to, że później świat przecież tam dużo dużo dużo dużo później, ale jednak w tym, że tak powiem wchłonął franki przecież na dachach i energia odnawialna woli wpatrywać z Avili bank Millennium 11, ale dopiero w przyszłości tak jak powiedziałem faktycznie pierwszy model powojenne to 125 Gil z oznaczeniem SR był on był tak walimy znak drogowy oni tam czas to główny festiwal produkował, mimo że w śladowych ilościach, bo to było to samo produkcja 15202542, ale miały literki MME widełki określone w nazwie Intel, które to oznaczało to samochód do użytku cywilnego jej białe literki IS i tutaj tym przypadku to, bo 147 c est taki samochód takie pojazdy galę silnik OV bank, a właśnie z 25, bo później za chwilę się pojawił samochody Ferrari 166 Ferrari 159 wcześniej starali się tam 195 i 250 to nie jest to, że państwa kolejne jakaś tam liczba rozwojowa i t d . Tomasz ścisły związek z pojemnością silnika, o co chodzi Otóż samochód Ferrari 125 miał 12 Chile są to najmniejszy SUV na świecie silnik dwunastocylindrowy sportowej i ten silnik dwunastocylindrowy miał 1500 cm pobił pojemność jeśli państwo godzili się sobie 1500 na 12 cylindrów to wyjdzie państwu, że 1 cylinder miasto 25 cm ³ i co jest z tą i w takim przypadku, jeżeli mamy silnik Ferrari 166 co to oznacza to oznacza, że tam jest 12 cylindrów o 166 cm jak wyliczono, że wiedziały o pojemności silnika, jeżeli mały reali 250 tys 12 cylindrów, bo stąd jest to w 61160 seniorzy mówią, że jest tak każdy centymetr, gdzie jest więcej centymetrów są mecze 525, jeżeli mamy silnik daje z Ferrari 250 × 12513 l i to często tak te wszystkie kraje poza oblicz, jaką mają pojemność silnika i jeżeli znamy dziś bez internetu trafiła w Ferrari robi to 12 cylindrów kij jest tutaj albo jeśli znamy z pojemności właśnie tak dzielić namawiali do Brazylii dowiemy ile cylindrów i skoro wiemy nasza literacko może na różny sposób to może, ale musimy zaznaczyć, że na początku oczywiście ciasto dwudziestka piątka pierwszy model powojenny no to on był do celów sportowych tylko tylko tym, że to jest zamach w Pałacu z Alfa Romeo Ferrari zdał sobie sprawę to był naprawdę w człowiek mógł dobrze myślący w sensie no i marketingowym zdawał sobie sprawę, że budowanie samochodów sportowych tylko i wyłącznie do rajdów nie utrzyma go dzisiaj, że państwa, by go trzymało, gdyby odnosił sukcesy na tle tamtych czasach nie było takiej szansy, bo nie było takiej takich wpływów z reklamy wobec tego osoby zdawać sprawę, że musi gdzieś te pieniądze jak zarabiać i zaczął myśleć o tym, żeby produkować silniki samochody użytkowe co prawda zrealizować lepiej było zbudowane tylko w 2 egzemplarzach zatem tutaj nie było szans, żeby ten samochód gdziekolwiek trafił, bo za rajdy to żaden z tych egzemplarzy z niej nie zachowało pierwszy jako zaginął, a drugi dom posłużą do budowy następcy następcą był prawie 166 niektórych wyprodukowano 25 sztuk i gdy następca Bob i Biatransu bez zapiętych na sukces to był moment, kiedy zdetronizowany była Alfa Romeo to był rok czterdziesty siódmy, a skoro ma coraz gorzej sobie radziła Atu Ferrari wchodzi nowy zespół nieznany zupełnie, który nagle wygrywa na 14 rajdów wygrał 6 wyścigu w Łasinie rajdów poziom długu te wyścigi, które było tak jakby co na to, że już tak tak ciągle Formuły 1 na Gdyni jak jakaś średnia prawda do sprawy co drugi wyścig wygrywali, ale nie wydał bardzo ważnego wyścigu nikt nie wygrał mianowicie wyścigu Mille Miglia włoskiego wyścigu na 1000 mil to był prestiż to była bardzo istotna impreza 1 i Ferrari 166 zbudowany w 40 ósmy roku został zbudowany tak naprawdę tylko o to, żeby wygrać ten wyścig Mille Miglia to było priorytetem jest, dlaczego ten wyścig był taki warto w ogóle w tamtym czasie motoryzacji był też z tego rodzaju takiego wielkiego Szlema tak jak w tenisie ma prawda i US open Wimbledon wielkie wydarzenie Langa no i dali frei Australia zloty deptak tak w motoryzacji był to 30 dni i był to właśnie wyścig Mille Miglia na 1000 mil był to jeśli były wyścigi dwudziesto czterogodzinnym Lehmann, który państwo oglądać na pewno nieraz w areszcie no oczywiście słynny wyścig par 24 w Belgii, gdzie były 15 kilometrowe okrążenie i tam się w kółko przez 24 godziny jeździły Mille Miglia był uznawany za najtrudniejszy z tych wyścigów na bezlitosne to był sprawdzian dla dla kierowców poligon dla producentów, gdzie właściwie szybkość tam osiągana to właśnie kosz na granicy ryzyka sprawdzane były wytrzymałości kierowców była sprawdzana niezawodność maszyn w tych pięknych krajobrazach Lombardi Toskanii to był wyścig, który też o pomoc bardzo dużo ofiar, bo w przesyle, gdy w latach 500530 lat było 56 ofiar w tym dzieci, czyli średnia była przynajmniej 1 ofiara na na nabycie analiz średnia wychodziła 2 ofiary na nienawiści, tak więc tutaj jest z tego powodu jest to ten mile ten wyścig na 1000 mil został wstrzymany, ale teraz w ostatnich latach po to, zdaje się, że znowu znowuż, a te samochód Ferrari 166 został zbudowany razem wyścig ten wyścig wygrał w cuglach co ciekawego jest to w samochodzie możemy powiedzieć to, że był to wreszcie ten czerwony Ferrari, czyli miał ten inny kolor Rosso corsa, a tak nazywa go, bo ten nr 125 w ciemno bordowe on nie był czerwony tylko buczeli ciemno bordowe no i też były odmiany już pierwsze próby, chociaż historycy motoryzacji mówią nie wskazują modelu 166 jako pierwszy model cywili nie użytkowane, ale był już one użytkowane tak naprawdę cywil nie była też była taka wersja 166 Touring z tym, że Nasdaq puli nie nazywała się tego tak mi, żebyśmy się z kojarzyli, że prawda do podróży, bo tak nazywamy samochody tylko dlatego żona gminnej o tapicerkę siedzenia w ogóle firmie karoseria Tulli włoskie i nigdy zasług dla tej firmy po prostu współpraca była i stąd nazwa Ferrari Touring jedno nie jest tam silnik był chyba Balice miałby, jeżeli stosuje się on sejf pomnożymy to tam nam chyba być 2 l jej silnik jest 3 gaźnikami silniki na 140 koni mechanicznych samochód rozpędza się do 200 km / h tak, że jak na 2 jak w cywilnych to było dość sporo to było naprawdę sporo w tym, że ten samochód cywilny był bardzo skromnie prezentowany, dlatego że nie miał żadnych ozdób niektóre z nich miały nawet tylko 1 parę drzwi jedno dzisiaj niewiele ich zachowanie milicji zachowała, ale wartość ich surowo samochód tak bardzo bardzo złożony jest chyba tam 40 egzemplarzy powstało, ale dzisiaj warto się powyżej na pewno powyżej 5 000 000 od Odry ze PAK, a także to są spore dość spore pieniądze, ale nie w miejscach gwałtowne to jest do sprawdzenia w internecie i tam i ta charakterystyczna dla Ferrari deska rozdzielcza była, gdzie po prawej znajdował się tak duży obrotomierz z z obrotami do 8000 za, iż samo samo to wzbiera woda dała nam dreszczyk emocji po lewej stronie prędkościomierz jest eskalowanie 240 km / h i zjadł przebiegiem tylko czy nie było przebiegu dziennego, a w środku taki był okrągły talerz, gdzie były 3 okrągłe następne wskaźniki mniejsze już olej benzyna i temperatura oraz 2 przyciski 1 do włączania świateł i 1 z nie pamiętam dlatego w każdym razie nic więcej tym samorządom wyłączania w firmach handlowych to było właściwie wszystko oczywiście długi kierunkowskaz mamy takie miasta i manetkę dźwigni zmiany biegów 5 biegów była bogata w Ferrari wróciło do 4 biegów no i tak samo jak państwo się na niego popatrzyli co miał mogłoby się wydawać, że miał taki dosyć duży bagażnik ma już ten bagażnik był bardzo mało bowiem z tyłu znajdował się tak emitowany potężny zbiornik na paliwo samochód sporo palą, więc i zbiornik musiał mieć duży oraz czy koło zapasowe te potężne koło i dlatego właściwie do bagażnika pełnił taką funkcję bardziej dekoracyjną zjednoczyło miliony załadowanych kołem i brakiem nas na środku użytkowo średnio 88 sprawdzał dopiszą tego roku samochody jeździły na rajdach oczywiście osoby cywilne miały dłużej, a pięćdziesiątym roku pojawiło się starali 19523 l pojemność 2340 chyba i upowszechniła się, że to był pierwszy jest silny afera z takim odzyskać przynajmniej takim także oznaczanie nie może, dlaczego tak uważa prawdopodobnie, dlatego że w wersji cywilnej Ferrari 166 niewiele różnił od wersji sportowej natomiast przypadku Ferrari 195 już była troszeczkę inna ta wersja cywilna było nadwozie zamknięte przede wszystkim od tego zacznie mieć co wyzwala z byłą rzeczą normalną kształty bardzo wpływa NATO i sportowe zamówić Bill miał otoczkę przypominał Porsche w ogóle się tak bardzo daleka spojrzy to mogę iść dzieci ci, którzy miejsce na motoryzacji Orlen znają mogli powiedzieć o posiedzi prawda w jedno i wersji cywilnej jest samotną bardziej elastyczny silnik chodziło o to, żeby zęby kobiety nawet, który jeździł takimi samochodami, bo jeździły, żeby sobie lepiej radził, a znamy jako niż kobietę i chyba żona księcia Belgii, ale jestem pewien czas, że tak z o nominale to, aby było celem było sprawdzi albo żona króla Belgii nawet albo cięcia w kranie, bo Legia Cierzniak kula, ale Książąt z jakiego zdjęcia Meli chyba wiem, że ze był dla niej zamawiali za samochód z dna i są jeszcze taka charakterystyka nawet Ferrari 195 on tak nietypowo wygląda z profilu, dlatego że zazwyczaj jest tak, że samochody mają z PiS z tyłu niewielki, a z przodu tuż przed wami tak tak natomiast w przypadku Ferrari 195 było odwrotnie z przodu ten wiz było nie bardzo malutki o szczegółach sprawy oraz zaczynała na stół bardzo dużo występowi załodze wizualnie sam bagażnik, czyli spółka miała taką na taką wystającą ma jednak jak tamtych czasach w latach pięćdziesiątych obłe kształty i taki Cooper powiedział nawet miał SLD tak jak powiedziałam sprawiał wrażenie dużego bagażnika w rzeczywistości w rzeczywistości bagażu taki wielki nie był jeśli chodzi o rozwój parametry tego samochodu wersja cywilna rozpędzała się do setki w 11 ,5 sekundy co było kapitalny wynik na tamte czasy on miał 130 koni mechanicznych wersje sportowe oczywiście był szybszy, bo tam były inne przełożenia na azbest cywilny samochód rozpędza się 11 sekund setki to było w latach na początku lat 51 do autobusu ani samochodów nie było właściwie nie zgody nie zdarzały się, więc tutaj nie jest to co mogło zaimponować no i wersji cywilne oczywiście to rzadkie jest była inna ta deska, dlatego że tam było dużo więcej elementów dodatkowych, jakie załączniki do tego doszła popielniczka, a potrzebą szyba była w pierwszych wersjach była od samego początku była panoramiczna szyba natomiast na początku łamane nie wiem, dlaczego łamane jak wiemy, więc tak jak w większości samochodów hand one bowiem produkowanie więcej się do nas w samochodzie w latach pięćdziesiątych było dość skomplikowaną procedurą jest dziś jest tą skomplikowaną, ale cena doskonale opanowano teraz na nas w latach pięćdziesiątych producenci nie do końca sobie radzili z wyprodukowaniem gięte szyby, żeby ona nie miała opanowanie i nie miała przekłamań, a to bardzo istotne tak chyba nie może nic włamań wobec tego dużo taniej dużo łatwiej byłoby produkować szyby sklejone z 2 elementów jej płaską Gorzelak o zajętą pod kątem i dużo samochodów tak miało niektóre miały podwójne szyby po prostu Paulista w środku tak jak Warszawa ma tam bieda natomiast starali była to płaska chyba tylko zagięte stacji takich rozłożone litery FAU jej natomiast pod koniec już produkcję te samochody miały już wiem to prawdziwie wielką szybą jak do siebie panoramiczną ktoś zawinił mówią, więc tylko panoramiczne się wtedy mówiło, a czy te samochody to już dizajn miały zaprojektowane z pewnym bardzo bardzo znanym domu projektant z danych tak, by winni Halina tak pan Pininfarina, chociaż chyba wie chyba błąd, czyli mieszanka piątka chyba jeszcze nie chyba jeszcze nie musiał ustalił pan zaskoczył pan TBL pytanie na pewno, bo 92 i właśnie tak mi się wydaje nowych bramkarza to był główny rywal 50 DAG osadził dziesiątka piątka raczej jeszcze nie Pininfarina pojawił się właśnie przerwie no właśnie w Ferrari 250, skąd on się wziął on ozdób, bo to znana Marka jest pierwsza dziesiątka samochodów sportowych na świecie to nawet laicy oraz Poznania do Ferrari 215 DP, że państwa my rozpoznajemy to 250 późniejsze oferty kobietę, o które było produkowano tam chyba z 1002 . trzecie 1004 . roku na miasto Ferrari, które pojawiło się w 1953 roku pokazano pierwsza w Paryżu po pierwsze w zaprezentowanym właśnie przez inwalidę jedno to co zyska ono inaczej wyglądało to już oczywiście było więcej samochodów produkowanych, bo zbudowana jest tam coś Bastos 60170 egzemplarzy z tego 90 to było już egzemplarze na drogi, czyli więcej niż połowa z nich egzemplarze na drogi do wyścigu było znacznie mniej Ferrari musiał nas zwyczajnie zarabiać, ale ich o 42 tak wózku półki dziesiątka powstała z 2 powodów z 1 powodu sportowego i 1 powodu komercyjnego sportowego, dlatego że Ferrari znowu zaczyna o sobie nie radzi z w rajdzie na 1000 mil już tutaj, by czuli oddech mercedesa i czuli od oddech audi, która chciała wtedy jeszcze nadrobić te straty i pojawiła się przez Alba 2002900 więcej tutaj trzeba było coś wymyślić nowego poza tym Ferrari właśnie tym samochodem chciał jeszcze umocnić 1 pierwszej pozycji sprzedawców jak to się tam mówił ładnie aut dla klienteli na wysokich obcasach więc, że jest to właśnie TV półprawda, który widział stawia na czerwony ekran jednak czerwonym dywanie to oni wtedy jeździli samochodami marki Ferrari w ocenie także z Ferrari to lubił się pokazywać właśnie w takim świecie diagnoza, jaką zna oczywiście zdrowe tak ale dlaczego muzeum mamy w gminie jest zapominanie tylko właśnie korzystanie z tak tak poza tym tak on, a poza tym jak się pokazać, jaki mają zdobyte z market i jakoś się pokazać, a że był wtedy jeszcze o młodym przystojnym, więc takiemu człowiekowi świata to się pokaz do końca jak i 85 lat się wszędzie pokazywał im się pokazywać w ogóle natomiast Pininfarina rzeczywiście bardzo fajnie zaprojektował Tomasz wożono ponadczasowe i gdybyśmy tak spojrzeli jak ono wyglądał pokój był taki samochód bardzo podobny tylko dla późnych 50 Gar busa co robiono nam wersję sportową właśnie się nazywało ECA Anglia Niemcy czy państwo kojarzycie taki samochód, gdy każe sobie poznanianka magia Mrożek autor jest mniejsze też znana firma nadwoziowa Guya prawda jednak jest to samochód do bardzo pani się prezentował i nie jest sprawa samochodów cywilnych była jeszcze taka ciekawostka nie można go tak, bo po prostu Buldog sklepu kupić trzeba go było zamawiać, ale to nie wszystko Otóż w tym przypadku było odwrotnie to Ferrari decydował, które zamówienie zrealizować, którego w ogóle nie zrealizować tak jak jakość życia jaki by być jest prawda nie wiem nie wiem nie potrafi być, ale wiem, że musiała być akceptacja na najwyższym szczeblu Ferrari, żeby zamówienie zostało zrealizowane i Zgorzelca był jak Paul nie wiem może sprawa na każdy poglądów politycznych może nie, ale dawka sprawa poszanowania człowieka praw człowieka coś takiego być może jakiś zestaw musiało bardzo ciekawe wiem że, że nie wszyscy nie wszyscy, którzy złożyli zamówienie na ten samochód i dostali, ale dostali dawkę dostał Alice kim Jong samochodem jeździł a jakby ktoś przysiadł n p . ze związku Radzieckiego jakiś dygnitarz właśnie w tego nie wiem pani Iza gdzieś muszą być ten takim obozie właściwe poglądy komunistyczne ze świata nie wiem nie wiem jakich muszą tam być haczyk motocykl, ale na pewno warunki spełniał Enzo Ferrari Montessori ten samochód zafundował niby dawniej tak pozwolili mu i pozwolili mu je za kraj tym samochodem jeździł w wersji cywilnej przedawnione był to na czerwono to wiadomo, że były malowane czerwoną, bo Ferrari musieliby malowane czerwoną powtórzę państwu, że to się działo z okresu bardzo wczesnego sprzed pierwszej wojny światowej, gdy samochody niemieckie były białe francuskie, ale niebieskie włoskie czerwone, a brytyjski zielone i takie zostały już Włosi zostali przy tym kolorze, ale tak naprawdę to Włosi zostali to głównie właśnie Ferrari z rajców na czerwonym tak, bo na zmianę lub żółte lamborghini tak być równy złotemu Alfa Romeo też trochę z tym czerwonym, ale szło jednak z też Czarni Żagań Fiat uno to obja w, bo to takie też były bez względu NATO użytkowe sprawy i t d . tak jak w latarkę, a Ferrari faktycznie pozostał przy tym przy tym kolorze czerwonym no i 3 logo czarny koń i od początku na żółtym, a tak dla aut dla charakterystyczne bardzo kształty jak zwykle dość długa maska dla samochodu, a 12 cywilny Than one musiały jechać w układzie auto jest nam się zdziwił mnie z życia w nich zemsta jest w wersji cywilnej czy coś tak zdarzało, że malowane były jednak czerwona, ale dach biały beżowy 1 i białe opony i beżową tapicerkę także to chyba dosyć fajnie musiało wyglądać oczywiście też inne kraje duetu Colombo zapewnił silnik miał w wersji istnieje w wersji sportowej około 300 koni mechanicznych wersji cywilnej oraz nieduże w 240 koni mechanicznych przyspieszenie tutaj tyle przed laty kolorystyka ono 5 Coma 2 do setki wersji sportowej, a w wersji użytkowej miał 8 sekund setki to już było naprawdę kosmos to ten samochód dno w ogóle Kisielewski Jan Gajda willowa wartości on odważył poniżej 1000 kg i jest to bardzo lekkim silnik silnik zaprojektowany właśnie przez Golloba miały tam bazy chyba 60 000 czy 70 kg był bardzo lekki biorąc pod uwagę, że to był duży duży silnik nowa deska rozdzielcza znowu te 2 duże charakterystyczne liczniki prędkościomierz z las i obrotomierz do odpływu 1000, a nawet obrotów, który miałby skalowanie prędkościomierz do 300 km i 4 miejsce w wskaźnik to była temperatura olej paliwo i Ampera jest do tego był zegarek jestem z tym, że w wersji podstawowej, bo to różne wersje te byłyby tylko i właśnie 2 duże zegary ni więcej, ale wrócono w samochodzie do 4 biegu są w miarę godziwie dlatego, że jeżeli osiąga samochód prędkość powyżej 200 par trojga proc więcej widocznie widocznie sobie z tym, że te sterydy belce 4 biegi sobie z tym radziły, ale może jednak oni starali się ograniczyć tę prędkość w taki sport jakiś tam sposób banie nie ma takiej wiedzy odejść jak wyglądało pani chyba ja wiem, że do pana zawodowe takie auto jest włączanie starali ograniczyć prędkość nie chyba nie było czegoś na hossę jak ograniczenie prędkości natomiast wersja cywilna miała siedzenia z tyłu, czyli był to samochód czteroosobowy czteroosobowy tak wyrosło no i ta wersja, która po wojnie dość chyba najbardziej znana, a i tak trochę się mieści w tym okresie czasowym co prawda pięćdziesiąty szósty rok no ale tytuł 509, czyli Ferrari 250 GT GT do niedawna powiem o tym, później, bo ktoś ją tak no to jest nie da się znalazł sobie bazę do samochodu dochodzą do 30 000 000 USD jak z faktem tak najkrócej rozwijały niewiele, ale on do niej niesamowity samochód oczywiście, że z Ferrari 250 GT nowo to jest ta batalia z nicości to mogę coś niezwykłego i o tym trzeba będzie oddzielnie powiedzieć dobrze w obejdzie się państwo w internecie na prośbę, ale o to, że jedno procencie to jest Enzo Ferrariego było też w odbiło się bardzo 1 marca, gdy się i na Alfie Mercedes ów brak odpowiedzi na nabycie pięćdziesiątka to zwykły musiał odpowiedzieć w jaki sposób i w ten sposób to dopingowane mercedesa do zrobienia mercedesa i 300 i cel tak, by wtedy dostaję SMS-a z SLD 2300 SL i wtedy pojawił się właśnie na rynku co spowodowało, że właśnie je odpowiedzią na mercedesa 300 SL było Ferrari GT no tak to wygląda i tak się na kolejne zarzucali dorzucać co rzuca Janusz Gajos rodzice rozstrzygają, chociaż może i niekoniecznie mercedesy z takim głównym teraz sportowych konkurentami są tak, ale swego czasu w formule 1 lat gra teraz nagle stała się jasna jasno wszystkie te samochody, które gdzieś tam wywodziły się ze sportów trochę ten duch pozostał jak najbardziej dostawali będziemy wracać oczywiście głównie do tego właśnie Ferrari GT o 250 GT o 3 różnie nawet tak wspaniały samochód na pewno państwo kojarzą jeśli nie to internet to źle, ale gdy, kto ma poloneza ma coś sobie z Ferrari już FSG i ja działam poloneza, chociaż oczywiście rodzi nie był z tak no dość charakterystyczne proszę zerknąć na dziś kończymy Ferrari i ja nie wiem ja nie potrafię tego jednak jakoś tak porównać, który z tych samochodów jest najbardziej kojarzony z ZUS z Włochami, bo chyba wydaje mi się, że z tych 3, o których mówiliśmy Fiat Alfa Romeo oraz oraz taco oraz oraz z Ferrari no to wszystkie stawy sposób jak mówimy temu nazwano to albo czy też wspominamy Włochy no to nam się kojarzy właśnie z tymi markami na dziś kończymy w przyszłym tygodniu zapraszamy już na motoryzacji z innego kraju i przenosimy się daleko z Włoch zaraz będziemy mu dali po Reno Moreno Francja do regionu ostatnio bardzo ambiwalentny o francuskie samochody wiele osób techno, a dziennie nie ja jestem bardzo tej chwili muszę państwu jest zawiedziony, dlatego że kupiłem sobie nowe drenowanie stosunkowo niedawno i niestety mogę powiedzieć, że rano Polska zupełnie samochód Reno w sprawie dosyć dobrze, ale jestem dawano elektroniczna, którą ani serwisem osoby nie potrafił poprawić po poradzić ani Reno Jakubowa atoli mówiliby o własny stolik z własną filiżankę serwisie na rzeczywiście tam powinienem misy kawy nie dając w sejmie własny fotel i w górę za 20 × w tym serwisie do tego Reno nie odpowiada na moje pisma piszą, że ankiety przysłane z opiniami jest bardzo ważna dla nich są tego rywala skoro w ogóle nie odpowiadają nie odpisują mają w nosie odbytu subiektywnie uważam, że Reno Polska to ma wyznaje zasadę sprzedać i zapomnieć albo edu ewentualnie sprzedać jest jak zapełnić zaraz potem z zaległymi wysyłająca reklamy Rzym dosta w taka kupił naleje Jesse Jackson zobaczył Moore powiem wam kupić dostawczaka pomoże też jest niezawodna gwarancja im każą płacić no no i 3 innym jest jak samochody jeżdżą, a czym innym jest to jak przedstawiciela odpowiedzialni za sprzedaż i sygnały zmiany jest z niej woda na antenie pojawili się luźniej później dbałość o klienta podchodzą do tego no tak to bywa na dziś kończymy Jerzy Lemański narodowe muzeum techniki Krzysztofa Woźniaka nie ma się Nisko w przyszłym tygodniu trochę o francuskiej motoryzacji i rano do suszenia
Zwiń «
PODCASTY AUDYCJI: ZMOTORYZOWANI
REKLAMA
POPULARNE
-
24.02.2018 12:20 Zmotoryzowani
-
13.05.2017 12:20 Zmotoryzowani
-
05.07.2019 16:00 Zmotoryzowani
-
24.03.2018 12:20 Zmotoryzowani
-
17.03.2018 12:20 Zmotoryzowani
-
17.02.2018 12:20 Zmotoryzowani
-
06.04.2019 12:00 Zmotoryzowani
-
19.01.2019 19:27 Zmotoryzowani
-
03.02.2018 12:20 Zmotoryzowani
-
06.12.2019 17:00 Zmotoryzowani
-
18.05.2019 12:00 Zmotoryzowani
-
10.02.2018 12:20 Zmotoryzowani
-
20.04.2019 12:00 Zmotoryzowani
-
03.03.2018 12:20 Zmotoryzowani
-
13.12.2019 17:00 Zmotoryzowani
-
27.04.2019 12:30 Zmotoryzowani
-
07.02.2020 17:00 Zmotoryzowani
-
02.08.2019 16:00 Zmotoryzowani
-
09.02.2019 12:00 Zmotoryzowani
-
10.03.2018 12:20 Zmotoryzowani
-
-
29.12.2018 12:20 Zmotoryzowani
-
20.01.2020 15:03 Zmotoryzowani
-
-
13.01.2018 12:20 Zmotoryzowani
-
16.03.2019 12:00 Zmotoryzowani
-
01.06.2019 12:20 Zmotoryzowani
-
26.07.2019 16:00 Zmotoryzowani
-
12.01.2019 12:20 Zmotoryzowani
-
23.03.2019 12:00 Zmotoryzowani
REKLAMA
DOSTĘP PREMIUM
Wszystkie audycje, kiedy chcesz! Teraz TOK FM Premium 30% taniej: podcastowe produkcje oryginalne, Radio TOK FM bez reklam i podcasty z audycji. Nie zwlekaj, słuchaj wygodniej!
KUP TERAZSERWIS INFORMACYJNY
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
-
TOK FM
-
Polecamy
-
Popularne
-
GOŚCIE TOK FM
-
Gazeta.pl
-
WYBORCZA.PL