REKLAMA

Gabriela Muskała: Każdy czerpie z miejsca dzieciństwa, kiedy jesteśmy naprawdę sobą

Kultura Osobista
Data emisji:
2019-04-01 19:00
Audycja:
Czas trwania:
25:14 min.
Udostępnij:

​​​​​Gościem Marty Perchuć-Burzyńskiej jest aktorka i scenarzystka Gabriela Muskała. Laureatka Orła w kategorii Odkrycie za scenariusz do filmu "Fuga". Rozwiń »

Gabriela Muskała o "Fudze": Potwierdza się to, że Ta bohaterka, która nie zabiega o to, żeby być lubianą, generuje niesamowite emocje wśród widzów. Trochę się obawiałam, czy widz pójdzie za nią. Ludzie się utożsamiają z tą postacią, młode dziewczyny zyskują power po tym seansie, natomiast kobiety, które mają rodziny, mają dzieci, odbierają ten film bardziej refleksyjnie. Dużo słyszałam o dyskusjach domowych. Zwiń «

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
przed mikrofonem Marta Perchuć-Burzyńska Gabriela Muskała liczy się gościem kultury osobistej aktorka scenarzystka witam serdecznie przyjęte w, a aktorka scenarzystka, która za scenariusz do firm fuga w reżyserii Agnieszki Smoczyński została kilka dni temu uhonorowana Orłem w kategorii odkrycie roku gratuluję serdecznie jeszcze raz dziękuję Penn Gabriela Muskała nie dość, że stworzyła do tego filmu scenariusz to jeszcze zagrała w filmie główną rolę foie gras, czyli Rozwiń » opowieść o kobiecie, która traci pamięć o wyniku tzw. fugi dyskusja akcyjnej wraca do rodziny, ale jest kompletnie obca co tak wielkim skrócie mówię tym, którzy jeszcze filmu nie widzieli od premiery fugi w Cannes, ale mają z zeszłego roku minęło już trochę czasu w polskich kinach film zadebiutował w grudniu tak myślę, że tamtej pory fugę widziała wiele razy za każdym razem to jest raczej innych firm to przesada, że wiele razy jak żyć huk widziałem chyba 3 × właśnie w Cannes później pamiętam na festiwalu nowe Horyzonty i jeszcze 1 na jakimś elementem pozwy przed spotkaniem z widzami tak film w ogóle ma to do siebie, że mówi się żal no i tylko w teatrze za każdym razem gra się inaczej jednak odbiór filmu okazuje się, że jest podobny i to zależy już od naszej kondycji od akcyzy energii Kornel publiczności również na sali danego dnia często jest także oglądać film odkrywa się w nim coś coś nowego, ale nie zawsze bardzo interesuje właśnie to z tt to spotkanie z widzami po cudze NHL i jakby potwierdza się to coś co mnie tak niesamowicie zaskoczyło za pierwszym razem tak pozytywnie zaskoczyło właśnie w Cannes, gdzie okazało się, że ta bohaterka, która tak bardzo nie zabiega o to, żeby być lubianą generuje niesamowite emocje wśród widzów i że widz trochę się obawiałam czy pójdzie za nią czy będziesz kibicował i okazuje się, że także bardzo co więcej ludzie się utożsamiają z tą postacią nie tylko z drużyny z Rosją na różnych poziomach dokładnie i każdy w zależności od wieku zauważą taką tendencję, że wśród, że młody młode dziewczyny np. jakąś taką energię niesamowitą, uzyskując po tym, po tym seansie ziemniaki steki taki Power coś takiego dzikiego w nich wstępuje i to jest strasznie fajne natomiast kobiety, które mają rodziny mają dzieci przede wszystkim, odbierając im bardziej refleksyjnie i UE i toteż niestety często też jest ciekawe jest dużo słyszałem słyszałem o dyskusjach domowych np. dzielnicowy drogę do nich co do Wołogdy być albo co jest w naszym związku czy wszystko jest okleić leczy jest nie tak to się zdarza u mężczyzn, którzy rencista może zauważają w grę w swoich partnerach błysk i kości w oku, który zawsze jest takim czymś takim niepokojącym potem ten film ten chyba otwiera myślą o fotel właśnie, zwłaszcza w kobietach główną bohaterką jest kobieta, a więc pewnie dlatego mnie jakoś tak on taki taki 1 z taką pierwotną części, która wiadomo, że w w wyniku dość dobrego wychowania tzw. zastaje nas uśpiona nowy film w wersji z VAT w firmy w warstwie symbolicznej isc chyba takim filmem o uciekaniu od siebie, ale też wyzwolenia dzięki takiej szansie, jaką wielu z nas chciałoby może mieć może wiele z nas na nową tożsamość w nas na nową osobowość nowe otwarcie dla jednych i właśnie się zastanawiam czy to jest ucieczka ucieczka od tej, jaką jesteśmy teraz, ale bardziej bym nazwała to powrotem do tej roli, jaką byłyśmy kiedyś się urodzić urodziliśmy no to zresztą mężczyźni również się często utożsamiają z zemsty z tą bohaterką z pulsem tematem in także chciałbym generalizować to dotyczy tylko wyłącznie kobiet w taki powinien być powrót do organizmu do naszej pierwotnej natury no to co się jest jak naprawdę dopiero, pisząc ten scenariusz i grając rolę dziś zdałam sobie sprawy jak bardzo jesteśmy zbudowani w te wszystkie zasady nakazy zakazy lub społeczna zachowania się w różnych sytuacjach to co u nas już takie staje się czymś naturalnym w ogóle nie zdajemy sobie sprawę, że stan pod tym kryje się coś, o czym zapomnieliśmy o coś co jest szczere prawdziwe imię i właśnie dzikie w to przypomnijmy może to WOS historia Alicji, która wcześniej była King Kong czy ten temat Sandecji przyszedł jakiś sposób ja szukałam tematu nie wiedziałam, o czym chciałabym napisać Miami Heat pragnienie napisanie scenariusza i szukam dobrego tematu wszędzie, gdzie się dało czytałam reportaże jakiś notki w prasach mnie rozmawiam z ludźmi o ich historiach no ale z toczącym program, który po prostu dla mnie jak w życiu no uderzenie obuchem w głowę zobaczyłam kobietę, która nie wiedziała kim jest nigdzie nie znała nawet swojego imienia, bo w moim wieku w mniej więcej tyle i okazało się, że cierpi na ugodę z secesyjną erze magister cytowaną pamięć biograficzna na swój temat go całkowicie normalne ale, ale nie wiedziała kim jest roszczenie z mitami na temat jej biografii Anny rozpoczynała się jakieś 2 miesiące wcześniej czy obudziła się na ławce w parku Lilli i stwierdziła, że nie wie, skąd się tu zima nie jak najmniej i to gdzieś tam było dla mnie takim cudownym darem dla służy akurat wtedy włączyła ten telewizor i trafiłam na program ktokolwiek widział ktokolwiek pieczona była, bo ja od racji zajmie pamięcią z Pisza z moją siostrą Moniką wąską grupę sztuki PL, gdzie on wszystkie opowiadają o pamięć o tożsamości jest taki temat bardzo mnie interesuje ich i po prostu cool Top 2005 rok, więc wiele wiele lat temu i premiera skan odbyło się równych równo 13 lat pod o tym zdarzeniu no tak długa droga długa przygoda zawodowa też dla mnie prywatna, bo wolno Galicja wiele mi dała ta postać także, a także innych gmin także tak Real od początku myślała, że będzie grała w tym filmie główną rolę pisarz ten scenariusz dla siebie potrzebie tak podczerwieni, ale dla siebie no bo nie zobaczyłam kobietę i pomyślałam z kurczeniem się tam w ogóle o roli dla siebie scenariusz on po prostu dobrego tematu mnie natomiast do, widząc te zagubione w oczy za którymi kryło jakaś pustka niesamowita to było takie wyzwanie aktorskie żyła wiedziałam, że nie chciał odpuścić tego tematu mnie takiego zadania aktorskiego do zagrania i od początku myślałam o sobie natomiast, pisząc scenariusz nie mogła myśleć co tutaj, jaki sobie prezencik zrobić ronda, żeby napisać sobie rolę muszą zbudować pełnokrwistych postaci ona ewoluowała przez lata bardzo nie zmieniała się z takim potulnie i troszkę zagubiony przestraszony kobiety, którą zobaczą studio zmieniła się właśnie tą z tonu ostrą niezależną bezkompromisową dzikus tę, ale to spowodowane było nie właśnie życzeniem, że chciała sobie taką rolę napisać, ale Lisa ściemy kilka robiłam przez wiele wiele miesięcy i też sam się zmieniać w trakcie pisania scenariusza już dotarło ile kilkanaście lat to 1 z wjazdem dokładnie dowiedziałam się w wolierze tym osobom zmienia się całkowicie osobowość inny gubiąc, zapominając pierwotną zyskują nową najczęściej skrajnie różną i postanowią się zbudować koalicję na zasadzie kontrastu do tej takiego potulne i przykładny pani domu, którą była wcześniej nie oddawać ten scenariusz w pewnym sensie symbolicznie zrzekła się do niego prawo dała się go Agnieszce Smoczyński jestem ciekawa czy ona podobnie widziała te historie nie zrzekł się praw absolutnie jestem od początku do końca scenarzystką oddałam jej inżynierowi działa w jaki sposób metaforyczny trochę potrwało mniej, ale ten scenariusz, żeby go wyreżyserowała wiedząc, że w ten sposób oddaje jej prawo do opowiedzenia go po swojemu no właśnie do ingerowania w raporcie z Azji tak, ale czy kiedykolwiek widział, że nie żal, że Agnieszka, ale także nie podoba ten świat strona tworzy w swoich filmach spotkałyśmy się na wiele lat temu przy okazji, że ani w jej wyniku w komentarzu owego filmu, w którym zagrałam i właśnie wtedy opowiedziała mi o tym, pomyśle na scenariusz, który zaczynałam już tam gdzieś jakieś pierwsze drabinki pisać i ona to jakoś niesamowicie weszła w tej historii emocjonalnie młodzież bardzo chce to robić także mogła też od początku przy tym projekcie to jest nasz film absolutnie inny, ale Agnieszka opowiedziała go po swojemu nie wiedziałam, że jedno takie jak chcą być mieć wolność pisanie scenariusza tak będzie chciała tę wolność od Dacii nie będę się wtrącała broń Boże jakieś decyzje, które ewentualnie zmieniłyby coś w scenariuszu prawda mnie i ale oddała mi scenariusz, który był już tak dopracowany wiedziałam o tym, żona i Agnieszka le też jakoś bardzo się spodobała ta ostatnia wersja widziałam żona żona nie zrobi jakiś niewielki rewolucji w tym co powiedziała i język kina powiedziała bardzo mi się podoba zrobią z tego thriller psychologiczny wzięła też rzecznik PSL świetną do tego do tego scenariusza TIL obejrzałam film pierwszy raz w Cannes niszczą go wcześniej oglądać filmy i ich bardzo się podobno w napęd Szkocja charakteryzował w roli Alicji nam Monika Kaleta i nasze Huty i to jest właśnie skandal uważam właśnie, że nieprzypadkowo dali szans uważa, że to jest skandal, że jeżeli ich po prostu charakteryzator nie rozumiem tego przez jakiś dla mnie tylko wyrazimy słuchaczom po raz chodzi o to, że polskie nagrody filmowe Orły w swojej kategorii charakteryzacji i tego nie rozumiem jest jest scenografia i jest muzyka jest montaż, dlaczego nie ma charakteryzacji jest tak niezwykle ważny element filmu i jej jako aktorka mogę powiedzieć, że naprawdę i venture z ogromnym procencie charakteryzacja współtworzy postać, ale my sami sobie też charakteryzacja nie robimy nie w ogóle myślę, że w filmie nie ma takich funkcji bez znaczenia różnych niech siedzą we śnie tak dokładnie dokładnie jesteśmy każdy z nas jest elementem elementem filmu od kiedy zacząłem pisać po swoim również debiucie reżyserskim okiem spojrzała na aktorstwo z innej strony bony jako aktorzy zawsze jednak troszkę egoistycznie patrzymy na ten NATO naszą działkę nad nad tą naszą rolę dla nas ona jest najważniejsza później, kiedy zostajemy np. jakąś zostaje nam wymontowane jakaś scena, w której zagraliśmy spektakularnie zalaliśmy się za nami dostaliśmy Grant ekipy, ale reżyser zmontował sceny czujemy się pokrzywdzeni tym zaś teraz wiem, że nie, bo jesteśmy tylko elementem w tej całej konstrukcji nie, pisząc scenariusz nie myślałam tylko swojej roli pisano o innych rolach nie wolno też były teolog Wisty ważna historia jest ważna czasami trzeba zrezygnować ze sceny dla dobra scenariusza najważniejsze jednak zawsze jest scenariusz i opowieść o nas widać, ale to jak wyglądamy w jakiej znani znajdujemy się rzeczywistości jak nasze emocje są odbudowywane przez 9 oczek przez muzykę i przez to zyskujemy jest nie tylko naszą zasługę w także apelujemy do absolutnie apelujemy do tego, żeby w przyszłym roku na ruinach była kategoria charakteryzacja to mówił za to laureatka Orła za odkrycie roku Gabriela Muskała, która dziś jest gościem kultury osobistej za chwilę wracamy do rozmowy teraz czas na informacje w radiu TOK FM w dobry wieczór raz jeszcze przed mikrofonem Marta Perchuć-Burzyńska dzisiaj gościem kultura osobista jest Gabriela Muskała aktorka i scenarzystka, która za scenariusz do filmu fuga w reżyserii Agnieszki Smoczyński została kilka dni temu uhonorowana nagrodą Orła w kategorii odkrycie roku rozmawiałyśmy w pierwszej części ran naszego spotkania właśnie filmie, ale w międzyczasie od nakręcenie premiera fugi dużo się zdarzyło w swoim twórczym życiu bardzo Graś podobnie jak w spółce w spektaklu, w którym pamięć odgrywa ogromną rolę jak być kochaną wg prozy Kazimierza Brandysa w reżyserii Leny Frankiewicz tak to tym co jest chyba jest, więc coś takiego zdarza się, że przyciągamy pewne tematy, kiedy zostałam dla niej ten scenariusz pomyślałam sobie z nową pamięć jak niesamowicie trafiony jest ten temat jest w mój czas w jakim się teraz znajduje emocjonalnej i tematycznym również historia pamięci ktoś nie chce zapomnieć historia kobiety, która chciałaby zapomnieć, czyli ta pamięć tutaj opowiedziana znamy z innej strony takiej pamięci graniczącej, od której bohaterka nie może się uwolnić tego czy pamiętacie zbudować życie bez opamiętania tak chciał zbudować życie na nowo bez pamięci test i pragnienia, ale nie może się od lat uwolnić z tej pamięci premierę mieliśmy miesiąc temu nie gram rolę Felicji, którą w latach sześćdziesiątych u Wojciecha Hasa zagrała Barbara Krafftówna znajdzie się w pamięć zaś cena w Niemczech Chinach jest źle delikatną wybitną rolę to było bardzo dla mnie wzruszający po spotkałam tuż przed premierą spotkaliśmy się z panią Basię w stan chodników śnieg na szczęście to naprawdę znowu taki bezcenny dla mnie dar, ale oczywiście moja wizja zupełnie inna niż pani Basi chociażby przez sam fakt, że to, że też inne medium także ci się innymi prawami jak też ty jesteś tak bardzo intymna kolarze grupy każda aktorka grająca muszę powiedzieć przez siebie nie ma innej po prostu opcji rolę, którą grał w filmie Hasa Cybulski GL u nas gra Jan Frycz bardzo serdecznie zapraszamy na ten spektakl w ale ta pamięć silny w oderwaniu od samego siebie jest taki temat, który tak jak już powiedziałyśmy w pierwszej części kultury osobistej petent taki temat, który powraca w twojej twórczości nie tylko fuga nie tylko jak być kochaną, ale od wielu lat piszesz przecież sztuki wraz ze swoją siostrą Moniką dużo w nich pamięci i jej zresetowania też tak też też tę pamięć rośnie za każdym razem inaczej dotykane podróż do bunkra aż do Buenos Aires to był nasz debiut, w którym gram zresztą w czerwcu znowu będę grała ten spektakl na festiwalu reżyserii filmowej i później jeszcze w Zielonej Górze trakcję Graś w ogóle gram od 2 tysięcznego pierwszego Drum and stress test HR jest za nich niż adres, niemniej niesamowite, że trend w tyle czasu, lecz naród, który bardzo rzadko już teraz, gdy Grant ten spektakl ten spektakl o niepamięci tak mam już wyryty w moją pamięć emocjonalną aktorską, że myślę, że trwa do końca życia będę mogła go grywać obudzona w środku nocy będę mogła mówić te teksty bardzo mi bliski temat oparliśmy 1 to sztuka na kierowały się wrogami naszej babci, która chorowała na Alzheimera i po prostu gdzieś tamten świat, który sobie budowało przez całe życie zaczął się rozpadać również w języku co nas bardzo nas zaciekawiło wtedy i późniejsze nasze sztuki cicha noc w Gdyni z cukrem był grany przez 8 sezonów w teatrze Narodowym również opowiadają o pamięć, ale jeszcze inaczej takim o takiej pamięci w standardzie o wypieranie się z pamięci pewnych zdarzeń, które gdzieś tam przez pokolenia były dla rodziny niewygodne inwestor lub pamięci w ogóle takim tematem, który generuje tyle innych tematów, że to jest taki etyki niewyczerpany niewyczerpane źródło inspiracji dla mnie, ale podróż do Buenos Aires, że tak wrócę, gdzie chciałeś się one Darka ten trend powiedziała, że to są monologi naszej babci czy wreszcie spisywałem trakcji choroby to co mówił Erdogan oczywiście, że sztuka jest oparte na tych monologach TENIS 11 myśmy tam bardzo też dużo pozmieniało zmodernizowaliśmy ten język, ale inspiracje są absolutnie wzięte z naszej babci Krysi nasłuchaliśmy się w dzieciństwie z właściwym nastoletnim życiu babcia mieszkała z nami jak pan w liceum im listę obserwowałam przez przez wiele lat jak się pogrąża w tej chorobie i spisywała się też wiele wiele jej powiedzeniem tyle tych monologów mian cały zeszyt nagrywałam ją również to z Górnikiem Starym, bo ich z bociek chyba podświadomie intuicyjnie czułam, że to jest niesamowity materiał, który właśnie obyśmy nie zapomniały o k kiedyś do wykorzystania właśnie, w jakich może sztucer i scenariusz jeszcze nie widziałam, kiedy i pola po latach tylko w teatrze Jaracza będąc aktorką dostałam propozycję zrobienia monodramu dyrektora, który bardzo mnie namawia również opowiadałam ci z tamtej babci przy różnych okazjach, że właśnie napisała może monodram wg tych moich monologów i wróciłyśmy z Moniką wtedy do tego, o czym rozmawiałyśmy jako nastolatki żołnierzy to jest ten materiał nie unika może może napiszmy to rzeczywiście, a i tak powstał w harmonogramie na początku błąd troszkę przeciwna temu, żeby grać tę rolę, bo to jest historia naprawdę z o starości również o umieraniu, ale dyrektor Zawodziński był on był uparty on wiedział, że to jest rola dla mnie, a pan Marian 1 , 5 na świętej pamięci pierwszy reżyseruje właściwie, który też mnie nauczył teatru i jeszcze zanim się z domu do szkoły teatralnej z kłodzkiego ośrodka kultury instruktor z tym robią monodramy i którego zaprosiłam tutaj do zrobienia ze mną tego monodramu również powiedział Griszczuk oczywiście ta wasza sztuka może być zrobiona przez starą usługę wtedy będzie bardziej starością odchodzeniem, ale jak zrobisz to ty rumiana młodość miał 30 lat 2 lata, kiedy robiłam tę premierę to ona zyskała jakąś uniwersalności będzie historią również o przemijaniu o tym co nas wszystkich czeka na nich zyska wiele nowych tematów nie pamiętasz co lekarzem sprzed i opowiedział się 19 lat nie do 1818 i kawaler jest już dorosłym tak, ale też z kina pewnie też na zmiany absolutnie, że ja sobie żartuje, że ten monodram będę grała mogła grać i rzeczywiście do starości Grantem tasak nóż taką sztuczną szczękę, która w pewnym momencie wyciągam z kieszeni jako swoją wizję Długosz ten rekwizyt zawiera normy niezawinione grzechy może już nie zabierze nie będzie mi potrzebny będę grała z własną sztuczność tych osób tak krążymy się wokół pamięci ram w filmie 7 uczuć Marka Koterskiego zagrała dziecko małą dziewczynkę małżonku Janka Bronka tak, że weźmie na siebie się, więc dziecko odnalazło się w tej roli oczywiście musieliśmy nie mieliśmy innego wyjścia to było zadanie, które dał nam Marek Koterski w takim liście z biografiami każdej postaci, którą wszyscy dostaliśmy prosił nas chciałbym, żebyście nie grali tych dzieci korzyści nimi byli to było takie zadanie krytykom na moment nie byli jakoś tak zastanowiło przestraszyło trochę czy to jest w ogóle możliwe i okazało się, że także w starciu gdzieś przekręcić jakiś guzik w imię i gdzie dziś uwolniły nas to był niesamowicie takie oczyszczające ich być w tej klasie z SLD z kolegami którzy, którzy również zmieni się dzieci z Chin w fartuszkach sny o twarzach czterdziesto pięćdziesięciolatków punkt, w którym których w oczach nagle nagle widać to dziecko to było naprawdę dla nas wszystkich niesamowite przeżycie, czyli odnalazła się mama Gabrysi z Ołdrzychowic Kłodzkich również nie tylko postać była tak świetnie napisana wszystkie postaci Marek tak pisze, że jeżeli mamy materiał w tekście tak bogatą już narysowany tak inspirujący czasami nie trzeba się posługiwać wówczas własną biografię i nie była góralką jako dziecko ale, ale gdzieś tam tak bardzo uruchomiła nie ostatnia scena mojej postaci, czyli spotkanie z ojcem i na tym spotkaniu z budową wszystko co się dzieje wcześniej na tych impresji na tej na tym kimś takim niesamowitym ciśnienie, jakie mata dziewczynka w sobie, że ona musi być perfekcyjna ona musi być na piątkę z plusem piątkę z minusem to jest właściwie dla niej tylko śmierć nie ma nie ma innej opcji być albo najlepszy album można się unicestwić i tak i tak Jegor takim rozwiązaniu zadanie dla małego dziecka jest czymś po prostu co powoduje jakiś jakieś ogromne ciśnienie znienacka co to był dla mnie takie hasło nadrzędne w tej postaci jak wspomniano Czechowice kłodzkie i też się zastanowią, bo to pięknie tam podobno jest w ich zeznania masz swoje zdanie pierwotna pamięć tam często wraca bardzo bardzo często tam wraca jak ktoś nie czerpie z tego miejsca również Dalglish zysk i zawsze będę czerpać myślę, że każdy czerpie chyba z takiego miejsca swojego dzieciństwa, bo to jest takie właśnie ten czas, kiedy jesteśmy naprawdę sobą, zanim nas się ukształtuje prawda lepiej w kogoś nie bez takiego samego jednak już troszkę innego tam jesteśmy jesteśmy pierwotnie z sobą i to później pamiętamy to wspominany jest, nawet jeżeli te wspomnienia nie są takie tylko kolorowe dla mnie dla mnie także rodzice zawsze będą takim najważniejszym miejscem na śmietnik ktoś pyta właśnie, które gdzieś gdzie, gdzie jest takie miejsce, gdzie się pani czuje naprawdę sobą dziś pani czuje, że to jest pani miejsce i tak próbuje np. gdzieś znaleźć w Warszawie rośnie bardzo bliska mieszkance tej już od 16 lat czy Łódź, która również jest mi bliska tam, gdzie weszła w życie wykłada, gdzie współpracuje przecież w teatrze i gram w teatrze Jaracza, gdzie studiowałam IT natomiast jesteś też go bardzo kocham, ale moje miejsce takie moje moje, ale gdzieś wgłębi serca to jest właśnie taką kina Kłodzka Wałbrzycha wice również Kłodzko, gdzie jako nastolatka też, choć Landon liceum im podobno o pamięci będzie także książka, którą ty piszesz myślę, że tak tak nikt jeszcze nie pisze komuś, że tutaj przyznać mam jedno opowiadanie napisane, które gdzieś kiedyś urodziłam i ono nie wytrzymam mnie cały czas uwadze, że już o tym projekcie nie zapomnieć muszą znaleźć chwilę czasu lub odpisanie w moim zawodzie kiedyś się tak zajętą aktorką jest bardzo trudne jak doświadczyłam właśnie w tym moim debiucie scenariuszowi, który rodziłam 6 lat i nie z tego względu, że nikt nie miałam pomysłu czy coś tylko na pisanie z doskoku jest naprawdę bardzo trudne, bo to pisanie tak jak tworzenie roli również trzeba naprawdę wejść głęboko w postaci 12 dziesiątą, żeby ją napisać trzeba zacząć myśleć im dłużej i głową i na to potrzeba jest zbyt długiego czasu być tylko w tym projekcie Algieria 5 pisałam fugę między różnymi premierami w teatrze i zdjęciami do kolejnych filmów, a tego co to tak długo się rodziły tak samo jest teraz z tym z tymi opowiadaniami moimi, które nam w głowie bardzo mocno ich sercu i na pewno na pewno kiedyś napisze ale, ale na razie absolutnie nie mam na to czas zajęty jesteś bardzo widzowie zobaczą się teraz w serialu szóstka w reżyserii Kingi Dębskiej cały czas wykłada w szkole filmowej w Łodzi, a raz kolejny scenariusz czy czas na reżyserię może bez tak czas ich czas inny scenariusz reżyserię montaż w głowie następny projekt swój bar z takim pomyśle ryzykowny, ale mam nadzieję, że znajdzie się jakiś szalony producent, który będzie chciał mi pomóc nie zdradzać nie mogę zdradzić niech zrobi za wcześniej tak może w ogóle nie powinna mówić ale, ale jakoś tak myślę, że jak jak będę rzucała też ten temat stanął gdzieś tam będzie mnie to mobilizowało do wpisania go sama wobec siebie się zobowiązuje tym taki projekt film dokumentalny fabularny, ale fabularne dokumentalne tego jeszcze nie wiem ciel dwójka głównych bohaterów części fabularnej będzie również bohaterami tej części dokumentalnej i mam nadzieję, iż bardzo mocno w ten projekt trzeba będzie różni ciekawi jak fuga oryginalny tak bardzo mocno w niego wierzy tak jak kiedyś technika to my bardzo mocno czekamy jeszcze raz gratuluję ci bardzo nagrody Orła odkrycie roku polskiej Akademii filmowej za scenariusz do fugi scenarzystka i aktorka Gabriela Muskała była gościem kultura osobista bardzo dziękuję za zaproszenie dziękuję bardzo teraz czas na informacje w radiu TOK Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: KULTURA OSOBISTA

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Słuchaj podcastów TOK FM bez reklam, oraz sprawdź jak działa nowe internetowe radio TOK+Muzyka. Wybierz pakiet Standardowy i słuchaj wygodniej w aplikacji!

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA