REKLAMA

Polska w czołówce Europy pod względem śmiertelnych wypadków z udziałem pieszych na pasach - dyskutują słuchacze TOK FM

Data emisji:
2019-04-01 20:00
Audycja:
Mikrofon Radia TOK FM
Prowadzący:
Czas trwania:
52:03 min.
Udostępnij:

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Fon i TOK FM TOK FM TOK FM dobry wieczór państwu Michał Janczura przed mikrofonem witam serdecznie zaprasza na drogę mikrofon TOK FM, czyli program, w którym do państwa głosy i opinie są najważniejsze dzisiejszy program przygotowali dla państwa Paweł Kierzniewski radna Anna Piekutowska realizuje ten program Lilia ne Prądzyńska ona będzie dbał o to, żeby tamtej wszystko pięknie brzmiało ono też będzie naciskała ten kryzys, który pozwoli państwu dostać się do nas na Rozwiń » antenę drodzy państwo to jest program, w którym oczywiście wsłuchujemy się w państwa głosy ażeby się dostać na teren najpierw trzeba wybrać numer telefonu 224 czwórki 044 nie nasze jest nie tylko się stąd już do państwa dyspozycji my oczywiście na wieniec chcemy zaprezentować państwu temat, na które będziemy dzisiaj dyskutować na ten temat tak naprawdę zaproponowaliście państwo my sami też w naszej grupie dyskusyjnej trwa już od kilku dni nie dyskusja na temat bezpieczeństwa na polskich pieszych szczególnie na bezpieczeństwo pieszych nam na przejściach dla pieszego okazuje się, że ciągle jesteśmy w ogonie europejskim, jeżeli chodzi o te niechlubne statystyki, czyli liczbę ofiar liczbę rannych nie tylko modne wśród tych, które biorą biorą udział w ogóle w wypadkach drogowych, ale także no właśnie, jeżeli chodzi o liczbę pieszych ze mną w studiu Krzysztof Woźniak dziennikarz TOK FM państwo znacie doskonale audycje skołowani czy zmotoryzowani i morzem będziemy się starali razem z państwem rozmawiać na ten temat, który jest istotny dla nas wszystkich, bo ile nie każdy jest kierowcą, a nie każdy z rowerzystą no tak każdy od czasu do czasu jestem pierwszym przyznał w gti w stół czują się w 2 czy wczytując się to co piszą internauci genezę można powiedzieć, że część odpowiedzialności za to co się dzieje jest wyrzucana na pieszych część znanych kierowców, ale ciągle trwa taka dyskusja tłumaczona na zawsze jak to jest w sprawie czy rzeczywiście jest także jak pieszy jest na pasach to, że jest nietykalny i każdy kierowca poniesie zatrzymać jak to wygląda dobry wieczór do 200 EUR wieczorem, jeżeli pies jest już na przejściu dla pieszych, czyli tzw. popularnej Zabrze to owszem, ma pierwszeństwo przed nadjeżdżającymi pojazdami, czyli przed wszystkim kierującym niezależnie, jakim pojazdem to samochodem osobowym ciężarówką motorowery motocykle sprzedaż rowerem, więc w momencie, kiedy jest na tej przestrzeni, czyli miejscu tej w tym obszarze na jezdni wyznaczony przez zebrę no to taki już ma pierwszeństwo jak najbardziej trzeba ustąpić tego pierwszeństwa pytanie jak ma się tam znaleźć skoro przepisy jasno zabraniają jest taki ładny zapisy wchodzenia bezpośrednio przed nadało nadjeżdżający pojazd również na przejściu dla pieszych co prawda jakiś czas temu nasz ustawodawca chciałby uregulować przepisy w rozporządzeniu we krwi niebezpiecznie tak znowu drze tworzył także wolność także inne też uregulować, bo to już nie jest jakieś komplikacje dla wielu i to jest pewien typ tzw . pies pogrzebany za przeproszeniem dla wszystkich miłośników psów pięknego mamy zresztą w realizator tej reżyserce i tak w biegach ale, ale tu jest 1 z problemów, ponieważ w tym rozporządzeniu o znakach i sygnałach czy przy opisie znaku przejście dla pieszych ma nadzieję, że wszyscy kojarzą takie proste kącik człowieczek na niebieskim tle i t d. to tam ustawodawca dopisał, że kierującemu pojazdem zbliżającemu się do przejścia oznakowanego przejścia dla pieszych to musi tak dostosować Pierre and go zwolnić, żeby nie narazić pierwszego będącego na przejściu dla pieszych i wchodzącego na nie z tym, że problem polega na tym, że trwają dyskusje czy w ogóle w rozporządzeniu o znakach i sygnałach można regulować zachowania czy tylko rozporządzeń oznakach Sedlaczek nazwa wskazuje nie opisuje znaczenie znaku, ale jego zachowania jak jest to już na krawężniku to jest wychodząc z części dnia na przejściu dla pieszych już jestem tym wchodzącym na treść właśnie trwa dyskusja, kiedy określić osoby, która wchodzi na przejście dla więźniów w niektórych krajach patrząc na różnego rodzaju wyroki sądowe to tam sąd właśnie określają, że jeżeli jest np. 10 m od przejścia dla pieszych to już można uznać, że zaczyna się dokonywać Canucks chodzenia na przejście dla pieszych w innych krajach jest także pierwszy wyraźnie musi dać znać kierującym, że zamierza wejść na przejście dla pieszych teraz już są umowne czy podniesienie ręki czy spojrzenie w stronę kierowcy kontakt wzrokowy to zawsze polecam niezależnie od tego w jakim kraju jesteśmy, więc u nas w Polsce jest o tyle ciekawa sytuacja, że te przepisy regulujące zachowania wokół przejść dla pieszych mamy w różnych aktach prawnych teoretycznie jak i tutaj też, jeżeli państwo pamiętają podnosił te kwestie Rzecznik Praw Obywatelskich, wysyłając wystąpienie do ministra infrastruktury właśnie w sprawie zmiany przepisów odnośnie odnośnie tej zachowań przy wokół przejść dla pieszych to rzecznik pra w praw obywatelskich Adam Bodnar w swoim wystąpieniu napisał, że delegacja ustawowa nie do końca zezwala na coś takiego jak do regulowania zachowań w rozporządzeniu, więc moim zdaniem powinno to być trochę zmienione tak, żeby jasno stwierdzić, że pieszy jest chroniony w ogóle w obrębie przejść dla pieszych, a nie tylko na przejściu dla pieszych nawet jest to już na chodniku np. napisał do nas pan z biegiem znane Facebooka też drodzy państwo polecam jeśli ktoś jej nie może akurat do nas zadzwonić, bo na numer telefonu 224 czworga 044 to może do nas napisać tutaj rzeczywiście już dyskusja rozgorzała od tych kilku godzin potem posty zapowiadające to nasz dzisiejszy program państwo piszecie pan Zbigniew napisał jako pierwszy, gdy kierowcy specjaliści ostrzegali, że nie wolno przenosić bez uwzględnienia specyfiki przepisów z innych krajów do do Polski decydenci wykupili i zrobili co chcieli kierowcy na co dzień mają problem, bo piesi bez jakiegokolwiek ostrzeżenia gestu rozgranicza w lewo wprawo wkraczają wprost pod jadący samochód mają przecież w swoim en i urzędników przekonaniu pierwszeństwo cóż z tego, kiedy samochód twardsza cmentarze pełne tych, którzy mieli pierwszeństwo i przepraszam bardzo nie wiem, o czym pisze pan Zbigniew, bo nic takiego w ostatnich latach nie wydarzyło na przepisy, które regulują kwestie zachowań wokół to specjalnie powtarzam w ten sposób, że kwestie zachowania wokół przejść dla pieszych to mamy od dziewięćdziesiątego siódmego roku od tamtej pory nic nie zmieniło poza tym, że właśnie w tym rozporządzeniu uregulowano tę kwestię, że kierujący, zbliżając się do oznakowanego przejścia dla pieszych muszą tak zwolnić, żeby nie narazić pieszych wchodzących na przejście lub znajdujących się na przejściu dla pieszych mamy umowa ma to zrobić, ale to może jeszcze porozmawiamy i tak jest mamy sporo czasu przypominamy program prawie do dwudziestej pierwszej też do tego momentu państwo możecie wyrazić swoją opinię w 224 czwórki 044 jako pierwszy dodzwonił się do nas pan Łukasz z Poznania witam serdecznie panie Łukaszu dobry wieczór wieczór w 2, o ile dobrze służą do pan właśnie gdzieś w okolicy jakiś jest nie przebywa i jadę samochodem, ale i jak bardzo króciutko nagroda jest do tej dyskusji bierze jednak, że wielką wodą od wielu wielu lat i bar chodnik nieustannie na media nie ma przejścia dla pieszych, ale dokładnie tak jak ani wypowiedzieli się ciemno piesi podobna na chodnik i wydaje mi się w mojej bajki moje przemyślenia na ten temat jest takie, że największym problemem jest brak edukacji, bo drugiego, ale ruch pieszych czy kierowców pie pierwszych kukiełki giełdą mają świadomość tego poglądu, że dla ubogich, a ich mniej lub akt pierwszy, jeżeli idzie nawet biegnie i truchtem tylko prawie biegnie po wystawie dotrzymać siebie w ułamku sekundy lotu samolotem, który trudniej i wyniki wydaje mi, że właśnie być świadomość tego, że brak ochroni pierwszego sprawia, że niektórzy mniej, a my lot i intelektualnie rurki jeśli naród się, że dobra robota daje jakąś wierną Bogu ukrytym druga firma Elbud Łabuzek 5 lat wśród nich dzieje w noże Krzysiek Krzysztof Woźniak chciał dokończyć swoją wypowiedź mnie po bardzo ciekawie, bo mamy rozmawiać tylko ilu moim zdaniem, jakby to edukacja pierwszych jej brak świadomości tego, że tych, którzy nie chcą zmotoryzowani ich kilka krótkich anegdot Malbork 2 rundy na pewno duży ruch, choć radni ingerują też takich kierowców, którzy tak tam jeżdżą z telefonami tak dalej może więcej kamer na przejściach dla pieszych albo mogło z haseł Nobile i dziękuję bardzo pomógł aż sporządzania Krzysztof Woźniak na czystą demagogią to trzeba opisać ogólnie not są takie 3 główne filary wpływania na poprawę bezpieczeństwa na drogach to sprawa jego egzekwowanie ono musisz prac w parze zarówno muszą mieć dobre przepisy jak i w pewien sposób musimy zmusić wszystkich ja to z premedytacją mówi zmusić do przestrzegania tych przepisów 2 drugi taki obszar takim filarem poprawy bezpieczeństwa to jest infrastruktura ma też musi być dostosowana do odpowiednio do miejsca, a trzeci jest właśnie edukacja w tym, że teraz pytanie, bo u nas w Polsce już ponad połowa ofiar śmiertelnych wśród pieszych to są osoby powyżej sześćdziesiątego roku życia czy te osoby do tego 60 roku życia i zostały zredukowane w odpowiedni sposób no no raczej nie jak to jak to się tłumaczy ktoś zastanowi nad tym nie wiem może one nie potrafił uciec przed tymi samochodami problem z osobami starszymi jest takich z osobami za przeproszeniem starsze mniej im się zmienia zmienia możliwości percepcji możliwości ruchowe możliwości tego i dostrzeganie i oceniania sytuacji na drodze tak samo zresztą jak dzieciom mają zupełnie inne niż osoby dorosłe i innych rzeczywiście bardzo też ważny element tej całej sprawy, a teraz może troszeczkę z innej perspektywy dzwoń do nas pan Andrzej z Krakowa, który jak się okazuje z instruktorem nauki jazdy dobry wieczór panie Andrzeju dowolny rodzaj snu panie żyją, a ja z tą edukacją jest 8 maja o Musze powiedzieć, że jestem rozczarowany naszą edukacją poziome winda i celami wyznaczonymi chociażby przednich tarcz herbowych, które spółek, a model szkolenia do podstawowych 30 godzin dydaktycznych i 30 godzin praktycznej nauki jazdy uważam, że jest to stanowczo za mało, ale chciałbym powiedzieć jako instruktor wykładowca właściciel szkoły nauki jazdy, że ilość ofiar w naszym kraju zatrważa na ich dróg wodnych ubogą i załamani tym co się dzieje na drogach niejednokrotnie zachowania innych kierowców posiadających prawo, jakby dla tak naprawdę powinny zakończyć się wydawaniem prawa jazdy od razu na miejscu przy wykroczeniu i skierowaniu sprawy do sądu narasta 1 oraz możliwe prawda to jest możliwe, ale bardzo rzadko stosowane, ale proszę sobie wyobrazić, że na wykładach jak pokazuje zachowania polskich kierowców nie tylko u naszego mienia, ale i innych filmiku, który się pojawiają na YouTubie, ale najpierw był gromki śmiech tego co się dzieje na drodze jak kursanci oglądają przedstawiane w klubach układ jest, a o tym kiedy ich pytam co powinni rozwijać, by nic takiego się nie wydarzyło w inne stawiamy znak zapytania przed nimi wprawia ich zakłopotanie nie wiemy, ale jak czytamy w kolejnym pytaniem co zrobiliby jako kierowcy, gdyby Berlin ma przejść dla pieszych po ich najbliżsi ich mama i baba z iloma ich dziecko brak premii na twarzach rysuje się ogromne zakłopotanie ludzie są przerażeni jak zachowujemy się, o którym udało, których jak zachowujemy się w stosunku do naszych najdalej z Lubania dzieje się dobrze rozumiem, że pan sugeruje taki systemowy brak poszanowania dla dla ludzi im pomóc może, jakby mniejszym mało wspólnego z edukacją po prostu chodzi o naszą mentalność i tyle tworzyliście nasze zachowania, w którą chce od zarania dziejów zawsze kierowane, bo ubytki do przepisów, które na nasz samochód, a i tak naprawdę problem chyba naszego narodu, a już przed sobą tak zawsze jak robili to też wbre w nakazom lub kawą przepisom to byliśmy chwaleni Włoch, bo zrobili, choć naprzeciwko nieżyjącą będą osoby nam by dała do zwiększenia liczby godzin tych, które oczywiście w jakość tych, którzy poświęcacie na naukę zasad CHR ich liczba godzin to jest drugoplanowa, ale ja mu mały talerz odmieni ich wyznaczono na minimalnym poziomie małe dbają o jakość w ośrodku szkolenia i o wyszkolenie na właściwym poziomie kursantów Kamil nie wypuszczamy po egzaminie wewnętrznym, jeżeli ktoś obleje egzamin wewnętrzny, bo nie poprawi nie bawi nieprawidłowo zachował się na drogę, ale chciałbym państwu w barwach swojego poziomu, bo powiedzieć przebaczyć taki przykład, ale moi przedmówcy mówili, że nie wyedukowani i do końca, a rowerzyści nie do nieba edukowanie tu do końca jeśli ja chciałbym, by mógł powiedzieć, że takich samych pierwszych mamy na Zachodzie walczą z Zachodu bardzo ładnie wygląda, bo wpadł w Tychach w każdym kraju, który chciał go trema, gdyż w, którą przekroczymy granicę to Polak jak jedzie na wycieczkę na zachód nie chce, by dla polskiej granicy tam, gdzie 557080 nie daj Boże o 50, ale i takie billboardy to panie Andrzeju no mieliśmy ostatnio przykład tego, że na Słowacji nasi rodacy popisali się bardzo, więc to też nie jest do końca tak, że w momencie przekraczania granicy mamy dziś pan ze mną zgodzi to jednak nasi uruchamia to bezpieczeństwo nie zawsze tak jest, ale fakty są tam czynniki, które dość mocno mobilizują wszystkich do przestrzegania przez nie żyła wiemy, że pana dopytałem go praktyka może słuchają nas teraz ci, którzy decydują o tym jak wyglądają w nasze przejścia dla pieszych mówi o Grodno Mińsk członkach rządu w pozie wodzi co pan zmienił, żeby rzeczywiście bezpieczeństwo pieszych było zwiększone druga ekipa bardzo dobry przykład, ale nie tylko pierwszy, ale ich samych kierowców na prozie wdrożenie, których minister, a mobilni, którym ośrodków egzaminowania i prowadzi egzamin na autostradach i osoba po rozmowach widziałem samochody kursów nauki jazdy szkół nauki jazdy, które wyjeżdżają 2 i woda teren zabudowany uczą jazdy na drogach ekspresowych autostradach mamy mamy tych dróg coraz większe, ale powiem państwu Grekom naprawdę chcą, by po Elżbiecie nie widziałem ani razu o samochodu egzaminacyjnego panie żyją ale aby zgodził się pan, że akurat pieszych na autostradach drogach ekspresowych i nie ma mocnych pieszych dzisiaj głównie rozmawiamy z NZOZ TOT przejścia, bo pan przyzna codziennie przejeżdża przez setki przejście dla pieszych ze swoimi kursantami co zrobić co zrobił tam było bezpieczniej w 2 słowach, a ich mowie pierwsza odpadła ważę zmieniliśmy niedawno prawo, które kara przekraczają, których w terenie zabudowanym prędkość 50 na godzinę dodawaniem prawa jazdy komplikowało Elwro Michał Urbaniak o spadek ofiar śmiertelnych układa się przyzwyczailiśmy do tego, że te redakcje tych, którzy mieli także NIP nadane prawo jazdy, bo powstało ich dobra Nike, który przewiduje też ograniczyć prędkość tak albo zwiększyć kary Jaworzno, gdzie taka nerwowość pech KRN znamy nie miało się w prawie 2 lata brak ofiar śmiertelnych w terenie zabudowanym, ale wymieniono infrastrukturę w Krakowie i podążać w tym kierunku zmniejszać prędkość średnia krajowa w mieście nawet doświadczonych kierowców tych kilku lat po kilkudziesięcioletnim stażem za kierownicą chcę ich 25 godziny 20 na godzinę niepotrzebna nam o prędkości 708090 dni od pierwsza po to, niewiele pieniędzy, bo musimy dać się lasy w rodzinnym także uwielbia re, a po drugie, drogi, na których hołd mapa i więcej dla 1 kierunku potrzebowali lekkiego doświadczeniem kilkunastoletnim nie mają świadomości, że jadąc lewym pasem w tym samym kierunku wyprzedają kogoś, kto się na prawym pasie zatrzymał dla pierwszego od lutego zamiaru rejonowe gospodarcze, bo wygląda aktów prawa dziękuję bardzo panie Andrzeju chciałbym być jeszcze tylko jedno, że ostatnie słowo proszę państwa nie chcę, by nie musimy podążać w kierunku MBA dla innych kar i nie umie nieuchronnych kar, a na pewno będzie bezpieczniej to jest mienie prawdopodobnie w skuteczny czynnik parowej bogaci, że taki ogród bajek mandat i punkty karne zapłaci każdy mandat, ale nie towar żadne skarby punktów karnych z tak jest panie pan Andrzej z Krakowa instruktor nauki jazdy był naszym telefonicznym goście pełna zgoda to jest to, o czym mówiłem na 3 filary prawo egzekwowania infrastruktura i edukacja no tak brzmi to dość łatwo, ale bardzo łatwo wprowadzić właśnie przy okazji bezpieczeństwa pieszych przy przejściach dla pieszych i gdzieś w mieście rozmawialiśmy przed wejściem na antenę o tych statystykach poczucie, iż jest mnóstwo niestety nie stoczymy kolej na jakiś konkretnych liczb zbyt dużo, bo to się na wszystko rozmyje, ale jest takie porównanie tego co się dzieje w Polsce Maćka tego co się dzieje w różnych krajach europejskich na szkodę w Norwegii Norwegia to najbezpieczniejszy kraj ja myślę, że w ogóle na świecie w Norwegii ten współczynnik zabitych do 11 000 000 mieszkańców jest bardzo niski tam w ogóle wypadkach drogowych też coś około 25 osób na 1 000 000 mieszkańców w Polsce jest blisko 80 × 2018 roku jak mamy dane no to tam troszeczkę ta liczba śmierci na drogach wzrasta, więc Noto to będzie także około 70 osób 78 osób na na 1 000 000 mieszkańców, jeżeli spojrzymy na pieszych bezpieczeństwo lotu z równowagi to jest to jest niecałe 3 % my mamy prawie 30 % 30 osób przepracuje 30 osób na 1 000 000 mieszkańców że, choć śmierć Pierre pieszych kiedyś naprawdę drodzy państwo ogromna liczba się pozbiera do kupy tak jak jest tendencja czy to jest także poprawia się to wszystko na czym w ogóle, jeżeli w takie kraje zobaczymy jak Norwegii to pewien limit tych zmian, które oni wprowadzili, które można wprowadzić w poprawie bezpieczeństwa powoli się wyczerpuje i zauważa się pewnego rodzaju stagnację w poprawie bezpieczeństwa w ruchu drogowym, ale my jako Polska jesteśmy na takim etapie na takim pułapie, że rokrocznie liczba ofiar śmiertelnych powinna spadać około 6 %, a u nas tak się nie dzieje u nas też zanotowaliśmy stagnację na dość dużym pułapie właśnie niebezpieczeństwa wręcz na drogach, a dzieliło nas niebezpiecznie ogólnie na drogach jest u nas niebezpiecznie ogólnie, że chodzi o bezpieczeństwo pieszych, a te liczby to niestety są po prostu ludzkie tragedie drodzy państwo przy połączył się z nami pan Przemek z Krakowa dziś Kraków mocno reprezentowane w naszym programie witam serdecznie panie Przemku dyrektor mundury to krótko o wykreśleniu go nagle do szkół im realną Krakowa oraz obaw nie jak i nauki po pijanemu i wytrwale edukować karać, którego nie oni o roli takich opowie o nim zdanie niech panie panie Przemku Bojar chodzi o system uprościł, by to ważne ma 2 prezenty o OZE mm ten temat na 1 000  000 EUR PLN mam połączonych temu wentylator koło Kielc konkretną odpowiedź i trochę odpowiada w małych i najłatwiej wolną rękę, ale faktem jest Lech jeśli jej pytań wątpliwości dotyczą takich badaniach nie robi takie kluby ligi i hit radio Olsztyn po piesi od plątaniny czerwonych kwiatów nie chciał czy po ich blisko głośnika nie ma chodnika po zmroku piesi powinni mieć kamizelki nie mają takiego konglomeratu np. kryzys jednak Julio czy elektronikę rock Ryanair ma tylko oni chcieli go to moment na taką odmowę ich układ graficzny układ i kierowców, a ja pierwszy kraj infrastruktury drogowej nie jako pierwszych chętnych brak chodników w piątej rano o wydanie panie Przemku z 2013 roku na polskich przejściach dla pieszych odnotowano 4000 z 91 wypadków, których śmierć poniosło 259 osób, a 4000 zostało rannych niemal połowa ofiar wypadków z udziałem pieszych zginęła w miejscach udostępnionych dla ruchu pieszego 90 % wszystkich pieszych, którzy doznali obrażeń na polskich drogach zostało rannych również w takich miejscach to ja mam trochę bardziej aktualne, bo za 2018 rok na przejściach dla pieszych było 3738 wypadków w tamtym roku, a zabitych było 271 jest to około około 14 ogólnej liczby zabitych pieszych to właśnie na przejściach dla pieszych oraz partytura ludzkich rolnikom, których ochrony gatunkowej tych technologii i rosyjskie przejście dla pieszych w SG przeszukanie już niemal nie ma ograniczeń nie ma, ale większą do większości wypadków dochodzi jednak na tych przejściach bez sygnalizacji świetlnej dokładnie tak właśnie podejrzewałem, że to nie jest tylko jako wielką pośrednik powiedział, że mięśnie, o których uciechy miło to prawda, ale wciąż był od 6 i ludzie by ktokolwiek się z kontrahentem jadą nawet w krótkich na godzinę jest starówka, o których wielokrotnie złożonych piątego roku życia, których nawet bardzo bym chciał zahamować zahamuje delikatną, ale ona upadnie i choinkowym układamy kostkę uderzy głową o o drogach obraźliwego zupełnie inne niż oni operą 2 latka, ale w arch. oznaczać ryzyka, ale powinny być ograniczenia prędkości z Katalończykami w wielu miastach tą i komputery, u których on się od lutego i torturuje ludzi koleją i treści mogą one jednak w no z tym zwolnieniem go też nie do końca jest tak bo, bo to bardzo ciekawe badania pokazywały niemieckie, że w momencie uderzenia pieszego na przejściu dla pieszych zdecydowana większość kierowców znaki hamowała zaniechali ze stałą prędkością ponad ich nie zauważyli no to tu to znaczy, że miała ich nie widzieć tak albo po prostu unika taniej, a nie robili z klas na noc Jasnej to jest to, o czym mówi infrastrukturę też mamy kiepsko dostosowaną, jeżeli chodzi o zabezpieczeniu nie wszystkie trwało co pan kierownik w koronie po takie wyniki wielkich figurki granitowe Cheryl Cole no jednak nie tanie i nadużyciami zdecydowanie mniej tych wypadków były zdecydowanie więcej dróg to po, których pieśnią chwila zmienia to nie miało niemożna tak panowie wyrywają się takimi argumentami od rzeczy do niczego nie prowadzi panie Przemku, jeżeli chodzi o kulturze mówi Helmut Engel problem błahy góry bardzo poważny problem tylko, żebyśmy tryt KO KO per capita w 1 000 000 mieszkańców to spory o ludzi wolnych od lipca 1000 km autostrady i drogi brukowej ale, ale z dnia ich ratować i LO rozpoczęli wyglądał rynek infrastrukturalny Judasza w związku z tym śmiertelność w Charkowie pokonanie, ale jest argumentu o zwrócenie masz nic wspólnego rzeczywistość przez nie zbudujemy przez środek miasta autostrada drogi ekspresowej system polega problem, że piesi zarówno w Polsce i w innych krajach giną głównie w obszarach zabudowanych pali się ku dziękujemy bardzo serdecznie za to inny głos pan Przemek z Krakowa za chwilę kolejni słuchacze, którzy już do nas dodzwoni i czekają w kolejce wieść, iż państwa chce jeszcze wyrazić swoje opinie w tej dyskusji 224 czworga 044 można pisać nowej emigracji mogą TOK FM można także nam w Facebooku u nas teraz dosłownie kilkadziesiąt sekund przerwy i wracamy do naszej dyskusji trwa program mikrofony TOK FM 30 ziemia po godzinie dwudziestej przypomnę, że dzisiaj rozmawiamy o niebezpiecznych polskich przejściach dla pieszych albo niezbyt dobrej może być nienajlepszej sytuacji polskich pieszych, którzy jak się okazuje giną bardzo często ginie giną piesi w Polsce dużo częściej niż w innych krajach europejskich i to niestety zatrważające statystyki drodzy państwo na przypominam także, że oprócz tradycyjnej naszej formy komunikację z telefonu pod prąd na państwo możecie dzwonić 224 czworga 044 jest jeszcze inne morza można się tam inne porozumiewać za pomocą Facebooka taj pan Rafał Toczko napisał, dlaczego Polski król szos ma hamować, gdy zawsze jego prawnik może stwierdzić, że pieszy wtargnął, nawet jeżeli został zabity już schodząc przejście dla pieszych rząd w ubiegłym tygodniu wrócił Daniel pieszym pierwszeństwa zostawił furtkę dla tych, którzy specjalnie się pasami i życiem ludzkim nie przejmują pan Rafał napisał Krzysztof Woźniak bariera 11 rzecz, bo jestem bardzo przewrotny przewrażliwiony na punkcie tego 1 sformułowania wtargnięcia Otóż jest to słowo i określenie, które wymyślił sobie kiedyś kiedyś 1 z policjantów Otóż naprawdę ja bardzo apeluję o 1 rzecz w dyskusjach oraz na temat tych zachowań pieszych i kierujących przed przejściami nie mówmy, że piesi robią coś takiego jak wtargnięcie wtargnięcia ma znaczenie takie drogą to na siłę pomny wszystkiego przepisy, które mamy w Polsce, jaki w innych krajach nie umożliwiają czegoś takiego jak wtargnięcie jak wejście pomimo wszelkich jakiś i nie wiem, czego w okolicznościach, jeżeli pierwsza robi i t d. nie robić czegoś takiego czynu nie ma na noc odnosiło oznak dojadą wyrzucono go samochodem nie można czegoś takiego mówić jest nieostrożne wejście na rowerze badano sugeruje, że prawnicy próbują udowodnić itp to jest właśnie 1 rzecz, która się pojawiła i daje argument osobom, które bardzo chętnie zwalają winę na pieszych na ofiary nie używajmy tego stwierdzenia to jest niepoprawne to był pan głos pana Rafała komentował Krzysztof Woźniak, a teraz już od państwa kolejny słuchaczy pan Antoni z Krakowa, ale on dobry wieczór panie Antoni z Rio Return panie z pierwszym kierowcą rowerzystą i sierotom i pieszym rowerzystom wszystko procenta czy jest pan bezpiecznie na przejściach dla pieszych i mówienie o tym, pana, by bać, ponieważ już tam także sam właściciel koparki, który może okazać, że na przeżycie wspomina Barbara mama jak długo, bo zielone i BAEL wynika nie pamiętamy przewiewne i pamiętam jak widać i uważam że, ale i warte kilka ładnych lat temu w Berlinie po górach mgły na czerwonym świetle nauki w reklamach oraz wiele, ale pana zdaniem panie do pana zdaniem ta Zielona strzałka to jest jakby jedno Bonjour tylu problemów, by możliwa skrętu wprawo i ile obnażone ciało dziewczyny udowodnią nam nie ma rywala byliśmy zgodni w równoważnych była krwawa na łamach Bild am Sonntag Steinbach podobne do powrotu PRL, ale na czerwonym światłem kilka toi zielone to jej giełdowa może to jest jak i być może również w analizie których, który gra nogami, a właściciel, ale pan albo rzeczywiście jest przekonany, że to jest powodem jakikolwiek wypadków TOPR rywala uważam, że Tomasz Dyląg z firmą Bumar obok rodziców wyjechał doświadczyłam groźba kryzysu jasne, że z nauką oraz w świetle, a ich prac Olgi Arte Delia wg nowych ideach, na którym ma czerwone światło, ale wiadomo było to ja wiem, że dochodzimy jednak tylko Norah boimy na pewno znasz tylko i partner w NBA Golden Goal Pogoń Lębork Łeba, by dojechać na pozostałych giełdach o tym, bardziej o to zadbać o to właśnie w Berlinie a gdzie pochowana jest on PL wolni ludzie czują, że nagrody po drogach nie rum ba rowerzyści pozwala wg Jacka nie trzeba płacić im małego ruchu, jaka jest ich środkiem makietę o higienę piersi uda, ale ja nie będę sobie, żeby Jaroch oraz elita i Izrael zachował się tak jak ona bardzo wiele ich gra na nowe w ubraniach na pewno bardzo dziękuję bardzo zależy od innych realiach barki biodra tak eventu PKOL Irena Szymion wyrwał się druga miała rozległe i Rafał Górski Chełmek widoczna jest droga długa i ich jak ona właścicielem lub kromki chleba i agregator, bo w Norwegii, a ich efektem jest możliwość chętni do trudnych realiach PE, który będą jak choćby Bartłomieja w technologiach na tym, że dana chorągiew, którą po prostu ich VMware com PL w galeriach BWA w tej samej Unii 2 jej rewir poprawki g 20 km po barach dla odcinków dróg i ile Mar Kleina pierwszy dziękuję bardzo zależy, by nie Antonina rzeczywiście to jest problem, bo te drogi przelotowe przez małe polskie się no to jest na pewno problem ich to od lat mówisz o tym, że to jest jednak to nie tylko uciążliwość dla mieszkańców dla nich, że jest, ale wiemy o tym od lat, że tak jest co prawda zmieniamy to infrastruktura, robiąc obwodnice mniejszych miejscowości, ale naprawdę no torze jest droga przelotowa przez miejscowość to nie zezwala do tego, żeby ludzie ginęli na tych drogach w teraz drodzy państwo połączy się z nami pan Michał z Warszawy witam serdecznie panie Michale dziś dzień dobry Anną Czech i ja jestem osobą niewidomą z dnia po głowach pod tym kątem będzie dla nas jest w bardzo bardzo przykre przechodzenie przez ulicę, by za każdym razem rygorze drugi 1, który weźmie kredyt, żeby dużo umiem przypadków takich choćby na partię daje znać klatką z Robertem uważam tego nasłuchuje no i ani wtedy choćby na Alpy i żadne pośrodku kadru Broda potrafi ich samochód dla klientów z kabaretem wnet Pileckiego Cichej malarskie w Oliwie puzon i ma padać deszcz pojechały do czegoś Michał był wrogiem jest spraw kierowcy też ojciec i na takich jak i małych korekt tego wjeżdżają na chodnik, żeby ominąć ulicę, bo traciło w chodnikach i rozpętać ideowy lider miał przypadek, kiedy film o wideo Bad Girl samochód do obrotu lub WHO wymienia przejechał się ich nie nie odchodził pani halę Wisły co mogłoby sprawić zupa się poczuł bezpieczne, bo to, o czym pan mówił Torzewski Monika zna się niestety mentalność i to pewnie trudno zmienić tak, choć z długiem Ewie, by takie proste zasady bujać w długi, kiedy Chin jeśli dochód z nowym kierowcą lider mówił, że każdy z Agnieszką bar powinno być oświetlone debaty Luxtorpeda radio dałoby się już że rywal to po, których było zbyt bogaci drzewa powinny być w tym miejscu usunięte, żeby niedziela latem dziewiątą i jego chodzenia do portu takie podstawowe rzeczy, które to bardzo istotne wieczorem 33 i oświetlonej, by wypełnili w oczy lampą LED lampa i do nie może być jedynie, by przejść dla dla pierwszej wieczorem nieoświetlone, bo obok kierowcy będą mogli tego na dole w tempie, że wyrok SN stwierdził przekroczeń nie wolno tego, ale trochę mam mam takie wrażenie, że bardziej widać i ogień gol był Łacińskiej, a ojciec był mniej lub protestantów w Skandynawii to mogło dojść do wglądu do portu w myśl mi się tak szybko dorobili się ludzie tak też samochód drogach gór mogą dojechać czy prawnik z wielkiej torby można biegać rozjechać ten trawnik najważniejsze, żebyśmy się do Portugalii pełni rolę w 100 m dalej grać oby portu Karl Barbary Godek 6100 m nie, ale jest coś takiego umiar i to nie tylko jak i tym świecie ogień Kingi Dudy, ale takiej mieszanki po w radzie nie szanujemy ten trawnik widujemy je rozjedzie my go później zjeżdżamy z, o którym potakiwał dałyby rozjechany to jest absolutnie nie absolutnie inne tematy panika, ale też istotnej mam wrażenie, że kiedyś wrócimy do tego w naszym programie bardzo zależy dziękuję pan Michał z Warszawy, który zwrócił nam uwagę na to jak na bezpieczeństwo, bo brak tego bezpieczeństwa, a drudzy, że osoby niewidome i gdzie działa bardzo w 2 starał, jeżeli mogę, bo my powinniśmy faktycznie określić kim jest pierwsza raczej kim może być pierwszy pieszym jest naprawdę każdy z wyższym jest dziecko, które nie ma żadnych uprawnień pierwszym jest osoba schorowana z różnymi dolegliwościami z różnymi właśnie tak jak pan niedowidząca były z różnymi schorzeniami chociażby możliwości ruchowych niedosłysząca mogą być to właśnie osoby w bardzo podeszłym wieku i te osoby naprawdę mają spore ograniczenia, żeby w odpowiedni sposób ocenić sytuację na drodze zupełnie inaczej jak kierujący raczej kierowcy też samochodów muszą spełniać pewnego rodzaju wymagań, o czym mówił pan Andrzej instruktor przejścia szkolenia, jakie było nie było, ale przychodzą większej wiedzy powinien być bardziej świadomi, że właśnie na przejście dla pieszych mogą czy też przecież być osoby, które nie do końca są w stanie ocenić, a jeszcze jedno tylko sprawa co do tej mentalności w wielu krajach w większości krajów to bezpieczeństwo pieszych też na drogach było podobnie jak u nas Lida przez pewien system wdrażania przez kilka lat zmieniono tę mentalność, a tu też nie tak sobie, że oni byli inny tylko właśnie przez zmianę przepisów zmiany infrastruktury zmiana podejścia do egzekwowania przepisów i to przyczyniło się do tego, że jest bezpieczniej pan Przemek do nas napisał na Facebooku pisze tak witam uważam, że nie chodzi o braki w szkoleniu mieszkając za granicą we Flandrii po okazje dłuższy czas porównywać kulturę jazdy i to jest niebo a ziemia inna historia, że za nie przepuszczenie pieszego przed przejściem mandat jest wysokość około minimalnej krajowej Panny Przemek drogę dłuższą wypowiedź napisała zacytowałem tylko fragmencik może to jest jakiś pomysł oczywiście 1 z elementów systemu zwiększenie zwiększenie kar, które do nas Jaku Szyc musiały do tego połączy się z nami pan Paweł z Łodzi witam serdecznie panie Pawle Kalinowej kampania, ale zwiększenie kar rozwiązałoby problem, ale zdaniem dowodzą, że tak jak oczekiwałem też 15 lat byłem instruktorem nauki jazdy prowadzi zarówno szkolenia praktyczne jak gminy, a dokładniej ich w 2013 roku zmieniłem dało i obecnie porusza się samochodem osobowym na terenie Polski jak pokonuje miesięcznie około 50  000 km ruch dodatkowo bardzo dużo jeżdżę na rowerze także dla aut będzie tak powiem każdej strony i powiem ci, którzy już tak dosyć oburzony, a może nawet jego córeczka bardzo jak dużo pierogów, że piesi święte krowy, że ich mniej wyedukowani i t d. prawda jest taka tutaj mój przedmówca bodajże powiedział faktycznie taka mentalność jak my jedziemy do auta stoliku pod stół czujemy się najważniejsze, aby oddać ich i tutaj zdecydowanie uważam, że kary jak najbardziej skorygować VAT od wielkości zdziwiona takim przykładem jest najpoważniejszym wykroczeniem w ruchu drogowym Grażyna Kulczyk tłumaczyłem omijanie pojazdu, który zatrzymał się przed przejściem dla pieszych w celu umożliwienia przejścia piesze góralki są zdziwieni, dlaczego to wykluczenie jest surowiej karane niż wyprzedzanie na przejściu dla pieszych w odpowiedzi Loba, ponieważ jest to wykroczenie najczęściej skutkować ich, bo pojazd otrzymuje się, żeby przepuścić pieszego, dlaczego o tym, mówi z, jeżeli wprowadzono za przekroczenie 50 km na godzinę zabiera się prawo jazdy w terenie zabudowanym z Boniewa żyje w Gutkowie, a czy wykroczeniach w obrębie przejścia dla pieszych takiego obostrzenia nie ma o czym mówią ja tego nie rozumie mieszkam w pobliżu Biedronki inna sprawa jest bez reklamy prosimy panie Pawle oraz rozumiem, że rozumie, że nie ma znaczenia żadne już lat jest to ja nie innej sieci handlowych generalnie mogę jednak rzutu wolnego, by 1 sprawa jest taka, że dosłownie przez pół roku zgłosiłem się od drugiego raportu o wymalowanie przejścia dla pieszych było, bo nie było w ogóle przejść dla pieszych, ale w momencie, kiedy po przejściu dla pieszych powstało, by tak na obrzeżach Łodzi powiem tak wielki problem, bo przychody tam w małym dzieckiem z żonami i starszą córką i przejść przez długi, które graniczy z cudem po prostu graniczy graniczy tu także zachowania kierowców to jest mentalność, by to, o czym mówią, że mogę panie pośle, tak troszeczkę kontrowersyjny denerwuje się tak zostałem będą one jako ekspert tego człowieka od dna, który praktykował w nauczanie pan się zatrzymuje pani jedzie samochodem widzi pan, że jest pas obok wolne, że ktoś jedzie za panem, żeby przepuścić pieszych pan nie ma takiego podziela pan się zatrzyma ta druga osoba nie to w komorze do tragedii powiem szczerze, że zatrzymuje się, ale zawsze zwracamy uwagę, jeżeli widywano Ola Toivonen samochód liderzy wyhamuje, bo to się nie dotrzymuje zwalnia go, że na domiar Boy mogiłę ja byłem młodszy też kochać inaczej do tego podchodzi także wiek tutaj na pewno na pewno hołubić trzeba było lepiej uderzyć tak natomiast Radia gra, jakby samego zawodu instruktora, ale przede wszystkim pokonywanych kilometrów niestety parę wypadków miarką nie chciały widzieć to jednak to jednak daje domyślenia i powiem tak nie jest świętym kierowcom na pewno i tutaj mówi modli się wielkimi, ale takie rzeczy jak zachowanie w stosunku do pieszych rowerzystów k to dla mnie święte, ponieważ mam gdzieś zakodowane to, o czym mówię na wstępie, że wszelkie zdarzenia drogowe, których wszelkie wykroczenia, które mogą być od COVEC klub, ale powinny być bezwzględnie respektowane dziękuję bardzo serdecznie pan Paweł złodziej był kolejnym naszym telefonicznym nie gościem bardzo dobrze, że odwołania się do nas ci, którzy uczą nauki jazdy ci, którzy mają do czynienia z kursantami moich innych głosy tej dużą pewnością do naszej dyskusji teraz pan Witold jest w Warszawie z nami na oczy witam serdecznie panie Witoldzie witam serdecznie pana i państwa z Lecha jak ja z tym poczuciem bezpieczeństwa panie jak wychodzi na ulice Warszawy tu czuje się bezpiecznie, przechodząc przejść przez przejście dla pieszych, które wypełnia jej miałam ponad 50 lat kilo kierowcą jestem od ponad 30 lat przejęli jeździłem już blisko albo ponad 1 000 000 km nad kortem, a o tym, proteście w tym roli występuje w roli pierwszego także na rowerze też parę kilometrów zrobiłem i teraz odchodzi, a wg mnie troszkę inne każda strona ma swój punkt widzenia i to częściej będą jeździć samochodami to uważają, że przechodnie są świętymi krowami na nas na oczach ich albo nawet podawać ani przed wkroczeniem na Party przechodnie z kolei uznają, że to kierowcy nadużywają, którego tegoroczną z tą silniejszą pozycję, bo w samochodzie czuje się bardziej bezpiecznie natomiast zieleń wiele popatrzmy na to też w ten sposób kierowca, zanim wsiądzie za kierownicą musi przejść pewien kurs musi zdać egzamin musi zaliczyć przepisy i t d. przechodnie tego nie ma, czyli koszt 1 z żalem pan by obwiniają bardziej czy pieszych o ochronie na Bródnie niema internetowe a gdy chodzi o to przechodnie z kolei nie mają tego jest to mogło przechodzień może stać domową i wejść na ulicę i nie ma nad nim nie ciążą żadne tak powiem, ale przepisy, które musi doliczyć, który musi zdać egzamin natomiast w telewizji radiu i EOG to taki przechodzień nasłuchać, że on ma na oczach napotkać pierwsze od Eko może być mylne zrozumienia od nas samych latach ma pierwszeństwo, ale zdaniem Haydena po mówiliśmy o tym, żonie pani Wiktoria, a pan Niemców lubi zimę, żeby poprawić bezpieczeństwo w 2 słowach, który wg mnie więcej kampanii informacyjnych i 5 i kampanii takich ogólnopolskich nie takich tylko rzadko, bo zdarzył się jakiś tragiczny wypadek to porozmawiajmy na ten temat naprawdę więcej kampanii informacyjnych przede wszystkim okazują się też skutki natomiast uważam, że kary za nieprzestrzeganie przepisów powinny dotyczyć powinny być surowe jak najbardziej zarówno dla kierowców, jaki go z pierwszych dziękuję serdecznie Panny Witold z Warszawy na terytorium zależnym od nas Woźniak naprawdę nasze przepisy i żaden projekt, który się pojawiał zmieniający kwestię zachowań wokół przejść dla pieszych nie ściągał odpowiedzialności z pierwszych, jeżeli chodzi o przepisy uzupełnianie się czy jest bezpiecznie mamy w przepisach można za wiele rzeczy ganić ustawodawcy, jeżeli chodzi o te przepisy drogowe szeroko rozumiane, ale za 1 rzecz trzeba pochwalić są przepisy tzw. bezpieczniki chociażby pojęcie szczególnej ostrożności i art. 3 ustawy prawo ruchu drogowym, który jasno, mówi że w sytuacjach zagrożenia my musimy uważać na drodze musimy sprawić także były nie doszło do tego zagrożenia życia lub zdrowia kogokolwiek, więc to nie jest tak, że kiedykolwiek jakikolwiek sytuacji będą całkowicie zdjęta odbędzie całkowicie zdjęta odpowiedzialność zauważalnie na drogach komukolwiek jakiejkolwiek grupie wszystko jest głównie znajomość prawa szkodzi i to nie jest tak żyje się jak później zdaje egzaminu to może się tłumaczyć, ale ziemia nie jest na razie piesi nie znają przepisów, bo większość wizje większość przecież dorosłych ludzi w Polsce ma prawo jazdy, więc to też są piesi oni znają te przepisy dokładnie tak teraz kolejny nasz słuchacz pan Paweł z Warszawy się z nami połączył witam serdecznie panie Pawle Brożku wieków takie pytanie na początek jeśli mogę pandy był za zaostrzeniem kar dla kierowców o prąd jak najbardziej panu uważaj jak i Janas jak to z naszym bezpieczeństwem kierowcą zawodowym, ale ja to mniej więcej tak w rękach po 5 km, który rośnie tak czy ona dozwolona w volvo, ale chciałbym odnieść go był głuchy jak wybrać taki klub po bokach drugiej pewnie dając załamał malarstwo nie 2 minutki, więc jeśli mogę prosić o fuzjach i rozwoju w telegraficznym po pierwsze, edukacja kiedyś, ale ja mam swoje lata kiedyś wyjechać rowerem na ulicy po górnikach roweru, czyli o o szkole podstawowej w ubiegłych średnio p t. zasady ruchu drogowego i bomby jesteśmy użytkownikami dróg i ławek i tych pierwszych, który przy dobrych startów motocyklista, który siekierą przewody ukrywamy, czyli edukacja i co jeszcze edukacja i tu nie szuka ona zostać jak i Arki, a tylko po prostu przedmiot w szkole podstawowej, w której każde dziecko od innych, bo tutaj nie po to jest 1 sprawa druga sprawa to tutaj kluczem do pana kolegi odnieść, a próbą wtargnięcia na PL na ulice najazd naj pra w jak tutaj brak jest nam Mordorem w Warszawie w jezdniach czy ulicy konduktorskiej kiedyś ruch tramwajowy w 2 model clio robotów lub była zajęta była w grudniu, a tramwaj Kraków Kamil Wolnicki dojechali, ale nie mógł skręcić w kościołach po 221 prawa, a druga sprawa klubu obserwowali od dostaw, który nadużywał alkoholu, a poruszał się go i pali chcą po prostu wyjazdowe w odmiennych samochód Oivanena mówi pan jest skrajnym przypadku zachodniopomorscy rolnicy mają one jak rozumiemy się o to chodzi ziemia nie jest drogo, a propos tego właśnie te ostatnie słowo i ruchem powiedzieć, że tak ostatnie słowo, które każdego dzwoniłem wg jakich by program roboty i jej nie dopuszczono jego głos tylko ich głowie był prawdopodobnie rywali, jakby lat zaniedbany park, ale musi być teraz rozwijać tysiące kwestia nie bardzo mamy na to czas to właśnie rodzi się go dyscyplinarnie szczerze, że mi chodzi o język, który jest bardzo bardzo ważne w tej dyskusji wtargnięcie oznacza, że robimy co siłą, a tak jak pan Jezus powiedział to nie wynikało z tego że, że ten pierwszy chciał siłą wyegzekwować sobie pierwszeństwo przed tramwajem no nie spełni, bo były pewne czynniki, które oczywiście zachował się źle, bo nie powinien patrzeć w telefon komórkowy wschodząca czy ta pierwsza nie powinna tego robić druga sytuacja z osobą na wózku inwalidzkim, która była pod wpływem alkoholu, toteż były pewne czynniki, które sprawiły, że nie zachowali ostrożności i oczywiście, ale to mówię, nawet jeżeli pierwszy przejawia pewne okoliczności niezachowanie tej szczególnej ostrożności prostego powodu nie może zginąć na drodze możemy sprawić różnymi działaniami, że pomimo takich dziwnych sytuacji piesi będą bezpieczni na przejściach dla pieszych to w wielu krajach zrobiono tam naprawdę się ludzie nie różnią tak bardzo, a 1 taki przykład moglibyśmy podać przykład przykład takiego rozwiązania, które szczególny sposób odchodzili od groma lot w zależności od miejsca, gdzie kryje przejście jest wyznaczone dni, jeżeli jest duże natężenie ruchu pieszych NATO nie może tam być drugą o wielu pasach ruchu w 1 kierunku no bo to napędza właśnie to wyprzedzanie omijanie trzeba spowolnić prędkość różnymi sposobami inżyniera innymi czy to przez zestawienie progów zwalniających czy to szykana różnego rodzaju właśnie leżakowanie jezdni przed przejściem dla pieszych drzew, gdzie wizualnie mamy węższą jezdnię i przez to zwalniamy, więc jest naprawdę od groma tych sposobów, które możemy zapewnić bezpieczeństwo pieszym sprawić, żeby tych wypadków było mniej tyle Krzysztof Woźniak teraz stanie taki jest jedno zdanie i jagodami chciałbym, żeby połączyć przejechał między Puławami Jamałem powoli samochodem dla ruchu garby zwalniające i proszę wyobrazić, że te zwierzęta na pogotowie jak ma się odbyć w tym odcinkiem drogi w bo klepał po myśli pan wejdzie do nowego szpitala taki żyją są takie progi zwalniające, które nie ograniczają przejazdów karetek autobusów zjechać z tatą wzdycha z odcinkiem drogi my wolimy nie mnie Mucha jakaś idea TFI Biernat no dobrze bardzo mi przykro, że ktoś z zarządców dróg zastosował tak jak inne rozwiązanie mógł pomyśleć zastosować inne właśnie leżakowanie przed przejściem dla pieszych, które nie ogranicza karetek przejazdu ana przykład spowolni ruch samochodów taki sposób, że będzie poczuciem, gdyż węższej drogi tyle z komisją prawdy dużo rozwiązań kończymy ten wątek dziękuję za wierzy pan Paweł Warszawy teraz, że państwo łączymy się z Toronto, gdzie jest pan Marek, który jest zawodowym kierowcą jak się okazuje panie Marku w 2 słowach damy radę da damy radę opisy są pana punktu widzenia bezpieczeństwa na przejściach dla pieszych w Polsce źle lub w hodowli roślin i realia podziwiam zresztą tego dnia ani bankom program ochrony przed odjazdem i daje do gier wideo, w którym lider jest ładne mam ochoty robić miliarder George Igora ban GU Gała doktorant dlatego moje drogą, ale ja mam swoją religię Robak Komor PL to dlatego wybór padł ten dramat jest rola 1 maja MR bank Chin, a tu robi kilka lub innej jak to porównanie sens ma przejść dla pieszych w Polsce i Kanadzie ogląda i Michale szkoliłem komuny w latach osiemdziesiątych LGBT instruktorem brałem niedługo do nauki jazdy odnosili największe, ale jest problem to jest brak tolerancji i 1 dla drugich to niech wydaje, a agresywna jazda i w pojęciu tutejszym ich koszt takiego pojęcia agresję grali w Wigilię bagnetem na dialogach 1 z nieuwagi, a ten pewnie nie on jechać alternatywnie do 1, a dla prawa jazdy i Lille jedno bardzo dużo dla 2 dni zajęło zrozumienie to bogaty dlatego jak Irlandia i obok prawa jazdy jak coś takiego, jeżeli ja będę na 1 , 5 miesiąca Pompeje ktoś takiego jak i od PL do maja takich takiego uczucia właśnie ldl braku tolerancji dla innych agresywna jak barszcz z maja 2 liga Avia ton w latach 2 lat dwutysięcznych tak jak zbliżały tamtych lat tak to było coś takiego jak i trojga i bezpieczne czegoś takiego nie ma nie ma jak wielki bieg 5 i bezpiecznej i ulg dla tych ludzi w Belgii i mówiło, że lubi Pierre Pujol galerii, bo panie Marku oraz remont prędkość zabija panie Marku bardzo zdradza, że jest to fordy wszystkim, o czym pan mówił o tym, że prawo jazdy to jest przywilej, że pan do zrozumiał dziękuję za ten głos, bo niejako w ostoi się puentą do naszej dzisiejszej dyskusji podczas naszego g nieubłaganie dobiega końca Krzysztof Woźniak słowo podsumowania i w jedzeniu można coś doradzić to dojeżdżając do oznakowanego przejścia dla pieszych noga z gazu i rozglądać się i to naprawdę dużo pomaga jak widzimy, że ktoś się zatrzymuje się przed przejściem dla pieszych robimy to samo to możliwe rząd właśnie przepuszcza pieszego, który wchodzi na przejście dla pieszych i proszę współpracować i pamiętać o tym, że pieszymi i są wszyscy, a kierowcami część z nas i naprawdę proszę no trochę wolniej się poruszać się po drogach, bo faktycznie prędkość jest główną przyczyną wypadków śmiertelnych dziękuję bardzo serdecznie za ten dzisiejszy program wszystkim z państ w, którzy do nas dzwonić dziękuję za metr bardzo by się pouczające one dyskusję dla nas wszystkich trybuny, że zamiast biegu Krzysztof Woźniak dziennikarz TOK FM audycję skołowani i zmotoryzowani tych mikrofon TOK FM wraca już jutro biegamy po godzinie dwudziestej nie wraca w środę o godzinie dwudziestego, ale jutro gala nagrody TOK FM, ale zmienne gafę palnąć, ale udało się choćby z tego zaś informacja taka sama po nich wieczór Radia TOK FM, na które zaprasza Karolina Lewicka okazał się Michał Janczura do usłyszenia mikrofon TOK FM Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: MIKROFON RADIA TOK FM

Więcej podcastów tej audycji

POPULARNE

DOSTĘP PREMIUM

Teraz 30% zniżki na Dostęp Premium! Wybierz pakiet "Aplikacja i WWW", aby słuchać podcastów TOK FM na komputerze i w aplikacji mobilnej już dziś.

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
Przedłuż dostęp Premium taniej!