REKLAMA

Europarlament przyjął pakiet mobilności dotyczący przewoźników drogowych

Światopodgląd
Data emisji:
2019-04-04 15:00
Audycja:
Światopodgląd
Prowadzący:
Czas trwania:
12:57 min.
Udostępnij:

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
, a świerk lub podgląd itp, a Agnieszka Lichnerowicz bardzo serdecznie zapraszam państwa ma światopogląd tak jak już państwo słyszeliście od Adama Ozgi parlament Europejski poparł dziś 3 propozycje nowych przepisów w sprawie przewoźników drogowych ku niezadowoleniu europosłów z Polski niezależnie czy spe oczy z prawa i sprawiedliwości, którzy próbowali różnymi sposobami to nie dopuścić do tego głosowania już teraz to idzie opóźnić, zgłaszając dużą liczbę Rozwiń » poprawek, ale to się nie udało 3, a więc bym o tym jak przebiegało głosowanie co dalej są tym pakietem oraz dlaczego budzi on sprzeci w polskich europosłów polskiego rządu to jest duża koalicja, ale dodam nie związków zawodowych, którym te, które w całej Europie wspierają te zmiany no ale z tymi wszystkimi pytaniami zwrócę się do Tomasza Bieleckiego korespondenta Deutsche Welle gazety wyborczej w Brukseli, w którym połączyliśmy się telefonicznie dzień dobry Tomku dźwięk obraz to właśnie to tylko zacznijmy już jak bardzo spektakularne to były próby w MF europosłów z Polski, by nie dopuścić do głosowania nad pakietem przepisów, które powiedzmy krótko na razie uderzają w PUP przewoźników, którzy na rynku unijnym są potentatami z około 30 % przejazdów jak rozumiem, które obsługują firmy z naszego kraju, a więc jak bardzo to była spektakularna bitwa, a my o to, żeby tego głosowania nie było tak wygodniej nie udał się, w którym udało się w ubiegłym tygodniu, bo polscy europosłowie zrobili już tydzień temu, gdy wrócili parlament Europejski środkami nie poprawiać i potem wróciliście do przewodniczącego europarlamentu i Belgią głosowanie w porządku obrad plenarnych albo pokazać światu i euro krwi nie ogarniają wmieście tydzień temu został odłożony na energii i ideałów pojawiło się ponad 1000 poprawek 54 proc zgłoszonych w dużej mierze od polskich europosłów i tutaj działają Hygienika Lubliniec PL w coi i ich wieku natomiast złotym dachem tym razem non est taka próba sparaliżowania prac i naciągania reguł prac parlament Europejski rynek nie powiodła WL to ich spektakularne triki kielichy 1 z ich przyglądano się nimi, a Renato ara ngo PL i tak po było wiadomo, że zdarzają się projekty, do których jest zgłaszany nawet po kilka tysięcy opra w LED tak swojego czasu było projektem RODO kilka lat temu Ilonę pompuje łączone w bloki do poprawki na muszą się pokrywać materialnie dawka, którą każdy dziesiątki poprawek dotyczyło 1500 różnych graczy, choć pomysł jej klimat sposób połączenia tych poprawek kilka bloków ich wprowadzenie kilku pod głosowanie było do kilku głosowań nad będzie podważany tu go po jest już podważony tak wspólnie będzie podważany osób formalnie rząd USA, czyli 1 z nich Trybunał sprawiedliwości w Luksemburgu to nie zawiesza postępowania, po której skarga i jeśli będzie to jeszcze formalnie nie zawiesza odszkodowania, bo niby, dlaczego o stanowisku parlamentu Europejskiego od drugiej ligi, a to nie rada Unii Europejskiej, która przejęła od ich stanowisko lub grudniu ono się różni nie tylko kierownik ośrodka dla polskich przewoźników od parlamentu Europejskiego, więc potrzebne są negocjacje obu tych drugich torów prowadzone przez rumuńską prezydent wielbiciel parlament Europejski komisję Europejską nikt ich autor i europosłowie dyplomaci niż rząd liczy na to byśmy jak na długo najdłużej ciągnęło oczywiście bardzo prawdopodobne też nie kończy w tej kadencji parlamentu Europejskiego, który ten wspólny cel robotniczego figurować i tak naprawdę no, a ich historii tej kadencji w kwietniu nie jest już przed ich 2 tygodni przed wieprze przed Wielkanocą dźwięk no trochę tak granat Łokietkiem w państwie jest kilku lokat gładki krem działa z Iwaszkiewiczem Rumunia firma mało czasu banknot negocjacji na pewno nie będą ich właśnie europosłanka Joanna po, czyli Europejskiej partii ludowej Elżbieta Łukacijewska mówi wprost, że prezydencja rumuńska zapowiedziała, że nie dopuści regulacji do dalszych prac i czy rzeczywiście tak jest, a drugie pytanie, gdybym od razu mogła co, jeżeli nie zdążą, a diagnoza tej kadencji europarlamentu nie zdążą przed wyborami to znaczy czy te prace są jakoś automatycznie, kto proceduralnie coś z tym dzieje wśród dysków w kolejnym parlamencie albo w pawilonie w radzie UE zniknie, kiedy ta sama rada UE odmieniać Michno zwierząt ich ciągłość w parlamencie europejskim też nie ma kontynuacji, czyli po korekcie nie znikają kolejne parlament autem może podjąć decyzję o przerwaniu pewnych projektów, ale jednak pogoda opady i Norwegii i regulaminową akademik to, że projekty to nadal mieli ich kontynuacja projektu i brak odliczeń od poprzedniej kadencji natomiast NATO wymaga i uśmiechnięty tak, dlatego że ten plan się zebrać po raz pierwszy widz musi informować komisję ds. transportu komisja musi odczytać Rumun komisja pozostawiła po każdej trefnej pół roku we włoskich i chęć na listopad grudzień tej kwestii, kto jest postrzegane jako mniejsze zło czy Polski przewoźnik ładnie bardziej jak to będzie bardzo długo odwlekane to portret pojechał z Kielc, bo pewne, aby kierowców obecnie powinna obowiązywać obecne Bartłomieja w HBO do podłoża pod ich statutach za granicą do hali nie były przestrzegane nikt nimi nie przyjmował United 2015 roku, kiedy Niemcy wprowadziły płacę minimalną w ogóle na swoim rynku pracy, a więc zaczęły ją egzekwować również wobec polskich kierowców, a potem były wybory we Francji i prezydent Macron też podjąć Albert Hall i komisja Europejska wszczęła postępowania i nagraniowe, bo wobec Francji Niemiec i ościennych są zamrożone, bo komisja ogłosi także ten projekt, którym mówimy dzień w Rijadzie nie ma tu prowadzić tylko tych postępowań elementem projektu utknie na długie miesiące no to faktycznie tych postępowań jak one mogą trafić do do Trybunału w kręgu, który dał wykładnię obecnych przepisów ich sposób otulają kierowcę, który zdaniem nie ujmując może to nie publicznie, ale mówiąc ich sztaby ekspertów również żądać od polskich, ale ta interpretacja nie musi być korzystna dla obecnych przepisów udałoby się polskich przewoźników z Lizbony państwo europarlament przyjął dziś poparł większością propozycje nowych przepisów w sprawie przewoźników drogowych i trasę problem to jest wielka dyskusja to są trudne kwestie myślę, że można już poziomach na tę sprawę spojrzeć z 1 strony na te zarzuty, które padają ze strony czy właśnie przybył europosłów łączy to spocie spisu czy ze strony polskiego rządu, że to uderza w fundamenty Unii Europejskiej uderzą w swobodny przepły w usług, czyli jednolity rynek 1 z podstawowych wartości z drugiej strony możemy myśleć z perspektywy prawnej i sprawiedliwości i to są to argument gra też podnoszą czy Francuzi Niemcy, którzy mówią, że inne no to jest domki socjalne to znaczy, że typ opłacani zgodnie z polskimi tam warunkami kierowcy jeżdżą tak naprawdę po po krajach zachodnich no i jeszcze można jak rozumiem na bazie jakich przepisów, choć od, gdybyś mógł pomóc słuchaczom jeszcze raz złapać w sumie, jakie są obecne propozycje, które parlament poparł i o co tak naprawdę w tym chodzi, gdy gra od samego początku maja z lustrem z Unii Europejskiej oprócz swobodę przepływu osób towarów i t d. jest swoboda przepływu usług na rzecz, której kraje w betonowej Unii Europejskiej gospodarczy korzystają samotne naciągają zniknie, choć ograniczenie to regulowanie opłat Polaków, którzy wjeżdżają normalnie do pracy do Londynu wciąż przed Brexitem do Paryża do Rzymu ma tam wjeżdżają oni zatrudniają się na miejscu o dochodach jakichkolwiek swoboda zawierania umów chodzi o oddelegowanie pracowników, których podciąga, ale po pobudzenie przepływu ludzi leczy i usług i 1 i 1 odnoga tego delegowania do kadry formowana pod naciskiem Macrona przede wszystkim należy mieć do czynienia od rozkładu jazdy tam parkingi TotalMoney polskiego budowlańca, który wyjeżdża do Paryża poczekam 2 lata po dziurawych atutem delegowanego pracownika polskiej firmy chcieli opuścić tego, że Mordechaj kotła minimalną po reformie w 2020 roku będzie musiał dawać im pieniądze bliższe średniej wpłaty, ale składki ZUS-owskie wszystkie inne płacił spolszczenie we Francji, ale może potem auto podpiwniczenie pod handel kwitnie na euro od jego układ pomniejsza środki tego francuskiego budowlańca z latarkami w budowie w Paryżu obok niego pracuje do nazywane perłą, którą nieuczciwą konkurencją podatkową i zostało uregulowane już w ubiegłym roku oraz nieuregulowane mało tego sportu Max PL powiedział to jest statystycznie tylko niewielkie, niemniej politycznie gorące w Belgii Francji Holandii i nowych aut regulowanego od opłaty Frampol i wielka bitwa i jego rządu wszystkich od dotychczasowych po ich i t d . teraz mamy innych trochę bardziej skomplikowane problemy z kierowcami i rok czytelnikom budowlańcy, którzy wjeżdżają na 2 lata do Paryża korki chillout in o transgranicznej w nadgranicznych natury no oni wożą towar po Europie, niemniej polskie firmy konkurują oni również o tym, że okropnie bolą to naród Polski do Madrytu tylko jadą Polka Madryt Paryż Rzym Rzym Wenecja weneckiej aury bon bon Bruksela Bruksela Amsterdam Amsterdam Kraków Kraków Warszawa kilka odcinków poniekąd wykład strony przez bobry tylko co prawda o krajach zachodniej Europy w dłoni tak naprawdę konkurują zdaniem zachodnich krytyków, konkurując z zachodnimi firmami również płatnicy składki ZUS-owskie Polkę i majątku wymogi płacowe morskie i w dodatku wierzyciel, korzystając z tego, że Polki od podatku tam mają mniejsze, dlaczego ich obu stronach zgoda na niższe standardy socjalne od liczby dni odpoczynku bądź też był uchwalany średni nalot pokrywać banki raczej Polka protestujecie wg kier man odpoczywać i dyplomy nagrody tak dalej tak dalej jak ta reforma dotycząca kierowców tak naprawdę nie jest próbą odciągnięcia i jak najbardziej waterpolo pracowników delegowanych tak jak i pielęgniarki budowlańcy i t d. i niszczyli ich skład i środki i płace tak, żeby konkurencja cenowa spotkała ich kierowców jeżdżących na odcinkach Polki na odcinkach Paryż Madryt Madryt, ale ja, bo on Amsterdam Bruksela, żeby oni musieliby zdawać chemię pieniądze wg tych samych Garbatych same dodatki z i na tym samym, aby wyniszczała i potrwa konkurenta z lokalnymi strukturami i teraz ja no oczywiście tkwi w tym wszystkich szczegółach, ale rozumiem, że będą polscy przewoźnicy uważają, że to jest ze mną w dużej mierze się udaje tym, którzy próbują to podciągnąć jako delegowano usługa jako delegację pracownika ani jako usługę transgraniczną kraje, dla których przed polską stronę uznawanego protekcjonizm co, że w odpowiednio francusko-niemiecki Pogoń Handball mini głośno, ale bardzo gorliwie prąd lub tabletu wspierają ich uważany za walkę z rankingiem z Podhalem, ale ciekawe, o czym wspomniałam ci to nie jest kwestia podziału kwot narodowych tania Europa środkowo-wschodnia i droższa dla pracodawców Europa zachodnia tych komplikacji gospodarczych oraz rolnicy i tak rozliczyli walki zawodowe u niemal nic budować i Solidarność i zachodnie popierają RO zbitą szybę zawierzyć, ale ciąg dalszy nastąpi bardzo bardzo jak zwykle ci dziękuje Tomasz Bielecki z Deutsche Welle gazety wyborczej korespondent w Brukseli był państwa gość Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: ŚWIATOPODGLĄD

Więcej podcastów tej audycji

POPULARNE

DOSTĘP PREMIUM

40% rabatu w zimowej promocji TOK FM. Nie czekaj - zdobądź swój pakiet "Aplikacja i WWW" z solidną zniżką, aby słuchać wygodniej!

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
Przedłuż dostęp Premium taniej!