REKLAMA

PE przegłosował pakiet mobilności

Pierwsze Śniadanie w TOK-u
Data emisji:
2019-04-05 06:00
Prowadzący:
Czas trwania:
10:12 min.
Udostępnij:

Czy za niedługo polski kierowca ciężarówki, wjeżdżając do Niemiec, będzie zarabiał tyle co jego niemiecki kolega? Parlament Europejski przegłosował dyrektywę o pakiecie mobilności. Gościem programu był Piotr Szymański, Zrzeszenie Międzynarodowych Przewoźników Drogowych. - Jest to legislacja, która powstała z myślą o tym, żeby zalegalizować praktyki, które kilka lat temu wprowadziły Niemcy i Francja, mające na celu objęcie pracowników pracowników transportu drogowego zasadami delegowania pracowników. To podniesie koszty funkcjonowania firm transportowych z naszej części Europy - mówił Piotr Szymański.

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
przy śniadaniu w dołku pierwsze śniadanie w toku i Piotr Maślak ponownie jestem z państwem szóstą 7 i 24 sekunda Państwowej gościem jest Piotr Szymański Zrzeszenie międzynarodowych przewoźników drogowych Panka jest w Brukseli stąd łączymy się telefonicznie dzień dobry dzień dobry witam państwa w 21, jaka pogoda w Brukseli tradycyjna, czyli lekarz mordu rozłożenie rat podać ich, ale do tego przywykliśmy, ale nie mogę narzekać na parlament Europejski, który wczoraj Rozwiń » przyjął pakiet przepisów zmieniających zasady transportu Międzynarodowego nazywany pakietem mobilności w państwo twierdzą, że zagraża bardzo mocno polskim firmom transportowym, dlaczego i w jaki sposób przede wszystkim niech o długich lat te, które pragną, aby powstała z myślą o tym, żeby zdelegalizować pewne praktyki, które wprowadziły kilka lat temu takich krajów rozwiniętych banki co chcieli ich działania mające na celu objęcie pracowników i transportu samochodowego jego podanie wbiegł do delegowania pracowników te kraje takie właśnie kampanię później dołączą do nich m. in . Austria i postanowiły wprowadzić przepisy, które miały w założeniu podnieść koszty funkcjonowania polskich firm transportowych nie tylko ludziom polskiego również Buval ich rumuńskich litewskich i w ten sposób ograniczyć ich konkurencyjnej wobec rodzimych firm niemieckich rąk ludzkich, ponieważ przepisy zostały przez nas zaskarżone w do komisji Europejskiej na ciebie łatwe wiele wątpliwości podjęta została inicjatywa, żeby te przepisy de facto funkcjonować prawie europejskim rynku w tym kontekście widzimy oczywiście bardzo go do tego, ponieważ w branży przepisy powodują przede wszystkim bardzo duży zwrot kosztów funkcjonowania firm wyjątkowo podniosłą koszty o charakterze administracyjnym na, dlaczego tak mocno forsowały tek to kraje z wspomniany przez pana taki właśnie rozwiązania i dlaczego dały inne państwa zgodę na ich przeforsowanie tak jak powiedziałem i tak przewoźników takich jak Francja raczej nie mógł lepiej niż kraje Beneluksu czy widział w tym momencie górę ponad interesami ich wspólnego rynku Europejskiego to są przepisy, które mają tak naprawdę na celu podniesienie konkurencyjności tamtych firm, które prowadzi przede wszystkim na koszty Patryk w takich krajach jak i rok jak Niemcy Francja kraje Beneluksu ruch uniemożliwiają jeśli są zgoła nic w nieco bardziej od UE mniej uprzywilejowanej pozycji na pewno stracą na tym, że wielka chodnik narodowych w dużej mierze opierać się na kosztach i w tym momencie korpo chodnik jest ich kosztem zdecydowanie wiodą teatry czy innych wiernych wielu kosztów zmiennych od rady gminy muszą ponosić te same koszty jeśli chodzi o zakup taboru, który pokład do autostrady o tyle korzystne pułkownika jest ich kosztem natłok innych aut w sektorze, w którym o nowych obiektów jak bazylika Mariacka jest na pewno element, który jak bardzo dużą rolę w kontekście konkurencyjności firm no dobrze, ale teraz próbuję troszeczkę wejść w role z pana perspektywy w rolę adwokata diabła i myślę tak, dlaczego my Niemcy mamy być dyskryminowane i pozycji tylko włącznie, dlatego że nasze społeczeństwo inny i nasi pracownicy zarabiają więcej oczywiście można VfL Bochum do tej szkoły podejścia tych napojów należy zwrócić uwagę, że tam chodnik Narodowy jest tylko 1 z jego elementów funkcjonowania wspólnego rynku i wszystkie kraje na rynku europejskim stają się z moich podwładnych o ich zaletach w ramach, których funkcjonują ich nie odbiegają od ich od gospodarzy i niejako od otworzyliśmy rynek ma tylko od 1 usługi ich kraju Europy zachodniej ich natomiast w takich obszarach jak plac pod dnem drogowych po umówić się specjalizować i tutaj szukać ich przelot i Lotos również uwagę na to, że polskie firmy przewozowe odczują przede wszystkim na rynkach niemieckim francuskim kinem od regionu dlatego od kogoś na tych rynkach kupionych najważniejsze przepływy towarowy w Europie i również na tych rynkach znajdują się największe centra spedycyjne logistyczne firmy z krajów zachodnich, które wcześniej świadczył usługi do ośrodka sportu i potem przekształciły się kilimy i pompę obsługiwał floret kobiet i logistyki ich tak naprawdę choćby przewoźnik do nich przyznają, że o idei 5 lat temu jej pracował u nich w sektorze czystego transportu pewna ile tysięcy pracowników tak chciałbym ci pochodni czy ich liczba dni była, ponieważ przeszli oni do usług, by właśnie spedycyjnych i logistycznych Reasumując, każdy kraj każda firma dość spokojna o rynku europejskim jak i ich od konkurenta jak i hojniejszy i uważamy jako przewodnik i ich chyba dobrze wie Lu je rynek, ale absolutnie nie odbieram nikomu innemu koty, a nie ważne kraje zachodniej dominował zupełnie inne sektory, które mogą sobie z tego powodu ma tak dobrze, dlaczego w takim razie, bo tak parlament Europejski dosyć poważna instytucja da się zastanawiam inne, dlaczego od 233 kraje zadecydowały w sumie o o wyniku tego głosowania jak to się stało, że przekonały inne kraje członkowskie czy europosłów z innych krajów oczywiście także spełnia tego kogo będziemy mogli ich, bo są kraje Europy, które nadają kształt gry, ale i on będzie jej funkcjonowania Unii Europejskiej takich badań są oczywiście nie tylko ja dodałbym, że jeśli oba kraje UE nie obejmuje jakąś inicjatywę walają się przeprowadzić jakiś hotel politycznych mają ogromne szanse, żeby tak naprawdę Pelikan to osiągnąć gościom odbiorcy widzieliśmy tylko na przykładzie odkopano i była tylko wymienionych w oko ludzkie tak naprawdę było o tym, że dyrektor hotelu to skutecznie, gdybym była na poziomie europejskim od ręki jest także, by ludzie w Europie zakładają nie tylko w obszarze dawnego hebanu weźmiemy również jej biorą pod uwagę szersze spektrum jej wokal wyłom w rozmawiają nawet, prowadząc targi i przekonują nawzajem, bo byłoby poparcie w ostatnich kilku życzliwych mu kwiaty w okienko odchylić Boże nie mamy czasu mówić o tych różnych zmian, które przegłosował parlament Europejski bramy między nimi też 2 są te nowe zasady kabotażu, czyli ile czasu można maksymalnie spędzić w głos w tej podróży tak zawodowej i przerwa aż 60 godzin, ale coś co będzie dalej z tym z tymi zmianami z całym pakietem mobilności, bo rozumiem, że kraje członkowskie muszą je wdrożyć ich partia może zapoczątkuje szczuł człowieka, bo każdy z braku w przeboju biurowego Maris u danego kraju ruch w wewnętrznym głęboka jako pochodna obok Międzynarodowego i tylko rynek o niebo lepiej niż do kotłowni realizowany od rynku jednak pamiętać i może, że były plany, żeby jak i liga Okręgowa w gminach wyciszyła się opłaci dotrzymała Kupichy klęską w domach, by grać lepiej kabotażu one mają na celu ograniczyć emigrację do ludzkich ze względu na brak czasu już chciałem oszczędzić sobie zarówno ten blok dotyczący warunków pracy tego spotkania w hotelu nie w kabinie k ten kabotaż grup, by zabrać co dalej panie panie Piotrze i będzie chciała jednak oczywiście jeszcze inni czują wydarzyło optycznego, ponieważ ich wagony wykonano tylko chwilową ulgę również, aby małe pakiety, których kwota, jaką od moich prac przed nami kołowych tygodnik, czyli budować kompromis między parlamentem radą i komisją Europejską w Godkowie MF powinno nastąpić w tej kadencji parlamentu Europejskiego, ponieważ Rumuni, którzy wobec kogokolwiek nie będą chcieli tych prac na wielu spotkań Adriatyku komputer bądź odmowy będą kontynuowane już po wakacjach mówi ornitolog i 29 % kursów w transporcie międzynarodowym w unii Europejskiej obsługuje polskiej polskie firmy to o to toczy się walka bardzo dziękuję, kiedy pan wraca do Polski ich tradycyjne święto rozum to dobrze Piotr Szymański Zrzeszenie międzynarodowych przewoźników drogowych z Brukseli był państwa i na moim gościem głosowanie nad pakietem mobilności parlament Europejski przyjął pakiet cały przepisów, które zmieniają zasady transportu Międzynarodowego wewnątrz Unii główna zmiana to traktowanie ich kierowcy jako pracownika delegowanego, czyli wynagradzanego wg stawek w kraju, w którym akurat przebywa druga to ten kabotażu chcę państwu wspomnieliśmy, czyli obsługę transportu na terenie innego kraju Unii Europejskiej może trwać maksymalnie 3 dni potem 60 godzin przerwy na no i trzeci, czyli warunki pracy kierowcy nie mogą korzystać z wypoczynku w kabinie tira tylko w hotelu za chwilę informacje pani prof. Janusz Czapiński psycholog społeczny z uniwersytetu Warszawskiego będzie państwo opowiadał o dyskredytacji grup z Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: PIERWSZE ŚNIADANIE W TOK-U

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Słuchaj podcastów TOK FM bez reklam. Wybierz pakiet "Aplikacja i WWW" i słuchaj wygodniej z telefonu!

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA