REKLAMA

Do czego w szkole przydaje się drukarka 3D?

Data emisji:
2019-04-06 14:20
Audycja:
Człowiek 2.0
Prowadzący:
Czas trwania:
26:37 min.
Udostępnij:

Od dłuższego już czasu specjaliści od edukacji kładą nacisk na dziedziny ścisłe, zwane w skrócie STEM od angielskich słów science, technology, engineering, mathematics. Nowy trend zakłada, że do tego zestawu dodajemy jeszcze jeden element - artystyczny, czyli związany ze sztuką i projektowaniem. Tak powstała STEAM (science, technology, engineering, ARTS, mathematics), czyli koncepcja edukacji, która uwzględnia złożoność świata, jednocześnie kładąc nacisk na interdyscyplinarność i rozbudzanie ciekawości w uczniach. Na czym polega taka edukacja artystyczno-techniczna? I jaką rolę odgrywają w niej drukarki 3D? O tym opowiedzą Olga Biernacka i Van Anh Dam.

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

liczba zerówek klas II razy prezydium Jan Stradowski przy mikrofonie witam państwa człowiek w 20 i pytanie potworów kogo drukarka przyda czy to jest pomoc naukowa czy warto mieć taki sprzęt co widać go uczniom do edukacji czy do zabawy o tym, opowiedzą dzisiaj moje rozmówczynie Olga Biernacka ze start-upu edukacyjne z edukacyjnego forum skręciła w Chinach dzień dobry skryła się o VAT nie brzmi już na wejściu i badań Dan współzałożycielka szkoły umiejętności cyfrowych Rozwiń » kit Scott van wita serdecznie to właśnie tu trochę się do mojej szkole oczywiście tego nie byłoby moich za moich Konrad był od kart wydaliśmy w płaszczu nałożonych karach nie było za bardzo widać Schola moich dzieci nie widziałem czegoś takiego, więc pytanie czy to faktycznie warto, bo woda w uszach na nowe technologie wprowadzanie, które z sensem niech zmniejszą powiedziałbym powodzeniem tak jak słynne tablice multimedialne, które były takim fetyszem mamy fajną tablica multimedialna teraz będzie nowocześnie Otóż okazywało często za mało to co z tym fantem zrobić to co wyda wkłada w pychę wydaje mi się, że drukarki 3 Dell i ogólne takie komponenty artystyczne wykorzystywane w edukacji sprawia, że nauka staje się przyjemniejsza i też zdecydowanie bardziej przystępna wyobraźmy sobie np. sytuacje, w których dzieci na lekcji jej przyrody uczą się o komórkach np. drukują właśnie jakąś komórkę albo modele związków chemicznych figur geometrycznych, jakby najpier w tworzenie analiz w takiej materii wirtualnej Platformie jak tych modeli trzeba, a potem ich drukowanie obserwowania co się buduje się ze sobą łączy pozwolą nam taki namacalny sposób lepiej poznać dane zagadnienie także daje mi się, że druk 30 i ogólnie właśnie ten pierwiastek taki artystyczny jest bardzo ważne w dzisiejszej edukacji pierwiastek artystyczne idealny moment drukarka 3 DT jednak dla nas dla mnie techniczny urządzeń Mono drukuje z plastiku w etapie coś co potem możemy zdjąć z ręki no ale niekoniecznie musi być artystyczną jeżeli, jeżeli mówimy o dowód na wtorkowym natomiast mieć umiarkowaną sztuką chyba, więc tytułowi ta sztuka z 1 strony jest to związane z nauką, ale teren to sztuka ten element artystyczne to jest m. in . to umiejętność wyobrażenia sobie tworzenia obiektów czy dadzą coś co również ma być związana z twórczością artystyczną czy też w ogóle taką wizualną dla mnie n p . z przypadku druku 3 DAG po pewnym odkryciem zaczęłam tworzyć pierwsze modele 32 zresztą z dzieciakami obserwacja on również pracują nagle sobie uświadomią, że ja n p . w szkole nie miał żadnych zajęć ćwiczeń, które pozwalałyby mi praktykować ćwiczysz to właśnie postrzegani widzenie w trójwymiarze nadzorowanie w trójwymiarze było to dla mnie obrządku wyzwanie jak zapytałam innych rodziców w szkołach i też moich znajomych mnie obserwują swoje dzieci to właściwie jedyna styczność z takim z taką pracę z modelami 3 daje wtedy, kiedy dzieciaki dostają plastelinę, a często tej pracy niż wam o to, żeby stworzyć, żeby ją rozetrzeć na papierze i tworzyć tak naprawdę leki takie obrazki okazuje się płaskiej i odwagę, więc tylko właściwie to plastelina tutaj mający mając program tworzenia modeli 3 do można ćwiczyć uczyć tego, a potem jeszcze wydrukować co daje dodatkowe efekty Łoś wydrukowany to wydrukowano tutaj mam model, który sama zaprojektowałam czy to będzie artystyczna czy to będzie po prostu ładne czy będzie to służyło nauce, czyli będzie naszym modelem komórki na fakt umieszczenia w nim dowód z plasteliny ludzi psisko Stanów to też taka forma tych ludzi stara się też była u dzieci do dziś próbują robić zresztą niezbyt bezpieczne samo w sobie wolę wodę mają plastelina w sumie natomiast faktem jest w 2 nie mamy klientów i pamiętam, żebyśmy mieli takie zajęcia, które na wkład odwołał się jakość dowodowa, żeby woda jest trudna technicznie tak ma nic nie będziecie panował głód ani do ręki, bo zawiązuje sonda z Niemiec Oyama w Kamieniu, a czasami jakieś zajęcia z ceramiki powietrznym oraz zaś mamy w pracowniach no właśnie zaczyna od 2 do druku wydawcom stosownie zaś, że właściwie hasło niektóre szkoły oczywiście mają cały cały pracownie wyposażone w kilka drukarek 3 de, ale tak naprawdę na potrzeby małej szkoły czy klasy czasem wystarcza 1 drukarka i tak naprawdę różni nauczyciele z różnych obszarów mogą z niej skorzystać z 9 na plastyczne z drukarką 3 g 8 Rogalin 2 drukujemy coś co jest modelem budynku albo maskować, bo umowa swego rodzaju myślę, że jak najbardziej, że właśnie to myślenie przestrzenne właśnie praca z programem komputerowym, który umożliwia właśnie na zaprojektowanie takiego modelu 3 de rodzinnego wydrukowanie Noto też ma niezwykle istotny aspekt artystyczny w edukacji i rozwijania kreatywności wyobraźni pokazanie, że można się uczyć biologii, ale można również uczyć się techniki nawet historii np. projektując moc, że nie wiemy, jakiej kosze zabrać około 33 czy stroju dawnego później wydrukować się za pomocą drukarki 3 da i pokazać w ten sposób, że to rzeczy mogą się łączyć jej i nie tylko to do drukowania 3 to jest domena bonów informatyków czy w ogóle zajęć informatycznych komputerowych, ale może być wykorzystana w szkole przez każdego nauczyciela KN z drugiej strony pojawiają się głosy niedawno na Facebooku dzięki głosom notowana pod pod twoim postaw pana ani na coś napisał Wall czy naprawdę jest sens do wszystkiego zaczynać nowe technologie oprogramowanie do nauki empatii dróg Federal do nauki biologiczne również zasada czy to nie sposób kwestia takiej mody, że mamy nowe technologie na to gdzie się tam powstać ma w sobie do planu lekcji, bo wtedy dzieci się zainteresują mamy o czym będziemy nowocześni to nie jest trochę tak duża, bo to stało się modne używanie takich rzeczy no nie bez powodu stało się modne z 1 strony jest to młoda, ale jeżeli coś jest ono wcale nie oznacza, że leży zła jest taka liczba, która jest popularnie wdrożono na różnych konferencjach edukacyjnych, że 65 % obecnych dzieci będzie tak naprawdę pracować w zawodach, które jeszcze nie istnieją mistycznego nieludzką pracę mogłoby się tak m. in . z Realem się, że Żyd nie do końca także należy tych zawodów jeszcze niema myślę, że te zawody są jak np. zawsze były osoby, które pisały liczy się reklamy, a teraz mamy z 81 ludzie, którzy muszą odnaleźć w świecie nowych technologii również takiego takiego zupełnie innego świata i dopasować się jedności do nowych technologii niż wprowadzanie nowych technologii wykorzystywanie ich to właśnie oswajanie nas dzieci z tym, że nawet, jeżeli one wykonywać zawód naprawdę nie będzie wykorzystywał w jaki sposób nowe technologie, więc warto nawet nie tylko szkolić dzieci, żeby były programista Miczek regatami czy da ale, żeby nie bały się spróbować tych urządzeń, żeby nie bał się nie myśmy nie ośmiela mnie nie ośmielały ich w tym jak dotąd mieliśmy też kiedyś taki wątek audycję o sztuce projektowaniu udziela pojawił się rekin taki motyw artyści po nich odszkodowania dla odmiany Jovanić jest coraz częściej będą pracowali z formami artystycznymi, które mają elementy programistyczne i dla artysty z kolei to rząd może zaprogramować jest bardzo odświeżającym doświadczeniem nad takim odbudowując jego paleta możliwości to rozumiem treść, a drugą stronę dla kogoś, kto stanie w jakim będzie tak naprawdę to dopiero próbuje znaleźć swoją ścieżką to tego typu zajęcia mogą być moją inspiracją drożdżami takim co pozwoli zrozumieć to jest fajny jak umiem zrobić to nie jest takie trudne tak myślę, że warto zaopatrzyć na naukę innego jak na takie pole doświadczalne i też myśleć o tym, żeby uczyć w sposób interdyscyplinarny i właśnie łączyć ze sobą różne z pozoru niezwiązane z dziedziny takie właśnie programowanie czy sztuka Enei dzięki temu dzięki temu właśnie, że próbujemy testujemy uczymy się przez eksperymenty też popełniamy błędy Reno dzięki temu możemy też właśnie do do jakiejś swojej ścieżki znaleźć odwagę też w tym co chcemy robić, bo tak jak powiedziałeś nam nie chodzi o to, żeby każde dziecko było naukowcem czy inżynierem tylko, żeby właśnie odnalazł swój w sobie taką odwagę, że poradzi sobie też na przyszłym rynku pracy w tym właśnie takiej niepewnej rzeczywistości, która może się pojawić nastoletnie mieli tej pracy długo miał nie być to druk w domach zwyczajnym kombi, choć Rossmann remontuje tam sobie życia nikt z napisami kiedyś kondukt do wczesnych hojności wykończył jej hobby to Youth po prostu no to żona robi to ręcznie winno mieć wartość, jaką dla kogoś natomiast znany na pewno taniej będzie robić tego typu to za pomocą drukarek w PRL pewnie tak ten może być taniej, ale to tak jak mówisz to to również ten element indywidualizacji to rząd robi teraz się również ma duże znaczenie, ale może również imprez w cudzysłowie robić w razie to znaczy sama projektować modelować mogła się da ale, ponieważ będzie jej Comes i jej oryginalny projekt może mieć z w sobie wartość dodatkową korzyścią jest od g dla niej dom zawodówka itd do umów z plastiku nie z metalu, więc Work in na postawione w systemach jest to naftową wartą swoją szansę zawodową natomiast szansa dla uczniów no to pytanie, kiedy u szczytu zaczynać od wojów w szkole podstawowej czy w ponad podstawowej, gdzie co powinno się znaleźć myślę, że w mym i że chodzi noszą to samo modelowanie 3 do korzystania z komputera no to wtedy w momencie, kiedy dziecko może posługiwać się mieszkać to szkoła podstawowa jak najbardziej te, choć gra natomiast niekoniecznie trzeba zaczynać się od samodzielnego tworzenia można również oswajać dzieci tak samo jak siostrę np. bawiąc z klockami lego, że można zbudować samodzielnie z małych elementów zaprojektować sobie np. korzystanie ze zmiennym z zestawów edukacyjnych, które mają różne elementy wydrukowane 3 de, w których dzieci mogą coś złożyć, a potem wprowadzić program i pokazać się, że nie tylko mogą złożyć gotowych elementów, ale same zaprojektować elementy sama zaprojektować nowe modele to jest coś takiego co może bardzo otwiera, więc od szkoły podstawowej spokojnie można już zacząć stąd eksperymentować Albatros, tym bardziej jest to dla nas łatwy w te projekty w gaz dostępna również korzystać z myślą o część z nich może jest dostępna bez żadnych ograniczeń i można eksperymentować z czymś to co ktoś wymyślił można popsuć notesy zawór futra może wysłać naprawić polepszyć no jak najbardziej to jest bardzo fajne są dostępne naprawdę bazy z milionami modeli 3 te, które można drukować poprawiać się do budować własne rzeczy także rozwijać swoje projekty na bazie dziś innych pomysłów dzięki temu też dozować inspiracje ja też mówiąc o druku 3 wreszcie chciał nawiązać do młodszej koleżanki, o których wspomniałeś o tym, że druk 3 dalej i ten materiał, który służy do druku 3 w dacie ich lament to co jest nie tylko o kres plastik, ale też możemy o tym, myśleć jako plastiku, który powstaje rosyjskiego zwanych butelek, więc możemy też myśleć o włączeniu ekologii właśnie recyklingu i o tym co taka butelka, którą kupują w sklepie wypijemy napój żona może zyskać drugie życie dzięki rynkowi trzeba jeszcze jakiś pomysł studentów i podpis problem z tym jak krytykować czy jak utylizować odpady powstające wskutek działalności do kodeksu dobrą to odpady nie są takie dekoracje kiedyś mówiło, a to materiał PL, a który był uważany za Eko plastik to jednak w praktyce taki adres konieczna, ale na hotel kompleks edukacyjny można to dzieciom wytłumaczyć można im pokazać, że każda decyzja o podejmują każda rzecz, jaką zrobią wyrzucą gdzieś tam ma w konsekwencji dokładnie tak co ciekawe bardzo pomóc edukacyjne muszą zapłacić, niżby chciały go do tej pory szczyt Karkonoszy do nie miała chyba do czynienia, tym bardziej że Śląsk od Chorwatów 201 i cierpliwości w ten wg trochę trochę zajmuję to nie jest tak też od razu gotowe takiej treści dodaje, że można szybko coś wydrukować jednak trwała no może trwać mały model 20 minut godzina może potrwać kilka godzin zaś, że tego jak skomplikowane dużą moc jest, więc uczy cierpliwości jednocześnie myślę, że to jest również pasjonujące obserwować jak powoli na naszych oczach powstaje coś co sami zaprojektowaliśmy oto cierpliwość jest istotna i pozwala docenić to może, że wszystko co nas otacza wymagało część pracy wymagało czasu cierpliwości i oswajać się z faktem, że to niestety wszystko można się od razu jest wadą projektu tak też to co mamy w domu każdy element zasadzie ktoś musiał zaprojektować tak wyglądało funkcjonalny, żeby się Niemców za szybko, aby był bezpieczny dla nas, więc cała masa możliwości edukacyjnych co z nimi zrobić jak w praktyce wykorzystać wg standardów edukacji techniczno naukowa artystycznej o tym rozmawiamy w drugiej części audycji przypomnę, że mogą nas państwo pisać maila człowiek w 2 Rabka 0 Monaco TOK TOK FM zapraszam do interakcji na Facebooku anonimowo Facebookiem ostatnio dobrej prasy to jednak jak w stanach tam naszej audycji co to jest aktywna wracamy do państwa za chwilę człowiek dba zarówno w Brazylii podczas drugiej imprezy II razy rzymskie 2 z ponownie przy mikrofonie Jan Stradowski ze mną w studiu Olga Biernacka ze start-upu edukacyjnego z tkwiła tam ponownie w nogach i van Anh dam współzałożycielka szkoły umiejętności cyfrowych kit Scott FAM dzień dobry wmawiali światu druku sonda i o tym, jakiej ono od Mecomu odgrywać rolę w edukacji i tam pod ten termin edukacja artystyczna, a nie mam taki zapisany termin co nazywa się edukacja z kim kiedyś mówiło się edukacji stempli fani techno loggi inżynierem matematyk czy mamy dziedziny ścisłe matematykę werandzie z dziedziny ścisłe naukowe mamy inżynier, więc wszystko co teraz jest bardzo pożądane na rynku pracy programiści projektanci konstruktorzy wykrywa i Cybernetyki Szwalnia w ale tutaj dzisiaj rozmawiamy o KON ku takiej konwencji, gdzie dodajmy jeszcze literką, a jak Arts science Technology inżynier in Arts matematyk z naj to wygląda trochę tak odpychające ta sztuka leciutko takim ciałem obcym faktycznie otoczenie bardzo ścisła, ale mamy sztuka ta sztuka jest ważna, bo po co ją posępnych dodamy do tego cały model edukacji zarówno wcześniej jestem, jaki jest im miał na celu m. in. rozwijanie kreatywności rozwijania kreatywności uczniów swoje uczennice umiejętności analizowania problemów i rozwiązywanie na różne sposoby i ten komponent sztuki wzbogaca, a właśnie Car Motoru możliwość jeszcze wprowadzenia rozwiązań projektów która, które są bardziej artystyczne bardziej kreatywne i również to część artystyczna staje się bardzo istotna rozwiązania, które mogą się wydawać ściśle techniczne to znaczy, nawet jeżeli w zakresie aplikacja mobilna, które zaczną używać obrzeża tego, że ktoś musiał ją zaprogramować ktoś musiał zaprojektować tak ona wygląda tak źle, bo dla nas przyjazna, żeby np. dbała, żeby była miła w użytkowaniu kontaktach bystrością lekarz dochodzenie dublują niektóre aplikacje mają tak jakby w ogóle nie mieli pojęcia o estetyce przynajmniej, ale to też przypomina klasyczny już w układ ze swym rapu działa bowiem do nieżyjących sła w wysyłał swoich pracowników do muzeów sztuki wychodzili sami no mieli TomTom i to inne spojrzenie inną perspektywę być może dlatego potem ich produkty były bardziej dopracowane niż konkurencji, bo nie zaniedbywali edukacji artystycznej dokładne jej nie masz go ignorować, ponieważ jednak na końcu użytkownikami jesteśmy my nie jesteśmy maszynami, dla których zero-jedynkowy rozwiązania czarnobiałym są za wystarczające tylko również chcę zależy nam na tym, żeby dożyć była niezbyt przyjemne, żeby nie męczył nóżka naszego oka, żeby nie odrzucała na swoje wyglądam Noll poza w ogóle aplikacjami czeka ich produkty lotami komercyjnymi to w ogóle tworzenie tworzenie artystyczna tak jak wspominałem np. projektów artystycznych z wykorzystaniem oprogramowania czy elektroniki ktoś coś co jeszcze bardziej może pobudzać nasze zmysły i sprawiać, że będziemy bardziej zaangażowani w lewo aktywność artystyczna w performance, który jeszcze ma taki element z również technologiczna gości w tym niestety jeszcze nie za wiele poza ramy niż my wciąż tych gości mojej audycji skoro pan generator, który wymknął się tym zajmują natomiast zastanawiam się też nad tym czy tego typu działalność artystyczna nie ma przełożenia na ogólne nasze poczucie estetyki, bo nie mamy z tym problem w Polsce z estetyką miejską estetyką przestrzeni być może, gdyby ta edukacja techniczna ściśle była wzbogacona o elementy artystyczne Narew począwszy od poziomu szkoły, a potem w studio i t d. może byśmy byli w stanie no trochę lepiej funkcjonować lepiej zapanować na stałe z własną otoczenia tak to tu bardzo dobry argument to jak wygląda nasze otoczenie wpływa na nasze samopoczucie szczególnie właśnie widać to właśnie także miasta nowy w projektach budynków użytkowych miejsc użytkowych i tutaj bestie edukacja artystyczna jedno nie mamy szans na to, żeby dopasować się do projektu dot naszych potrzeb tego jak będziemy się czuję w tym w tym otoczeniu kogoś jakieś Opowiedz takich przykładach praktycznych jak można zrobić jak równość taka edukacja artystyczna technologiczna co czytałem firma naz w Miłada ma taki projekt, który łączy to wszystko na właściwy kierunek Mars co to takiego jest poza tym lecimy w kosmos tak, że kierunek Mars to jest właściwie na tylko 1 z produktów naszego ekosystemu, bo Scream RTS cały ekosystem edukacyjny, który właśnie nauczał w nich krew w myśl metodologii jest nim czy też jego interdyscyplinarnego modelu nauczania nocnego system składają się na ten koszt składają się drukarki 3 de, o których już wcześniej mówiliśmy, na których jest wydrukowane Scream bat, czyli takie w pełni programowalny robot którego, które dzieci mogą samodzielnie wydrukować na drukarce 3 de, a potem zaprogramować wspólnie właśnie z tą grą kierunek Mars już tego, że kierunek Mars to jest gra, która uczy posta w programowania to, przechodząc przez kolejne poziomy dzieci i jeszcze zdobywają wiedzę z zakresu fizyki przyrody właśnie inżynierii trochę sztuki matematyki dowiadują się ciekawostek na temat Marsa także to jest tak naprawdę w kompleksowy kompleksowy program, który pozwala im się trochę wgryźć w świat nowych technologii, ale też przy okazji właśnie bawić się uczyć się eksperymentować i też doświadczać różnych dziedzin nauki w 1 grze na ten sklep dotąd zawsze u nas tak samo można go modyfikować czy każda każdy zespół mogliśmy wydrukować inaczej by było na artystyczny w jakimś stopniu przynajmniej jest gotowy zestaw klocków klocki się składa i skręca też wydrukowanymi 3 do środkami także może powstać robot, który wygląda tak jak ten rekomendowany zaprojektowany przez nas, ale nic nie stoi na przeszkodzie, żeby dzieci podczas takich zajęć szkolnych, na których n p . Bośnię drukują programują Skry, bo na euro mogły dodać dodatkowe elementy, jeżeli wymuszą nowe zastosowanie dla robota podłączona płytce nowe czujniki no to jak najbardziej mogą go rozbudowywać słynny Szkot wyobraża już może nie tak odległej przestrzeni jak Marsa, ale nawet stworzenie takiego modelu robota, który będzie poruszał się w modelu miasta, a to ten model miasta jest zaprojektowane przez dzieci, gdzie można porozmawiać przed tym, jakie budynki są potrzebne w mieście jak one powinny wyglądać apotem jak można się poczuć jak zaprojektować się n p . z infrastruktury miasta, żeby taki robot mógł dawać karetka, którą się przejechać jednak dość, że dość szybko się między tymi budynkami dotrzeć na szkodę szpitala czy też za powinien być duży mały czy Czech czy jak powinien wyglądać tak, żeby się groźna również miasto to przestrzeń dedykowana w mieście coś takiego coś takiego bardziej je bardziej przyziemne ego być może, ale jednak bezpośrednio pomagającego dzieciom wyobrazić sobie jak właściwie powstaje świat, w którym wciąż funkcjonują w jestem na okładce zostajemy z takimi projektami szkolnymi już jestem jurorem konkursu projekt z klasą już któryś rok z rzędu i w tym konkursie widać, że faktycznie dzieciaki i nauczyciele kombinują, że roboty są modne roboty są fajne wchodzą projekty, ale jedno jest sporo projektów p t. tak my chcemy zbudować robota będzie będzie wyglądał tak nazywał się tak w zasadzie to takie budowanie gotowych elementów nie ma tam takich nie ma tam nic specjalnie nowego i im ostatnio Bośniak kiedyś przedmieść posiedzenia wiedzieli co się okazało, że sąd jednak projekty wchodzą ponadto standardowe robienie robota np. jedno SEK wymyśliła robotach będzie miał za zadanie bardzo zaawansowana trzeba mierzyć wysoko jeździsz po plaży i zbierać śmieci w Super i będzie w stanie identyfikować wkład rozbite szkło i pozbierać wiadomo, że plan dla Polski wyglądają tak jak wyglądają one inny zespół z kolei to było dzieci niewidome, które chciały wspólnie z dziećmi widzącymi zaprojektować robota, który będzie wspomagał edukacji, które było fajne, bo do roboty prawdopodobnie było w miarę standardowy, jeżeli chodzi o komponenty, ale samo zastosowanie go w samo Miami światowe gorzowską zajść doszło do komunikacji z dzieciakami to było coś nowego, gdyż stówę pojawia się coś więcej pomysłów wychodzą poza po założeniu składanie do momentu włączenia łącznika leni, a w Nairobi wbiegł w Lesznie to jest najważniejsze, że to jest właśnie cała kwintesencja edukacji w nurcie BL Stream praca w grupie identyfikacji na problemy z wykorzystaniem nowych technologii byli zmotywowani tego, czego potrzebujemy ideę stworzenia produktu to rzeczywiście będzie w jaki sposób też użyteczne społecznie, bo mówiliśmy o skali bądź Real i o kim grze kierunek Mars, ale tak naprawdę no to mogły jakikolwiek robot zastosowany w jakiejkolwiek przestrzeni chodzi o to, żeby się uczyć się eksplorować i odkrywać odkrywać nowe rzeczy się domyślam one one ani miałaby taki pomysł właśnie robotów kontemplacji, a od chwili, czyli takie, które w stanie rozpoznać nasze uczucia albo nazwać odciął w innych schronach bolid jest też wzrost mimo tak wspomina pisała, że nawet nie chodzi mi rowerek rozpadł rozpoznawały nasze emocje, ale wyobrażam sobie właśnie myślę również tej edukacji w wersji mini i wyraża zwyżką o przyszłości to właśnie takim projektem który, która dziś mogą wspólnie realizować jest myślenie maszyny, która uczyła uczyła prywatnie rozpoznawała emocje, ale uczuciowy empatii i w tym procesie projektowania dzieci musiałby w ogóle rozmawiać między sobą i odkrywać czym właściwie sympatia, jaką rozbudowywać jak się uczyć konsultować z nauczycielami mogą stworzyć zaprogramować tak można przysiąść do głowy tak można groby mogą automat do gry, gdzie w grze w byliby młodzi ludzie w postawieniu w różnych sytuacjach czy np. kiedy wygrywał zawody sportowe albo kiedy mieszka z daleka nie mogą spotykać się ze swymi znajomymi i grach 3 miały zadanie rozpoznawać przypisywać właściwie jak myśli jak to to osoba w grze, jaką nam się czuć w takiej sytuacji w ten sposób uczyć nazywania różnych emocji i bazowania ze sobą, którą widzimy w grze, więc tak sobie wyobrażam maszynek krociowe empatii, ale absolutnie nie także maszyny rozpoznawała w naszej mocy, ponieważ my sami mamy jeszcze problemy z rozpoznawaniem emocji do drugiego człowieka czasami jak na straży to sztuczna inteligencja rzeczna zasnął na zastąpią je, mówi że to, że niedługo nie będzie pracy tak dalej no jednak niektóre podstawowe rzeczy jak rozpoznawanie moc jest wciąż jest ogromnym wyzwaniem dla sztucznej inteligencji dla komputerów w bankach z drugiej strony to, o czym mówisz, czyli nauka i empatii w zasadzie od od kiedy istnieje szkoła od chwili z nią spotkać się gdzieś tam tego uczyliśmy z okazji dnia nie ma w kolekcji empatyczne od patologii projekt IKO w to teoretycznie powinno robić samo, ale też jak wiemy nie do końca się robi nie do końca nie umiemy w takich sytuacjach funkcjonować to jest fajne wrota twarda technologia ta to takie trochę bezduszne maszyny są w stanie nas dystans pomocną do tych samych kompetencji miękkich, czyli tego, czego teraz jak wiemy brakuje nam nikt nas od formy edukacji powódź duży nacisk tak czekałam również elastyczność emocjonalna związana również z empatią to jest coś, czego możemy się, że będąc w sytuacji, kiedy wspólnie musimy w zespole coś wypracować szli to również działa w tym modelu z tym również w ogóle w modelu zespołu, którą się stworzyć jakiś proroczo Gazecie gdziekolwiek rozwiązanie musimy się zasłony, by dogadać, czego potrzebujemy jak chcemy zrealizować wynegocjować między sobą zobaczy co komu pasuje, kto jest mocno, w jakich dziedzinach wypracować wspólnie z rozwiązania potem jeszcze w obliczu porażki się pojawią wyciągnęli wnioski potem świętować sukces jak się pojawią oby były dobry poligon doświadczalny myślę dla dla nauczycieli dla edukatorów rozumianych mam nadzieję, że kocha państwa inspirowaliśmy się do tych technologii sięga do myśli nie bać, a przede wszystkim chyba chodzi o to, żeby się ich nie bać ktoś coś zmienić gniewać się w dowolny mecz z każdą szkołę stać na drukarkę w dal z drugiej strony pewnie też można korzystać pracownicy są dostępne w niektórych miejscach są tak wyposażone w 2 można tam zajrzeć im można wymyślać własne pomysły mowa w jakimś konkursie uda się taką kartę wgrać do OFE to farsa w takim razie zostawiamy państwu taką inspiracją moimi gośćmi były dziś Olga Biernacka ze startupu start-upu edukacyjnego w skali Łada dziękuję bardzo dziękuję serdecznie i van Anh dam z UW Cionka szkoły umiejętności cyfrowych kit Scott Han dziękuję, więc dość, że to są państwa jak tylko w sobotę o 1420 do usług Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: CZŁOWIEK 2.0

Więcej podcastów tej audycji

POPULARNE

DOSTĘP PREMIUM

Zabierz TOK FM na wyjazd - teraz 30% rabatu na każdy z pakietów Premium. Słuchaj TOK FM gdzie chcesz i kiedy chcesz!

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
Przedłuż dostęp Premium taniej!