REKLAMA

"Tak naprawdę nie walczymy o pieniądze, ale o godność naszego zawodu"

Data emisji:
2019-04-08 17:20
Audycja:
Analizy
Prowadzący:
Czas trwania:
29:03 min.
Udostępnij:

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

audycja analizy Agata Kowalska przy mikrofonie dzień dobry państwu dzisiaj analizy oczywiście zaczynamy od tematu strajku nauczycieli sceną studio Artur Sierawski nauczyciel historii w zespole szkół nr 23 w Warszawie, ale również współinicjator spółki organizatora akcji nie dla chaosu w szkole dzień dobry dzień Europy jednak bardzo dobre państwo nie przebiegł ten poniedziałek w pana szkole przez 2 tak naprawdę szkoła po pracy w 2, a więc najpierw rano byłem w 1 szkole Rozwiń » już w komitecie strajkowym, więc zorganizowaną pracę szkoły liceum, startując tak liceum technikum, więc na bardzo intensywnie przygotowań całej otoczki papierologii nadzorowanie tego, kto przychodzi wpisywani na listę strajkują na zasadzie kto przychodzi zaś musimy też pilnować go komitet strajkowy też odpowiedzialni za to kto wchodzi na teren szkoły są stale muszę przyznać, że w niepowołane osoby nie wchodziły na teren szkoły, a ponadto informujemy przybywających nauczycieli czy jest wyłożona lista strajkujących, na którą mogą się wpisać ku mojemu pozytywnemu oczywiście w tej ku mojej pozytywnej radości Żyd ma zapaść pozytywna radość nauczyciele się masowo wpisywali na ulice strajkują rozumiem, że jeśli ktoś nie wpisze się na listy strajkujących nie przyjdzie do szkoły to ma nie nieobecność nieusprawiedliwioną, a jeśli znali się strajkowej no to wiadomo jest, jaki jest jego status prawny no, chyba że tego dnia po prostu nie ma lekcji na polecenie przychodzi, ale tak to musi zjawić w szkole czy strajkuje czynie strajkuje w szkole musi się zabawić, jeżeli tego dnia na lekcji od drugiej szkole teraz ciężko też zlikwidowane gimnazjum przekształcane w szkołę podstawową, więc chce tam też nastroje bojowe nauczyciele wpisywali się oczywiście też listy strajkowe jest dużo determinacji nauczycieli naprawdę jest duża determinacja nauczyciele chcą protestować mówi się głośno, że nie możemy się wyłamać, ale nie możemy teraz odpuścić, jeżeli już się zdecydowaliśmy, że nie muszą się wycofać, bo też jak będą patrzeć na służbowe, jeżeli się wycofamy 1 z koleżanek przeczytała bardzo fajną wiadomość od uczniów, że jeżeli wycofać się do strajku nie castingu walczyć do końca nie mówcie to jest walka o jakość, a właśnie Apropos uczniów czy też szkoły zajmowały się też jednocześnie opieką nad uczniami uczniowie przyszli do szkół w nie ruszy nie przyszli do szkół, bo rodzice zostali poinformowani o takiej sytuacji, że szkoły przystępują do akcji strajkowej na nas w 1 szkole w no wiem, że była jak dwoje nauczycieli, którzy nie podjęła akcji strajkowej, więc oni de facto zajmowali się uczniami z dnia tego logowanie przez dyrektora w, a spotkał się podniesie z jakimi rodzicami albo pisali do pana rodzice, którzy mają pana numer bardzo dużo rodziców pisało wrzenia nie było oburzenia wręcz przeciwnie Marcinie pisali możecie akuratnie pisali tego nie wiem panie zaliczą rodzice natomiast piszą rodzice, że jesteśmy Żydami walczcie mimo wszystko nawet koleżanka się bowiem mała, która ma jest wychowawcą w klasie trzeciej gimnazjum jest de facto w środę jej dzieci powinny pisać egzamin gimnazjalny rodzice podziały, mimo że egzamin gimnazjalny wywalczy dokładnie o wszczęcie albo teraz albo nigdy takie głosy słyszy od rodziców rodzice chcą mile złego dzieje się w Polskiej szkole mają 1 z tych, którzy pewnie tak niektórzy pewnie tak, ale myślę, że to jest duża grupa, a rodziców na wojnę, ale przepraszam być może wszyscy widzą co się dzieje w polskich szkołach natomiast nie wszyscy uważają, że taka forma strajku też szkoła uległ 3 oraz uczestnikiem akcji nie dla chaosu w szkole podejrzane dla wielu to strajk nauczycieli wprowadza chaos do szkół w Tychach sprowadziła minister Anna Zalewska, wprowadzając reformę edukacji my dzisiaj kanał się nie wprowadzono żadnego chaosu, bo przecież nie burzone systemu w nie doprowadzamy do destrukcji takie minister Anna Zalewska wręcz przeciwnie my ten system chcemy naprawiać chcemy ulepszać modernizować, żeby doszło w dobrym kierunku dlatego też zdecydowaliśmy się na taką formę ani na strajk w szkołach po to, by zwrócić uwagę na problem polskiej szkoły polskiego nauczyciela w co państwo na to analizy małpa to klub KSM można pisać jeśli będą mieli państwo, choć też porozmawiać z radiem TOK FM to po dwudziestej telefon mikrofon TOK FM będzie do państwa dyspozycji, ale to po dwudziesty na razie mail i analizy małpa to krok KFM zachęcam do pisania rodziców nauczycieli, a także zupełnie pomijano w nagłówkach prasowych grupa to jest nauczycieli, którzy jednocześnie są rodzicami zna pan takich tak znaną w prasie, bo zawsze się mówi albo w protestujący tam roszczeniowi nauczyciele kontra oburzeni zagubienie rodzica, ale przecież bywa także nauczyciele też są rodzicami koleżanki są właśnie matkami uczniów liceów, których West, w której grupie są to musi być wolny po stronie nauczycieli alarmują, że miały choinki ciśnienie do końca szczególnie te, których dzieci mają stać się zanocować w to one dziś były rozdarte, ale ostatecznie wygra to jednak zdrowego rozsądku i podać się walczy też swoje życie ja walczy też o dobro dziecka ja walczę, by tego dziecko piersią walczą o lepszą szkołę pod dziecko nie kończy szkoły zaraz pójdzie do następnego etapu szkoły, więc walczy o to lepszą szkołę, ale z drugiej strony walczy z godności byt byt materialny i walczy z faktu też o to dziecko, żeby dziecko ma zapewniony byt finansowych w domu w bok tak to relacjonuje radna łatwiej myśleć o grupie nauczycieli jako tych, którzy EMC są istoty swej wyłącznie nauczycielami i o rodzicach, którzy mają dzieci pod opieką trudno pomyśleć, że mąż się też człowiek tak bardzo często nasze przedstawienie czegoś nie wiem jakieś maszyny, które tylko wystawiają oceny, które tylko wymagają możemy też jesteśmy ludźmi, gdyż mamy uczucia my też mamy swoje poglądy spostrzeżenia my też możemy być zmęczeni może mieć sfrustrowani może mi czegoś dosyć jesteśmy tylko ludźmi myślę, że taki moment nastąpił też mamy dosyć złego traktowania no ale wczoraj ponoć była szansa, żeby zakończyć ten nerwową sytuację doszło bowiem do porozumienia między rządem, a z 1 ze związku z 1 z Central związkowych, czyli Solidarnością posłuchajmy co dzisiaj na ten temat mówiła pani premier Beata Szydło, która jest negocjator komu ze strony rządu z nauczycielami posłuchajmy co mówiłaś to nie potrafili ich przedstawiciele związku zawodowego Solidarność wznieść się ponad właśnie te emocje i podpisać porozumienie jeszcze raz chcę powiedzieć dobre porozumienie, które gwarantuje podwyżki dla nauczycieli dodatkowe podwyżki ponadto co było wcześniej zaplanowanym budżecie państwa to chcemy po raz kolejny zaapelować zaprosić pozostałe centrale związkowe do prowadzenia rozmów pędzono zaproszenie pani redaktor wczasy wiesza się jednak uznać, że podpisała tylko porozumień Solidarności tak naprawdę podpisała z UE porozumienie PiS z PiS-em czy pan Ryszard Proksa Teresa radny prawa i sprawiedliwości nie no ale centrala za darmo wielka centrala związkowa NSZZ Solidarność to jednak nie jest zamiarem on Proksa tak, ale wiemy dzisiaj docieram na stek do nas sygnały, że wielu nauczycieli, którzy do tej pory należało do Solidarności ma zostać Solidarności się wypisuje popiera protestujących chce strajkować pan profesor wysyła jakiś, że tak powiem wiadomości namawiające Mag doń staje Kopania, ale nauczyciele odrzucają oczywiście Solidarność ma duże związki prezydenta, ale zaraz stanowisko Solidarność od początku było jasne oni mówili, że formuła strajku odejścia od tablic odejścia z ku wyjściu z klas nie jest to tym wstrzymanie się zgadzają wysoko nie żadne zaskoczenie natomiast pytanie brzmi czy wczoraj nie mogło dojść do porozumienia ze strony pozostałych 2 Central związkowych nie frajer nie mogło dojść do porozumienia było te podwyżki, które rzekomo teraz zostały zaplanowane to pierwsze przyspieszenie tak zaplanowanej podwyżki ostateczna suma w procentach, jeżeli mówimy o podwyżce prawie szła po porozumieniu z 96 % 706130 zł dla nauczyciela co takich sumach mówimy, o które wpłyną na konto nauczycieli, więc nie możemy tutaj mówić o sukcesie jak powiedział pani premier Beata Szydło jak też ubolewam z tego miejsca, że te rozmowy były prowadzone przez panią premier Szydło, która nie jest osobą decyzyjną w rządzie Anna rozmowy do tej pory nie pojawił się pan premier Mateusz Morawiecki, który de facto on jest osobą decyzyjną wziąć w no one mogą one, że rząd scedował na swoją zastępczynię i ona w jego imieniu występuje z alem się pan, że w najbliższych dniach dojdzie do jakich kolejnych spotkań i do rozmowy już Niewiem czy między Beatą Szydło i nauczycielami czy też raczej panem premierem planu Zaleską, ale czy będą jakieś rozmowy jutro przed środą krytyczną ja myślę, że ministerstwo teraz bardzo dobrze prowadzi analizy tego co się dzieje polskich szkołach co dziś się na udział polskich szkołach, bo dzisiaj to była taka próba myślę dla wszystkich dla nauczycieli dla rządzącej, żeby zobaczyć, jaka skala jest tego protestu oczywiście 12 strona podaje zupełnie inne liczby jest duża rozbieżność liczba, ale myślę, że minister doskonale wie, jaka jest skala protestu, ale maszyna rutyna w Iwoniczu z 48 ,5 % podało ministerstwo to jest ta liczba placówek, które miałyby Seko 48 pułk nie mniej niż połowa, a przed chwilą słyszeliśmy, w której studiu w inny Sławomira Broniarza, który mówił, że 80 Kuzio ze Strykowa osuwisk i przedszkoli przekroczą 80 na 10 szkół przedszkoli, skąd ta rozbieżność ja nie wiem, jaką metodę ma Ministerstwo Edukacji Narodowej w liczeniu może ma złych my tam na matematyków ja tego naprawdę nie wiem, skąd ta rozbieżność wynika natomiast wiem, że zawsze ministerstwa edukacji podaje sumy zawyżone wiemy tak jak podaje wynagrodzenie na swym rzekomym zalewem 5 ,51000 zł chciałbym dla pani redaktor naprawdę zarabiać, ale czynie zarabiam nawet udział w 2 szkołach Miedź mając ponad 37 godzin w prawicowych tyle nie zarabiam dobrze radzą się czy możemy dzisiaj powiedział Ks skala strajku skoro LNG aż tak rozbieżne są tak, ale liczymy, że ciężko powiedzieć myślę, że pierwsze takie dane, które się pęta albo się późnym wieczorem albo jutro o poranku to będą pierwsze dane, które będą w miarę rzetelnymi danymi na temat skali strajków w polskich szkołach w Annie znam się na ile te liczby te są kluczowe znaczenie czy jeśli się okaże, że połowa szkół strajkowała to wtedy rację mają nauczyciele, a jeśli mniej niż połowa to rząd, bo przecież za ostatecznie nie o to chodzi więc, tym bardziej dziwi mnie, że MEN nie chce dzisiaj podać redaktor Sucheckiego akurat ona dba o to pyta na konferencji prasowej, jaką metodą wyliczono to 428 ,5 % w Bytowie z liczby zostawmy tym, którzy na nich się lepiej znają z, a zastanowił się na tym co będzie w środę 10 kwietnia oprócz tego, że to ta data też oczywiście wiemy strajk lemingi na Nogacie genów, a ja myślę, że wielu dyrektorów będzie próbować przeprowadzić egzaminy, ale ci się uda tego nie wiemy, bo nie wiemy ostatecznie w środę nauczycieli odmówił podjęcia pracy i egzaminowania na tych egzaminach tak to przypomina, że każdego dnia codziennie nauczyciel deklaruje czy strajkuje czynie w myśl może trwać będzie wtorek aż zacznie dziś nie jako jedyna zamki taka sytuacja też może być apotem w piątek wrócić na stratę tak, aby odwrócić na stałe, bo mówi nie chce dziś na języku polskim pilnować strajkuje tak takie prawo nauczyciela w, a nie może się uprzedzić uczniów, że uwaga na te 2 dni egzaminów przerywamy strajk czy staniemy to nie nauczyciele nie możemy tego zrobić to oczywiście dyrekcja odpowiada dyrektor danej szkoły odpowiada za przebieg egzaminu i przygotowanie szkoły i zespołów nadzorujących, więc nie my nauczyciele możemy ogłosić taki komunikat do nas wiemy, że nie możemy się wycofać więzieniem zawiesili byśmy teraz strajk to de facto bylibyśmy przegranymi w tej sytuacji było w rząd wyszedł potem powiedział nam przecież egzamin się odbyły wszystko jest jasne nic nie dzieje złego w, czyli jednak na tarczy Maciej ZEM dokładnie tę datę te egzaminy one są wykluczone wiemy, że to egzaminy są datą kluczową na pewno pani redaktor jest to dziś data znacząca jest, że wie pan, że to oznacza, że szantażuje się egzaminami szantażuje realizujemy egzaminami bardzo często słyszy się od wielu osób szczególnie tych hejterów w sieci, którzy anonimowo emitują dużo mówią, że jak wam się nie podoba to zmieńcie pracę myślę, że dziś to doskonale było pokazane coby było, gdyby wszyscy nauczyciele nagle zmieni prace, jakie paraliż w nas czeka i co by czekał polskich rodziców Egiptu, żeby nie mieli gdzie posłać polskie dzieci myślę, że na tym słuchaczy i przez tę passę 5 Stanach tchnie nowego jest życzliwość ci wszyscy, którzy nauczycielom zazdroszczą i twierdzą, że mają znakomite warunki pracy, a oni w Chorzowie na Miss Warszawy czeka na ziemię urwane rynny na nie dlatego za chwilę po informacjach wrócimy w studiu Artur Sierawski nauczyciel historii w zespole szkół nr 23 w Warszawie również i inicjator i współorganizator akcji nie dla chaosu w szkole, a analizy małpa to klub KSM czeka na państwa widzę, że już spływają mejle zaraz do nich zajrzy pod analiz analizy Agata Kowalska przy mikrofonie ze mną w studiu cały czas Artur Sierawski nauczyciel historii w zespole szkół nr 23 w Warszawie i współorganizator akcji nie dla chaosu w szkole czysta akcja, z którą mieliśmy do czynienia, kiedy rozpoczęła się reforma edukacji, czyli likwidacja gimnazjów tak zeznał, że przypomniała mi się tamte czasy jak dyskutowaliśmy o tym, znają się pod ich 2 latach od tzw . tzw. reformy likwidacji gimnazjów to właściwie czy ktoś jeszcze pamięta po co to było zrobione i czy jest ktoś naprawdę no słuchaj my sobie jak to dobrze, że prawo i sprawiedliwość te gimnazja zlikwidowało, bo mam wrażenie, że nie da MEN ma ma pan jakiś pomysł pod słońce zrobienie nie mam pomysłu po co zostało zrobione między taka reforma dla reformy, bo co zostało obiecane tato zrób my w gnoju przez to, że do dnia dzisiejszego ministerstwo nie powiedziała nie poparło żadnymi dowodami badaniami, że gimnazja się nie sprawdziły trzeba było zlikwidować do dziś tego nie wie albo zdarzenia jest teraz się poprawiło na cześć tego nie wiemy i tak samo nie wiem, kto napisał to cudowne podstawy programowe zreformowany w podręczniku, tnąc wkładają między Wrony nie wiem czy ktoś z państwa wzięły się cieszymy się jak to dobrze, że oni to zrobili proszek i teraz jest porządek wreszcie w szkołach i młodzież od razu ulepszono jednak aż tak źle wspominki zebrało, ale wracamy do dnia tygodnia obecnego i do dnia obecnego, gdzie zaczął się strajk nauczycieli jest ściana wideo o popowych popytać ośrodek, czyli dzień, który miał się zacząć hymn egzaminem, a w naszym radiu gościł pan Marcin Smolik dyrektor centralnej komisji Egzaminacyjnej i był właśnie pytany o to czy właściwie CKE przygotowuje się do do tych egzaminów czy też ma jakiś plan zastępczy posłuchajmy co odpowiedział w środy tak naprawdę dowiemy się czy gdzieś egzaminy nie zostały przeprowadzone 3 zostały przeprowadzone wszędzie, jaka jest tego skala troszkę na działamy tak na otwartym organizmie natomiast innego wyjścia tutaj nie są bardzo widzimy w chciałoby też studia Artur Sierawski nauczyciel strajkujący nauczyciel czy rzeczywiście innego wyjścia nie ma no w Ciężkowicach powie, że jest jakieś wyjście z tej sytuacja jest jedno wyjście, jakie pan premier wychodzi rozmawia z nami i rzuca konkretną propozycję podwyżki znaczące podwyżki nauczycieli albo 93 , 230 zlotych pani redaktor no to ile miał wypowiedzieć pani redaktor PS 330 % rozłożone na 2 transze po 15 % to już czas to stacjonuje w, a no dobrze tutaj zderzamy się do słuchaczy jasne, że chce się z pełnienia swych postulatów, ale co do egzaminów może mógłby teraz ktoś głosić, że od boksu są przeniesione cóż teraz to się za późno myślę, że to byłoby ciężko logistyczną zrobić przeprowadzić w doskonale przecież wiemy, że CKE komisje mając takiego jak drugi termin termin czerwcowy nie jest jak najbardziej cały czas aktualny i szkoły, w których zostanie przeprowadzona teraz trenerem zostanie przeprowadzony w czasie czerwcowej, więc tutaj wielka tragedia się w tym momencie nie dzieje, ale uczniowie nie wiedzą czy mając na egzamin czy nie można, by nie wiedzą, bo ciężko jest określić ilu nauczycieli w środę zastrajkują, a ilu nie Harlem rozmawialiśmy ale dlaczego nie można powiedzieć w naszej szkole znajdzie się tych 5, którzy będą opiekowali się egzaminami, dlatego że w wielu szkołach komisji są w poszczególnych wsiach klasach ani na świat na hali gimnastycznej nie ma z tych komisji Tosia bardzo dużo jest kilkanaście 20 lat komisji, licząc podwórko nauczycieli jest ponad 40 nauczycieli, których potrzeba do sadzę, żeby obsadzić komisje dodatkowo po 3 nauczycieli dawno, bo takie są procedury nie mogą go pilnować nauczyciele ze szkoły, ale muszą być też przed przedstawiciele z innej szkoły w każdej komisji jest gigantyczna liczba nauczycieli, którą trzeba zorganizować wiemy słyszymy, że dyrektorzy próbują organizować te komisje za wszelką cenę szukają nauczycieli pozyskują ich tak naprawdę się do ostatniej chwili ci dyrektorzy będą pozyskiwać tych nauczycieli tak naprawdę chyba jutro po południu będzie wiadomo, w których koszty egzaminu odbędą, a w, których nie, a pan zrobi środa penetruje strajkuje chciałam jeszcze wrócić do dnia tego co innym proponował rząd i tych od tych danych informacji, które przekazała dziś też była pani premier Beata Szydło i niech oni chodziło wyłącznie podwyżki miał być ustalenie stałego dodatku za wychowawstwo na poziomie nie mniejszym niż 300 zł zmiana w systemie oceniania nauczycieli i zmniejszenie biurokracji co się kryje za tym pojęciem zmniejszenie biurokracji w te dobre pytanie, bo tam dziś minister też precyzowało w tym porozumieniu, które tak został właśnie ogłoszono, że to jest zmniejszenie pytań we ewaluacji w pewnych ankietach tak czyli, toteż było hasło Wojtek faktu nie wiemy, o ile tych pytań n p . się zmniejszy bal w ewaluacji i wymaga się zmniejszy, a może to być jedno pytanie zabrany, kiedy tak żadna zmiana dla nas nauczycieli oraz prawdą jest to, że z biurokracją w polskich szkołach musimy walczyć, bo ona jest okropne tych papierów, które my musimy uzupełnić, które musimy prowadzić jest sterta gazet, o czym czyta to wszystko co są tak skrzętnie wypił wypełniacze niepodzielona ciasta nikt trafia do archiwum szkolnego no to po co to się robi nie zebrali pod nasz cel jest jakiś cień, żeby coś zbadać czy działa w słoneczne zostało, żeby ktoś temu potem przeanalizować, że jest taka potrzeba, tak więc my produkujemy produkujemy te papiery, a przez to mam wrażenie, że tak tego nie czyta jest to zbędne nikomu niepotrzebne, a dostał pan jest taką informację zwrotną, że n p . z tych ewaluacji w wyniku toi tamto i w związku z tym sugestia jest taka, że ponoć zmienił nie metodę wychowawczą albo rządy były niejasne sugestie konkretnego nauczyciela tylko do grona pedagogicznego tak n p . ze znajomości przepisów trzeciego kolegi albo z innego znajomości przepisów też n p . taka ewaluacja są prowadzone takie zagadnienia ankiety są prowadzone w polskich szkołach, więc na sanowanie Rakowicz to są absurdy czasów zajrzymy do maila, ale tutaj państwo piszą przypomina analizy małpa, a to kropkę, ale sam nie analizy małpa to klub KSM i zaczną od maila, który od pana Rafała, który sprytnie za zna za tytułową mail zdanie odrębne i od razu przyjmą moją uwagę nie do końca pisze pan Rafał nie do końca zgadzam się z tym co robią teraz nauczyciele z niewolą negować tego, że zarabiają za mało, ale denerwuje mnie to, że stawiają siebie w roli elity narodu ewentualnie osób, które te elity mają wykształcić i nie podchodzą racjonalnie do tematu proszę mnie sprostować jeśli mylę, ale nigdy nie słyszałem propozycji, skąd niby wziąć te pieniądze na podwyżki dla nauczycieli przecież budżet to nie jest magiczna czapka komu zabrać, dlaczego wszyscy nauczyciele mają dostać równo 1000 zł podwyżki no to płaci już wycofano się z tej propozycji tylko chodzi o podwyżki procentowe na dobre tory to zostańmy przy tym pierwszym pytaniu, skąd wziąć pieniądze na podwyżki jak mnie ciągnąć zabiliśmy tutaj zabierzmy dzieciom nie dajmy dzieciom tych pieniędzy nie chciałbym tego mówić, bo nie jestem do tego uprawnione do po pierwsze po drugie uważam, że nie byłoby to w porządku do pozostałych grup społecznych czy zawodowych natomiast wierzę, że Ministerstwo Finansów, kiedy wychodzi premier, mówi że Polska gospodarka tak świetnej sytuacji, że jest tak dobrze w naszym kraju my jesteśmy krainą mlekiem miodem pienia płynącym to te pieniądze w budżecie są skoro słyszymy, że prasa obiecuje wczoraj na pieniądze na trzodę chlewną nagana z unijnych pieniędzy mężczyzna raj nadzieja na złość, że z unijnych pieniędzy, jeżeli słyszymy, że 40 miliardów złotych na pakiet socjalny to ja wierzę, że pani minister Czerwińska i premier Morawiecki, który jesteś finansistą, więc jeszcze znana finansach powinien się znać mam nadzieję, że się zna jest w stanie te pieniądze wygospodarować znaleźć w Polskim budżecie no dobrze no to najwyraźniej tej religii w rządzie jest inna inna koncepcyjny pobrano do sprawy, ale drażni pana w opisie bardzo ciekawie w że, gdy ma kłopot z tym, żeby nauczyciele mieli dostawać po prostu wszyscy podwyżki wolałby, żeby powiązać podwyżki stóp z oceną nauczyciela na podstawie jego wyników n p . poprzez liczbę laureatów olimpiad konkursów i t d . i t d. na pani redaktor, czyli dość laureatów jest adekwatna do tego jak pracuje nauczyciel piszą np. kosztem innych dzieci kształci tylko wymyślał ratami Elona muska mogą być nie do opiekowania się, że obaj słusznie słusznie, ale sam koncept, że nauczyciele powinni być nagradzani i są lepszymi nauczycielami jest słuszne chyba tak, ale tu mamy już mechanizm tzw. dodatku motywacyjnego, który z dodatkiem uznaniowym jak wiemy wszyscy i tu dyrektor decyduje ile motywacyjnego przyznaje danemu nauczycielowi bilety naucz się robi na rzecz szkoły, jakim jest nauczycielem czy jest dobry, a więc i łajdakiem taka metoda nagradzania nauczycieli już, ale jest ona potwierdzi, że te podwyżki też powinny być w ten sposób przyznawane czy nie dla wszystkich godną najlepszych, ale nie możemy przyznać dla najlepszych tylko, bo przecież wiemy, że podwyżka była efektywna i żeby w ogóle zaistniała to muszą te pieniądze do zostać dodane tzw. podstawę takiego wynagrodzenia zasadniczego to co ten nauczyciel będzie miał inną tabele wg MEN, a ten do mnie to musi być 1 tabela jedno wynagrodzenie zasadnicze dla wszystkich nauczycieli ten, gdy jeszcze dalej maile kolejne dni pan Karol zastanawia się, skąd rozbieżności w milczeniu w skali strajku do pana Karola Mn zapewne liczy również placówki prywatne szkoły społeczne, w których nauczyciele nie podlegają karcie nauczyciela wyliczają też wszystkie policealne prywatne szkoły i rozumiem, że z tej całości wyciągają wniosek o 48 ,5 % zastrajkowało panika ludność dość ciekawe, że my nie wiemy, jaką metodą liczy Ministerstwo Edukacji Narodowej, bo nie chcą ujawnić tego w, więc pozostajemy w taki niewiedzy, ale być może pan ma rację dalej pan Tomasz jak najbardziej wspiera nauczycieli całym sercem jestem ojcem trójki dzieci w tym 1 szkolnego 1 przez wspólnego, więc mam związane z tym strajkiem trudny trudności niestety obawiam się w, że obecny rząd nie jest w stanie pójść na kompromis co pokazały protesty rodziców osób niepełnosprawnych i efekt może być taki, że wszyscy będą mieli tego strajku dość i wina za wszystko spadnie na nauczycieli, bo dzielenie społeczeństwa idzie rządowi świetnie niestety to jest prawda ten rząd bardzo skrzętnie dzieli społeczeństwo dzieli też środowisko nauczycielskie co widzimy podpisane porozumienie z Solidarnością w dniu wczorajszym to też się, że była zagrywka po to, żeby jednak środowiska jakoś podzielić i faktycznie tak też może się skończyć, ale jeżeli powiedziało się, a to trzeba iść dalej nie możemy teraz wycofać z tego strajku by, jakimi ludźmi bylibyśmy, jeżeli się podjęliśmy tego od teraz musimy w tym wyszła za wszelką cenę za remis też apeluję do koleżanek kolegów, że nie możemy się już cofnąć, jeżeli zaczęliśmy akcję strajkową wytrzymaj my w tym bez względu na to co się będzie działo w NATO bez względu na to, jakie będą naciski, jakie będą obelgi w naszym kierunku kierowane, bo na pewno będą, bo taka sytuacja już się zdarzają, ale my musimy wytrzymać powód nie walczymy tak naprawdę o pieniądze jakieś 1000 zł szokować mogą też naszego zawodu o to, żeby wreszcie Polski nauczyciel był szanowany, żeby ktoś wreszcie z polskim nauczycielom zaczął się liczyć, bo nie czujesz się liczy szczególnie, gdy do czułem to 2 lata temu, kiedy 1 z rodziców przeżytym na starożytnym gestapowcy, jakie traktuje dzieci, po czym jak chciała złożyć doniesienie na policji dowiedział się to za niska szkodliwość czynu i politycznym nie zajmie, więc taki szacunek dziś ma Polski nauczyciel jest tym nie walczy dzisiaj walczą o godne swojego zawodu czy nie był nauczycielem ani workiem treningowym, a jest on taki ostry dodał dla uczniów nie jestem wymagający projekt ruchu w nos zostawionej na rozmowę z po Marek pozwolą naszym pytaniem poco zlikwidowano gimnazja ta, żeby zmienić podstawy programowe przy tej okazji odpowiada pan Marek poza programy zostały zmienione szczególnie w mocno zamieszał ulic Lenina złoży wznieść postanowiliśmy, że nie można było to przeprowadzić bez likwidacji gimnazjów w pani Marta jestem byłą nauczycielką popieram strajk moich koleżanek kolegów oprócz marnych pensji obecnie jest potworna biurokracja sprawozdawczość i ideologizacja nie chce mi się nawet wspominać o tym ile własnych pieniędzy dokłada nauczyciel do tego interesu kreda ksero często na własnej drukarce dyplomy dla uczniów drukowane w domu bloki techniczne do zrobienia dekoracji ja np. w szkole w wojnie szkole program do świadectw był tylko na 1 komputerze, więc drukowała wszystko na swoim domu w chcielibyście dokładać do swojej pracy przy takich zarobkach pyta rozumiem, że retorycznie pani Marta w pani Sabina na szczęście szybko czytam oddaj bardzo dużo głosów i to nie tylko od rodziców nie tylko nauczyli Kojoty zlotych, a czasem pewniej od osób, które są rodzicami nauczycielami naraz pani Sabina jestem mamą gimnazjalisty i rozumiem całościowy postulat nauczycieli, ale w zupełności nie rozumiem kompletnego niezrozumienia sytuacji naszych dzieci razem z gimnazjalistów to są jeszcze nastolatki jak można twierdzić, że mają napisać egzamin chce w czerwcu czy pan, który jest w tej chwili gościem audycji jest nauczycielem czy on uczy nasze dzieci, bo uczy w kompletnego braku szacunku dla drugiego człowieka to nie są nauczyciele to są egoiści nie czuje się pani, dla którego jestem w tym momencie nie czuje się też tutaj człowiekiem, który robi coś się wbre w komukolwiek, bo tak jak policjant z procesu pewną godność godność zawodu nauczyciela, ale też walka o lepszą przyszłość tych młodych ludzi walczą przyszło tych młodych ludzi to możemy się domagamy też podwyżki wszystko pewien krok pierwszy krok chcemy dalej my chcemy zmienić szkołę chcemy ją odbiurokratyzować ziemia biurokraci czujemy polską szkołę to zdecydowanie każdy Polski nauczyciel będzie miał więcej czasu na polskiego ucznia, żebyśmy zajęli, żeby ten Polski 8 nie był przemęczony, że zdecydowanie bardziej efektywne bardziej kreatywne co się przełoży na wyniki polskich uczniów, żeby to szkoła nie była taka sztywna sztampowo w modelu takiego pruskiego sztywnego wychowania od dzisiaj walczymy wciąż jest przekonana, bo o jak rozumiem, ale te postulaty finansowe natomiast jeśli chodzi o to jaka jest Polska szkoła i o to jaka mogłaby być tylko wrażenie, że nauczyciele oblali egzamin z jednakową z kolejnymi meczami rządzącymi Ministerstwo Edukacji Narodowej o tym, że szkoła nie powinna być miejscem, w którym uczymy się boją stresują i zakuwa mają w UE nie walczył nikt przez to lato opuści kilku, ale po prostu pojedynczych entuzjastów pani redaktor my walczymy od 3 lat walczymy byśmy przeciwko reformie edukacji zbieraliśmy podpisy mówiono o akcji nie zachodzą w gole, ale to nie jest to nieszczęście reprezentacja nauczycieli nie jesteście większość oczywiście jesteśmy większością, ale pamiętamy te też bardzo silnie łączy się związek Nauczycielstwa polskiego w tę akcję przecież myśmy strajk nauczycieli też dosyć szerokim echem odbił się społeczeństw strajkowali wobec reformy minister Anny Zalewskiej jest oczywiście walczymy można oczywiście my nauczyciele po nich uderzyć w pierś dzisiaj, że wtedy może nie aż tak dosadni walczyliśmy na tyle źle, bo to potrzebne, ale walczyliśmy ja walczyłem ja mogę spojrzeć w lustro mówił Artur Sierawski nauczyciel historii w zespole szkół nr 23 w Warszawie 1 z nauczycieli, który zgadza się na publiczne wywiady w radiu TOK FM taktyką chciał podkreślić, bo to też nie jest sytuacja powszechna, toteż wiele mówi o tym, czego nauczyły się boją w również z akcji nie dla chaosu w szkole wiedzy państwo mejle pro przekaże je w do mikrofonu Radia TOK FM to po dwudziestej co spotka się z państwem Michał Janczura, który będzie również państwo pilnie śledził ich z państwem rozmawiał w na antenie Radia TOK FM po dwudziestej mikrofonie TOK FM dziękuje za spotkanie Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: ANALIZY

Więcej podcastów tej audycji

POPULARNE

DOSTĘP PREMIUM

Teraz 30% zniżki na Dostęp Premium! Wybierz pakiet "Aplikacja i WWW", aby słuchać podcastów TOK FM na komputerze i w aplikacji mobilnej już dziś.

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
Przedłuż dostęp Premium taniej!