REKLAMA

Jak to jest być w mniejszości? Iwaszkiewicz, Dimitrova i Stawiszyński o psychoterapii osób LGBT

Data emisji:
2019-04-10 19:30
Audycja:
Nasze wewnętrzne konflikty
Czas trwania:
56:05 min.
Udostępnij:

Tradycja psychoterapeutyczna. Jeśli za jej ojca-założyciela uznać Zygmunta Freuda, od początku miała do homoseksualizmu stosunek ambiwalentny. Z jednej strony zdejmowała zeń odium „choroby psychicznej”, z drugiej traktowała - w najlepszym razie - jako zaburzenie rozwojowe, „utknięcie” na jakimś etapie psychoseksualnej ewolucji, której zwieńczeniem powinna być zdolność do zbudowania „dojrzałej" relacji z osobą odmiennej płci. Jednak w miarę postępów biologii, medycyny i nauk społecznych – a także w związku ze zmianami o charakterze politycznym – już w latach 70. powszechnie uznano, że nie tylko heteroseksualność mieści się w tak zwanej "zdrowej normie". Co jednak dobrze wiedzą naukowcy i psycholodzy - to niekoniecznie w pełni i od razu przyjmuje się na gruncie społecznym. Osoby LGBT wciąż doświadczają wykluczenia i poczucia, że ich orientacja seksualna traktowana jest w sposób podejrzliwy. Rozwiń »
A jak to wszystko wygląda z perspektywy gabinetu terapeutycznego? Zwłaszcza, że wiele „na sumieniu” ma tutaj także sama psychoanaliza, w której do dzisiaj nie wypracowano właściwie żadnej spójnej teorii uwzględniającej homoseksualność jako pełnoprawną formę ekspresji seksualności, nie zaś wynik jakichś zakłóceń „prawidłowego” rozwoju psychologicznego? W kolejnym odcinku „Naszych wewnętrznych konfliktów” opowiada o tym Agnieszka Iwaszkiewicz, psychoterapeutka z Laboratorium Psychoedukacji, która specjalizuje się między innymi właśnie w pracy z osobami nieheteronormatywnymi. Jaka jest specyfika tego rodzaju pracy? Czy polskie społeczeństwo stało się w ostatnich latach bardziej tolerancyjne? Na ile kwestia uprzedzeń oraz wpływu Kościoła na życie publiczne oddziałują na psychikę pacjentów, którzy należą do mniejszości seksualnych? To tylko niektóre pytania, jakie padły w tej rozmowie. Zwiń «

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Cveta Dimitrova i Tomasz Stawiszyński dzień dobry albo dobry wieczór i porozmawiamy dzisiaj o doświadczeniu psychologicznym osób LGBT może w takim takim skrótem się posłużymy się osób nieheteronormatywnych hetero normatywnych tak, chociaż też nie obejmiemy w tym wszystkich takich kategorii, bo jest ich więcej, a naszym gościem będzie Agnieszka Iwaszkiewicz z laboratorium Psychoedukacji no ale najpierw musi być oczywiście nasz wspaniały dzień gier Agnieszka Iwaszkiewicz Rozwiń » psychoterapeutka laboratorium Psychoedukacji jest z naszymi państwa gościem dzień dobry albo dobry wieczór witam dzień nad chcieliśmy dzisiaj rozmawiać o doświadczeniu tożsamości osób homoseksualnych szeroko rozumiejąc inni w takim duchu trochę właśnie psychoterapeutyczne mcg o tym jak to było go o tym jak to było koncept realizowany kiedyś nikt się zmieniło bym pewnie wiedzą powszechną jest to, że niegdyś le w w obrębie psychoanalizy myślenia psychoanalityczne go homoseksualizm był postrzegany jako zaburzenie psychiczne we wczesnych w takich klasyfikacjach psychiatrycznych DSM Mach NIK jak dzisiaj mieści się o tym, inaczej natomiast pewne naleciałości dotyczące w ogóle sposobu rozumienia identyfikacji no właśnie tożsamości osób homoseksualnych gdzieś w tym myśleniu właśnie psychoanalityczne schody dynamicznym cały czas jest, więc tak się zastanawiam jak swojego punktu widzenia ta teoria w ogóle ewoluowała no pewnie najechał najbardziej znaczącą ewolucję, choć chyba lepiej użyć słowa rewolucją to jest umie umieszczenie homoseksualnej orientacji jako 1 ze 3 orientacji przynależne człowiekowi orientacji seksualnej w euro i jedno i wydobycie i z po klasyfikacji zaburzenia do klasyfikacji norma na młyn halę my rewolucja, bo jednak inni wcześniej, choć i do tej pory w niektórych koncepcjach teoretycznych na temat swojego rozwoju człowieka rozwoju psychoseksualnego człowieka nadal pokutuje gdzieś to myślenie, że homoseksualność nie hetero seksualność jest rodzajem patologii no, a umieszczenie tego w błoto i WHO tak zadecydowała i klasyfikacje zaburzeń psychicznych również tak uznał że, że homoseksualność nie jest żadnym zaburzeniem muldy o 3 dopuszczalnych orientacja, bo również biseksualnej została można się tutaj sprzeczać tak czy nie, ale została uznana za tą istniejącą siecią orientację seksualną no chyba nie rewolucyjnie odbyłaby się bez jakichś oddolnych ruchów i potwór z sporów i przyglądania się z teoretycznego czym jest orientacja homoseksualna no i jako psychoterapeuci my na pewno, ale też jako ludzie powinniśmy się kierować w tym Ewę tą decyzją natomiast tak nie jest tak nie jest jakimś sensie no tak nie jest to znaczy bardzo często były użyte w obiegu szeroką rozumianego społeczeństwa homoseksualność nie jest tak postrzegana to znaczy, że jest to norma, a i tak ta nie absolutnie na koniec norma no i teraz Starka inną, któremu hojną i ich żal mi się trzymam GI FT kod, o czym już powiedziałam natomiast kiedy czytam różne teksty na temat osób homoseksualnych czy to takie kliniczne, gdzie się opisuje ich jako pacjentów czy to jakiś taki socjologiczną kiedyś opisze taką grupę społeczną no niewątpliwie ciągle jestem dziś to się czuje tak kijem z taką niepewność jak to doprawdy traktować i i myślę, że tutaj, że to jest mu też taki podsycane cały czas konflikt, który ciągle nie może się rozstrzygnąć myślę, że jest im też społecznie oraz jej jest on cały czas podsycane inni natomiast co ono zdrowe powiem tak, że jak jako psychoterapeutka, która nie dość, że pracuje z takimi osobami, ale nie tylko wodę posłużą jedni pacjentów czy klientów, którzy przychodzą inni, ale też osoba, która uczy psychoterapii to trochę przedzierał się przez co takie perełki próby znalezienia jakiejś spójnej myśli na temat homoseksualności i pewnie sami wiecie, bo dużo dużo w waszych rozmów, słuchając wiem, że interesujecie się, ale psychoterapią, a abonament i uczyć się do CHF to mu to widać, że tylko psycholog z torebką analityczna coś lub próbuje na kształt jakiś jakiegoś spójnego obrazu inni stworzyć, ale ja n p . się z tym PiS temu co psychoanaliza nawet współczesna mówi na temat homoseksualności nie zgadzam to znaczy ja korzystam z tych tekstów, ale korzystał on też z nich w sposób krytyczny jednak zachęcam wszystkich, z którymi te teksty przerabiam, czyli osób, które się uczą się prace z sal terapeutycznych jest z pacjentami niech drona normatywnymi, że zachętą do krytycznego myślenia, nawet jeżeli na sobie patrzymy jak one są skonstruowane są tam się mniej jak się koncertu realizuje czym jest Homo seksualności źródła homoseksualności czy po tym, jak się rozwijała to orientację i czy można ją jak można rozumieć też w kontekście tak, by całość osobowości danej osoby no to chyba jest tak, gdy wejdą w słowo, bo akurat przy analizie jesteśmy, że umkną u samego zarania nurtu psychoanalitycznego jest coś w rodzaju takiego hetero normatywnego grzechu założycielskiego jeśli patrzymy na to z tej perspektywy, którą mamy dzisiaj no bo jednak modelem podstawowym rozwojowym dla jednostki ludzkiej w tym ujęciu jest mieszczańska rodzina składająca się z mężczyzn kobiety i dziecka, a i teraz relacje seksualne pomiędzy rodzicami pewna dynamika seksualna, która się rozgrywa pomiędzy nimi, w które siłą rzeczy w myśl psychoanalizy jakoś włączono jest też dziecko, które przeżywa różne fantazje z tym związane jest dla niego właśnie takim podstawowym środowiskiem rozwojowym no i teraz odpowiednie poradzenie sobie właśnie z tą okolicznością, że rodzice są w takiej seksualnych relacji rozwiązanie pomyślne kompleksu Edypa polegającego na niechęci czasowej do rodzica tej samej płci pożądaniu do rodzica płci przeciwnej no to są wszystko warunki konieczne do tego, żeby pomyślnie przejść przez pewne ściśle zdefiniowane etap prac rozwojowych w nowym etap tak procesy rozwoju psychicznego teraz w momencie, kiedy mówimy, że bank o homoseksualizm to norma no to cały ta cała ta konstrukcja musi ulec jakiejś naprawdę bardzo fundamentalnej zmianie, żeby w ogóle móc w ten sposób homoseksualizm pomyśleć co znaczy oczywiście teoria Niemcowa analityczna już teraz chcą, chyba że zawiść pan bardzo nieliczne wyjątki już teraz uznaje to może nie za normę, ale w każdym razie nie patologii wujek tak bardzo Homo seksualności któż, by nie patologia no czasem się stara hala, bo mówił, że to nie jest zaburzeń to nie jest choroba tylko te ZAKSIE rodzaj właśnie takiego zablokowania rozwojowa no tak blokowania rozwojowego z 1 strony, ale też często psychoanaliza mówi o tym, że homoseksualność jest mechanizm obronny na jaki mechanizm obronny to przed czym się jak przed czym się do być może przy tym zdrowiem albo drzewa albo może przede mną jeszcze większym zadłużeniem, bo to też jest taka 1 z w teorii, że właśnie, że homoseksualność to by się mechanizmy obrony przed chorobą psychiczną np. czego do końca nie rozumiem nigdy nie umiał rozwikłać tego zagadnienia, dlaczego choinki przed jaką, bo to najczęściej się mówiło i chaotycznych zaburzeń, więc bardzo rozum no ale też, który jest kompleksem Edypa miały związek być może wyższymi od nich rano po to jest nim będzie można drzewny żywego można wytłumaczyć wzywała dla no i kto tak, więc myślę, że zaburzenie rozwojowe, że mechanizm obronny, że perwersja seksualna Żyd swoja seksualna, że właśnie, iż okresowe okresowo momenty w rozwoju, który potem powinien na ten tor prawidłowo się przetoczyć jest bardzo dużo jest różnych takich RM myśli w psychoanalizie inaczej jest z mężczyznami inaczej z kobietami homoseksualnymi też jakoś rozdziela tutaj do ojca tutaj do matki na różne osoby tylko to konfiguracja nie chce też mnie jakoś się, żeby to zabrzmiało żyją jako silnik piasku do tego podchodzenie na myśl, że to po prostu ewolucja myśli no tak się kiedyś myślało gość psychoanaliza próbowała to konceptualizm i trochę z tego nie wyszła NN natomiast no właśnie je tak jak powiedziałam wcześniej EIA próbuje stworzyć coś na nas obroni swojej teorii ale by jakoś pod pod czepiać się pod inne teorie terapeutyczne bliską mi psychodramy liczną teorie i uznawać, że ich uznać, że orientacja seksualna jest normą dlatego na szkodę nie staram się leczyć w sensie orientacja homoseksualna jest normą tak jak heteroseksualne tylko normą mniejszościową orientacją mniejszość mnie normą, a orientacją mniejszością natomiast jak najbardziej sobie jest obok inni i dlatego myślę, że jej wysokość się moje myślenie troszkę nie skupiam się na źródle homoseksualność nie stara się myśleć, dlaczego i, gdzie to się stworzyłoby się wydaje, że jeżeli nie zacznie zaczniemy myśleć o źródle toto to jest właśnie jakaś część to oczywiście nikt się po to, lubi działać tak jak ja pracując pacjenta heteroseksualnym zastanawiała się wykonać tak, dlaczego się stało heteroseksualnych nie oznacza oczywiście jakoś mędrca szkiełko i oko jest fajne, kiedy się przykłada do tego rzeczywiście jak rozwój psychoz seksualna czy ta orientacja Johna ma swoje podłoże dobrze jest dowiedzieć to są różne teorie trasą podania kolejno kolejny jakimś słyszy w badaniu mężczyzn homoseksualnych i tam, że historia braci starszych to teoria z kolei hormonalna, a to to jak genetyczne jak skłonność do wyboru są takie stosunki natury biologicznej powiedzmy nawet tych biologicznego nie usiłuje się specjalnie mocno przyglądać, chociaż oczywiście czytam z zainteresowaniem co jest co jest nowego szczególnie, że to homoseksualność Mazgaj z bardziej zbadano od strony medycznej biologicznej homoseksualność kobiece mniej, ale było najczęściej się bliżej domu osiedla czy Maciek z kobietami tak jest obu mężczyzn do reform na nasz świat bardzo proszę, bo matka jej ciąża i t d. fałszu kobiety nie wiadomo co bardzo ciekawy był jakiś czas temu wywiad niedawno wysokich obcasach z Wojciechem Draganem swojej psychologii Uniwersytetu Warszawskiego, którzy właśnie genetycznym podłożem zachowania zajmuje im dokładnie tych kwestiach związanych z badaniami aktualnymi biologiczna genetycznymi nad homoseksualizmem męskimi kobiecym opowiadał tam jakoś tak, zbierając razem teczki najnowsze wyniki badań no właśnie no, więc tak bogatym źródłem jakoś mi się tak specjalnie też czytam to oczywiście ta natomiast nie drąży i nie uważam, żeby był u pacjentów też miałabym się dopytywać jak to było i to oni pamiętają albo znają ich przekazu albo mają jakieś wypisy ze szpitali co im się nam przytrafiło gdańszczan in w 1, czyli w momencie przepraszam, że każde słowo w momencie, w którym pacjent się do ciebie zgłasza ten, kto patrzy już na jego bieżące doświadczenia, czyli siłą rzeczy nie myślisz o tym co doprowadziło do tego dodać, że jakby oczywiście, że jego orientacja jest cechą konstytutywną jego doświadczenia i w ogóle, jakby życia psychicznego, ale zarazem nie jest tym co jest źródłem teraz umownie mówiąc w cudzysłowie patologii to znaczy, że atak się w pewnym sensie kiedyś myślało, jeżeli myśleć o takich w ramach teorii rozwojowych no to właśnie ten rodzaj zablokowania czy mechanizmu obronnego to znaczy, że to jest to co należy poddać leczeniu tak ma tak nie rzeczywiście nie badał tego auta pod takim kątem jego wadą jego doświadczenie no i tutaj wchodzimy już w to co jest specyfiką pracy czy myślenia o takich prac terapeutycznej takimi osobami myślenia w zlotych osoba także, że nowo wchodzimy w obszar takiego doświadczenia, których doświadczenie mniejszościowym osób prawda już definicji i już samo oświadczenie, że trzeba przejść przez taki moment, że on rozwijał się im oglądam swe seksualne zaczyna się mógłby być jakaś jasność są jej przejawy i widzę, że to orientacja jest inna niż u większości rówieśników no to ta osoba mu to doświadczenie musi jakoś przez tworzyć tak musi najpier w zobaczyć, że jest inna potem się zastanowić albo i przestraszyć, że jest inna potem znowu wrócić z powrotem do tego, a może jestem taka sama czy taki sam z powrotem wrócić do tego, że jednak nie i mimo prób różnych, bo takie są i tu nie ma powodu, żeby o nich myśleć o tych próbach wczesnych myśleć np. katują jest właśnie ten chory i już teraz to szybko naprawić inżynier udało i to jest taka straszna straszna sprawa tylko, że taki jest w czasie jakoś tak troszeczkę zrównoważyć w tym momencie, kiedy jestem inny czy inne niż rówieśnicy 1 lub przedmiot pożądania czy aktywność seksualna skierowane do innego obiektu gminnemu no i tu się właśnie dotykamy pierwszego doświadczenia to znaczy tego właśnie tej reguły panie równowagi potem określenia się ich zdecydowanie występ tej orientacji mniejszościowej, że moje doświadczenie mnie mniejszościowy już przy tak po od tego momentu a na ile pewne koncepty teoretyczne czy pewne sposoby myślenia o jakichś doświadczeniach albo na o pewnych mechanizmach psychologicznych charakterystyczne właśnie dla pacjentów czy budowane w ogóle wymyślane w kontekście tej heteroseksualnych normy są wprost aplikowane do osób nieheteronormatywnych myślę n p . o tym, że jak mu pracujesz z mężczyznami jak się właśnie opisuje przypadki w literaturze schody na mitycznej przypadki naprzód mężczyzn, którzy wchodzą jakieś specyficzne relacje z kobietami to tam punktem czy obiektem zainteresowania takim psychoterapii bywa matka jako pewien praw wzorzec figurę kobiecej czy partnerki i t d . co szczególnie się wtedy interesujemy matką na to czy wobec tego jak masz pacjenta z Home chat homoseksualnego co ósmy mężczyzna no to wtedy szczególnie interesuje się jego ojcem szła też jego sposób wchodzenia w relacji czy jak to wygląda mniej, a nie znaczy bandą tak jak u każdego pacjenta to znaczy i hetero i ułóż homoseksualnych osób lub figur rodzicielskich są zawsze bardzo ważne i inni wątpliwie zajmują jakąś część wpływów w terapii, ale u pacjentów konsensualnych nie robi tego jakoś bardziej czy mocni czasami taki jest, że to są rzeczywiście szczególne osoby, ale to jest na to ma takiej samej zasadzie ogółu osób heteroseksualnych, więc nie nie to jest dla mnie istotne, chociaż oczywiście w teorii jest sporo takich linków pomimo to właśnie figurą matki i homoseksualnego mężczyzny, bo to robi się nie ojciec matka najczęściej jest w tym dniu wolnym od tym obiektem rodzicielskim dług, od którego mężczyzna się tak nieprawidłowo odbija się, by taka jest wykładnia skłamali gra na homoseksualizmu ogląda spektakl bawi się matka jest zbyt silne i w pewnym sensie inwazyjnym obiektem, że należy zagnieść ocalić ten nie skazany wizerunek matki jakby, identyfikując się poniekąd właśnie w pełni za nią tak albo takich umów CETA, czyli to są te 2 różne koncepcje się tym flag w alei dużo osiągnąć nawet taka, że to jest albo identyfikacja albo takie zaprzeczanie i pójść w karykaturę matki także Donna nigdy nie jestem tak jak matka prawda nie da uprawiam ten seks aut wydaje się, że jestem blisko tak, ale to nigdy nie jest to by to to samo robi z dala od 23 albo nawet jeszcze więcej takich teorii od matki do homoseksualności jest, ale jak go tak jak mówię tyle badam ile po prostu badam więź przywiązanie do wczoraj przez ówczesne relacje, jakim obiektem jest matka w relacji z ojcem czy w ZUS Balul powtarza rodzicielski i tyle takie u każdego innego pacjenta natomiast to na co zwracają uwagę to to jest doświadczenie bycia mniejszości, jeżeli badam tę relację z rodzicami raczej bardziej pod takim kątem czy właśnie był do Kamminke Audit Toruń już w rodzinie czy człowiek jest w rodzinie, w której wiadomo o jego homoseksualności czy nie wiadomo też bardzo często, że przychodzą dojrzali dorośli ludzie, którzy np. ukrywając cały czas faktury ze swojej homoseksualności przed przed rodziną z różnych powodów może będzie czas, żeby o tym, powiedzieć na antenie to, że znana w jego tak jest, więc badam takie doświadczenie i takie doświadczenie z rodzicami, dlaczego nie można im powiedzieć, dlaczego się powiedziało jak oni zareagowali i co z tego wyniknęło, ale głównie panom to doświadczenie mniejszościowy, czyli to ci ludzie żyją pod jakąś siłę mimo wszystko mimo tych naszych ruchów p t . to jest takowe prawidłowa orientacja mimo próby aplikowania o tych ludzi do społeczeństwa jako równorzędnych toczy się nie udaje cały czas może jest iluzją myślenie, że to się uda, a to ciekawa co to znaczy nóż za każdym razem, ponieważ jest to mniejszość to będzie traktowane jako coś nietypowego, a przez to no albo tak jak ważną rzeczą nietypowo może w tym zachwycić można tu uznać za dom mimo wszystko nieprawidłowość, a to oczywiście nie jest ona nie no chyba mniej nieprawidłowości tylko po prostu skromniejsze kwoty większość ma rację, więc ty będziesz zawsze tym, który jakoś inaczej żyje, a zatem gniewem groźni w inności symbole, jakiego się jakiś obcości czegoś co jest nie do końca o swoje do oswojenia, a powiedz, bo już od pewnego czasu psychoterapii uprawiasz to jest wcześniej do końca reprezentatywne, bo jesteś psychoterapeutką działającą w dużym mieście przyjmującą prywatnie, więc też określona grupa ludzi ma szansę do ciebie trafić muszą to być ludzie się z wielkomiejskiej wielkomiejskiego środowiska im ich tacy, których stać na to żeby, żeby na psychoterapię chodzić, ale mimo wszystko to jest bardzo ciekawe jak patrzysz na polskie społeczeństwo ma przestrzeń obecną nie wiem ostatnich 1015 lat czy widzisz mam albo albo nie wiem w jakim się jeszcze szerszym okresie czy widzisz, że korzystne zmiany w drzewo ten poziom akceptacji zrozumienia też braku takich oczywistych dyskryminacyjnych zachowań, ale się korzystnie zmieniać czy raczej masz poczucie, że właśnie funkcjonujemy w kraju, w którym to jest cały czas bardzo silna i ludzie, którzy się zgłaszają do ciebie, mimo że teoretycznie właśnie są lepszej sytuacji często niż prawdopodobnie mieszkańcy nie wiem, jaki i bardzo prowincjonalnej Polski doświadczają wciąż jakiś takich zachowań dyskryminacyjnych Munk mylą WL tak wydaje mi się, że jest zmiana, ale mógłby się może zaś w koło 3 i one z tym, gdzie ją widzę to znaczy ja ją bardziej widzę go w aktywności środowisk LGBT i plus Nowy Targ el ME, bo fakt, że to raczej oddolnie idzie to znaczy tam się na pewno zmieniło ci ludzie są gotowi, ale bardziej działać na swoją rzecz organizować jak to mniejszościowe grupy w jakim się o jakiś własne kręgi, które się wspierali ją albo, który organizują pomoc na rzecz swoich współ członków swojej grupy mniejszościowej, więc to na pewno widać to się zmieniło natomiast w mało widzę nie wiem czy to kwestia leży w Polsce rozmawiamy o tym, może trochę tak nie wiem nie nie mam doświadczeń poza takiemu czy czytaniem jakichś, gdzie indziej ale, ale jednak mur to, że te grupy się organizują oddolnie pokazuje, że to opresja i presja jest w związku z tym, że oni muszą się tak zorganizować, żeby dawać sobie jakieś wsparcie, żeby siebie rozumieć bilansować i swój sposób bycia i życia, której jest jednak inny niż osób hetero seksualnych i żeby sobie to miejsce jakoś poszło żałować, ale nie po to, żeby zagarnąć heteroseksualnych do siebie i Kalisz to dla mnie jak ktoś tam muzeum różne fantazje w Targ pewnej tolerując odmiennych w zimowych sztormach, bo takie hasło, że też promocja i stylu życia w interesie no, więc nie po to, tylko po to, żeby pomagać sobie, a to dla mnie oznacza, że jednak to opresja cały czas jest i ci ludzie się tak czują opresyjnej, więc zmiana jest bardziej czułe niż w tym, że społeczeństwo jest nagle stało się bardziej tolerancyjna oczywiście znowu w dal to też jest jasne, że na poziomie takiego domu spowolni do dołów społecznych jest tak, że każdy zna jakiegoś homoseksualną jakoś pomóc Wołosz osoby ją toleruje ją lubiła, bo to jest tam kolega syna albo nie wiem fryzjera albo ktoś tam jeszcze albo pan skończ tam nauczyciel i jest fajny w związku z tym ja to toleruje nie mam problemu tak, ale na takim poziomie w wyżej i to jednak cały czas ta grupa jest traktowana jako taka sprywatyzowana no bo coś jest piękna w naszym myśleniu ciągle strasznie dawno, ale z tymi dziećmi to jak u nich jest, a jak ten seks ta jest uprawiana, dlaczego oni n p . są bardziej powiedzmy tak to sedno aktywni w byłych i pokazywaniu czy bardziej o odsłanianiu różnych innych sposobów manifestowania swej seksualności prawda inne albo, że w modelingu klienci cały czas działania takiego stereotypu geje, żeby to, by mężczyzna zniewieściały lesbijka to z babą chłop tak mu tranzytu dziwadło nie wiadomo co było wodą w ogóle ruszy z zupełnie nie to nie do takiego zasymilowani, więc Kazimierz Czachor nie jeść cokolwiek niż nasze klisze dotyczącej, a to z punktu widzenia psychoterapii jest bardzo ważne dotyczącej w ogóle oraz czujności nam 1 aspekt to jest doświadczenie psychologiczne drugie seksualne w Niemczech ważne jest też traktować rozłącznie, ale że tak, aby taką prostą kalką operujemy, że jako mężczyznę siłą wiąże z mężczyzną to w pewnym sensie to jest z tym ten sam rodzaj odtworzenie związku heteroseksualnego tutaj jakby każdy ma swoją tego taką, a taką rolę podobnie po stronie kobiet, że kobiety też, że ktoś jest, aby w takiej pozycji powiedzmy, że stereotypowo społecznie przypisywanej mężczyźnie ktoś inny to właśnie w takiej kobiecej, że jakby trudno jest wyobrazić sobie, że ta dynamika tych relacji może wyglądać inaczej na poziomie społecznym tak tak tak mi się wydaje, że to jest bardzo często kalka, którą się posługuje no tak albo taka kalka, że np. jeżeli mężczyzna pożądana mężczyzny to musi pociągać tak jak kobieta tak musi być ten kobiecy aspekt no i stąd jest taki właśnie kobiecą czeską obiecane, bo to różnie można właśnie zależy jakość ich cechy itp przyłożyć wartość prawda mówiono dużo dlatego są tacy właśnie Niemen z wyborem, ponieważ muszą być chętni muszą mieć ten pierwiastek 0, a kobiecy i odwrotnie z kobietami no, a tu tak nie jest i myślę, że to jest też no właśnie coś co ci ludzie próbują przekazać, ale jak nawet przekazują no to się okazuje, że i tak to trafia coś takiego narodu jest inaczej no, więc źle w silosach wysuszone, gdyż już mógł go w posłach czy krzyczy czy tylko wyślą, a propos z rundy, który 1, a propos tej karty LGBT wyrosła nagle warszawski, że właśnie że, owszem, homoseksualność z porządku może być wszyscy wiemy przyzwyczajamy się i t d. natomiast rodziny nie za bardzo mu dobry, dlatego że te rodziny natychmiast będą chcieli mieć dzieci coś w nim jeszcze w głowie, że można nie chcesz mieć dzieci np. no ale powiedzmy, że gadżety będą chcieli mieć dzieci jak będą chcieli mieć dzieci zdobędą i to było tak albo odbić albo je odbierać odbierać już taka prawda będą zabierać takich dobrych rodzin i będą sobie adoptować do siebie albo będą je produkować w ich obywatel brodaty dba o słowa w 22 takich fantazji ktoś będzie działo jedno już są stygmatyzuje od, bo jest ciekawa, bo z 1 strony ją z kolei wrażenie, że jednak dużo się zmieniło pamiętam jeszcze pierwsze wystąpienia Biedronia Roberta Biedronia w sejmie jako nosie dostał po raz pierwszy do Sejmu i tam występował to właściwie każdemu wyjściu jego na mównicę towarzyszył jakiś taki śmiech dziwna uwagi rzucane często przez przedstawicieli ugrupowań politycznych, gdybyśmy wcale nie kojarzyli z dniem ze skrajną prawicą czy jakimś skrajnym konserwatyzmem, a przeciwnie na dzisiaj jednak to jest człowiek, który stoi na czele ugrupowania będącego jak wskazują sondaże jako trzecią siłą polityczną w tym kraju, więc to jest jednak zmiana bardzo korzystna, ale z drugiej strony właśnie te postawy konserwatywne się zaostrzają i ten konflikt wkracza w jakąś taką chyba kolejną fazę, bo już nawet propozycje ze strony kandydatów do europarlamentu się pojawiają, żeby penalizować zachowania osoby homoseksualnej drugi człowiek, który jest oficjalnym kandydatem nie będziemy go reklamować towar był oficjalnym kandydatem do europarlamentu głośna wypowiedź jakiś czas temu natomiast ta retoryka właśnie widząca w tym jakieś straszne zagrożenie dla stron tradycyjnej rodziny dla tradycyjnego, jakiego sposobu funkcjonowania jest bardzo silna i chyba się zaostrza w tej chwili w Polsce no no właśnie no tak ale no i nie wiem najlepiej jest wpływ, jaki gry politycznej, bo u boku u użycia mniejszości do jakichś swoich celów co jest w nogi przykryj i panu nikt nie wie niech mnie nie przeciwstawimy się temu nawet gdy szef Szmyd wylansowali się najlepszą z teorii na temat, dlaczego ludzie tak żyją, dlaczego mają taką orientację i ten kontekst rozumiem, ale kulturowo społeczny cała ta norma aktywność środowiska zewnętrznego to, że jednak funkcjonujemy w kulturze, w której wzorcem nawet jak byśmy nie wiadomo jak intensywnie Godek konstruowali na różne sposoby na to jest właśnie wzorzec heteroseksualne to jest jakaś podstawowa dla ciebie podstawa punkt wyjścia do pracy w ogóle z takimi osobami tak co znaczy to rozumiem jest każdorazowo wizualny ten fakt znaczy to że, że jednak jest to funkcjonowanie bycie w mniejszości w środowisku, które tak zasadniczo strukturyzowane jest wg zupełnie innych systemów wartości inne rzeczy postrzega jako właśnie pożądane norm normalne i t d. dodatni oczywiście, że tak to od tylko staram się dom to znaczy no i nie ma mniejszości bez większości niż rok temu muszą się też zastanawiać co prawda od czego się odbijam czy od czego od lot, jaki właśnie tej normy tej większościowej normy i pobyć z perspektywy większościowe normy czarek spojrzeć też nad tą datą mniejszych, ale właśnie z tego powodu uważam, że trzeba bardzo podkreśla, że te osoby przez to, że mają inne doświadczenie w tym będą czy terapie powinny być inaczej traktowane i teraz zrównywanie i mówienie, że nie ma o czym mówi przyszedł do mnie człowiek po prostu leczył miasta i 3 inne homoseksualne czyni to przecież nie ma znaczenia albo nocą z tych poziomów jakimś swoim doświadczeniu n p . szczególnie seksualnym przecież heteroseksualna ktoś taki jest szkodnik ludzie się zdradzają albo nie otwierają związki mają trójkąt czworokąt tworzą, a przecież heteroseksualni też tak robią mają perwersyjne zachowania seksualne przez tamci też tak robią i jest taka duża próba, żeby zrównać te 2 światy, a ja cały czas uważam i potwierdza się to już jakiś pojawiające się w literaturze i wśród kolegów, którzy też pracują z Przemyśla w ogóle o pracy z procentami nie hetero normatywnymi terapeutycznej bądź też przychodzą rzeczywiście ze swoimi zwykłymi problemami to co znaczy to nie jest tak, że to przychodzą jej głównie od orientacji chcą powierzyć czasem tak, ale głównie mówią o jakichś innych o trudności w związkach przychodzą pary homoseksualne innym, bo trudności w relacjach z rodzicami do pracy noty od presja na jak mają te same próby oczywiście w natomiast natomiast nie Rumunii zunifikowany nikt z Universal izolowanie ich doświadczenia nawet tych depresji czy nawet tych zależnościach rodzinnych niż bez uwzględnienia ich orientacji moim zdaniem jest w i redukcję i Itaki i takie mówienie to jest tak samo to jest moim zdaniem jakiś przejaw naszej Homofobii, bo my chcemy znać siłę zlikwidować tę różnicę w brzmieniu, żeby nie było, gdzie nam łatwiej wtedy im pewnie będzie łatwiej nie będę mówił, że o nich mówił słonie, czyli inni moich patologii Zuje w z tego lęku prawda, więc poziom akceptacji sami mu na to jest, ale nie o jedno nie znaleźli dobre i u jakich ujmujących doświadczeniu, czyli właśnie, jakby to co mi się wydaje tutaj bardzo ważny szczególny, gdyż to, że tak naprawdę do gabinetu włączyli bardzo ten aspekt jej element społeczny kulturowy i polityczne, że tutaj na nie sposób od tego abstrahować tak jak wielokrotnie jednak takie myślenie w kontekście różnych doświadczeń Intra psychicznych nowa skłonność do tego, żeby abstrahować od lutego elementom to się wydaje kluczowy to jest jedno inne, a drugie też to, że w pewnym sensie MMA wreszcie wystraszy być może nadal ci poczucie albo jakoś wspomaga też poczucie, jakby w budowaniu też takiej tożsamości, które jest jednak w jaki sposób odmienny, ale ta odmienność nie musi oznaczać czegoś co jest nie wiem sytuuje się w jakiejś hierarchii 10 i t d . Ależ ona jest ich bardzo ważna do tego inaczej Igi podkreśla nie jest szczególnie istotne w tym przypadku, bo inaczej dokonujemy jakiś redukcji ludzkiego doświadczenia dokładnie dokładnie tak jakby tego nie powiedział szczególnie tej tożsamości wyzbywają się bardzo ważny słowo media myślę, że to coś tak ustawicznie krytykowana mianowicie rannym parady równości prawda, ale cieszymy się nazywają paradami równości i tam rzeczywiście różne mniejszości mogło się znaleźć, ale jednak one są trochę nasycone tym homoseksualną częścią Chin w godne nimi jakoś tam na seksualnym pokazanie swojej seksualności co jest oczywiście krytykowane, ale myślę, że ci ludzie się w tym różnią plus i to świat to dopiero, że ta ich orientacja dopiero zaczyna ich wieś przez ścieżkę doświadczenia mniejszościowego, więc muszą się pozbyć słaba, żeby pokazać, bo do ich wyróżnia plus i dalej doświadczenie, które potem nabywają, więc oczywiście to dlatego do parady równości mające walor tożsamościowy Jana od często słyszy od pacjentów homoseksualne w dni chodziłem na porady nie chodziłam na paradę równości uważam, że to nie on mnie nie do mnie, że nie chce, by tam tego aktu w ogóle do środowisk właśnie to jest to do zaktualizowania nie chce być tak kojarzone przecież uprawiał seks jak każdy inny prawda po potrzebuje tego szybko obiekt pożądania jest odmienne co do kogo obchodzi, jakie ten seks uprawiam to nie Twitter czy też nie obchodzą, więc nie będę się w ale teraz oczko i to jest zmiana może to co ty powiedziałeś prawda jest zmiana, ale załóż osób u nich jest taka będę chodził, bo i nie ma czego innego nie mam, z czym się utożsamić, z jaką gór, więc utożsamiać z tą swoją grupą nawet poprzez to co się do tej pory może nie podobało, bo jednak naszego życia seksualnego tak mam bardzo mocno nie manifestujemy to jest jednak cały czas ich w służbie intymna sprawa natomiast, żeby homoseksualną osób tożsamość budowała i czuła, że ma w tym wspomaganie jest potrzebne trochę uchylenie się jakimś sensie alkowy on no właśnie tutaj się krzyżuje tak jej aspekty doświadczenia bardzo powiedzielibyśmy z 4 wg starych rozróżnień prywatnego z tym co jednak ma wymiar znaczący i polityczne tak się zastanawiam bardziej z punktu widzenia powiedzmy, że psychologiczna właściwie jak też bardzo szerokie pytanie pewnie nie da się dopisać tego jakoś wyczerpujące on jakieś doświadczenie psychologiczne osób właśnie znaczy co jest być może jakoś tak najbardziej akcentowane albo wyrazistość siłę na osobach, które przychodzą z jakimkolwiek problemem do psychoterapii, ale jednak ta orientacja jest w tle, o czym myśleć nie tylko strony jest czymś fundamentalnym tak naprawdę wielu doświadczeń no to są 2 takie kręgli, ale no oczywiście one są zbilansowane bardzo to pierwszy krok to jest rodzina pochodzenia i Kamminke aut to jest rzeczywiście bardzo trudne obszary, z którymi niektórzy po nią przychodzą o czy też ów, którzy objawia trafił przychodzą czasem zupełnie niewinnych powodów mniej takich związanych z ich orientacją, a dopiero się potem to pojawia albo czasem przychodzą wprost z tym, a drugi obszar to związki, jakie nawiązać jak i utrzyma się jak i no właśnie jak należy żyć się mrugać jak się te role rozpisuje role role rozpisywać GE Rd teraz coraz więcej przychodzi par homoseksualnych do terapii jako pary, że okazuje się, że chcą uczyć i utrzymywać z stałość tych związków bardzo zależy, żeby to związki były niesatysfakcjonujące oczywiście stołów wnoszą wnoszą do terapii różne odmienności uderzył w przeprowadzaniu tych związków, ale jednak pewną uniwersalną rzeczą akurat tutaj jest to, że ludzie chcą być kochani chcę kochać to jest chcą mu lojalności wierności czy z nami, a czasami właśnie jego śni się od budować wg swoich wzorców właśnie tych mniejszościowych czy może właśnie remont odejść od pary i seksie Paryż wejściówek wisi inne mniej inne układy i może przecierają też nam heteroseksualnym jakąś drogę do tego, żeby się odważyć mówić np. otwieramy związek domyślam się kojarzyło właśnie bardziej spadł z parami homoseksualnymi, a od nich słyszę od usłyszałam słowo otworzyć prawda no pary heteroseksualne pewnie też dorobił, ale może nie miał na to nazwy albo może jednak to ból i dziś takie bardzo wstydliwe mu wstydliwe praktyki czy Czech czy fantazje, a homoseksualną osobno może dają szansę na to, żebyśmy też na swoją seksualność mogli spożyć odważni mogą oni właśnie robią, bo dla nich akurat ta sfera jest dość istotna między 1 not Lota twoje pytanie o to kto to jest ten no i jeszcze mu homofobia też często taka wewnętrzna homofobia myślała Miami to z tyłu głowy właśnie te wewnętrzne homofobia to jest zjawisko bardzo trudne pewnie też mając na różne sposoby sobie takie osoby radzą jak zieloni wiedzą, że to mają ich, że podstawową to nie wiedzą, że to majątek Wilbo są na wkład doskonale zorganizowane w Brest w dobrych rodzinach funkcjonujące w sensie takim, że nowe są twarde innymi blokami autach często z partnerami tak dalej tak dalej dopiero w terapii wychodzi ta o Homofobii czy wewnętrzne, czyli to ta niechęć do własnej grupy, dlaczego nasze manifestuje Earth wewnątrz tak wewnętrzne homofobia tak np. właśnie terapię zaczyna się to ujawnić jak to wygląda n p . np. niechęcią do pewnych praktyk seksualnych to jedno z niechęcią do swego środowiska utrzymywania się z daleka od nich to co mówią już w paradach równości, że nie bój nie takim niechętnych to jest na ich dane trudniejsze to jest gdzieś bardzo takim subtelnym tropem idzie niechęć do samego siebie do wglądu w swojej właśnie pan Dariusz twojego stylu życia do tego, że jednak się przesącza gdzieś, a może jednak mimo wszystko mimo tej całej drogi dobrej zewnętrznej dobrego zewnętrznego funkcjonowania kryje się gdzieś tam, że to może jednak nie jest tak n p . ludzie mówią no i jestem pogodzony z homoseksualizmem żyje jak homoseksualna osoba jest mój krzyż to jest moje i do szkody Today nie może też takie wzniesione można powiedzieć romantyczne powiedzenie o swojej kondycji to ja w tym widzę coś homofobiczne tylko jeśli można to właśnie pewien czynnik bym tu jeszcze wprowadził zapytał czy o oddziaływanie tego czynnika, zwłaszcza w Polskim społeczeństwie niebywale wpływowego wciąż, czyli katolicyzm na ile kościół katolicyzm ten właśnie dominujący tutaj model religijności też jawnie homofobiczne, bo oczywiście jest to taki specyficzny sposób teologicznie przez kościół obsługiwana zapowiada się, że skłonność grzechem nie jest, ale praktyki są tak jakby się tutaj dało właśnie to taki prosty sposób rozdzielić na jak to się w katechizmie czyni go na choćby w ludzkim doświadczeniu dziś wiadomo że, że tak się nie da, a poza tym może jednak to jest postawa, która jest wyraźnie wyraźnie negatywnie nastawiona do homoseksualności powiada się tam jeszcze o tym, że jest to obiektywna pomieszanie stan obiektywny go pomieszania tam jest coś po prostu głęboko nie w porządku w tej duszy, która się właśnie w taki sposób ukierunkowuje, więc jak swoje perspektywy oddziaływanie kościoła wygląda, bo to też jest potężna siła psychologiczna po prostu techniki kodowania na wczesnym etapie życia poczucia winy w ogóle negatywnego stosunku do seksualności łup przedstawicieli wszystkich orgie wszystkich orientacji, a co dopiero, a co dopiero u osób, które odkrywają w sobie homoseksualną orientację no to jest można powiedzieć specjalność kościoła, więc jak to jak to wygląda w swoim oświadczeniu no tak, bo hełm no no cóż pewnie jakiś kawałek tego co mówisz wielkomiejskiej psychoterapii, że często przychodzą osoby, które go z kościołem, ale od kościoła odeszło zerwały są ateistami liczą się wychował w rodzinach no jak to u nas katolickich, ale może zaś na mieście działa i wjeżdżała na nową, ale deklarują się jako taki piękny, ale są też sporo osób autentycznie wierzących i tu w Home nowych nazw w związku z tym podwójnie wykluczona czy to dotyczy za każdym doświadczenia tych osób żony są podwójnie wykluczone tak, bo one na szkodę, żeby w 2 wywarło to homoseksualność jest 1 powód do wykluczania społecznego nawet przy tej dzisiejszej poprawności, ale w tej sprawie takiej formalnej, ale właśnie też wykluczone jest z kościoła chociażby prowadzono już nie wspomnę Otóż taki troszeczkę zaraz po co do tego kościoła wątek, że podwójne wykluczenie z jeszcze wiele innych rzeczy to może homoseksualne niepełnosprawnemu homoseksualnych chorych na nasz inny właściciel Lechii w jak dużo jest tych, gdy tylko rzeczy, gdy przez czas tylko od tej idei tej podwójną ości, ale proces wypuszczono tak no i oczywiście, że to jest bardzo duży dylemat część osób jednak nie godzi się za to wykroczenie i praktykuje po prostu dla nich jest to ważna duchowa duchowa część życia, ale niewątpliwie często, mimo że chcą praktykować to nie robią tego z racji tych właśnie, że nie chcą tego słuchać co się stało mówi na ich temat, bo ich to na nich bojkot dotyka zrobił to jakoś tam po swojemu gdzieś jakiś kontakt z ze swoim Bogiem nawiązują niekoniecznie z tych instytucji gminnych, ale oczywiście to też jest znowu jakiś odprysk Homofobii no bo właśnie no jestem skazany na coś takiego co nie pozwala mi, w jakich części swojego ważnego ważne i części człowieczeństwo praktykować, więc tu też jest no ale też właśnie poczucie winy poczuciu upokorzenia to łatwo jest tą wewnętrzną homofobię wyostrzyć lubią za in drukować może być też tego nie mieć, a się nam będzie na Wiśle będzie i prawda, ale właśnie to są takie bardzo zbilansowany momenty trza być bardzo czujne ucho wyczulone z tymi pacjentami, żeby im to jakoś pokazać uchwycić, a potem jakoś próbować znormalizować czy też jakoś na niego popracować z tym, żeby nie mógł mnie było źródłem cierpienia niewątpliwie to musi być bardzo trudne, zważywszy na to, że w pewnym sensie figura psychoterapeuty też nic w świecie wewnętrznym może reprezentować nowo pewną formę i wyobrażeń mówiono też jakiś opresji albo wykluczenia tak znaczy psychoterapeuta też przyjęty pewien zesta w coby nie było wyobrażeniu w Łodzi norm zresztą, jakby one istnieją także jest wymyśla jeszcze o tym jak bardzo tutaj siła zewnętrzna instytucji w przypadku seksualności też z interny ani słowa no i jak bardzo to my jak głębokie piętno odciska na wyspy sama powiedział, że to może być nabyte np. te wewnętrzne homofobią, że to nie musi być coś co jest jakoś trudno oczywiście rozdzielić, ale za indukowane używać tego słowa i tekstu głowę cały czas z tego myszek moment, w którym nie dysponujemy wystarczającą ilością narzędzi do tego, żeby stawiać jakiś opór instytucjom żyjemy w określonym środowisku to środowisko wywiera na nas określony wpły w wywiera presję to możesz to przemieniać wtórnie pewne w jakiś rodzaj takiego zwrotu przeciwko sobie grozę, czyli tej właśnie wewnętrznej homofobia mówiąc szerzej w ludzkim doświadczeniu na jakiejś formy autoagresji tak od nich to jest częsty wśród osób homoseksualnych ta tak właśnie takie auto agresji albo takiego mechanizmu, który też funkcjonuje oczywiście u każdego takiego mnie identyfikacji z agresorem i czyli już nie muszą mieć tego zewnętrznego agresora, który mnie tam będzie o smakach u różnych sprawach tu jestem sam dla siebie kimś takim sama dla siebie taką osobą i 1 i lód dość często są osoby, które są na szkodę homoseksualne, ale są ranni, ale albo jakoś represjonowanych mają tu i żyją inaczej próbują żyć w UE heteroseksualne nie inne waluty i adres jawnie występujący przeciwko tak formalnie przeciwko swojemu środowisku na 3 zwalczające homoseksualność czyn niechętne czy piętnujące czegoś mu, wykrzykując różne takie hasło, że będą produkcje, że homoseksualnym osobno się zająć produkcją dzieci na własny użytek tych osób aktywnych w bojach na zwalczać rakiety itd, więc to też właśnie źródłem jest homofobia wewnętrzna, która się potem uzewnętrznia to homofobię zewnętrzną, która prawda jest też były takim zjawiskiem opisanym in dotyczące mu jak sama nazwa ta druga członów homofobia wskazuje może jest to oparta na rynku przed dniem jeszcze wróci na koniec do tej teorii, od której zaczęliśmy, bo nie to sama wspomniała że, że tej literatury nie ma wiele, ale może polec trochę o tym jak powiedzmy w wewnątrz tradycji Wschodu dynamicznej na dzisiaj pisze się nie rozumie, jakie są z dniem próby w ogóle ujęcia tej całej problematyki, bo ja osobiście mam takie wrażenie, że opór środowiska psychoanalityczne, który przecież jeszcze przed gniewem lat temu 1015 w niektórych Towarzystwa psychoanalitycznego w ogóle nawet nie przyjmowano osób homoseksualnych na szkolenia to znaczy nie mogła zostać psychoanalitykiem w stanach Zjednoczonych n p . ale nie tylko w stanach Zjednoczonych, kiedy miała siły skłonności homoseksualne jakoś ujawniono oczyszczenie mówi o sytuacje, kiedy ludzie to ukrywali no bo tam była tego do tego też cała teoria, że tam nie poradzi z przeniesieniem na walnym i t d. tak dalej jak przyjdzie heteroseksualne pacjent ne, że rzecz, że problem polega trochę na tym, że właściwie to teorie u podstaw trzeba było na nowo napisać tak naprawdę żeby, żeby się pozbyć tego normatywnego stosunku do homoseksualizmu tak mi się wydaje osobiście będzie też zastanawiam czy trzeba napisać teorie czy trzeba dopisać do teorii rozwoju każdego człowieka tą część, która dotyczy osób homoseksualnych to znaczy ja ja przynajmniej tak to próbuje robić na własny użytek i NOK oczywiście LNG współczesne teorie przychody dynamicznie to one mnie tak jak mówiono już umrzeć uwzględniają oni wyróżniają osób homoseksualnych może dlatego teoria mówi takich trudności, żeby znaleźć jakąś taką koncepcję, która by przeprowadził jakości usług granice lub jej nie ma on one są włączone w w każdy nurt liczy wtorek przywiązania i leczy w w tej teorii w teorii właśnie kompleksu Edypa, którzy tam gdzieś jeszcze przecież, jeżeli jest to, że są po prostu złom włączane i tego tenisisty granicy nie ma to gdzie ja widzę tu ścisłe granice test to, żeby to doświadczenie homoseksualne uwzględniać w pracę z pacjentami i przez to wytwarzać pewien rodzaj umiejętności pracy z nimi, czyli właśnie nie normalizować nie zrównywać z hetero osobami hetero to z powiek podstawa prawna znać i wiedzieć, gdzie są to trudności z doświadczenia od kominka auto po to, Homofobii zewnętrzną wodoodporną podwójnego wykluczenia czy wykluczenia w ogóle, żeby to doświadczenie badać i doszedł być może będzie układało nie byle kto ojców praktyka pracy z takimi pacjenta i dlatego wydaje się, że mniej ważny jest taki postulat, żeby tworzyć szkolenia w UE w ramach szkolenia, a my psy koty rapu Grzegorz, by uczyć tego tego sposobu pracy i wtedy wyjdzie ten trend to odmienna dziedzina bardziej niż w teorii, bo ta teoria jak mówiono ona będzie właściwie jest ten podobno taka sama właściwie nie podoba taka sama natomiast po to, unikat z tego wydobyć trudności w błąd, bo byłem w tworzeniu rodzinnej dwoi i tworzeniu np. rytuałów, których imiona, które czasem pożyczać, a przecież one nie są takie same nie muszą być takim samym FT w tych w tym dot to doświadczenie no tak powiedziałaś tożsamościowy bardzo wplata w Pradze z takimi pacjentami i być umów o uważnym, bo pacjenci homoseksualni też mają być może z różnych powodów może właśnie z Włoch fugi własnej mają też tendencję do tego, żeby się nie wyróżniać i wmawiać nam, że oni nie mają innego doświadczenia tylko takie samo tak oto idzie w drugą stronę też mogą nam też trochę wiązać ręce inny argument no i zachęcać do jakiś taki właśnie Wilk po konfrontacji, których my będziemy ich stygmatyzować ich innością ale jakby właśnie, żeby ta ta odmienność nie była stygmaty tylko była takim właśnie włączaniem i odejścia od tego, że właśnie to co jej Universal co jest i co jest chęć uniwersalizm wania jest właśnie homofobiczne właśnie tym, że my tych ludzi odsuwamy od ich doświadczenie, a oni mogą mieć chęć, bo żyjemy w takim świecie ani innym od tego, żeby się stopić hetero i też powiedzieć, że nie znikają tak samo proszę mi tutaj nie mówić też jakiś inny doświadczeń nie tak, a to jest bardzo trudne, ale też twoja propozycja KRUS-u nie jest rozumiem jest jakimś sposobem oddolnej próby jakoś restrukturyzacji jeszcze może o 1 rzeczy było to jest także my te z itd to tylko co to wieś i bo praktykuje się psychoterapii, że nic, że łatwo jest terapeutą nie poruszać pewnych tematów terapii prawda ominąć dla wygody ruchu z umów-zleceń urzędników tak oczywiście i tak koło częścią jest życie seksualne nawet hetero i takie, gdzie my mamy budek własne doświadczenie własne kalki albo kalki z naszych rodziców to zawsze mamy i doświadczenie jednak heteroseksualną w różnych momentach życia i ich otwieranie i taka ładna odważna też zajrzenia właśnie życie seksualne i odwagę, żeby to poruszać jest też jakąś częścią, który terapeuci pracujący z takimi osobami muszą się też, że ma uczyć co oczywiście jakoś pewnie też do własnej seksualności nas wprowadza Atari wiemy też nie oni wcale nie jest łatwo druga i to jest też takim od tak odnosi się odważyć mówić o tym, żeby, gdzie jest ta odmienność naj naj naj największa na A1 czy najbardziej newralgiczne najbardziej delikatna u mnie właśnie jakoś głęboko zakorzenione poczucie tożsamości bardzo dziękujemy za rozmowy dziękujemy bardzo Agnieszka Iwaszkiewicz psychoterapeutka z laboratorium z edukacją czy mam bardzo dziękuję państwu dziękujemy oczywiście przypominamy, że można do nas pisać na adres nasze wewnętrzne konflikty małpa TOK kropkę Phantom bez żadnych znaków przystankowych i znaków polskich nasze wewnętrzne konflikty małpa TOK Cropp KSM, a te audycje wydaje Bartosz Dombrowski bardzo dziękujemy dodał z 7 odcinku Małgorzata Łuczyńska też nam pomagała dziękujemy bardzo podcast psychoterapeutyczno filozoficznym tylko 1100 % w naszej aplikacji mobilnej kolejny odcinek w środę po dziewiętnastej Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: NASZE WEWNĘTRZNE KONFLIKTY

Więcej podcastów tej audycji

POPULARNE

DOSTĘP PREMIUM

Z Dostępem Premium TOK FM odsłuchasz każdy podcast! Wybierz pakiet Aplikacja i WWW - słuchaj gdzie chcesz i kiedy chcesz!

Kup teraz

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA