REKLAMA

Co Sinfonia Varsovia zagra w nowej siedzibie?

OFF Czarek
Data emisji:
2019-04-12 10:00
Audycja:
Prowadzący:
Czas trwania:
35:12 min.
Udostępnij:

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
po ich w Cezary łasiczka programy off czarek dzień dobry witam państwa bardzo serdecznie zaprasza na dzisiejsze spotkanie w studio gość pan Janusz Marynowski dyrektor orkiestry Sinfonia Varsovia dzień dobry witam serdecznie panie dyrektorze drzwi do państwa Otóż w Gazecie wyborczej znalazła się na stronach gazety stołecznej kilka dni temu 10 kwietnia w ważna data pojawia się informacja art. Michał Wojtczuk zatytułowany siedziba Sinfonii Varsovii za 6 lat starszych lat 3 z Rozwiń » początkiem roku 2025 i zapewniam państwa ten czas nie bardzo szybko, bo wszyscy z projektem za pan brat od 2010 roku w tym roku zorganizowaliśmy międzynarodowy konkurs architektoniczny i na które przyszło 138 projektów i proszę sobie wyobrazić, że międzynarodowe żywi głosowało jednomyślnie nad wyborem projektu poselskiego arch. Thomasa Tuchela i później też wydarzyła się sytuacja zupełnie niesamowita, bo żaden architekt stawał do konkursu się nie odwołał go wszyscy zaakceptowali wyburzymy byliśmy bardzo szczęśliwi stwierdziliśmy, że mamy absolutnie spektakularny projekt, który w niezwykły sposób łączy istniejące zabytkowe budynki z nowymi funkcjami 3 z wielką salą koncertową na 1860 miejsc mniejszą salą na prawie 400 miejsc 2 salami po około 120 miejsc i przestrzenią edukacyjną i sytuacja sytuacja wygląda następująco, że nagle w ciągu kilku lat miejsce byłego wydziału weterynarii SGGW tam, gdzie przychodzili się państwo z kotami z psami zimnymi, że czasami również zamienia się w miejsce dla muzyki w miejscowościach, bo powoli zamienia im bowiem bardzo powoli, dlatego że warto wspomnieć o tym, konkursie, który zdobył 2010 roku rozstrzygnięcie w 2011 brak jest, a dzisiaj mamy rok 2019 wydaje się, że właściwie teraz powinno dochodzić do otwarcia wydaje się, że wielkie projekty potrzebują dziś czasami więcej czasu celują zużywa on może tak mówić, ale niestety nie muszę tak mówić tylko mama psucie takie przekonanie o przygodach ostatnich kilka lat w dni nie były to lata na tempo to opowieść o oczekiwanie na to co się wydarzy to była intensywna praca na Grochowskiej to było już z ZUS i stworzenie cyklu koncertów, które obywają się na Grochowskiej, na które przychodzą państw obozu w tłumie sytuacja była tak, że najpier w dostaliśmy informację zmian w ZUS są fundusze na ogłoszenie konkursu nie ma na razie fundusz na budowę w związku z tym ogłosiliśmy konkurs nadeszło znakomity projekt później przyznam były kłopoty pewnych temat zajęło czas z miejscowym planem zagospodarowania przestrzennego, ale Prieto kłopotu udało się przezwyciężyć i wreszcie mamy ten moment, kiedy uzyskujemy w pozwoleniu na budowę już mu się uprawomocniło się już jesteśmy bliżej niż dalej co doradza mu długiego oczekiwania oznacza to to, że zakończyliśmy już pewien etap potem wstępny etap realizacji inwestycji, czyli przejęliśmy od architekta, a projekt budowlany on uzyskał zezwolenie zgoda władz miasta na realizację, a i teraz oczekujemy na projekt wykonawczy, który jest właśnie realizowany przez architekta, który mamy przyjąć na przełomie stycznia lutego przyszłego roku 2020 straszy się fama zarzuty nawet jeśli od razu ogłoszony przetarg wielki Europejski przed szlam zalał silnik nasilają 6 lat, żeby to przygotować no tak, aby umilić sobie przejść do projektu wykonawczego muszą mieć absolutne przeświadczenie, że dostaje pozwolenie na budowę wg projektu budowlanego jest teraz już dziś czasy dom pełną parą wydaje się to kilka miesięcy Matthew koma 3, bo tak, ale jednak jest to spektakularna przestrzeń dla muzyki skomplikowane bardzo budynek dlatego nie, chcąc popełnić żadnego błędu musi to 2 otwarć, a to za komplikacje siedzenia w środku wielka Skorupa pazerności tyle skoro w wielkich zbudowano naprawdę sporo, ale taki skok, w którym był wspaniały brzmiało to chyba nie ma aż tak wiele dla diagnostyki i pragnieniem odpowiada za noc architekt za to odpowiada i arch. Jakus swych Otóż oczywiście to główne kształt sali to główne wymiary muszą być tak, żeby dawały szansę znakomitą akustykę August musi tak wszystko zmierzyć dokładnie i przebudowywać materiału, który będzie włożono pesos, czyli ściany podłoga pozew foteli rzuciła wszystko zawsze świat jest naprawdę bardzo skomplikowane no dobrze miejmy nadzieję, że coś nie będzie dużo dłużej ciągnęło na zastanawiam się na psy w tym co się dzieje w międzyczasie różne, że z 1 strony można powiedzieć dobrano to kolejny etap logistyczne, czyli wyborze podmiotu, który będzie się zajmował i potem różne etapy budowy no ale Filharmonia czy budynek, w którym można słuchać muzyki sala koncertowa to nie tylko budynek to nie tylko sam to nie tylko krzesła fotele meble, ale to co pomysłu wokół tego co się będzie działo mówimy o roku 2010, kiedy mecz trwał konkurs mówimy o pewnie jeszcze wcześniejszych latach, kiedy różne osoby myślały dobrze taka takie taka budowla taka sala koncertowa jest potrzebna upłynie od tego czasu bo już upłynęło 10 lat, a upłynie jeszcze 56 lat, zanim sala koncertowa otworzy swe podwoje, więc mówimy właściwie o tym jak ma wyglądać coś za 15 lat to jest dla mnie fascynujące no bo w dni trudno dzisiaj przewidzieć co się wydarzy jakiś kategorii za pół roku za rok eksperci mówią, że panowania na dłużej niż 2 lata do przodu bez NATO czy mówimy o polityce czy o kulturze sztuce no to jest wróżenie z fusów, a trzeba ruszyć z fusów tak no bo rozumiem, że jest jakaś myśl, że ta muzyka będzie docierała do kogoś ta muzyka czy te projekty będą musiały się o finansować w jaki sposób na zbyt pewnie trzeba pomyśleć o jakimś programie, ale myślimy o 15 lat do przodu tak teraz zmienił się mieści 6 lat do przodu, ale wciąż to jest myślenie o tym jak zdobyć publiczność albo jako publiczne zdobyć to jest myślenie o tym czy my zaś 6 lat przyciągać czy wychowywać dzisiaj także, aby to przyciąganie było łatwiejsze, że skończy myślenie o tym jak będą finansowane modele kulturalne, jeżeli spojrzymy na świat opery no to dzisiaj koprodukcje są popularną formą współpracy także z powodów ekonomicznych także strasznie dużo myślenia o przyszłości jak coś robi się dziś jest samemu przy niej filiżance herbaty czy wysoki zespół strategiczne czy, bo to jest takie trochę się strategia połączona trochę z magią i i wróżeniem jesteśmy w sumie w tej komfortowej sytuacji, że dopiero otwieramy z początkiem 2025 roku, bo mamy ten czas otrzymamy ciasto budowanie strategii mamy czas na przygotowanie przyszłej publiczności i to robimy w konsekwentny sposób po 2010 roku jeszcze w tych ruinach nieogrzewanych bez elektronicznych bez elektryczności już odbywał się koncert na pewno główny w głównym budynku zabytkowym normie koncertu to spożywa się panie dyrektorze to nie jest wielka filozofia, jeżeli jest się z orkiestrą czy to nie jest wielka filozofia, ale z sobie tego sensem tak, żeby zainteresować publiczność, żeby faktycznie na każdym PUP po to w koncercie była taka sytuacja, że część publiczności odchodzi poniesie w stanie dostać do środka budowanie tej swojej publiczności i nie uświadamianie przede wszystkim, że to jest miejsce dla publiczności Rusini odcinamy nie chcemy robić warsztaty dla sztuki i posługiwać dla samych siebie muzyki oczywiście zgadzam się, że organizowanie koncertów to jest tylko fragment działalności naszej instytucji my też od 2010 roku zmieniamy się jako instytucja kiedyś w przyszłości to bogów jest grupa muzyków ich, jakie przed orkiestrę 3232 lata temu to było 36 muzyków w tej chwili 74 w momencie, kiedy będzie oddana sala do użytku już rok wcześniej powinny być prawie 100 muzyków tak, żeby jednak w tej wielkiej sali koncertowej w zakładce żonę zespół gospodarzy zespół, który będzie w stanie zagrać w wszelakie repertuar, ale też właśnie ten czas na to by w tym, by myśleć, by zbadać naszą, by do PUP musieliby się przygotować do tego 2025 roku już w tej chwili zastanawiamy się w grupie dosyć dużej grupie naszych instytucji staramy się na zaangażować zainspirować wszystkich pracowników do tego, żeby wspólnie tworzyć tempomat 2020 piątego już w tej chwili za granicą jest sezon jest zaniepokojona Ależ odpowiada, dlaczego tak jest, ale po informacjach i performance zbliżają się wielkimi krokami informacja dziesiąty 20 już za kilka minut Janusz Marynowski dyrektor orkiestry Sinfonia Varsovia jest państwa i moim gościem ponoć 2025 w Warszawie pojawi się nowa sala koncertowa czy tak będzie, ale boisz się pojawi to czy kogoś przyciągnie o tym, dzisiaj rozmawiamy informację o godzinie dziesiątej 20 to państwa moim gościem jest pan Janusz Marynowski dyrektor orkiestry Sinfonia Varsovia ne nowa siedziba Sinfonii już za 6 lat 2020 piątym roku miejmy nadzieję czy się to są plany na powiewały pan, dlaczego jestem trochę zaniepokojony może to takiego co żyje użyłem wcześnie mówią o świecie opery Nova w Warszawie mamy tak wielki operę narodową to jest 1 w ogóle z największych sal operowych na świecie i proszę się wybrać na różnego rodzaju spektakle do teatru wielkiego opery narodowej stwierdził pan może ze zdziwienia, a może właśnie bez zdziwienia, że są pewne tytuły, które cieszą się sporą popularnością i są pewne tytuły wybitnych kompozytorów wybitnych reżyserów, które cieszą się znikomą popularnością i to jest wydaje mi się efekt myślenia o tym w taki sposób, że jej zróbmy operę wyrzućmy plakaty na miasto ludzie przyjdą ludzie nie przychodzą ludzie przyjdą na dziadka do orzechów ludzie przyjdą na Carmen bez względu na to czy to będzie dobra Czesław produkcja, ale ludzie nie przyjdą na odbite na ludzi nie przyjdą na Jana czka, dlaczego no właśnie dlatego, że jeżeli myślimy o publiczności jako o Ludo, że c, która przyjdzie na dowolną rzecz, bo to takie zbieramy efekty i myślałem, że właśnie już pan jako osoba, która sporo podróżowała i lekarzem podglądała różne sale koncertowe rozmawiała z wieloma osobami ma bardzo precyzyjny plan, a rozumiem, że dopiero powstaje po pomoc, po którym jej jak macie jakiś pomysł, by to napiszcie do nas stąd moje zaniepokojenie wygląda zupełnie inaczej i co naprawdę pana doktora uspokoił, że nie działamy w Chodczu sposób tylko na zasadzie no to zrobi jakiś koncert sprawdziliśmy i 1 rzecz i to bez naprawdę pewni, że ludzie potrzebują muzyki i teraz kwestia w jaki sposób przygotować publiczność do odbioru muzyki w nowej sali koncertowej i by spowodować, żeby nie było takiej sytuacji, że w momencie, kiedy gram utwory Potaczek ruskiego jest tłum ludzi a kiedy gramy utwory rzeczniczkę no to wtedy jest nim po pożarze własnego albo Andrzeja Czajkowskiego oto przyjdą na Odrze przez pomyłkę SA okazuje się, że ten eksperyment, bo mogę to nazwać eksperymentem przy ulicy Grochowskiej 282 Warszawa w Warszawie o naszym zaskoczył np. organizujemy odbierzemy koncerty Symfonia losu kameralnie dziś głównie przedstawiamy muzykę współczesną organizujemy cykl koncertów orkiestry p t. oddźwiękiem, choć głównie przedstawiamy muzykę nową i proszę sobie wyobrazić, że przychodzą tłumy ludzi, a być może przychodzą, dlatego że ufają nam nasze domy to, tyle że produkcja będzie na wysokim poziomie i że chcemy coś interesującego przekazać, że gramy wszedł sposób tłum ludzi, choć oczywiście w tej chwili mamy przestrzeń w pawilonie w tymczasowym pawilonie koncertowym około 450 miejsc i mamy przestrzeń sali prób około 120 miejsc, ale w ich, jeżeli weźmiemy pod uwagę, że od maja do września w każdy piątek sobota niedziela odbywa się koncert na koncerty są komplety to wdałem się, że nie jest tak źle, a nałożonego sortowania ile miejsc w 1860 miejsc w sektorze jako firma jest więcej i nie mamy aż takich obaw, że nie uda się zapełnić sal koncertowych, ale mini działamy dlatego, żeby zapełnić salę koncertową mistrzowskim miejsca zajęte, więc nie tylko, żeby stworzyć miejsce nowe miejsca dla mieszkańców, którzy będą mogli i przyjść na wysublimowane Togo, który zaproponujemy i przyjść na mniej wysublimowany program to zaproponujemy, by wreszcie przy ich po prostu spędzić czas nie tylko w sali koncertowej, ale chociażby w ogrodzie, który będzie stworzony na naszym terenie czy wypić kawę czy pójdzie bez obaw czy wreszcie przyjść na zajęcia edukacyjne dla najmniejszych dzieci, ale i to jest on zdaniem sposób na to, że już ktoś przyjdzie zainteresuje się nawet nie kupi od was bilety na końcu, że się przyzwyczaję do tego miejsca będzie się w nim czuł znakomicie w testem w więcej niż przekonany, że wreszcie kupić bilet, ale że nie chodzi o to, żeby zapełnić sale to po co budować salę na 1800 miejsc może zalana 1200 zza Łaby lepsza, a trzeba zapewnić 600 miejsc, dlatego że nie jest naszą główną ideą sprzedaż miejsc w naszą główną ideą jest spotykanie ludzi z muzyką naszą główną ideą jest przeciwdziałanie wykluczeniu ją chociażby chociażby dla tych mieszkańców, którzy nie są w stanie być taką osobą jest w stanie kupić biletu, bo po obu do Filharmonii czy dla nich jakaś psychologiczna bariera rzeki przekroczenia Wisły jest zbyt dużo takich osób wbrew pozorom jest dużo to osoby przychodzą do nas i proszę sobie wyobrazić, że emocja w odbiorze muzyki i znać, kiedy się kończy Concept ci ludzie prawie nie chcą wyszła od nas i to wspaniała publiczność jest o wiele bardziej Ścierański gdzieś w Berlinie w nowym Jorku czy w innym dużym mieście broń Boże nie kwestionuje szczerość publiczności tylko zastanawia się nad skalą, bo jest rozumiem, że dobrze jest mieć 3 koncerty tygodniowo, które są zapełnione, kiedy mamy z salę na 403500 miejsc my, ale mówimy znowu sali, która ma być zapełniona 5 × w tygodniu, a będzie 5 × większa, by i pewnie dobrze jest powiedzieć świetnie, żeby nasz pawilon zapewniony to możemy proponować bilety po atrakcyjnych cenach dla właśnie osób wykluczonych, których nie stać na wizytę w Filharmonii czy nie stać na wizytę w teatrze wielkim Operze narodowej no ale czy inaczej wyglądają koszty utrzymania pawilonu koncertowego, a inaczej wyglądają koszty utrzymania sali na 2000 miejsc, który jak rozumiem, bo tak pan powiedział nie chodzi o to, żeby zapełnić całe zadłużenie główną ideą działania naszej instytucji jest handel sprzedaż codziennie tysiące 860 i stoczył się znakomicie Rzym jest sala wypełniona, ale to nie jest główną energią napędową naszej grze, a ja no to w i muzyka przybliżenie ludziom muzyki przekazanie tej muzyki dużo to niezwykle pomaga w życiu i wreszcie te wszystkie aspekty społeczne tak jak w tej chwili w ramach cyklu Sinfonia Varsovia Cameron nie pierwszy koncert odbywa się u nas na Grochowskiej drugi był koncert odbywa się na zewnątrz trzeci konsensusem programową odbywa się w szkole i która akurat zajmuje się dziećmi z niepełnosprawnościami intelektualnymi i i wydaje się, że takie szerokie działanie jest w stanie nam zapewnić przyszłą publiczność sama o tym, absolutnie przekonany, bo jeżeli widzę wracających ludzi wracających z emocją i te wszystkie pytania, kiedy wreszcie będzie stała, więc to jest dla mnie dowód naprawdę na co dzień, że ludzie potrzebują muzyki, że ludzie nie nie ma tego miejsca, że ludzie potrzebują miejsca przyjaznego dla siebie otwartego i taki też jestem cały projekt Thomasa Tuchela należy już mają to miejsce, bo rozumiem, że ludzie przychodzą nie chcą, by iść są atrakcyjne ceny biletów są fajne wydarzenia to kto to taki będzie sala opery teatru złożono wszyscy pytają jak Roger Boyes stała pod salą, ale co to znaczy ta sala tak bo gdyby to było tak rzadko tam jest nie zimno przecieka idealną przecieka dach, a Motor zresztą, jakie są też będzie sala i MOCAK sala będzie na początku 2025 roku oczywiście słuchanie jest słuchanie wspaniały dzień dzieł we wspaniałym wykonaniu w pawilonie 3 w namiocie de facto dla, gdzie wieje cały czas dzień nie są komfortowe warunki do słuchania coś innego wozy odbiór muzyki innego rodzaju przeżycia muzyczne przeżycia, ale jako brednie to w ogóle z tego rodzaju przeżycie myślę sobie walkę o przeżycie nie to nie jest walka przyszedł czas przeżycia czegoś wspaniałego to spotkanie ludzi z pięknem, ale panie redaktorze jesteśmy dużym krajem mamy wspaniałą stolicę, dlaczego nie możemy mieć w sali koncertowej nowoczesnych sal koncertowych mamy salę koncertową Filharmonii narodowej wspaniałą salę, ale jednak na mieszkańców, a tylu mieszkańców została na 1040 miejsc jest jednak coś mało wydają się, że nie ma w tym nic dziwnego, że nagle w stolicy dużego państwa Europejskiego mogłaby powstać sale są złym koncertowa, tym bardziej że w ostatnich latach zbudowano go około 13 sal koncertowych w całej Polsce i okazuje się, że nawet, budując salę koncertową blisko bardzo Filharmonii i blisko wielkiej hali widowiskowej, a takim przypadkiem jest sala NOSPR tu w Katowicach nie ma problemu z publicznością tak wykorzystał Tomasz o tym, wiedzą co kluczem do tak nie jest sala tylko kluczem jest program, ale jeżeli Żuka i Jerzy Warzocha w dużej mierze Stasiuka dużej sali no to polecam stadion Narodowy w Warszawie pomieści bardzo dużo osób natomiast wyzwania związane ze stadionem Narodowym polega na tym, że to bardzo dużo kosztuje, jeżeli chodzi o utrzymanie tego my no i teraz chodzi o to, żeby robić w taki sposób układać program, żeby te pieniądze nie nie tylko, bo na utrzymanie, ale także ma jakiś rozwój, a psucie się zgadza z panem redaktorem dlatego już teraz pracujemy nad programem, który będzie w pierwszych sezonach w działalności sali OSiR w działalności są, ale myślę, że mały dowodem na to, że idziemy w dobrym kierunku już teraz jest to, że przy organizowaniu tych już nowe wyższe kilkuset koncertów w ciągu roku przy tych bankach, które mamy 3 przy braku 8 osób w sali koncertowej dałem się, że dobrze wróży my teraz właśnie to ciasnota eksperyment ma obecnie w tym kierunku pójść oczywiście my mamy swą silną i dyrektor zapewne będzie mogło się tuż przed otwarciem z sali koncertowej na pewno są troszkę inne podejście niż tylko tylko o to, żeby organizować koncerty i tylko o to, żeby sprzedawać miejsca nie jest to miejsce ma być aktywny aż aktywnie społecznie i musi mieć wpły w na ludzi i chyba o to nam bardziej chodzi tak dobrze czy mam więcej pytań panie dyrektorze, ale pozwoli pan, że naszych słuchaczy i pana zaproszę na informację Radia TOK FM informacji już za kilka minut o godzinie dziesiąty 40 po informacjach wracamy do programu off czarek państwa i moim gościem jest pan Janusz Marynowski dyrektor orkiestry Sinfonia Varsovia nowa siedziba Sinfonii już za jedyne 6 lat o tym projekcie i o planach na przyciągnięcie publiczności w innych sprawach będziemy rozmawiać po informacjach po państwa mają gości jest pan Janusz Marynowski dyrektor orkiestry Sinfonia Varsovia bardzo podoba się to co pan mówi chciałbym usłyszeć więcej szczegółów mogę martwi mnie trochę, że właśnie po tych pięknych słów nie ma, bo powiem panu co nie martwi, bo fajnie, że goście nie wyrosła to dobrze, że tworzycie różne programy no tak, ale że tworzycie program dla uczniów szkół podstawowych na to za 6 lat to osoby będą w innej przestrzeni, jeżeli tworzycie program dla licealistów za 6 lat, a będą gdzieś indziej żyj tworzycie program dla Niewiem młodych osób zaś Cieśla, które będą gdzieś indziej to dlatego właśnie pytałem oto takie myślenie przyszłościowe dzisiaj to jest 6 lat no ale w 2010 roku, kto wiedział, że to będzie 15 lat, więc zastanawia się jak myśleć o przyciągnięciu publiczności, kiedy będzie zupełnie inna publiczność jak i przepraszam bardzo nie kupuję tego, że o jak zaprosimy licealistów to oni wrócą za 6 lat nie bardzo wiem, skąd tak jak i absurd wykreślenie z Uznam, że to obserwuję na co dzień nadal pan redaktor w ciągu roku szkolnego przychodzi do nas od poniedziałku do piątku zobaczą tłumi tłumy uczniów szkół podstawowych nie muzyczny, jaką mają frajdę z tego, bo miał udział chociażby w programie labirynt muzyczną, gdzie w kilku pomieszczeniach wciągu kilku godzin spotykał muzyka na różne sposoby jedne mają po prostu 60 instrumentu mogą wreszcie pierwszy raz w życiu zobaczyli instrument muzyczny na żywo chwycić pismo z pomocy zagrać usłyszeć o powyższym w innym pomieszczeniu jest GE mini studio nagrań, gdzie mogą nagrywać proste piosenki zobaczysz co można zrobić z dźwiękiem i później po tych kilku godzin chory szeptał czy możemy tu wrócić po szkołę i to jest fantastyczna diecezja dam sobie głowę uciąć, że duża część z tych uczniów przynajmniej raz później w jakiś sposób się zainteresują mówi o 3, jeżeli zobaczymy, gdzie się w ścisłym topowy Otóż chyba ubój widziałem to w momencie, kiedy byłem ze szkołą i wydaje się, że w strategiach przygotowania nowej publiczności to nie jest tylko włącznie teoretyczne wymyślanie prezesów czy tak nie jest ona jednak oszacować, że nie jest, ale ja ledwo wiąże osobę, która powie oto chyba obój z osobą z tą samą osobą, która powie Super kupię w takim razie bilet na cały sezon do SI woń zaś 6 lat wydaje mi się, że jest szansa na powiązanie, ponieważ nie tylko mam tu mamy dla po co chyba o skupie sobie w takim razie leczy się, że w momencie, kiedy się zaczyna dużo wcześniej już od tych dzieci, które ma 3 miesiące 5 miesięcy czeka program wspólnie realizowany z fundacją muzyka jest dla wszystkich Smyków omijać te okolice przy obsłudze z tymi najmniejszymi dziećmi też się tak słyszą muzykę drzemał w PUP podstawową szkołę przychodzą ze szkołą do nas zima inne programy czy ta ścieżka rozwoju dla nich szansą na spotkanie mózg jest dlatego uważam, że nie tylko ich łączy teoretyczne rozważania, że tyle powinno być koncertów z Kunowa na tle innych to nie jest tylko włącz się ten sposób przyciągania na budowę nowej publiczności, ale właśnie tą związany jest miejscem pokazania już młodemu człowiekowi co chwilę odpocząć przy Witosa w nie musisz Chopin koncert u 6 nazwą od 2, ale goście po tabloidach przyjdziesz na ten koncert później panie dyrektorze, gdyby to było lat temu 43100 to bubel pewnie bym przyjął z dużo mniejszymi oporami to co pan mówi żyjemy w przestrzeni cyfrowej, jeżeli dowiem się co to jest obój to prawdopodobnie mogą posłać go dźwięków w internecie albo na telefonie mało tego większość utworów, które mogłem wysłuchać w nowej siedzibie Sinfonii Varsovii mogę sobie odtworzyć czy to na laptopie czy to na tablecie czy to w telefonie to dobrze, że słuchając, by młody człowiek czy osoba w dowolnym wieku powie sobie od teraz chyba obój gra solo no dobrze, ale co z tego, że ktoś wie Lu z jakich instrumentów składa się orkiestra potrafi rozpoznać dźwięk jak teraz to zamienić na torze ja chcę wydać pieniądze częściej niż raz w roku może nawet raz w tygodniu po to, żeby siedzieć i słuchać programu rozumiejąc, że możliwe jest jak rzeczy się ze sobą, łącząc takiego powiedzieć, bo to jest długopis pisarz używa długopisu Super będę czytał książki o to jest mój telefon robi zdjęcia będę chodził na wszystkie wystawy fotograficzne to przepraszam, ale to tak nie działa w sektorze i tu akurat pozwolę się nie zgodzi swego protektora, ponieważ słyszałem wiele historii od dużych słynnych muzyków czy słynne fotografów, że wieś tak od ojca dostępna aparat fotograficzny 7 lat, a zaczynamy robić zdjęcia te pierwsze zdjęcia były bardzo nieudolne, ale później co zostało i teraz są słynne fotografie na co się tak samo jest muzyka emitowana jest to tak samo stają jest prawdą jest pan z odbiorcami, jeżeli wykształcił iście nauczyliście tylu wspaniałych ludzi co to jest obój to dlaczego ci ludzie nie chodzą do teatru wielkiego opery narodowej, gdzie przecież też rozbrzmiewa muzyka nie jest w stanie tego dosyć kategorycznie śmiechu co ja wiem, że chodząc do nas, ponieważ widzę dokładnie te same nie chodzą po głowie wcześniej, że jeżeli to jest kompozytor tzw. trudny albo nie to po prostu sale świecą pustkami, a bardzo spokojny być pełne zobowiąże wszyscy ludzie, którzy wiedzą to bez obój akurat się to w itd tak się składa i być może to jest magia tego miejsca i magia tych ruin, które w tej chwili są, że do miasta to trudno FOT przychodzą do ruiny znikną zaś śladu no tak inaczej nie będzie magii i nie oczywiście, że będzie magia po to, wspaniałe 5 budynków zabytkowych czy mamy, które w tej chwili są, w których nie będą cudownie odrestaurowany i być może wreszcie do nich wejść u nas niektóre budynki są po prostu zamknięto, bo grożą zawaleniem, ale panie redaktorze nie ma takich obaw nie mam takich obaw, dlatego że widza toast w oczach ludzi, którzy wychodzą z koncertów słyszeć tych ludzi, którzy się dopytują o salę koncertową widzę mnóstwo dzieci, które przychodzą do nas zajęcia więc, że wspaniałych mieszkańców, którzy naprawdę nie są bardzo bogaci przychodzą na nasze koncerty, bo im to umożliwiamy więc, że zaangażowanie w Suchaniu dzieci w szkole, które siedzą, aby absurdy cicho słuchają z mocą, a później dochody spyta, a stres duet, a turystyka harmonia razem ja mam dowód na to, że trafiliśmy z muzyką do jego serca jestem przekonany, że później to dziecko przyjdzie czas jakiś koncert z siłą tych obaw, by na minus staramy się nie działać wszystko to by też sposób go staram się już teraz budować przyszłą publiczność, a najlepszym sposobem budowania przyszłej publiczności i jest łączenie publiczność z tym miejscem jest łączenie publiczności za testami jest zainteresowanie publiczności na różne sposoby czy to był programem Smyków fonia czy programem ZUS zabierze mu w życiu już co tam koncertów, by się u nas odbywają to miejsce jeszcze niema swojej sali koncertowej, a już, że jesteśmy naprawdę daleko dalej niż sytuacja, kiedy jest po prostu pusty plac nic się, że nic się coś tam jeżdżą siła takich oba w, gdyby miał w przeszłości takie obawy to być może nie udałoby się tchnąć energię w tym projekcie w tej chwili realizujemy jestem bardzo dumne mamy wspaniały zespół ludzi siedzimy na tym regularnie i pracujemy jak ta instytucja powinna wyglądać w 2025 roku rozwijamy się rozwija moc jest coś z tą przesłuchanie do orki są ostatnio naprawdę wielkim sukcesem okazuje się, że naganne nagle, że być może nie mamy wspaniałego przemysłu samochodowego w Polsce, ale młodych muzyków, a my absolutnie fenomenalny pensum nie mam do oba w mogę tylko już państwo to historyk i 25 do nowej sali koncertowej, a w tej chwili oczywiście na wiele wydarzeń przy Grochowskiej 282 zaczynamy intensywny sezon od nocy muzeów, gdzie nagle w 1 noc muzeów będzie 7 koncertów odbędzie się bardzo dużo działo już niedługo wypuścimy specjalny folder ze wszystkimi naszymi działaniami w sezonie w tym sezonie, który się za chwilę rozpocznie jesteśmy optymistyczni pełni energii rośnie złóż ropy misję tę energię natomiast, ale to nie jest możliwa ile nie da się wszystko dzieje tylko 5 × więcej przestrzeni będzie, ale panie dyrektorze i wspaniałej wtedy będzie można robić jeszcze więcej jeszcze bardziej interesująco i to przeżyciem lustro powiedział pan, że żyjemy w świecie cyfrowym, dlaczego ktoś przyjdzie do nas, ale przepraszam bardzo naprawdę zupełnie co innego jest usłyszeć 7 bram Jerozolimy Krzysztofa Bednarskiego spółek, a ja bym chyba nie posłuchał całości, ale chętnie bym przyszedł na koncert to zupełnie innego rodzaju doznanie z muzyką flamenco Krzysztofa Pendereckiego wolę jednak cyfrową, bo w razie czego mogę przewinąć w tych momentach, które sobie kontaktu z bardzo trudne dla mnie może w ten sposób stoimy i chciałem powiedzieć, że muzyka na żywo jest to absolutnie unikatowe bez ozdób to zajmie dla mnie utwór, który został kiedyś skomponowane i się do faktu na nowo, choć za każdym razem i zna prawdy w wykonaniu duży, choć jest zaś są to udane narodziny wydają duże schowki służy w agentów to potrafi być zupełnie inny utwór zgadzam fanów o nazwie Concerta ale gdzie czegoś się w MSZ powoli rodzi się wtedy to sposób nuda, ponieważ tak się składa, że muzyka klasyczna w momencie, kiedy nie jest wykonana na wysokim poziomie i nie jest w pewnym sensie wykonana w uczciwy sposób Rzymu zganił niesie za sobą emocji do przekazania czegoś co te są po prostu 1 wielka nuda, ale męczarnie niedbale chciałem się na to by zachęcić Paweł we wtorek wszystkie państwa do przychodzenia na Grochowskiej, bo tam po prostu nie ma lub po prostu nie ma tam mowy dlatego wszystkich państw obozu są też zapaść w strasznym jest pan optymistą panie dyrektorze pozarządowa mam nadzieję, że też oprócz tego, że ten optymizm uda się odbudować jakości i fascynująco strategią na bardzo to jestem pełen podziwu, że mówimy my o zwiększeniu swojej przestrzeni pięciokrotnie coś co się wydarzy za 6 lat, czyli jedno te wszystkie osoby, które dzisiaj przychodzą za 6 lat będą innymi osobami, ale dlatego, że spotkał się z takim doświadczeniem coś, o czym kontaktu z muzyką na żywo one przyjdą do nowej już z sali koncertowej nie ma co do tego wątpliwości, a propos strategii pogorszy się powiedzieć, że to statek jest całość zbudowana ale, ponieważ jest to w trakcie budowę mocy złych filmów Szczygło cały czas nad tym intensywnie pracujemy i w teorii i w praktyce no dobrze, iż nowa siedziba to się pierwsza taka z prawdziwego zdarzenia siedziba orkiestry Sinfonia Varsovia zaś 6 lat bierze wszystko dobrze pójdzie pojawi się w Warszawie przy ulicy Grochowskiej 272 prawie 2000 osób się tam znajdzie żyli do tego czasu pan dyrektor Janusz Marynowski sprawi, że 2000 osób w usłyszą i dowiedzą się co bez obój, bo to gwarantuje sukces nie tylko kulturalne, ale także finansowych rozumiem bardzo panu dziękuję dziękuję bardzo mnie państwo moim gościem był pan Janusz Marynowski dyrektor orkiestry Sinfonia Varsovia w informacji Radia TOK FM już za kilka minut o godzinie jedenastej, a po informacjach wracamy do programu Owczarek no i taki czas Szanowni państwo, że brak dokładności zrobiło, więc warto poznać w Kanadzie Kanadzie USA Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: OFF CZAREK

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

TOK FM Premium teraz 40% taniej. Wybierz pakiet z aplikacją mobilną - podcasty, audycje i radio bez reklam zawsze pod ręką.

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA