REKLAMA

Dr Rafał Towalski: Uber to jest cała pajęczyna połączeń, której nie da się teraz wykorzenić

Data emisji:
2019-04-12 13:20
Audycja:
Połączenie
Prowadzący:
Czas trwania:
14:14 min.
Udostępnij:

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

łączenie ich recykling Olsztyn Igor trzynasta 22 Jakub Janiszewski przy mikrofonie ze mną studio dr Rafał Kowalski ze szkoły głównej handlowej dzień dobry dzień dobry będziemy rozmawiać o Uberze i o sposobach regulacji funkcjonowania tej firmy rozmaitych krajach w poniedziałek widzieliśmy protest taksówkarzy doświadczyliśmy właśnie tego protestu tutaj w Warszawie potem były zapowiedzi ze strony ministerstwa, że trzeba tworzyć regulacje ujednolicić to znaczy, że Uber Rozwiń » musi w zasadzie funkcjonować na takich samych zasadach jak w i inni przewoźnicy trochę to jest to, że umrę narosło sporo dyskusjach, zwłaszcza że ta firma weszła i zdobyła część rynku dobrych parę lat temu w 2 to się teraz zastanowić nad tym jak sobie radzono z tego rodzaju problemami w innych krajach, a może nawet bardziej w innych miastach, bo zdaje się tutaj takie skrzyżowanie polityki krajowej miejskiej ma dokładnie Uber to jest firma, która działa w pomyśle 10 krajach 450 miastach i regulacje są bardzo różne w różnych krajach mają charakter trudno lokalne, jakiej ogólnokrajowy ja może skoncentruje się na Europę Thomas najbardziej interesuje to z Europy Ubera na w zasadzie wszędzie na podwórkach rzadko spotyka się kraj, gdzie byłby albo obsługiwane albo witane albo też miałby przyjazne środowisko pozach chyba regionem, a krajów nadbałtyckich, gdzie mu zależne są takie Techland -li tam sobie Ubera jakoś się to relacje ułożył natomiast w innych krajach Polska jest wyjątkowo brutalny dla ani nie w Polsce w zasadzie dzieje się to samo co działo się dzieje się nadal jest w Hiszpanii 1 z bodajże w Włoszech w wielu krajach Uber po prostu się wycofał nam to idealny dania jest takim przykładem ciekawym, ale tutaj zarząd ma też wrócimy do dawnych hoteli czy ten scenariusz był tak jak u nas znaczy, że weszli, a potem nagle się okazało, że są problemy trzeba pamiętać, że Uber to jest firma technologiczna i nie jest zawsze nowa technologia dla Rosji danego społeczeństwa do danego kraju mi jest zaskoczeniem mnie nie my nie jesteśmy w stanie antycypować zmian technologicznych tak bardzo, że w momencie, kiedy obrazach chodzi tu jesteśmy gotowi są z rozwiązania prawne, ale i to nie jest ciężka także w Berlinie jednak, że przygotowano bardziej na noc, ale żadna z Wisłą mamy komisję Europejską mamy najwyższy sąd Europejski, który dopiero się 2013 sobie jakoś to, że ich wytłumaczyć czym jest Uber Sarah Morris pokazują oni działają w już 92014 w większości tych krajów, więc Niemcy są specyficznym krajem oni jednak potrafią pewne rzeczy przewidywać tak samo sobie radzą z tą czwartą rewolucją przemysłową, ale to się, jakby nie temat nad tą dzisiejszą rozmowę większości krajów, bo to raczej reakcja niż antycypacja skutków które, która będzie miało wejście na kei tel GOK w tej firmy na dany rynek tak muszę się nie wydaje im dobrze wróćmy do tego przykładu Denis oglądania tez ciekawy przykład, dlatego że Duńczycy oni w zasadzie nie wiem nie zastanawiali się nad tym czy Uber to jest w firma przewozowa czy to jest Picasso, a Platforma cokolwiek oni zaczęli zupełnie innej strony, ponieważ zaczęli wprowadzać szereg wymogów dla kierowców Ubera jakieś kamery, które mają monitorować czy tam kierowca dobrze jeździ czy ty to takie zdemontowano nawet można to nazwać w pewną formą nękania my detal takiego nękania w świetle prawa i to nękanie, bo na tyle skuteczne Żubr prosto w pamięć poddał się zwyrodnienia to niema sensu najmniejszego nie był w stanie tego nigdzie zaskarżyć globalnym torcie jest wszystko zgodnie z prawem, ale jest to były takie same wymogi, które musieli spełnić lokalni przewoźnicy leży aż o funkcjonują lokalne przewoźnika tam, gdzie te wymogi stawia to to to są one przede wszystkim takie kraje jak Niemcy, gdzie w tym, kto to musi być to licencjat to tak samo jest Londyn to zupełnie osobna sprawa, ale w wielu krajach wprowadza się, że mogę, że kierowcy muszą Ubera muszą posiadać takie same uprawnienia kierowcy taksówek albo przynajmniej nowy bardzo bardzo zbliżone, więc to co się dzieje w Polsce to jest pewnie, jakby krok w tym w tym kierunku ale jaki on, jaki będzie miał skutki rosnącej na ile ta druga to na to prawo pójść daleko w równaniu to zobaczymy w umowie poza strzałem pod nią przez ZUS jak z wielu punktów widzenia układa, bo to zarówno funkcjonowania, by charakterystyka działalności czy Przewozy prawo pracy, więc jest fakt to platform izolacja przesłał na jeszcze do tego dochodzą kwestie w pewien pan powiedział po to, pewnych regulacji nie związanych z nocy, żeby z samym funkcjonowaniem tego rodzaju RM w muldzie usług tak powiem tak nazwali czy czegoś co właściwie jest trochę na przecięciu rozmaitych nowych technologii dokładnie Uber to nie jest czarna skrzynka albo też obwody odrębne organizmy na w środowisku, które funkcjonują to jest nic to fenomen, który dotyka bardzo wiele obszarów swojej społecznych ekonomicznych politycznych, a to duży hałas jasno powiedzieć w pomoc z punktu widzenia społecznego to wszystkie mamy 2 strony mamy i konsumentów mamy pracowników albo niepracowników, bo to zależy jak to się do nich podejdzie przynajmniej jeśli chodzi o konsumentów korzystających z Beatą panuje taka powszechne przekonanie, że to jest bardzo wygodna formuła to jest dosyć czekała sprawa nie dostał Bereza ACo jak i często kojarzona jest szczęście, że nazwa Ondine ekonomia czy taka usługa na żądanie szybko natychmiast otrzymuje z wprost sposób mogę wykorzystać tę odpowiedź też ma pewne nawyki tak tyle tego do pokolenia, które się na zamówienie Milenie czasami pogania i dyrektorzy są bardzo dobrze House zaznajomienie z nowymi technologiami świetnie nie operuje nie wyobrażają sobie też, żeby mogli jakikolwiek inny sposób korzystać z chustą teraz chodzi jeszcze tzw. ani, że macie na to, że w ogóle osobno z warzywniaka Otóż wszyscy w ogóle oddanie za to świetnym jeśli chodzi o w drugą generację, ale może wrócę do tego Ubera w nieznanym mamy pokolenie konsul mamy z konsumentów, którzy są w miarę szczęśliwi gracze zmian zadowoleni, że tak czuć usatysfakcjonowani z tego Ubera Manpower mamy całą grupę interesariuszy rynku tak jak pracownicy jak taksówkarze no, którzy wszędzie w zasadzie w każdym kraju byli negatywnie nastawieni dóbr nie udało się nawet w Estonii, która uważa się, że z takim sztandarowym przykładem kraju, gdzie tam Uber jako osoby to symbioza odłożył, abym nie był tak w aż entuzjastycznie nastawiony do tonu zawarto pewien konsensus znamy, jakby zespół mamy jeszcze regulatora Miejskiego, który mówi no ale to jest to są tysiące przewozów dziennie to też obciąża sieć drogową tego też nie można tak zupełnie swobodna swobodnie puścić tak przez stały ląd na Londyn to jest wdrapać się wraz z zaciekawieniem na tą nową regulację, która zamknęła centrum oraz w obszarze ekologicznej ci, kto podniósł najpier w larum podnieśli kijowskiego z Ubera, który stwierdził, że to jest dla biznesu jak już do trumny do trumny tak być może w ten sposób trzeba walczyć bo, bo Londyn ma swą długą historię walki z branż czas, by jasno powiedzieć tamto o treści odwoływania się toczą od dłuższego czasu, by dać dużo powiedziane przepychanki zawieszanie licencji od wieszania licencji sądy pracy, które przez sąd w ogóle, które muszą zdecydować czy to jest pracodawca, który ma zapewnić urlop i Eneę i dobro to jest myślę, że Londyn też w ten sposób spróbował z nim sobie poradzić się, iż nie można go na zaatakować od strony są prawa pracy to może może taką taką regulacją sobie z nim poradzimy, więc ma pan rację wezwanie to jest duże obciążenie dla sieci miejskiej ale by czas jest publiczna to żyjemy w dużych aglomeracjach to obciążenie będzie tak czy inaczej tak no ale nie możemy tak cały czas dokładać wymyśla, bo w te jednak pewnie z Bud tworzenie stref to nie jest tylko wynalazek oczywiście możliwe, że nie ma nie ma co do tego żadnych wątpliwości też pamiętać, że Uber to jest część tak to on tworzy własny ekosystem ekonomiczna to nie jest tylko tak, że to jest aplikacja i nic poza tym to są partnerzy, którzy zapewniają pracowników to są w UE to są logistyczne firmy, które zapewniają samochody na wynajem to są inne zaś po w Krakowie buduje on duże centrum technologiczne Ubera w tej chwili w Turynie duże i ja, ale jest, tak więc z ciał bobu głębiej wejść do Słubic, który z kolei zatrudniam masy masę imigrantów w Polsce którzy, w jakich zasadach to są, gdyby tak zacząć tom pajęczyna rozszerzy to by się okazało, że nic tak mocno zakorzeniony już w naszej gwarze rzeczywistości że, gdy próg jakikolwiek wykorzenienia tej firmy mogą nadejść, a inżynier z drugiej strony jest jeszcze sam biznes sam rynek, który też nie pozostaje w martwe i nie bez odpowiedzi to co teraz dzieje najemczyni czytał pan dzisiejszego Tomasza Timesa to co siedzi teraz dzieje przed euro i debiutem giełdowym Ubera bardzo wyraźnie to pokazuje, że konkurencja jest tak silna, że ta firma rzeczywiście już teraz mimo tego, że wydawałoby się, że z nosa gardła nóż teraz jej pozycja mocno słabnie go także i teścia wyrok daje się, że Uber rząd będzie nieco dokładniej niż jest w głowach ludzi, którzy rządzą barem, ale nic dla mnie Uber to nie jest techno Platforma, która ma pośredni, która jest agentem pośredniczącym między kierowcą, a no właśnie są to dla mnie jest technologia dlatego, że to jest przede wszystkim technologia, która ma z stworzyć autonomiczny system transportu oparty na samochodach autonomicznych, czyli zredukowanie tego kosztu pracowniczego do zera i zaniedbywać próby, które podejmują obrady otworzy się tam kobiecina wyrwa na ulicy wpadła pod tego Ubera to tylko jest taki czynnik, który pewnie zakuci w tym momencie to, że poza nim sąd sobie poradzić z UE to śledztwo się skończy ktoś, czyja wina była większa tor pod parlamentem udar cały czas eksperymentuje z samochodami autonomicznymi dla nich ten etap, który wydają się z teraz jest to pośredni to jest tak naprawdę wprowadzanie pewnie aplikacja wyrobienie pewnego nawyku, a docelowo od tam, gdzie tylko zjeść samochód walczyli razem, że to jest pan twierdzi, że to jest taki problem 2 po z dokonaniem dzieł wielkiego skoku na rynek właśnie kiedyś będą dostępne samochody autonomiczne to jest jasne, że ten, kto ten rynek w tym dH psy nie będzie mógł każdy grosz wtedy jest oczywiście to trochę brzmi jak teoria spiskowa, ale o nominale, ale to tak wygląda tak długo i jak Uber są liderami jeśli chodzi o technologie pojazdów autonomicznych czy to jest samochód czy to są jakiekolwiek inne środki przemieszczania się ten rower ma przyjeżdżać, bo pominie z ludźmi dla nas jak jakąś siłę z instrukcją wyższego, czego żąda to auto jest technologia ta, którą Uber pracuje w tej chwili, więc i Siemyśl dyskutujemy na temat co będzie z biednymi pracownikami Ubera latarki albo ludzi intruz świadczą usługi dla Ubera to pan dla mnie to przynajmniej ta przejściowa i oni po prostu ten mecz przestaną być potrzebni grozi korzystanie z taksówkarzami, którzy są osobne to też ważny tematycznie powiązana, ale też wymagałoby rozszerzania, ale to są one mówiły o zmyśle bardzo istotne to warto zauważyć, że jako liderów prac nad samochodami autonomicznymi wymienia pan spółki technologiczne, a tak jest, zanim zajmujące się cyfryzacją usług często też treści, a nie spółki motoryzacyjne jest bardzo istotne w dziesiątkę, ponieważ pracują na podobnym tonie są daty tak oni siedzą też jest coś pewnie próbują wymyślić, ale no chyba zostali troszkę w tele 230 nie wiem nie przekonuje mnie nie stać mnie siedzenie w siłę jest specjalistą jeśli chodzi o rynek motoryzacyjny, ale rzeczywiście te firmy technologiczne one raczej rozszerzają swoją działalność rolna też tradycyjne sektory niż tradycyjne sektory próbują wejść na rynki technologiczne to jest moim zdaniem bardzo ciekawe pytanie jest czytać teksty to te testy na technologie tylko będą dotyczyły transportu czy to się nie dostrzeże tak pan tutaj słusznie zauważył na wiele innych obszarów chociażby edukację tak ja sobie są w stanie wyobrazić cały ten system Platformo wy pośredniczący Joshua jest możliwe są one jak są, ale o nich pogadać to kto mu Muszyna dyskusja może, kiedy indziej będzie ten czas na ten temat poznali, bo to się w serwisach udało, ale za nie w audycji kawa rzeczywiście sprawa to znaczek to stymuluje ten rozwój technologiczny, bo jeżeli popatrzymy choćby na to co się dzieje samochodami elektrycznymi to potrzeba było Tesli Muchę, żeby przekonać całą branżę dlatego, że to jest przyszłość mimo tego, że technologia w zasadzie już był aktorem tak tak tak trudny, gdyż każda taka pewna obawa czy potrzebny jest taki wynik netto nazwany ambitnym i Angelika Anglicy translator, że taki, który będzie nadawał ton i to zawsze rozgrzej innowator, który wchodzi z czymś bardzo innowacyjnym i nam to on to promuje, że tam jest sprawą obrazu to czysty kwestia, że Niemcy zdaniem Barbary bodajże też jest w to zaangażowane, ale to co pan mówi to jest na pewno także to one pionierem nad pionierem w tym którzy, który będzie zajmował się z tradycyjne obszary działalności ekonomicznej domeną nowe firmy technologiczne co do tego nie mam najmniejszych wątpliwości przynajmniej w NATO tak to wygląda na dzień dzisiejszy ma pozostałe filmy albo się dostosują trudno już raz rozwiązane zostaną zjedzone dziękuję bardzo ją dr Rafał Kowalski ze szkoły głównej handlowej burzono studiu 1337 zale w oraz formacje kim on włączenie ich różni od Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: POŁĄCZENIE

Więcej podcastów tej audycji

POPULARNE

DOSTĘP PREMIUM

Zabierz TOK FM na wyjazd - teraz 30% rabatu na każdy z pakietów Premium. Słuchaj TOK FM gdzie chcesz i kiedy chcesz!

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
Przedłuż dostęp Premium taniej!