REKLAMA

Jakiej ustawy transportowej oczekują taksówkarze?

Światopodgląd
Data emisji:
2019-04-12 15:00
Audycja:
Prowadzący:
W studio:
Czas trwania:
12:03 min.
Udostępnij:

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
, a świerk lub pod blok w błąd w 2 Agnieszka Lichnerowicz bardzo serdecznie zapraszam państwa na światopogląd w dużej mierze będziemy podsumowywać dziś to co działo się w ostatnich dniach bardzo dużo się działo, więc subiektywnie wybrałyśmy kilka tematów m. in. zaczniemy od podsumowania protestu taksówkarzy w Warszawie przez poniedziałek wtorek środa trochę mieszkańcy to odczuli no ale właśnie, czego domagają się taksówkarzy i co osiągnęli będę pytała Rozwiń » rozmawiała z Piotrem Szostak Niemcy wyborczej też dzień dobry dzień dobry państwu we środę doszło do porozumienia między związkiem zawodowym, a rządem minister Emilewicz, ale zacznijmy od tego co do czego chcieli chcą taksówkarz większość taksówkarzy nie zgadza się na rezygnację z egzaminów z topografii miasta desek z de facto deregulację zawodu on 1 z generalnie projekt ustawy tej tej większości rozsądnej, a taksówkarze odpowiada zdane egzaminy z topografii miasta, a więc to nie jest do końca lekarz TK, a te krzyki anachronizm one funkcjonują w wielu miastach na całym świecie i trudno im się dziwić się na powagę żony w jaki sposób ograniczają dostęp do ich zawodu żony przy tym wstają inni powiedzą tak liberałowie powiedzą regulować drudzy powiedzą przydałby nam się bezpieczny porządne usługi ze strony kierowców, którzy znają jak i stąd też pewna część tożsamości i z wodą i tego, że taksówkarz generalnie zna miasto i wie co jest samo za drugą stronę bydgoską ulicę tak rzeczywiście taksówkarz to jest trochę dusza miasta, a natomiast to wstrzymanie się zgadzają w tej ustawie to jest definicja pośrednika przewozu mówimy o zdrowie o transporcie drogowym tak ustawa wprowadzi Defence pośrednika Anda, czyli przede wszystkim Libera czy Taxify, ale też mytaxi dotychczas firmy definiowały się jako Platformy, które tylko on złożony z niezależnych kierowców 1 z niezależnym pasażerami i tutaj nie można było ich kontrolować i karać w ten sposób tylko Inspekcja drogowa to skarbówka mogła koncentrować na pojedynczych kierowcach i na w tym momencie już będzie można wymagać od nich pewnej odpowiedzialności, bo będą jednak pośrednikami tak nad kim oni będą wedle wedle tego projektu będą pośrednikami i nie będą musieli uzyskać licencję NATO bycie pośrednikiem i będą musieli korzystać tylko z licencjonowanych kierowców z i właśnie za jakiś niekorzystanie z takich kierowców będą mogli ewentualnie stracić tą swoją własną licencję co będzie oznaczało dla nich możliwość tego, że stracą możliwość prowadzenia w ogóle działalności w Polsce będą musieli weryfikować czy ci kierowcy mają licencję na nas w tym miejscu taksówkarze się nie do końca zgadzają uważają, że ta ustawa może zakonserwować sytuację, w której jest 1 partner, który ma 1 licencję ma pod sobą 100 kierowców, którzy nie mają żadnych uprawnień dziś to miejsce tak naprawdę duże po pod zatrudniają tacy ludzie też mieć inny TOK opisywała to w przypadku trochę innym, ale potem i pracownik nie za bardzo masie do kogo odwołać, bo nie za bardzo wiadomo często kto, gdzie jest już z nim prawo pracy wymienienie w pełnym zakresie jest możliwe do stosowania i t d. tak jak jest sposób na ominięcie znów pewnych wymagań prawnych, które obowiązują w Polsce tak mówili falsetem zależy często pracowników zatrudnionych na umowach cywilnoprawnych i NATO z mojej ocenie jest to jeszcze kwestia doprecyzowania tych remisów i będzie zależało od interpretacji z takiej praktyki organów administracji, choć szczegółów tak, ale myślę, że rząd jest świadomy, że te sytuacje trzeba wyeliminować problem polega na tym, że jeśli Uber i Bolt czy taksówek będą musiały nagle korzystać tylko licencjonowanych kierowców to faktycznie mocno ograniczyli ich działalność w Polsce do tej pory z perspektywy Tax Corner nieuczciwą konkurencją, której nie obowiązywały te same wymagania co ich kierowców taksówek i to będzie oznaczało, że będą musieli poczynić ogromne nakłady, żeby przyciągnąć tych licencjonowanych kierowców i wydaje się, że w tym miejscu mogą puknąć się znowu znowu Amerykanin w dzwonimy do grupy media ujawniły fakt zdaje się lista ambasador Mosbacher, która żadną sprzeciwiała się tym regulacjom, które też powiedzmy w wielu krajach są podobne protesty dziś podobne próby regulowania tego, tak więc jeszcze z 1 strony nasz pan, że to to nie jest sytuacja, którą Uber czy Taxify stworzyły w Polsce, bo wcześniej nasze prawo wykorzystywały korporacje taksówkarskie, które zatrudniały kierowców jako przewóz osób nawet jej wcześniej psuły rynek między Uberem tylko jakby zszedł i wykorzystując swoją przewagę technologiczną i finansową wykorzystał tę tezę tę patologiczną sytuację, która istniała już wcześniej nawet jeśli ona nie zostanie zlikwidowana dalej będzie mi taka sytuacja, że partnerami Ubera są fundacje, które zatrudniają wolontariusze znowu to pisaliście raz 2 zwody Makarenko o w MAK ręką w Gazecie wyborczej to znowu sposób tak na to, żeby ominąć czy wymagania prawa pracy jednak czy nawet podatkowe, żeby ominąć płacenie podatków ZUS -u i też legalnie korzystać z prac z pracy imigrantów i nic więc że, jeżeli taksówkarze słyszeli o takiej sytuacji o tych Fundacja w wzbudziło to w nich gniew oni chcieli nawet drukować ten artykuł na ulotkach podczas podczas tego strajków stolicę Uber i też Bolt stoi na kimś takim strasznym nieprzejrzystym systemie na partnerów flotowych, z którego z budżetu naszego państwa mogą wyciekać miliony złotych i stan tym konkretnym przypadku wolontariusze fundacji wypracowali przychód Ubera i a ja wolontariuszy w cudzysłowie to znaczy oficjalnemu wolontariusza de facto pracownicy, a i to Fundacja twierdziła, że zwykle największym partnerem Ubera w Polsce, a ci wolontariusze kierowcy wozili pasażerów z punktu widzenia UE jak zatrudnienie czy daje zlecenie takiej fundacji, która ma wolontariuszy tak tak i ani w wozili na papierze, a czy wyżej faktycznie pasażerów z punktu Adobe mocno pasa na papieża byli, ale prowadzili akcję edukacyjną o bezpieczeństwie na drodze kuriozum tej sytuacji dodawało, że nie była ona nadzorowana oczywiście na papierze przez ministerstwo infrastruktury, które regulują Ubera patron tej fundacji było był postacią fikcyjną dlatego Fundacja współpracowała współpracowała z policją, czyli mamy porozumienie polega stąd, że rząd zobowiązał się przyspieszyć do pracy do wakacji i tak już przedstawić bardzo konkretny projekt, który ma uwzględniać te postulaty środowiska kierowców taksówkarzy, którzy jak wskazuje też w domu mają tam różne są fora frakcje, że tak powiem czytali negocjacyjne w trudno powiedzieć, jaki będzie fontanna ostateczny efekt na pewno by taksówkarze domagali się wyłączenia z 2 z listy do liceów w ratach co prawda nie jest niemożliwe nie ma podstawy prawnej, żeby czegoś takiego coś takiego zrobić jedno co rząd może zrobić to skrócić vacatio legis a bo ustawa miała wejść w życie 1 stycznia przyszłego roku, więc jedyne co może zrobić będzie ona obowiązywała wcześniej natomiast wezmą też, że efekty dla pewnych rozwiązań na szkodę się w Niemczech to jest to się dziś w niektórych krajach takich właśnie to faktu Uber musiał ograniczyć nawet zrezygnować z tej podstawowej oferty transportowej bukiet musiał przestrzegać tych wszystkich wymagań co korporacji taksówkarskiej dotąd nie było dla niego na tyle opłacalne i spełnić ostatnie wycofać z Barcelony więc, więc są takie sytuacje, gdy jednak musi zrezygnować z miast Europa środkowo-wschodnia jest jest podobno jego kluczowym rynkiem i w Europie i Polska jest 1 z największych, więc na UW i raczyli włączyć obraz nie da hale jest taki był postulat w niektórych niektórzy twierdzą, że podstawowy nawet wręczyły taksówkarzy czy boksu przestrzeganie prawa nawet już tego, który jest w i ptak był problem z egzekucją tych tych przepisów i taksówkarze grożą organizowali te na własną rękę jakieś łapanki i nie kierowców Ubera czy Bolt bez bez licencji wraz z tras przejazdu realne i ciągle to ciągle to robią mówi napadają w pewnym sensie dosłownie przynajmniej w tym wydaniu głosu bardziej skuteczne jest po prostu ponoszenia odpowiedzialności przez to przez to duże podmioty czyli, czyli Ubera Bolt i koncentrowanie się na tym niższym niż złapanie poszczególnych kierowców natomiast stało się też coś ciekawego w samym środowisku taksówkarskim moim zdaniem było, bo projekt w obecnym kształcie jest tak naprawdę najbardziej korzystne dla tych etycznych platform, czyli czy nie ma taksy jej akcji, które już powiedziały, że są z niego zadowolony, ale później z wprost odcięły się tego planowanego strajku nawet stwierdził, że przeprowadziły badanie i z którego wynika, że 40 % kierowców nie zgadza się w ogóle z tym strajkiem w trybie są bowiem taką podkładkę, a my taksy do tego postanowiło wykorzystać protest do prowadzenia swojej własnej akcji marketingowej i postanowiło dało kody zniżkowe na swoją hulajnogi którymi można było ominąć korki w mieście trwa brutalna rywalizacja w Rincon Alves Zenit czeka proces najpier w te firmy jechały na tych 2 takich taksówkarza, którzy w najbardziej bezkompromisowy sposób wywierały wywierali wpły w na rządzących natomiast teraz stwierdził, że kiedyś osiągnęły swoje cele to już wysiadają, a i dalej jest dla nich zbyt radykalnym i twierdzą, że strajk blokującą miasto nie jest odpowiednią drogą do zwrócenia uwagi rządzących moim zdaniem jest najlepszą parę chwil, podsumowując Ewę do zastanowienia słup czy powinny były w Polsce być jakieś wymagania dotyczące znajomości miasta to Bóg nas dla kierowców taksówek czy dopuszczamy, że funkcjonuje tutaj taka firma, która dzięki różnym sposobom nowym nie musi zatrudniać kierowców znaki takie umowy podejmowana w wolontariat codziennie nie musi mieć żadnych licencji i wycina w ten sposób konkurencję na trzecie pytanie czy wszcząć egzekucję prawa do soczyście trudne pytanie o imigrantów, bo bank część z nich to jedyna możliwość jest zmiana przepisów prawa o utrzymanie się, bo mamy tak restrykcyjne inne przepisy dotyczące zatrudnienia w tak i też wydaje mi się, że trzeba brać pod uwagę, jaką funkcję pełnią barw też w naszym społeczeństwie wydają się, że mamy w naszym kraju dużo jednoosobowych przedsiębiorców, którzy przez transformację cyfrową czy przestrzegł, by większe firmy, które zniszczyły ich biznes, korzystając z BRE jako dodatkowego dochodu i najszerzej perspektywa też zakres jakość w tym wszystkim ważną Piotr Szostak z wyborczej też do państwa gościem bardzo dziękuję Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: ŚWIATOPODGLĄD

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Słuchaj podcastów TOK FM bez reklam. Teraz wszystkie pakiety TOK FM Premium 51% taniej!

KUP TERAZ 51% taniej

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA