REKLAMA

Aplikacja ułatwi wyścig o miejsce parkingowe, ale może też zachęcić do skorzystania z komunikacji

Data emisji:
2019-04-17 17:20
Audycja:
Analizy
Prowadzący:
Czas trwania:
27:13 min.
Udostępnij:

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

analizy Agata Kowalska przy mikrofonie dzień dobry państwu dzisiaj w analizach tematy, które na pewno wywołają w państwa jeśli nie zaciekawienie to może, chociaż oburzenie będziemy bowiem rozmawiać o polityce parkingowej aż szczerze mówiąc o politykach parkingowych, bo co miasto co kraj Europejski to trochę inne podejście ku czemu to wszystko zmierza, gdzie mają się podziać samochody o tym za chwilę będziemy rozmawiać analizach państwa też zachęcam do kontaktu z Rozwiń » nami do wysyłania swoich doświadczeń wiem, że bardzo wielu słuchaczy słuchaczek Radia TOK FM mieszka na stałe poza polską i ma szaloną szaloną szeroką wiedzę na temat tego tych różnych praktyk nie tylko dotyczących polityki transportowej z innych krajów z innych miast analizy małpa to klub KSM, gdzie się mają bodziec samochody jak to jest rozwiązany w państwa mieście w proszę pisać chętnie zajrzy za chwilę do maila co jeszcze w analizach po osiemnasty spotkamy się z przedstawicielką biura Rzecznika Praw Obywatelskich dr Ewą Dawidziuk, która wraz z Rzecznikiem Praw Obywatelskich Adamem Bodnarem była dzisiaj w Gostyninie w ośrodku WOS w Gostyninie słynnym miejscu, które specjalnie stworzono dla szczególnego rodzaju przestępców, dlaczego Rzecznik Praw Obywatelskich odwiedził to miejsce, o co wnosi jak jest rezultat tych pomysłów rzecznika rekomendacji dotyczących zmian w Gostyninie, dlaczego tam się zdaniem rzecznika źle dzieje w o tym wszystkim będziemy rozmawiać po osiemnastej podobno istnieją plany zmiany ustawy powołującej ten ośrodek minister Ministerstwo Zdrowia ponoć nie chce już sprawować pieczę nas z ośrodkiem Gostyninie, dlaczego czy to jest gorący kartofel o tym wszystkim po osiemnastej w analizach w, a po osiemnastej 40 wysłuchamy wspólnie reportażu Anny Gmiterek-Zabłockiej, która w UE rozmawiała z nauczycielami, którzy strajkują i z uczniami, których nauczyciele strajkują całość po 1840 na naszej antenie, a teraz widzą w studiu Jakub Dybalski z portalu transport publiczny PL dzień dobry dzień dobry no właśnie przyjrzałam doniesienia parkingowe z różnych miast Europy w wielkim skrócie można powiedzieć tak Szkocja właśnie jest na drodze do zakazania parkowania samochodów na chodnikach w Amsterdam likwiduje tysiące miejsc parkingowych dla aut, a z kolei buduje więcej parkingów dla rowerów Warszawa ogłosiła, że rusza z nowym systemem wykrywania wolnych miejsc parkingowych, a Kraków zdecydował, że ostatecznie właśnie taki system zlikwiduje i chciał, żebyśmy wspólnie przyjrzeli się tym różnym przypadkom i spróbowali zrozumieć co się dzieje w Europie jeśli chodzi o samochody może zaś Tyszko Rosji zakaz parkowania na chodnikach na ile to będzie radykalny krok w przypadku szkockich ulic krok będzie radykalne, dlatego że w szkockim parkowanie Donalda Tuska podobnie jak w Polsce to znaczy teoretycznie tam by nie są przepisy które, których regulują parkowanie samochodów na chodnikach my dziś każą zostawić jeszcze miejsca pieszym jako sztuce wizją natomiast na drodze do tej pory nikt specjalnie się nie przyjmowała niż ich nie egzekwował natomiast teraz w szkockim parlamencie to jest jakby inny władza, która zajmuje się pewnymi rzeczami, które są przypisane właśnie do regionalnej do Szkocji zajmuje się próbą przyjęcia innych ustaw, która by jak ich regulował szereg innych szaleńców w kwestii transportowych i m. in. 1 z części ustawy jest tej ustawy jestem są przepisy dotyczące parkowania i skąd się w przepisach w takim trafi się jednak na razie bardzo wstępnej wersji, która ogólnie została przyjęta przez przez Szkocki parlament nie zapisano, że poza pewnymi wyjątkami samochody powinny parkować na jezdni ani chodników chodniki dla pieszych ten wyjątek to samochody dostawcze auto z co dziesiąty raz się też często przy duszy dosyć duża dyskusja, dlatego że że aktywistą, którzy zresztą mocno się zaangażowali w te zmiany prawne ten wyjątek nie podobali uważa rząd będzie, gdy rząd będzie na Dwór no po prostu należy zatrzymać 3 × w momencie, w którym dochodzi do przygotowania tego od tej propozycji z tego co wyczytałam m. in . Renata na portalu transport publiczny PL, ale również w prasie szkockiej doszło do swoistego rodzaju konsultacji tego jak rozwiązać sprawę i dopiero w wyniku nawet jakiś oszałamiającej większości parlament postanowił sprawę w tym w tym kierunku przesunąć Liza rozpocząć taką pracę na tym, żeby zakazać parkowania to był efekt bezpośredniego nacisku jeśli dobrze rozumiem też, dlatego że tam teraz nie umknęła nazwa tej organizacji, ale tam zostać prężnie działająca organizacja złość ma żyjące ulice Gliwic w miejscu stacji dializ w nocy coś w tym stylu to ona jakby lobbowała do tych zmian rzeczywiście tam były były konsultacje nie pamięta szumne były mierzącą większością wygrana, ale generalnie w konsultacjach większości Szkotów opowiedziało się za takimi za takimi zmianami są teraz sąd szkockie media oczywiście przy okazji tego tematu robią różne sądy na ulicach i ich zeznania są bardzo bardzo bardzo podzielona niektórzy przepytywani rzeczywiście zwraca uwagę na to, że to, że brzydko samochody parkujące na ulicach innych na chodnikach są kłopotem dobrze, bo coś z tym zrobić inni się trochę martwią się, o co będzie samochodem na Harvardzie to jest bardzo ważne pytanie, bo tak jeśli w Polsce, by nagle zakaz parkowania na chodnikach to zdaniem wielu polityków oznacza to likwidację mniej miejsc parkingowych, bo nie ma gdzie tych samochodów postawić to jak szkodzi sobie z tym poradzą, odsuwając auto z chodników, gdzie postawią to akty generalnie był pierwszy zamysł zaszyte te samochody, które teraz parkowały 2 kołami czy rzeczywiście coś na chodniku Borussii mają parkować, a jest inaczej jest miejscem parkowania samochodów oczywiście toczy się teraz duża debata otoczyć czy to czy to są one się zmieni zmieszczą co tam będzie ale by to nie jest to nie jest problem wszystkich poza kierowcami z naszej robione jest rozwiązanie ma to oprócz czują się miasto Jaworzno, które wprowadziło parkowanie wahadłowe to znaczy znaczy ruch wahadłowy i parkowanie jest na takim jak Wojtek czemu, więc mogą są państwo to wyobrazić czasem auta stoją po 1 stronie potem sprzedaje stają po drugiej z pytam nawet Tomasza to się jak to możliwe, że trochę go stosują, bo nie ma wyznaczonych miejsc ani on to dużo pań po paru tygodniach wszyscy chwycili na czym polega w i nikt nie blokuję jezdni oraz zagięte to wszystko sensów Rosję należności polskich Żydów polskich drogach jest, że w Jaworznie, ale rozumiem, że sposób no to jest tak naprawdę mogę no pewnie pomysłów na to jak ja się z tym poradzić byłoby mnóstwo natomiast gdyby jednak kluczowe jest jest znów to bardzo często powtarzamy kluczowe jest niby takie podejście, że nałogiem jak masz auto Moto to jest trochę twoją sprawą czy będzie tam miejsca to, żeby to tu gdziekolwiek mówi pan o zmianie perspektywy już nie mówimy o tym, że trochę konto jego miejsce parkingowe jest podstawą, od której dopiero zależy czy chodnik będzie pusty czy będą przejścia dla pieszych i t d . tylko odwrotnie wychodzimy od ludzi, a auto jest jakimś tam umowę z 1 z elementów ukrycia się za grosz uznano, że przestrzeń miejska to zresztą nie jest niską szkockiego Messiego baby inne uznawane w wielu miejscach w Europie na świecie uznała, że przestrzeń miejska to jest dobro, które jest w pewnym sensie deficytowej warto je wykorzystywać lepiej niż po prostu przeznacza się na jedno miejsce dla dla aut w gdy w tym momencie już piszą nasi słuchacze pani Dominika z Wrocławia pisze, że mieszka na osiedlu we Wrocławiu, gdzie uliczki i chodniki są wąskie samochody mieszkańców parkują na całej szerokości chodnika w, więc trzeba schodzić na jezdnię w na szczęście tam ruch jest dość mały władze przeprowadziły konsultacje, ale umywają ręce od problemu, twierdząc że mieszkańcy nie mogą się zgodzić co do 1 rozwiązania, gdy pani Dominika skazuje na ważną rzecz to ludzie w fakcie korzystają z jezdni samochody z chodnika, ale ich wina to problemy szkockie na czym znamy z nożem z różnicy uniwersalne, że z naszych osiedli, dlatego że już przecież my też wystarczy wejść na ulicę rozejrzeć się zobaczymy przele w samochodów, które parkują na chodniku czasami parkują także, że trudno temu chodnikiem przejść rzeczywiście też widziałem, że osoby, które obrosło, mijając samochody idąc po jezdni skoro nie bez sensu, gdyż powinny dokładnie odwrotnie skoro tak to rzeczywiście przenieśmy do samochodu na jezdnię lub też stwórzmy pani Dominika jest też takie rozwiązanie w Polskim prawie 1000 strefa zamieszkania w ich wtedy pieszy może poruszać się całą szerokością ulicy chodnikiem jest nią, gdzie chce, a samochody mogą parkować tylko miejsce wyznaczone, więc jest z jest też rozwiązanie dla państwa w zamian sponsor dysponują te już z miejscowości Mogilany tuż przed Krakowem przy zakopiance i pisze tak dostrzegam problem z braku z rozum, że ze swego doświadczenia pisze dostrzegam problem braków w systemie park and Ride mamy porozrzucane po Bocian przez parkujące wokół przystanków samochody w widać proekologiczne tendencje, czyli chęć dowiezienia do pracy pewnie w Krakowie komunikacją publiczną z drugiej strony brak mojej gminie środków na park and Ride z prawdziwego zdarzenia i koło się zamyka no trochę tak, żeby biegł, by nie musimy sobie, by o odpowiedź na pytanie czy czego chcemy czy nie byłoby jej nie chce nic robić szum mieszańcy to znaczy, by pozwolić na wpuścić na żywioł tak jak zakłada też jest puszczane teraz na jej na jej efekty mamy, jakie mamy to znaczy mamy zastawione samochodami chodniki albo co bogatsze gminy Tusk zatem do pana na sołtysa lub po prostu skutkują słupki stoją wszędzie, żeby ochronić przestrzeń, a nad treściami pieniądze na dłuższą niż pieniądze na niższą niż były też trochę odwagi samozaparcia też nie mam wrażenia, że takie działania twarde nuty z Gwardią architekcie bardzo mu bardzo brutalne od nich powinniśmy zaczynać roślinę też próby próbować robić jakoś tak bardziej bardziej miękko, ale czasami takie sfery działania są muszą mieć one w o wrażeniu, że w Szkocji doszło do takiego przełamania świadomości i próby uratowania coś, czego warto powiedzieć, że mówimy teraz Szkocji ale, ale to my Anglicy również myślał o tym, żeby to wujek na terenie całej Wielkiej Brytanii wprowadzić tam się zaczynają próby skonstruowania pewnego projektu tam jest troszkę troszkę mniej zaawansowane, ale też nam nie zwracał wielką Brytanię pomysł no proszę tego co wiem, bo w Londynie w ogóle nie wolno parkować na chodnikach miasto samo z siebie Zastal prowadził także sauny i Londynie z wyjątkiem natomiast poza Londynem jest w innych częściach Wielkiej Brytanii to wygląda trochę podobnie w kolej słuchacze pan Bogdan z Wiednia o Lotos oraz zajrzymy do zajęcia w Wiedniu Wiedeń stolica światowa ruchu pieszego do państwa przypomnę 2 EUR za godzinę rozmów, że chodzi o to by koszt parkowania mieszkańcy mają prawo do wykupienia abonamentu swojej dzielnicy za około 130 EUR za rok standardowy mandat to 35 EUR darmowe piętnastominutowe bilety to prawdopodobnie chodziło im pan banków podejrzewa albo od komika z praniem gotowaniem na Hiroszimę do doprecyzowania rozumiem, że pan opisuje całkowity system, który umożliwia cywil cywilizowany cel to na nogi, jakby bomby w Polsce to sztuczka czekamy na to, że wejdzie w życie wejdą wejście w życie przepisy umożliwiające podniesienie podniesienie opłat parkingowych wniosek o naszym czekam tak naprawdę miasta samorządowcy czekają, dlatego że że przepisy ustawy wejdą w życie bodajże we wrześniu, więc od jesieni miasto mogą zacząć to robić, by to trochę urealnienie zarządzanie miejscami takowych parkingowym miast starostów, którzy dobrze wiemy co prawda napastnik z ławki na temat natomiast na razie miasto dość oszczędnie informują o tym czy będą chciały z tych przepisów, kto żyw będzie się z tych przepisów skorzystać natomiast Warszawa jedno na razie wygląda tworzenie tak na razie one prezenter wie wszystko, żeby przypadkiem nie zadeklarować czegoś co mogłoby uderzyć w portfelach kierowców aut z jeszcze tylko na koniec pan Włodzimierz mając co z tymi wszystkimi samochodami powinny być mniej przecież przeciętnym dużym mieście w Polsce jest około 100 % więcej samochodów na mieszkańca niż rozumem w dużych miastach w Europie no to nawet czasem bywa i 200 % więcej, ale mamy dużo samochodów zaraz po informacjach wracamy przyjrzymy się temu, o czym wspominam, czyli Kasia coś budują Kraków właśnie to likwiduje, o co chodzi w tych mnie w tych systemach to już po informacjach razem z Jakubem Dybalski z portalu transport publiczny PL analizy Agata Kowalska przy mikrofonie ze mną studiów cały czas Jakub Dybalski z portalu transport publiczny bataliony państwo zawsze zachęca do roli lektury może nie tylko tekstów Jakuba Wolskiego, ale one są rzeczywiście wartościowe, bo w pan redaktor w po prostu odrabia lekcje i porządnie przygotowuje swoje teksty, więc zachęcam reklamuje i rent i po prostu uchwale tej umowy tylko bardzo podziękować no ale nadal opada nie ma co nie chwalić, ale teraz do roboty w tej tutaj na antenie w rozmawialiśmy Szkocji, która chce zakazać parkowania na chodnikach i zmierza przymierza się do tego porządnie być może też cały ten cel zakaz będzie gromadzą w całej Wielkiej Brytanii natomiast kolejny przypadek, który my nie zaczekali do Amsterdamu likwidujący tysiące miejsc parkingowych naraz czy nie należy je likwidują to jeszcze w salę, której nie da się ukryć przed kierowcami i jakoś po cichutku, której wejdą swobodnie naraz to jest program do 2025 roku, ale uznanie należy się domyślać ile ile tamtych miejsc ma 20  000 jeśli delikwent w sumie to będzie ten typ GPS oko 10  000 niż dotąd, bo to może być wyszedł może być dwanaścioro tak to mniej więcej 10 z nich jest około 20 % tego co jest w ogóle będą łaźnie dla teologa będzie miał dużo naraz, czyli ogłaszam, że przy przydarza się do takiej likwidacji nie robi tego po cichutku tak, by nikt nie zauważył zmiany nagle tylko po prostu deklaruje, skąd taka radykalna postawa, o co chodzi to jest trochę to, o czym wspomniałem w naszej poprzedniej części znaczną Amsterdam ski magistrat po prostu uznał, że rzeź zużywanie przestrzeni miejskiej na miejsce parkingowe jest stratą znaczy lepiej to miejsce przeznaczyć na chodnik na ławkę na drzewo na parking rowerowy rowerów przecież tam na 1 miejscu parkingu samochodu jest pięcio może więcej niż może, więc jak z dniem w poniedziałek targową z ramienia wiedział o 45 Holta w jakiś kontakt to ich wiedza, a to z celem jest takim miastem, gdzie tam obejrzą parkingów rowerowych, gdyż za mało, bo żaden kraj Izrael i Draże trafią też tysiące jedno miejsc no i jest plan żeby, żeby stopniowo co pół roku likwidować po pierwsze, likwidować liczba abonamentów czy import uprawnień do parkowania w centrum Amsterdamu, a po drugie, równolegle z tym likwidować swoje fizycznie same miejsca parkingowe i tam przewiduje się, że to będzie około 5550 dół miejsc na napęd na pół roku uczyli się powyżej 1000 powyżej 1000 rocznie jest taki minimum, więc się rozpędzą to może do końca 2025 roku wyjście 10  000 co istotne to nie będzie także, że te uprawnienia do parkowania będą zabierane ludziom, którzy tak tak z dnia znienacka po prostu ktoś się przeprowadzić poza Amsterdam nie będzie wydawane na to misyjną uprawnień ktoś nie daj Boże umrze nie będzie wydawane nowe uprawnienia, bo gros tych, które na to natura nie będą się wysypywał nie będą zastępowane przez przez kolejne w no proszę jak mocno, ale wciąż upiera, że ktoś deklaruje taką wielką zmianę w tym głośno publicznie w to naraża się na coś lub też zależne od społeczeństwa wręcz przeciwnie zyskuje poklask, sądząc po tym, że tylko 20 % ruchu w serwach 2 % ruchu o tym w Amsterdamie to ruch samochodowy w doraźny gest gest ze strony większości to poważny większości tak to też często przy okazji tych zmian jest jest jest powtarzany tak naprawdę ruch samochodowy pastelami stosunkowo niewielki to jest właśnie 22 posłów, o których wspomniałeś natomiast przestrzeń na ulicach, które zajmują samochody jest nieporównywalnie większa do tego ile one generują ruch wystrzał kursu wyrównać w gdy pan Szymon pisze, że w Polsce powinno być pozostawione 1,5 m w wolnej przestrzeni na chodniku w a kiedy staje tam samochód, a no i pyta, dlaczego odpowiednie służby nie karzą kierowców łamiących ten przepis w nim to jest właśnie pytanie do tych służb to rzeczywiście nie robią to bardzo rzadko też w ogóle przepis martwą rzeczywiście został wprowadzony w 9 równolegle z tym nie dopuszczono parkowanie na chodniku przy czym COVEC później, ale opowie obowiązuje od lat jest w sumie do rusza letnie przez nich znieczulenie przez Jana Ziobry parkowanie wszędzie przecież zakazane parkowanie na trawie Parkowa wjeżdżania jeżdżenia po chodniku, żeby tam zaparkować to wszystko jest absolutnie bezkarne w Polsce i Anna i właśnie pytanie, dlaczego tak jest, ale to już państwo sami muszą sobie odpowiedzieć na pytanie my przenosimy się kolej do Warszawy do Krakowa i to naraz do tego, że Warszawa buduje nowy system chodzi o wykrywanie miejsc parkingowych dla aut tych wolnych w, a Kraków miały swój system właśnie zwija w jakiś pomysł ma Warszawa na czym ma to polegać no bo mocno dyskutowany od wczoraj, kiedy kiedy, kiedy warszawscy urzędnicy ogłosili ten pomysł chodzi o to, że w ciągu najbliższych 2 lat to mama ma działać za 2 lata już ma być gotowe ma powstać w Warszawie aplikacja, która nam pokaże im w czasie rzeczywistym wolisz, kiedy ją odpali albo nasz znak na na komórce albo wnukom, że w samochodzie, jeżeli taki mamy pokaże nam każdy konkretne miejsce w strefie płatnego parkowania w centrum Warszawy człony złączone człony złączone zajęte czy wyobraża sobie toczy się technicznie jeszcze był już dokładnie nie wiadomo, kto będzie wyglądało, ale wyobrażam sobie to w ten sposób, że odpalamy na komórce motele na tej mapie mamy zielone albo czerwone kropeczki przy tych Kokoszka przy okazji mamy też informacji ile to ile opakowań z takimi słuchamy kosztuje, gdy jedziemy na miejsce może nam stałości za pomocą obligacji możemy za to Missy zapłacić no dobrze jak i świetny pomysł nawet nietrudno dostrzec wady pomysł jest i rzeczywiście kre w też też o VAT nie widziała to zaraz dojdziemy do oceny to w ogóle jest warto podkreślić, że to jest kompletnie nowego i to też w Warszawie się tym bardzo chwalą, że w zasadzie podobny system obowiązuje w San Francisco jest mniejszy, bo był w Warszawie tutaj osią ma miejsce na walnym ma pieniądze na 30  000 miejsc parkingowych i to mniej więcej pokrywa się z liczbą miejsc parkingowych w strefie płatnego parkowania do tego będą dołożone kilka tysięcy miejsc parkingowych w 5 gminach podwarszawskich to są na pewno małżonki jest albo zrozum mnie niepokoi też nikt z winy żony z dużych miast takiego systemu nie wprowadziło być może także wysokość SA po uliczkach i że w ogóle nie tędy droga, by wskazywać kierowcom wolne miejsca parkingowe, a być może po prostu raczej droga jest taka, żeby wskazywać, że raczej nie warto wjeżdżać autem do centrum jej pokazywać raczej dym, gdy inne sposoby poruszania się nie ułatwiać parkowanie tylko ja trochę sobie, by na dno czy MAK to oznacza koszt 1 zdanie miałby być szeroko stosowane inaczej no podejrzewam, że już, że między nimi dlatego, że to jest jednak jednak coś nowego to znaczy ile ileś tam miast europejskich ma podobne aplikacje parkingowe, które kierują na parkingi podziemne korzystamy, by te miejsca parkingach podziemnych są wyliczone przy szlabanie traci samochód wjechał ile ile i wyjechał to wiadomo, jaki ile tam z miejsca, a tutaj może mieć informacje o każdym pojedynczym PiS-u takiego miejsca jest to nie słyszałem, a liczne parkingi podziemne w Warszawie, które są w centrum i są bardzo często nie zapełnione, bo płatne, ale to one będą w tym systemie one pierwotnie nasz pierwotnie w tym systemie ich nie będzie, dlatego że że pieniądze są na nami są naziemne tylko włącznie natomiast warszawscy urzędnicy zapewniają, że jak aplikacja broni i taki zresztą rychło też są strony to się w obronę aplikacja będzie otwarta każdy zarządca parkingu właściciel parkingu uczynić na szkodę przysłowiowe złote tarasy w centrum ktokolwiek, który będziemy będzie w stanie zebrać dane czy dane miejsce jest w danym momencie wolne 3 inne czy jest zajęte będzie mógł do tej do tej aplikacji przystąpić i chyba będę będzie na tym zależało mu to to jest to jednak będzie mieć coś fajnego, że rzeź, że będzie można dotrzeć do iluś tam potencjalny klient ZUS bowiem, że parkingi mają po 502 miejsc wolnych w ciągu dnia rano w rzeczywistym w ścisłym centrum Warszawy no to raczej tak, a on no i Anna Choszcz badacze mówią, że wygląda to jak na system bez VAT tak to 1 w ogóle się z taką zwrócić uwagę na to, że już w zasadzie miasta to nie powinny ułatwiać kierowcom przejazdu docent zachęca ta nie zachęcać go raczej zniechęcać masz rację tylko, że ja mam takie wrażenie brzmi tak to sobie tatuaż czy wyobrażają, że czasem i jeżeli np. będzie po południu dziś w hali do centrum Warszawy do teatru do kina gdziekolwiek, po czym wyjąć telefon poważną komplikację, iż nagle okaże, że to w zasadzie w pobliżu tego kina nie ma gdzie zaparkować tak jak dzisiaj będziemy tworzyli 20 minut w poszukiwaniu miejsca parkingowego to może to będzie zachęta do tego, żeby ten samochód został już dzisiaj metro albo albo walut z faszyzmem, czyli aplikacja może może spełniać się do euro nasi Czytelnicy zresztą wszyscy Czytelnicy komentują są tam propozycje od wczoraj bardzo często podnoszą taki argument, że to się skończył wyścigiem powolne miejsce to znaczy 5 kierowców zobaczy, że nie wiem pod pod dworcem centralnym jest jedno zielone miejsca, ale teraz też wymachiwali dowolne miejsce w naszych 2 pierwszych osób w obronie każdy z ideologią w nie rozwiąże wszystkich bolączek parkowania wszystkich nie rozwiąże tylko, że już, że właśnie mam wrażenie, że tak cieszą będzie to lepsza sytuacja niż tak dużych strat po prostu będzie miał więcej informacji dzisiaj, jakby dziś w referendum próbować dopasować do tego n p . na zimno ślepo na ile to ma kosztować w to ma kosztować 3 z tego z tego co pamiętam wasza dostała dofinansowanie w wysokości 17  000 000 zł dofinansowanie unijne dziś 18  000 000 za to za te pieniądze będzie w stanie zrobić 10  000 miejsc na trzecią wiosnę ziemia rolna o PIT za około 50  000 000 na opuszczoną wydajemy tyle pieniędzy na to, żeby zawiadomić kierowców, że są wolne miejsca parkingowe to jednak niepokoi, ale z drugiej strony czują się tak jeśli Warszawa za zainwestuje tak dużo pieniędzy system, gdzie kierujący kierowców do dowolnych sparingowych to może bym zwiększą werwą zacznie pilnować nielegalnego parkowania, żeby im się konkurencja nie zrobiła innymi słowy, żeby nie było także kierowcy parkują, gdzie bądź w poza systemem w Żabnie też za darmo to jeszcze nielegalnie to tylko tak, gdy uwaga na boku, a jeszcze przyjeżdża do Krakowa, który właśnie likwiduje swój system w BOR wprowadzał kierowców w błąd i działa nieprecyzyjnie mnie tutaj wskazuje na to NATO w miasto, więc niech mnie nie sprawdził się przy obsłudze pasów postojowych to tutaj powiesz dokładnie, o co tam w tym w Krakowie chodzi o tak naprawdę robią z innym tego rodzaju system naczyń tu mamy w tym momencie może nie jest specjalistą jeśli pomylę mama czuła się 2 możliwe sposoby na to jak jak określać dane miejsce parkingowe jest zajęta jest Wola czy możemy albo wsadzić w jezdni czujniki, które będzie sprawdzał czy na tym czujnikiem stoi samochód czynione to było w Krakowie właśnie tak było w Charkowie i drugi pomysł może po prostu powiesić kamery i tak kamera będzie będzie z kamer MEN będzie skanował to miejsce ten ten obszar, gdzie nie są miejsca parkingowe Jona powietrze czy miejsce jest zajęta, bo traktują ten pierwszy system i one w którymś, w której ciąć stał się nie do końca wydolny, dlatego że w Krakowie ściągnąłby wielu polskich miastach nie jest tak, że każde miejsce parkingowe jest osobno wydzielone czasami też strefa, a czasami te miejsca są właśnie przy ulica 3 przy chodniku i często jest tak że, że kierowcy stają w ślad owo nie takie trzeba nad 2 czujnikami albo także żaden czujniki nie łapie i w tym momencie, by robić problem bo, bo właśnie nie wiadomo ile miejsc zajętych ilość ktoś jedzie na informację, że tam jest wolne miejsca obejrzała mizerne na miejsce okazuje się, że również nie może, że nie może zaparkować, jeżeli aplikacja nie będzie skuteczna to znaczy nie będzie podawał prawdziwe informacje to żaden system jesień uginała się uważa Bartosz Piłat z Krakowa z właśnie tamtejszego zarządu dróg muł tłumaczy, że w tym przepisy nie pozwalają, by na pasach do parkowania pasów postojowych wyznaczać konkretne miejsca niż PiS jest parkowanie równoległe to po prostu to jest linia koniec niemożna ich tego dzielić i w efekcie nie można dokładnie określić, które to jest miejsce dla tego życzą sobie radzić radzić technologię jak lot Warszawa 2 albo 3 lata temu przeprowadziła taki pilotaż z obiema tymi technologiami to znaczy 1 na 1 poeta to były 2 parkingi 1 pod dworcem centralnym drugi na plac konstytucji w 1 miejscu był członkiem komisji był kamer okazuje się, że dobrze w Warszawie są zadowoleni z 1 i drugiego sposobu natomiast nie wykluczają, że nie narzucają, który z tych sposobów zostanie wybrany ten, który w, którym się bardziej sprawdzi operatorowi będzie wygrana może być kombinacja 1 i drugiego zobaczą w jeszcze mecz z Helsinek bardzo państwu dziękuję pan Tomasz rem tutaj pakowanie wiąże się z kilkoma praktycznymi problemami po pierwsze w centrum są ograniczenia czasowe przy czym w ścisłym centrum miasta maksymalny czas parkowania to 60 minut jednocześnie godzina parkowania kosztuje 4 EUR trzeba też często płaci za postój w sobotę, a w niektórych miejscach również w niedzielę w poza centrum samochód można zostawić na dłużej i opłata jest nieco niższą, ale nawet cen poza centrum miasta tam, gdzie nie ma opłat są ograniczenia czasowe najczęściej do 4 godzin nie dotyczy to oczywiście mieszkańców, którzy mają swoje pozwolenia poza tym jest sporo parkingów podziemnych parkingów park and Ride przy stacjach metra z kultura parkowania jest bardzo wysoka i nikt nawet nie pomyślał o parkowaniu na chodniku i tymi doniesieniami z Helsinek kończyły tę część analiz dziękuje ogromnie naszemu gościowi Jakub Dybalski z portalu transport publiczny Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: ANALIZY

Więcej podcastów tej audycji

POPULARNE

DOSTĘP PREMIUM

Z Dostępem Premium TOK FM odsłuchasz każdy podcast! Wybierz pakiet Aplikacja i WWW - słuchaj gdzie chcesz i kiedy chcesz!

Kup teraz

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA