REKLAMA

Michał Borczuch: "Kino moralnego niepokoju" to spektakl o wyobcowaniu

Kultura Osobista
Data emisji:
2019-04-23 19:00
Audycja:
Czas trwania:
25:23 min.
Udostępnij:

Gościem Marty Perchuć- Burzyńskiej jest Michał Borczuch reżyser teatralny, rozmowa dotyczy pracy nad spektaklem "Kino moralnego niepokoju", którego premiera 25 kwietnia w Teatrze Nowym w Warszawie. Rozwiń »

Michał Borczuch: "Czuję zmęczenie polityką. Chcę się zająć obserwowaniem rzeczywistości wokół nas, tej najbardziej codziennej, to co mnie interesuje to ludzie i ich postawy wobec rzeczywistości" Zwiń «

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
już w najbliższy czwartek 25 kwietnia w nowym teatrze w Warszawie premiera spektaklu kino moralnego niepokoju w reżyserii Michała Borczucha, który dzisiaj gościem kultura osobista witam serdecznie i reżyserem kino moralnego niepokoju w nazwa dobrze znana, ale kino moralnego niepokoju w teatrze skojarzenie nasuwa sporo i różnych, że jesteśmy jeszcze przed premierą w teren i nas wszystkich podpisuje się tutaj również pod słuchaczami Radia TOK FM spektakl widziałeś tylko tym Rozwiń » musisz krok po kroku wszystko nam wyjaśnić spektakl, który tym razem realizujesz ma 2 podstawowe źródła inspiracji pewną książkę napisaną w 19 wieku i firmy, które polskie kino naznaczyły wyjątkowy sposób Walden, czyli życie w lesie Henry ego Davida Toro 1 z najsłynniejszych transcendentalna stów oraz kino moralnego niepokoju szczególnie firmy Krzysztofa Kieślowskiego i Andrzeja Wajdy powiedz co łączy i co położne w teatrze dziewiętnastowieczny manifest ożyciu prostym i życiu w zgodzie z naturą oraz kino lat siedemdziesiątych i 80 tak to, że poczuję, iż szukałem takiego materiału do drogi do pracy w nowym teatrze wreszcie się specyficzna ze zwyżką na zestaw aktorów tam na pewno też takie Nolan miał miejsce tego teatru na mapie Warszawy czy nawet Mokotowa w pewnym momencie miał coś takiego, że to czym wracać do kina polskiego z lat siedemdziesiątych osiemdziesiątych coś nawiązał z takim z zauważeniem jak coś takiego podobieństwa być może momentu historycznego albo albo albo próby sprawdzenia na ile ten moment trudno nam na ile to co się dookoła mówi jest faktycznie podobny podobne zdanie, że tak podobne nie jest to zobaczenie tych filmów na szczęście miałem do czynienia w polityce teraz jeszcze jeszcze o tym od tej inspiracji i -li teraz jak szukających materiał na spektakl być rycerzem NATO kina i wydają się, jakby ciekawe rzeczy, że to jest po prostu jakiś bardzo egzystencjalne czyli, czyli coś takiego co tak naprawdę ja lubię w teatrze Kos jest on się pojawił tędy dużo dużo wcześniej ten pomysł na nałożyć na to rodzina taką opowieść faktycznie o szukaniu takiego spokoju bez ludzi z kimś takim odcięciu od cywilizacji i odcięciu od kultury o takiej potrzebie nie mniej nie tylko właściciel takiej potrzeby znalezienia coś takiego azylu w w świecie, a tych spisane w połowie połowie dziewiętnastego wieku w Ameryce, która się rozwija, a więc wyobraźmy sobie że, gdyby to założył w naszych czasach w naszym świecie to ta potrzeba ucieczki od społeczeństwa nie byłaby jeszcze silniejsza z, ale interesowało mnie też inni interesują interesuje mnie też temat po prostu samotności samotności człowieka oraz niebo kino moralnego niepokoju, czyli przede wszystkim człowiek kontra władza człowieka jego moralne wybory nie zawsze słuszne to idealiści mieszają się z konformizmu sami, ale właśnie dojmujące w tym tych bohaterach jest przede wszystkim to, o czym mówisz, czyli samotność samotny jest także bohaterek książki, czyli Henry David Toro symbol amerykańskiego indywidualizmu tak to spektakl w dużej mierze właśnie o o pewnym rodzajem wyobcowanie czy o samotności z wyboru i wyobcowanie jeśli, choć raz do kina moralnego niepokoju to my tutaj z takim w takim poszło o poszukiwaniu takiego jak jakieś od początku tego u tego łącznika naj naj bardziej skupiliśmy się na amatorzy Kieślowskiego innego bohaterze Filipie muszą tylko jak pamiętamy film, którego pasją i Stali się kamera i kręcenie rzeczywistości flagą otacza i to on nagle zaczyna go automatyczny nie tylko jak odcinać od społeczeństwa z obco w naszym społeczeństwie, ale też bezpośrednio wpływa na jego życie IT i domowej zawodowe gościł też coś zaczyna jakoś się rozpadać się cały ten łącznik z Torą prawda za rzeczy jest jakby człowiek w przypadku Szadku Toro jest człowiek z siekierą, a w przypadku amatora jest człowiek z kamerą i taki wyobcowany bohaterów mamy 2 w spektaklu i wyzwaniach i pierwszy moment, kiedy dotyczy jedynie z kina moralnego niepokoju, a drugi z sali wraz z lasu po drugiej z lasu tak drugi jest las część spotykali butach dziś spotykają na scenie tak oni się spotykają na scenie Alanis spotykają też serwis sekwencji, która z ZUS w takim jakimś ciągu sekwencji w tym tak też poznajemy innych ludzi ludzi, którzy coś, czego poszukują jakiejś ścieżki poszukują jakiejś takiej drogi, która pozwoli im wyrwać się z pewnego po prostu trybów w tym tak naprawdę utknęli i to niezależnie od jak po 3 o mocy od tego czy ludzie młodzi trzęsą ludzie już dojrzali czy Stasina kajakarzy z jakimś takim podobnym momencie takiego niepokoju co dalej co teraz jak zrobić ze swoim życiem jak z tego, że jak to życie z bycia kimś pełniejsze bardziej wartościowe albo jak żyć spokojnie jak żyć uważniej teraz jakby te wątki takie tak jest społeczna, ale też właśnie jakiś egzystencjalny przecinają nam ten dwójka bohaterów 1 z kamerą drugi trzecie roku nawiązanie do współczesności to myślę że, żeby rzecz, że bardzo dużo znaczy, jakby stał za Zając zawsze precjoza spektaklem staram się go osadzać, jakby w miejscu, w którym pracujemy w momencie, w którym pracujemy w czy tutaj jest tak dużo polityki myślę, że nie na razie nie no to jeszcze jesteśmy jak rozmawiamy jesteśmy jeszcze próbach jesteśmy jeszcze w próbach, bo chyba jest już jest już jakieś takie zmęczenie polityką czy przynajmniej 3 takie zmęczenie polityką chcemy ich cel chcemy się też zająć się na Sejm obserwowanie jak gry po prostu rzeczywistość wokół nas też czasem takie najbardziej najbardziej codziennej na przeciętnym to co mnie interesuje to to ludzie ich postawy wobec rzeczywistości, lecz bohaterowie, których fundusz też byli zmęczeni pewien sposób polityką może bardziej nawet zmęczeni społeczeństwem non est to też zależy od jutra zaś zależą od reżysera, bo faktycznie u Kieślowskiego jest tak inflacji w Niemczech matki Boskiej jakiś taki tak tak koło w inspirującą, a może też momentami jakąś wspólną wspólną perspektywę widza, bo faktycznie auto Kieślowskiego czuje się coś takiego, że ta polityka tam jest ta władza tam jestem ten tt takie tematy walki z tą władzą strzału temat cenzury jest tak, by tak dalej się, ale jednak widzę, że tak naprawdę interesuje go obserwowanie z ludzi w tym momencie, ale też czy też bohaterów, którzy dziś są tym przewodzi co one i to rzeczywistością polityczną i tak społeczno-politycznej fakt, że jak już szukają jakiegoś ujścia w jakiegoś ujścia nawet jakby kosztem właśnie rodzinne czy ty czy kosztem czy kosztem karierę szukają szukają czegoś co pozwoli im g jest znowu uważam, że bohater amatora Kieślowskiego czy szukały czegoś co znowu pozwoli im na jakieś takie głębsze poznanie siebie zrozumienie siebie po co jestem co robię kim jestem dziś właśnie jak ten egzystencjalny co trwa zacząłem którymi zainteresował w takim w ogóle w tym haśle kino moralnego niepokoju, bo to jest dobre jest nadzieja Lulu Clubie to lubi lub loggie ten tytuł mówią spektaklu, bo lubię, że w tym tytule pojawia się słowo kino lubisz pojawia się mimo moralny niepokój, choć jak rozmawiam z wielu z rozmów rozmawiamy nie mieliśmy i spotkaniem na próbach z Skrzyszowa Zan zamorskim 8 spotkań z Tadeuszem Sobolewskim pan takich w taki właśnie rozmowa w oknie tego czasu Toruń ludzie, którzy to przeżyli nie lubią tego określenia z czymś takim sceptyczny w ogóle stosunek do tego o trzeciego ruchu co znaczy, jakby czuły przy użyciu nazwa jest czymś sztucznym tak naprawdę wobec tego co w tym czasie powstawało w Polsce też jak też jakoś tak klasyfikując czasem nieuczciwie pewne rzeczy do nas szczególnie interesuje, bo też jak nie robimy adaptacji w tym spektaklu Nieroda nie robimy adaptacji zakres żadnego z ze scenariuszem, więc jak wybudujemy jakiś taki swoje swoje kino moralnego niepokoju w teatrze właśnie kino teatrze mają mnóstwo części wspólnych, ale też różnica RR czy szukasz w swoim spektaklu filmowego wymiaru teatru i teatralnego wymiaru w Chinach to takie wstępne pytanie o stronę formalną spektaklu, którego jeszcze nikt nie wie co myślę, że to pierwsze bardziej co znaczy jak widzieli mnie interesuje nas jak i jak jakąś jakąś taką filmową film nowości na nadać tej takiej trudnej sytuacji, jaką jest scena teatralna prawda, bo to nie jest ani kadr filmowy czy decyzje co coś z, a zwłaszcza w nowym teatrze, gdzie indziej nie mamy tych klasycznych tradycyjnych portali sceny ani to nie jest jakaś gra kompletnie otwarta przestrzeń, w której można myśleć faktycznie wieloma wieloma planami w związku z tym też nowości trzeba szukać w czymś innym w teatrze i Trofimowa 810 szukać także kondycja sektora wręcz jak ci aktorzy przed przenoszą te historie, o których opowiadamy na scenę faktu znaczek na ile oni na najlepsze są właśnie pewne firmowe na skróty 3 filmowe czy rzecz, jaka się ponad dekadą rząd, choć już konwencja grania filmowego, ale też coś takiego Najder wesoło analitycy są takie tematy stricte teatralna scena staram się żyje się starannie oczyścić z takich teatralnych scen na alarm, ale scena jest sceną w pewnym momencie też też historię, bo gdzieś do czegoś takiego zmierzamy o, nic więc to jest już jest jest coś im to to kino w teatrze jest miejsc jest ciekawym wyzwaniem, bo uczy się, czego tak też tłumacząc, że z słuchaczom może ktoś się dziwić moja się tak jakoś z tym materiałem, ale z innym tyskim teatrze za chwilę rozmawiamy o tym, wiedzieć co innego ma twarz zaś ma też o tym rozmawiamy godzinę chodzimy w Zatorze, żeby kino kino w teatrze nie nie mam namyśli projekcji prawda ich usunięcia nie chodzi o to, żeby to, żeby puścić projekcje w oczy powiedzieć coś poprzez kamerę wygrali raz, że tylko tyle tylko jak przenieść taki język tylną chropowatość języka filmowego to do teatru jak przynosili Michał Borczuch język ten kina do teatru o tym, przekonają się wszyscy, którzy wybiorą się do nowego teatru w Warszawie już 25 kwietnia premiera spektaklu kino moralnego niepokoju na scenie Bartosz bielenia Dominika Biernat Marek Kalita maja Ostaszewska Ewelina Pankowska Piotr Polak Jacek poniedziałek Eliza Rec Tal i Krzysztof Zarzecki my zaś wracamy do naszej rozmowy teraz czas informacje w radiu TOK FM dobry wieczór raz jeszcze przed mikrofonem Marta Perchuć Burzyńska gościem kultura osobista jest dzisiaj Michał Borczuch, którego najnowszy spektakl kino moralnego niepokoju będzie miał premierę w nowym teatrze w Warszawie już w najbliższy czwartek wciągnięcie do kina i do filmów w filmie nie tak dawno zadebiutowałeś warany miską do i wg wielu osób wzburzyła się filmowe status quo pokazującej zupełnie nowego filmową fantazji mieszankę stylów i sposobów opowiadania o dobry wieczór no tak to tym kim jestem feministką jak zacząć o tym, o czym rozmawiać z morza odpowiedz rezerw co łączy się tym filmie, bo to jest ważne łączysz fikcyjną przypowieść o rodzicach, którzy chcą złożyć w ofierze własne dziecko i dokumentalną obserwację autystycznych podopiecznych pracujących na farmie życia tak naprawdę 2 oddzielne opowieści mogłyby z tego być, a jest ósmą przepraw no tak wynika chyba też właśnie jakiś taki przekorny mojej torze chciałem zrobić film, który w końcu powstał, w których w końcu możemy mu mama możemy oglądać w Chinach może nie mnie nie wszędzie nie zawsze, ale ona jest inna w kinie w tym momencie to co wynika z tego, że już za rzeź zawsze chciałem zrobić no oczywiście gminną inną rzeczą jest jest ukraiński jest kwestia kwestia tematu który, który po prostu się tutaj pojawił się nagle z 1 strony zaś właśnie taka taka część zmienna jak najbardziej dokumentalna tego filmu, czyli obserwacja faktycznie dorosłych uczestników, z którymi wcześniej pracował też mężczyźni weszli pracowałem przez przeżył przy spektaklu teatralnym w Krakowie właśnie nowej wtedy ta praca była też jakimś takim niesamowitym spotkaniem z jakąś zupełnie jako tajemniczy tajemniczą grupą, o czym się, jakby z takim mojej mojej perspektywy z osobą, która jak duży wpły w funkcjonuje funkcjonuje powietrznego w pełni normalnie w społeczeństwie, a tor im się czasem tak wydaje jej to było jakieś takie spotkanie bez nich też o tym, swój film nam się dużo rzeczy wydanie danych, a ta normalność jest też wzięta chyba cud w strefach dosadnie dokłada do dokładnie, by nie, żeby prace jeszcze w tym nas na spektakl okazał się właśnie takim przed przesuwaniem granic reżim przesuwaniu granic czy faktycznie zaczęliśmy się tak zastanawiam się mocno zastanawiać mówią sobie w reaktorach dziś ludzie są mi się ten autyzm zaczyna co nie znaczy, kiedy jego jakiś mężczyzna, że zachowania, które się wydaje normalne przestają być na normalne, kiedy my jesteśmy artystycznie w zależności od takich sytuacji tak to i t d. i teraz w gruncie rzeczy, jakby w tym temacie okres tworzenia dziecko w ofierze Rosji jeśli włączy się tak jak to robi się zmienia, więc na młodzież, żeby presja niż ideologii czy to będzie jakaś teologia czy będzie jakiś powód religijny złożenia dziecko wywrzeć jakiś ideologiczny to jakby tych powodów nie odsłaniamy oto nagle jakby sam ten gest Jezus zostaje dla mnie nowość tak tak tak obnażony z tego z tego też takiego biblijnego DVD biblijnego oznaczenia inni i czym się staje graczy staje się czymś Ruta brutalnym, ale staje się właśnie też czym się autystycznym to znaczy czym się czymś niepokojącym jeszcze inaczej niż tylko tym, że zabijamy człowieka niepokojącym nie zrozumiałem też naraz nie pełno przypowieść o rodzicach składający dziecko w ofierze zbliża nas oczywiście tak jak już powiedziałem do biblijnej opowieści o Abrahamie i o Iraku, ale tak naprawdę każdy obejrzy tę historię przez pryzmat tego co jemu jest największe i zada sobie takie pytania, jakie tylko będzie chciał tych zadań Jeż pytanie dotyczące, czego co ty chcesz zrozumieć co chciał ich jak ja próbuję próbuję zrozumieć, gdzie w naszym świecie znany jest jest granica pomiędzy rzeczywistością fantazją i to w pewnym momencie też jak bardzo wyraźnie w tym filmie o tym, mówimy więcej to, że ten film jest właśnie taką hybrydą materiałów dokumentalnych z takim mistrzem fragmentami fikcji i fabuły drzewo o tym, świadczy też graczom takim takim eksperymencie z rzeczywistością i eksperymencie z z fantazją tak powiedzieć o tej fantazji, ale twój bohater w filmie mówi coś takiego, że już że, że jak ja wywnioskowałem, że z tego, że ta opowieść właśnie usankcjonowane w marzeniach to, że nie mamy narzędzi czasami fikcję wprowadziła w życie tak, ale wręcz Michał i bo ja mam takie wrażenie po obejrzeniu filmu, że to w ogóle otwierasz przestrzenie, których się nie otwiera miał takie poczucie, że to wszedł strach do takiego sezamu naszych emocji ten film to świetnie, bo po wejściu trzeba robić filmy to o to, żeby coś otworzyć w realiach fikcja pomieszanej z rzeczywistością historia rodziców dziecka jest wymyślona jest fabularyzowana życie podopiecznych z farmy życia to jest zapis autentycznych tak zdarzeń, chociaż tutaj też same pewnego rodzaju inscenizacje artystycznie podopieczni nikt nie chce być bawią się, ale no i bawią się w kręcenie filmu no tak Solnym miastem w pewnym momencie też, że te tutaj musi być dzisiaj więcej pracy nad tym filmem tanie, żeby ta praca faktycznie miał takie tam tory 11 taki dokumentalne ale, żeby dokumentalny poprzez film dokumentalny robi się różnie o tym, że nie mam pojęcia MO, bo to jest mój debiut, ale z niej, że to dobry zwyczaj cięcia skrzydła po proszek do obserwacji różnych sytuacji, które się na bieżąco zdarzała, ale też, która na bieżąco były prezydent gdzieś tak jak byli, a aranżowane tak właśnie moje pytanie też jak ci artystycznie bohaterowie filmu weszli w tę fikcyjną historię od przystani i częściowo akcyzy jest jest 1 scena, która pokazuje nam też taka scena narady właśnie tych mieszkańców farmy życia, a tych płyt osób od osób z autyzmem, gdzie tak naprawdę pewne takie podstawowe informacje co do fabuły są przez nich w właściwie improwizacji i w improwizacji i jezior rozbraja Anety znaczy jest tam i jakaś taka próba 3 z nich zrobione jak nakreślenia, jakby nie wiem bohaterów relacje pomiędzy bohaterami tak wpływa wpływania na bohaterów i my i wydają się, żeby to było takie dla nich naj naj najciekawsze było dla nich ościeża do matek ofiar w ogóle nie interesował służy złożenie dziecko wieziono nas interesować rodzina interesowali się rodzina relacje w rodzinie i oni na tym bardzo dużo mówili bardzo dużo na ten temat czy też improwizowali zna materiale, który ostatecznie też nie nie wszedł do filmu, ale tak naprawdę tam ta praca odbywa się jednak niezależnie nad tymi 2 wątkami film to znaczy ten ten efekt efekt spotkania w dużej mierze wynika z tego jak izba czoło jak by jak ratowano Tuska też montowała ten czyn ten film z synem w wiele sytuacji podczas prac nad filmem wydarzył się przypadkowo sytuacji, która może ten film skręcały w jakąś inną kierowały jakąś inną stronę niż niż przewidywano marsz było dużo takich rzeczy i one oczywiście wynikały przede wszystkim no tak tak tak tak tak tak też to praca była zaplanowana, bo na poziom wynikały ze spotkania aktorów profesjonalnych Krzyśka Zarzeckiego Dominiki Biernat Pawła zmagały właśnie z tym jak torami w tym momencie go nie profesjonalnymi, ale mnie mieszkańcami farmy życia i tej naj naj naj więcej sytuacji takich nie przewidywała nic nie nieprzewidzianych w scenariuszu wynikało z tego były też takie zdarzenia, którego bezpośrednio w bardzo mocno wpłynęły na cały scenariusz tak jest takie zdarzenia dziwne jak totalnie jakieś racjonalne, gdyż jak i zachowania reakcji momenty czarnych, które potem były okazy okazywało się właśnie wśród poczuł podczas montażu, że rząd w zaległym jakiś mega interesując się też jak mówią przecież jak po tej sytuacji, w których w, której o tej porze o tym jak i kondycji opowieści że, że trzeba było zań zaraz za tymi momentami iść czasem niemającego tak do końca materiału czym czymś czym wypełnić tę opowieść o montaż tak już montażu tak mówię mu wierzą montażu, ale zdecydowaliśmy się też właśnie na takie montaż tego pozwoli jak najwięcej w dacie czas czasem oczywiście kosztem jakiś takiej klarowności przyczynowo-skutkowej, ale 1 taki montaż z reguły pozwoli tak emocjonalnie jak i jak najpełniej emocjonalnie opowiedzieć to co nam się udało jak by zaobserwować podczas prac w duecie jest także zaczną się robić w filtrach czymś innym, a w rezultacie wyszedł film o czymś jeszcze inne tak tak, ale tak się chyba tak siła często zdarza no chyba, że ma się taki za zmiksowane scenariusz, a ja tutaj akurat w tej kwestii w tej pracy przez suszę Przymierze byłaby świetna, że już mieliśmy mało pieniędzy mieliśmy jakiś taki komfort czy pracy w niewielkim gronie ekipy tej ekipy filmowej co oczywiście potem jakby też odbija Nana na jakości pewnych pewnych rzeczy już, ale 1, ale jednak ta praca była taką pracą naprawdę bardzo spokojną i takim takim naprawdę z takim wspierającym gronie więc, więc mogą też sobie pozwolić po prostu na to, że pewne rzeczy ze scenariusza na wasze rzeźby, żeby ten scenariusz jak już na starcie był na tyle otwarty, że on mu różne strony z skręcić w twojej artystycznie bohaterowie już widzieli film tak dzielnie idzie w reakcji dzień dzieli w Krakowie pokazaliśmy film podczas polskiej komedii noc w większości byli zachwyceni to znaczy, jakby oni są one ani oni się z dna tak tak tak jak w przypadku spektaklu, który zrobiliśmy tak tak w przypadku tego filmu oni się po prostu potrafi ucieszyć tym, że przestał nagle też na niczym się z tym, że wziął pod uwagę, że na weselu u z aktorami, którzy są na ekranie na dużym ekranie jest w kinie, ale też rozmawialiśmy trochę o tym co wyciągają z tych historii toczy się byłaby jakaś taka sytuacja na górne na na gorąco po projekcji MSW trudno powiedzieć najeżona jest jakaś spontaniczna czy może jakaś taka bezpośrednia w ocenie tak chciały rozmawiać z nimi tak jakoś nas pokona spokojnie jakimś innym kontekście w rozmowie z ChRL terapeutami również tak tak tegoż wpłynęło na ich zachowanie ich postrzegając RM boreliozy ostrożny z tym właśnie na innej, jakby teka teka teka aż sztuka na wasz w zasadzie jednorazowa jest już w stanie wpływać tu wpływać 13 stycznia jak dobrze jak wiemy od terapeutki, która z nimi pracujesz i która też, jakbym pracowała z nami przez firmę i przy spektaklu, że to jest na pewno dla tych grup w jakości jakaś jakaś taka przygoda, którym czegoś w życiu nie zdarza i to jest taka przygoda dla ryb no po prostu pozytywna przygoda na grze coś co coś coś co angażuje inaczej niż wszystko to, czego się jak muszą nauczyć ziemię, żeby móc normalnie funkcjonować inaczej funkcjonować w społeczeństwie to normalnie w sensie takim jak my byśmy chcieli go nie funkcjonowali zbyt często pracujesz w swoich spektaklach teraz również firmie z osobami wykluczonymi albo administrującym nad przepaścią wykluczenie z artystami z niewielu z niewidomymi także pracować z dziećmi z Wielkopolskiego Szamocina otwiera się w ten sposób, że taką nową przestrzeń dialogu czy ktoś takie poczucie, że teatr zostańmy przy teatrze zaczęliśmy od teatru zostanie przy teatrze stał się takim zjawiskiem z zastanymi właśnie potrzebuje takiej świeżości i właśnie to otwarcie może mu dostarczyć myślę, że tak nadzieja i raz ja zacząłem pracować z takimi grupami, o których mówisz po prostu czy czyni nas nazwijmy to miasto też go ludźmi kompletnie spoza teatru i ludźmi, którzy go proszek nie mają takiego wyobrażenia, że teraz chcą grać w teatrze na scenie być aktorem aktorką nie nie nie ma nie mają w ogóle, by takich marzeń z ludźmi, którzy nie mają, gdzie dziennie to możemy jakoś, jaki był Antoni przyjeżdżamy tel być może przez wiele wiele lat nie mieli nic wspólnego właśnie z teatrem i ja za część takich miejsc takimi ludźmi pracować właśnie we właśnie, dlatego że stanąć poczułem jak już tak już wcześniej nie bierze coś, czego Klaus klaustrofobię w teatrze tego okraść hotel nurtu duchota tak jakby wynikające z wynikającą z tego, że tak, więc siedzimy sobie jak już takich z mniej lub bardziej bezpieczne w gronach w salach prób z chwilą wzajemnej adoracji w kręgach wzajemnej adoracji i w zasadzie jego bardzo szybko o euro ale, a już go, robiąc spektakl bardzo szybko zapominamy o tym z co jest na zewnątrz tego teatru co się dzieje na ulicy, jaka jest i to i to i to w interesach już taki problem, który się ciągle ktoś, kto musi jakoś tak ciągle pojawiać w pracy tak to znaczy jak na ile czy faktycznie takie takie dziś zaangażowanie się w sztukę bez takiego jak coś mocnego mocnego kontekstu czy czegoś takiego wzięcia generalnego o grze dla realnej takiej zdobyczy polegający właśnie na takim połączeniu się z rzeczywistością czy 33 Thomas częstsza niż jest ono jednak czy bez takiego łączenia się na pewnym nauczyć się na MO sobie, że czas mam takie taką wątpliwość czy liczy czy to jest ma sens łączenie z wyłączeniem, a my znamy nad tym czy przy takim właśnie teraz trybem bez takiego połączenia czy taki temat, ale mówią sobie czy taki temat, który po prostu jak też Maurera realizuje jakąś fantazje reżysera poprzez np. tekst Szekspira czy tak i tak masz ma sens, ale czasu moje takie zmiany mają męscy obiektywne, a perspektywa, w której jest czy wynika, że nie ma sensu w ekran o sens takich dystansach również sens zmian po kruchym rozmawiam cel kulturze osobistej jeszcze raz powtórzę 25 kwietnia, czyli już w najbliższy czwartek w nowym teatrze w Warszawie kino moralnego niepokoju, a pokaz waranów z Komodo, czyli filmu Michała Borczucha już jutro dwudziesty 30 w warszawskim CSW, a ty wiesz, że wesprę komoda zamknięto na rok tak właśnie czytam od Rosjan ze względu na warany tak, żeby chronić dokładny i ja w tym wyczuwa jakąś symbolikę i dziękuję ci bardzo, więc realnie lub do usłyszenia Marta Perchuć-Burzyńska czas na informacje w radiu TOK FM Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: KULTURA OSOBISTA

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Słuchaj podcastów TOK FM bez reklam. Wybierz pakiet "Aplikacja i WWW" i zabierz TOK FM na wakacje!

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA