REKLAMA

Francuski lew motoryzacyjny po II Wojnie Światowej.

Data emisji:
2019-04-27 12:30
Audycja:
Zmotoryzowani
Prowadzący:
Czas trwania:
27:23 min.
Udostępnij:

Peugeot przez sześć powojennych lat, produkował jeden model samochodu. Jaki? Całkiem dobrze znany.

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Krzysztof Woźniak przed mikrofonem zmotoryzowani studio oczywiście Jerzy Lemański narodowe muzeum techniki dzień dobry panie Jerzy, gdzie w panu dzień dobry państwu bardzo rano za nami jest citroen za nami jest to by wypadało francuskiej notował tego rywala i inżyniera powie mamy dla wysp roboty, bo Francuzi dużo produkowali równie łagodny zjazd uwielbiali motoryzacji uwielbiają motoryzację mają tych Marek trochę mieli, więc Peugeot Kazio po przerwami teraz tym, że Peugeot Rozwiń » jedzie ZST w samych na 2 najwyższa półka prawda jeśli chodzi o popularne, zanim bierze jeśli chodzi o i jakoś do samochodu natomiast jeśli chodzi o popularnych Peugeot jedno to mniej więcej ten sam poziom często przez panie szczególnie te 2 samochody w ogóle są mylone natomiast przed wojną wyglądało towarzyskie inaczej w tym w ogóle pełno jest chyba naj z 1 z najstarszych firm motoryzacyjnych, dlatego że sięga czasów, kiedy jest motoryzacja w ogóle nie było podobnie jak opel oraz aby prawda już mówiliśmy sobie te zakłady powstały tam 1800 sześćdziesiątym drugi roku tam zrobiono maszynę doszycia PS, bo jest dystansu do tych z roku 1800 dziesiąty, tak więc że będziemy robić jak i zakłady mechaniczne podejrzanego, bo tam prymitywną tokarki mieli zakłady kas można je panu o nazwisku Peugeot takie taki zakład otworzy i zakłady sobie funkcjonowały potem tak jak wiele tego typu zakładów były produkowane rowery jednak dopiero potem samochody, choć jestem dość wcześnie, bo w 1800 dziewięćdziesiątym pierwsze roku pojawił się pierwszy samochód o prawo miał takie umiarkowane sukcesy sportowe umiarkowaną sprzedawca z aktywów ci nie zawsze tego zamordyzm Reno był potępił plantacji jest w cieniu citroena szczególnie, gdy pensji jest Andres i tra umie się tą wielką reklamę na wieży Eiffla NKW pozwolił na to ktoś mu pozwoli wystawiona jest obowiązany zapłacić jak po, chociaż peugeoty za co wpłacił i płaski do dzisiaj zaraz sobie o tym, powiemy Bóg po wojnie bardziej Reno kojarzy nam się z takimi autami dla ludu prawda jak najbardziej kojarzy na placu boju absolutnie nie w ogóle mówiliśmy sobie oto, że ludzie na nie preferował tego typu samochodów o VAT wolą samochody eleganckie bardziej wysublimowane trochę większe niźli dopóki on żył właściwie takie małe grono się nie pojawiła na rynku nocne z PiS chciał wykorzystać tę lukę po tych obie były produkowane w jako te mniejsze samochody, ponieważ tę większą lukę tych większych samochodów zajął segment większych samochodów za nie znają ludzi Reno ze swoimi samochodami, chociaż dostrzegał Reno że, tym bardziej takie dostępne są tańsze samochody mogą mieć duży popyt jest za to sprzedawać je wskoczył i tak już naprawdę na poważnie z nr. 201 był to niewielki samochodzik z silnikiem tam Dudek samochód podobno to, że do fiata 508, tyle że miał bardzo dużo się bez tułowia 508 miał małą szybę natomiast wjazd jest Peugeot 201 miał dużą taką szybę tylną duży bagażnik dosyć kufer stół po prostu, bo jak 508 miał w bólu kufer z tyłu, ale dojście było od wewnątrz Novum dostało kanap odkryli natomiast oczywiście, że ten kufer był otwierany już prawie klas dramatyczny bagaż tak klasycznego jak inni uznają likwidację kufer dopiero było było około 2 po tutaj w tym przypadku zdobywał wiedzę to zwyżka cen to był ten sam układ, jaki w Europie pojawił się w latach sześćdziesiątych jeśli chodzi o samochody duże państwo japońskie i w latach dziewięćdziesiątych jeśli chodzi o samochody koreańskie Otóż ja tego nie pamięta Malagi opowiada, że w latach sześćdziesiątych samochody japońskie był uważany jako jednorazówki samo jednorazówki samochody, które się szybko popsują rozesłał nic niewarte tanie, ale ale, gdyby budowa mostu na kiepskie w samochodów japońskich rozkwit lata dziewięćdziesiąte, a vis, a trzeci rok mazda wspaniała i 8 Toyota też znaleźć kraje do przodu i teraz są synonimem jakości i to samo było z Koreańczykami co już państwo zapewne pamiętacie w latach dziewięćdziesiątych taki jak najbliżej Hyundai w pomyłce jakiś tandem te samochody one kolidowały one się psuł i to ich gubi się w oku inne auto prawda do spółki półfinał, a potem się okazało, że w latach na przełomie 19 dwudziestego jest tego pierwszego jak na początku 2001 . wieku firma zrobiła tak gigantyczny postęp z szacunkiem dla nich mały Rudy Śląskiej nauczyły się po prostu jest tym bardziej że właściwie to jest trochę banał g mały ruch troski, bo tak naprawdę to, więc zyski to sąd jak dla koreańskiej prawda projekty europejskie narody GMO temat w każdym razie to nie jest nowość i tę samą politykę przyjął po okresie międzywojennym on produkował samochody dosyć tanie, ale popularne i te samochody coraz lepszą miały jakość, więc ta sama kolej rzeczy w tym jej taka ciekawa rzecz jest zatem Boże model peugeota 201 Waśkiewicz Sękowski państwu powiem, bo w to jest pierwszy model peugeota, który ma 0 w środku 0 w środku tak 201, a w nazwie tak żal, że 0 ma w środku w kabinie nic nas w chmurach inż. Tylicz 0 w środku tak jak trzeba jeszcze 1 jej od tego czasu do dziś jak po euro jest konsekwentny jak nie jest zwolennikiem numer nowego oznaczania samochodów tak jak robi to firma BMW powiedz volvo czy psy czy właśnie Peugeot miał wolę te nazwy, ale niektórzy po prostu tak się przyzwyczaili chwała za to, że po jest konsekwentnie lub konsekwencje motoryzacja pan od relacji pana to doskonale wie więcej od samego początku Kazio uznał, że pierwsza setka będzie oznaczała rozmiar samochodu druga liga będzie zawsze niezależnie 0, a trzecia wygra będzie oznaczała kolejną generację samochodu i tak jest dzisiaj kończyły się skończą testy Trybuś 208 prawda jest co może będzie 000000 tora to są Dudy podwójnie zaraz oznaczone dla samochodów z tymi innymi z drzwiami otwieranymi czytamy w ich zdaniem Danuty powiększony model to może trzeba będzie jedynkę z morza jest Rafał Górak Henry Ford zaraz odda Wedla, ale skończyły to trudne rywale musieli rozwiązać mówi alfabet jak tu od, a model 201 tutaj Peugeot sobie zastrzyk proszę państwa zastrzegł sobie to 0 i on płaci dzisiaj na 0 w środku jest zastrzeżony i po co roku za to uiszcza opłaty jest nie można żadnej innej firmie nie wolno umieszczać samochodu nas do samochodu zerem w środku przekonała się o tym nie tylko Polska, bo chcieliśmy z Rogala pewnie w bazie widział zdał pan powie wyraźnie wykonał, bo przecież Ferrari nie wiedzieć czemu to w Ferrari było i przekonał się Warszawa przekonał się porusza prawda wiele znaczy się na bagnie Warszawa sala tym przypadku pani zdewastowana była łaskawa widzieć w minione zostało na liście 23 przekonała się po średniej, które miało swój model 901, a potem na jej Sylwester znad Niemna zgodnie z Sanoka realiów konferencji w 400 stron internetowych prawda nie ruszał z ręki dlatego, że to samochód, który kompletnie nie zagrażał peugeotowi jeśli chodzi o rynki zagraniczne nigdy żadnej syrenki sprzedaliśmy za 2 AZS, by nie za garażami w terminie zobowiązań ten rodzaj samochodu i dlatego to jest zły czy zgadzamy się pani Zofia z tak uważam też powodem było głosów po raz z drugiej strony poruszały też do mnie Porsche coś tam robiło takiego bardziej, że tak powiem nazwał zginąć musiało się wydawać was stała się musiałam go jak też czasami, że takie bzdury to mówili o tym, że po wygrał w proces sądowy z BPS trojga SA musiało zmienić nie grożą grzecznie kulturalnie, ale stanowczo poprosił o wygranej FSO wiedziała, że nie ma żadnych szans zresztą czy to ma takie wielkie znaczenie nie ma słowa dobrze wieje, a druga taka z jego Bosko Otóż ten samochód Peugeot 201 miał starosta w osi takimi, więc jak dobre samochody niż 247 to jest dobry rozstaw osi duży dosyć dziś jest samowoli oznaczałoby to bardzo dużo miejsca na wyjazdach niż samochody tak jest z takim rozstawem osi miał stosunkowo niewiele miejsca, bo inaczej te wszystkie walory ergonomiczne augustowski bat Baidu potem były one wyścigowy zaprojektowany, ale Peugeot 201 imponował dużą i ilością miejsca w środku, dlaczego dlatego, że stare samochody bardzo dużo tracimy miejsca z tego powodu, że silnik pasów musieliby się, żeby je zobaczyć zdjęcia samochodu silnik przed przednią osią w starych samochodach i zawsze tak i ich zachodni inaczej myśli o ławce z silnikiem i zawsze ten jej koła były dość daleko wysunięte dzisiaj koła są przy kierowcy z samym jak jedziemy to pedały mamy, a na lewo od pedałów szkoła to ważny jest, by pomóżcie państwo idziecie prowadzić samochód i macie nogi 3 pedały w nogach i już malowanych na urząd miasta należy go raz w zakładzie obok pedału sprzęgła należy, bo już jest na kole koła to rok koła są cofnięte natomiast bez Łodzi i starych samochodach i reżyser samochodach one były dużo dalej jak koła, a tu jest miejsce zajęło silnik, czyli rozstaw osi był duży Amica w środku było niewiele pomiędzy siedzącym za namową silnik tak powiedzieć dzielący oba kołami był był silnik natomiast co ciekawe z tyłu znowu oś też jest tak bardzo dzisiaj kabina mieści się do mostu między 2 osiami z tyłu 1 blokuje ilość miejsca tylna oś i często jest tak, że koło nadkole tylne jest takim widoczny nawet przy zagięciu tylnego oparcia one takie dosyć ułożone wyprofilowany, bo tam zagrać bardzo dobrze i tak samo jest na Starym, bo tam po prostu nadkole w tym przy tylnym siedzisku natomiast Peugeot 201 zrobił coś, czego żadne inne samochody później nie robią mianowicie siedzenia położył na tylnej osi one były dość wyżej Cedynia mieściły się na tylnej osi dzięki temu ten Peugeot 201 miał bardzo bardzo dużo miejsca w środku to było wyjątkowe rozwiązania takich rozwiązań w górach jeśli nie spotka las bielizny kształt samochodu jak na tamte lata, czyli tak wysoki tak o naborze zloty taka wojna długa jazda pozwoli na to, żeby tylne siedzisko położyć na tylnej osi tak było zrobiony z racji i że to jest niemożliwe zawiązało odzież chińska nie ma na tylnej osi, bo koła są za siedziskiem z tyłu w niektóre modele takie skocznie z tyłu z Czech ale, ale też zaokrąglone na zawodach dla chińskiej gali w lecznicach to wszystko jest port taki łuk samochód na tamte czasy klasyczne role się niczym zbytnio nie nierealny takiego jak podobno świata Wr 508 żaba rewelacją był tani był tani dlatego ludzie go kupowali, ale Kazio zaczął myśleć o następcę modelu modelu 202 i tutaj co ciekawe był to model 202 był chyba pierwszymi albo 1 z pierwszych na świecie samochodu, gdzie producent, zanim wprowadził do produkcji to zrobił referendum wśród użytkowników samochodów, za które mogą rodzinom tak tego ludzie oczekują na wszystkich pokazać, gdzie był pokazywany Peugeot 201 w tej dalszej finalnie jego wersji pod koniec produkcji beżowy zapisywał odwiedzających wystawy pokaz jakiś targi samochodowe jakiego by oczekiwali samochodu i te dane wszystkie zbierane to było kilka tysięcy tych kilkanaście tysięcy różnych informacji różnych pomysłów na wszystkie pomysły uważnie przeczytano i powstał samochód, którego współ projektantem byli po prostu klienci tak nie jest muszę zapytać czy muzeum narodowe muzeum techniki ma dziś dostęp do tego co ludzie tak wypisywali ICO wpisywali jako ważne rzeczy dla nich, że chodzi o motoryzację motoryzacji, ale też ten model jak zamiatanie i sens np. zobaczyć co tam Francuzi nie chcieli niebawem ziemia przykład dla nich jest istotne to, żeby nie wiem coś z kanapy nie wychodziło wiem rozwiąże co pana nam się nie zasadnicza zbliża nas o tym, że leasingodawca francuskiemu zakazowi go nie mają dostępu jest to wewnętrzna sprawa Peugeot, a mogliby coś tam żyć taki smartfon zegarek, ale absolutnie nie nawet nie jak bomba trojga zlotym brutto oraz grafika mogłabym zagrać pokazało to właśnie, czego ludzie oczekiwali od motoryzacji może jakieś ciekawe pomysły nie szkoda szkoda na niedostatek następca Webber 202 miał bardziej opływowych kształtach to były wymogi mody taka była wtedy moda pod koniec lat trzydziestych zatem to bardzo zwracać uwagę na rym aerodynamiki i te samochody robiły się bardziej opływowe, więc jestem Peugeot 202 tel był taki bardziej opływowe i stanowi konkurencję dla właśnie Renoir w kat 1 lat i my mówiliśmy od rana Wilka to jedyny samochód, który reguluje ono dopuścił do produkcji lub samochodem takim niż byśmy powiedzieli budżetowym stosunkowo tanim teraz w kat takie auto na kryzys po prostu za zaakceptowane przez ludzi rano w co ciekawe jeszcze za Peugeot 202 miał dziwny sposób umieszczenia na przednich świateł Otóż te światła były zachód nic by za atrapą chłodnicy proszę państwa i one były z boku niewidoczne ożaglowanie chłodnicy nie wpływało na ich jakość jedzenia, ale był to miks kilka tak jawnie bez tej chwili jak i kilka takich samochodów tam dobrze to była taka moda przejściowa zrobiła i samochody budowano z wewnętrznymi reflektora i charakter chyba trochę sportowych chcieli łożyć, że właśnie nie ma tekst Pustków świata w ogóle stał zaś od węzła Gorzyce opływowe kształty nowe cudo takie charakterystyczne są silnie był podobny Lgota wielka nowocześniejsze, ale do jak głos 201 KW tam był silnik TSI 11 turze miał 30 koni mechanicznych, które pozwoliły na osiągnięcie 100 km na godzinę, ale przód przód z tego 200 tys 200 dwójki to taki dość zadziorny, bo tak, bo był ukośnie ugości przód, że właśnie z dołu szedł po ja głosem nie mam teraz panna wodna viabox ładnego, ale także lub nagana nie stanie, bo tzw. Chłodnic wody opadowej w pewną nowość była ona tak właśnie spadała tak jeszcze do tego kratki były umiejscowione tak pod kontem w dół na ciekawe, że tak nazywała audycja woda opadowa jedno oczywiście budowano też jeszcze przed wojną te większe modele, ale w liczbie, bo peugeota 202 zbudowano ponad 100  000 EUR to było dużo odłożyć coś producent, który potrafił wyprodukować 1 model nie mógł cała produkcja fabryki tylko 1 model w liczbie 100  000 egzemplarzy Indie rocznie tylko w ogóle to znaczy, że był to udany model na tamte czasy dzisiaj 100  000 nie jest żadnym osiągnięciem niż 1 000 000 samochodów jest osiągnięciem wtedy oznacza popularność modelu na czas w tamtym czasie 100  000 wyprodukowanych egzemplarzy zna oznaczało już, że był to samochód, gdy powszechny popularny i udany 301302401402 to były większe pole, ale zło, ale one nie zostały zbudowane w latach trzydziestych w liczbie przekraczającej 100  000 egzemplarz fiata no dobrze to druga wojna światowa, ale mamy teraz czterdziesty piąty rok 1202 jest łącznikiem, bo Peugeot zdecydował się na jego kontynuację jej produkował go do roku 1948, a 40 ósmy roku logiczne wchodzi następny model, czyli model 2033 i dobór naprawdę bardzo udany samochód, dlatego że przez 12 lat tego samochodu powstało 700  000 egzemplarzy zamówienie wraz z tymi wersjami coupé cabrio tam dla wojska, bo niektóre źródła podają 500  000, a także tak to sam Bezos fabryka się do Peugeot podaje, że model 203 wypuszczono na rynek ponad 700  000 egzemplarzy co ciekawe była to tak bardzo udana KON konstrukcja, że Peugeot właściwie nie robi następców dużych samochodów tylko skupia się na tych 2 z 2 TCe, owszem, kontynuuje produkcję 302402 tam niewielkich ilościach, ale już nie robi 303 nie robi 304 i pewność dochodzi, kiedy zakończy się produkcja tych 300400 dochodzi do takiej sytuacji, że Peugeot jest co jest ewenementem w skali Europejskiej przez 6 lat producentem 1 tylko model samochodu i utrzymywał się tak i utrzymywał się na rynku mało tego, że teraz nierealne przecież utrzymywał i u nas 1 samochód eksportowany był test nie realnej dzisiaj Peugeot w latach 194955 z państwa, czyli przez 6 lat produkował tylko 1 model samochodu model 203, a takie bicie po produkował tylko 208 i żadnego innego samochodu nie dałby rady się w żaden sposób, jakby nie da się, aby utrzymać na rynku wtedy było to możliwe samochód miał dość charakterystyczny wygląd dla tamtej epoki tutaj mówi się za to zwarty przypominał ser Chevroleta Siewnej lata i Yates bierze bardzo przypominał pubie on miał budżet mniejszy od Pabiedy, ale zdecydowanie przez przód tak tak szczególnie żal, bo może nie, dlatego że może to zabrzmi trochę niewiarygodnie pubie w bok wizualnie była nowocześniejsze samochody od peugeota powiem wam w ogóle mówiliśmy, że pan biedacy też Warszawa Lotos na tamte czasy lat prowadziła pewien czas oswoić konstrukcji bryły samochodu Wisty i dodaje inny co ja bardzo nowoczesny, a bieda i to nie jest za wyciąganie z Amerykanów zaś do Rosjanie sami osiedle, a zło zdaje się widok zapamiętam ten konstruktor Andrzej LEPA on zaprojektował tak samo, gdyby miał płaskie boki lub co było wtedy dosyć rzadkie właściwie niespotykane wszystkie samochody miały włączone wykluczenia jest na błotniki zastąpi Peugeot 203, który zaprojektowano 40 ósmy roku, czyli 4 lata po obiedzie, bo bieda wiele zostało zaprojektowane trzydziesty czwartym roku pracy zatem że, który jest trzecim Peugeot 203 był 4 lata po obiedzie i miał jeszcze tłoczony boki, czyli te wystające nadkola na taki charakterystyczny element dostawy samochodu natomiast, lecz państwo na biedę z boku ta bieda ma płaską osiedli w zupełnie i płaskie nas trochę trochę te przednie nadkola zgłoś wyglądał jak rakiety takie cygara z bardzo za 2 godzinach handlu epoka powoli po analizie jest on, o której ten poseł powiem ale kiedy w Chinach kilka rodzajów nadwozi tak jak pan Jerzy mówił były jakieś kombi było jakiś bank tak tak tak tak silnik jednak zdecydowano się powiększyć ktoś widział ten okres, kiedy silnik był podejrzany, bo przed wojną żartów co wolno Rafała zaczynał być najpowszechniejsze silnik 11, a potem do lat sześćdziesiątych te silniki i pojemność urosła do 16 dni więcej całe lata 708 to było najpopularniejsze pojemność oraz obrotem silniki maleją i Peugeot 203 otrzymał silnik 1300 o mocy 45 koni czterobiegową skrzynię biegów co było nowoczesne nabiera miała 3 biegowa w Krynicy, ale w ogóle Francuzi to wprowadzali właśnie już też 4 biegach stracili nie tylko angażowane, ale też trenował citroen przecież tak miał Feliks Falk tak modele prototypowe miał 3 potem herbata z dowództwa odrzucane, bo obracane było, ale zaraz nadjedzie brali pod uwagę z urzędu, że państwo proszę pamiętać, że w tamtym czasie żaden samochód nie miał zsynchronizowane do pierwszego biegu na zsynchronizowanie pieszego były najtrudniejsze do zrobienia najbardziej kosztowne technicznie najbardziej skomplikowane i w zlotego z tego rezygnowano, bo jest jednocześnie najmniej potrzebne i co to oznacza, że jeżeli chcemy włączyć pierwszy bieg ósmy samochód zatrzyma nie możemy samochodem jechać, ale przeważnie pierwszy bieg jest wykorzystywany tylko w różne ruszania także czasami się tak dalej przejeżdżamy powoli powiedzmy przez tory kolejowe prawda przyznawaniem jedzie powoli wrzucam jedynkę ta nie zwracamy na to uwagę, bo mamy zsynchronizowany pieszych via Veneto, ale często nie jest potrzebne, żeby ta Jedynka wrzucać można dwójkę jak i jego partia jest ostatnim takim popularnym samochodem był wjazd od wejścia w SP, który zawsze przestrzegali instruktorzy ze możemy włączyć należy samochód całkowicie zatrzymać, jeżeli chcemy włączyć pierwszym no dobrze pani męża czy jakiś smaczki Innowacyjna to techniczne wprowadzone zostały przez peugeota dos tych samochodów wiele by z nami bardzo ważną dla mnie ważne dla pań są równie często był pierwszy w Europie, że państwo samo jądro składanymi siedzeniami czy można było się położyć przez maluchy bawią się powodzi przedstawia stary turysta to w latach tak kabriolety były były w energię godzą w rewanżu kabriolety wtedy było łatwiej zrobić bardzo duże samochody z raną wjazd zyskałyby za co odsiedział Malina i sobie proszę wyobrazić, że w francuskie pary wyjeżdżają gdzieś od Gwiaździstej daru IR pierwszy raz mają nas inne mają rozkładania siedzeń da to była fajna rzecz to to był wielki hit tę samą na nich cały rok czekać to był naprawdę udany samochód to jest ciekawostka, że państwa Otóż tak Jenny jej 2 samochody w tym czasie był taki udany Reno ten zapał i Peugeot Peugeot 203 zajmował 20 % rynku francuskiego to niemalże jedno PL wśród państw europejskich chyba żadnego radny może we włoszech jak jakiś, ale chyba też nie 20 potem Reno zajmował 30 % rynku właśnie trzeba zawsze to potwierdzać, że 1 z producentów rano przecież był znacjonalizowane było Bumar KUL i znaną francuską narodowe Ruda Huta Reno i tutaj to pomagało oczywiście odbierano i mimo tego parzą, która była prywatną tak mogą trafić modelem 200  000 mil to świadczy o tym, że był to rzeczywiście udany model i tras, jeżeli ZUS zsumuje jej 30 % modelu 4 za faul dla Francji 20 % peugeota 203 zatem te 2 modele to była połowa sprzedawanych we Francji samochodów to coś niebywałego połowa samochodów jeżdżących do prac zarejestrowany w danym roku to był tylko albo laser Expert za nawet citroen trafią pod presją awansu tutaj musiał uchylić czoła przed nimi i SN byłby zdecydowanie dalej po prostu był uważany mimo tego przedniego napędu za samochód przestarzały jest 1 zaletą zaletą tego peugeota 203 było fakt, że stracił bardzo mało na wartości o niemal vis, a Super nowoczesny sylwetki nie miała i Super nowoczesnych rozwiązań powiedzmy technicznych, jakim z takich boisk błyskotliwy gadżetów, więc nie miał na czym traci nic i on miał bardzo niewielkie straty modele 230 zloty 5 letnie były radny trzymały zwyczajnie ceny tutaj peugeocie strzelił dosłownie z celów kapusty segment on nie miał konkurencji model 200 trzydniowy Kongres bokser zapału mniejszy był tańszy był mniejszy trafią Adam był większy jedno tak bardziej elegancki jest tutaj Peugeot 200 czy tak z kortów w tym puste miejsce do Rosji ulga, bo to jest pora na zakończenie po jej zdaniem Lichockiej jest Chinka, a to jest dosyć ważne, bo wtedy ta firma wyliczyła na arenie międzynarodowej nie tylko we Francji i dopiero w Chinach firma ze swoim doskonale znanym modelem Stinga, a rundę wyskoczyła pięćdziesiątym pierwszym roku jako konkurencja stopy tak udany model z karą za 1 z pracowników Darek Wilk pozdrawiam ciebie, jeżeli słuchawka ma taką firmę do dzisiaj zwiedzać targi z Ankarą de w Gdańsku, jeżeli naprawdę miałam okazję z samochodem jechać i jedno marzenie po prostu bombonierka, tak więc inka, a rondem, a Polak on sam autor jest brzydkie bardziej znany, bo po pierwsze, zdjęcia rok jeździł po Polsce one były w pewnym okresie sprzedawane po pięćdziesiątym szóstym roku to jest teraz dzieje w 2 był to pierwszy samodzielny model singli w ogóle, bo wcześniej z nim współpracowała z fiatem idea konkursu konstrukcje były oparte na wiatach i tutaj pierwszy raz jest inka pokazała, że ich własnego w dodatku było to coś nowoczesnego, bo n p . Kinga miała wyprofilowana deskę rozdzielczą z tworzywa co wtedy tworzywo sztuczne było samochody miały blaszane te deski zazwyczaj rozmawiamy tak, ale drewniane Golgotę gros z Mar ta sama nie były to były to stworzyła po sześćdziesiąty roku kilka modelu 4 w modelu nie Aaron Beck wprowadziła poziomy licz i paskowy to co tzw. termometr z fiata 125, by państwo znacie te termometr do 9 zlotego do osiemdziesiątego dziewiątego roku były montowane w bój później było okrągłe liczniki, a ten termo pochodzi świata 13001600, a termometry nikt nie ten dochodzą jeszcze 1 nazywany powszechnie, ale my to znaczy, wysuwając się pasek mój dom, który pokazywana pęd samochodu nie strzały nie strzał KO, która szła naokoło tylko na IT, dlatego że tak mówią darmo, bo się bojowo wysuwał dewiacje tak było w i zdobył to był liczniki nie strata z 25 boskiego tylko to uliczki świata 13001500, który to dostałby głosy wprowadzony w 1961 roku, a David Cameron w swoim modelu wprowadziła w 60, tak więc troje prawdopodobnie wiat tym razem przegrał go z kina jednak wycinka ciągnęła nas jest światełko Dudek Piast ściągnął z synkiem z gazetą też nakładane siedzenia, ale była zbyt małym samochodem, żeby do siedzenia się zmieścił między oparcie przedniego życzenia, żeby wskoczyło w Brazylii talon na złożenie rozkładały się w pełni była za mało jak było za mało miejsca do spania w ich no ale dlatego jeszcze po bowiem na koniec sezonu Polak zna, dlatego że starsi państwo doskonale pamięta ten rekord polskiego fiata 125 PL pod Wrocławiem podbijane na autostradzie jest to powinniśmy to tam 25  000 km 25  000 mil 50  000 km oraz pobiliśmy rekord singli właśnie z nim dla mnie bardzo rekordów międzynarodowych Kinga i m. in. miałam rekord prędkości na tych dystansach co ciekawe Stinga miała rekord na 25  000 km znaki i jedno 1051000 mil na 501000 km i na 100  000 km, a ja nie zrobi 100  000 km nie, dlatego że był za słaby, że się sypał coś takiego on spokojnie dojechał tylko nasi organizatorzy imprezy nie pomyśleli o tym, że tak będzie sukces i nie jest nie przedłużyli certyfikacji i kończyła nam się certyfikacja na tor jest miejsce i musieliśmy zakończyć tę jazdę, a ja spokojnie by dojechał prawdopodobnie do 100  000 km to też taka ciekawostka jest wjazd wejście 5 po pobił rekord francuskiej piłki panie Jerzy musiał pana zapytać, bo podglądam oczywiście jak najbardziej jak wyglądał ten wspaniały samochód peugeota Peugeot Ion, ale w wielu bankach do góry podglądać jak nas w biznesie rzuca w oczy, gdzie to logo to jest wielki Peugeot 203 pani Stoch miał inne logo w latach pięćdziesiątych nie było takiego stojącego na bardzo złożonymi wnioskami tylko sam jest lewa i to było logo, które dzisiaj w ogóle, by nie mogło jej się znaleźć na samochodzie, bo względy bezpieczeństwa nie pozwoliłyby na to Otóż tak jak wtedy był model prawda i samochody nie tylko Rolls-Royce, ale i inne samochody miały tego, jakie tam Pelikana Amerykanie stosowali Rolls-Royce testowali były kobiety był Jaguar stosował takich taki sam jest jaguara apel wystosował list Lila i do grupy skrywana masce, który po zderzeniu z kontaktem po kontakcie z pieszym powiedz mu zrobić sporo krzywdy raz 1, ale potem został zlikwidowany, ale do budynku ludzkie oko jak na swojej stronie tej kultowe auta na Facebooku mam charakterystykę Logan peugeota z mocy, żeby tam państwo zajrzeć w kultowe auta i tam zapisane jako ten lekko zmieniono zdanie, ale mimo wszystko był to zawsze Lena stoją za bardzo cenię tak grano zawsze miał romb i zasoby to bardzo ceni ten rząd 1 z najpopularniejszych Marek na świecie 1 z najstarszych w ogóle Marek na świecie zaraz obok opla tak jak mówiliśmy to za nami jednak dzisiaj kończymy w następnym odcinku trochę wrócimy do niemieckiej motoryzacji, ale nie od tych, o których mówiliśmy, czyli tej zachodniej niemieckiej motoryzacji, a bardziej wschodniej PiS raport już tak trawa nie sprawdzano też włożyć między sobą jeszcze było przed trabanta nie wiem co było przed trabanta w rozmawiamy z, ale ta energia w NRD drodzy państwo i motoryzacja z tamtych czasach to w przyszłym odcinku Jerzy Lemański narodowe muzeum techniki dziękuję panie, że dziękuję bardzo krzyż Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: ZMOTORYZOWANI

Więcej podcastów tej audycji

POPULARNE

DOSTĘP PREMIUM

Teraz 30% zniżki na Dostęp Premium! Wybierz pakiet "Aplikacja i WWW", aby słuchać podcastów TOK FM na komputerze i w aplikacji mobilnej już dziś.

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
Przedłuż dostęp Premium taniej!